Auteur
|
Bericht
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 13:35
|
|
Citaat: In verdedigend opzicht speelde Enoh gister zeer sterk op Diego, een echte mannetjesputter. Diego was gister in vorm maar Enoh maakte het hem erg moeilijk.
Net zoals James constateer ik ook dat Enoh voetballend zwak is. Jammer, want Enoh heeft wel een uitstekend inzicht, kan in opbouwend opzicht erg slim lopen. Toch verwacht ik wel dat hier veel progressie geboekt kan worden omdat Enoh pas een jaar Europese ervaring heeft. In Afrika zal hij weinig (professionele) begeleiding gehad hebben in traptechniek. Laat Enoh maar een op een trainen met Jonk. Geef hem een pak huiswerk mee: iedere dag een half uur tegen een muurtje trappen.
Enoh is niet vies van vuil werk en heeft een perfecte mentaliteit.
Enoh speelde gisteren verdedigend een puike partij, ook zijn passes vond ik gisteren beter dan de afgelopen weken. Vooral vorige wedstrijden: Juve-thuis, Vitesse was het een en al drama met Enoh. Misschien ook omdat hij terugkwam van een blessure. Die individuele training zou hem goed doen zoals meerdere.
Echter zou ik wanneer Ajax meer balbezit heeft toch voor Lindgren kiezen. Gabri is voor mij passe
|
kevyaa
Forum berichten: 6
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 19:45
|
|
Enoh speelde gister verdedigend zeer sterk. Vooral de gedrevenheid in het duel dat Enoh de bal door de benen kreeg, maar hoe dan ook de bal toch zo graag wilde veroveren. Heerlijk om iemand met zo'n mentaliteit te zien. Alleen voetballend is het nog minder, maar laten we hopen dat, dat nog verbeterd kan worden.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Zo 28 feb 2010 14:50
|
|
Wat een geweldige stofzuiger is hij toch he! Vandaag tegen Utrecht ook weer. Zat overal tussen.
Als Enoh kan aanleren iets minder druistig een duel in te gaan en wat minder kaarten pakt (en overtredingen maakt) word hij toch een grote denk ik.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 28 feb 2010 15:59
|
|
Hield vandaag keurig het overzicht in de opbouw. Ook al deed hij niet veel creatiefs, hij liep er telkens goed tussen en vertraagde vandaag de opbouw niet.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Zo 28 feb 2010 16:37
|
|
Ben van hem dit seizoen niet zo onder de indruk. Zie hem liever wat dieper spelen, zoals vorig seizoen. Heeft aardig wat diepgang, wat je bij die ene loopactie ook goed zag. Schot was zoals gewoonlijk niet goed. Maar dichter bij de goal ziet hij de ruimtes aardig en kan hij beter gebruik maken van zijn wegdraai kwaliteiten. En bij balverlies kan hij er als aanjager dan ook eerder opzitten.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 28 feb 2010 16:45
|
|
Dat zit er niet in. Er dient uitsluitend geschoffeld te worden. Lekker ploeteren en verder niks. Enoh is de shitstopper en aangezien dat er genoeg is..
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Zo 28 feb 2010 16:49
|
|
Citaat: Dat zit er niet in. Er dient uitsluitend geschoffeld te worden. Lekker ploeteren en verder niks. Enoh is de shitstopper en aangezien dat er genoeg is..
Het is inderdaad niet iets om blij van te worden. Hij was vorig seizoen nog heel goed betrokken bij de mooiste goal van het seizoen, die tegen Utrecht, en één van de belangrijkste, tegen Marseille, maar nu is het niet om aan te zien.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 1 maa 2010 11:44
|
|
[list">Met uitblinker Eyong Enoh won Ajax afgelopen zondag van FC Utrecht. Was de Afrikaan tevreden? Nog niet. Dat komt pas na zijn carrière.
In de zomer van 2008 zoekt Ajax naar versterkingen om een gooi te doen richting het kampioenschap. Zo'n 30 miljoen wordt er in totaal geïnvesteerd. Wonderkind Miralem Sulejmani, spits Dario Cvitanich, spelmaker Ismaïl Aisatti, routinier Oleguer en verdedigend middenvelder Evander Sno zijn van die 30 miljoen gehaald. Er kwam echter nog 1 speler. Een speler die pas z'n handtekening zette een paar uur voor het sluiten van de transfermarkt. Op aanraden van oud-Ajax doelman Hans Vonk kwam de toen nog onbekende Eyong Enoh over. Hoeveel kostte die nou precies? 0 euro en 0 cent.
Ondertussen blijkt diezelfde onbekende Afrikaan de enige aanwinst uit de zomer van 2008 te zijn. Sulejmani als gevallen wonderkind. Cvitanich en Sno verhuurd. Aisatti spelend bij Jong Ajax en Oleguer bankzitter.
Enoh fungeert als 'stofzuiger' van het elftal. Met de bal bemoeit Enoh zich steeds meer met de aanval. Maar als balafpakker is hij niet meer weg te denken in het elftal van Jol. De uit Kamaroen komende middenvelder wint duel na duel van de Utrechtse spelverdeler Dries Mertens. Enoh regeert en wordt verkozen tot Man of the Match.
Echter ziet hij zichzelf niet als beste man. Die woorden durft hij niet in z'n mond te nemen. "Dat heb ik geleerd van mijn geloof in God. Wat je ook doet, je moet jezelf nooit hoger of beter aanslaan dan een ander. De ander heeft namelijk altijd iets wat jij niet hebt. Daarom moet je ook altijd complimenteus zijn naar je teamgenoten. Op die manier kan iedereen zijn eigen kwaliteiten ontwikkelen."
De manier van spelen doet Enoh plezier, en is daarover uiterst positief. na de rode kaart van Jan Wuytens is Ajax niet snel en gehaast op zoek gegaan naar een doelpunt. "Het verlangen naar een doelpunt is altijd groot. Maar geduld is zó belangrijk."
Over zijn eigen optreden nog steeds geen positief woord. Zelfs een positief gevoel is niet welkom in zijn hoofd. Nooit. "Dat kan niet. Je mag pas tevreden zijn als je stopt met voetballen en met pensioen gaat. Zolang je speelt, leer je elke dag nieuwe dingen en moet je blijven gaan. Want in mijn optiek kom je tijdens je carrière nooit aan op de plek van bestemming. Altijd beter willen worden, dat zijn mijn sleutelwoorden. Pas na je carrière mag je terugkijken op wat je hebt gedaan," aldus de controleur.
De international wil keer op keer een goede prestatie neerzetten: "Vandaag speel je misschien goed, maar morgen kan dat heel anders zijn. En dan begint iedereen naar je te schreeuwen."
Tevreden is hij misschien niet, maar hij geniet wel. Lachend zegt hij: "Anders wordt het wel een heel saai bestaan hè. Plezier op het veld maakt voetbal leuker en levendiger. Vandaag heb ik genoten."[/list">
FP / De Pers.
Leuk stuk in de Pers. Ik vond het erg leuk om het te lezen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 1 maa 2010 15:47
|
|
Citaat: Het is inderdaad niet iets om blij van te worden. Hij was vorig seizoen nog heel goed betrokken bij de mooiste goal van het seizoen, die tegen Utrecht, en één van de belangrijkste, tegen Marseille, maar nu is het niet om aan te zien.
Passes zoals vorig jaar tegen Utrecht geeft-ie nog steeds, hoor. Kijk maar naar de pass op Suárez tegen Vitesse.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 20:45
|
|
Sterke tweede helft vandaag. 'Interessante' opstootjes met Afellay. Zal ze allebei wel een schorsing opleveren. Denk echter dat het wel een aardige deal voor Ajax is om Enoh weg te strepen tegenover Afellay, zeker als Afellay een langere schorsing krijgt (wat natuurlijk terecht zou zijn).
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 20:58
|
|
Wat? Enoh geel? Omdat de schoentjes van Afellay nu smerig zijn?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 21:04
|
|
Hij gaat natuurlijk heel bewust op Afellays voet staan. En hij deelt hem wellicht nog een stompje uit ook.
Hij ging trouwens pas echt goed spelen toen hij als klever op Afellay werd gezet. Goed gereageerd door Jol op wat er in het veld gebeurde.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 24 maa 2010 17:27
|
|
Citaat: Ajax heeft de optie op Enoh gelicht en staat tot 2012 onder contract bij Ajax. Gesprekken met zijn zaakwaarnemer over een opwaardering en mogelijke verdere verlenging van dat contract hebben tot nu toe niets opgeleverd.'Mijn zaakwaarnemer is al een tijdje in gesprek met Ajax', zegt Enoh. 'Ik houd me er nu niet zo mee bezig, omdat ik me wil me concentreren op de beslissende fase van het seizoen. Maar ik heb het goed naar mijn zin bij Ajax. Dus het komt allemaal goed.'
Uit de VI.
|
deadbysunrise
Forum berichten: 228
|
Geplaatst: Wo 24 maa 2010 17:33
|
|
Citaat: Enoh wilde Afellay na Ajax-PSV nog wat zeggen
Gezocht: voetbal managers - jij denkt dat je verstand van voetbal hebt?
Ibrahim Afellay kwam twee weken geleden negatief in het nieuws, nadat hij Ajax-middenvelder Eyenog Enoh twee ellebogen had gegeven. Na de wedstrijd had de Kameroener nog wat te zeggen tegen de PSV'er.
"Ik heb hem gezegd wat ik wilde zeggen, daar ging het mij om", zegt Enoh in Voetbal International. "Ik heb gezegd dat ik dit soort gedrag niet van hem had verwacht. Ik weet dat ik zelf hard de duels in ga, maar dat is iets anders dan iemand twee keer een elleboog geven. Ik stapte niet op hem af om hem de les te lezen of ruzie te maken, ik heb hem rustig verteld wat ik van zijn acties vond. Ik vind dat je een slecht voorbeeld geeft als je dit soort gedrag vertoont."
"En ik heb hem gezegd dat mijn overtredingen op hem niet persoonlijk bedoeld waren", gaat de Ajacied verder. "Het was mijn taak hem te schaduwen en daarbij schuw ik de fysieke duels niet. Dat hoort bij voetbal. Ik zal nooit iemand bewust proberen te raken. Afellay is een heel goede speler die dit soort dingen niet nodig heeft."
"Ik weet niet of de boodschap is aangekomen. Hij zei niets terug en liep weg. Dat is zijn goed recht. Ik heb hem gezegd wat ik wilde zeggen, daar ging het mij om. Daarna gaat het leven verder. Ik wilde hem niks opdringen, ieder mens heeft zijn eigen achtergrond en reageert op een eigen manier. Als iedereen hetzelfde zou zijn, zou het leven een stuk minder interessant zijn toch?"
Bron: http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/47749/enoh-wilde-afellay-na-ajaxpsv-nog-wat-zeggen-list
Weet niet of dit een goede site is of niet, of dat het hier al eerder stond. Ik dacht dat dit wel interessant zou zijn.
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 27 maa 2010 00:13
|
|
Speelde tegen Go Ahead ijzersterk. Ook in de positionering en de voortzetting.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 13:18
|
|
Citaat: Speelde tegen Go Ahead ijzersterk. Ook in de positionering en de voortzetting.
En idem tegen Groningen.
Wat een geweldige speler is het ook. Hopelijk verlengt hij snel en kunnen we nog lang genieten van zijn spel. Zeker als hij dat doet zoals tegen GAE en Groningen waarin hij beduidend minder overtredingen maakte.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 13:24
|
|
En lijkt ook aanzienlijk minder geblesseerd - hetgeen voor de hele selectie geldt t.o.v. vorig seizoen.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 13:36
|
|
Citaat: En lijkt ook aanzienlijk minder geblesseerd - hetgeen voor de hele selectie geldt t.o.v. vorig seizoen.
Jep! Iets wat ik ook al hier een keer aangekaard heb met daarbij de vraag of dat de verdiensten zijn van Lindeman.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 17:08
|
|
Contract loopt in 2012 alsnog af, toch? Dan zal er vanuit Ajax binnenkort wel een nieuw aanbod komen.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 17:22
|
|
Citaat: Contract loopt in 2012 alsnog af, toch? Dan zal er vanuit Ajax binnenkort wel een nieuw aanbod komen.
Volgens mij zijn ze daar al mee bezig.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 17:23
|
|
Dat heb ik laatst ook gelezen.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 18:41
|
|
En Enoh gaf aan dat het wel goed zou komen.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 18:58
|
|
Klopt:
http://www.ajaxfans.net/nieuws-4906_Jol ... komst.html
Zo te zien worden onze wensen dus werkelijkheid
|
Quinten
Forum berichten: 2
|
Geplaatst: Di 30 maa 2010 15:03
|
|
Beter gaat het Ajax bestuur snel het contract van Enoh openbreken.
Deze jongen laat week op week zien dat hij dè ballenafpakker is. Met recht vaak verkozen tot man of the match de laatste tijd. Zijn goede conditite, wilskracht en teamlust laten eens te meer zien, dat hj een voorbeeld ajacied is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 30 maa 2010 15:12
|
|
Zeker, Quinten. Welkom trouwens.
En dat niet alleen...hij kan ook heel goed voetballen. Daar kan hij nog veel meer uithalen. Over het middenveld hoeven we ons ook geen zorgen te maken.
De nadruk zal liggen op de back posities, centrale verdediger, spitspositie en de rechtsbuitenpositie.
|