Auteur
|
Bericht
|
Bart
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 9 jan 2009 10:38
|
|
Citaat: Ja, de naam Joao Carlos heb ik al eens eerder gehoord. Kan iemand mij meer over hem vertellen? Joao Carlos is een redelijk verdediger die het bij Lokeren heel goed heeft gedaan.Hij is afgelopen zomer naar Genk gegaan waar die minder presteert.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Vr 9 jan 2009 10:58
|
|
Citaat: Ja, de naam Joao Carlos heb ik al eens eerder gehoord. Kan iemand mij meer over hem vertellen? Joao Carlos is een redelijk verdediger die het bij Lokeren heel goed heeft gedaan.Hij is afgelopen zomer naar Genk gegaan waar die minder presteert.Ik heb begrepen dat Ajax en Twente weer om de tafel gaan zitten over de komst van Wielaert en eventueel Elia, Carlos zal dan niet meer in beeld komen als daar ooit spreke geweest was.
|
Para
Forum berichten: 190
|
Geplaatst: Vr 9 jan 2009 12:46
|
|
Citaat: Ja, de naam Joao Carlos heb ik al eens eerder gehoord. Kan iemand mij meer over hem vertellen? Joao Carlos is een redelijk verdediger die het bij Lokeren heel goed heeft gedaan.Hij is afgelopen zomer naar Genk gegaan waar die minder presteert.Ik heb begrepen dat Ajax en Twente weer om de tafel gaan zitten over de komst van Wielaert en eventueel Elia, Carlos zal dan niet meer in beeld komen als daar ooit spreke geweest was.
Nee, Elia is uit beeld, ik postte het net in het Elia topic. Ze gaan wel om de tafel voor Wielaert heb ik begrepen.
|
afcjoost
Forum berichten: 3
|
Geplaatst: Vr 9 jan 2009 12:54
|
|
Laat wielaert maar komen. Goede verdediger...laat maar komen. Oleguer heb ik geen vertrouwen meer in...
|
Janta
|
Geplaatst: Vr 9 jan 2009 13:10
|
|
Citaat: Laat wielaert maar komen. Goede verdediger...laat maar komen. Oleguer heb ik geen vertrouwen meer in... Ik ben niet zo oportunistisch, laat Wielaert zich eerst maar eens bewijzen dat hij de beoogde versterking is voor Ajax. Ik heb nog steeds mijn twijfels.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 9 jan 2009 14:28
|
|
Citaat: 'Twente en Ajax praten vandaag over Wielaert' 09 januari 2009
FC Twente-verdediger Robbie Wielaert krijgt mogelijk toch nog zijn gedroomde transfer naar Ajax. Beide teams gaan vandaag rond de tafel zitten om een mogelijke overstap van de oud-PSV'er te bespreken, zo meldt AD Sportwereld.
De 30-jarige Wielaert wil zelf dolgraag naar Ajax, waar een contract voor 2,5 jaar voor hem klaarligt. In afwachting hiervan leverde de verdediger zijn aanvoerdersband bij FC Twente deze week in. Tijdens de oefenwedstrijd tegen Ciudad de Santiago (1-1) was Blaise N'Kufo de nieuwe captain van de Enschedese formatie.
Overigens is Wielaert niet de enige speler van FC Twente die in de belangstelling staat van Ajax. De Amsterdammers hebben ook interesse in Eljero Elia.
FCUpdate.nl
|
maxwell13
Forum berichten: 80
|
Geplaatst: Vr 9 jan 2009 14:35
|
|
Ben wel benieuwd of Ajax naast Wielaert ook andere opties heeft of heeft gehad.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 9 jan 2009 14:38
|
|
Als men andere opties beter zou vinden, dan zou men die wel halen. Tenzij Van Basten natuurlijk koste wat kost een Nederlandse speler wil hebben.
Hoe dan ook: de scouting heeft een half jaar de tijd gehad en is blijkbaar met niets beters op de proppen gekomen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 9 jan 2009 14:50
|
|
Citaat: Ben wel benieuwd of Ajax naast Wielaert ook andere opties heeft of heeft gehad.
Blind zegt wel dit:
Citaat: Volgens de Technisch Manager heeft Ajax Elia voorlopig 'geparkeerd'. "Dat wil niet zeggen dat wij geen interesse meer hebben, integendeel. Maar voorlopig oriënteren wij ons op andere posities," aldus Blind.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 9 jan 2009 15:08
|
|
Citaat: Als men andere opties beter zou vinden, dan zou men die wel halen. Tenzij Van Basten natuurlijk koste wat kost een Nederlandse speler wil hebben.
Hoe dan ook: de scouting heeft een half jaar de tijd gehad en is blijkbaar met niets beters op de proppen gekomen.
Nee inderdaad. Die prutsers mogen ze van mij allemaal ontslaan. Ik ben benieuwd naar het stuk van Revo over de scouting. Dat is het grootste probleem van Ajax.
|
Janta
|
Geplaatst: Vr 9 jan 2009 15:26
|
|
Citaat: Als men andere opties beter zou vinden, dan zou men die wel halen. Tenzij Van Basten natuurlijk koste wat kost een Nederlandse speler wil hebben.
Nee inderdaad. Die prutsers mogen ze van mij allemaal ontslaan. Ik ben benieuwd naar het stuk van Revo over de scouting. Dat is het grootste probleem van Ajax.De scouting is onder MvG volledig verwaarloosd waardoor er een grote achterstand met andere clubs is ontstaan en dat kan je niet in 1 seisoen weer op orde krijgen. Cvitanich zou nooit gekomen zijn onder MvG, die zag meer heil in goedkope breedte aankopen.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 9 jan 2009 22:26
|
|
Citaat: Geen akkoord over Wielaert
vrijdag 09 januari, door tuttaajax, ajaxland, 21:29u, TC Tubantia
FC Twente-voorzitter Joop Munsterman heeft vrijdag in Enschede een gesprek gevoerd met Ajax over Robbie Wielaert.
Technisch manager Danny Blind keerde echter onverrichter zake terug naar Amsterdam, want tot een akkoord over een transfer van de aanvoerder van FC Twente naar Amsterdam kwam het niet.
Ook de naam van aanvaller Eljero Elia kwam voorbij. „We zijn er niet uitgekomen”, zei FC Twente-voorzitter Joop Munsterman vrijdagavond. En nu? „Niks. Wij hebben Robbie Wielaert en Eljero Elia.”
Het is afwachten wat er gaat gebeuren.Het zou mij niks verbazen als Wielaert daar blijft en Ajax met een andere verdediger aan komt.Het is duidelijk dat van Basten er een centrale verddiger erbij wil hebben.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Vr 9 jan 2009 23:25
|
|
Gedane zaak lijkt me. Laat die Munsterman lekker de pleuris krijgen met zijn spelers. Ik mag hopen dat ze straks voor niks de deur uit lopen en dat Wielaert zijn nieuwe contract niet tekend.
Als iemand in deze zaak heeft laten zien dat hij onbetrouwbaar is dan is het die vieze Munsterman wel.
Vergeten die gasten en verder zoeken......we hebben nog dik 2 weken.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 00:26
|
|
Als Ajax niet voorbereid is -en die kans schat ik ook hoog in- dan is er nu niet echt tijd meer om nog iemand te gaan zoeken. Dat men überhaupt bij Wielaert uitkwam belooft al weinig goeds. Bovendien is Van Basten wel erg overdreven positief over de verdediging:
Citaat: De verdediging was de eerste seizoenshelft toch al de sterkst presterende linie van het elftal. Lang, heel lang zelfs, werd geen tegentreffer geïncasseerd. ,,Verdedigend hebben we een stabiele indruk gemaakt. Al kregen we bij sc Heerenveen wel vijf goals tegen. Maar in de ArenA kregen we lang geen doelpunten tegen. Dat zegt wel iets. De verdediging is bij ons een belangrijk fenomeen.’’
AD.nl
|
maxwell13
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 00:31
|
|
Wat me opvalt gewoon als je ook andere fora over Ajax leest is de woede op Munstermann. Het is zeker niet sjiek wat hij maar wil je als Ajax zijnde weer een speler via een arbitrage zaak? Hoop dat Ajax Wielaert laat zitten en naar de volgende gaat (Als er al een lijstje is met meerdere verdedigers)
Waar ik mijzelf het ergste aan stoor is de "scouting" van Ajax en de mensen die daar allemaal verantwoordelijk voor zijn. Hoe kan het in hemelsnaam dat je als club na een half seizoen nog steeds uitkomt bij Wielaert?
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 00:43
|
|
Ach joh, Blind zal vast wel een lijstje hebben met spelers. Het kan zo gebeurd zijn met aankopen he. Ik roep weer op: Rommedahl, Urzaiz
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 00:52
|
|
Citaat: Ach joh, Blind zal vast wel een lijstje hebben met spelers. Het kan zo gebeurd zijn met aankopen he. Ik roep weer op: Rommedahl, Urzaiz
En je wilt iedereen hiermee in de put praten?
Spelers die zomaar even last minute uit de hoge hoed kunnen worden getoverd zijn doorgaans slechte spelers. En als Ajax een goed schaduwlijstje had gehad, dan denk ik niet dat men bij Wielaert was uitgekomen. Of het moet zo zijn dat Van Basten per se een Nederlandse jongen wil hebben.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 09:54
|
|
Wat een enge man, die Munsterman
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 10:05
|
|
Wat een teringlijer die Munsterman. Laat die Wielaert maar zitten en kom met een speler uit de scouting. Anders doe er maar een jeugdspeler in.
|
Fernando Redondo
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 10:49
|
|
Naar het schijnt stelt Ajax zich heel principeel op in de zaak en biedt gewoon het gelimiteerde bedrag van het nog niet ondertekende contract.
Je kunt je afvragen hoe graag Ajax deze verdediger wil want ik kan me niet voorstellen, dat het dan klapt. Ook is het de vraag wat Wieleart nu gaat doen als hij daadwerkelijk een concept contract heeft en zijn nieuwe contract niet getekend gaat worden...
|
Janta
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 11:03
|
|
Citaat: Wat een teringlijer die Munsterman. Laat die Wielaert maar zitten en kom met een speler uit de scouting. Anders doe er maar een jeugdspeler in. Waarom meteen uitschelden. Munsterman komt gewoon op voor de belangen van Twente en zal dat hardspelen en als Ajax daar niet meer op in gaat, jammer dan! Je maakt mij niet wijs dat er ergens anders niet een uitstekende verdediger rondloopt.
|
Fregge
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 11:04
|
|
Ik moet hier ff m'n eigen quoten, voor diegene boven mij.
Citaat: Dit gaat wel rondkomen. Het is een kwestie van tijd
Dat denk ik inderdaad ook, helemaal na dit bericht:
Citaat: LA MANGA - Terwijl Robbie Wielaert (30) aan de zuidoostkust van Spanje met FC Twente de spieren opwarmt voor de tweede seizoenshelft, bekvechten in Nederland zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma en huidige werkgever over de rechtsgeldigheid van zijn nieuwe contract. De onlangs gesloten verbintenis bevat een gelimiteerde transfersom van naar verluidt vier miljoen euro. Ajax wil dat bedrag maar wat graag op tafel leggen. FC Twente betwist echter de geldigheid van de overeenkomst, omdat er nog geen handtekeningen zijn gezet. Onder de huidige omstandigheden lijkt inmenging van de arbitragecommissie onafwendbaar, maar in de ogen van Wielaert is dat onnodig. "Er is e-mailverkeer geweest waaruit blijkt dat er sprake is van een done deal", stelt de centrale verdediger helder.
Op het mooie sportcomplex van La Manga Club Resort slaakt de international van Oranje B een zucht, als hij de vraag krijgt of hij bezig is aan zijn laatste werkdagen in dienst van FC Twente. "Ik probeer me voor de situatie af te sluiten. Dat gaat best goed", vertelt de defensieve sterkhouder van de nummer drie van Nederland. "Ik laat me natuurlijk goed op de hoogte houden door mijn vader en zaakwaarnemer, maar concentreer me voorlopig alleen op FC Twente. Ik zit in een luxepositie. Ik heb het bij FC Twente goed naar mijn zin, maar Ajax is natuurlijk wel Ajax." Vanaf het moment dat Wielaert in de jeugdopleiding van PSV een plaatsje kreeg, hoopte hij op een doorbraak bij een topclub. Tien jaar geleden was hij als jonge PSV'er nog niet goed genoeg, maar via FC Den Bosch, NEC en FC Twente, speelde de stopper zich uiteindelijk in het gevlei bij niemand minder dan Ajax-coach Marco van Basten. "De trein komt nu voor de tweede keer (afgelopen zomer ketste een transfer van Wielaert naar Ajax af, red.) voorbij en natuurlijk is het een mooie kans. Ajax heeft aan Aldo van der Laan, hij is lid van de raad van commissarissen van FC Twente, netjes toestemming gevraagd of ze met mij mochten praten. Hij is akkoord gegaan, maar zei wel dat er niet te praten viel over de gelimiteerde transfersom. Meer heeft FC Twente niet gezegd."
Als de rechtsgeldigheid van zijn nieuwe contract ter sprake komt, trekt Wielaert een moeilijk gezicht. "Op 19 december heeft Twente op de eigen site geschreven dat we rond waren. Dat waren we feitelijk al veel eerder, dat blijkt ook uit de papieren, maar ze wilden wachten op een geschikt moment om het naar buiten te brengen. Hoe het nu gaat eindigen? Ik wacht rustig af."
Zijn e-mails eigenlijk rechtsgeldig bewijs?
Als dit echt zo is, moet Munsterman die 4 miljoen accepteren.
Citaat: Per e-mail kan een overeenkomst (contract) rechtsgeldig worden gesloten of juist worden opgezegd. Ook verklaringen in e-mail kunnen dienen als rechtsgeldig bewijs
*Bron*
Dus dit betekend, dat Wielaert binnenkort naar Ajax gaat.
Dus, als het echt zo is dat er mails zijn geweest waarin staat dat ze beiden akkoord zijn, dan is het nieuwe contract getekend. Kan Munsterman ook weinig aan doen.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 11:09
|
|
Citaat: Wat een teringlijer die Munsterman. Laat die Wielaert maar zitten en kom met een speler uit de scouting. Anders doe er maar een jeugdspeler in. Waarom meteen uitschelden. Munsterman komt gewoon op voor de belangen van Twente en zal dat hardspelen en als Ajax daar niet meer op in gaat, jammer dan! Je maakt mij niet wijs dat er ergens anders niet een uitstekende verdediger rondloopt.
Het is niet de eerste keer dat die Munsterman ons een hak zet. Eerst al Engelaar, later Wielaert, nu weer Wielaert en Elia. Komt bij dat het een ontzettend arrogant mannetje is.
|
Fregge
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 11:11
|
|
Ja, met al die Transferperikelen rondom Wielaert gebeuren er ook echt trieste dingen:
Citaat: Mogelijke transfer Wielaert zorgt voor bedreigingen
Kees Ploegsma, zaakwaarnemer van FC Twente-verdediger Robbie Wielaert, is de afgelopen dagen tientallen keren bedreigd door aanhangers van de club uit Enschede. Ploegsma heeft nog geen aangifte gedaan bij de politie.
"Ik ben 63 jaar en zit sinds 1979 in de voetballerij, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Het is niet fijn als je pure haatmail krijgt, of te maken krijgt met complete scheldpartijen aan de telefoon", zegt een toch enigszins aangeslagen Ploegsma in gesprek met De Gelderlander.
De zaakwaarnemer weet dat het in vele gevallen uit frustratie is, en niet om Ploegsma zozeer aan te vallen. "Sommige mensen heb ik nog teruggebeld en dan kalmeren ze wel, maar het blijft een heel vervelende zaak. Ik kan me best voorstellen dat supporters van een club teleurgesteld zijn als er een belangrijke speler dreigt weg te gaan. Maar ik handel alleen in opdracht van een speler."
Veel mensen verwijten Ploegsma dat hij onder een hoedje heeft gespeeld met Ajax. "Twente-voorzitter Joop Munsterman heeft zelfs in de krant geroepen dat ik met de inhoud van het contract naar Ajax ben gegaan en dat ik tegen journalisten bedragen heb genoemd. En daar ben ik zeer gegriefd over, want dat is pertinent onwaar."
Ploegsma legt uit hoe het allemaal gelopen is. "Ik heb nooit bedragen naar buiten gebracht. Zo werk ik niet en zo heb ik ook nooit gewerkt. Die uitspraken tasten mijn goede naam aan. De waarheid is dat Ajax met mij contact heeft opgenomen om te vragen hoe het met het contract van Robbie zit. En als een club dat vraagt, dan is het logisch dat een zaakwaarnemer daar antwoord op geeft."
De transfer van Wielaert naar Ajax is overigens nog steeds niet beklonken. De Amsterdammers zijn in onderhandeling met de Tukkers, maar tot een akkoord is het voorlopig nog niet gekomen.
Bron: http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuw ... ingen.html
Het dikgedrukte laat ook zien hoe smerig Munsterman is.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 11:15
|
|
Tja, als ze zullen niet meer gemotiveerd worden als je ze een toptransfer ontneemt. Ik voorspel een terugslag in de tweede seizoenshelft van Twente.
|