Auteur
|
Bericht
|
Rein
Forum berichten: 1735
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 20:14
|
|
Ik ook.
Zie hier artikel 17.17 en 17.18
Citaat: 17.17 For all matches from the start of the round of 32, a club may register a
maximum of three new eligible players for the remaining matches in the
current competition. Such registration must be completed by 1 February
2009 at the latest. This deadline cannot be extended.
17.18 One player from the above quota of three who has played Uefa club
competition matches for another competing club in the current season may
exceptionally be registered provided that the player has not been fielded:
? in the same competition for another club,
? for another club that is currently in the same competition.
Furthermore, if the player’s new club is playing in the Uefa Cup, his former
club must not have played in the Uefa Cup at any point in the current
season.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 22:07
|
|
Interview met Wielaert.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 00:06
|
|
Uitgebreid gesproken met Van Basten? Da's dan voor het eerst dattie dat met een aankoop doet als ik het me goed herinner.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 10:26
|
|
Citaat: Munsterman wil eerst het geld zien
dinsdag 13 januari, door SV, Amsterdam, 10:21u, TC Tubantia
Robbie Wielaert wordt vandaag medisch gekeurd bij Ajax. De website van FC Twente meldde gisteren zijn overgang naar de Amsterdamse club, maar volgens FC Twente-voorzitter Joop Munsterman is de verdediger 'nog niet weg'.
'Er zijn nog een aantal zaken met Ajax niet afgehandeld', aldus Munsterman gisteravond laat. 'Dat hij medisch gekeurd wordt, klopt, maar of hij morgen al bij Ajax traint, weet ik niet'.
'Ik moet eerst het geld hebben. Ajax is Ajax. Ik weet niet of dat goed komt'. Terwijl Wielaert zelf, Ajax-trainer Marco van Basten en ook de achterblijvende FC Twente-coach Steve McClaren ervan uitgaan dat de zaak beklonken is, houdt Munstermaneen slag om de arm.
'Als we niet rondkomen met Ajax, zie ik Robbie weer terugkeren. Ik heb zelden zo'n circus meegemaakt. Deze hele gang van zaken is heel teleurstellend', verzuchtte hij. Wat Ajax betreft, zijn er geen twijfels en is de zaak rond. Van Basten heeft zijn nieuwste aanwinst al gefeliciteerd en Wielaert rijdt vandaag richting de hoofdstad voor een medische keuring. Ook hij gaat er niet van uit dat de overgang alsnog af kan ketsen.
'Als ik door de keuring kom, is de deal rond. Ik zie Ajax als een nieuwe uitdaging. De mooiste jaren van mijn carrière tot nu toe liggen bij FC Twente. Dat besef ik heel goed. Ik ga met een dubbel gevoel'.
bron: www.ajaxshowtime.com
Als dit waar is dan is die Munsterman echt een achterbakse kerel tot en met..
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 10:27
|
|
Citaat: Uitgebreid gesproken met Van Basten? Da's dan voor het eerst dattie dat met een aankoop doet als ik het me goed herinner.
Ook logisch want van Basten zag in Stekelenburg en Huntelaar de leiders in het begin van het seizoen. Nu ziet hij Wielaert als leider en verlengstuk van hem in het veld. Het zou me niet verbazen als Wielaert binnen 1 seizoen de aanvoerdersband draagt ook, mits hij naar behoren presteert.
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 10:33
|
|
Zonde van het geld !
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 10:34
|
|
Ik vond die Munsterman altijd wel een symphatieke kerel, nu weet ik beter. Vervelend mannetje. Denkt dat hij de grootste man in voetballend Nederland is. Ajax is Ajax? Ja, zijn er bij de afgelopn 20 transfers niet betaald ofzo? Ik weet niet wat die man stom praat, maar het begint me in ieder geval flink te irriteren. Ik durf te wedden dat we in de zomer nog 8 miljoen betalen voor Elia, omdat Ajax het geld heeft..
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 11:46
|
|
Citaat: Munsterman wil eerst het geld zien
Robbie Wielaert wordt vandaag medisch gekeurd bij Ajax. De website van FC Twente meldde gisteren zijn overgang naar de Amsterdamse club, maar volgens FC Twente-voorzitter Joop Munsterman is de verdediger 'nog niet weg'.
'Er zijn nog een aantal zaken met Ajax niet afgehandeld', aldus Munsterman gisteravond laat. 'Dat hij medisch gekeurd wordt, klopt, maar of hij morgen al bij Ajax traint, weet ik niet'.
'Ik moet eerst het geld hebben. Ajax is Ajax. Ik weet niet of dat goed komt'. Terwijl Wielaert zelf, Ajax-trainer Marco van Basten en ook de achterblijvende FC Twente-coach Steve McClaren ervan uitgaan dat de zaak beklonken is, houdt Munstermaneen slag om de arm.
'Als we niet rondkomen met Ajax, zie ik Robbie weer terugkeren. Ik heb zelden zo'n circus meegemaakt. Deze hele gang van zaken is heel teleurstellend', verzuchtte hij. Wat Ajax betreft, zijn er geen twijfels en is de zaak rond. Van Basten heeft zijn nieuwste aanwinst al gefeliciteerd en Wielaert rijdt vandaag richting de hoofdstad voor een medische keuring. Ook hij gaat er niet van uit dat de overgang alsnog af kan ketsen.
Bron: TC Tubantia
Met deze uitlatingen van Munsterman laat zien dat z'n teleurstelling diep zit met het vertrek van Wielaert en dan ook nog voor het bedrag die dichter bij het eindbod van Ajax lag dan de hoofdprijs dij hij voor ogen had. Ja dan zit er niets anders op dan wat stemmingmakerij in de media te plegen om zoveel mogenlijk zijn gezichtverlies wat te beperken, ik noem dat Calimero gedrag. Met elke club waar Ajax spelers van betrokken heeft zijn deze altijd netjes betaald zoals overeengekomen met de betrokken clubs bij Twente zal het niet anders zijn gegaan, deze man moet dus niet met verdachtmakingen komen die niet onderbouwd zijn. Ik voorspel nu al dat Ajax de komende zomer weer voor de deur staat om Elia strikken en weer zal het om een bedrag gaan die ver beneden de hoofdprijs zal gaan liggen die Munsterman voor ogen had, het is tenslotte een speler die nog maar een 1 jarige kontrakt dan heeft.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 13:18
|
|
Munsterman is een ontzettend irritant mannetje. Hij denkt altijd iedereen te slim af te zijn, maar komt vaak bedrogen uit. Ajax gaat toch ook niet zeuren of ze het geld van Real Madrid wel of niet zullen krijgen. Deze man moet eens een keer flink op zijn nummer worden gezet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 13:26
|
|
'Ik moet eerst het geld hebben. Ajax is Ajax. Ik weet niet of dat goed komt'.
Alsof we Juventus zijn. AJAX komt altijd haar zaakjes netjes na. Soms te netjes. Geen spelers meer verkopen aan Twente of net zo moeilijk doen als slachtoffertje The Munster.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 13:28
|
|
Citaat: 'Ik moet eerst het geld hebben. Ajax is Ajax. Ik weet niet of dat goed komt'.
Alsof we Juventus zijn. AJAX komt altijd haar zaakjes netjes na. Soms te netjes. Geen spelers meer verkopen aan Twente of net zo moeilijk doen als slachtoffertje The Munster.
Wat een debiel zeg die Munsterman. Als er een club altijd teveel geld betaald voor spelers is dat Ajax wel... Bovendien verwacht ik toch wel wat meer van Twente, zeker gezien Ajax ook nooit moeilijk heeft gedaan over de transfer van Perez, ondanks dat die situatie heel anders was.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 13:40
|
|
Inderdaad. En die rol nemen wel meer voorzitters in. Scheringa, Munsterman, Nijland...Alsof er nooit spelers van AJAX naar die clubs gegaan zijn.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 14:52
|
|
''Ájax is Ajax''
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 15:03
|
|
Daar heeft ie op zich wel een punt, geen speld tussen te krijgen!
|
Para
Forum berichten: 190
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 15:40
|
|
Citaat: De Amsterdamse televisie zender AT5 meldt zojuist dat Robbie Wielaert medisch is goedgekeurd in het AMC. Ook over de lichte enkel blessure, waar Wielaert last van had tijdens het trainingkamp met FC Twente, waren de doktoren te spreken. Hier ondervind de verdediger geen hinder meeraan.
Wielaert tekent waarschijnlijk vandaag nog zijn contract en zal morgen voor het eerst met Ajax meetrainen en worden gepresenteerd aan de pers. Of Marco van Basten zondag in het duel tegen NEC al gebruik gaat maken van de routinier is nog niet duidelijk. (AjaxShowtime)
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 16:39
|
|
Munsterman, Scheringa en noem maar op zijn een schande voor het voetbal. Ze denken niet in het belang van de spelers. Tuurlijk snap ik dat ze belangrijke spelers niet graag laten gaan, maar een beetje normaal mens ziet dat voor Wielaert Ajax echt wel een stap vooruit is. Daarom erger ik me ook dood aan die supporters van Twente.
|
Para
Forum berichten: 190
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 17:14
|
|
Het is nu helemaal officieel:
Citaat: Ajax heeft Rob Wielaert gecontracteerd. Afgelopen maandag bereikten Ajax en FC Twente al een akkoord over de overgang van verdediger. Wielaert tekende dinsdag een contract tot 30 juni 2011 met een eenzijdige optie van Ajax voor nog een seizoen.
Wielaert is woensdag 14 januari op de training van 16.00 uur voor het eerst in het openbaar in actie te zien tussen zijn nieuwe teamgenoten. (Ajax.nl)
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 17:16
|
|
Citaat: Het is nu helemaal officieel:
Citaat: Ajax heeft Rob Wielaert gecontracteerd. Afgelopen maandag bereikten Ajax en FC Twente al een akkoord over de overgang van verdediger. Wielaert tekende dinsdag een contract tot 30 juni 2011 met een eenzijdige optie van Ajax voor nog een seizoen.
Wielaert is woensdag 14 januari op de training van 16.00 uur voor het eerst in het openbaar in actie te zien tussen zijn nieuwe teamgenoten. (Ajax.nl)
Nou, hèhè. Al dat gezeik van Munsterman. Het is dus eindelijk rond. Succes Robbie!
Citaat: ''Ik heb zelden zo'n circus meegemaakt. Deze hele gang van zaken is heel teleurstellend', verzuchtte hij.''
Ja, door wie zal dat komen?
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 18:11
|
|
Citaat: Munsterman, Scheringa en noem maar op zijn een schande voor het voetbal. Ze denken niet in het belang van de spelers. Tuurlijk snap ik dat ze belangrijke spelers niet graag laten gaan, maar een beetje normaal mens ziet dat voor Wielaert Ajax echt wel een stap vooruit is. Daarom erger ik me ook dood aan die supporters van Twente.
Nou nou, dit is ook weer wat overdreven. Ik vind Munsterman constant erg irritant en verongelijkt reageren, maar die man zit er in eerste instantie natuurlijk om aan Twente te denken. Spelers hebben al behoorlijk veel macht in de voetbalwereld en er mag af en toe best wat tegengas worden gegeven wanneer er weer eentje onder z'n contract probeert uit te komen. In dit geval leek het me onterecht dat Munsterman zo reageerde, maar in principe mag een club een speler gewoon aan z'n contract houden.
Om maar een voorbeeld te noemen: zou je Van Basten of Blind ook een schande voor het voetbal noemen wanneer ze Suárez komende zomer niet naar Barcelona zouden laten gaan voor een bedrag van 20 miljoen euro?
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 18:19
|
|
Citaat: Munsterman is een ontzettend irritant mannetje. Hij denkt altijd iedereen te slim af te zijn, maar komt vaak bedrogen uit. Ajax gaat toch ook niet zeuren of ze het geld van Real Madrid wel of niet zullen krijgen. Deze man moet eens een keer flink op zijn nummer worden gezet.
Dat wil ik graag doen Koen, want ik zie dat ik ineens een heleboel bijval krijg in mijn anti Munsterman lobby........weg met dat irritante kut ventje.
Ik heb sowieso al niks met die tukkers, maar nu kan het wat mij betreft niet slecht genoeg gaan daar.
Misschien dat deze ego tripper dan weer van zijn roze wolk af komt....klootzak !!
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 18:25
|
|
Ik hoop ook echt dat die Tukkers problemen krijgen na de winterstop, eigenlijk kan het me niets slecht genoeg gaan. Wat een smerig ventje is dat zeg.
Citaat: Wielaert trots op overgang naar Ajax
Amsterdam, 13 jan 2009
Rob Wielaert is trots op zijn overgang van FC Twente naar Ajax. De 30-jarige verdediger tekende dinsdag zijn contract. ,,Dit voelt heel erg goed”, aldus de nieuwe aanwinst.
Nadat Wielaert dinsdagochtend de medische keuring had doorstaan, kon hij ’s middags eindelijk zijn handtekening onder het Ajax-contract zetten. Eigenlijk wilde de in Emmeloord geboren verdediger afgelopen zomer de overstap al maken naar Ajax, maar toen kwamen de clubs er nog niet uit. En ook nu liet FC Twente zijn aanvoerder niet zonder slag of stoot vertrekken. ,,Het geeft een heel goed gevoel dat Ajax is blijven knokken om mij binnen te halen”, zegt Wielaert na de contractondertekening. ,,Ik ben ook blij dat ik nu een beladen periode kan afsluiten en dat ik weet waar ik aan toe ben. Vanaf nu kan ik me helemaal concentreren op Ajax.”
Wielaert traint woensdag voor het eerst mee met de selectie van Marco van Basten. ,,Het is jammer dat ik niet mee kon met Ajax naar Portugal, want dat was een mooie gelegenheid om elkaar een beetje te leren kennen. Maar ik heb zin om morgen aan de slag te gaan.”
Ajax hervat zondag de competitie met een uitwedstrijd tegen NEC, ook een oude club van Wielaert. Als het moet is hij inzetbaar in Nijmegen. ,,Ik ben fit, maar of ik speel is natuurlijk aan de trainer.” Dat Wielaert op zondag nog maar vier trainingsdagen met Ajax achter zijn naam zal hebben staan, maakt hem niet uit. ,,Toen ik een paar jaar geleden de overstap maakte naar NEC, deed ik na één training al mee in de derby tegen Vitesse.”
Wielaert verwacht dit seizoen en de komende seizoenen veel moois mee te maken in Amsterdam. ,,Ajax is de grootste club van Nederland”, zegt hij. ,,Ik hoop hier toch wel een paar prijzen te gaan winnen.”
http://www.ajax.nl
Ik denk dat hij wel speelt zondag. Lijkt me trouwens ook een prima gozer.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 18:53
|
|
Citaat: Munsterman, Scheringa en noem maar op zijn een schande voor het voetbal. Ze denken niet in het belang van de spelers. Tuurlijk snap ik dat ze belangrijke spelers niet graag laten gaan, maar een beetje normaal mens ziet dat voor Wielaert Ajax echt wel een stap vooruit is. Daarom erger ik me ook dood aan die supporters van Twente.
Nou nou, dit is ook weer wat overdreven. Ik vind Munsterman constant erg irritant en verongelijkt reageren, maar die man zit er in eerste instantie natuurlijk om aan Twente te denken. Spelers hebben al behoorlijk veel macht in de voetbalwereld en er mag af en toe best wat tegengas worden gegeven wanneer er weer eentje onder z'n contract probeert uit te komen. In dit geval leek het me onterecht dat Munsterman zo reageerde, maar in principe mag een club een speler gewoon aan z'n contract houden.
Om maar een voorbeeld te noemen: zou je Van Basten of Blind ook een schande voor het voetbal noemen wanneer ze Suárez komende zomer niet naar Barcelona zouden laten gaan voor een bedrag van 20 miljoen euro?
Ja, in principe wel. Tenzij het op de laatste dag van de transfermarkt is. Ik zeg ook niet dat je een speler niet aan zijn contract mag houden, maar ik vind dat Munsterman met name in de media een onprofessioneel een triest spelletje probeert te spelen.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 19:39
|
|
Vinden jullie dat Wielaert in een driemansverdediging zou kunnen spelen?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 19:48
|
|
Citaat: Vinden jullie dat Wielaert in een driemansverdediging zou kunnen spelen?
Ja, Nationaal kan dit makkelijk, behalve tegen AZ!
Europees niet (volgend seizoen, want dit seizoen doet ie nog niet mee in Europa)!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 19:55
|
|
Citaat: Vinden jullie dat Wielaert in een driemansverdediging zou kunnen spelen?
Ik moet zeggen dat ik niet met honderd procent zeker durf te zeggen hoe Wielaert fysiek in elkaar steekt. Hoe snel is hij (op de eerste meters)? Is hij bovengemiddeld sterk? Gebruikt hij z'n lichaam goed/is hij atletisch?
Op basis van het beeld dat ik nu heb van Wielaert zou ik hem alleen als vrije verdediger tussen twee mandekkers in laten spelen. Volgens mij is Wielaert vrij statisch en geen bijzonder snelle speler (waarmee ik niet wil zeggen dat hij traag is). Het probleem is dat Ajax hoe dan ook de mandekkers niet heeft voor een driemansverdediging.
|