Auteur
|
Bericht
|
Maurice
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 14:22
|
|
Verwacht overigens niet dat Sno in de basis start in Tilburg. Eerst maar eens beginnen met een invalbeurt.
Zie liever Vertonghen op de linksback positie en schilder naast Lindgren.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 15:37
|
|
Citaat: Verwacht overigens niet dat Sno in de basis start in Tilburg. Eerst maar eens beginnen met een invalbeurt.
Zie liever Vertonghen op de linksback positie en schilder naast Lindgren.
Schilder doet ook niet mee...... Urby heeft het op de spelen goed gedaan, laat hem zijn laatste kans maar pakken.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 16:04
|
|
Citaat: Schilder doet ook niet mee...... Urby heeft het op de spelen goed gedaan, laat hem zijn laatste kans maar pakken.
Ja las het ook net.. dan inderdaad Urby maar!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 16:10
|
|
Ik zie liever Emanuelson als linksback en Vertonghen als linkshalf dan andersom.
Voor mij persoonlijk is de afwezigheid van Gabri en Schilder geen drama. 'Mijn' middenveld met Vertonghen, Aissati en Lindgren is immers nog prima mogelijk. Ik vrees alleen dat Van Basten het anders invult.
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 17:44
|
|
Citaat: Ik zie liever Emanuelson als linksback en Vertonghen als linkshalf dan andersom.
Voor mij persoonlijk is de afwezigheid van Gabri en Schilder geen drama. 'Mijn' middenveld met Vertonghen, Aissati en Lindgren is immers nog prima mogelijk. Ik vrees alleen dat Van Basten het anders invult.
Er is weinig loopvermogen en diepgang in je middenveld. Vooral het laatst is essentieel als je het spel moet maken anders ben je voorspelbaar.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 17:55
|
|
Als Gabri afwezig is, zal Sno die plek invullen lijkt me, naast Aissati en Lindgren.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 18:44
|
|
Citaat: Ik zie liever Emanuelson als linksback en Vertonghen als linkshalf dan andersom.
Er is weinig loopvermogen en diepgang in je middenveld. Vooral het laatst is essentieel als je het spel moet maken anders ben je voorspelbaar.
Ben ik het volledig mee eens, Ajacied. Weinig diepgang, zowel positioneel als via de pass. Emanuelson heeft ruimte nodig voor z'n actie. Die krijgt hij met zijn lange actie alleen aan de zijlijn. Lindgren heeft een mooie pass maar weinig aansluiting. Sno is qua handelingssnelheid en pure snelheid niet in staat om in de buurt van de goal te komen.
|
Ajacied
|
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 22:34
|
|
Ben ik het volledig mee eens, Ajacied. Weinig diepgang, zowel positioneel als via de pass. Emanuelson heeft ruimte nodig voor z'n actie. Die krijgt hij met zijn lange actie alleen aan de zijlijn. Lindgren heeft een mooie pass maar weinig aansluiting. Sno is qua handelingssnelheid en pure snelheid niet in staat om in de buurt van de goal te komen.
Ik vind Emanuelson juist wel voor diepgang zorgt door zijn rushes/dribbels daarom zou ik hem juist op het middenveld zetten ipv. Vertonghen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 22:53
|
|
Emanuelsons actie is te lang voor een centrale rol. Daarnaast heeft hij vanuit het middenveld moeite met lopende mensen, hij laat constant z'n man lopen. Tot slot brengt hij gewoon te weinig in de recuperatie als halfspeler op een driemansmiddenveld.
Op mijn middenveld brengt Vertonghen zowel een schot uit de tweede lijn als een goede passing, brengt Lindgren vooral dat laatste en verdeelt Aissati het spel en bepaalt hij het tempo van de balcirculatie. Lindgren en Vertonghen brengen daarnaast recuperatievermogen. Vertonghen in eerste instantie met name op kracht, Lindgren op inzicht.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 23:51
|
|
Citaat: Emanuelsons actie is te lang voor een centrale rol. Daarnaast heeft hij vanuit het middenveld moeite met lopende mensen, hij laat constant z'n man lopen. Tot slot brengt hij gewoon te weinig in de recuperatie als halfspeler op een driemansmiddenveld.
Op mijn middenveld brengt Vertonghen zowel een schot uit de tweede lijn als een goede passing, brengt Lindgren vooral dat laatste en verdeelt Aissati het spel en bepaalt hij het tempo van de balcirculatie. Lindgren en Vertonghen brengen daarnaast recuperatievermogen. Vertonghen in eerste instantie met name op kracht, Lindgren op inzicht.
Maar wat als je de linies dichter op elkaar zet, en dat het middenveld gewoon een hele hoop aanvallende instructies meekrijgt? In de omschakeling, lijkt het me geen problemen opleveren met defensieve capaciteiten van Lindgren en Verthongen. Ook kunnen Lindgren en Verthongen het balletje rond laten gaan, Emanuelson zou dan nog wat voor de dynamiek op het middenveld kunnen zorgen en dan eventueel aan de linkerzijkant?
En wat houdt 'recuperatievermogen' in?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 30 aug 2008 03:43
|
|
Je haalt nu twee dingen door elkaar, Nr. 10. Op mijn ideale middenveld komt Emanuelson niet voor. Ik zou hem in een gedegen organisatie gewoon als linksback opstellen. Van achteruit heeft hij de ruimte om z'n acties in te zetten en de opbouw te verzorgen. Met Vertonghen links controlerend voor hem heb je een goede mix van verdediging, aanval, fysiek, techniek, loopvermogen, passing, voorzetten en recuperatievermogen. Qua snelheid en gevoel voor positie kan het nog beter, dat wel.
Met recuperatievermogen bedoel ik het vermogen om de bal te veroveren. Een combinatie van duelkracht, positionering en loopvermogen, met name.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Za 30 aug 2008 10:45
|
|
Citaat: Je haalt nu twee dingen door elkaar, Nr. 10. Op mijn ideale middenveld komt Emanuelson niet voor. Ik zou hem in een gedegen organisatie gewoon als linksback opstellen. Van achteruit heeft hij de ruimte om z'n acties in te zetten en de opbouw te verzorgen. Met Vertonghen links controlerend voor hem heb je een goede mix van verdediging, aanval, fysiek, techniek, loopvermogen, passing, voorzetten en recuperatievermogen. Qua snelheid en gevoel voor positie kan het nog beter, dat wel.
Met recuperatievermogen bedoel ik het vermogen om de bal te veroveren. Een combinatie van duelkracht, positionering en loopvermogen, met name.
Ik quote het eigenlijk verkeerd. Ik doelde eigenlijk op het feit dat jij vond dat er te kort diepgang op het middenveld zat.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 30 aug 2008 12:14
|
|
Een middenveld met Emanuelson, Sno en Lindgren wel, ja. Een middenveld met Vertonghen, Aissati en Lindgren niet. Uitleg staat hierboven.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Za 30 aug 2008 12:30
|
|
Ik kan je uitleg wel goed begrijpen. Maar eigenlijk zeg je toch dat er tekort spelers zijn die aanvallende impulsen kunnen uitvoeren? Maar is dat niet op te lossen door ze wat aanvallendere instructies te geven, in postioneel opzicht dan? Dus dat ze dan gewoon dichter op de spitsen komen te spelen, waardoor je dan wat dominanter kunt spelen. En volgens mij heb je met een middenveld van:
Emanuelson----------------
--------------------Lindgren
-------------Sno------------
Genoeg loopvermogen en verdedigende capacteiten om een eventuele tegenaanvallen de kop in te drukken.
Ik hoop dat je me begrijpt want ik vind het eigenlijk een beetje lastig uit te leggen wat ik bedoel, eigenlijk zou ik pen en papier nodig hebben.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 30 aug 2008 12:54
|
|
Ik snap wat je bedoelt. Je kan spelers wel opdrachten geven, maar ze moeten natuurlijk wel in staat zijn om ze uit te voeren. Hoe dichter je bij de goal van de tegenstander komt te spelen, hoe kleiner de ruimtes. Aflopend naar minder zijn Emanuelson, Lindgren en Sno niet echt geweldig in de kleine ruimte te noemen. Zoals ik al zei heeft Emanuelson een mooie actie maar wel eentje die hij aan de zijlijn met ruimte voor zich moet gebruiken.
|
Ajacied
|
Geplaatst: Za 30 aug 2008 15:15
|
|
Citaat: Emanuelsons actie is te lang voor een centrale rol. Daarnaast heeft hij vanuit het middenveld moeite met lopende mensen, hij laat constant z'n man lopen. Tot slot brengt hij gewoon te weinig in de recuperatie als halfspeler op een driemansmiddenveld.
Ik had je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je om tactische redenen Emanuelson en Vertonghen wilde omdraaien met Lindgren en Sno als andere middenvelders.
Aissati zou ik altijd centraal zetten omdat hij daar met zijn techniek en overzicht het beste tot zijn recht komt. Als je met de punt naar achteren speelt moeten de linker- en rechtermiddenvelders wel enigszins voor diepgang zorgen. Als je daar dan twee trage spelers als Aissati en Vertonghen heb zijn schiet het niet op.
Citaat: Ik snap wat je bedoelt. Je kan spelers wel opdrachten geven, maar ze moeten natuurlijk wel in staat zijn om ze uit te voeren. Hoe dichter je bij de goal van de tegenstander komt te spelen, hoe kleiner de ruimtes. Aflopend naar minder zijn Emanuelson, Lindgren en Sno niet echt geweldig in de kleine ruimte te noemen. Zoals ik al zei heeft Emanuelson een mooie actie maar wel eentje die hij aan de zijlijn met ruimte voor zich moet gebruiken.
Ruimte creëer je vanzelf door het goed uitvoeren van positiespel. Emanuelson beschouw ik wel als een linkermiddenvelder. Ik vind hem helemaal niet slecht in de kleine ruimte en passing. Het is een echt ras-voetballertje. Ik kan mij nog een wedstrijd herinnen van een paar jaar terug (Ajax - AZ 2-2) waar bij afwezigheid van Sneijder, Emanuelson de kar moest trekken op het middenveld. Ik vond hem dit zeer goed doen. Hij zorgde voor diepgang en was zeer onvoorspelbaar voor zijn tegenstander, nauwelijks te verdedigen. Het probleem met hem is dat hij tactisch dramatisch is en daarom ziet het er soms knullig uit. Geef hem het vertrouwen, spijker er wat tactisch vermogen in en ik ben er van overtuigt dat we de ware Emanuelson gaan zien dit seizoen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 31 aug 2008 12:56
|
|
Nou Ajacied, we hebben weer kunnen zien wat een rol in de as met Emanuelson doet. Hij hobbelde de hele wedstrijd maar wat achter de bal aan. Het gekke is dat ik Sarpong als invallende linkshalf wel de vrijheid zag nemen om over de zijlijn aan te vallen. Met hem en Cvitanich kwam er ook meteen meer onvoorspelbaarheid in het spel. Het was veel minder statisch.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Zo 31 aug 2008 13:05
|
|
Citaat: Nou Ajacied, we hebben weer kunnen zien wat een rol in de as met Emanuelson doet. Hij hobbelde de hele wedstrijd maar wat achter de bal aan. Het gekke is dat ik Sarpong als invallende linkshalf wel de vrijheid zag nemen om over de zijlijn aan te vallen. Met hem en Cvitanich kwam er ook meteen meer onvoorspelbaarheid in het spel. Het was veel minder statisch.
Ik vond Sarpong ook lekker invallen. Hij durft echt te gaan. Verder bind ik hem fysiek ook al verder dan Emanuelson. Sarpong heeft meer duelkracht en ook inzet.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 31 aug 2008 13:10
|
|
Citaat: Nou Ajacied, we hebben weer kunnen zien wat een rol in de as met Emanuelson doet. Hij hobbelde de hele wedstrijd maar wat achter de bal aan. Het gekke is dat ik Sarpong als invallende linkshalf wel de vrijheid zag nemen om over de zijlijn aan te vallen. Met hem en Cvitanich kwam er ook meteen meer onvoorspelbaarheid in het spel. Het was veel minder statisch.
Ik vond Sarpong ook lekker invallen. Hij durft echt te gaan. Verder bind ik hem fysiek ook al verder dan Emanuelson. Sarpong heeft meer duelkracht en ook inzet.Sarpong is ook een hele andere speler dan Emanuelson.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 09:14
|
|
Zowel Urby als Sno vond ik tegen Willem 2 uitblinken in 'alles uitvoeren in een te lage snelheid'. Al moet ik zeggen dat Sno zich veel minder verstopte dan Urby, je zou toch denken dat Urby de goede lijn van de spelen wilde doortrekken en zijn kans wilde grijpen.
|
afca.darcy
Forum berichten: 406
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 11:27
|
|
Ik heb me gek gelachen en me rot gejuicht om de rode kaart van Sno.
Hopelijk 5 duels schorsing, kan iemand anders op het middenveld.
En Vertongen links back? Kom nou...!
Het is dat Gabri geblesseerd is, maar dan nog zet je Aisatti erin ofzo.
Maar als ik de "overtreding" realistisch bekijk, vrij weinig tot niks aan de hand, maar eerlijk is eerlijk, slecht spel loond niet en dus VERDIEND verloren. (Met pijn in m'n hart.)
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 16:38
|
|
De rode kaart van Sno is geseponeerd. En terecht, in mijn ogen. Fijn voor die jongen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 17:01
|
|
Hmmm. Weet iemand hoe lang Gabri nog uit de roulatie is?
|
Wiedes
Forum berichten: 25
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 17:29
|
|
Citaat: Ik heb me gek gelachen en me rot gejuicht om de rode kaart van Sno.
Wat een sneue reactie zeg, wie juicht er nou bij een rode kaart voor zijn eigen club? Jij floot Boukhari en Colin zeker ook altijd uit. Dit soort supporters kunnen we m.i. missen als kiespijn.
|
afca.darcy
Forum berichten: 406
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 19:10
|
|
Citaat: Ik heb me gek gelachen en me rot gejuicht om de rode kaart van Sno.
Wat een sneue reactie zeg, wie juicht er nou bij een rode kaart voor zijn eigen club? Jij floot Boukhari en Colin zeker ook altijd uit. Dit soort supporters kunnen we m.i. missen als kiespijn.
Nee man, Boukhari was in mijn ogen een soort van Perez, een zeer goede voetballer die (bijna) nooit de kans kreeg.
Het gaat mij er meer om dat Ajax die hele Sno niet nodig heeft en ook NOOIT had moeten halen, geld verspilling!!
Had Aisatti dan neer gezet of desnoods Perez gehouden en neergezet.
|