Auteur
|
Bericht
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 29 aug 2009 14:09
|
|
Ik snap het gekritiseer op Toby ook niet altijd, dus ik sluit me bij James aan. Toby hoort een eerlijke kans te krijgen en ook over dat Vermaelen stukje ben ik het eens. Ik was zowat de enige die van hem gecharmeerd was hiero? De rest zat enkel zijn zwakke punten te benoemen...
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 29 aug 2009 14:20
|
|
Ik sluit me ook aan bij James dat Toby het niet zo slecht doet als je kijkt in wat voor team en met welke medespelers hij in de verdediging omringd is. Daarnaast kan je niet verwachten van Toby dat hij de kar al trekt in de defensie, hij is immers nog jong en onervaren en komst pas kijken op het hoogste niveau. Doet in ieder geval niet onder voor de andere verdedigers die Ajax heeft en in dit bagger Ajax gewoon een degelijk en bruikbare kracht.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 29 aug 2009 14:26
|
|
Citaat: Alderweireld heeft ook genoeg zwakke punten hoor. Een erg zwakke linker, geen echt goede snelheid of wendbaarheid, de crosspass die altijd op dezelfde manier wordt gegeven.
Ach, een Vermaelen werd hier ook aardig bekritiseerd. En zie hoe hij het doet bij de Noord-Londenaren. Tuurlijk moet hij aan sommige dingen werken, zoals elke jonge speler. En zal hij onvermijdelijk fouten gaan maken. Maar Alderweireld is zo slecht nog niet. Zeker niet als je bekijkt in wat voor team hij rondloopt. De jongeling houdt zich goed staande en verdient de complimenten.
Citaat: Wielaert voegt niets toe, maar Alderweireld is de oplossing ook niet.
Ik snap hier niks van. Alderweireld is een, laten we zeggen, talentvolle speler uit de jeugd. Talentvolle spelers verdienen kansen en geduld om zich te laten ontwikkelen. We hebben het hier over Ajax toch? Alsof een Rijkaard geen fouten mocht maken, poeh he. En als supporters dat geduld niet kunnen opbrengen, zal er voor hen altijd nog wel een seizoenskaart vrij zijn in Eindhoven (hoewel ze daar de laatste tijd verbazingwekkend goed te werk gaan). Zullen we anders de jeugdopleiding dan maar opheffen?
Alderweireld kan wel wat, maar ik vind het niet dermate bijzonder dat Ajax kan zeggen dat het met Vertonghen en Alderweireld als centrum het seizoen in gaat. Natuurlijk hadden Oleguer en Wielaert niet gekocht moeten worden, maar dat neemt niet weg dat er nu wel een centrale verdediger bij zou moeten. Ik hoor jou zeggen dat Alderweireld zo slecht nog niet is, maar is dat bij jeugdspelers dan opeens wel goed genoeg?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Za 29 aug 2009 14:35
|
|
Citaat: Alderweireld kan wel wat, maar ik vind het niet dermate bijzonder dat Ajax kan zeggen dat het met Vertonghen en Alderweireld als centrum het seizoen in gaat. Natuurlijk hadden Oleguer en Wielaert niet gekocht moeten worden, maar dat neemt niet weg dat er nu wel een centrale verdediger bij zou moeten. Ik hoor jou zeggen dat Alderweireld zo slecht nog niet is, maar is dat bij jeugdspelers dan opeens wel goed genoeg?
Het is geen topverdediger en dat zal hij ook nooit worden. Was in de jeugd ook niet stuk van hem en nu ook niet. Maar dat neemt niet weg dat hij voor dit Ajax best bruikbaar is vanwege z'n kopkracht en goede pass en trap.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Za 29 aug 2009 14:59
|
|
Eens. Toby is het meest bruikbaar van alle verdedigers die we hebben en nog een van de, zo niet de, jongste verdedigers van dit Ajax. Daarom is het volkomen niet eerlijk Toby zo hard te bekritiseren. Bij AZ zie ik er ook wel minder bijlopen hoor.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Za 29 aug 2009 15:20
|
|
Citaat: Alderweireld kan wel wat, maar ik vind het niet dermate bijzonder dat Ajax kan zeggen dat het met Vertonghen en Alderweireld als centrum het seizoen in gaat.
Ok, jij vindt het niet bijzonder. Laten we hopen dat het dan voor jou volgend seizoen wel bijzonder is. Hoe wil je anders dat een Alderweireld bijzonder wordt? Door hem soms niet te laten spelen? Alleen op maandagavond voor de neus van Sjaak en anderhalve supporter samen met een Oleguer, Sno en Kennedy? Dus jij concludeert eigenlijk dat Alderweireld maar weg moet? Als hij op zijn 20 niet speelt, moet hij naar een RKC. Simpel zat.
Citaat: Natuurlijk hadden Oleguer en Wielaert niet gekocht moeten worden,
Zeker.
Citaat: maar dat neemt niet weg dat er nu wel een centrale verdediger bij zou moeten.
Indien Oleguer vertrekt is het inderdaad wat magertjes. Hoewel ik er niet om sta te springen het duo Jan-Toby te verbreken en een Roly of Ricardo tegen te werken. Echter tegen een zeer talentvolle speler zeg ik zeker geen nee. Maar niets wijst erop dat een speler met dergelijke omschrijving komt.
Citaat: Ik hoor jou zeggen dat Alderweireld zo slecht nog niet is, maar is dat bij jeugdspelers dan opeens wel goed genoeg?
Zeker als zo’n talentvolle speler itt een Oleguer of Wielaert enig toekomstperspectief in zich heeft, wat er alleen uitkomt wanneer hij veel speelt. Alderweireld is een onbetwiste basisspeler. Ik zou zeggen, wen daar maar de komende 3 jaar aan. En het is maar afwachten of de aangekochte centrale verdediger met ervaring zoals Oleguer, Stam, Kuffour, Wielaert de 3 jaar vol zal maken. Want ik neem aan dat jij een speler wil met een bepaalde reputatie, die er gelijk ‘staat’. Eigenlijk niet, maar het is aardig riskant om een jonge speler te halen die ergens totaal anders is opgeleid, waarvan dus maar moet blijken of hij hier kan aarden en die dan gelijk centraal achterin moet komen te staan in het zwalkende grote Ajax. Ik heb daar helemaal niets op tegen hoor, een Chivu of Maxwell mag van mij zo weer voor de leeuwen worden gegooid. Maar die waren ook lang niet altijd bijzonder in het begin. Hun komst leidde dan ook niet direct tot een kampioenschap. Met kansen, vertrouwen en geduld wel. Echter mis ik dat laatste woord zo bij Ajax, maar daar heb ik het al eerder over gehad…
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Za 29 aug 2009 15:37
|
|
Je slaat de spijker op zijn kop, James.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 29 aug 2009 15:45
|
|
Citaat: Alderweireld kan wel wat, maar ik vind het niet dermate bijzonder dat Ajax kan zeggen dat het met Vertonghen en Alderweireld als centrum het seizoen in gaat.
Ok, jij vindt het niet bijzonder. Laten we hopen dat het dan voor jou volgend seizoen wel bijzonder is. Hoe wil je anders dat een Alderweireld bijzonder wordt? Door hem soms niet te laten spelen? Alleen op maandagavond voor de neus van Sjaak en anderhalve supporter samen met een Oleguer, Sno en Kennedy? Dus jij concludeert eigenlijk dat Alderweireld maar weg moet? Als hij op zijn 20 niet speelt, moet hij naar een RKC. Simpel zat.
Ik vind het niet bijzonder juist omdat ik er niet zoveel potentie in zie. Net zoals ik dat had/heb met Heitinga, Stekelenburg en in een andere orde Martina, Blind, Van der Heijden en Donald. Het is natuurlijk niet zo dat je iedere jonge speler een paar jaartjes voor de leeuwen gooit en hij zich op die manier automatisch ontwikkelt tot een speler van het niveau Ajax 1. Er moeten wel doorgroeimogelijkheden in zitten.
Citaat: Ik hoor jou zeggen dat Alderweireld zo slecht nog niet is, maar is dat bij jeugdspelers dan opeens wel goed genoeg?
Zeker als zo’n talentvolle speler itt een Oleguer of Wielaert enig toekomstperspectief in zich heeft, wat er alleen uitkomt wanneer hij veel speelt. Alderweireld is een onbetwiste basisspeler. Ik zou zeggen, wen daar maar de komende 3 jaar aan. En het is maar afwachten of de aangekochte centrale verdediger met ervaring zoals Oleguer, Stam, Kuffour, Wielaert de 3 jaar vol zal maken. Want ik neem aan dat jij een speler wil met een bepaalde reputatie, die er gelijk ‘staat’. Eigenlijk niet, maar het is aardig riskant om een jonge speler te halen die ergens totaal anders is opgeleid, waarvan dus maar moet blijken of hij hier kan aarden en die dan gelijk centraal achterin moet komen te staan in het zwalkende grote Ajax. Ik heb daar helemaal niets op tegen hoor, een Chivu of Maxwell mag van mij zo weer voor de leeuwen worden gegooid. Maar die waren ook lang niet altijd bijzonder in het begin. Hun komst leidde dan ook niet direct tot een kampioenschap. Met kansen, vertrouwen en geduld wel. Echter mis ik dat laatste woord zo bij Ajax, maar daar heb ik het al eerder over gehad…
Ik hoef geen ervaren speler hoor. In Van Rhijn en Bonevacia zie ik bijvoorbeeld ook wel wat voor de toekomst. En ik denk ook dat Alderweireld meer recht op een basisplaats heeft dan Wielaert of Oleguer. Wat ik er echter wel bij zeg, is dat hij mij niet voldoende aanleg toont om ook daadwerkelijk de oplossing centraal achterin bij Ajax te worden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 17:40
|
|
Citaat: Jol laat Wielaert opnieuw buiten Ajax-selectie
16/09/2009 17:33
Robbie Wielaert lijkt uit de gratie bij Ajax-trainer Martin Jol. De verdediger dient het Europa League-duel met FC Timisoara, net als onder anderen Thimothée Atouba, vanaf de tribune te bekijken. Marko Pantelic en Dennis Rommedahl maken wel deel uit van de achttienkoppige wedstrijdselectie.
Wielaert begon het seizoen nog als basisspeler, maar hij raakte zijn plaats kwijt na de met 4-3 verloren topper tegen PSV. De verdediger speelde sindsdien alleen nog mee tijdens het Europa League-duel met Slovan Bratislava waarin voor Ajax nauwelijks nog iets op het spel stond.
Voor Wielaert is zelfs geen rol meer weggelegd als reservespeler. Hij ontbreekt tegen FC Timisoara opnieuw in de wedstrijdselectie. In vergelijking met de gewonnen competitiewedstrijd tegen NAC Breda (6-0) zijn Dennis Rommedahl en Bruno Silva weer van de partij.
Ook Marko Pantelic maakt deel uit van de selectie. De Servische spits liep tijdens zijn debuut tegen NAC een enkelblessure op, maar is tijdig hersteld om ook een aandeel te kunnen hebben in de wedstrijd tegen de Roemeense club.
vi.nl
Ach z'n dagen zijn geteld. Oleguer stond afgelopen zomer misschien wat nadrukkelijker in het uitstalraam, maar good old Robbie staat zelfs achter hem in de pikorde. Niet meer dan terecht natuurlijk.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 17:52
|
|
Weer een pluspunt voor Jol. Hopen dat Wielaert het ook heeft begrepen en eieren voor zijn geld kiest en in de winterstop vertrekt. Beter voor hem en beter voor AJAX.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 18:05
|
|
Citaat: Weer een pluspunt voor Jol. Hopen dat Wielaert het ook heeft begrepen en eieren voor zijn geld kiest en in de winterstop vertrekt. Beter voor hem en beter voor AJAX.
Die jongen zal behoorlijk balen, eerst aanvoerder bij 'rising star' FC Twente, nu mag hij straks blij zijn als hij bij NEC aan de bak komt. De dag dat hij zijn Ajax-tenue in moet leveren geef ik een feestje;)
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 18:38
|
|
Citaat: Weer een pluspunt voor Jol. Hopen dat Wielaert het ook heeft begrepen en eieren voor zijn geld kiest en in de winterstop vertrekt. Beter voor hem en beter voor AJAX.
Die jongen zal behoorlijk balen, eerst aanvoerder bij 'rising star' FC Twente, nu mag hij straks blij zijn als hij bij NEC aan de bak komt. De dag dat hij zijn Ajax-tenue in moet leveren geef ik een feestje;)
Wel jammer, is een sympathieke jongen, maar komt gewoon tekort (voor dit huidige) Ajax.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 18:48
|
|
Ik had veel meer van hem verwacht. Ik was ook 1 van hier die hem graag zag komen. Leiderscapaciteiten, organisatie neerzetten enz. Maar dat heeft hij niet kunnen afdwingen.
En dan dat achteruit lopen... Ik vergeef hem dat niet.
Jammer, maar helaas. Exit.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 18:49
|
|
Zo, dat is de volgende aankoop van Marco die het niet gaat redden onder het nieuwe bewind.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 19:16
|
|
Citaat:
Wel jammer, is een sympathieke jongen, maar komt gewoon tekort (voor dit huidige) Ajax.
Lijkt mij ook een hele aardige jongen (voor een gloeilamp ), maar komt gewoon véél te kort. Ik gun hem wel een mooi clubbie maar ben bang dat zijn reputatie goed naar de kloten is..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 16 sep 2009 21:21
|
|
Citaat: Zo, dat is de volgende aankoop van Marco die het niet gaat redden onder het nieuwe bewind.
Die had het onder geen enkel bewind gered. Vanaf het begin was ik pertinent tegen zijn komst.
AJAX moet alleen talenten kopen of buitenkansjes als De Zeeuw of ex-Ajacieden die op heel hoog niveau hebben gespeeld/zich hebben bewezen.
|
Robusto
Forum berichten: 324
|
Geplaatst: Do 17 sep 2009 12:47
|
|
Citaat: Ik had veel meer van hem verwacht. Ik was ook 1 van hier die hem graag zag komen. Leiderscapaciteiten, organisatie neerzetten enz. Maar dat heeft hij niet kunnen afdwingen.
Ik had ook meer verwacht. Dat hij voetballend niet de oplossing zou zijn wist ik, maar ik had wel verwacht dat hij de andere verdedigers beter zou kunnen laten spelen door zijn ervaring, leiderschap en door de organisatie beter neer te zetten. Helaas voor Robbie en voor Ajax is zijn verblijf een dikke vette FAIL gebleken.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 17 sep 2009 12:58
|
|
Citaat: Ik had veel meer van hem verwacht. Ik was ook 1 van hier die hem graag zag komen. Leiderscapaciteiten, organisatie neerzetten enz. Maar dat heeft hij niet kunnen afdwingen.
No shit Sherlock, dat had ik je ook al voor de aankoop kunnen vertellen. Je koopt geen leider. Die staat op. Tenzij je een type Stam koopt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 17 sep 2009 13:06
|
|
Stam was ook geen leider, maar iemand die respect afdwong met zijn loopbaan en zijn kwaliteiten. Beide heeft Wielaert totaal niet.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 17 sep 2009 14:01
|
|
Citaat: Stam was ook geen leider, maar iemand die respect afdwong met zijn loopbaan en zijn kwaliteiten. Beide heeft Wielaert totaal niet.
Hij dwong daarmee heel erg veel respect af, leerde toch de verdedigers op dat moment (Heitinga, Grygera en Vermealen) stappen maken om hoger op te komen.. Denk dat hij wel een Leider was in de kleedkamer..
Wieleart is gewoon mislukt, had een kleine hoop dat hij zou opstaan maar dat is dus niet het geval geweest..
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 17 sep 2009 14:08
|
|
Zo veel heeft Stam ook niet toegevoegd. Die vent was flink over z'n top.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 17 sep 2009 14:28
|
|
Citaat: Zo veel heeft Stam ook niet toegevoegd. Die vent was flink over z'n top.
Heb toch het idee dat hij wel wat ervaring heeft doorgegeven aan Grygera, Heitinga en Vermaelen. Ook als je kijkt naar welke clubs ze zijn gegaan: Juventus, Atletico Madrid en Arsenal...
Al jaren lang bekritiseren we onze verdediging (ik ook), maar toch verdwijnt er elk jaar wel eentje naar een europese (sub)top ploeg..
|
ajaxinh0o
Forum berichten: 13
|
Geplaatst: Do 17 sep 2009 15:48
|
|
Als je de huidige centrale verdedigingsduo ziet spelen, Toby en Jan, dan lijkt het wel of zij de 'ervaren' spelers (Wielaert en Oleguer) het een en ander kunnen bijleren.
Hetzelfde geldt voor vdWiel die Bruno Silva en Ogararu uit de basis houdt.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Do 17 sep 2009 16:55
|
|
Citaat: Zo veel heeft Stam ook niet toegevoegd. Die vent was flink over z'n top.
Maar een Jaap Stam over zijn top, is nog steeds 10 klasses beter dan Wielaert.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 17 sep 2009 18:24
|
|
Inderdaad. Het tweede seizoen was het op, maar een Stam in zijn eerste seizoen zou ik er nog heel graag bij willen hebben, hoor!
|