Auteur
|
Bericht
|
Rein
Forum berichten: 1735
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 19:57
|
|
Citaat: Vinden jullie dat Wielaert in een driemansverdediging zou kunnen spelen?
Ja, in principe wel. Aan het begin vind ik nog niet. Ik vind dat hij eerst nog even moet wennen aan de spelers. Na een poosje bij FCT hebben gespeeld, is hij helemaal ingespeeld op de spelers van Twente, en kent hij de coach, en weet hij hoe hij moet spelen. Bij AJAX is alles anders. Het systeem, de taktiek, de coach, de spelers. Hij moet met alles omschakelen. Maar hij is 30, dus ik ga er vanuit dat hij dit met maximaal 2 maanden al onder de knie heeft. Ook hoe een bepaalde speler de bal precies wilt. De één wilt hem in de loop, de anders precies in de voeten, de ander de er weer precies tussenin. Dus hier moet Robbie aan gaan wennen.
En aangezien hij hier dus op moet gaan letten, en moet aanwennen, kan hij niet 100% in verdediging zitten, qua opletten en mandekking.
Bovendien zou ik hem (zeker de eerste 1/2 maand(en) ) niet in een 3 mans verdediding neerzetten. Ik zou sowieso Jantje erbij zetten. Hij zou altijd nog door kunnen schuiven naar het middenveld wat hij dus prima doet.
Dus als hij uiteindelijk ingespeeld is, denk ik dat de 3 mans verdediging wel kan komen met Wielaert. Als vd Wiel dan ook nog door ontwikkeld is, én Vermaelen helemaal goed functioneert op de back positie (of iemand anders) kan het.
Maar ondanks dat, ik blijf geen fan van een 3 mans verdediging. Een ploeg speelt altijd wel met minstens 2 spitsen. Daarbij zou Robbie als centrale verdediger moeten kunnen overnemen en blijven dekken. Dit is zeer lastig. Niet alleen voor Robbie, maar sowieso. Dus ik blijf geen fan van 3 mans verdediging.
En Europees zou ik het al helemaal niet proberen. Ook al is het:
---vd Wiel----Vertonghen-----Vermaelen
De beste verdedigers die we hebben, aangezien Robbie nog niet Europees mag spelen bij AJAX, en hij is ook nog niet ingespeeld. Dus ik zal altijd met 4 spelers achterin spelen. Je kan Jantje altijd nog naar het middenveld laten schuiven.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 20:00
|
|
Psst, hij is 30 jaar, r.ein.
Verder eens met jouw betoog!
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 20:07
|
|
Citaat: Psst, hij is 30 jaar, r.ein.
Verder eens met jouw betoog!
Whoops
Achja, scheelt maar 2 jaar , is ondertussen aangepast.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 20:19
|
|
Citaat: Vinden jullie dat Wielaert in een driemansverdediging zou kunnen spelen?
Ik moet zeggen dat ik niet met honderd procent zeker durf te zeggen hoe Wielaert fysiek in elkaar steekt. Hoe snel is hij (op de eerste meters)? Is hij bovengemiddeld sterk? Gebruikt hij z'n lichaam goed/is hij atletisch?
Op basis van het beeld dat ik nu heb van Wielaert zou ik hem alleen als vrije verdediger tussen twee mandekkers in laten spelen. Volgens mij is Wielaert vrij statisch en geen bijzonder snelle speler (waarmee ik niet wil zeggen dat hij traag is). Het probleem is dat Ajax hoe dan ook de mandekkers niet heeft voor een driemansverdediging.
Zo denk ik er ook over. Als middelste, vrije verdediger moet het kunnen, alleen hebben we niet echt geschikte spelers voor de andere 2 posities. Een VD Wiel bijvoorbeeld zou ik dan ook het liefste in de vrije rol zien.
Wielaert is trouwens best wel traag en statisch. Fysiek vind ik hem niet meer dan redelijk.
Bij Vermaelen vind ik het zo, als hij centraal achterin staat, dat hij niet heel sterk is als hij de linksbuiten (bij een 3-mans verdediging zal dat dan eerder een opkomende middenvelder/back zijn) over moet nemen. Dus wat dat betreft heb ik ook wel trijfels over hem in een 3-mans verdediging.
|
famey
Forum berichten: 77
|
Geplaatst: Wo 14 jan 2009 10:30
|
|
Ik prefereer persoonlijk een 4 mans verdediging, op deze manier kun je altijd een van de CV's laten inschuiven naar het middenveld bij balbezit. Vorige jaar kwamen de meeste tegendoelpunten door aanvallen die opgezet werden via de flanken. Wanneer de tegenpartij met backs speelt die veel opkomen wordt het ook erg lastig deze op te vangen.
Tegen minder zwakke teams kan de CV gewoon nagenoeg altijd naar voren geschoven zijn maar bij balbezit toch terugschakelen naar achter.
Bijkomend voordeel van Wielaert is dat hij genoeg opbouwende kwaliteiten heeft om deze rol te vervullen net als Vertonghen. Wanneer ze afwisselend inschuiven wordt het ook moeilijker te verdedigen, daarnaast breng v/d wiel een hoop snelheid met zich mee.
Daarnaast zie ik v/d wiel en vermaelen in aanvallend opzicht steeds meer brengen en met een 3 mans verdediging kunnen de backs minder vaak opkomen...
Ik verheug me nu al op de tweede seizoenshelft
|
breukie nr. 1
Forum berichten: 48
|
Geplaatst: Wo 14 jan 2009 13:14
|
|
Ik denk dat Ajax een goede verdediger heeft binnen gehaald. Niet een wereldtopper maar een speler die goed genoeg is voor Nederland en Europees ook aardig mee moet kunnen. Wielaert is een onderschatte verdediger. In de tijd dat hij bij PSV speelde vond ik al dat ze hem te snel hebben laten gaan. Als rechtsback was het zeker een goede optie, alleen had PSV toen Ooijer die destijds gewoon beter was.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Wo 14 jan 2009 13:29
|
|
Citaat: Ik denk dat Ajax een goede verdediger heeft binnen gehaald. Niet een wereldtopper maar een speler die goed genoeg is voor Nederland en Europees ook aardig mee moet kunnen. Wielaert is een onderschatte verdediger. In de tijd dat hij bij PSV speelde vond ik al dat ze hem te snel hebben laten gaan. Als rechtsback was het zeker een goede optie, alleen had PSV toen Ooijer die destijds gewoon beter was. Ik heb nog steeds mijn twijfels maar nu hij er eenmaal is hoop ik dat het een goede zet is van de techn. staf en dat ik helemaal ongelijk krijg!
|
breukie nr. 1
|
Geplaatst: Wo 14 jan 2009 13:35
|
|
Citaat: Ik denk dat Ajax een goede verdediger heeft binnen gehaald. Niet een wereldtopper maar een speler die goed genoeg is voor Nederland en Europees ook aardig mee moet kunnen. Wielaert is een onderschatte verdediger. In de tijd dat hij bij PSV speelde vond ik al dat ze hem te snel hebben laten gaan. Als rechtsback was het zeker een goede optie, alleen had PSV toen Ooijer die destijds gewoon beter was. Ik heb nog steeds mijn twijfels maar nu hij er eenmaal is hoop ik dat het een goede zet is van de techn. staf en dat ik helemaal ongelijk krijg!
Tja, Wielaert moet het nog wel waar maken bij Ajax maar zoals ik het in kan schatten kan dit onverwacht wel eens een van de beter Ajax aankopen van de laatste jaren zijn. Uiteraard met het oog op de positie die hij invult, het geld wat voor hem betaald wordt en de balans van het team.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 14 jan 2009 13:58
|
|
Leuk om weer eens wat positiefs te lezen over Wielaert, Breukie.
Citaat: "Vader Wielaert redt Ajax-deal"
ENSCHEDE - Rob Wielaert (30) heeft zijn transfer naar Ajax volgens FC Twente-voorzitter Joop Munsterman hoofdzakelijk aan zijn vader Gerard te danken. De voormalige technisch directeur van Willem II kwam zondagavond hoogstpersoonlijk bij Munsterman op de koffie.
"Hij deed in een gesprek van tweeënhalf uur een dringend beroep op mij om Rob naar Ajax te laten gaan", aldus de preses. "FC Twente had in de zomer al 'nee' gezegd en dit was voor Wielaert junior een droom, zei zijn vader. Hij heeft de deal gered. Ik heb ingestemd, omdat de zaak onhoudbaar was geworden. Wij hebben niets aan een hevig teleurgestelde aanvoerder."
Munsterman ontkent dat hij met de dreigende arbitragezaak eieren voor zijn geld koos. "Als ik mijn poot stijf had gehouden, was Rob niet naar Ajax gegaan. Ik denk niet dat die zaak er ooit was gekomen. Gerard Wielaert is scout bij FC Twente ..."
Mocht Wielaert de arbitragecommissie hebben ingeschakeld, dan dacht Twente volgens de voorzitter een sterke zaak te hebben. Ondanks het feit dat de tukkers op 19 december op de eigen website melding maakten van een mondeling akkoord tussen Wielaert en FC Twente over een contract, dat een gelimiteerde transfersom van 3 miljoen euro bevatte. "FC Twente, Ajax, Rob Wielaert en zijn agent Kees Ploegsma hebben uiteindelijk allemaal water bij de wijn gedaan", aldus Munsterman.
De nieuwe Amsterdamse aanwinst tekende gisteren in de ArenA zijn contract, dat hem tot de zomer van 2011 aan Ajax bindt, met een optie voor nóg een jaar. Vandaag traint hij al met de groep mee. Inmiddels zitten de Enschedeërs niet stil wat betreft de opvolging van Wielaert. Zij meldden zich zoals verwacht officieel bij Carlos Aalbers om Peter Wisgerhof over te nemen van NEC. FC Twente wilde de contractvoorwaarden weten. Technisch directeur Aalbers is met handen en voeten gebonden, omdat Wisgerhof een gelimiteerde transfersom heeft van iets meer dan een miljoen euro.
Telegraaf
Wat kan die Munsterman slecht tegen z'n verlies, zeg. Bah. Denk verder dat Twente er niet serieus op achteruit hoeft te gaan met Wisgerhof voor Wielaert.
|
breukie nr. 1
|
Geplaatst: Wo 14 jan 2009 16:04
|
|
Citaat: Leuk om weer eens wat positiefs te lezen over Wielaert, Breukie.
Ja, ik vond Wielaert het ook goed doen bij Twente. Ik denk dat hij heel degelijk is en de rust heeft die nodig is. Het moet nog blijken of ik gelijk heb want het blijft natuurlijk altijd een grote stap van Twente naar Ajax.
|
Afca AJAX
Forum berichten: 13
|
Geplaatst: Wo 14 jan 2009 18:46
|
|
Ik ben blij dat hij naar Ajax is gegaan het is zeker een versterking hij is misschien wel al 30 jaar maar dat brengt zeker ervaring met zich mee waar de jonge jongens zeker van kunnen leren!
Hij kan ook nederlands praten dus dat is ook makkelijk!
Hij deed het bij Fc Twente goed en was daarom ook niet voor niets aanvoerder daar!
Ik heb er alle vertrouwen en ik heb al heel veel zin in as zondag Nec-Ajax
Ik ben zeer benieuwd wat het gaat worden met zowel Wielaert en Ajax zelf.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 14 jan 2009 20:34
|
|
Citaat: Het zou me niet verbazen als Wielaert binnen 1 seizoen de aanvoerdersband draagt ook, mits hij naar behoren presteert.
In onderstaande link: Er wordt gevraagd of Marco overweegt om Wielaert aanvoerder te maken. Dat doet hij maar nog niet direct.. Echter om mijn post van gisteren maar te herhalen verw8 ik dat dit wel gebeurd.
http://www.depers.nl/video/305894/Wiela ... trein.html
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 08:52
|
|
Lijkt me ook meer dan logisch! Naast Stekelenburg is hij de enige ervaren Nederlands sprekend, Verthongen doet zn bek bijna niet open en Vermaelen is, in mijn ogen, nog te onervaren! Daarbij komt dat Wielaert al bij Twente aanvoerder was dus er wel mee om kan gaan! Maar ik zou de eerste seizoenshelft gewoon Steek de aanvoerdersband dragen. Wielaert zal eerst de groep binnen moeten komen en respect afdwingen, anders heb je niks aan je aanvoerder!
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 09:01
|
|
Citaat: Lijkt me ook meer dan logisch! Naast Stekelenburg is hij de enige ervaren Nederlands sprekend, Verthongen doet zn bek bijna niet open en Vermaelen is, in mijn ogen, nog te onervaren! Daarbij komt dat Wielaert al bij Twente aanvoerder was dus er wel mee om kan gaan! Maar ik zou de eerste seizoenshelft gewoon Steek de aanvoerdersband dragen. Wielaert zal eerst de groep binnen moeten komen en respect afdwingen, anders heb je niks aan je aanvoerder!
Wattes? Vertonghen is onderhand een van de weinig coachende spelers in het team volgens Van Basten in Sportweek.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 10:26
|
|
Ajacied_for_life:
Dan zou ik maar eens een paar interviews van Marco doorlezen. Daarin geeft hij aan dat Vertonghen een van de weinig coachende spelers is, hierin ontwikkeld hij zich steeds beter. Het is nog geen leidend type maar dat komt. Verder blijkt dat ze dus in Portugal steeds beter begonnen te coachen, heel het team.
Van Basten presteert op zn best als hij een week met een vaste groep kan werken, dus constant ermee in contact zijn (trainingskamp enz).. Dat kan hij hier een echt team van smeden (Kijk naar Oranje)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 11:24
|
|
Citaat: Lijkt me ook meer dan logisch! Naast Stekelenburg is hij de enige ervaren Nederlands sprekend, Verthongen doet zn bek bijna niet open en Vermaelen is, in mijn ogen, nog te onervaren! Daarbij komt dat Wielaert al bij Twente aanvoerder was dus er wel mee om kan gaan! Maar ik zou de eerste seizoenshelft gewoon Steek de aanvoerdersband dragen. Wielaert zal eerst de groep binnen moeten komen en respect afdwingen, anders heb je niks aan je aanvoerder!
Ik vind dat je altijd je beste/dragende speler aanvoerder moet maken. Op dit moment zijn er 2 spelers die daarvoor in aanmerking komen. Suarez en Vertonghen. Aangezien Suarez grillig is en aan de buitenkant staat blijft er 1 persoon over: Vertonghen.
Ik zie een aanvoerdersband als een blijk van waardering voor iemand zijn belang voor het elftal. Het gaat er dus niet om of je een grote mond hebt. Spelers die leuk meespelen als het goed gaat zoals lindgren vermaelen komen dus niet in aanmerking.
Voor mij is er op dit moment maar 1 optie. Wielaert moet zich inderdaad eerst gaan vestigen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 12:30
|
|
Zo zie ik het ook, JL10. En wat die grilligheid van Suárez betreft, ik denk dat Van Basten hem juist om die reden de band laatst gaf in een oefenwedstrijd. Om hem wat meer verantwoordelijkheidsgevoel voor de ploeg bij te brengen.
Verder eens dat Vertonghen eigenlijk aanvoerder zou moeten zijn. Al schijnt Vermaelen in de kleedkamer verbaal actiever te zijn. Hij is hoe dan ook niet onervaren in vergelijking met Vertonghen, zoals Ajacief for Life stelt.
Wat vind je trouwens van de aankoop van Wielaert, JL10?
|
SamsungU700
Forum berichten: 545
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 13:12
|
|
Ik vind dat je altijd je beste/dragende speler aanvoerder moet maken. Op dit moment zijn er 2 spelers die daarvoor in aanmerking komen. Suarez en Vertonghen. Aangezien Suarez grillig is en aan de buitenkant staat blijft er 1 persoon over: Vertonghen.
Ik zie een aanvoerdersband als een blijk van waardering voor iemand zijn belang voor het elftal. Het gaat er dus niet om of je een grote mond hebt. Spelers die leuk meespelen als het goed gaat zoals lindgren vermaelen komen dus niet in aanmerking.
Voor mij is er op dit moment maar 1 optie. Wielaert moet zich inderdaad eerst gaan vestigen.
Een grote mond is altijd een meegenomen eigenschap, je moet fel zijn en laten zien wat je medespelers fout doen en wat niet.
Voor zover ik weet kan Stekelenburg aardig zijn mond opentrekken alleen nadeel bij de Steek is dat hij ook de aanvallers moet coachen. Het lijkt mij daarom ook het beste om gewoon een middenvelder als aanvoerder te hebben wat je zelf ook al aangeeft; Vertonghen.
Verder zou Wielaert ALS hij zijn medespelers kan dragen en ze mondje klaar heeft staan ook een ideale aanvoerder kunnen zijn.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 13:52
|
|
Dit wisten we natuurlijk ook al toen we Wielaert gingen halen.
|
SamsungU700
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 13:53
|
|
Citaat: Dit wisten we natuurlijk ook al toen we Wielaert gingen halen.
Ja daarom heb ik het weg gehaald net, zag het net staan op de homepage
|
AjaxTim
Forum berichten: 53
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 14:47
|
|
Ik heb gisteren sportjournaal gekeken. Daarin lieten ze een stukje zien van Wielaert bij de huldiging van twente na plaatsing vooronde Champions League. Tijdens dat filmpje zong hij uit volle borst: Helemaal niks uit Amsterdam.
Die moet veel goeie dingen doen om respect van de supporters te krijgen.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 15:44
|
|
Citaat: Ik heb gisteren sportjournaal gekeken. Daarin lieten ze een stukje zien van Wielaert bij de huldiging van twente na plaatsing vooronde Champions League. Tijdens dat filmpje zong hij uit volle borst: Helemaal niks uit Amsterdam.
Heb je dat niet eerder gezien dan? Iedereen weet al wel dat hij dat zei. Geen slapende honden wakker maken.
|
iamsterdam
Forum berichten: 305
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 17:00
|
|
Citaat: Ik heb gisteren sportjournaal gekeken. Daarin lieten ze een stukje zien van Wielaert bij de huldiging van twente na plaatsing vooronde Champions League. Tijdens dat filmpje zong hij uit volle borst: Helemaal niks uit Amsterdam.
Hij zal wel niet voor niets naar ons aller ajax willen, Overweegde zelfs een arbitragezaak, dus zal licht wel erg graag naar Ajax willen.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 17:02
|
|
Die moet veel goeie dingen doen om respect van de supporters te krijgen. Nou en, een beetje jennen moet toch kunnen? Of zijn we in Amsterdam zo kleinzielig geworden dat we daar niet meer tegen kunnen.
|
SamsungU700
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 17:03
|
|
Het enigste wat we nou van hem kunnen hopen is dat hij ook zal gaan presteren bij Ajax, laten zien dat hij niet voor niets is gehaald en zorgen dat er amper tot geen aanvallers langs hem komen. Verder ga ik geen tijd meer besteden aan Wielaert want veel lijkt me er niet meer over te zeggen aangezien hij al bij Ajax is.
|