Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 16:38
|
|
Tja mentaal schort er misschien ook wel wat. Hoewel ik niet veel op heb met Foppe De Haan denk ik dat er wel iets waar is van die hele heisa die ontstond rond hem en Drenthe bij Jong-Oranje. Het bovengaande van 343 wijst i.i.g. wel op een gebrekkige mentaliteit en ik denk dat Van Basten niet al te veel geduld meer met hem zal hebben.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 16:48
|
|
Sorry dat ik dit zeg, maar Opbokken met die Sno. Je hebt helemaal niks aan hem. Op de positie waar hij het fijnst speelt, daar heeft hij zat concurentie: Lindgren, Enoh, Gabri eventueel nog Verthongen. Lekker verkopen in de zomer. Of nu al.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 18:36
|
|
Citaat: Tja mentaal schort er misschien ook wel wat. Hoewel ik niet veel op heb met Foppe De Haan denk ik dat er wel iets waar is van die hele heisa die ontstond rond hem en Drenthe bij Jong-Oranje. Het bovengaande van 343 wijst i.i.g. wel op een gebrekkige mentaliteit en ik denk dat Van Basten niet al te veel geduld meer met hem zal hebben.
Ik heb ook helemaal niets met De Haan, maar zou hij verzinnen dat Sno weigerde achter Riquelme aan te lopen? Sno lijkt me weldegelijk een speler die zichzelf beter vindt dan hij werkelijk is.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 21:24
|
|
Ik heb wel iets met Sno.Het is niet fijn wat er met Sno is gebuert tijdens de Olympische Spelen.De Haan had wat dat betreft gewoon zijn mond moeten houden of er meer spelers uit lichten, want er markeerde wel wat meer spelers aan hun instelling.Ik denk dat Sno zeker nog wel wat waarde kan betekenen voor Ajax.Voor hem is het ook niet makkelijk om zich te bewijzen bij Ajax omdat als hij iets verkeerd doet krijgt die meteen de supportters over zich heen.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 21:28
|
|
Marco van Basten ziet in hem nog een hele interessante speler, maar moet wat minder smokkelen tijdens de trainingen. Hij moet een Nigel de Jong-achtige ontwikkeling doormaken en de concurrentie aangaan met de andere middenvelders van Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 22:21
|
|
Citaat: Ik heb wel iets met Sno.Het is niet fijn wat er met Sno is gebuert tijdens de Olympische Spelen.De Haan had wat dat betreft gewoon zijn mond moeten houden of er meer spelers uit lichten, want er markeerde wel wat meer spelers aan hun instelling.Ik denk dat Sno zeker nog wel wat waarde kan betekenen voor Ajax.Voor hem is het ook niet makkelijk om zich te bewijzen bij Ajax omdat als hij iets verkeerd doet krijgt die meteen de supportters over zich heen.
Overgens dat voorbeeld wat Thomas aanhaalde met het volgen van Riquelme had volgens mij juist betrekking op Drenthe. De kern van het probleem zit hem natuurlijk in het aantrekken van Sno; we weten zo ongeveer wel dat dat gebeurd is zonder uitgebreide scoutingsrapporten. Sno is Ajax eigenlijk vrij makkelijk komen binnenwandelen en dat versterkt natuurlijk de verleiding tot gemakzucht.
Wat De haan met z'n uitlatingen aangeeft is natuurlijk ook dat hij zelf tekort schoot in de coaching van bepaalde spelers. Als je de dingen zo in de pers moet gooien dan ben je zelf natuurlijk al redelijk incompetent. Neemt niet weg dat de achtergrond van die problematiek wijst op een gebrek aan intrinsieke motivatie. Net zoals de huidige situatie daar een beetje op wijst. Sno heeft legio concurrentie als verdedigende middenvelder, dan zou hij juist heel hard moeten werken om z'n plaats daar te winnen. Als je dan geadviseerd wordt door de specifieke trainer om meer arbeid te verrichten, en je geeft zelf aan dat dat niet nodig is dan consolideer je eigenlijk in de huidige situatie. Ik geloof in deze niet dat van Basten liegt. Bij een goede prof zou het natuurlijk omgekeerd moeten zijn; die zou juist afgeremd moeten worden in z'n werklust zeker wanneer je in zo''n concurrentiestrijd zit. Die mentale kwestie loopt eigenlijk al langer als een rode draad door Sno's carriere heen. Zo liep hij boos bij de A1 weg omdat hij niet werd overgeheveld naar het tweede, daar waar hij bij Feyenoord II/A1 wel die plek kreeg.
Los van de bovengaande punten ontbreekt het Sno natuurlijk simpelweg aan talent. Als ze je in Schotland al houterig vinden dan zegt dat wel wat. Sno onbreekt de dynamiek en inzicht voor een plek op het middenveld, verdedigend schiet hij ook tekort als je hem achterin zet. Over z'n rol asl pinchhitter wil ik het niet eens hebben. Ik had Sno best de tijd willen geven alleen dan moeten er wel aanknpoingspunten zijn en die zie ik gewoon niet.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 22:48
|
|
Niets aan toe te voegen.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Wo 14 jan 2009 13:38
|
|
Citaat: Tja mentaal schort er misschien ook wel wat. Hoewel ik niet veel op heb met Foppe De Haan denk ik dat er wel iets waar is van die hele heisa die ontstond rond hem en Drenthe bij Jong-Oranje. Het bovengaande van 343 wijst i.i.g. wel op een gebrekkige mentaliteit en ik denk dat Van Basten niet al te veel geduld meer met hem zal hebben.
Ik heb ook helemaal niets met De Haan, maar zou hij verzinnen dat Sno weigerde achter Riquelme aan te lopen? Sno lijkt me weldegelijk een speler die zichzelf beter vindt dan hij werkelijk is.Laat ik de uitspraken van de Haan wel sirieus nemen en iedereen die dat tegenspreekt moet dat maar eens flink onderbouwen. Zijn uitspraken over Sno en andere spelers die hij onder zich had zijn allemaal uitgekomen. Wat Sno betreft, als hij luisterd naar de tekortkomingen die div. trainers over hem zeggen dan kan het nog goed komen met hem maar gezien zijn reactie op de kritiek die hij krijgt ben ik bang dat het nooi meer wat word met hem en het zou zomaar eens kunnen gebeuren dat hij aan het eind van de competitie alweer in de verkoop staat omdat het een speler is met de verkeerde mantaliteit.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 14 jan 2009 13:49
|
|
Ik geloof de uitspraken van Foppe wel gedeeltelijk, maar het was natuurlijk wel een manier voor hem om de schuld van zich af te schuiven. Een goede manier van een overdreven opgehemelde trainer om de schuld bij de spelers te leggen. Gelukkig werd het op een gegeven moment zelfs door de media doorzien. Derksen heeft er volgens mij nog een stuk over gechreven.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Ma 26 jan 2009 22:24
|
|
Citaat: Evander Sno heeft naar eigen zeggen geen krachttraining nodig, omdat hij fysiek al sterk genoeg is. Ajax-trainer Marco van Basten kan de eigenwijsheid van zijn speler wel waarderen, maar denkt daar anders over.
In het programma Sport aan Tafel van Eredivisie Live vertelt Van Basten dat Sno wel degelijk krachttraining nodig heeft. 'Sno is een jongen met veel mogelijkheden, maar ook een jongen die nog veel moet leren. Zoals met die fysieke training, daarin moeten we hem dus overtuigen. Want het dient bijvoorbeeld ook om blessures te voorkomen'.
De oefenmeester van de Amsterdammer ziet de eigen mening van de 21-jarige middenvelder niet als een negatief punt. 'Op zich vind ik het alleen maar leuk als iemand een eigen mening heeft'. Van Basten haalde Sno afgelopen zomer naar de Amsterdam ArenA. In zijn eerste half jaar slaagde de oud-Feyenoorder er echter niet in een basisplaats af te dwingen. (tekst: Voetbalprimeur.nl)
Compleet van de wereld deze man. De hoop dat er ooit nog enige vorm van realisme bij Sno zal komen is bij deze vervlogen. Onbegrijpelijk ook dat van Basten zegt dat Sno iemand is met veel mogelijkheden. Heb ik dan echt geen verstand van voetbal?
Sno is de meest beperkte speler met de meest waardeloze instelling van de gehele selectie.
Wat voor signaal geef je als trainer af met dit soort uitspraken?
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Ma 26 jan 2009 22:30
|
|
Citaat: Evander Sno heeft naar eigen zeggen geen krachttraining nodig, omdat hij fysiek al sterk genoeg is. Ajax-trainer Marco van Basten kan de eigenwijsheid van zijn speler wel waarderen, maar denkt daar anders over.
In het programma Sport aan Tafel van Eredivisie Live vertelt Van Basten dat Sno wel degelijk krachttraining nodig heeft. 'Sno is een jongen met veel mogelijkheden, maar ook een jongen die nog veel moet leren. Zoals met die fysieke training, daarin moeten we hem dus overtuigen. Want het dient bijvoorbeeld ook om blessures te voorkomen'.
De oefenmeester van de Amsterdammer ziet de eigen mening van de 21-jarige middenvelder niet als een negatief punt. 'Op zich vind ik het alleen maar leuk als iemand een eigen mening heeft'. Van Basten haalde Sno afgelopen zomer naar de Amsterdam ArenA. In zijn eerste half jaar slaagde de oud-Feyenoorder er echter niet in een basisplaats af te dwingen. (tekst: Voetbalprimeur.nl)
Compleet van de wereld deze man. De hoop dat er ooit nog enige vorm van realisme bij Sno zal komen is bij deze vervlogen. Onbegrijpelijk ook dat van Basten zegt dat Sno iemand is met veel mogelijkheden. Heb ik dan echt geen verstand van voetbal?
Sno is de meest beperkte speler met de meest waardeloze instelling van de gehele selectie.
Welkom, Seduction! [Normaal zeggen de mods het, maar ik denk, ik zal het ook even zeggen ">
Tsja, ik denk dat Marco er nog alle geloof in heeft, in deze jongen. Ik moet zeggen dat ik niet zo'n fan van Sno ben! En ik snap dan ook niet echt wat MvB het dan echt in hem ziet. En volgens mij denkt Evander ook nog dat hij geen krachttraining hóéft te doen. Dat zit toch gewoon bij de training. Daar heb je gewoon geen keus bij als speler. Gewoon trainen, niet zeiken.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 26 jan 2009 22:32
|
|
Ik moet zeggen dat ik in Sno ook veel mogenlijkheden zie. Ik vind hem nu niet basiswaardig, maar als hij zich verbetert op de punten die echt nodig zijn zoals snellere handeling etc, dan kan het nog wat worden met Sno. Zijn grootste vijand is hijzelf en voor Ajax hoop ik dat hij die strijd wint. Omdat zijn mentaliteit het grootste probleem is zie ik het niet snel gebeuren dat hij in de basis komt, omdat ik daar namelijk geen mogenlijkheden in zie. Maargoed mensen kunnen veranderen, dus ook Sno.
|
famey
Forum berichten: 77
|
Geplaatst: Di 27 jan 2009 10:57
|
|
Sno is al afgeserveert door de meeste mensen voordat ze hem daadwerkelijk een kans hebben geboden.
Denk dat het wel goed komt met deze jongen als die werkt aan zijn mentaliteit en zoals hierboven is gezegd zijn handelingssnelheid.
Niet van de bal te krijgen deze man.
|
Seduction
|
Geplaatst: Di 27 jan 2009 12:10
|
|
Citaat: Sno is al afgeserveert door de meeste mensen voordat ze hem daadwerkelijk een kans hebben geboden.
Denk dat het wel goed komt met deze jongen als die werkt aan zijn mentaliteit en zoals hierboven is gezegd zijn handelingssnelheid.
Een kans hebben geboden? Met alle respect, maar Sno heeft vaak genoeg de kans gehad van Marco van Basten en elke keer heeft hij deze verprutst.
Als je bij ajax in de jeugd niet goed genoeg wordt bevonden, bij de club uit Rotterdam niet goed genoeg wordt bevonden en ook in Schotland niet kan slagen ben je gewoon niet goed genoeg.
Bovendien heeft hij nogal een mentaliteits probleem. Ik zie dit niet veranderen, hij vindt zichzelf namelijk veel beter dan dat hij daadwerkelijk is.
|
SamsungU700
Forum berichten: 545
|
Geplaatst: Di 27 jan 2009 12:30
|
|
Citaat: Sno is al afgeserveert door de meeste mensen voordat ze hem daadwerkelijk een kans hebben geboden.
Een kans hebben geboden? Met alle respect, maar Sno heeft vaak genoeg de kans gehad van Marco van Basten en elke keer heeft hij deze verprutst.
Als je bij ajax in de jeugd niet goed genoeg wordt bevonden, bij de club uit Rotterdam niet goed genoeg wordt bevonden en ook in Schotland niet kan slagen ben je gewoon niet goed genoeg.
Bovendien heeft hij nogal een mentaliteits probleem. Ik zie dit niet veranderen, hij vindt zichzelf namelijk veel beter dan dat hij daadwerkelijk is.
Een beetje zelfvertrouwen kan nooit kwaad, maar Sno laat het op een verkeerde manier zien inderdaad. Alleen hij staat nooit op ze eigen plek, de enigste goede eigenschap die Sno heeft is balvastheid, alleen daar is alles mee gezegd. Hij moet ook fysiek nog veel verder groeien ook al is hij zo lang.
|
Seduction
|
Geplaatst: Di 27 jan 2009 17:51
|
|
Een beetje zelfvertrouwen kan nooit kwaad, maar Sno laat het op een verkeerde manier zien inderdaad. Alleen hij staat nooit op ze eigen plek, de enigste goede eigenschap die Sno heeft is balvastheid, alleen daar is alles mee gezegd. Hij moet ook fysiek nog veel verder groeien ook al is hij zo lang.
Wat is volgens jou dan de "eigenlijke" plek van Sno?
Hij heeft volgens mij in zowat iedere linie gespeeld, buiten de verdediging en op het goal.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 27 jan 2009 18:12
|
|
Een van de verdedigende middenvelders. Tegen Groningen vulde hij dat prima in, al speelde hij toen wat veel op rechts.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Di 27 jan 2009 19:55
|
|
Klopt dat hij snel is afgeserveert, is overigens niet de enige speler die dat heeft gehad bij Ajax (zie bijv. Delorge, niet dat hij briljant was natuurlijk) Maar Sno heeft nu wel aardig wat momenten gehad omzich te bewijzen, maar hij mist gewoon de kwaliteiten voor Ajax, als Back-up is hij prima. Maar ik denk dat Sno ook wilt spelen, en zie hem dus in de zomer wel vertrekken.
|
ajaxfan13
Forum berichten: 255
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 17:13
|
|
Even een nieuwtje!
Niet veel bijzonders maar misschien toch leuk om even te lezen.
Overigens is de bron Voetbalzone
Van Basten zet Sno terug naar Jong Ajax
Geschreven op woensdag, 28 januari om 16:55
Evander Sno maakt vanaf donderdag deel uit van de selectie van Jong Ajax. Deze mededeling deed trainer Marco van Basten aan de speler tijdens een gesprek dat beiden vandaag hadden, aldus de berichtgeving van de Amsterdamse club. Dit gesprek vond plaats nadat de speler naar de mening van Ajax afspraken met de technische en medische staf niet was nagekomen. "De maatregel geldt in beginsel voor een periode van een week", benadrukt Ajax op de officiële website.
Sno (21) kwam afgelopen zomer over van Celtic, maar heeft tot dusver nog niet zijn draai kunnen vinden. Van Basten deed dit seizoen in competitieverband slechts tien keer beroep op de jeugdinternational, hoofdzakelijk als invaller. Afgelopen zondag in de uitwedstrijd bij FC Groningen (1-0) deed de oud-Feyenoorder het laatste half uur mee.
|
UltraRebel
Forum berichten: 43
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 17:41
|
|
Dit is heel mooi. Van Basten kennende is dit natuurlijk niet voor maar een weekje, maar dit betekent het einde van Sno.
Dat is wel een reden om de vlag thuis uit te hangen. Kan hem wel schieten, misselijk makende kwal!
|
Seduction
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 17:59
|
|
Dit lijkt mij gezien de houding van Sno en zijn prestaties op het veld niet meer dan terecht. Sno komt voor het niveau dat ajax wilt nastreven gewoonweg te kort. Als dan ook je mentaliteit niet klopt lijkt mij dit een geschikte actie.
Verder ben ik het met Ultrarebel eens dat dit van Basten kennende maar voor een week zal zijn.
|
UltraRebel
Forum berichten: 43
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 18:31
|
|
Citaat: Verder ben ik het met Ultrarebel eens dat dit van Basten kennende maar voor een week zal zijn.
Juist niet voor een week. Als van basten de pik op je heeft kom je er niet meer in.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 18:39
|
|
Citaat:
Juist niet voor een week. Als van basten de pik op je heeft kom je er niet meer in.
Ja, maar ik geloof niet dat MvB de pik op hem heeft. Het is zíjn aankoop, en heeft een paar keer laten blijken dat hij hem tóch weer een kans gaf, terwijl toch de meerderheid van de supporters (en dan bedoel ik het over de reacties op AF) hem liever niet meer zag, om het zomaar te zeggen. Sommig mensen zien het dan nog wel in hem, maar vooral MvB ziet het wel in hem. Hij stuurt nu vast Sno naar Jong Ajax om daar te laten groeien, en omdat hij erg bijdehand deed over de krachttraining. Maar ik denk niet dat hij hem daar 2 maanden laat.
Ik bedoel; het zal me niets verbazen als Sno als het ware bij Fiorentina alweer bij de selectie zit. Wat er op neer komt, is dat MvB geen pik op Sno heeft, en zeker in hem gelooft. Dat is al een paar keer gebleken.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 18:55
|
|
Sno is de aankoop waar Marco nu niet zo blij meer mee is maar ik verwacht dat hij over een week zeker weer terug bij het eerste is. Met Enoh, Lindgren en Gabri heeft Ajax drie verdedigend ingestelde middenvelders die beter zijn dan Sno. Ik verwacht daarom niet dat Sno dit seizoen nog veel zal spelen maar af en toe bij blessures/schorsingen kan hij nog wel meespelen. Ik hoorde Johan Derksen laatst zeggend dat Marco verkeerd heeft ingekocht maar met Enoh, Cvitanich en Sulejmani heeft Ajax drie goede spelers in huis gehaald, de enige die tot nu toe geen enkele indruk hebben gemaakt zijn Oleguer en Sno.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 18:59
|
|
Hij komt echt wel gewoon terug in het eerste. Hij kan dan het niveau niet hebben, maar qua fysiek is hij gewoon 1 van de sterkste. Dat kan tegen sommige tegenstanders wel eens goed uitkomen en soms zelfs beter dan lichtgewichten. Vergeet ook niet dat hij nog maar 21 is en dus nog flink kan groeien.
|