Auteur
|
Bericht
|
AFCA82
Forum berichten: 363
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 21 okt 2008 14:54
|
|
Laat ik het zo zeggen, Sno is momenteel nog niet een echte versterking maar dat kan veranderen. Als op zijn handelingssnelheid en balaanname goed getraind wordt denk ik dat hij wel degelijk een vaste waarde kan worden.
Wat betreft het uitfluiten dit heeft 2 kanten vind ik.
Een aangekochte speler die faalt vind ik begrijpelijker om uit te fluiten dan een eigen jeugdspeler.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 21 okt 2008 15:12
|
|
Tsja, dit heb ik (en met mij vele anderen) vooraf ook al aangegeven. 1,5 Miljoen euro uitgeven aan Sno is en blijft natuurlijk doodzonde. Maar goed, het kwam zo makkelijk uit hè. Sno praat eens met Sneijder en vraagt of hij niet nog een club voor hem weet in Spanje. Sneijder praat met de mensen bij Essel, Blind krijgt het via via te horen en de interesse is gewekt. Lekker makkelijk.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Di 21 okt 2008 17:40
|
|
Tsja, beter laat dan nooit, maar dit is geen beste beurt van Van Basten. Ik had nog wel een (kleine) rol van betekenis voor Sno gezien, maar nu Enoh en Vertonghen het zo goed doen, en je ook nog Gabri en Lindgren nog hebt, zal die niet veel aan spelen komen. En terecht , want hij is verreweg de minste van de 5.
|
Jeroen
Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 02:07
|
|
Sno is balvaster dan men denkt. Wanneer hij nog wat tactische progressie boekt, en op zijn leeftijd moet dat wel kunnen want 21 kan nog nét, kan het een aardige backup worden. Sno moet leren wat meer afvallende ballen te veroveren en zorgvuldiger te worden in zijn passing. Als hij dominanter wordt in de duels (vooralsnog is eerder sprake van schijndominantie) dan heb je een heel nuttig alternatief in huis. Dat is een lastige balans, want aan de ene kant vragen we van hem om te leren doseren, maar dat druistige gaat er op korte termijn niet uit. Of Sno die discipline kan opbrengen is een belangrijk vraagstuk voor het verloop van z'n carriere.
|
AFCA82
|
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 08:05
|
|
Klopt, Sno is niet zo'n slechte voetballer zit echt wel potentie in, hij is sterk en atletisch. Met de juiste training kan hij volgens mij zelfs in de toekomst een vaste basisspeler worden, hij is namelijk pas 21!
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Do 23 okt 2008 10:54
|
|
Sno moet nog te veel leren. Misschien dat hij dat nog wel kan leren, maar dat is op dit moment niet bij Ajax. Je kunt hem inderdaad verhuren en hem nageven dat hij terug mag keren als hij zijn taktisch inzicht verbetert, beter passt en ook zeker niet onbelangrijk, het tempo in de wedstrijd kan houden. Want daar ergeren de meesten zich aan, volgens mij. Zijn traagheid.
|
AFCA82
|
Geplaatst: Do 23 okt 2008 11:52
|
|
Dan verhuur hem aan een club als Vitesse of Willem 2. Dan sluit je het in ieder geval uit dat hij zomaar vertrekt en opeens wel goed wordt.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Do 23 okt 2008 11:56
|
|
Dat zeg ik ook, je moet hem verhuren. Al acht ik de kans klein dat hij nu nog zo'n ontwikkeling door gaat maken, dat hij een echte meerwaarde wordt voor Ajax. Hij heeft de afgelopen jaren weinig geleerd, bij toch wel topclubs. Zal hij dan daarom nu, omdat hij bij bijvoorbeeld Vitesse of Willem II speelt, daadwerkelijk een topvoetballer worden? Het lijkt mij vrij sterk. Maar wie weet. Laten we hem door middel van verhuur, maar het voordeel van de twijfel geven.
|
AFCA82
|
Geplaatst: Do 23 okt 2008 11:58
|
|
Daarom als je hem nou verkoopt zul je zien dat hij wel opeens goed kan voetballen, dat is al vaker voorgekomen en niet alleen bij ajax.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Do 23 okt 2008 11:58
|
|
Het moet ook wel zwaar zijn voor een speler als Sno dat je in jong Oranje als spits wordt geposteerd, en je bij je clubs als verdedigende middenvelder wordt opgesteld.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 23 okt 2008 12:21
|
|
Citaat: Dan verhuur hem aan een club als Vitesse of Willem 2. Dan sluit je het in ieder geval uit dat hij zomaar vertrekt en opeens wel goed wordt.
Sno heeft inmiddels in het eerste van Celtic en Ajax gespeeld. Die laat zich heus niet een seizoen afschepen naar een middenmoter of degradatiekandidaat.
|
AFCA82
|
Geplaatst: Do 23 okt 2008 14:11
|
|
Dan zou ik hem nog niet laten gaan en hem voorlopig nog de kans geven om zich te ontwikkelen.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 26 okt 2008 20:21
|
|
Geef hem tegen Heracles uit maar een kans als je voorkomt ipv Rasmus Lindgren. Deze jongen word anders, jammer genoeg, ontevreden denk ik. Dat lijkt me niet goed, want nu is de chemie en geest goed in deze groep en dat moeten we houden. Evander verdient, bij veilige stand, een kans in plaats van Rasmus.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 26 okt 2008 20:25
|
|
Ik zie op dit moment als reservespits bij Ajax.Hij is balvast sterk lichaam en we hebben op dit geen reservespits.Het zei al genoeg dat vorige week de Jong bij Jong Ajax als spits moet spelen.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 26 okt 2008 20:59
|
|
Citaat: Geef hem tegen Heracles uit maar een kans als je voorkomt ipv Rasmus Lindgren. Deze jongen word anders, jammer genoeg, ontevreden denk ik. Dat lijkt me niet goed, want nu is de chemie en geest goed in deze groep en dat moeten we houden. Evander verdient, bij veilige stand, een kans in plaats van Rasmus.
Ik denk dat hij niet gaat zeiken. Hij weet dat hij voor de bank is gehaald, en hij weet ook dat hij nou eenmaal heel veel goede concurrentie heeft. Daarbij is hij ook niet dom na dat gedoe met de Haan. Hij heeft altijd ontkent een moeilijke jongen te zijn dus het zou wel heel stom zijn om rommel te schoppen wat hem imago schade gaat opleveren, dus nee ik denk niet dat hij gaat mokken.
Daarbij, wil je hem enkel laten spelen omdat hij anders gaat mokken? Lindgren is positioneel juist handig tegen tegenstanders als Heracles, wanneer je ze kapot wilt spelen.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Zo 26 okt 2008 21:13
|
|
Niet alleen daarom, ik denk dat Sno juist tegen dit soort ploegen nuttig kan zijn. Hij kan fysiek mee en kan er ook eens invliegen, iets wat je nodig hebt om te laten zien hoe het moet. Je hebt jongens die in Heracles bijv. verslappen en Lindgren zie ik niet een-twee-drie een harde overtreding maken. Evander Sno is juist zo'n jongen die het vuurtje met opstoken, net als Gabri.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Zo 26 okt 2008 21:16
|
|
Citaat: Niet alleen daarom, ik denk dat Sno juist tegen dit soort ploegen nuttig kan zijn. Hij kan fysiek mee en kan er ook eens invliegen, iets wat je nodig hebt om te laten zien hoe het moet. Je hebt jongens die in Heracles bijv. verslappen en Lindgren zie ik niet een-twee-drie een harde overtreding maken. Evander Sno is juist zo'n jongen die het vuurtje met opstoken, net als Gabri.
Je had het over een veilige stand? Strijd hebben we de laatste twee wedstrijden al genoeg gezien, daar is geen harde overtreding van een Sno nodig. Ik los het liever voetballende op.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Zo 26 okt 2008 21:20
|
|
Tja, ik ben misschien in de ban nog van vorig jaar. We speelden gelijk in Venlo en bij Sparta Rotterdam en verloren van Excelsior. Verder haalden we nipt de drie punten in Heracles dankzij een geweldige treffer van Klaas-Jan Huntelaar. Laat ik het zo zeggen, het zou weer typisch Ajax zijn dat we dit te licht oppakken. En als je Sno vertelt dat dit een kans is zichzelf te bewijzen, is hij wellicht extra gemotiveerd als invaller (hoeft niet veilige stand, kom daar op terug) of basisspeler. En daarbij opgetelt is Sno nog jong, moet nog veel leren op dit niveau maar ik vind dat Lindgren laatste weken ook niet geweldig is. Dus ik vind dat hij een kansje verdient.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Zo 26 okt 2008 21:31
|
|
Tja, wat mij betreft kan Sno zich richten op de spits positie. Misschien dat hij nog een keertje een heel fysieke middenvelder kan dekken, maar daar houdt het wat mij betreft op. Je argument over de wedstrijdervaring gaat hier niet op denk ik. Sno heeft Europees gespeeld bij Celtic, met een invalbeurt van een half uur tegen Heracles zal hij niet in ene een geweldenaar worden. En ik weet niet hoe het met Enoh zit? Wanneer Enoh weer fit is de kans op een plek op het middenveld voor Sno al helemaal nihil. Dat zou het nog onzinniger maken om Sno op te stellen.
|
Jeroen
Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Zo 2 nov 2008 04:11
|
|
Deed het helemaal niet verkeerd voorin tegen Twente. Je ziet dat hij in die rol een stuk balvaster is dan Huntelaar, en dat is eigenlijk al zorgwekkend te noemen. Won ook veel kopduels. Het wilt overigens niet zeggen dat we Sno vanaf nu maar in de spits moeten gooien. Wanneer Ajax druk van de ketel moet halen en de bal voorin vast wilt houden is Sno een erg nuttige speler. Die rol ligt hem wel. Ik maak me veel meer zorgen om het feit dat onze topscorer in de lastige uitwedstrijden tekort schiet en niet mee kan in het niveau. Iets wat we al een aantal jaar weten maar als ook zijn doelpuntenproductie achterblijft valt zijn meerwaarde weg.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 2 nov 2008 12:38
|
|
Wat je juist zou kunnen proberen is Sno en Huntelaar samen op te stellen, zodat je via targetman Sno meer aansluiting naar voren kunt krijgen en zo Huntelaar meer in het strafschopgebied van de tegenstander kunt krijgen.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Zo 2 nov 2008 13:04
|
|
Het is een optie, maar Huntelaar is nou niet bepaald goed in het zwerven, daarvoor mist hij de snelheid. Huntelaar is gebaat bij voorzetten van de zijkant en van spelers die de bal naar het strafschopgebied brengen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 2 nov 2008 14:50
|
|
Wie heeft het over een zwervende Huntelaar?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 3 nov 2008 13:58
|
|
Je zou ze inderdaad naast elkaar kunnen zetten en dan met name Suárez veel vrijheid kunnen geven. Hoe makkelijker en veelvuldiger je Huntelaar in de zestien van de tegenstander krijgt, hoe meer goals het oplevert. Sno doet als spits genoeg fout, maar hij is ook regelmatig betrokken bij gevaarlijke momenten. Verder ziet hij dingen ook wel aardig, maar de uitvoering laat hem wel eens in de steek.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 5 nov 2008 22:09
|
|
Citaat: Evander Sno Ajax' nieuwe wapen
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - Ingeklemd tussen Oleguer en Thomas Vermaelen kon Evander Sno gisteren op de training alvast weer oefenen. Ajax speelt vanavond in de UEFA Cup tegen het Slowaakse Zilina een wedstrijd die de ploeg moét winnen.
Sno geniet als spits. FOTO UP/TOUSSAINT KLUITERS
Voor dit soort klussen gooit trainer Marco van Basten Sno dit seizoen graag in de strijd. Moet er diep in de tweede helft nog worden gescoord of moet Ajax juist een benauwde voorsprong verdedigen, dan komt hij op het veld als targetman. Met zijn lengte en kracht moet Sno voorin ballen vasthouden.
Zijn invalbeurt droeg afgelopen week bij tot belangrijke zeges op bezoek bij Heracles en Twente. ,,We hebben deze zomer ook gekeken naar échte spitsen voor de rol van pinchhitter,’’ stelt Van Basten. ,,Maar we zijn er niet meer aan toegekomen zo’n type te halen. Andere posities invullen had nog meer prioriteit. Toen we eind augustus Evander Sno nog konden halen, zat in ons achterhoofd al de gedachte: als de nood aan de man komt, kan hij in de spits. Dat blijkt dus te werken. Een invalbeurt van hem brengt iets teweeg.’’ Van oudsher is Ajax een club van voetballende spitsen. Mannen van het technisch volmaakte doelpunt bij de eerste paal na een voorzet van de flanken. Maar over de afgelopen 20 jaar kun je intussen ook een lijst opstellen van alle afwijkende types die al voor de club uitkwamen.
Die lijst begint met Frank Stapleton, de Ier die Johan Cruijff in 1987 kocht van Manchester United. Cruijff wilde hem erbij voor het spelen van de lange bal, want met John Bosman en Hennie Meijer waren techniek, snelheid en diepgang al aanwezig. Omdat Stapleton al snel last kreeg van een hernia, kwam hij slechts vier keer in actie.
Leo Beenhakker kocht daarna John van Loen om met Ajax ook opportunistisch te kunnen winnen. In de glorietijd onder Louis van Gaal was Nwankwo Kanu een geniaal rust-en aanspeelpunt, maar onder Van Gaal mislukte later Ivan Gabrich, de spits van wie de trainer nog wel had beloofd hij nooit om zou vallen.
Van Gaals opvolger Morten Olsen kreeg Gerald Sibon als aanvulling op de kwaliteiten van Shota Arveladze en Benni McCarthy. Sinds de eeuwwisseling waren Mido (met zijn kopkracht), Yannis Anastasiou, Angelos Charisteas en Ismaël Urzaiz de meest besproken targetmen.
Op een paar uitzonderingen na zijn al deze spelers geen doorslaande succesnummers geworden in de Arena. Danny Blind kan zich vinden in de stelling dat Ajax een moeilijke club is voor aanvallers die qua techniek niet meteen als Ajax-spelers ogen. ,,Bij binnenkomst moeten dergelijke spelers meer scepsis overwinnen, óók in de kleedkamer,’’ beaamt de oud-libero en huidige technisch manager. ,,Daarna kan het alsnog goed uitpakken wanneer ze gaan scoren.
Maar als ik terugkijk op mijn tijd in het eerste, dan herinner ik me maar één spits die iedereen meteen bij zijn aankomst al bekoorde. Dat was Arveladze.
Die legde een bal met zoveel gevoel op zijn borst neer dat je gelijk wist: dít is voetbal.’’ Het tegenovergestelde gebeurde met Gabrich, van wie Ronald de Boer later zei: ,,Toen ik Gabrich zijn eerste bal zag stoppen op de training wist ik al: dit wordt niks.’’ Evander Sno is ook geen voetballer op wie Ajacieden meteen verliefd worden. Eerder dit seizoen floten toeschouwers in de Arena afkeurend bij een paar mindere optredens van de jeugdinternational op het middenveld. Maar Sno’s nieuwe rol kan in de beeldvorming juist positief voor hem uitpakken. Als middenvelder wil hij aan de bal nog wel eens te langzaam handelen. In de aanval pakt dat nadeel ineens in zijn voordeel uit. Daar geeft hij ploeggenoten de tijd die nodig is om bij te kunnen sluiten.
Het meest opmerkelijke compliment voor de spits Evander Sno kwam onlangs van Foppe de Haan. Die werd met Jong Oranje in Zwitserland uitgeschakeld voor het EK van 2009 na een wedstrijd waarin de ploeg bij een 1-0 achterstand een targetman ontbeerde.
,,Achteraf hadden we Sno toch wel kunnen gebruiken,’’ verzuchtte De Haan over de speler die hij kort daarvoor had verbannen. Voor de breuk was Sno zelfs een tijdje topscorer van Jong Oranje in de EK-kwalificatiereeks. Hij maakte drie doelpunten in zijn eerste vijf interlands, telkens als spits.
Bij Jong Ajax heeft hij er dit seizoen in die rol ook alweer vier in liggen. ,,Ik geniet daar natuurlijk van,’’ zegt Sno zelf. ,,Zoals het ook voldoening gaf om tegen Heracles en Twente twee assists te verzorgen. Maar het is niet zo dat ik nu zeg: zet mij de rest van mijn loopbaan maar voorin. Ik ben een middenvelder in hart en nieren. Dat zal niet meer veranderen.’’
Sportwereld.nl
|