Auteur
|
Bericht
|
svvenn
Forum berichten: 563
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 24 jul 2008 17:43
|
|
Citaat: Nou lees ik net dat Ajax in Nesta is geintereseerrtt. Kijk dan kies ik voor Nesta, zonder na te denken, maar afgezien van Nesta is er bijna geen betere optie dan Wielaart in mijn ogen...
Waar lees je dit?
staat in een post bij "Mogelijke aanwinsten" en die heeft het weer van de Corriere della Sera of een of andere Italiaanse krant.
En Nesta wil naar Ajax.. Dream on
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Do 24 jul 2008 19:10
|
|
Zal ongetwijfeld onzin zijn. Dus daarom is Wielaart in mijn ogen een goede optie voor Ajax.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Vr 25 jul 2008 08:31
|
|
Citaat: Zal ongetwijfeld onzin zijn. Dus daarom is Wielaart in mijn ogen een goede optie voor Ajax. We hebben het hier over Ajax en niet over Twente kan jij mij uitleggen wat de meerwaarde van Wielaert is t.o.v. van de huidige selectie en wat kan een speler als v/d Wiel van hem leren? Ik zelf denk niets maar dat is mijn opinie.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 25 jul 2008 12:56
|
|
Citaat: We hebben het hier over Ajax en niet over Twente kan jij mij uitleggen wat de meerwaarde van Wielaert is t.o.v. van de huidige selectie en wat kan een speler als v/d Wiel van hem leren? Ik zelf denk niets maar dat is mijn opinie.
Absoluut, Van der Wiel heeft het inzich om een veel betere verdediger te worden dan Wielaert ooit was/is, en met Oleguer en Vermaelen als waarschijnlijke basis-spelers, zie ik liever een jonge, eigen verdediger, als back-up. Tuurlijk als je geen goeie back-ups hebt, dan moet je kopen, maar ik acht jongens als Vd Wiel, Lindgren, Heijden en in mindere maten Anita en Wormgoor als prima back-ups.
Bovendien kan bij een blessure of afwezigheid van 1 van de centrum verdedigers Vertonghen er nog altijd spelen!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 25 jul 2008 13:45
|
|
Nou, van mij mag er zeker wel een speler van buitenaf bij komen hoor. Niet Wielaert, maar wel een echte kwaliteitsinjectie. Van der Heijden vind ik meer middenvelder, Lindgren heeft z'n basisplek op het middenveld ook al verworven en Wormgoor lijkt mij tekort te komen voor Ajax 1.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 25 jul 2008 13:55
|
|
Citaat: Nou, van mij mag er zeker wel een speler van buitenaf bij komen hoor. Niet Wielaert, maar wel een echte kwaliteitsinjectie. Van der Heijden vind ik meer middenvelder, Lindgren heeft z'n basisplek op het middenveld ook al verworven en Wormgoor lijkt mij tekort te komen voor Ajax 1.
Over Lindgren ben ik het eens, Van der Heijden ook, maar als 4/5 keus zou hij goed genoeg zijn.
Wormgoor had ik al bij de ''in mindere maten'' gezet, maar voor 5/6 keus zeker goed genoeg.
Vertonghen is wat mij betreft op dit moment 3de keus voor centraal, omdat Urby altijd nog zijn plekje kan overnemen. Vd Wiel is zeker 4de keus, hij heeft laten zien dat hij wel degelijk goed kan verdedigen, maar heeft helaas lang aan de kant gestaan met een vervelende blessure. Dan hebben we nog Colin, niet ideaal, maar goed genoeg voor 5de keus?
Ik zie liever een echt versterking van buitenaf, dan een reserve van buitenaf..
Overigens ben ik ook wel benieuwd hoe MacinTosh (whatever) het gaat doen in jong Ajax... altijd wel een belofte geweest, maar echt telang aan de kant gestaan op een cruciaal moment in zn carriere.
|
Leonel
|
Geplaatst: Vr 25 jul 2008 14:13
|
|
Citaat: Zal ongetwijfeld onzin zijn. Dus daarom is Wielaart in mijn ogen een goede optie voor Ajax. We hebben het hier over Ajax en niet over Twente kan jij mij uitleggen wat de meerwaarde van Wielaert is t.o.v. van de huidige selectie en wat kan een speler als v/d Wiel van hem leren? Ik zelf denk niets maar dat is mijn opinie.
Ajax heeft zeer talentvolle verdedigers, dus wat Ajax nodig heeft is iemand die leiding geeft aan de verdediging. Ik vind dit een zeer belangrijk aspect op dit moment en dan kom ik uit op Wielaart. Er zijn genoeg betere dan hem, maar voor de Eredivisie en Uefa cup (heet tegenwoordig anders; maar weet niet precies hoe) is hij zeer bruikbaar.
En kom op , Als dispesatie speler gevraagd worden voor de Olympische spelen, betekent toch dat hij een zeer goed seizoen heeft gevoetbalt.
Kortom, ik wil gewoon een type Wielaart in mij basis opstelling, en als jullie een betere kunnen geven , die haalbaar, dan kies ik voor die. Maar een Oleguer zie ik niet zo snel leiding geven.
|
Janta
|
Geplaatst: Vr 25 jul 2008 14:27
|
|
Ajax heeft zeer talentvolle verdedigers, dus wat Ajax nodig heeft is iemand die leiding geeft aan de verdediging. Ik vind dit een zeer belangrijk aspect op dit moment en dan kom ik uit op Wielaart. Er zijn genoeg betere dan hem, maar voor de Eredivisie en Uefa cup (heet tegenwoordig anders; maar weet niet precies hoe) is hij zeer bruikbaar.
En kom op , Als dispesatie speler gevraagd worden voor de Olympische spelen, betekent toch dat hij een zeer goed seizoen heeft gevoetbalt.
Kortom, ik wil gewoon een type Wielaart in mij basis opstelling, en als jullie een betere kunnen geven , die haalbaar, dan kies ik voor die. Maar een Oleguer zie ik niet zo snel leiding geven.Wielaert kan mischien leiding geven bij Twente maar met alle respect voor die Tukkers we hebben het hier over Ajax en dat is naar mij gevoel een stap te hoog voor hem. Bij Ajax moet je respect afdwingen om zo leiding te kunnen geven is op basis van zijn CV al heel erg moeilijk met spelers naast hem die jonger zijn maar wel met veel meer (inter)nationale ervaring in huis.
|
Leonel
|
Geplaatst: Vr 25 jul 2008 14:40
|
|
Kortom, ik wil gewoon een type Wielaart in mij basis opstelling, en als jullie een betere kunnen geven , die haalbaar, dan kies ik voor die. Maar een Oleguer zie ik niet zo snel leiding geven.Wielaert kan mischien leiding geven bij Twente maar met alle respect voor die Tukkers we hebben het hier over Ajax en dat is naar mij gevoel een stap te hoog voor hem. Bij Ajax moet je respect afdwingen om zo leiding te kunnen geven is op basis van zijn CV al heel erg moeilijk met spelers naast hem die jonger zijn maar wel met veel meer (inter)nationale ervaring in huis.
Ja dat is wel cruciaal. Maar zonder leider werkt het gewoon niet, dus hij moet er maar voor knokken. Anders moet Lindgren maar een linie naar achteren. Want een Marquez of een Nesta zie ik niet komen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 25 jul 2008 14:50
|
|
Citaat:
Ik zeg 1 woord: Jaliens.........
Maar nu even serieus: leuke voetballer die Wielaert, zou voor het Ajax van de afgelopen jaren best een veresterking geweest zijn. MAAR, het Ajax van afgelopen jaren was onherkenbaar, middelmatig en niet des Ajax. Als je verder wil groeien en een Ajax-waardig elftal op de mat wil hebben dan is Wielaert daar niet de juiste persoon voor. Als je dan ook nog meerdere miljoenen moet neerleggen voor de beste man dan is hij zeker niet de juiste man for the job.......
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Vr 25 jul 2008 22:36
|
|
Citaat:
Ik zeg 1 woord: Jaliens.........
Maar nu even serieus: leuke voetballer die Wielaert, zou voor het Ajax van de afgelopen jaren best een veresterking geweest zijn. MAAR, het Ajax van afgelopen jaren was onherkenbaar, middelmatig en niet des Ajax. Als je verder wil groeien en een Ajax-waardig elftal op de mat wil hebben dan is Wielaert daar niet de juiste persoon voor. Als je dan ook nog meerdere miljoenen moet neerleggen voor de beste man dan is hij zeker niet de juiste man for the job.......
Mee eens ajax lijkt nu weer de goede stappen te nemen en dan moeten ze het niet verzieken met een eventuele aankoop van Wielaert.
|
Fernando Redondo
Forum berichten: 80
|
Geplaatst: Ma 28 jul 2008 10:01
|
|
Volgens het AD gaan Ajax en Twente vandaag wederom om de tafel zitten om de transfer van Wielaert te bespreken. Eerder zou Twente een bod van 1,5 miljoen hebben afgewezen.
Twente wil hem onder geen beding laten gaan maar gaan wel praten. Lijkt mij, dat er zeker een opening is en het zal aan Ajax liggen of ze de hoofdprijs willen gaan betalen aan Twente.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 28 jul 2008 11:00
|
|
Een openingsbod van 1,5 miljoen is afgewezen maar ze gaan wel rond de tafel zitten.
Dit kan twee dingen betekenen:
1) Ajax heeft aangegeven een behoorlijk hoger 2e bod te willen doen;
2) Twente verwacht een 2e bod van Ajax wat iets hoger ligt en dat is samen met de initiele vraagprijs van Twente de onderhandelingsruimte. Je gaat niet rond de tafel zitten als er ontzettend veel ruimte zit tussen vraag en aanbod wat dus zou impliceren dat er een eventuele transfersom van ca 2,5 miljoen uit kan komen.
Eigenlijk klinken beide scenario's om diverse redenen niet aannemelijk: optie 1 omdat Ajax nooit veel uit moet geven aan een speler als Wielaert. Optie 2 gezien de uitspraken van McLaren en Munsterman en omdat Twente door de verkoop van Engelaar en elAhmadi niet meer MOET verkopen.
Ik blijf er overigens bij dat Wielaert niet de man is die Ajax verder kan helpen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 28 jul 2008 11:07
|
|
Ik ook, zou een domper zijn op het totnutoe goede aankoopbeleid.
|
Fernando Redondo
Forum berichten: 80
|
Geplaatst: Ma 28 jul 2008 11:21
|
|
Citaat: Ik ook, zou een domper zijn op het totnutoe goede aankoopbeleid.
Ik vind het zeker geen domper op het aankoopbeleid maar heb ik wel enige twijfel. An sich is de Wielaert van Twente van de afgelopen 2 jaar zeker geen verzwakking voor het Ajax. Maar ja, wij zijn Ajax en willen stappen maken. Mensen zoals Wielaert zouden in een goed draaiend Ajax best mee kunnen, zeker nationaal. Zulke spelers heb je ook nodig.
Ook is het 'verwachtingspatroon' van de huidige aankopen heel groot dus dat kan alleen maar tegenvallen. Misschien dat Wielaert in alle stilte een stille kracht wordt bij Ajax.
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Ma 28 jul 2008 11:43
|
|
die Wielaert is inderdaad ver onder de maat voor Ajax.
Ik d8 dat Ajax alleen nog maar top aankopen ging doen....en Ajax heeft die ook nodig...
het wordt de hoogste tijd voor de derde kampioensster...
(te dwaas voor woorden dat ze die per tien seizoenen uitdelen en dat Ajax en psv er op die manier even veel hebben terwijl het verschil in aantal, nog steeds, aanzienlijk is)...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 28 jul 2008 11:46
|
|
Citaat: Ik ook, zou een domper zijn op het totnutoe goede aankoopbeleid.
Ik vind het zeker geen domper op het aankoopbeleid maar heb ik wel enige twijfel. An sich is de Wielaert van Twente van de afgelopen 2 jaar zeker geen verzwakking voor het Ajax. Maar ja, wij zijn Ajax en willen stappen maken. Mensen zoals Wielaert zouden in een goed draaiend Ajax best mee kunnen, zeker nationaal. Zulke spelers heb je ook nodig.
Ook is het 'verwachtingspatroon' van de huidige aankopen heel groot dus dat kan alleen maar tegenvallen. Misschien dat Wielaert in alle stilte een stille kracht wordt bij Ajax.
Ik kijk gewoon naar de kwaliteiten die die jongen heeft, en die zijn vrij karig. Maar zoals ik al eerder zei; Wielaert heeft een gebrek aan snelheid en echte kwaliteit in z'n algemeengheid. Kennedy voetbalde ook leuk bij Twente maar dat biedt dus geen garanties. Eredivisiespelers op leeftijd die plots een leuk seizoen hebben, hoe vaak gaan we die fout nog maken vraag ik me af. Breedtespelers moet je halen voor een breedteprijs, bij een bedrag van 0,5 Miljoen was ik er ook niet erg blij mee geweest maar had ik er nog enigzins begrip voor kunnen opbrengen. Wielaert voor grote bedragen is gewoon een lachertje, dan zelfs nog liever Braafheid.
|
Janta
|
Geplaatst: Ma 28 jul 2008 12:08
|
|
Bij Twente heeft Wielaert zijn kwaliteiten laten zien maar voor Ajax heeft hij nog te veel tekortkomingen en gezien zijn leeftijd zie ik niet in dat daar nog enige verbering in komt. nogmaals de vraag;
Wat is de meerwaarde van Wielaert t.o.v. Vermaelen of een v/d Wiel?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 28 jul 2008 18:10
|
|
Van AN:
Citaat: Steve Mc Flaren
Nee maar begrijp goed dat 1,5 milj voor 1 van de steunpilaren van Twente niet veel is. Misschien ontgaat het jou maar de begrotingen van de sub-top kruipt meer en meer richting top (tuurlijk, er zit nog een giga verschil tussen maar toch.)
P.s. Dit kwam ik nog tegen; Kheb hem ff gebeld, en het was duidelijk. Joop vraagt belachelijk veel , Robbie heeft geen clausule in contract dus hij mag vragen wat ie wil, Robbie krijgt verbeterd contrct met transfer limiet, want Ajax is afgetaaid, in winterstop melden ze zich weer, want McClaren heeft aangegeven bij aansteliing geen maar dan ook geen enkele speler te laten gaan tot aan winterstop(zie ook Douglas en Arnoutovic)
Voor wat het waard is.
Citaat: Munsterman zet zich schrap: 'Wielaert niet voor appel en ei naar Ajax'
Bron: twentesport.com
ENSCHEDE - Ajax doet morgen een nieuwe poging om Robbie Wielaert los te weken bij FC Twente, maar volgens voorzitter Joop Munsterman (foto) kunnen de Amsterdammers zich de moeite beter besparen. 'Robbie is niet te koop, hij speelt het komend seizoen gewoon bij FC Twente.'
Ajax wil Wielaert als chef van de defensie naar Amsterdam halen. De 29-jarige verdediger, die niet onwelwillend tegenover een transfer staat, zou een duo moeten gaan vormen met de Spaanse centrumverdediger Oleguer. Vorige week deed Ajax een bod op Wielaert, maar Munsterman was niet onder de indruk. 'Ze moeten niet denken dat ze één van onze beste spelers voor een appel en ei kunnen ophalen', zegt de voorzitter van FC Twente. 'Robbie heeft nog eeen doorlopend contract, wij laten hem niet gaan.'
In de winterstop hoonde FC Twente al een Amsterdams bod op Orlando Engelaar weg.
De Goden zijn geprezen!
|
Janta
|
Geplaatst: Di 29 jul 2008 07:36
|
|
Citaat: Van AN:
Citaat: Steve Mc Flaren
Nee maar begrijp goed dat 1,5 milj voor 1 van de steunpilaren van Twente niet veel is. Misschien ontgaat het jou maar de begrotingen van de sub-top kruipt meer en meer richting top (tuurlijk, er zit nog een giga verschil tussen maar toch.)
P.s. Dit kwam ik nog tegen; Kheb hem ff gebeld, en het was duidelijk. Joop vraagt belachelijk veel , Robbie heeft geen clausule in contract dus hij mag vragen wat ie wil, Robbie krijgt verbeterd contrct met transfer limiet, want Ajax is afgetaaid, in winterstop melden ze zich weer, want McClaren heeft aangegeven bij aansteliing geen maar dan ook geen enkele speler te laten gaan tot aan winterstop(zie ook Douglas en Arnoutovic)
Voor wat het waard is.
Citaat: Munsterman zet zich schrap: 'Wielaert niet voor appel en ei naar Ajax'
Bron: twentesport.com
ENSCHEDE - Ajax doet morgen een nieuwe poging om Robbie Wielaert los te weken bij FC Twente, maar volgens voorzitter Joop Munsterman (foto) kunnen de Amsterdammers zich de moeite beter besparen. 'Robbie is niet te koop, hij speelt het komend seizoen gewoon bij FC Twente.'
Ajax wil Wielaert als chef van de defensie naar Amsterdam halen. De 29-jarige verdediger, die niet onwelwillend tegenover een transfer staat, zou een duo moeten gaan vormen met de Spaanse centrumverdediger Oleguer. Vorige week deed Ajax een bod op Wielaert, maar Munsterman was niet onder de indruk. 'Ze moeten niet denken dat ze één van onze beste spelers voor een appel en ei kunnen ophalen', zegt de voorzitter van FC Twente. 'Robbie heeft nog eeen doorlopend contract, wij laten hem niet gaan.'
In de winterstop hoonde FC Twente al een Amsterdams bod op Orlando Engelaar weg.
De Goden zijn geprezen! Dood en dood zonde om ineens voor de middelmaat te kiezen die moet ook nog leiding geven in de defensie zonder dat hij enig internationale ervaring heeft.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 29 jul 2008 08:01
|
|
Toch inderdaad nog niet voorbij....
Citaat: Ajax gaat vol voor Wielaert
Bron: AD
AMSTERDAM - Ajax zet de komende dagen alles op het binnenhalen van Rob Wielaert als centrale verdediger. Hoewel FC Twente heeft gezegd dat het niet wil meewerken aan een transfer, hopen de Amsterdammers de leiding van de Enschedese club over te halen met een financieel aantrekkelijk bod.
Wielaert ziet zelf een transfer wel zitten, omdat hij het als een sportieve promotie ziet. Ajax hoopt er voor het weekeinde nog uit te komen met FC Twente. In dat geval zou hij in het eigen Amsterdam-toernooi al deel kunnen uitmaken van de selectie.
|
Janta
|
Geplaatst: Di 29 jul 2008 09:02
|
|
Citaat: Toch inderdaad nog niet voorbij....
Citaat: Ajax gaat vol voor Wielaert
AMSTERDAM - Ajax zet de komende dagen alles op het binnenhalen van Rob Wielaert als centrale verdediger. Hoewel FC Twente heeft gezegd dat het niet wil meewerken aan een transfer, hopen de Amsterdammers de leiding van de Enschedese club over te halen met een financieel aantrekkelijk bod.
Wielaert ziet zelf een transfer wel zitten, omdat hij het als een sportieve promotie ziet. Ajax hoopt er voor het weekeinde nog uit te komen met FC Twente. In dat geval zou hij in het eigen Amsterdam-toernooi al deel kunnen uitmaken van de selectie. Zonde van al die miljoenen die beter besteed had kunnen worden aan een verdediger met internationale ervaring.
|
steffanh6
Forum berichten: 8
|
Geplaatst: Di 29 jul 2008 10:22
|
|
Citaat: Quote:
Ajax gaat vol voor Wielaert
Wielaert ziet zelf een transfer wel zitten, omdat hij het als een sportieve promotie ziet. Ajax hoopt er voor het weekeinde nog uit te komen met FC Twente. In dat geval zou hij in het eigen Amsterdam-toernooi al deel kunnen uitmaken van de selectie.
Zonde van al die miljoenen die beter besteed had kunnen worden aan een verdediger met internationale ervaring.
Juist Janta, dat vind ik ook Robbie Wielaert is een geweldige speler voor FC Twente, maar het is geen verdediger waar ik voor naar het stadion zou gaan.
Maar ik snap Marco van Basten wel, hij probeert er een beetje een goede verdediging van te maken. Maar je kan niet met Wielaert Europa in dat mag wel duidelijk zijn!
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Di 29 jul 2008 12:42
|
|
Waarom niet? Wielaert is gewoon een degelijke verdediger, en belangrijker, hij coacht zijn medeverdedigers
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 29 jul 2008 13:28
|
|
Voor 1,5 miljoen is het een leuke bankzitter. Het is niet zo dat we nu de verlosser binnenhalen en hij is al 29, meer is hij gewoon niet waard.
|