Auteur
|
Bericht
|
Bart
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 10 aug 2008 22:02
|
|
Verdient wel eigen topic
Citaat: Marc Overmars maakt rentree bij Go Ahead Eagles
zondag 10 augustus 2008 | 22:01 | Laatst bijgewerkt op: zondag 10 augustus 2008 | 22:03
Tekstgrootte
Foto: Ab Hakeboom
DEVENTER - Marc Overmars keert terug op het voetbalveld. De 35-jarige oud-international speelt de rest van het seizoen bij Go Ahead Eagles, de club waar hij sinds drie jaar ook bestuurslid technische zaken is en in 1991 zijn debuut in het betaalde voetbal maakte.
Destijds ook al in de eerste divisie. ,,Ik doe het voor Go Ahead’’, zegt Overmars. ,,Om de club vooruit te helpen. En natuurlijk vind ik het ook leuk om weer te spelen.’’
Het verlangen om weer te spelen won het van de pijn in zijn rechterknie. Kort na het EK van 2004 stopte Overmars met voetballen en leverde zijn doorlopende contract in bij Barcelona. Een chronische blessure aan de knie maakte het de rappe vleugelspits onmogelijk langer op topniveau te voetballen
Tijdens de afscheidswedstrijd van Jaap Stam, ruim drie weken geleden, maakte Overmars indruk door Ajax-rechtsback en Roemeens international Ogararu zoek te spelen. Na die wedstrijd in Zwolle werd Overmars voortdurend gevraagd waarom hij niet meer speelde. Mede op verzoek van trainer Andries Ulderink trekt de meest succesvolle speler uit de historie van de Deventer club vandaag zijn voetbalschoenen weer aan. Overmars: ,,Ik was zelf ook verbaasd dat het in die wedstrijd met Jaap Stam nog zo makkelijk ging en de snelheid er nog was. Ik ben al vier jaar gestopt en train nog maar één keer per week. Maar op wilskracht kan veel. Dat hoop ik ook bij Go Ahead op de ploeg over te brengen.’’
De rentree van Overmars heeft niets te maken met de smadelijk nederlaag die de Deventenaren vrijdag in de openingswedstrijd van het seizoen tegen VVV leden (5-0). Tot een rentree werd een dag voor de wedstrijd al besloten. Om de rust voor de wedstrijd niet te verstoren werd besloten de terugkeer pas na de wedstrijd bekend te maken.
Ulderink, die in maart door bestuurslid Overmars werd aangesteld, vroeg Overmars overigens kort na zijn komst in Deventer al om terug te keren. ,,Maar dat was toen nog een beetje in een lacherige sfeer’’, zegt Ulderink. ,,Maar na die eerste training zag ik al hoe goed hij nog was. Pas op het trainingskamp in Billerbeck heb ik serieus aan hem gevraagd of hij niet serieus over een come-back na wilde denken
Maandag traint Overmars al mee met de Deventer selectie. Vrijdagavond speelt GA Eagles thuis tegen Fortuna Sittard, volgens plan maakt hij dan al officieel zijn rentree.
http://www.destentor.nl/sport/gaeagles/ ... Eagles.ece
Een super zet van GA Eagles.Als je zag hoe goed die nog speelde tegen Ajax in de afscheidwedstijd van Jaap Stam.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 00:44
|
|
Dit is echt geweldig. Zeker een reden om naar de Jupilier League te kijken. Hopelijk kan hij het fysiek nog wel aan. Het zou zonde zijn als hij hierdoor ernstig geblesseerd raakt.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 03:08
|
|
Poeh, ik hoop dat dit Overmars niet vies tegen gaat vallen. Niet iedere directe tegenstander is zo slecht als Ogararu. Daarnaast is een volledig seizoen spelen qua belasting toch veel en veel zwaarder dan één zo'n wedstrijdje om des keizers baard.
Toch ook wel een beetje pijnlijk voor Oga. Na het lezen van dit bericht kan hij z'n voetbalschoenen net zo goed aan de wilgen ophangen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 11:18
|
|
Ja, dat zijn geen verhalen die je later aan je kinderen vertelt. Een pure afgang.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Ma 11 aug 2008 15:37
|
|
Wel een fijne stunt natuurlijk, die de (seizoen)kaartverkoop bij de Eagles vast ook goed zal doen.
Ik hoop inderdaad niet dat Marc zich, in al zijn enthousiasme, vergist. De Jupiler League is een fysiek vrij zware competitie, met vaak veel één tegen één duels over het hele veld. Bovendien zullen tegenstanders zich tegen een dergelijk icoon als Overmars toch erg graag willen bewijzen, met alle gevolgen van dien.
Vrijdag wat dat betreft direct een leuke test, tegen Cambuur.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 16 aug 2008 09:19
|
|
Citaat: Marc Overmars, rentree van legende
Door ROB HARTOG
DEVENTER - Na een afwezigheid van vier jaar maakte hij gisteren zijn rentree in het shirt van Go Ahead Eagles, de club waar hij tevens lid is van de Raad van Commissarissen. Marc Overmars veroorzaakte een golf van opwinding op de tribunes toen hij kort na rust uit de dug-out kwam om in te vallen tegen Fortuna Sittard.
Marc Overmars in actie voor Go Ahead Eagles. FOTO PRO SHOTS
,,Ga staan voor Marc Overmars,’’ scandeerden de supporters toen het een half uur voor tijd zo ver was.
De Eagles kregen daarna vleugels, kwamen verdiend op 1-0 dankzij Van der Wal, maar moesten net op tijd nog de gelijkmaker van Grabovac incasseren. De inbreng van de 35-jarige oud-international zelf was gering. Hij snelde weliswaar enkele malen langs zijn bewaker, maar gevaarlijk waren zijn acties niet. Daarvoor komt hij ritme te kort.
Overmars begon op de bank, zoals Andries Ulderink, trainer van de Eagles, daags voor de rentree van de 86-voudig international in het betaalde voetbal al aankondigde. ,,We doen voorzichtig met Marc. Vergeet niet dat hij al een paar jaar slechts eenmaal per week meetrainde.’’
Voorafgaand aan de confrontatie met Fortuna Sittard maakte Overmars ook nauwelijks trainingsuurtjes. Na de aankondiging afgelopen zondag dat hij zijn voetbalplunje weer uit de kast heeft geplukt, was het de bedoeling dat hij in de aanloop naar zijn terugkeer wat extra trainingsarbeid zou verrichten, maar in de praktijk kwam daar weinig van terecht.
Maandag trainde hij volledig mee met de selectie. Hij liet daarbij, net zoals in de afscheidswedstrijd van Jaap Stam, zien dat hij het voetballen allerminst is verleerd. Die inspanningen voor het oog van landelijke en regionale media moest Overmars de dagen daarna echter bekopen. Hij ondervond last van zijn kwetsbare knie en had ook wat ongemak aan het bovenbeen. Hij liep op de dagelijkse oefensessie alleen maar wat rondjes en bemoeide zich niet met het onderlinge partijspel.
,,We willen niks forceren,’’ aldus Ulderink. ,,Mede omdat we hem wel graag een invalbeurt willen geven. We kennen onze verantwoordelijkheid ten opzichte van het publiek, dat speciaal voor hem komt.’’
De belangstelling in de nog altijd gemoedelijke Adelaarshorst was inderdaad groot. Weliswaar was het knusse stadion lang niet uitverkocht, maar met 5000 toeschouwers trokken de Eagles beduidend meer kijkers dan normaal op de thuiswedstrijden afkomen.
Voor Rik Geenen was het zowel een opluchting als een teleurstelling toen de rechtsback van Fortuna Sittard ruim voor de aftrap vernam dat Overmars niet in de basis startte bij de Eagles. ,,Het is logisch dat hij van mij nog nooit heeft gehoord, maar ik heb hem vaak genoeg op de tv bezig gezien. Ik kon mijn ogen aanvankelijk niet geloven toen ik op teletekst las dat Overmars weer ging voetballen. De hele week heb ik me op hem ingesteld. Je wilt je als verdediger natuurlijk niet laten dollen door een 35-jarige speler.’’
Go Ahead Eagles kan de inbreng van Overmars goed gebruiken. Als hij fit genoeg is kan de razendsnelle aanvaller de niet van kwaliteit overlopende selectie van Ulderink een belangrijke impuls geven. Na de afstraffing (5-0) tegen kampioenskandidaat VVV Venlo, was voor eigen publiek het optreden tegen Fortuna Sittard, ooit een roemruchte club die nu al jaren anoniem in de kelder van het betaalde voetbal bivakkeert, ook allerminst sprankelend.
Ulderink: ,,We kunnen Marc goed gebruiken. Zowel tijdens de training als in wedstrijden kan hij met zijn coaching binnen de spelersgroep van groot belang zijn.’’ Voorwaarde is dan wel dat Overmars fit genoeg is om wat extra’s te brengen. Daar valt nu na zijn eerste, korte optreden in de eerste divisie nog weinig over te zeggen. Zeker als straks de velden zwaarder worden is het de vraag of hij fysiek nog sterk genoeg is. Overmars zelf: ,,Ik begin aan een avontuur waarvan ik zelf ook de afloop niet weet.’’
Sportwereld.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Ma 8 sep 2008 20:49
|
|
Ik vind het echt prachtig dat hij weer is gaan voetballen. Zou alleen voor hem al weer naar de Jupiler League gaan kijken
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 8 dec 2008 15:41
|
|
Citaat: Overmars wil weer stapje terug doen
Bron: ELF
De rentree van Marc Overmars in het betaalde voetbal is waarschijnlijk van korte duur. De aanvaller van Go Ahead Eagles voegde zich eerder dit seizoen vanwege de vele blessuregevallen bij de selectie van trainer Andries Ulderink.
"Ik heb beloofd dat ik de club zou helpen zolang de nood hoog is", aldus Overmars tegenover Spits. "Nu er steeds meer spelers van blessures terugkomen, kan ik een stapje terug doen."
Plezier heeft de 86-voudig international nog steeds, alleen moet de jeugd volgens Overmars de voorkeur krijgen. "Het gaat de laatste tijd juist wel lekker met me, al zijn de resultaten niet naar behoren. Maar als de geblesseerden goed herstellen, bestaat de kans dat ik dit seizoen stop als voetballer."
Overmars besloot na de afscheidswedstijd van Jaap Stam terug te keren in het voetbal, nadat de linksbuiten in het duel met Ajax de gevaarlijkste aanvaller op het veld bleek.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 15 dec 2008 14:04
|
|
Citaat: Einde loopbaan Overmars nabij
Bron: goal.com
De kans is groot dat Marc Overmars bezig is aan zijn laatste weken als betaald voetballer. De 86-voudig international maakte dit seizoen zijn rentree in het betaalde voetbal, maar het avontuur lijkt alweer bijna ten einde.
"Ik heb beloofd de club te helpen zolang de nood hoog is. Nu er steeds meer spelers terugkomen van blessures, kan ik een stapje terugdoen," aldus de 35-jarige vleugelspits in Spits.
"Het gaat de laatste tijd juist wel lekker met me, al zijn de resultaten niet naar behoren. Maar als de geblesseerden goed herstellen, bestaat de kans dat ik dit seizoen stop als voetballer."
Overmars zal als hij stopt wel actief blijven als sponsor, aandeelhouder en commissaris technische zaken van de club uit Deventer.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Ma 15 dec 2008 14:13
|
|
De laatste berichten lijken een beetje op elkaar vind je niet?
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Ma 15 dec 2008 14:16
|
|
Heb het al vaker gehoord met Overmars dat hij aan stoppen dacht maar nu lijkt het toch echt voorbij te zijn!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 20:49
|
|
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 20:50
|
|
Mooi shirt is dat toch.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 20:59
|
|
Die baan is volgens mij net zo breed als die van tegenwoordig. Jeroen?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 21:24
|
|
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 18:33
|
|
Citaat: Marc Overmars: 'Een functie bij Ajax? Zeg nooit nooit'
Bron: Sportweek
Marc Overmars is zowel qua carrière als financieel een van de rijkste Nederlandse voetballers. Hij speelde voor SV Epe, Go Ahead Eagles, Willem II, Ajax, waarmee hij in 1995 de Champions League won, Arsenal en FC Barcelona.
De 35-jarige aanvaller ging toen hij in 2004 vanwege een blessure stopte met zijn loopbaan echter niet op een tropisch eiland in een Hawaiishirt zitten. In 2005 trad hij bij zijn eerste profclub, Go Ahead Eagles, toe tot de Raad van Commissarissen.
Vorig jaar maakt hij als speler een rentree bij de Eagles. ‘Ik wist dat het zwaar zou worden. Zeker in het begin protesteerde het lichaam heftig. Dan merk je toch dat je er lang uit bent geweest,' aldus Overmars tegenover Ajax Life. ‘Wel positief zijn de vele leuke reacties die ik krijg, ook van het publiek tijdens de uitwedstrijden.’
Wat hij in de toekomst gaat doen weet de 86-voudig international nog niet. ‘Tot aan het eind van het seizoen ben ik beschikbaar als speler, wat ik daarna ga doen weet ik nog niet. Over een trainerscarrière heb ik nog nooit nagedacht. Een functie bij Ajax? Zeg nooit nooit,’ besluit Overmars.
|
wwe-marijn
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 21:38
|
|
ik zou er niks op tegen hebben. Wellicht als trainer ja.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 21:42
|
|
Moet hij natuurlijk wel kwaliteiten hebben. Ik heb weinig zicht op de Eerste Divisie. Hoe doet hij het daar? Methodmich?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 13:56
|
|
Citaat: Overmars stopt er na dit seizoen definitief mee
Bron: Sportweek
Marc Overmars zet na dit seizoen definitief een punt achter zijn actieve loopbaan. De 35-jarige vleugelaanvaller maakte dit seizoen, na een afwezigheid van vier jaar, zijn rentree in het betaalde voetbal bij Go Ahead Eagles. Daar speelt hij op amateurbasis zijn wedstrijden in de Jupiler League.
Overmars wil er na dit seizoen niet nog een seizoen aan vast plakken. ‘Dat lijkt me een kansloze zaak,’ zegt hij tegen De Stentor. ‘Ik heb soms het idee dat mensen denken dat ik een doorstart wilde maken. Maar dat is nooit de bedoeling geweest.’
Ook weet de oud-speler van onder andere Ajax en FC Barcelona nog niet of hij volgend seizoen ook actief is als bestuurslid technische zaken van Go Ahead Eagles. ‘Ik weet nog niet wat ik ga doen,’ vervolgt Overmars. ‘Dat hangt echt van dit seizoen af, dat wil ik rustig bekijken. Het halen van de play-offs is wat mij betreft ook cruciaal. Dat wordt nu wel steeds lastiger als we niet winnen. Maar we hebben nog steeds wel alle kans.’
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 4 mei 2009 19:23
|
|
Citaat: Carrière lijkt voorbij
Triest afscheid Marc Overmars
Bron: De Telegraaf
Marc Overmars heeft vrijdag naar alle waarschijnlijkheid zijn laatste voetbalwedstrijd als prof gespeeld. De aanvaller van Go Ahead Eagles viel in de met 1-0 gewonnen thuiswedstrijd tegen TOP Oss in de slotfase in, maar raakte geblesseerd. Overmars heeft waarschijnlijk een breuk in zijn kuitbeen opgelopen.
Mocht Go Ahead Eagles zich volgende week vrijdag alsnog plaatsen voor de play-offs, dan moet Overmars die wedstrijden zo goed als zeker aan zich voorbij laten gaan. De oud-international zou na dit seizoen stoppen met betaald voetbal.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Ma 4 mei 2009 22:53
|
|
Triest voor deze voetballer! Hij maakt de actie, werd eerst al bijna omver getrapt, kon zich staande houden, maar toen kwam er een tweede tackle van een tweede tegenstander waar hij niet meer in evenwicht kon blijven. Smerige overtreding en bovendien er spijtig, want misschien dat hij zijn eerste goal had kunnen maken, en ook direct z'n laatste.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 14:55
|
|
Tja, door dat soort sentimenten moeten de verdedigers van TOP Oss zich ook niet laten leiden hoor. Blijft overeind dat het een harde overtreding was natuurlijk, maar dat is ook het risico als je weer mee gaat spelen. Waar Overmars zelf erg realistisch in is trouwens.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 15:39
|
|
[size=125">Het valt gelukkig mee[/size">
Citaat: De blessure die Marc Overmars (foto) vrijdagavond in het duel Go Ahead Eagles - TOP Oss (1-0) opliep, valt mee. 'Hij heeft een verrekking aan zijn enkelbanden, meer niet', zei een woordvoerder van de club uit Deventer dinsdag tegen Infostrada Sports. 'Hij kan vrijdag zeker niet spelen en hij is een twijfelgeval voor eventuele play-off-wedstrijden.'
Bij de Eagles was men verbaasd over de berichtgeving. 'Wie het bericht van een gebroken been de wereld in heeft geholpen weet ik niet. Hij had alleen flink last van zijn enkel en stond kort na de wedstrijd ook al de pers te woord. Dat doe je niet bij een beenbreuk.'
Sportweek
|
wwe-marijn
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 15:55
|
|
Gelukkig maar. Overmars verdiende dat ook niet. Ik kan alleen maar respect hebben voor hem dat hij dit jaar zijn club heeft proberen te helpen. Dat is pas clubliefde!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 5 mei 2009 17:16
|
|
wing:
|