Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Javier Martina
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Javier Martina
Maker: Chivu 05Bekeken: 6726
Status: InactiefBerichten: 88
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
wwe-marijn

Forum berichten: 559
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 14:56
Ik hoor veel positieve dingen over hem. En verwacht dus ook veel van hem. Maar er moet geen onnodige druk op hem gelegt worden. Hou oud is hij eigenlijk?
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 15:04
Toch alweer 21 jaar.
Chivu 05

Forum berichten: 796
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 15:06
Citaat:
.

Maakt niet zoveel uit, want op jongere leeftijd was hij er zeker nog niet aan toe. Toen kwam hij erg dromerig over in het veld. Dat is nu een stuk verbeterd.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Do 6 maa 2008 13:46
Martina traint mee.
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Do 6 maa 2008 18:13
Goed dat Koster ook test of hij het waard is. Meestal is altijd alles overhaast, waardoor er op jonge spelers een te grote druk ligt. Ik hoop dat hij het kan, zo niet: verkopen aan een eredivisie-club die hem goed kan gebruiken!
Scio

Forum berichten: 1939
Geplaatst: Di 18 maa 2008 10:57
Van Basten gelooft in Martina; nieuw contract
Written by Jacques Happe
Tuesday, 18 March 2008

De kogel is door de kerk: Javier Martina blijft bij Ajax. De talentvolle rechtsbuiten, die bij Jong Ajax al wekenlang tot de meest constante spelers behoort, tekent in april een contract dat hem aan het eerste elftal van Ajax zal verbinden. De doorbraak kwam door het vertrouwen van Marco van Basten in de jonge Antilliaan. “Hij kwam naar me toe en vertelde dat hij Javier bij het eerste wilde hebben”, vertelt een trotse vader Eugène Martina.

In februari kreeg Javier Martina (21) voor het eerst te horen, dat de leiding van Ajax vertrouwen in hem had. In een exclusieve reactie op highlow.nl vertelde technisch directeur Martin van Geel dat “Javier steeds beter wordt. Erg leuk om te zien.” Hij kon een nieuw contract krijgen, maar zijn zaakwaarnemer vond de toezegging alleen niet voldoende. “We willen zijn contract lichten”, aldus Martin van Geel. “Daarna verhuren we hem waarschijnlijk aan een eredivisieclub om ervaring op te doen.” De ambitieuze rechtsbuiten wil pas tekenen als hij eerst een kans krijgt in het eerste. “Ik vind persoonlijk wel dat ik misschien een kans moet krijgen om me te laten zien. Het is jammer als ik die kans niet krijg.” Die kans is er nog steeds niet geweest, maar hij traint inmiddels wel mee met het eerste. Adrie Koster gaf maandagavond ontwijkend antwoord op de vraag wanneer Martina eindelijk de kans krijgt zich in het eerste te bewijzen. Pas na lang aarzelen klonk het vragend, “…en waar moet ik dan met Suárez heen?” Javier en Luis kunnen zowel op rechts als op links uit de voeten.

Volgens de zaakwaarnemer en de familie van de jonge vleugelspits wil Ajax komende zomer proberen een paar flankspelers te slijten aan andere clubs. “Ze hopen er twee te kunnen verkopen.” Zondagmiddag zaten dure aankopen Albert Luque en Kennedy Bakirçioglü op de tribune en kwam Leonardo niet verder dan warmlopen langs de lijn. Dennis Rommedahl kwam wel in het veld, maar kon weinig potten breken. Doorbraak in de beslissing van Javier Martina om bij Ajax een nieuw contract te tekenen, was het vertrouwen dat Marco van Basten uitte in de talentvolle vleugelspits. “Hij komt zeker in het eerste, vertelde hij. Van Basten gelooft in Javier.” En de speler zelf, die zit stilletjes naast zijn vriendinnetje voor zich uit te stralen. Zij is trots op haar vriend, hij is er trots op dat hij Ajacied zal blijven en vanaf de zomer volwaardig eerste elftalspeler zal zijn.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 18 maa 2008 12:01
Ben benieuwd wie die 2 spelers zijn. Ik denk Rommedahl en Luque.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Di 18 maa 2008 12:08
Luque sowieso, denk ik.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Di 18 maa 2008 13:22
Ik denk Rommedahl en Kennedy! Bovendien heeft Ajax interesse om VD Meyde te kopen en plannen met Lazic(A1) met het eerste te laten meetrainen bij het eerste, zodat die ook kansen krijgt om zich te ontwikkelen tot een puike rechtsbuiten. Goossens en Martina stromen door naar het eerste: Goossens moet leren en zich meten met Luque en Martina gaat de concurrentie aan met Suarez. Bovendien krijgt Manu de kans om zich te bewijzen, hij gaat concurreren met Leonardo. Dus daar ligt ook speeltijd in het verschiet indien fit, ivm de blessuregevoeligheid van Leo.

Dit is wat ik heb gehoord met mijn conclusies erin, maar je mag deze rekenen als een 'in de wandelgangen' tekst. Ik hoop ook dat dit klopt, want dat zou top zijn.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Di 18 maa 2008 14:51
Citaat:
Ben benieuwd wie die 2 spelers zijn. Ik denk Rommedahl en Luque.

Dat lijkt mij ook. Luque zorgt ieder seizoen dat hij langer blijft voor meer kapitaalvernietiging en ik weet in ieder geval van Cruijff dat hij totaal niet gecharmeerd is van Rommedahl (wie wel, vraag ik me af).

En niet om Martina's goede hoop te verpesten, maar hij zal vast nog wel flink aan de bak moeten hoor. Ajax gaat nog wel op zoek naar nieuwe vleugelspelers.

Citaat:
Ik denk Rommedahl en Kennedy! Bovendien heeft Ajax interesse om VD Meyde te kopen en plannen met Lazic(A1) met het eerste te laten meetrainen bij het eerste, zodat die ook kansen krijgt om zich te ontwikkelen tot een puike rechtsbuiten.

Dat bericht over Van der Meijde is pure speculate en/of jouw vurige wens.
Chivu 05

Forum berichten: 796
Geplaatst: Di 18 maa 2008 18:16
Goed dat Martina bij het eerste komt. Maar dat dit niet alles zegt, zien we aan Donald, Sarpong, V/d Heijden, die wel meetrainen maar heel weinig bij de eerste 18 zitten.

Off-topic: Zo duur waren Kennedy (1,3 miljoen euro) en Rommedahl (1 miljoen euro) niet eens.
Leonel

Forum berichten: 2494
Geplaatst: Wo 19 maa 2008 01:40
Citaat:
Ik denk Rommedahl en Kennedy! Bovendien heeft Ajax interesse om VD Meyde te kopen en plannen met Lazic(A1) met het eerste te laten meetrainen bij het eerste, zodat die ook kansen krijgt om zich te ontwikkelen tot een puike rechtsbuiten. Goossens en Martina stromen door naar het eerste: Goossens moet leren en zich meten met Luque en Martina gaat de concurrentie aan met Suarez. Bovendien krijgt Manu de kans om zich te bewijzen, hij gaat concurreren met Leonardo. Dus daar ligt ook speeltijd in het verschiet indien fit, ivm de blessuregevoeligheid van Leo.

Dit is wat ik heb gehoord met mijn conclusies erin, maar je mag deze rekenen als een 'in de wandelgangen' tekst. Ik hoop ook dat dit klopt, want dat zou top zijn.

Laten we hopen dat vd meijde niet meer terug komt
Bertje

Geplaatst: Wo 19 maa 2008 09:12
Dat lijkt mij ook, ajaxspanje. In zijn 'goede jaren' was het al weinig.
Eto'o

Geplaatst: Ma 31 maa 2008 17:57
Martina heeft z'n nieuwe contract ondertekend:

Citaat:
Martina twee jaar langer Ajacied

Amsterdam, 31 mrt 2008
Ajax heeft de optie in het contract van Javier Martina gelicht. Dat betekent dat de rechtsbuiten twee jaar langer aan de Amsterdamse club verbonden blijft.

Martina begint komend seizoen de voorbereiding bij de A-selectie van Ajax. Momenteel traint de 21-jarige aanvaller van Jong Ajax al regelmatig mee met het eerste elftal.

Ajax.nl
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Ma 31 maa 2008 18:37
Ik heb het eigenlijk nooit echt in Martina zien zitten maar ik moet bekennen dat hij zich de laatste maanden wel aardig profileert. Hij mag het dus gaan proberen voor de rechtsbuiten komend seizoen. Dan is de belamgrijkste vraag wie er af gaat vallen: Kennedy of Rommedahl.
Bertje

Geplaatst: Ma 31 maa 2008 18:40
Kennedy mag volgens de berichten in ieder geval blijven.
Eto'o

Geplaatst: Ma 31 maa 2008 18:42
Sowieso heeft Rommedahl mijn stem. Sympathieke jongen, maar in alle opzichten een anti-voetballer. Hij kan er onder druk niets van en ik moet nog steeds aan PSV denken als ik hem zie. Hij is veel geschikter voor een ploeg die vanuit een gesloten speelstijl speelt. En zelfs dan komt misschien 1 uit de 10 voorzetten normaal aan.

Kennedy is geen geweldenaar, maar indien hij goed gebruikt wordt kan hij nog van waarde zijn.
Bertje

Geplaatst: Ma 31 maa 2008 18:44
Daarnaast is Martina ook snel, dus als je ruimtes wilt benutten kan hij dat ook.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Ma 31 maa 2008 20:11
Heb vandaag weer gescoord voor een winnend Jong Ajax, dat een knap resultaat boekte tegen Jong AZ. AZ speelde met veel gevestigde eerste elftal spelers, terwijl bij Ajax alleen ondoorgebroken spelers speelden.. Top.
Scio

Forum berichten: 1939
Geplaatst: Vr 11 apr 2008 12:34
Martina wil kans pakken bij Ajax 1

Amsterdam, 09 apr 2008
Javier Martina traint sinds begin maart twee keer per week mee met de A-selectie. De rechteraanvaller merkt het niveauverschil tussen Ajax 1 en Jong Ajax. ,,Er worden bij het eerste vooral minder fouten gemaakt.”

Martina heeft een mooie maand achter de rug. Naast het begin van zijn ‘trainingsstage’ bij het eerste, kreeg hij eind maart te horen dat de optie in zijn contract werd gelicht. Daardoor blijft de aanvaller ook de komende twee jaar Ajacied. Nog mooier was de boodschap dat hij aankomend seizoen de voorbereiding begint bij Ajax 1. ,,Toen ik werd uitgenodigd voor die trainingen, voelde ik wel aankomen dat ik een kans zou krijgen bij het eerste”, zegt de op Curaçao geboren voetballer. ,,Ik ga er ook echt alles aan doen om me tijdens de voorbereiding te bewijzen. Mijn doel is een basisplaats in Ajax 1. Dat betekent niet al te veel vakantie vieren en zorgen dat ik fit aan de start verschijn.”

Dat Martina te horen heeft gekregen dat hij begint bij de A-selectie, betekent waarschijnlijk ook dat de nieuwe coach Marco van Basten vertrouwen heeft in de vleugelspeler. ,,Ik heb geen officieel gesprek gehad met Van Basten”, zegt hij. ,,Maar ik heb onlangs wel een babbeltje met hem gemaakt. ‘Ik heb goede verhalen over je gehoord’, zei hij.”

Met de trainingen bij Ajax 1 krijgt Martina dit seizoen al de tijd om te wennen aan het niveauverschil. ,,Ik was niet nerveus toen ik begon”, blikt hij terug. ,,Maar het was wel spannend. Je wilt toch laten zien dat je kan meedraaien, dat je geschikt bent voor dit niveau. Wat me het meest opvalt is dat bij het eerste minder fouten worden gemaakt.”

Maar voordat Martina in juli écht aansluit bij het eerste is hij nog gewoon Jong Ajacied. En met het Beloftenteam is hij nog volop in de race om het kampioenschap. Met nog vijf wedstrijden te spelen, bedraagt de achterstand op koploper Jong FC Twente vier punten. ,,Als wij onze resterende wedstrijden winnen, zie ik ons nog ver komen”, zegt hij. ,,FC Twente heeft een zwaarder programma dan wij, dus ik denk echt dat er kansen zijn. Met een titel mijn periode bij Jong Ajax afsluiten: dat zou heel mooi zijn.”

www.ajax.nl
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Geplaatst: Vr 31 okt 2008 15:01
Citaat:
Martina krijgt tegen Twente de kans

Amsterdam, 31 okt 2008
Marco van Basten laat Javier Martina zaterdagavond debuteren bij Ajax. Dat meldde de jarige trainer vrijdag tijdens het persmoment in de Amsterdam ArenA.

Liefst elf namen heeft Van Basten de laatste tijd al moeten wegstrepen van zijn selectielijst. Ernstige blessures, minder zware gevallen en nu weer een geschorste speler, Luis Suarez, over wie hij niet kan beschikken.. Over die schorsing is de trainer allerminst tevreden. ,,Luis heeft nu al vijf gele kaarten gekregen en vele hebben helemaal niets met voetbal te maken. Dan gaat hij staan applaudisseren voor een beslissing of zoals woensdag, probeert hij de bal uit de handen van de keeper te slaan. Als we hem daarop aanspreken is hij vol begrip. Maar in het vuur van het spel doet hij het zo weer. Zaterdag missen we hem tegen Twente. Dat is heel vervelend, want hij is belangrijk voor dit elftal. Hij neemt beslissingen, heeft veel gevaarlijke momenten.

Maar zoals altijd is ook nu het gezegde de een zijn dood is de ander zijn brood van toepassing. Nu Suarez moet toekijken, doet Van Basten voor het eerst in een officieel duel een beroep op Javier Martina. ,,Of ik hem ken? Natuurlijk, ik ben al vanaf juli met hem aan het werk, reageerde de trainer op een vraag van de journalisten. ,,Javier is een snelle jongen, die een goede actie in huis heeft. Hij houdt het veld breed en dat kunnen we wel gebruiken. Het is wel een jongen die nog moet groeien. Zulke kansen als deze zal hij met beide handen moeten aangrijpen en ons ervan overtuigen dat hij in de basis hoort.

Martina zal het tegen FC Twente moeten laten zien. Niet de eenvoudigste debuutwedstrijd, op papier. ,,Twente vind ik een heel goede ploeg, complimenteerde Van Basten de komende opponent. ,,Hun spel is mooi om naar te kijken. Tegen NAC heb ik ze gezien en in het eerste halfuur waren ze goed. Of ze beter zijn dan vorig jaar kan ik niet zeggen, want toen volgde ik het clubvoetbal niet zo intensief als nu. Maar ik denk wel dat ze de lijn goed doortrekken. Ook tegen Arsenal vond ik ze bij vlagen erg goed.

http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=67893

Leuk voor hem. Ik denk dat het wel goed gaat.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Vr 31 okt 2008 19:22
Op wat baseer je dat, Koen? Ondanks de vele blessures krijgt hij nu pas de kans. Dat zegt ook wel iets.
TvP

Forum berichten: 1370
Geplaatst: Vr 31 okt 2008 19:33
Dat van jou is ook geen goed argument. Suarez staat al heel het jaar op rechtsbuiten, de positie van Martina. Hij heeft dus ook nog niet de kans gehad. Laat Javier zijn kwaliteiten nu maar eens tonen. Al doet ie het maar een keertje, dan ben ik al tevreden.

Ik ben benieuwd hoe hij speelt, in de voorbereiding vond ik hem ook niet zo slecht. Al waren dat natuurlijk niet echt grootse tegenstanders.
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Geplaatst: Vr 31 okt 2008 19:47
Citaat:
Op wat baseer je dat, Koen? Ondanks de vele blessures krijgt hij nu pas de kans. Dat zegt ook wel iets.

Ik hem hem een aantal keer in de voorbereiding zien spelen en toen vond ik hem goed spelen. Tegen Inter vond ik hem zelfs 1 van de weinige lichtpuntjes in de 1e helft. Verder heeft hij Suarez voor zich, die speel je er niet zo maar uit.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Geplaatst: Vr 31 okt 2008 23:05
Citaat:

Ik hem hem een aantal keer in de voorbereiding zien spelen en toen vond ik hem goed spelen. Tegen Inter vond ik hem zelfs 1 van de weinige lichtpuntjes in de 1e helft. Verder heeft hij Suarez voor zich, die speel je er niet zo maar uit.

Tot nu toe zit Martina nog niet eens bij de selectie. En het gaat ook niet om het uit de basis zetten van Suarez, want Suarez kan ook op links spelen.
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.311.776 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Javier Martina
Ga
Zoeken: