Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Eyong Enoh
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Eyong Enoh
Maker: RiejuhBekeken: 49299
Status: InactiefBerichten: 655
+ Nieuw bericht <<<   <   19  |  20  |  21  |  22  |  23  |  24  |  25  |  26  |  27   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Di 26 okt 2010 19:10
Citaat:
Nu hopen dat er een Premier League club deze zomer een mooi zak geld op tafel legt en Enoh mee naar Engeland neemt. Enoh is een technische en tactische onbenul met een geweldige inzet maar dat alleen is niet genoeg voor Ajax. Ik zie liever dat Bonevacia een basisplaats verrovert aangezien die ook fysiek sterk is, ook een goede inzet heeft en een technisch veel betere speler is.

Technisch vind ik Enoh behoorlijk in vergelijking met bijvoorbeeld zijn voorganger Gabri. Enoh draait bijvoorbeeld heel makkelijk open en draait ook heel makkelijk weg bij zijn tegenstander. Ik vind Enoh verreweg de meest onderschatte voetballer van Ajax.
Enige nadeel is dat hij in de echte topduels soms een man laat lopen, vaak ook omdat de Zeeuw en de Jong te diep staan.

Bonevacia, heb hem tegen MVV goed bekeken, geen slechte voetballer, maar moet nog veel leren voordat hij op Ajax niveau is. Ik weet dat Ghostwriter veel jong talent wil zien, maar teveel jong talent (Eriksen, Lodeiro en Bonevacia) bij elkaar leidt tot een feyenoord middenveld zonder structuur en we hebben gezien waar dat toe kan leiden. Wel is het een talent wat je geleidelijk aan moet laten meedoen.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 26 okt 2010 19:20
Citaat:
Ik vind Enoh verreweg de meest onderschatte voetballer van Ajax.

Haha, ik vind Enoh juist verreweg de meest overschatte voetballer van Ajax. Iedereen roep dat hij zo belangrijk is voor het balans op het middenveld maar intussen laat hij elke wedstrijd wel een paar keer zijn man lopen en vaak op crusiale momenten.

Trouwens heeft Enoh ervaring op hoog niveau dan Lodeiro dus het is onzin om Lodeiro als jonge speler te noemen en te doen alsof Enoh ervaring brengt.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Di 26 okt 2010 19:52
Enoh laat de laatste tijd niet alleen tegen de sterke tegenstanders z'n mannetje lopen, maar ook tegen de zwakkeren. Wanneer hem dat overkomt blijft er van de voetballer Enoh maar weinig over.
ghostwriter

Geplaatst: Di 26 okt 2010 21:07
Tegen Auxerre was het bijna lachwekkend om te zien hoe hij als een kip zonder kop over het veld heen rende. Toch vreemd dat hij tactisch zo ongelovelijk dom is aangezien het een goed opgeleide jongen met genoeg hersenen in zijn kop.

Ik word ook niet goed van dat stokpaartje van de Enoh fans dat Enoh zo snel van zijn man weg kan draaien. Inderdaad dat klopt maar als je vervolgens helemaal niets goeds kan doen met de ruimte die je voor jezelf gecreeert hebt dan heb je daar niets aan.
Marco

Forum berichten: 4289
Geplaatst: Di 26 okt 2010 21:19
Citaat:
Haha, ik vind Enoh juist verreweg de meest overschatte voetballer van Ajax.

Grappig dat je nu zo uitgesproken uit de hoek komt, terwijl je het hier nog liet afweten. Geeft niet, we proberen het gewoon nog een keer. En dat met de opmerking van Jamesgf:

Citaat:
Neem als voorbeeldje Enoh, vond ik onder Van Basten best een aardige halfspeler. Een felle aanjager, toonde tegen onder andere Utrecht en Marseille aan ook over diepgang te beschikken. En met zijn wegdraai-kwaliteiten vond hij vaak een goede oplossing. Nu moet er echter geconcludeerd worden dat het een simpel brekertje is geworden waarop het laatste anderhalf jaar totaal geen druk heeft gezeten. Voetballend heeft hij zich niet ontwikkelt en is inmiddels als halfspeler voorbijgestreefd door Bonevacia. Maar zoiets kun je dus ook achteraf simpeltjes aangeven, zoals ik nu doe. Ik zie het graag zo, hij was dit en dat (zoals je maanden daarvoor gefundeerd gedeeld hebt en wat destijds bediscussieerd is), en heeft zich ondertussen op die positie zus en zo ontwikkeld. Veel succes ermee, ben benieuwd of er hier nog eens wat van de grond komt.
ghostwriter

Geplaatst: Di 26 okt 2010 21:24
Ik heb toch al uitgelegd waarom ik Enoh geen goede speler vind? Hij is technisch gewoon heel erg matig en loopt als een kip zonder kop over het veld heen. Daarbij vind ik dat hij soms erg domme overtredingen maakt of er veel te hard in vliegt. Dat lijkt me duidelijk genoeg.
Marco

Geplaatst: Di 26 okt 2010 21:53
Reuze interessant wat jij allemaal vindt, maar volgens mij gaat het er om wat Jol zoal vraagt van zijn middenvelders, in dit geval Enoh, en hoe een speler zich daarbinnen manifesteert. Als je kijkt naar samenstelling en rol van dit middenveld, kan je zeggen dat Jol niet kiest voor de meest voetballende variant, maar voor een drietal dat als een idioot jaagt bij afgeslagen ballen en balverlies.

Lijkt me duidelijk dat dat ten koste gaat van andere kwaliteiten zoals bijvoorbeeld zuiverheid. Dus kan ik me voorstellen dat de speelwijze van Jol en jouw kwalificatie van kip zonder kop iets met elkaar te maken hebben. Ze lopen zich suf, ze moeten wel. Ook Enoh en ook zijn eventuele vervanger.
ghostwriter

Geplaatst: Di 26 okt 2010 23:36
Citaat:
Reuze interessant wat jij allemaal vindt, maar volgens mij gaat het er om wat Jol zoal vraagt van zijn middenvelders,

Gast het is een forum waar we het hebben over Ajax, zo'n opmerking kan je over alles hier maken.

Citaat:
maar voor een drietal dat als een idioot jaagt bij afgeslagen ballen en balverlies.

Waar ik dus een hekel aan heb en daar heb ik het over.
Marco

Geplaatst: Di 26 okt 2010 23:58
Citaat:
Gast het is een forum waar we het hebben over Ajax, zo'n opmerking kan je over alles hier maken.

Er stond nog iets na de komma. Guest. Aangezien je dat kennelijk niet boeit, heeft verdere discussie alweer geen zin.
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Geplaatst: Do 4 nov 2010 21:24
Tegen Heracles en gisteren was Enoh slecht. Helaas zet hij zijn goede periode van het begin van het seizoen niet door. Nu is hij slordig en heeft hij dwaze acties..
Lama

Forum berichten: 262
Geplaatst: Di 9 nov 2010 13:45
Artikel over de bezuinigingen van de Nederlandse staat en hoe staat Enoh er tegenover?

Citaat:
De elfde stelling van Eyong Enoh
Uitgegeven: 9 november 2010 08:33
Laatst gewijzigd: 9 november 2010 08:32

Elke week wordt in het magazine NUsport een bekendheid uit de voetbalwereld geďnterviewd aan de hand van tien stellingen. Op dinsdag verschijnt op de website diens reactie op stelling nummer elf. Deze week geeft Ajax-middenvelder Eyong Enoh zijn mening.

© ProShots11. Het is terecht dat de Nederlandse regering gaat besparen op ontwikkelingssamenwerking.

“Ze zullen hun redenen hebben. Het is ook niet altijd goed om geld te geven aan arme landen.''

''Ik vind: geef mensen geen vis, maar leer ze te vissen. Mensen moeten zichzelf kunnen onderhouden. Een kind moet ook op zijn eigen benen leren staan.''

''Er moet goed nagedacht worden over hoe je landen het best kunt helpen. Het kan allemaal veel effectiever. En arme landen moeten het ook zelf doen, niet altijd hun hand ophouden.''

“Als ik naar de problemen in Afrika kijk, maakt dat me niet verdrietig. In de hele wereld zijn er problemen. Ook in Nederland. Wat is het verschil? Een probleem is een probleem. Het is maar wat je gewend bent. Nergens is men tevreden, iedereen wil meer.”

De antwoorden van Enoh op de tien overige stellingen zijn te lezen in het nieuwe nummer van het NUsport-magazine, dat nu in de winkel ligt en online te bestelllen is.

Enoh gaat daarin onder meer in op de vormcrisis van hem en Ajax, de dood van zijn vader en een eventueel nieuw contract in Amsterdam.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
Geplaatst: Wo 15 dec 2010 15:36
[list">Eyong Enoh verlengt contract

15 december 2010
Ajax en Eyong Enoh hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2012. De nieuwe verbintenis gaat met terugwerkende kracht in per 1 juli 2010 en loopt tot en met 30 juni 2015.
Bij de ondertekening van het vernieuwde contract sprak algemeen directeur Rik van den Boog lovende woorden over de Kameroense middenvelder. ,,We zijn erg trots en blij dat je bij ons blijft. Je hebt het meer dan verdient. Je bent een voorbeeld voor iedereen, op het veld, maar ook daarbuiten.’’

Ook Enoh is zeer blij met de langere verbintenis. ,,Behalve dat het goed is voor mijn carričre, voel ik mij hier thuis, evenals mijn familie. Ik ben er heel blij mee.’’

Enoh, die op 23 maart 1986 werd geboren in Kameroen, speelde voor zijn komst naar Amsterdam voor Ajax Capetown. In totaal speelde hij 31 wedstrijden voor de dochtervereniging van Ajax in Zuid-Afrika. De middenvelder maakte zijn debuut voor Ajax op 21 september 2008 in de competitiewedstrijd Feyenoord – Ajax (2-2). Tot nu toe speelde hij 91 wedstrijden in de hoofdmacht van Ajax, hij scoorde daarin 4 doelpunten. In 2010 won Enoh met Ajax de KNVB beker.

Enoh maakte zijn debuut voor het Kameroense elftal op 7 juni 2009, waarmee hij ook actief was op het WK in 2010 in Zuid-Afrika. Enoh speelde tot nu toe 12 interlandwedstrijden.

Bron: Ajax.nl[/list">
ghostwriter

Geplaatst: Wo 15 dec 2010 15:39
Hopelijk speelt hij de rest van het seizoen boven zijn kunnen en wordt hij dan aan een Engelse Premierleague club verkocht. Hij past niet bij het spelletje dat ik bij Ajax wil zien en zie veel liever De Zeeuw (in een rol als spelverdeler achter de andere middenvelders), Anita of Bonevacia op de positie van verdedigende middenvelder spelen.
De Eik van De Dijk

Forum berichten: 428
Geplaatst: Wo 15 dec 2010 15:51
Ik lees vaker van jou dat je niet gecharmeerd bent van Enoh, iets wat ik niet begrijp. Hij is in mijn ogen een potentiele Essien, door zijn aggressiviteit, anticipatievermogen maar ook zijn voetballende kwaliteiten. Ik zeg niet dat er geen ruimte is voor progressie, vooral tactisch. Maar misschien moeten we zien hoe Enoh zich ontwikkeld onder de Boer, waar het tactisch beter staat.
ghostwriter

Geplaatst: Wo 15 dec 2010 15:56
Essien is tactisch een zeer sterke speler die precies inziet wanneer hij druk moet zetten en daarbij is hij positioneel zeer sterk. Enoh is een domme speler die speelt met veel hart maar weinig intelligentie. Bij Chelsea speelt Essien daarbij nog eens in een totaal andere rol, Mikel speelt in een gelijkwaardige rol als Enoh maar Mikel is statistisch gezien de beste passer van de Premierleague terwijl Enoh slechte passes strooit.

Ik zie De Zeeuw liever als achterste middenvelder opgesteld zien staan en dan in een rol als spelverdeler van achteruit. In wedstrijden waarin er een echte verdedigend middenvelder nodig is zie ik liever dat Anita of Bonevacia opgesteld wordt.

Mocht Enoh leren heel simpel te spelen zoals Mikel bij Chelsea dan zou hij een nuttige kracht kunnen zijn maar bij Ajax en ook door mij word er mee van een middenvelder gevraagd.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Geplaatst: Wo 15 dec 2010 16:36
Zo sterk is De Zeeuw positioneel nu ook weer niet, ik denk zelfs dat Enoh positioneel sterker is. Qua passing is de Zeeuw wel beter, maar niet uitzonderlijk.
ghostwriter

Geplaatst: Wo 15 dec 2010 16:45
Dat zeg ik ook helemaal niet, ik vind De Zeeuw tactisch ook geen topper maar hij is wel beter dan Enoh.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Wo 15 dec 2010 17:25
Tot 2015 vind ik wel erg lang. Ik had liever gezien dat er een optie was genomen voor een aantal jaar in plaats van in eens de volledige vijf jaar. Verwacht toch op de lange termijn dat die het moeilijk krijgt om een basisplaats te houden. Verwacht dat De Boer meer voetbal op het middenveld wil en dan is Enoh denk de kind van de rekening. Er moet wel gezegd worden dat die tijdens het debuut van De Boer in eredivisie een van zijn betere wedstrijd speelde. Toen die werd gewisseld werd het bij Ajax al een stuk minder.
De Eik van De Dijk

Geplaatst: Wo 15 dec 2010 18:43
Essien speelde bij Lyon in een verdedigende rol voor de verdediging, bij Chelsea is ook zo begonnen. Nu speelt hij idd wat aanvallender, maar nog steeds is zijn loopvermogen en zijn aggresiviteit in duels zijn grootste assets.

Ik vind het geweldig dat Ajax met Enoh verder gaat, zeker als je beseft hoe snel Enoh zich ontwikkeld en het gemak waarmee hij de stap naar de Eredivisie heeft gezet. Ik heb alle vertrouwen in Enoh's intellegentie en vermogen om zich in een klassiek 4-3-3 systeem belangrijk te maken.

Ik vind het verder opvallend hoe Enoh door sommigen geadoreerd wordt en door sommige verguisd.
ghostwriter

Geplaatst: Wo 15 dec 2010 18:52
Citaat:
Essien speelde bij Lyon in een verdedigende rol voor de verdediging, bij Chelsea is ook zo begonnen. Nu speelt hij inderdaad wat aanvallender, maar nog steeds is zijn loopvermogen en zijn aggresiviteit in duels zijn grootste assets.

Zeker maar zijn grote kracht is dat hij zijn loopvermogen koppelt aan een goede positionering en laat Enoh nu net een enorm slechte positionering hebben.
Citaat:
Ik vind het verder opvallend hoe Enoh door sommigen geadoreerd wordt en door sommige verguisd.

Ik denk dat dit komt doordat veel fans gek werden van de nonchalante houding van sommige Ajax spelers zoals Emanuelson en daarom vooral inzet wilde zien terwijl ik bij de puristen hoor die vinden dat een Ajax speler ten eerste technisch en ten tweede positioneel goed, in beide is Enoh onder de (Ajax) maat.
De Eik van De Dijk

Geplaatst: Wo 15 dec 2010 19:19
Citaat:
Zeker maar zijn grote kracht is dat hij zijn loopvermogen koppelt aan een goede positionering en laat Enoh nu net een enorm slechte positionering hebben.

Ik ben het absoluut niet met je eens dat zijn positiespel slecht is, maar ik zal niet beweren dat zijn positiespel fantastisch is. Ik denk dat je als controlerende middenvelder zeer afhankelijk bent van je collega's op het middenveld. Dan heb ik meer problemen met het positiespel van De Zeeuw, en nog meer van de Jong. De Jong is wat mij betreft dit seizoen het zwakke punt op het middenveld geweest, waardoor Enoh en De Zeeuw vaak in een overtal situatie kwamen.

Citaat:
Ik denk dat dit komt doordat veel fans gek werden van de nonchalante houding van sommige Ajax spelers zoals Emanuelson en daarom vooral inzet wilde zien terwijl ik bij de puristen hoor die vinden dat een Ajax speler ten eerste technisch en ten tweede positioneel goed, in beide is Enoh onder de (Ajax) maat
.

Ik vind die positie van Enoh ongeschikt voor iemand die het van zijn techniek moet hebben, in elk team heb je een aantal vechters nodig, zeker met een 3-mans middenveld. Loopvermogen, aggresiviteit en daarbij voetballend vermogen. En ik geloof in de groeimogelijkheden van Enoh's voetballende vermogen. Het gemak waarmee hij bij tegenstanders van de goal wegdraait is om van te smullen.
ghostwriter

Geplaatst: Wo 15 dec 2010 19:33
Citaat:
Ik vind die positie van Enoh ongeschikt voor iemand die het van zijn techniek moet hebben, in elk team heb je een aantal vechters nodig, zeker met een 3-mans middenveld. Loopvermogen, aggresiviteit en daarbij voetballend vermogen. En ik geloof in de groeimogelijkheden van Enoh's voetballende vermogen. Het gemak waarmee hij bij tegenstanders van de goal wegdraait is om van te smullen.

Het van je techniek moeten hebben en een goede techniek hebben zijn twee totaal verschillende dingen. Mikel moet het hebben van zijn fysiek maar diens passing is statistisch de beste van de Premierleague en staat positioneel altijd goed opgesteld, voor Essien held hetzelfde en voor Nigel de Jong bijvoorbeeld ook. Bonevacia is fysiek ongeveer even sterk als Enoh maar is technisch beter.

Waarom haal je Siem de Jong er opeens bij?
De Eik van De Dijk

Geplaatst: Wo 15 dec 2010 19:51
Citaat:

Waarom haal je Siem de Jong er opeens bij?

Om uit te leggen waarom je de indruk kan hebben dat Enoh positioneel slecht staat; namelijk omdat door De Jong's zwakke spel, Enoh vaak tegen een overtal staat.

Verder vind het onzinnig om te zeggen dat Bonevacia beter is, op basis waarvan baseer je dat? Hij heeft 1 wedstrijd tegen Vitesse gespeeld, verder niets. Overigens vond ik hem toen niet slecht. Maar zou je niet denken dat Jol hem zou hebben opgesteld als hij echt beter was? En ik durf je te wedden dat de Boer precies hetzelfde gaat doen.
ghostwriter

Geplaatst: Wo 15 dec 2010 19:58
Citaat:
Om uit te leggen waarom je de indruk kan hebben dat Enoh positioneel slecht staat; namelijk omdat door De Jong's zwakke spel, Enoh vaak tegen een overtal staat.

Het is ozin om Siem's onkunde de schuld te geven van de onkunde van Enoh.

Citaat:
Verder vind het onzinnig om te zeggen dat Bonevacia beter is, op basis waarvan baseer je dat? Hij heeft 1 wedstrijd tegen Vitesse gespeeld, verder niets. Overigens vond ik hem toen niet slecht. Maar zou je niet denken dat Jol hem zou hebben opgesteld als hij echt beter was?

Ik heb Bonevacia veel zien spelen zowel in Jong Ajax als in de A1. Ik volg hem al jaren en hij is al jaren mijn favoriete talent van Ajax. Jol stelde Anita ook als linksback op terwijl er voor die posities betere opties waren en De Jong terwijl Ajax Eriksen heeft dus wil je dat laatste argument nog even overdenken?
Raaijkeweske

Forum berichten: 124
Geplaatst: Wo 15 dec 2010 20:11
Geef Enoh de juiste taken, en hij voert ze perfect voor je uit. Dat zit gewoon in de mentaliteit van die jongen. Kijk alleen maar al hoe gedreven hij een bal kan afpakken (storen) en datzijn toch de belangrijkste dingen die een verdedigende middenvelder moet doen. Een verdedigende middenvelder zal het nooit van z'n goals of assists moeten hebben.

Als Eriksen zoveel vrij blijft lopen als hij de laatste 2 wedstrijden deed, is het voor een speler als Enoh ook veel makelijker om een bal goed af te leveren. Maarja de toekomst gaat het ons leren.

Enoh blijft na mijn mening een speler waar we veel aan hebben, en die voor het spelletje leeft.

Enoh gefeliciteerd met je 5-jarige contract !!!
+ Nieuw bericht <<<   <   19  |  20  |  21  |  22  |  23  |  24  |  25  |  26  |  27   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.310.445 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Eyong Enoh
Ga
Zoeken: