Auteur
|
Bericht
|
Maurice
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 17 sep 2008 15:50
|
|
Citaat: Welkom op AF, Peter Sparwer.
Ik heb er ook wel redelijk wat vertrouwen in dat PSV punten gaat verspelen tegen AZ. Over zondag heb ik nog mixed feelings. En dat heb ik niet vaak tegen Feyenoord. Misschien omdat we niet thuis spelen.
PS Zou je in het vervolg die overbodige uitroeptekens en hoofdletters weg kunnen laten? Alvast bedankt
Ook ik ben een van de zeldzaamheden op het forum die niet denkt dat Ajax met de volle 3 punten naar huis gaat.
Dit wel om de volgende redenen:
-Ajax speelt donderdag uit, Feyenoord thuis
-Bij Feyenoord keren een hoop spelers terug, en Feyenoord lijkt in team opzicht iets verder dan Ajax, zeker aan het begin van het seizoen kan dat, in combinatie met hun ervarenheid, doorslaggevend zijn.
-Feyenoord is sterker dan voorgaande jaren, en gezien de resultaten uit het verleden in de kuip, zit een gelijkspel er dik in.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 17 sep 2008 15:55
|
|
Sinds wanneer speelt Ajax niet meer gewoon een thuiswedstrijd in de Kuip? Ik verwacht en eis niets minder dan winst zondag. Ajax heeft betere spelers en een betere coach. Klaar.
|
Maurice
|
Geplaatst: Wo 17 sep 2008 15:57
|
|
Citaat: Sinds wanneer speelt Ajax niet meer gewoon een thuiswedstrijd in de Kuip? Ik verwacht en eis niet meer dan winst zondag. Ajax heeft betere spelers en een betere coach. Klaar.
Ik vrees eerlijk gezegd voor de altijd dreigende Greene...
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 17 sep 2008 16:29
|
|
Ik blijf erbij dat we winnen in Rotterdam, Sulejmani tegen Gio betekent een afgang voor de routinier waarschijnlijk, die kan namelijk alleen nog maar opbouwen en neerschoppen. Onze aanval is te goed en met Sno en Vertonghen een te sterk blok om hier tegen te verliezen.
|
Jeroen
Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Wo 17 sep 2008 18:13
|
|
Mwah, ik vind het optisch gezien wel meevallen met de teambuilding bij Feyenoord. Ze werden vorig jaar met hetzelfde team 'gewoon' 6e in de competitie en speelden van tijd tot tijd onhutsend voetbal. Daarnaast heb je altijd de perikelen tussen jong en oud die structureel rond de selectie sluimeren. De balans tussen de waterdragers en de jonge talenten in de hierarchie is zoek. Van een hecht team kan geen sprake zijn wanneer je je in de 1e minuut van Ajax-Feyenoord laat afbluffen. Een bomvolle Kuip kan ook tegen je werken als je niet lekker in je vel zit. Die ambiance lijkt Ajax juist te versterken. Ik weet het, normaal gesproken zou ik dit scharen onder psychologie van de koude grond maar de onderlinge confrontaties tussen de twee ploegen worden gekenmerkt door een rode draad.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 17 sep 2008 18:26
|
|
Vlaar er dus niet bij tegen Kalmar FF. (lees mijn post in feyenoord topic). Zal hij ajax zondag wel redden ik denk zelf van niet namelijk. Echter is dit niet zo'n aderlating voor feyenoord aangezien ze al vaker zonder Vlaar hebben moeten voetballen dan met hem.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 18 sep 2008 01:50
|
|
100 Opwarmertjes voor De Klassieker, met dank aan Ajaxtv.
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Do 18 sep 2008 07:44
|
|
Ik ben er ook van overtuigd dat we gaan winnen want we zijn beter dan 010 in alle opzichten!
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Do 18 sep 2008 16:59
|
|
Eerst maar eens afwachten hoe beide clubs(Ajax/F.noord) het doen in Europa, zondag zien we wel weer verder.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Do 18 sep 2008 20:23
|
|
Ik verwacht een 0-2 voor Ajax. Ajax heeft vaker van Feyenoord gewonnen dan Feyenoord zelf van Ajax in de Kuip. Al zegt dat natuurlijk niks. Ajax is naar mijn idee ook gewoon qua alles beter dan Feyenoord
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 07:39
|
|
Luister 010 kan van een of andere zweedse ploeg nog niet eens winnen en als je zag hoe slecht ze waren! We moeten ze echt afslachten stelt helemaal niks voor daar in Rotterdam.
|
Mike23
Forum berichten: 13
|
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 10:11
|
|
Hou wel even in de gaten dat Feyenoord met een hele andere instelling op het veld zal staan tegen Ajax. Dit is de klassieker van het seizoen de grote rivalen staan tegenover elkaar, dan ga je wel anders een wedstrijd tegemoet als tegen Kalmar FF met al het respect voor hun.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 10:13
|
|
Onzin, dit Feyenoord mist gewoon kwaliteit. Al verwacht ik dat Biseswar en Makaay, nu wel vanaf het begin zullen spelen.
Ajax en Feyenoord, in deze doen, moet gewoon een overwinning worden voor Ajax. 1-3 ga ik voor.
|
Jeroen
Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 13:10
|
|
Citaat:
Leuk om die assists van Pienaar weer terug te zien. Die was altijd op dreef tegen Feyenoord (maar hoe kan het ook anders met Ferry de Haan en Bruno Basto als directe tegenstanders). En good old Henk Groot!
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 13:26
|
|
Citaat: Hofland mist Ajax mogelijk door blessure
Verdediger Kevin Hofland van Feyenoord mist zondag mogelijk de klassieker tegen Ajax in De Kuip, zo meldt het Algemeen Dagblad. Hij viel donderdagavond in de UEFA-cupwedstrijd tegen het Zweedse Kalmar FF (0-1) uit met een enkelblessure. Verbeek: "Ik ben tot dusver niets anders gewend bij Feyenoord. Ik moet roeien met de riemen die ik heb. Maar ik kan geen ijzer met handen breken."
FN
Greene is zo mogelijk nog slechter dan Hofland, dus dit zou lachen moeten worden.
|
Maurice
|
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 15:34
|
|
Citaat: FN
Greene is zo mogelijk nog slechter dan Hofland, dus dit zou lachen moeten worden
De laatste paar klassiekers was hij '''man of the match'' alleen dan wel gezien vanuit Ajax oogpunt.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 17:32
|
|
Ben benieuwd wat Verbeek gaat doen. Hij kon voor de gelegenheid wel eens zwaar achterover gaan leunen. Wim Jansen zal het hem op zeker influisteren.
|
Ajaxheadliner
Forum berichten: 1
|
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 19:08
|
|
[Eigen site promoten is niet toegestaan in dit gedeelte van het forum. Graag verwijs ik je naar de computersectie - Jeroen">
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 19:45
|
|
Citaat: Kenneth Vermeer reist zondag mee als reservekeeper naar Rotterdam. Hij krijgt de voorkeur boven Dennis Gentenaar, die zich onlangs kritisch uitliet over het feit dat hij niet meer verzekerd is van zijn positie als tweede doelman. ,,Als een speler het niet eens is met zijn trainer, moet dat niet via de pers worden uitgespeeld”, meldde Van Basten.
Ajax.nl
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 20 sep 2008 13:43
|
|
Hofland trainde vandaag voluit mee bij Feyenoord. Van Bronckhorst ontbrak daarentegen. Opvallend.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Za 20 sep 2008 13:48
|
|
Schijnt hoofdpijn te hebben na een klap op het hoofd tegen Kalmar --> hersenschudding. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat hij meespeelt.
Hofland is me om het even of die meespeelt, veel verschil in kwaliteit zit er niet in de verdedigers van Feyenoord, allen hebben wel hun dramatische punten.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 20 sep 2008 13:57
|
|
Zal wel zoiets worden bij Feyenoord:
Timmer
Lucius, Bahia, Hofland, De Cler
Biseswar, Fer, Bruins, Wijnaldum
Makaay, Tomasson
Oppassen voor Makaay en Tomasson in de lopende duels met Oleguer en Vermaelen. Verder moet iemand de fysiek sterke en dynamische Fer afstoppen. De pass van Bruins eruit halen is ook essentieel. Emanuelson krijgt hopelijk niet te maken met teveel kruisende spelers, maar ik vrees een moeilijke middag tegenover Biseswar en Fer.
Voor ons trouwens geen slechte formatie, want Biseswar, Wijnaldum en Bruins doen weinig in de omschakeling. Tomasson zou nog iets achter Makaay kunnen komen te spelen, maar daar bouw je ook niet echt meer zekerheid mee in.
|
Maurice
|
Geplaatst: Za 20 sep 2008 14:29
|
|
Timmer
Lucius, Hofland (c), Bahia, De Cler
Wijnaldum/Manteiga (of zoiets)
Fer Bruins
Biseswar
Makaay, Tomasson
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 20 sep 2008 15:03
|
|
Dat zou ook nog een verrassing kunnen zijn, inderdaad. Zij Manteiga, wij Enoh.
De selectie is bekend en ik vraag me toch wel af waarom De Jong er niet bij zit. In twee van de drie wedstrijden hiervoor mocht hij nog invallen.
Citaat: Enoh in selectie voor Klassieker
Amsterdam, 20 sep 2008
De meest recente aanwinst Eyong Enoh zit voor het eerst bij de wedstrijdselectie van Ajax. Zondagmiddag om 12.30 uur is hij één van de achttien, die Feyenoord in de Kuip ontmoeten.
In vergelijking met de selectie die in Belgrado tegen FK Borac op het veld stond of op de bank zat, is er iets veranderd. Kameroener Eyong Enoh zit voor het eerst bij de wedstrijdgroep. Siem de Jong is er in tegenestelling tot donderdag niet bij.
De achttien voor de Klassieker, die zondag om 12.30 uur in de Rotterdamse Kuip begint, zijn:
Maarten Stekelenburg
Bruno Silva
Oleguer
Thomas Vermaelen
Jan Vertonghen
Rasmus Lindgren
Urby Emanuelson
Klaas Jan Huntelaar
Miralem Sulejmani
Kenneth Vermeer
Gregory van der Wiel
Luis Suarez
Dario Cvitanich
Eyong Enoh
Leonardo
Evander Sno
Jeffrey Sarpong
Robbert Schilder
Ajax.nl
|
afca.darcy
Forum berichten: 406
|
Geplaatst: Za 20 sep 2008 15:34
|
|
Vermoedelijke opstelling Ajax:
Stekelenburg,
Van der Wiel, Oleguer, Vermaelen, Emanuelson, Sno, Sulejmani, Vertonghen, Suarez, Huntelaar en Sarpong
als dit zo is stop ik meteen met kijken
Sno wisselen voor Lindgren
Sarpong wisselen voor sulejmani(?) of natuurlijk de miljoenen spits én topscorer in zijn vorige competitie... DARÍO CVITANICH!!!
en Bruno Silva erin voor v/d Wiel (met alle respect voor vd Wiel, maar die moet je in het centrum zetten)
|