Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 15:13
|
|
Nee inderdaad Ajaciedjuh. Het lijkt me dat er binnenkort een overeenkomst komt.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 15:50
|
|
Citaat: 'Bericht website Twente geen wettelijk bewijs'
Geschreven op woensdag, 7 januari om 12:49
Volgens zaakwaarnemer Kees Ploegsma mag elke geïnteresseerde club, in dit geval Ajax, Robbie Wielaert overnemen indien aan de gelimiteerde transfersom in het onlangs tot medio 2012 verlengde contract wordt voldaan. FC Twente-voorzitter Joop Munsterman benadrukt dat de verbintenis waar Ploegsma over rept nog niet eens ondertekend is en hij is dan ook niet van plan mee te werken aan een overgang.
Ploegsma erkent dat de handtekeningen onder het nieuwe contract van Wielaert bij Twente nog niet zijn gezet. ''Dat zouden we voor de kerst doen, maar het is er niet van gekomen. Er is wel een mondelinge overeenkomst. We hebben ook toestemming gekregen om met Ajax te gaan praten. Bovendien heeft het bericht dat Wielaert zijn contract heeft verlengd al op de website van FC Twente gestaan.''
Sportjurist Frank ter Huurne rept in TC Tubantia van een gecompliceerde zaak. ''Een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig, maar bewijs maar eens dat die er is. Als er nog niets is getekend, geldt het oude contract en daarin staat niets over een gelimiteerde transfersom. Het bericht op de website van Twente dat beide partijen rond zijn, wordt in een eventuele arbitragezaak niet gezien als wettelijk bewijs.''
"We hebben een mondelinge overeenkomst met FC Twente", stelde Ploegsma. "We zouden het contract rond de Kerst officieel ondertekenen, maar dat is er door de drukte niet van gekomen. Robbie heeft een goed gevoel bij Twente, maar kan zich bij Ajax sportief en financieel behoorlijk verbeteren." De onderhandelingen tussen de clubs over de overgang van de verdediger liepen in de zomer stuk op de transferprijs.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=71245
Wat een gezeik wordt dit zeg, dit soort geintjes kosten Ajax alleen maar meer geld. Het is gewoon een kwestie van tijd tot dat Rob naar Ajax gaat alleen Munsterman kan het niet hebben dat zijn aanvoerder wordt weggekocht.
|
SamsungU700
Forum berichten: 545
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 17:54
|
|
Inderdaad Koen, en Twente kan er toch niet veel meer tegen doen dus het is afwachten. Het zou natuurlijk mooi zijn als het 1 van deze dagen geregeld word.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 19:23
|
|
Dat gesodemieter altijd met die verdomde provincieclubs. Het is echt elke keer gezeik met die dwazen. Vorig jaar Groningen en nu die Tukkers weer.
Uiteindelijk win je toch, maar blijk je met een hele middelmatige speler te zitten (Silva bv) die een vermogen heeft gekost.
Ik hoop dat Ajax snel stopt met verijken van deze klote clubs.....ze zoeken het daar maar lekker uit. Straks kloppen ze weer op de deur om er eentje te huren.....kotsmisselijk word ik ervan.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 20:34
|
|
Of je krijgt te maken met een type Suarez, dat die door blijft groeien.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 21:30
|
|
Citaat: Of je krijgt te maken met een type Suarez, dat die door blijft groeien. Fregge, leeftijd is ook erg belangrijk of een speler nog doorgroeit. Van een 30-jarige speler kun je niet verwachten dat hij nog veel doorgroeimogelijkheden heeft. Wielaert moet trouwens gewoon naar Munsterman toestappen en zeggen dat hij vandaag zijn contract wil ondertekenen. Zegt Munsterman nee, dan zal dat enkel ten koste gaan van het imago van Twente. Spelers zullen minder snel een mondelinge overeenkomst sluiten, omdat ze de Enschedeërs als onbetrouwbaar gaan zien.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 21:43
|
|
Ik sta er nu positiever tegenover dan bij de vorige poging. Toch heb ik liever een verdediger van buiten Nederland, die wat onbekender is. Maar Wielaert zou ook een prima versterking zijn, maar hij is nou ook weer niet van een niveau dat we al te veel voor hem moeten betalen.
|
SamsungU700
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 21:46
|
|
Citaat: Ik sta er nu positiever tegenover dan bij de vorige poging. Toch heb ik liever een verdediger van buiten Nederland, die wat onbekender is. Maar Wielaert zou ook een prima versterking zijn, maar hij is nou ook weer niet van een niveau dat we al te veel voor hem moeten betalen.
Je kan beter juist een Nederlander halen of een Belg, want dan is de communicatie achter goed omdat ze allemaal dezelfde taal spreken dus het kan alleen maar voordelen opleveren.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 21:57
|
|
Citaat: Ik sta er nu positiever tegenover dan bij de vorige poging. Toch heb ik liever een verdediger van buiten Nederland, die wat onbekender is. Maar Wielaert zou ook een prima versterking zijn, maar hij is nou ook weer niet van een niveau dat we al te veel voor hem moeten betalen.
Je kan beter juist een Nederlander halen of een Belg, want dan is de communicatie achter goed omdat ze allemaal dezelfde taal spreken dus het kan alleen maar voordelen opleveren.
Klopt daar ben ik het mee eens, maar ik hoop altijd op een nieuwe Maxwell ;)
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 22:04
|
|
wwe-martijn. Geef mij dan maar een nieuwe Chivu hoor die vond ik toch nog een klasse beter/ belangrijker. Echter hebben we deze al in de gelederen rondlopen genaamd: Jan Vertonghen (ik weet zeker dat hij ook die potentie heeft).
Wielaert is gewoon een nuttige nederlandstalige verdediger, en een prima aankoop voor het zwakbezette centrum van ons.
|
Rooie
Forum berichten: 264
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 23:25
|
|
Ik ben ook voor een Nederlandse verdediger, en ook niet voor een (Nederlands sprekende) Belg als het even kan.
Wielaert is een bruikbare kracht voor onze verdediging, ik hoop dan ook dat hij komt want op deze manier wordt het grootste zorgenkindje van Ajax de laatste 12 jaar eindelijk opgelost...namelijk de zwakke verdediging.
Ik vind hem belangrijker dan Elia op dit ogenblik.
Trouwens ik zou ook welwillend tegenover de komst van Douglas staan.....naja, dan hebben we wel ongeveer half Twente leeggekocht, waarbij ik wel moet zeggen dat ik Kennedy vanaf de eerste dag wel een miskoop vindt.
|
Fregge
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 23:31
|
|
Citaat: Denk eraan dat zowel Elia als Wielaert alleen maar aanwinsten zijn voor de competitie. Niet voor de UEFA Cup. Maar met Elia heb je zo ie zo een opvolger van Suarez.
Over Wielaert ben ik het zeker met je eens, ik vind niet eens dat het een aanwinst is, maar goed. Ik denk dat Elia wel uit kan groeien tot een toppertje, als hij zijn acties weet te perfectioneren. Hij doet leuke dingen, en hij moet ontwikkelen hoe hij daar optimaal gebruik van kan maken. Als hij niet naar Ajax komt, zie ik hem geen topper worden.
Para plaatste dat in het topic over Elia, ik verplaats deze discussie even hierheen. Maar ik denk, dat je bij Wielaert niet alleen moet kijken naar de prestaties van hem op dit moment. In ieder geval, niet wat hij voetballend laat zien. Want als je redeiljk kijkt: Oleguer is alleen knuddig met Pasen, verdedigend doet hij het goed. Wielaert is een speler die coacht, die leiding geeft, de speler die Ajax nodig heeft nu.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 23:39
|
|
Citaat:
Volgens mij zijn er op moment meer spelers die Spaans spreken dan Nederlands.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 23:59
|
|
Even verplaatst aangezien het over verdedigers gaat met betrekking op Wielaert.
Citaat: k heb zelf me twijfels over Alderweireld.Hij heeft een hele mooie trap en is ged in de opbouw, maar ik vind hem zelf de mindere versie van Vertonghen.Alderweireld is erg kwetsbaar in een tegen een duels.Hopelijk verbeterd die zich daarop maar zou hem zeker nog niet in het eerste zien spelen. Alderweireld moet inderdaad werken daar aan maar is pas 19 en kan nog flink groeien. Zijn verre trap ik dit seizoen al erg vooruit gegaan, vorig seizoen waren er bijvoorbeeld veel meer afzwaaiers. Ik zeg ook dat hij nog niet klaar is voor het eerste maar als Ajax over 2.5 seizoen Wielaert weer gedag zegt zie ik in Alderweireld een goed speler om dan een basisplaats te krijgen, mits hij zich zo blijft verbeteren. Fysiek is hij erg sterk en hij leert dat steeds beter te gebruiken, zo kan hij straks een op een daar gebruik van maken door een speler geen meter te geven.
|
SamsungU700
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 09:58
|
|
Citaat:
Volgens mij zijn er op moment meer spelers die Spaans spreken dan Nederlands.
Op het middenveld en voor wel ja, maar achter zijn er Belgen en Nederlanders. Mijn voorkeur gaat er dan ook naar uit om een verdediging te hebben met 1 communicatielijn, dus gewoon allemaal spelers die Nederlands spreken.
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 12:23
|
|
Dit gaat wel rondkomen. Het is een kwestie van tijd
|
Para
Forum berichten: 190
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 12:57
|
|
Citaat: Dit gaat wel rondkomen. Het is een kwestie van tijd
Dat denk ik inderdaad ook, helemaal na dit bericht:
Citaat: LA MANGA - Terwijl Robbie Wielaert (30) aan de zuidoostkust van Spanje met FC Twente de spieren opwarmt voor de tweede seizoenshelft, bekvechten in Nederland zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma en huidige werkgever over de rechtsgeldigheid van zijn nieuwe contract. De onlangs gesloten verbintenis bevat een gelimiteerde transfersom van naar verluidt vier miljoen euro. Ajax wil dat bedrag maar wat graag op tafel leggen. FC Twente betwist echter de geldigheid van de overeenkomst, omdat er nog geen handtekeningen zijn gezet. Onder de huidige omstandigheden lijkt inmenging van de arbitragecommissie onafwendbaar, maar in de ogen van Wielaert is dat onnodig. "Er is e-mailverkeer geweest waaruit blijkt dat er sprake is van een done deal", stelt de centrale verdediger helder.
Op het mooie sportcomplex van La Manga Club Resort slaakt de international van Oranje B een zucht, als hij de vraag krijgt of hij bezig is aan zijn laatste werkdagen in dienst van FC Twente. "Ik probeer me voor de situatie af te sluiten. Dat gaat best goed", vertelt de defensieve sterkhouder van de nummer drie van Nederland. "Ik laat me natuurlijk goed op de hoogte houden door mijn vader en zaakwaarnemer, maar concentreer me voorlopig alleen op FC Twente. Ik zit in een luxepositie. Ik heb het bij FC Twente goed naar mijn zin, maar Ajax is natuurlijk wel Ajax." Vanaf het moment dat Wielaert in de jeugdopleiding van PSV een plaatsje kreeg, hoopte hij op een doorbraak bij een topclub. Tien jaar geleden was hij als jonge PSV'er nog niet goed genoeg, maar via FC Den Bosch, NEC en FC Twente, speelde de stopper zich uiteindelijk in het gevlei bij niemand minder dan Ajax-coach Marco van Basten. "De trein komt nu voor de tweede keer (afgelopen zomer ketste een transfer van Wielaert naar Ajax af, red.) voorbij en natuurlijk is het een mooie kans. Ajax heeft aan Aldo van der Laan, hij is lid van de raad van commissarissen van FC Twente, netjes toestemming gevraagd of ze met mij mochten praten. Hij is akkoord gegaan, maar zei wel dat er niet te praten viel over de gelimiteerde transfersom. Meer heeft FC Twente niet gezegd."
Als de rechtsgeldigheid van zijn nieuwe contract ter sprake komt, trekt Wielaert een moeilijk gezicht. "Op 19 december heeft Twente op de eigen site geschreven dat we rond waren. Dat waren we feitelijk al veel eerder, dat blijkt ook uit de papieren, maar ze wilden wachten op een geschikt moment om het naar buiten te brengen. Hoe het nu gaat eindigen? Ik wacht rustig af."
Zijn e-mails eigenlijk rechtsgeldig bewijs?
|
AjaxTim
Forum berichten: 53
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 13:12
|
|
Ben wel benieuwd wat hij kan bij Ajax. Ik vraag me af wat hij uberhaupt kan. Zo'n hoogvlieger is het nou ook weer niet.
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 13:22
|
|
Citaat: Dit gaat wel rondkomen. Het is een kwestie van tijd
Dat denk ik inderdaad ook, helemaal na dit bericht:
Citaat: LA MANGA - Terwijl Robbie Wielaert (30) aan de zuidoostkust van Spanje met FC Twente de spieren opwarmt voor de tweede seizoenshelft, bekvechten in Nederland zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma en huidige werkgever over de rechtsgeldigheid van zijn nieuwe contract. De onlangs gesloten verbintenis bevat een gelimiteerde transfersom van naar verluidt vier miljoen euro. Ajax wil dat bedrag maar wat graag op tafel leggen. FC Twente betwist echter de geldigheid van de overeenkomst, omdat er nog geen handtekeningen zijn gezet. Onder de huidige omstandigheden lijkt inmenging van de arbitragecommissie onafwendbaar, maar in de ogen van Wielaert is dat onnodig. "Er is e-mailverkeer geweest waaruit blijkt dat er sprake is van een done deal", stelt de centrale verdediger helder.
Op het mooie sportcomplex van La Manga Club Resort slaakt de international van Oranje B een zucht, als hij de vraag krijgt of hij bezig is aan zijn laatste werkdagen in dienst van FC Twente. "Ik probeer me voor de situatie af te sluiten. Dat gaat best goed", vertelt de defensieve sterkhouder van de nummer drie van Nederland. "Ik laat me natuurlijk goed op de hoogte houden door mijn vader en zaakwaarnemer, maar concentreer me voorlopig alleen op FC Twente. Ik zit in een luxepositie. Ik heb het bij FC Twente goed naar mijn zin, maar Ajax is natuurlijk wel Ajax." Vanaf het moment dat Wielaert in de jeugdopleiding van PSV een plaatsje kreeg, hoopte hij op een doorbraak bij een topclub. Tien jaar geleden was hij als jonge PSV'er nog niet goed genoeg, maar via FC Den Bosch, NEC en FC Twente, speelde de stopper zich uiteindelijk in het gevlei bij niemand minder dan Ajax-coach Marco van Basten. "De trein komt nu voor de tweede keer (afgelopen zomer ketste een transfer van Wielaert naar Ajax af, red.) voorbij en natuurlijk is het een mooie kans. Ajax heeft aan Aldo van der Laan, hij is lid van de raad van commissarissen van FC Twente, netjes toestemming gevraagd of ze met mij mochten praten. Hij is akkoord gegaan, maar zei wel dat er niet te praten viel over de gelimiteerde transfersom. Meer heeft FC Twente niet gezegd."
Als de rechtsgeldigheid van zijn nieuwe contract ter sprake komt, trekt Wielaert een moeilijk gezicht. "Op 19 december heeft Twente op de eigen site geschreven dat we rond waren. Dat waren we feitelijk al veel eerder, dat blijkt ook uit de papieren, maar ze wilden wachten op een geschikt moment om het naar buiten te brengen. Hoe het nu gaat eindigen? Ik wacht rustig af."
Zijn e-mails eigenlijk rechtsgeldig bewijs?
Als dit echt zo is, moet Munsterman die 4 miljoen accepteren.
Citaat: Per e-mail kan een overeenkomst (contract) rechtsgeldig worden gesloten of juist worden opgezegd. Ook verklaringen in e-mail kunnen dienen als rechtsgeldig bewijs
*Bron*
Dus dit betekend, dat Wielaert binnenkort naar Ajax gaat.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 13:25
|
|
Citaat: Ben wel benieuwd wat hij kan bij Ajax. Ik vraag me af wat hij uberhaupt kan. Zo'n hoogvlieger is het nou ook weer niet.
Als ik even advocaat van de duivel mag spelen: hij brengt rust aan de bal, kan goed coachen, is in vrijwel alles beter dan Oleguer en is in verdedigend opzicht vrij degelijk.
Waarbij ik meteen de volgende kanttekening wil plaatsen: vergeet niet dat leiders niet te koop zijn. Een leider bij FC Twente is niet automatisch een leider bij Ajax. Vermaelen speelt al drie jaar in de basis bij Ajax. Die zal een natuurlijker overwicht in de groep hebben dan Wielaert.
Binnenkomen bij een nieuwe club en het proces van het uitgroeien tot een leider overslaan, dat kunnen alleen jongens als Cocu en Davids.
|
AjaxTim
Forum berichten: 53
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 13:27
|
|
Citaat: Ben wel benieuwd wat hij kan bij Ajax. Ik vraag me af wat hij uberhaupt kan. Zo'n hoogvlieger is het nou ook weer niet.
Als ik even advocaat van de duivel mag spelen: hij brengt rust aan de bal, kan goed coachen, is in vrijwel alles beter dan Oleguer en is in verdedigend opzicht vrij degelijk.
Waarbij ik meteen de volgende kanttekening wil plaatsen: vergeet niet dat leiders niet te koop zijn. Een leider bij FC Twente is niet automatisch een leider bij Ajax. Vermaelen speelt al drie jaar in de basis bij Ajax. Die zal een natuurlijker overwicht in de groep hebben dan Wielaert.
Binnenkomen bij een nieuwe club en het proces van het uitgroeien tot een leider overslaan, dat kunnen alleen jongens als Cocu en Davids.
Ok, bedankt.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 15:59
|
|
Wielaert is een echt leiderstype en dat heeft zo'n groep echt wel snel door hoor. Als je zo'n speler je hoort coachen is dat wel fijn voor vooral de aanvallende spelers. Ik denk dat de groep zo'n type prima kan gebruiken en dat ze dat ook wel accepteren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 16:02
|
|
Dan moet je voetballend wel minimaal meekunnen met de besten van de groep. En dat bevalt nog te bezien.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 16:05
|
|
Citaat: Dan moet je voetballend wel minimaal meekunnen met de besten van de groep. En dat bevalt nog te bezien.
Als verdediger krijg je dat eerder door goed te verdedigen en dat je haast niet te passeren bent. Spelers verwachten van een verdediger echt niet dat hij schitterende actie's in huis heeft hoor.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 16:11
|
|
Nee, maar als je speelt zoals Oleguer kan je nog zo verbaal zijn, maar dan is er niemand die naar je luistert.
Ik blijf erbij dat leiders zelden tot nooit te koop zijn. Zoiets is een natuurlijk proces.
|