Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 14:40
|
|
Citaat: Van 't Schip ziet Kluivert richting Australië komen
Bron: Voetbalcentraal.nl
De topscorer aller tijden van Oranje, Patrick Kluivert, slaagde eind vorig jaar voor de Cursus Coach Betaald Voetbal. De voormalig aanvaller van onder meer Ajax, FC Barcelona en PSV reist nu naar Australië af om ervaring op te gaan doen.
Brisbane Roar maakte op haar digitale thuis bekend dat Patje de komende weken als trainer voor de selectie zal staan. Kluivert zal vanaf zaterdag minimaal twee weken in Australië verblijven.
Na het behalen van zijn diploma zei de pas 33-jarige ex-international dat hij nog veel te leren heeft op trainersgebied. “Ik heb nu wel een papiertje, maar ben nog lang niet uitgeleerd”, aldus de ooit zo succesvolle speler.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 10:04
|
|
Oh, jah....
Citaat: Kluivert definitief gestopt
Bron: Ad.nl
Patrick Kluivert (33) is definitief gestopt met voetballen. Dat zegt de voormalig international in NUsport. In het seizoen 2007-2008 was het Franse Lille de laatste club waarvoor Kluivert uitkwam.
,,Ik heb het nog nooit hardop geroepen'', aldus Kluivert. ,,In mijn hoofd was ik al gestopt, maar het was heel moeilijk de beslissing definitief uit te spreken. Ik word nooit meer zo goed als ik ben geweest. Het was heel lastig dat te zeggen.''
Kluivert, nog steeds topscorer aller tijden van Oranje, is al bezig met een loopbaan als trainer. Als international scoorde hij veertig keer in 79 optredens voor Oranje. Hij speelde met Nederland vier keer op een eindronde.
Kluivert begon zijn loopbaan bij Ajax. Voor die club maakte hij al op jonge leeftijd de beslissende goal in de finale van de Champions League. Kluivert kwam ook uit voor Milan, Barcelona, Newcastle, Valencia en PSV.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 10:14
|
|
Voetbalde Patje dan nog? Ik dacht dat hij al een aantal jaar geen club meer had. Of had hij nog steeds de hoop dat hij ergens terecht kon, wat nu definitief voorbij is.
|
DIMC85

Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Wo 11 aug 2010 12:18
|
|
Citaat: Ex-Ajacied Kluivert aan de slag bij nec.
Patrick Kluivert maakt vanaf donderdag deel uit van de technische staf van N.E.C. De oud-international wil ervaring opdoen als trainer bij een club uit de eredivisie en wordt in Nijmegen met open armen ontvangen.
Via zijn zaakwaarnemer Rob Jansen van SportPromotion werd in eerste instantie contact gelegd met hoofdcoach Wiljan Vloet van N.E.C., die graag aan het verzoek van de topscorer aller tijden van Oranje wilde voldoen. Kluivert behaalde dit voorjaar zijn diploma Coach Betaald Voetbal. ,,Ik ken Wiljan Vloet nog uit de periode dat hij en ik bij PSV werkten", aldus Kluivert. ,,Ik denk veel van hem te kunnen leren en ook mijn kennis met hem te kunnen delen". Ik ken Wiljan als iemand die bereid is een beginnende trainer zoals ik veel van zijn kennis en kunde bij te brengen. Dat is precies wat ik zocht. Bovendien zie ik N.E.C. als een stabiele club. Ik kijk er echt naar uit om hier aan de slag te gaan."
Technisch Directeur Carlos Aalbers ziet Kluivert graag onderdeel komen uitmaken van de trainersstaf van N.E.C. "Patrick heeft een schat aan ervaring als speler en heeft met goed gevolg de trainerscursus afgelegd. Wij beschikken over een ambitieuze spelersgroep met veel jonge spelers die alleen al enorm veel van al zijn ervaringen kunnen gaan leren. Voor N.E.C. is het geweldig dat deze jonge trainer bij N.E.C. zijn eerste echte stappen als trainer wil komen zetten,"
Patrick Kluivert vormt samen met Ron de Groot, Wilfried Brookhuis, Jack de Gier en hoofdtrainer Wiljan Vloet de trainersstaf van het eerste elftal en de beloften bij N.E.C. Bovendien loopt Anton Jansen ook stage bij de club vanuit zijn opleiding tot Coach Betaald Voetbal. N.E.C. en Patrick Kluivert hebben met elkaar afgesproken voor het seizoen 2010-2011 te gaan samenwerken waarbij Kluivert niet full/time zal gaan werken voor N.E.C. Hij staat donderdagochtend 12 augustus uur voor het eerst als trainer bij N.E.C. op het trainingsveld.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Vr 8 apr 2011 09:05
|
|
Zijn contract word niet verlengd bij NEC.. Nu doet hij volgens mij daa toch redelijk goede dingen aangezien Vleminkx de topscoorder is van de Eredivisie..
Optie om ook Kluivert maar als individuele spitsentrainer te gaan halen?
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Vr 8 apr 2011 11:49
|
|
Citaat: Zijn contract word niet verlengd bij NEC.. Nu doet hij volgens mij daa toch redelijk goede dingen aangezien Vleminkx de topscoorder is van de Eredivisie..
Optie om ook Kluivert maar als individuele spitsentrainer te gaan halen?
We hebben Bergkamp toch al? Lijkt me teveel van het goede om twee spitsentrainers te hebben.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Vr 8 apr 2011 12:30
|
|
Toch wilde Cruijff veel individuele trainers hebben. Zou toch kunnen dat Bergkamp vanaf de A-junioren doet en Kluivert lager.. Aangezien ook daar de individuele trainingen worden opgeschroeft..
|
dirkjeje

Forum berichten: 22
|
Geplaatst: Ma 11 apr 2011 12:56
|
|
Zou inderdaad op verschillende niveau's kunnen. Om kluivert en Bergkamp weer terug bij ajax te [color=#000000">hebben is toch[/color"> perfect...
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 11 apr 2011 13:25
|
|
Ik hoop echt dat Kluivert komend seizoen bij Ajax als (individuele-)jeugdtrainer aan de slag gaat. Aangezien Jonk en Bergkamp waarschijnlijk aan de technische staf van het eerste toegevoegd worden zullen ze minder tijd hebben en Cruijff wil juist dat de jeugdspelers meer individueel getraind gaan worden.
|
dirkjeje

Forum berichten: 22
|
Geplaatst: Di 12 apr 2011 12:09
|
|
Citaat: Jonk en Bergkamp waarschijnlijk aan de technische staf van het eerste toegevoegd worden zullen ze minder tijd hebben en Cruijff wil juist dat de jeugdspelers meer individueel getraind gaan worden.
Is toch ook perfect, individuele training. Helemaal van iemand met zoveel ervaring.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Vr 29 apr 2011 18:34
|
|
Kluivert wil op eigen benen staan en verlaat NEC
Aan de samenwerking tussen NEC en Patrick Kluivert komt na afloop van dit seizoen een einde. Vanwege carrièreplanning zal de voormalig topspits zijn dienstverband in Nijmegen niet verlengen, bericht De Gelderlander vrijdag.
Stagiair Kluivert was dit seizoen als assistent-trainer verbonden aan NEC. Daarbij werd het vizier onder meer gericht op het begeleiden van de spitsen, onder wie de dit seizoen veelvuldig trefzekere Bjorn Vleminckx. De ex-international wil niet langer werkzaam zijn als assistent en hoopt met ingang van volgend seizoen als zelfstandig trainer aan de slag te gaan.
Ondanks het vertrek van Kluivert heeft NEC de technische staf voor het komende seizoen al rond. Als hoofdtrainer werd onlangs Alex Pastoor, nu nog actief namens Excelsior, al benoemd. Daarbij krijgt hij assistentie van Jack de Gier en Anton Janssen. Ex-spits De Gier verlengde zijn contract reeds al met één jaar, terwijl stagiair Jansen een contract van twintig uur krijgt.
Pastoor is in Nijmegen de opvolger van Wiljan Vloet, die als directeur aan de slag gaat bij Sparta Rotterdam. De coach had in eerste instantie al Ron de Groot en keeperstrainer Wilfried Brookhuis als assistenten beschikbaar.
Bron: VoetbalPrimeur.nl
|
AFCAKatwijk

Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Vr 29 apr 2011 20:36
|
|
Ik verwacht dat hij naar Ajax komt.
Gestopt
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 9 jun 2011 08:26
|
|
Kluivert naar Twente.
http://www.ajaxfans.net/nieuws-9687_Klu ... wente.html
|
Riejuh

|
Geplaatst: Do 9 jun 2011 09:36
|
|
Citaat: Interessant om te zien, hoe hij het gaat doen als hoofdtrainer (van de jeugd). Mocht hij echt goed blijken, is ie natuurlijk altijd welkom bij Ajax. 
Ik ben zeer zeker niet 100% overtuigd van de kwaliteiten van Kluivert als trainer, zeker niet als trainer van een geheel elftal. Individuele trainer heb ik hem iets hoger zitten.
Ik denk dat Cruijff wel degelijk heeft overwogen om Kluivert te benaderen alleen dit echter niet heeft gedaan en daarzo ook zijn redenen voor heeft.
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Do 9 jun 2011 16:05
|
|
Ik heb ook zo mijn twijfels bij hem, maar dat heeft ook te maken met het als maar openlijk solliciteren bij Ajax (eerst in de nadagen van zijn voetbalcarriëre en nu als beginnend trainer). Wel ben ik er van overtuigd dat mocht hij slagen bij Twente als trainer, Ajax zijn volgende stap zal zijn.
|