Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Ajax - NAC Breda
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ajax - NAC Breda
Maker: Eto'oBekeken: 1124
Status: InactiefBerichten: 17
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Za 1 dec 2007 12:54
Citaat:
Gabri twijfel, Maduro weer inzetbaar

Ajax kent voor de thuiswedstrijd tegen NAC grote twijfels over de beschikbaarheid van middenvelder Gabri Een kuitblessure zit de Spanjaard in de weg.

Verder kan trainer Adri Koster ieder geval geen beroep op Gregory van der Wiel doen, terwijl het meespelen van Hedwiges Maduro haalbaar lijkt. Gabri ondervindt nog te veel naweeën van het duel tegen Vitesse (4-1 winst), waarin hij de kwetsuur opliep. Het herstel van Maduro verloopt daarentegen een stuk beter. De middenvelder trainde donderdag weer met de groep mee. Als zijn enkelblessure de komende dagen niet opspeelt, is hij zondag waarschijnlijk inzetbaar.

Voor Van der Wiel is de confrontatie met NAC in ieder geval uitgesloten. De verdediger, die met een knieblessure sukkelt, richt zich op de uitwedstrijd tegen Willem II (8 december).

Maduro kan gewoon spelen en we komen al centrumverdedigers tekort, dus het lijkt me heel sterk dat Heitinga op het middenveld gaat spelen. Gelukkig maar.
Demosthenes

Forum berichten: 562
Geplaatst: Za 1 dec 2007 15:32
Citaat:
Maduro kan gewoon spelen en we komen al centrumverdedigers tekort, dus het lijkt me heel sterk dat Heitinga op het middenveld gaat spelen. Gelukkig maar.

NAC speelt met maximaal twee spitsen en met Ogararu-Vertonghen-Emanuelson moet Ajax toch verdediged sterk genoeg zijn? Door het midden gaat het vaak verkeerd, de tweede helft tegen Vitesse liet juist het zwakke middenveld zien. Het zou mij niet verbazen als Heitinga wat verder naar voren speelt.
Eto'o

Geplaatst: Za 1 dec 2007 15:36
Het probleem van onze verdediging ligt juist bij die stuntelaar Ogararu en de waardeloos spelende Urby. Ze hebben al moeite om hun backtaken in een viermansverdediging te volbrengen, laat staan dat ze in een driemansverdediging moeten gaan spelen. Dat is een taak op zich en dat kunnen geen van beiden.
Demosthenes

Geplaatst: Za 1 dec 2007 19:24
Citaat:
Het probleem van onze verdediging ligt juist bij die stuntelaar Ogararu en de waardeloos spelende Urby. Ze hebben al moeite om hun backtaken in een viermansverdediging te volbrengen, laat staan dat ze in een driemansverdediging moeten gaan spelen. Dat is een taak op zich en dat kunnen geen van beiden.

Beiden hebben problemen met verdedigen, Ogararu omdat hij zijn tegenstander vrij laat staan, Urby kan niet verdedigen.

Ajax zal de verdediging moeten ontlasten, want het aantal tegendoelpunten is "" laag"" door gebrek aan kwaliteit/durf van de tegenstander.

Jaren geleden speelde Ajax een bijna perfecte wedstrijd uit tegen Real Madrid. Ajax had door schorsing geen "koppende verdediger". Ik maakte me zorgen, kleine Davids als voorstopper tegen Zamorano, de beste kopper in Europa. Wat gebeurde er? Ajax won, er werden twee doelpunten afgekeurd (ten onrechte bleek later) en Zamorano had geen bal gekopt, de voorzet was eruit gehaald! Dat laatste moeten Ogararu en Urby leren , anders kunnen ze beter worden verkocht. Laat hen verantwoording dragen.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Zo 2 dec 2007 01:41
Reiziger en Bogarde stonden op de twee spitsen van Madrid: Zamorano en Raul/Laudrup.
Demosthenes

Geplaatst: Zo 2 dec 2007 10:59
Van Gaal zei voor de wedstrijd (Frank de Boer was geblesseerd of geschorst) dat hij zich geen zorgen maakte over Davids op de plaats van Frank de Boer, omdat de voorzet eruit gehaald moest worden en dat gebeurde (door de backs!). Zamorano kreeg (bijna) geen bal.
Lucas

Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Geplaatst: Zo 2 dec 2007 12:38
God ja, bijna de perfecte wedstrijd. Na afloop een staande ovatie. En makkelijk gewonnen, ondanks dat de scheidsrechter hard zijn best deed Real in de wedstrijd te houden.
Lucas

Geplaatst: Zo 2 dec 2007 13:51
Citaat:

Vanmiddag zal Ajax definitief geen beroep kunnen doen op Gabri. De middenvelder kampt nog met de kuitblessure die hij opliep tegen Vitesse.

De kans dat Hedwiges Maduro meespeelt is aanzienlijk groter. Maduro trainde donderdag en vrijdag weer mee met de groep. Als zijn enkel de komende trainingen doorstaat, staat hij zondag 'gewoon' in de basis.

Als we de historie van het competitieduel Ajax-NAC bekijken, dan zien we dat Ajax 80% van de thuisduels wist te winnen. Van de 41 thuisduels won Ajax er 33, speelde het er vijf gelijk en verloor het er 3. Vorig seizoen werd het 2-0 voor Ajax, het jaar ervoor eindigde het duel nog in een 1-1 gelijkspel.

Doordat PSV gisteren nipt won bij De Graafschap kan Ajax bij een winst weer de koppositie terugpakken.

Vermoedelijke opstelling Ajax:
Stekelenburg
Ogararu, Heitinga, Vertonghen, Emanuelson
De Jong, Maduro, Schilder
Luque, Huntelaar, Suarez

:bron: www.ajaxfanz.nl

Je kunt hem nogal dubbel interpreteren. Hij is iig niet fout
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Zo 2 dec 2007 14:42
Citaat:
Van Gaal zei voor de wedstrijd (Frank de Boer was geblesseerd of geschorst) dat hij zich geen zorgen maakte over Davids op de plaats van Frank de Boer, omdat de voorzet eruit gehaald moest worden en dat gebeurde (door de backs!). Zamorano kreeg (bijna) geen bal.

Frank de Boer speelde geen mandekking, maar gaf enkel (net als Blind) rugdekking. In dit geval nam Davids dat dus van De Boer over. Daarnaast heeft Real amper voorzetten gegeven, omdat het allemaal de trechter in ging.
Anonymous

Forum berichten: 4060
Geplaatst: Zo 2 dec 2007 14:59
Vertonghe scoort, maar NAX leidt. Zo goed is onze kut belg nou!!! Nogmaals, verhuur deze eikel nou aan RKC!!!

0-1 NAC :notsonice:
Lucas

Geplaatst: Zo 2 dec 2007 16:57
Dat is flauw doc, daar kon vertonghen niet zoveel aan doen.
Het echte drama van vanmiddag was natuurlijk Emanuelson. Die heeft werkelijk helemaal niets goed gedaan
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 2 dec 2007 17:38
Die goal van Amoah kwam uit de lucht vallen. 3-1 thuis verliezen tegen dit armzalige NAC is heel erg.
Eto'o

Geplaatst: Zo 2 dec 2007 18:05
Citaat:
Het echte drama van vanmiddag was natuurlijk Emanuelson. Die heeft werkelijk helemaal niets goed gedaan

Zelfs de grootste Urby-fan kan zien dat hij op dit moment niet te handhaven is. Hij verknalt z'n talent gewoon. Heeft hij ooit wel eens aan krachttraining gedaan? Wat een slappe hap, zeg.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 2 dec 2007 18:37
Citaat:

Zelfs de grootste Urby-fan kan zien dat hij op dit moment niet te handhaven is. Hij verknalt z'n talent gewoon. Heeft hij ooit wel eens aan krachttraining gedaan? Wat een slappe hap, zeg.

Verdedigend maakt hij gewoon teveel (beginners)fouten. Je moet ook niet vergeten dat hij net als Royston Drenthe geen linksback is. Hij is omgeschoold van linksbuiten naar linksback. In de jeugd kon hij vrij uit aanvallen en denken en nu moet hij het ook verdedigend op orde zien te hebben.
Demosthenes

Geplaatst: Zo 2 dec 2007 18:42
Hoe is het mogelijk dat ploegen die net die suntop niet halen zoveel kansen krijgen tegen Ajax: Roda, Vitesse en nu NAC? We hadden drie keer kunnen verliezen.

Koster zei dat Ajax moeite had met de lopende spelers, maar ik zag dat ze zelfs met spelers als zwaanswijk en penders moeite hadden, penders kende zelfs een technisch hoogstandje.

Met backs die niet verdedigen en Vertonghen die ik nog steeds liever op het middenveld zie (ook zonder dat tegendoelpunt maakte hij geen sterke indruk, twee wedstrijden al niet, op zijn lievelingsplek) is er geen sprake van een verdediging.

Ogararu, Emanuelson, Gabri en Maduro verliezen alle kopduels, Vertonghen verliest er teveel.

Suarez werd eruit gehaald, hij speelde niet zijn beste wedstrijd, maar daarmee was ook de enige die voor gevaar zorgde verdwenen. Suarez moet meer voor zijn eigen kans gaan, nu voelt (of wordt???) hij zich verplicht de bal voor te geven. Dat ene moment: de treuzelende Suarez in het strafschopgebied? Was niet zijn fout, KJH en Luque zag je op 25 meter van het doel (Suarez had net de bal) gelijk oplopen/teruglopen met de verdedigers, ze liepen zich niet vrij en stonden tussen vier verdedigers op twee meter van de keepr: een kansloze positie. Waar was de Ajacied op de penaltystip???? Voetballen en tegelijk nadenken bleek te veel voor KJH en Luque.

Nog drie wedstrijden, maar met de terugkeer van Davids en Vermaelen zijn we er niet: twee echte backs, een centrale verdediger die kan verdedigen en een creatieve middenvelder, kortom weer een nieuw elftal.

Twente thuis ben ik met vakantie en eerlijk gezegd heb ik dat ook liever. Tegen psv zal ik waarschijnijk (er staat een weekend gepland, maar als het moet kan ik iets eerder weg) ontbreken, hoef ik die ellende niet aan te zien.
Demosthenes

Geplaatst: Zo 2 dec 2007 18:46
Citaat:
In de jeugd kon hij vrij uit aanvallen en denken en nu moet hij het ook verdedigend op orde zien te hebben.

In de A-jeugd speelde hij op het middenveld en blonk hij niet uit.

Net als drenthe? Laten we hopen dat ook hij voor zo'n bedrag wordt verkocht, al vrees ik dat de helft al te veel gevraagd is.
Eto'o

Geplaatst: Zo 2 dec 2007 18:52
Citaat:
NAC speelt met maximaal twee spitsen en met Ogararu-Vertonghen-Emanuelson moet Ajax toch verdediged sterk genoeg zijn? Door het midden gaat het vaak verkeerd, de tweede helft tegen Vitesse liet juist het zwakke middenveld zien. Het zou mij niet verbazen als Heitinga wat verder naar voren speelt.

Zijn wij even blij dat Koster niet naar jou heeft geluisterd. ;)

Even nog over die tweede situatie met Suarez, daar liep toch helemaal niemand vrij waar hij de bal aan kwijt kon?
Demosthenes

Geplaatst: Zo 2 dec 2007 19:34
Citaat:

Zijn wij even blij dat Koster niet naar jou heeft geluisterd. ;)

Even nog over die tweede situatie met Suarez, daar liep toch helemaal niemand vrij waar hij de bal aan kwijt kon?

Dat er niemand luistert? Komt me bekend voor XD Vandaag liep alles verkeerd en dat Heitinga achterin bleef heeft dus niets geholpen.Had hij maar ...? Wie denkt dat beide backs zo slecht zijn? Twee (ex-)internationals. Geef ze verantwoording en het moet lukken dacht ik, bleek fout te zijn.

Je bent het wel met me eens dat het middenveld over soms lange periode werd weggespeeld? Gabri kon geen bal afpakken, de driehoekjes waar Ajax vroeger om bekend stond waren hem te machtig. De Jong liep er verloren bij (mag, hij is pas 1 en Maduro liep dit keer te veel met de bal.

Die situatie met Suarez zal wel op tv komen (of zijn geweest, ik kon het niet opbrengen om te kijken), er staat inderdaad niemand vrij, omdat KJH en ik denk Luque zo stom zijn om met die verdedigers mee te lopen. Je ziet dan een kluitje spelers in het doelgebied, terwijl een echte nummer 10 op de penaltystip staat en de bal voor het inschieten heeft.
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.311.552 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Ajax - NAC Breda
Ga
Zoeken: