Auteur
|
Bericht
|
UltraRebel
Forum berichten: 43
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 29 jan 2009 18:32
|
|
Citaat: Ik ben wel iemand van afspraak is afspraak, maar we weten niet wat die aspraak was.
Dat is ook niet interessant. Zoals je zelf al zegt afspraak is afspraak. Als je die niet nakomt, ben je niet professioneel
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 30 jan 2009 15:08
|
|
Precies, UltraRebel. Het zal heus niet zo zijn dat Sno iets dringends te doen had op dat moment.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Za 31 jan 2009 13:20
|
|
Citaat:
Datum post: 31-01-09 12:48 - Gepost door: Boudy - Aantal keer bekeken: 36 - Aantal reacties: 0
Marco van Basten liet in het Parool weten Evander Sno volgende week weer terug te verwachten in de A-selectie.
"Ik wil dat alles in het teken staat van winnen. Een prof moet alles willen winnen, of dat nou een potje tennis is of monopoly. En daar hoort een verstandig leven bij en een goede houding. Als dat niet uit de speler zelf komt, leg ik dat deels op."
In dat licht moet ook de verbanning van Evander Sno naar het tweede elftal worden gezien. Al wilde de trainer niet uitweiden over de reden van die tijdelijke maatregel. "Als het aan mij ligt, komt Evander volgende week terug bij de A-selectie."
Homepage AF.
Dit had ik al wel verwacht. Zo lang duurt het dus (waarschijnlijk) niet; Sno bij Jong-Ajax.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 12:16
|
|
Tuurlijk niet, Sno kunnen we toch tot 1 van de spelers rekenen die het "nieuwe frivole en frisse ajax" gestalte moeten gaan geven.
Kunnen we Sno niet gewoon verkopen aan Real-Madrid? Als die Rotterdammers ze hebben kunnen neppen met Drenthe, dan lukt het met Sno ook vast wel.
Volgend weekend kunnen we in ieder geval nog van zijn kwaliteiten genieten. Verheug me er nu al op.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 12:33
|
|
Het probleem is altijd dat we een zondebok nodig hebben, dit seizoen is dat Sno vorig seizoen was het Colin. Het zijn niet de sterren van ons elftal maar ze zijn zeker bruikbaar.. Helaas moeten deze aankopen gebeuren aangezien onze jeugdopleiding faalt op dit gebied..
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 15:30
|
|
Sno speelde tegen jong-feyenoord een geniale wedstrijd! Het is wel lager niveau maar hij speelde echt heel goed! Ik geef hem nog een kans!
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 15:34
|
|
Citaat: Sno speelde tegen jong-feyenoord een geniale wedstrijd! Het is wel lager niveau maar hij speelde echt heel goed! Ik geef hem nog een kans!
Ik denk dat je zelfs kan stellen dat we met Sno nodig hadden afgelopen zaterdag. Maar dat is allemaal gelul achteraf dus daar kan ik niets met zekerheid over zeggen.
|
Seduction
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 16:27
|
|
Citaat: Het probleem is altijd dat we een zondebok nodig hebben, dit seizoen is dat Sno vorig seizoen was het Colin. Het zijn niet de sterren van ons elftal maar ze zijn zeker bruikbaar.. Helaas moeten deze aankopen gebeuren aangezien onze jeugdopleiding faalt op dit gebied..
Hou toch op, je noemt Sno en Colin in 1 adem. Dat zegt genoeg. Dat is simpelweg niet het niveau wat ajax moet nastreven alleen omdat ze in jouw ogen "bruikbaar" zijn.
En een wedstrijd goed spelen tegen jong feijenoord? Dat kun je toch niet als serieus commentaar zien?
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 16:48
|
|
Dat je een Colin en een Sno koopt komt alleen maar omdat op dat moment geen jeugdproduct loopt wat beter is. Ik had ze ook beide liever niet gezien hoor bij ajax-1. Ze zijn ook echt niet het niveau naar wat we streven, maar als je jeugdopleiding niet het niveau aflevert waaar je naar streeft zoek je naar alternatieven.
|
Seduction
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 16:50
|
|
Citaat: Dat je een Colin en een Sno koopt komt alleen maar omdat op dat moment geen jeugdproduct loopt wat beter is. Ik had ze ook beide liever niet gezien hoor bij ajax-1. Ze zijn ook echt niet het niveau naar wat we streven, maar als je jeugdopleiding niet het niveau aflevert waaar je naar streeft zoek je naar alternatieven.
Dus volgens jou loopt er dus in de jeugd kennelijk niks beter dan Sno of een Colin? Dan is het nog droeviger gesteld met ajax dan dat ik al dacht.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 16:59
|
|
Inderdaad seduction, het is met onze jeugdopleiding droevig gesteld. Daarom pleit ik ook voor het plan van de meester (Johan Cruijff resp.) uit te voeren.
Als je ziet dat voor kort gewoon de afdankertjes van het 1e in jong-ajax spelen dan is er toch iets mis. Jong-ajax moet wat mij betreft bestaan uit spelers die maximaal 20 jaar zijn. Verhuren is dan een goede eerste optie.
Zijn ze ouder dan zijn ze niet goed genoeg, uitzonderingen als blessures daargelaten.
Hier zit ook een nadeel aan dat je laatbloeiers weer terug moet kopen gevalletje Lindgren en misschien ook wel Goosens
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 18:13
|
|
Citaat: Inderdaad seduction, het is met onze jeugdopleiding droevig gesteld. Daarom pleit ik ook voor het plan van de meester (Johan Cruijff resp.) uit te voeren.
Als je ziet dat voor kort gewoon de afdankertjes van het 1e in jong-ajax spelen dan is er toch iets mis. Jong-ajax moet wat mij betreft bestaan uit spelers die maximaal 20 jaar zijn. Verhuren is dan een goede eerste optie.
Zijn ze ouder dan zijn ze niet goed genoeg, uitzonderingen als blessures daargelaten.
Hier zit ook een nadeel aan dat je laatbloeiers weer terug moet kopen gevalletje Lindgren en misschien ook wel Goosens
Die Cruijff moet zijn mond eens houden. Altijd met dat gepraat met hoe het allemaal wel niet zou moeten, maar als hij 1 tegenwoordje krijgt gelijk weggaan.
Het is met de jeugdopleiding helemaal niet slecht gesteld. Dat is een conjuctuur beweging. Als over 1 of 2 jaar de lichting Castillion rijp genoeg is en het blijkt dat er 2 a 3 voor Ajax van waarde zijn is het weer een goede jeugd. Op dit moment is Jong Ajax gewoon niet zo'n goede lichting en daarom leiden we nu op voor de middenmoot, maar dat kan snel wel keren.
Lindgren was gewoon niet goed genoeg en dan moet je uit elkaar gaan. Goossens is op dit moment ook niet goed genoeg voor Ajax 1.
Wat ik zou doen is het volgende: De A2 haal je weg. De toppers die eigenlijk in de A mogen spelen stuur je naar Jong Ajax of verhuur je aan een Jupiler club. De gewone spelers zet je in A1. Dat wordt dan een minder team, maar krijgen wel veel weerstand en daar worden ze beter van. Je hebt dan niet meer de toppers die wedstrijden beslissen waardoor ook de 'waterdragers' zich leren onderscheiden en zich belangrijk voelen.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 19:22
|
|
Koen.
Wat je laatste alinea betreft was dit ook een van de ideen van Johan Cruijff (kan me vergissen maar heb zoiets eens opgevangen).
Wat je ook kan doen is gewoon iedereen een jaar boven zijn leeftijdscategorie laten spelen. Komt eigenlijk op het zelfde neer.
Vind het wel een heel goed idee, kan me er ook prima in vinden.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 22:26
|
|
Citaat: Transfer Sno naar FC Utrecht ketst af
AMSTERDAM - Evander Sno was maandag opnieuw het middelpunt bij Ajax. FC Utrecht meldde zich op de laatste dag van de winterse transferperiode in Amsterdam om de speler voor de rest van dit seizoen te huren als spits.
afbeelding vergroten Evander Sno. FOTO UP/TOUSSAINT KLUITERS
Sno zelf speelde maandag met Jong Ajax de competitiewedstrijd tegen Jong Willem II (2-0 zege). Hij werd vorige week door trainer Marco van Basten voor zeven dagen teruggezet naar de selectie van het beloftenteam, omdat hij naar de mening van zijn trainer een afspraak met de medische staf niet was nagekomen.
In een andere transferzaak kwam Ajax maandagavond tot definitieve overeenstemming met NEC. De Nijmeegse club krijgt per direct de beschikking over John Goossens.
De 20-jarige middenvelder tekent voor 3,5 jaar bij de Gelderse club. Ajax wilde Goossens liefst verhuren, NEC wilde dat alleen als er ook een optie tot koop aan vast zat.
Uiteindelijk zijn de clubs een verkoop per direct overeengekomen, met voor Ajax in de toekomst de mogelijkheid Goossens terug te kopen. Goossens leek eind vorige week nog naar FC Twente te gaan, maar die transfer ketste af.
http://www.sportwereld.nl/voetbal/clubd ... st_af.html
Marco leert razendsnel.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 22:53
|
|
Zonde was voor beide partijen wel het best geweest. Ook jammer voor Evander.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 15:01
|
|
Samen met Leonardo de zwakste man van het veld, ik ben benieuwd hoeveel wedstrijden deze jongen nog in ons rood-wit zal spelen.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 15:29
|
|
Citaat: Samen met Leonardo de zwakste man van het veld, ik ben benieuwd hoeveel wedstrijden deze jongen nog in ons rood-wit zal spelen.
Wat is hij toch ongelooflijk traag en knullig in zijn handeling. Zijn motoriek is ook niet goed. Hij moet eens een keer gaan balletdansen om zijn lichaam onder controle te houden. Opzich heeft hij veel mogelijkheden met zijn postuur en redelijke tot goede techniek (afgezonderd dat knullge natuurlijk). Maar ook ik schat de kans erg klein dat hij hier gaat slagen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 16:38
|
|
Citaat: Samen met Leonardo de zwakste man van het veld, ik ben benieuwd hoeveel wedstrijden deze jongen nog in ons rood-wit zal spelen.
Wat is hij toch ongelooflijk traag en knullig in zijn handeling. Zijn motoriek is ook niet goed. Hij moet eens een keer gaan balletdansen om zijn lichaam onder controle te houden. Opzich heeft hij veel mogelijkheden met zijn postuur en redelijke tot goede techniek (afgezonderd dat knullge natuurlijk). Maar ook ik schat de kans erg klein dat hij hier gaat slagen.
Tja aan de dingen die jij opnoemt kan je merken dat er geen scoutingsrapport van hem gemaakt is. Tekenend.
|
Seduction
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 23:36
|
|
Tja aan de dingen die jij opnoemt kan je merken dat er geen scoutingsrapport van hem gemaakt is. Tekenend.
Hoeft ook niet. Als Marco je nog kent van vroegah, als dikke maatjes, zit je er gewoon bij. Hoe vaak heeft deze eikel met zijn arrogante porem nou al een kans gehad? Iedere keer komt hij aan het daglicht alsof hij de nieuwe Maradona is. De realiteit is echter dat de schoenveter van Maradona nog beter is dan deze lamlul.
Terug naar jong Ajax totdat hij verkocht kan worden. Tussen de 750.000 en 1 miljoen euro moeten we hem wel kunnen lozen.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Ma 9 maa 2009 00:30
|
|
Ik heb mijn geloof in Evander nu dan echt op gegeven, ik had hem nog wel wat kans gegeven maar vandaag heeft hij laten zien nog niet eens back-up niveau voor Ajax te zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Ma 9 maa 2009 08:52
|
|
De transfer van Sno en het (af en toe) opstellen van hem zijn typerend voor het wanbeleid van van Basten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 9 maa 2009 12:22
|
|
Van het aankoopbeleid van AJAX en van Van Basten wel, ja. Als je ziet welke spelers Heerenveen wel kan binnenhalen uit de Scandinavische landen. Waarom kan Heerenveen wel Christian Grindheim binnenhalen en AJAX niet? Nee, we komen met Sno. Als je een goed scoutingsapparaat hebt dan haal je gewoon spelers als Sno niet binnen. Sno is een waardeloze speler met een waardeloos karakter.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 9 maa 2009 12:37
|
|
Citaat: Van het aankoopbeleid van AJAX en van Van Basten wel, ja. Als je ziet welke spelers Heerenveen wel kan binnenhalen uit de Scandinavische landen. Waarom kan Heerenveen wel Christian Grindheim binnenhalen en AJAX niet? Nee, we komen met Sno. Als je een goed scoutingsapparaat hebt dan haal je gewoon spelers als Sno niet binnen. Sno is een waardeloze speler met een waardeloos karakter. .
Toby nogmaals. Het zijn bij Ajax de technisch verantwoordelijken zelf die besluiten geen gebruik te maken van de scouting. Van Basten kende Sno nog, en dat is de reden dat hij hier speelt. Daar kan de scouting ook weinig anders mee. De trainers die zelf hun spelers uitzoeken, dat gebeurt al zo lang. Ook onder Beenhakker moest Koeman Sikora hebben (ook een speler waar hij mee gewerkt had).
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 9 maa 2009 12:45
|
|
Maar waarom toch? Denkt Van Basten nu echt dat hij het beter weet dan de scouts? Het feit alleen al dat Van Basten met Sno komt, zeg...
En die andere aankopen dan? Aissati?
Dus Van Basten graaft echt zijn eigen graf. Nog triester.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 9 maa 2009 13:15
|
|
343
Citaat: Maar waarom toch? Denkt Van Basten nu echt dat hij het beter weet dan de scouts?
Kijk naar de structuur die we bij Ajax hanteren, we hebben het one manager . In het rapport Coronel werd de vergelijking gemaakt met Wenger en Ferguson. Een man die de lijnen uitzet. Nouja dat wilde Van Basten dus ook, hij heeft zelf z'n staf mogen samenstellen. Hij heeft geen TD boven zich. En hij heeft heel veel macht. Dat is prima als je een capabel persoon had, slecht als je een niet-capabel persoon hebt. Kijk als Van Basten altijd de goede beslissingen zou nemen dan was zo'n structuur het beste. Dat is niet zo, en dus heb je een regulerend orgaan nodig. Er is niemand die Van Basten op voetballend gebied corrigeert, daar zit het probleem dus.
Citaat: Het feit alleen al dat Van Basten met Sno komt, zeg...
Nouja hij is daarin natuurlijk ook gesteund door Blind, maargoed Blind en aankopen=nightmaire. Maar geloof me maar Sno is niet nadrukkelijk gescout, we hebben geen scouts in the Uk zitten (zie m'n topic daarover).
Citaat: En die andere aankopen dan? Aissati?
Tja wat ik gehoord heb is dat Van Basten vooral een dynamische middenvelder wilde. En op dat lijstje stonden Vukojevic en De Zeeuw. Maar de eerste transfer die echt speelde was Sulejmani, nouja daar kwam Lemic bij kijken. Lemic en Linse zijn dikke vrienden. Voor Linse werd de grond waarschijnlijk ook wat heet onder de voeten in het Eindhovense. En gezien het feit dat Linse de belangen behartigt van Aissati was een overgang snel geregeld. Het enige wat Aissati moest doen was tegen wat schenen schoppen in Eindhoven. Sla de berichtgeving erop na en je zal zien dat Aissati regelmatig met twee tongen spreekt. Op dezelfde dag gaf hij bijvoorbeeld eerst aan een gesprek met Stevens nog af te wachten en toen toch tegen weer een ander medium te zeggen dat hij de beslissing al genomen had. Aissati moest z'n breuk forceren, Linse heeft dat proces begeleid.
Linse heeft het al eens eerder op die manier gedaan trouwens. Want van wie is Linse nog meer de zaakwaarnemer? Nigel De Jong. En ik hoef je er denk ik niet meer aan te herinneren hoe Nigel de Jong wegging bij Ajax en welke leugentjes daar allemaal aan ten grondslag lagen. Je zou voor de grap eens moeten terugkijken hoe Aissati en De Jong vertrokken kent grote overeenkomsten.
Anyway wilde Van Basten Aissati? Voor zover ik weet wilde Van Basten vooral De Zeeuw. Op bestuursvlak is de naam Aissati overgens populair, ook in de Van Geel tijd was er al een lobby voor Aissati (zie twee zomers geleden toen Ajax hem al wilde overnemen). De Aissati mogelijkheid kwam voorbij en die is aangegrepen.
Wat voorgaande betreft, je hoeft me niet te geloven. Maar dat is het verhaal zoals ik het nu zie, ook op basis van alle geluiden die ik heb opgevangen.
Citaat: Dus Van Basten graaft echt zijn eigen graf. Nog triester.
Mwoah. Dat vind ik ook weer overdreven. Maar evrantwoordleijk is hij zeker.
[size=59">Veel zal je wel duidelijk worden als m'n verhaal over de scouting klaar is, binnenkort neem ik daar wel weer eens de tijd voor.[/size">
|