Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 24 nov 2008 18:34
|
|
Citaat: Nou, ik ken weinig Nederlanders die 90 minuten lang als een dolle rond rennen, zich vastbijten op een tegenstander en daar geen meter van aflopen bij balbezit tegestander. Afrikanen ken ik daar wel tientallen van.
In Nederland word je ook niet zo opgeleid. Dan moet je toch ook goed mee kunnen voetballen. En dat spelers niet als een malle over het veld lopen heeft te maken met tactisch inzicht, want als je je goed opstelt hoef je hem niet achterna te rennen en als je het heel goed doet moet hij zelfs achter jou aanlopen.
Davids was bijvoorbeeld altijd prima te gebruiken als stofzuiger,maar heeft ook een goede techniek, net als Van Hanegem toendertijd.
Oke, dan houd jij maar lekker vast aan die softies die zich goed opstellen. Ik zie er toch liever fysiek.
Als je je goed opstelt ben je niet gelijk een softie toch? En ik vind niet dat Europeanen zich te goed voelen voor zo'n taak. Er zijn vast wel wat stofzuigers te vinden die Europees zijn. Ik bedenk nu een Gatusso. En Afrikanen zijn fysiek op elk punt beter waardoor ze het niet hoeven te hebben van opstellen.
Heb jij soms iets Afrikaans in je bloed? is gewoon een vraagje.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 25 nov 2008 19:19
|
|
Haha nee hoor, maar ben wel gefascioneerd van die spelers. Voltallige inzet en gewoon je opdracht uitvoeren op die positie, heerlijk om te zien vind ik dan. Verder hebben ze veel kracht en ik heb het idee dat Europeanen het werk toch liever niet meer doen (uitzonderingen daar gelaten). Maar ik vind Lindgren wel een softie, maar dat hoeft inderdaad niet slecht te zijn. Maar op het hoogste niveau kun je niet meer op je positiespel constant blijven leunen, dan mag je er ook wel eens fors invliegen. Daar zijn die jongens wel tot in staat.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Di 25 nov 2008 20:00
|
|
Citaat: Haha nee hoor, maar ben wel gefascioneerd van die spelers. Voltallige inzet en gewoon je opdracht uitvoeren op die positie, heerlijk om te zien vind ik dan. Verder hebben ze veel kracht en ik heb het idee dat Europeanen het werk toch liever niet meer doen (uitzonderingen daar gelaten). Maar ik vind Lindgren wel een softie, maar dat hoeft inderdaad niet slecht te zijn. Maar op het hoogste niveau kun je niet meer op je positiespel constant blijven leunen, dan mag je er ook wel eens fors invliegen. Daar zijn die jongens wel tot in staat.
Het is inderdaad mooi dat Afrikanen zo goed hun taak uitvoeren.
Ik ben het ook met je eens dat Lindgren een zachtaardige jongen is die wel een goede techniek heeft, maar dat er soms wat anders gevraagd wordt op die positie.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 8 dec 2008 19:49
|
|
http://www.ajaxfans.net/nieuws-985_Hams ... t-mee.html
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Ma 8 dec 2008 19:51
|
|
Voordeel. Enoh mag er in de opstelling toch altijd wel wezen!
vd meer
vd wiel, oleguer,vertonghen, vermaelen
lindgren, urby
aissati / sarpong
suarez, cvitanich , sulejmani
zal ik gaan spelen, zonder Enoh erbij.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Zo 18 jan 2009 16:46
|
|
Speelde niet goed vandaag! Hij liet zijn man 2x gevaarlijk lopen. Hij moet de bal sneller overspelen in plaats van alleen maar rondjes te draaien. En ik vind ook dat hij meer naar voren mag spelen, hij koos vandaag te vaak voor een bal achteruit terwijl er meestal ook genoeg mogelijkeden lagen om de bal naar naar voren te spelen.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Zo 18 jan 2009 17:02
|
|
Klopt, JS! Enoh viel me vandaag ook op, maar niet in positieve manier. Vaak was er een uitverdedigende bal, waardoor AJAX snel kon counteren. Hier was Eyong té twijfelend aan de bal, hij wist niet wat hij ermee moest, en liep zich dus stuk op de spelers van NEC. Dit gebeurde niet 1, maar meerdere keren. Hij koos inderdaad ook vaak voor de bal naar achter, terwijl hij makkelijk een middenvelder verder aan had kunnen spelen, of zelfs een aanvaller. En probeer eens een lange bal.. Vertonghen had een paar goede ballen op Suarez. Speelde niet heel slecht, maar ik denk wel de slechtste, of één van de slechtste van AJAX; Eyong Enoh.
|
Rooie
Forum berichten: 264
|
Geplaatst: Zo 25 jan 2009 18:20
|
|
Hebben jullie nu gezien welke waarde een voetballer als Enoh brengt.
Of hebben jullie nog niet gezien wat een eigen opgeleide voetballer door Ajax zoals bijvoorbeeld Siem de Jong (of een ander knulletje) brengt ...zeg maar de Maduro 2...veel te traag voor de top....hebben jullie nu gezien wat de organisatie waardeloos is als een voetballer als Enoh weg valt.
Dit Ajax zonder Enoh, maar met een van jullie helden was vele malen slechter dan het Ajax van vorige week tegen Nec.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Zo 25 jan 2009 18:54
|
|
Beetje kort door de bocht, al misten we Enoh vandaag natuurlijk wel. (net als Cvitanich)
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Ma 26 jan 2009 14:51
|
|
Citaat: Beetje kort door de bocht, al misten we Enoh vandaag natuurlijk wel. (net als Cvitanich) Als Marco tactisch niet zo gerommeld had was de schade die Ajax nu heeft opgelopen niet zo groot geweest. Deze nederlaag tegen Groningen kan je op de conto van Marco schrijven.
|
svvenn
Forum berichten: 563
|
Geplaatst: Ma 26 jan 2009 20:17
|
|
Citaat: Beetje kort door de bocht, al misten we Enoh vandaag natuurlijk wel. (net als Cvitanich) Als Marco tactisch niet zo gerommeld had was de schade die Ajax nu heeft opgelopen niet zo groot geweest. Deze nederlaag tegen Groningen kan je op de conto van Marco schrijven. Waarom dan? Hij kon niet veel anders dan deze 11 opstellen? Dat Vertonghen een ongelukkige wedstrijd speelde op het middenveld kun je niet weten van te voren. Hij heeft daar genoeg goede wedstrijden gespeeld. Siem de Jong in de spits.. Tja, wie moest hij daar anders neerzetten, van Sno in de spits wordt je ook niet vrolijk.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Ma 26 jan 2009 21:16
|
|
Citaat: Beetje kort door de bocht, al misten we Enoh vandaag natuurlijk wel. (net als Cvitanich)
Ik denk juist dat we Lindgren misten. Pakt veel ballen af , loopt constant de verdediging te coachen ( wat nu ook wielaert goed doet) en houd zich met het spel bezig. Oke hij speelt vooral balletje terug. haalt het tempo er ook nog wel eens uit maar ik vind het een goede middenvelder. Ik heb trouwens wel het liefst Enoh-Lindgren ik vind dat Gabri wordt overschat door de meeste supporters. Gabri loopt wel veel maar komt ook vaak mee op zonder zijn man in de gaten te houden waardoor die vaak ''makkelijk'' door het middenveld heen komt.
Steek
Wiel Wielaert-Vertonghen-Vermealen
Enoh-Lindgren
Aissati/Sarpong*/Urby
Suarez-Cvita-Sulejmani
*= liever dat we hem eerst nog even verhuren
je zou eventueel nog vertonghen wisselen met Lindgren want Lindgren kan ook op LCV ook al heb ik het liever hoe ik het net zei.
Als je met die opstelling altijd zou kunnen spelen word je denk ik toch wel kampioen. helaas gaat dat natuurlijk nooit
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Ma 26 jan 2009 21:34
|
|
Lindgren pakt veel ballen af? Als hij er toevallig tussen loopt, ja. We misten gisteren gewoon een speler die het spel kan verdelen, Aisatti zou dat goed kunnen. Ook misten we stootkracht voorin.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 20:12
|
|
Citaat: Lindgren pakt veel ballen af? Als hij er toevallig tussen loopt, ja. We misten gisteren gewoon een speler die het spel kan verdelen, Aisatti zou dat goed kunnen. Ook misten we stootkracht voorin.
Dat er tussen lopen is natuurlijk geen toeval. Dat heeft te maken met inzicht. Lindgren verovert inderdaad weinig ballen af op basis van duelkracht, maar met hem weet je wel dat je aardig wat afvallende ballen pakt en dat hij passes afsnijdt.
|
PindaBoy
Forum berichten: 77
|
Geplaatst: Vr 13 maa 2009 07:41
|
|
Hij lijkt met de wedstrijd beter te worden!
|
rastoe
Forum berichten: 335
|
Geplaatst: Vr 13 maa 2009 07:50
|
|
Citaat: Hij lijkt met de wedstrijd beter te worden!
Ja hij wordt nog een grote speler denk ik!
|
Brainsnack
Forum berichten: 59
Nieuws reacties: 92
|
Geplaatst: Vr 13 maa 2009 22:20
|
|
Ik was in het begin erg gecharmeerd van Enoh, maar bij de laatste wedstrijden die hij heeft gespeeld zit ik toch soms wel de kussens van de bank te mishandelen bij sommige acties. Hij is gretig, enthousiast en wil zich erg graag bewijzen. Helaas vertaalt dit zich op het veld vaak in doldwaze acties en onnodige gele kaarten. Inzicht heeft hij zeker en ook aan mentaliteit ontbreekt het hem niet, maar hij zou het wat rustiger aan moeten doen. Aan de bal is hij wel meestal erg rustig en gecontroleerd.
Maar dat is typisch voor zo'n jonge gast en dat gaat er vast nog wel uit. Volgend seizoen gaat hij vlammen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 13 maa 2009 22:28
|
|
Ik vond hem weer van waarde gisteren tegen L'OM..
Verder weer een actie die Gabri nooit van zijn leven zou maken, Enoh die onderuit werd gehaald binnen de 16. Gabri zal je daar veel minder snel zien.
Hij heeft nog wat dwaze en dolle acties, maar heeft al zoveel meer tactisch vermogen dan Gabri ontwikkeld. Verder zoekt hij ook vaak de voetballende oplossing en de weg naar voren.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Za 14 maa 2009 11:30
|
|
Citaat: Ik vond hem weer van waarde gisteren tegen L'OM..
Verder weer een actie die Gabri nooit van zijn leven zou maken, Enoh die onderuit werd gehaald binnen de 16. Gabri zal je daar veel minder snel zien.
Hij heeft nog wat dwaze en dolle acties, maar heeft al zoveel meer tactisch vermogen dan Gabri ontwikkeld. Verder zoekt hij ook vaak de voetballende oplossing en de weg naar voren.
Gabri zie je juist wel vaak in de 16 of daar in de buurt zien opduiken. Dit was volgens mij ook de eerste keer dat Enoh in de 16 kwam.
Ik denk de potentie heeft om een speler als Essien te worden. Wel moet hij wat breder worden en zijn tactisch inzicht verbeteren. Zijn techniek is prima, al draait hij wat veel met de bal. Zijn pass mag trouwens ook wel wat verbeteren.
Dit is wel het type speler wat we nooit hadden. Een kanibaal met een degelijke techniek en veel potentie. Volgens mij heeft hij ook een grote persoonlijkheid.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Za 14 maa 2009 11:32
|
|
Nog breder worden? Volgens mij is hij al aardig breed, of niet?
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Za 14 maa 2009 11:34
|
|
Citaat: nog breder worden :O? volgens mij is hij al aardig breed of niet?
Om een speler van het niveau Essien te worden moet je wel een kleerkast zijn, hoor. Dat vind ik Enoh nog niet.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 14 maa 2009 11:38
|
|
Enoh speelt slimmer dan Essien. Enoh kan dan ook als controleur uit de voeten, Essien niet.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 14 maa 2009 12:43
|
|
Citaat:
Gabri zie je juist wel vaak in de 16 of daar in de buurt zien opduiken. Dit was volgens mij ook de eerste keer dat Enoh in de 16 kwam.
Gabri vaak in de 16, kan wel maar hij valt me niet op dan. Enoh maakte een actie dat zou Gabri nooit doen. Ook iets wat Gabri nooit doet zijn afstandschoten, Enoh zie ik hier ook niet in uitblinken maar dat kan nog groeien. Citaat:
Ik denk de potentie heeft om een speler als Essien te worden. Wel moet hij wat breder worden en zijn tactisch inzicht verbeteren. Zijn techniek is prima, al draait hij wat veel met de bal. Zijn pass mag trouwens ook wel wat verbeteren.
Het tactisch inzicht is al meer aanwezig dan bij Gabri, Essien is een klasse beter maar dat de potentie er is ben ik het met je eens.
Citaat:
Dit is wel het type speler wat we nooit hadden. Een kanibaal met een degelijke techniek en veel potentie. Volgens mij heeft hij ook een grote persoonlijkheid.
Wel waar Koen, je vergeet: Davids
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 14 maa 2009 15:05
|
|
Wouters, Winter, Vink was wel ook zo'n type. Kreek...die spelers zijn nodig om als AJAX te kunnen spelen, dus ik ben enorm blij met Enoh. Taakbewuste spelers, maar die ook gewoon goed kunnen voetballen.
|
Cheers
Forum berichten: 181
|
Geplaatst: Za 14 maa 2009 16:02
|
|
Galasek was er ook wel zo 1.
Enoh vind ik een prachtige speler om te zien, hij kan uitgroeien tot een topper, alhoewel hij soms nog wel de nodige foutjes maakt.
|