Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Pablo Aimar
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Pablo Aimar
Maker: BertjeBekeken: 3281
Status: InactiefBerichten: 66
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 17 jun 2008 01:15
Citaat:
In z'n Valencia-tijdperk, was ik een enorme liefhebber van deze speler. Technisch begaafde middenvelder met een schitterende balbehandeling. Ook twijfelachtig Ajax hem moet halen. Hij heeft gelukkig wel veel gespeelt, iit bijvoorbeeld Luque.

Ik weet niet precies in hoeveel van de in het afgelopen seizoen gespeelde wedstrijden hij daadwerkelijk de 90 minuten vol maakte, maar ik vrees dat het er niet veel waren. Ik zal eens informeren naar z'n afgelopen seizoen, want ik heb nog nooit eerder zo weinig Spaans voetbal gezien als dit jaar. Feit is in ieder geval dat Aimar er ook in z'n Valencia-tijd ieder seizoen wel een maand of twee uit lag, naar mijn herinnering. Dat Zaragoza van hem af wil zegt op zich zelf nog niets, omdat een club die is gedegradeerd naar de Segunda División zal moeten saneren en Aimar ongetwijfeld veel verdient.

Citaat:
Maar goed, ik heb een 'voor' ingevuld, aangezien de Aimar van Valencia me nog altijd op het netvlies gebrand staat.. Van Basten zal in ieder geval goed moeten informeren naar Aimar's geestelijke gesteldheid, in andere woorden: volgevreten vedetten neigingen..

Dan moet hij natuurlijk wel bij de juiste mensen informeren. Speler, zaakwaarnemer en club zijn niet bepaald betrouwbare bronnen. Hoe heeft Ajax bijvoorbeeld vastgesteld dat Kuffour, Luque en Urzaiz fysiek geschikt waren voor onze club?
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Di 17 jun 2008 13:09
Ik denk juist dat Ajax gebaat is bij zijn komst.

Ten eerste geeft het de club meer aanzien, want dat is een speler waarvoor bijna iedereen respect heeft. Ten tweede krijg je dat je een solide vaste man hebt voor de selectie, die niet zo 1-2-3 aast om weer hogerop te kunnen. Ten derde krijg je zo een hoger basisniveau, spelers uit de selectie moeten gewoon tegen dat soort spelers kunnen concurreren(we leggen de lat hoger, het is over). Ten slotte is het voor jonge ambitieuze voetballers zoals Sulejmani en Suarez een voorrecht om van zijn vaardigheden en methoden te kunnen leren, zonder dat hij staat te dringen dat hij persé altijd moet spelen.

Dat hij niet met winst kan worden verkocht maakt me dan totaal niet uit, zolang de selectie een boost(meer topspelers) krijgt vind ik het alleen maar mooi. En zolang deze uitgave niet fataal wordt bij het kunnen aantrekken van cruciale aanwinsten dan ben ik helemaal in de wolken.

Ik word een beetje moe met dat gezeur over dat oude spelers het niet waard zijn. Ik weet ook dat het met Luque tot nu toe niet lekker uitpakt, maar dat hij veel inbreng kan hebben is voor mij een feit. En dat spelers van hem kunnen leren al helemaal. Hetzelfde was met Kuffour, waarvan de verdedigers ook heel veel hebben kunnen leren. Urzaiz is als invalspits totaal misbruikt, bijvoorbeeld tegen Twente had hij gewoon alleen als stormram voorin moeten staan. 1op1 tegen Douglas zou hij het winnen, daarvan ben ik overtuigd. Dus het zijn geen met een rolstoel lopende koekenbakkers, er wordt gewoon veelste weinig uitgehaald. En dan mag je als een club jezelf wel is gaan afvragen: waar zijn we mee bezig?

Tuurlijk moet je als club zorgen dat je genoeg potentiele toppers in huis hebt en haalt, maar grote spelers zijn juist belangrijk zodat die jonge voetballers zich kunnen optrekken aan hun niveau. En die spelers die moeten dan niet als vedettes zich gaan gedragen, maar ik heb vertrouwen in Marco dat hij zogt dat dat soort spelers óf op zijn plek worden gezet óf uit de selectie worden gezet. En zolang er een gezonde concurrentie is dan is het goed. En zolang er genoeg speelgelegenheid is voor jonge doorstromende talenten van niveau maakt het Ajax alleen maar sterker. Maar het mag ook niet zo zijn dat we met matige talenten gaan spelen omdat we niks anders hebben. De lat moet hoog liggen, zoals dat bij een topclub hoort. En de nadruk op potentiele topspelers, maar voor die positie hebben we Suarez al en hopelijk binnenkort Sulejmani.
Eto'o

Geplaatst: Di 17 jun 2008 13:20
Leuk verhaal, maar het doet niets af aan mijn mening dat Luque en Kuffour niets hebben toegevoegd aan Ajax. En aan mijn standpunt dat Ajax in de toekomst juist veel voorzichtiger zal moeten zijn met het aantrekken van oudere en blessuregevoelige spelers. Aimar brengt een bepaald risico met zich mee en Ajax kan zich maar een aantal aankopen van die leeftijd permitteren. Je kan je dus afvragen of een blessuregevoelige speler dan wel de juiste keuze is, omdat z'n fysieke gesteldheid er dus voor kan zorgen dat de beste jongen naast een financiële 'flop' ook een sportieve 'flop' blijkt. Dan heb je dus werkelijk in alle opzichten geld door de plee gespoeld.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Di 17 jun 2008 13:45
Citaat:
Leuk verhaal, maar het doet niets af aan mijn mening dat Luque en Kuffour niets hebben toegevoegd aan Ajax. En aan mijn standpunt dat Ajax in de toekomst juist veel voorzichtiger zal moeten zijn met het aantrekken van oudere en blessuregevoelige spelers. Aimar brengt een bepaald risico met zich mee en Ajax kan zich maar een aantal aankopen van die leeftijd permitteren. Je kan je dus afvragen of een blessuregevoelige speler dan wel de juiste keuze is, omdat z'n fysieke gesteldheid er dus voor kan zorgen dat de beste jongen naast een financiële 'flop' ook een sportieve 'flop' blijkt. Dan heb je dus werkelijk in alle opzichten geld door de plee gespoeld.

Oke, als je zo wil kijken. Kijk nou is naar het vermogen van de speler en niet naar wat eruit wordt gehaald. Dat laatste is de taak van de trainer, de teambegeleider als je het als taak beschrijft. Tuurlijk heeft de speler zelf daar een groot aandeel in, maar sommige spelers zijn nou eenmaal vrij afhankelijk van de vakkunde van de trainer.. Mijn punt is: kijk aub niet zwart-wit naar de prestatie van een speler; kijk naar alle factoren.

Aimar is af en toe geblesseerd, maar dat zegt niet dat hij het voetballen verleert. Lijkt me een speler die voor jonge spelers ook de strohalm kan bieden om alsnog een topspeler te worden, iemand die graag ziet dat hij dingen goed doet. Waarde heeft ook vele factoren, je kan zeggen in zijn inbreng in het veld. Maar ik kijk breder: naar de waarde voor de club. Wat als Suarez door hem juist wel doordacht gaat voetballen en zijn acties gestroomlijnder gaat maken, dan kan je zeggen 'wat een vergooid geld, want hij speelt nooit' maar als je uiteindelijk daardoor indirect kampioen wordt of een veel hogere tranferinkomst krijgt van een andere speler kan je alsnog zeggen 'hij is het waard geweest'. Spelers moeten elkaar stimuleren tot ontwikkeling, ik denk bijvoorbeeld niet dat een Suarez zich ook maar zorgen maakt over de concurrentiestrijd met Martina. Is dat hoe het hoort? Dan liever wat meer geld dokken voor een beter resultaat lijkt mij..
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Di 17 jun 2008 13:52
Als Aimar bijles wil geven, moet hij maar trainer worden. Aan duurbetaalde bankzitters hebben we niets.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Di 17 jun 2008 14:01
Citaat:
Als Aimar bijles wil geven, moet hij maar trainer worden. Aan duurbetaalde bankzitters hebben we niets.

Pff, dat is dom gepraat en ik hoop dat je je dat wel realiseert. In de kleedkamer is het belangrijk, qua concurrentie is dat slechter, qua afstandelijkheid is dat slechter. Je bent dan niet 1 van de selectie en dat zorgt voor een hele andere situatie. Pff, wat een commentaar.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Di 17 jun 2008 14:20
WZA, jij hebt genoeg waarschuwingen gekregen omtrent op de man spelen om te weten dat een dergelijke uitlating niet gewaardeerd wordt. Ik neem dus aan dat dit een moment van onachtzaamheid was.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Di 17 jun 2008 14:26
Oke, dat had ik anders moeten verwoorden: excuses! Maar dat populistische sarcasme vind ik niet kunnen, want jij wet dondersgoed dat dat heel iets anders inhoudt.
Eto'o

Geplaatst: Di 17 jun 2008 14:34
Citaat:
Oke, als je zo wil kijken. Kijk nou is naar het vermogen van de speler en niet naar wat eruit wordt gehaald. Dat laatste is de taak van de trainer, de teambegeleider als je het als taak beschrijft. Tuurlijk heeft de speler zelf daar een groot aandeel in, maar sommige spelers zijn nou eenmaal vrij afhankelijk van de vakkunde van de trainer.. Mijn punt is: kijk aub niet zwart-wit naar de prestatie van een speler; kijk naar alle factoren.

Aimar is af en toe geblesseerd, maar dat zegt niet dat hij het voetballen verleert. Lijkt me een speler die voor jonge spelers ook de strohalm kan bieden om alsnog een topspeler te worden, iemand die graag ziet dat hij dingen goed doet. Waarde heeft ook vele factoren, je kan zeggen in zijn inbreng in het veld. Maar ik kijk breder: naar de waarde voor de club. Wat als Suarez door hem juist wel doordacht gaat voetballen en zijn acties gestroomlijnder gaat maken, dan kan je zeggen 'wat een vergooid geld, want hij speelt nooit' maar als je uiteindelijk daardoor indirect kampioen wordt of een veel hogere tranferinkomst krijgt van een andere speler kan je alsnog zeggen 'hij is het waard geweest'. Spelers moeten elkaar stimuleren tot ontwikkeling, ik denk bijvoorbeeld niet dat een Suarez zich ook maar zorgen maakt over de concurrentiestrijd met Martina. Is dat hoe het hoort? Dan liever wat meer geld dokken voor een beter resultaat lijkt mij..

Ik besteed het geld dat men uit heeft gegeven aan Luque liever aan een speler die naast een eventuele leermeester ook nog iets toevoegt in het veld. Ik zeg niet dat Aimar die speler niet kan zijn, maar ik zet er gezien z'n verleden wel m'n vraagtekens bij. Aan Luque en Kuffour heeft Ajax gewoon niets gehad en daar blijf ik bij. Wat jij er verder van wil maken is jouw zaak.

Ajax is naast een voetbalclub ook een bedrijf dat zorgvuldig moet omgaan met het geld. Als je terug wilt keren aan de top kan je je geen dure missers zonder restwaarde permitteren.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Di 17 jun 2008 14:43
Citaat:

Ik besteed het geld dat men uit heeft gegeven aan Luque liever aan een speler die naast een eventuele leermeester ook nog iets toevoegt in het veld. Ik zeg niet dat Aimar die speler niet kan zijn, maar ik zet er gezien z'n verleden wel m'n vraagtekens bij. Aan Luque en Kuffour heeft Ajax gewoon niets gehad en daar blijf ik bij. Wat jij er verder van wil maken is jouw zaak.

Ajax is naast een voetbalclub ook een bedrijf dat zorgvuldig moet omgaan met het geld. Als je terug wilt keren aan de top kan je je geen dure missers zonder restwaarde permitteren.

Luque die kan dat ook, met Kuffour heb je gelijk. Maar je mag je afvragen of het dure missers zijn, want die spelers hebben echt hun waarde met hun kwaliteiten.
Eto'o

Geplaatst: Di 17 jun 2008 14:44
Ik heb je toch al eens eerder gevraagd om niet altijd het laatste woord te willen hebben. Je herhaalt gewoon precies hetzelfde als in je laatste paar posts.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Wo 18 jun 2008 17:07
Tuurlijk kopen.
En Suarez en Aimar gaan geen concurentie aan
Aimar kan op het Middenveld.
Eto'o

Geplaatst: Vr 20 jun 2008 11:20
Citaat:
'Geen Ajax, maar Italië of Engeland voor Aimar'

20-jun-2008 10:17

Ajax lijkt de komst van Pablo Aimar (foto, links) uit zijn hoofd te moeten zetten. De Amsterdammers zouden contact hebben gezocht met het management van de Argentijn, die geen trek heeft om Real Zaragoza trouw te blijven na de degradatie.

‘Pablo heeft een voorkeur voor Italië, Engeland en Griekenland,’ vertelt Aimars belangenbehartiger Gustavo Mascardi in de krant Diario Equipo. ‘In elk geval gaat hij niet naar Mexico, ik denk dat hij in Europa blijft.’

Naast Ajax zouden Lazio Roma, Panathinaikos en Newcastle United belangstelling tonen voor Aimar. Volgens Mascardi vraagt Real Zaragoza ten hoogste zeven miljoen euro voor de 28-jarige international, die bij Zaragoza een jaarsalaris van 2,3 miljoen euro opstrijkt.

Sportweek.nl
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Vr 20 jun 2008 11:47
Mooi mooi mooi.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Vr 20 jun 2008 12:30
Dat staat er niet, maar zijn voorkeur gaat uit naar andere opties. Maar hij valt nog wel te benaderen, dus te overtuigen. Maarja, aan de andere kant vind ik dat je er niet te veel moeite voor moet doen. Over die 8 miljoen moet je niet bieden, dus geen optie meer in mijn ogen.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 23 jun 2008 23:52
Spreekt Aimar uberhaupt wel Engels? En krijgt hij geen last van een cultuuromslag?
Eto'o

Geplaatst: Di 24 jun 2008 05:19
Het niet beheersen van de taal hoeft niet per se een probleem te zijn. Dat ligt maar net aan het type mens en het aantal spelers om zich heen dat dezelfde taal spreekt. Toch lijkt de PL me voor een met z'n fysiek tobbende speler niet ideaal. Daarnaast zie je in Engeland vrij weinig aanvallende middenvelders die zo zwak zijn in de omschakeling als Aimar. De Premier League lijkt me dan ook absoluut geen competitie voor hem.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Di 24 jun 2008 10:21
Citaat:
Het niet beheersen van de taal hoeft niet per se een probleem te zijn. Dat ligt maar net aan het type mens en het aantal spelers om zich heen dat dezelfde taal spreekt. Toch lijkt de PL me voor een met z'n fysiek tobbende speler niet ideaal. Daarnaast zie je in Engeland vrij weinig aanvallende middenvelders die zo zwak zijn in de omschakeling als Aimar. De Premier League lijkt me dan ook absoluut geen competitie voor hem.
Taal zou met Suarez, Cvitanich, Bruno Silva en Gabri inderdaad geen probleem zijn. Ik vind alleen dat Ajax geen oude spelers moeten halen die veel kosten en weinig zullen opbrengen. Ajax moet jonge spelers kopen en dan voor duur verkopen om zo hun jeugdopleiding te financieren.
Castel di Sangro

Forum berichten: 346
Geplaatst: Di 24 jun 2008 10:46
Citaat:
Ik vind alleen dat Ajax geen oude spelers moeten halen die veel kosten en weinig zullen opbrengen. Ajax moet jonge spelers kopen en dan voor duur verkopen om zo hun jeugdopleiding te financieren.

Beetje kort door de bocht, wat mij betreft. In sommige gevallen kan een oudere, ervaren speler zeer bruikbaar zijn.. Misschien heeft hij geen restwaarde, maar als hij Ajax op een hoger plan kan brengen, verdient Ajax ook meer aan sponsoring en prijzengeld, dat kun je ook in de jeugd investeren..
Je zult alleen wel en goede afweging moeten maken tussen de hoeveelheid talenten en bejaarden op het veld :)
wwe-marijn

Forum berichten: 559
Geplaatst: Di 24 jun 2008 20:54
Opzich zou het leuk zijn voor Ajax als hij komt. Maar het is nou geen drama als hij niet bij Ajax komt. Vraag me ook af, of we hem echt nodig hebben, of dat enkel voor de naam is.
klaasdejood

Forum berichten: 12
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 00:00
Citaat:
Opzich zou het leuk zijn voor Ajax als hij komt. Maar het is nou geen drama als hij niet bij Ajax komt. Vraag me ook af, of we hem echt nodig hebben, of dat enkel voor de naam is.

Ik gok dat het puur de naam is, net als bij Luque of Kuffour!
Nu vraag ik me trouwens af of dit wel allemaal waar is, want de "namen" waren vooral bij het oude bestuur zo, ik zie Danny niet snel een speler als aimar aantrekken, puur omdat het niks voor Danny is.
Ajaciedjuh

Forum berichten: 272
Geplaatst: Vr 27 jun 2008 09:43
Gaat waarschijnlijk voor 4 jaar naar Benfica.
Lucas

Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Geplaatst: Do 3 jul 2008 12:13
Gaat dus blijkbaar niet door. Slechte berichten dat Ajax toch nog een poging gaat wagen. Hoewel ik Aimar al jaren niet meer heb zien spelen, krijg ik er toch een beetje een Luque gevoel bij. Wat ik nog wel weet van wat ik van hem ken is dat hij een ontzettende individualist is. Wat mij betreft zet Ajax in op een hecht team, daar moet Ajax de meerwaarde van halen, niet van individueel betere spelers. Die hebben we namelijk sowieso niet op het moment dat we tegen grote clubs uit Spanje, Engeland en Italie spelen.
Eto'o

Geplaatst: Do 3 jul 2008 15:30
Citaat:
Gaat dus blijkbaar niet door. Slechte berichten dat Ajax toch nog een poging gaat wagen. Hoewel ik Aimar al jaren niet meer heb zien spelen, krijg ik er toch een beetje een Luque gevoel bij. Wat ik nog wel weet van wat ik van hem ken is dat hij een ontzettende individualist is. Wat mij betreft zet Ajax in op een hecht team, daar moet Ajax de meerwaarde van halen, niet van individueel betere spelers. Die hebben we namelijk sowieso niet op het moment dat we tegen grote clubs uit Spanje, Engeland en Italie spelen.

Aimar ziet het spel goed en geeft ook regelmatig assists, maar je hebt zeker gelijk als je Aimar over de gehele linie een egoïstische speler noemt.

Er is overigens wel een verschil met de eerdere spelers die Ajax uit Spanje heeft gehaald, zoals in onderstaand bericht te lezen valt. Aimar moet in tegenstelling tot Roger, Urzaiz, Luque en Juanfran, qua transferbedrag al een flinke zak geld kosten. Daarnaast zullen z'n salariseisen torenhoog zijn, want een club als Benfica haakt niet voor niets af. Het risico was in mijn ogen al te groot, maar voor 9 miljoen mag je dit al helemaal nooit doen.

Citaat:
'Aimar mogelijk toch naar Ajax'

Ajax had de strijd om Pablo Aimar al opgegeven, maar nu gaan de Amsterdammers toch een laatste poging doen om de Argentijn te strikken. El Periodico de Aragon meldt dat Ajax de middenvelder inmiddels een officieel bod heeft gedaan.

Dat heeft alles te maken met het afhaken van zowel Benfica als Panathinaikos. Met Benfica kwam Aimar er niet uit, terwijl Panathinaikos zich bij voorbaat al kansloos acht. De Amsterdammers hebben nu enkel nog concurrentie van Everton, dat bereid zou zijn om negen miljoen euro op tafel te leggen.

De 28-jarige Aimar staat momenteel nog onder contract bij Real Zaragoza. De uit de Primera Division gedegradeerde club geeft Aimar echter toestemming om te vertrekken.

Voorpagina van AF
skieto

Forum berichten: 803
Geplaatst: Do 3 jul 2008 21:04
Citaat:
Gaat waarschijnlijk voor 4 jaar naar Benfica.

Benfica en Aimar kwamen er samen niet uit. Panathinaikos kon het financieel niet redden. Daardoor is er weer mogelijkheid voor Ajax, hoewel ook Everton in de race zit voor hem. Zowel Ajax als Everton hebben geboden. Everton bood het gevraagde 9 mil en van Ajax weet ik het niet.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.311.564 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Pablo Aimar
Ga
Zoeken: