Auteur
|
Bericht
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Wo 10 okt 2007 08:52
|
|
Dat lijkt me dan duidelijk, van Geel geeft aan dat hij de beste wil en de beste geeft aan dat hij Ajax wil. Dit topic kan dus wel gesloten worden! Deze topic trouwens ook, Bert!
|
Pal
Forum berichten: 215
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 10 okt 2007 09:00
|
|
Citaat: Co Adriaanse staat open om de vacante functie van hoofdtrainer bij Ajax in te vullen. Dat heeft de 60-jarige oefenmeester laten weten aan een verslaggever van Studio Sport. De Amsterdammer is momenteel werkzaam bij Al-Sadd in Qatar.
Voor Adriaanse zou het een tweede termijn als hoofdtrainer bij Ajax betekenen. Hij was in 2000 in de Amsterdam ArenA de opvolger van de ontslagen Jan Wouters. In november 2002 moest Adriaanse bij Ajax zelf het veld ruimen.
De oefenmeester was van 1992 tot en met 1997 ook nog hoofd jeugdopleidingen in Amsterdam. Hij vormde samen met Martin van Geel, de huidige technisch directeur van Ajax, een succesvol duo bij Willem II en AZ.
Het is de vraag of de open sollicitatie van Adriaanse nut heeft. In september liet Ajax-voorzitter John Jaakke zich negatief uit over een rentree van de ervaren trainer. "Adriaanse is voor ons geen optie", aldus Jaakke destijds in Sportweek. "Het is niet voor niets misgegaan de vorige keer."
Jaakke moet zich niet met het technische beleid bemoeien!
TROCA ance2:
|
Pal
|
Geplaatst: Wo 10 okt 2007 09:15
|
|
Citaat: In de nieuwe Voetbal International is opgetekend dat Ajax afgelopen zomer Guus Hiddink zou hebben gepolst voor een functie bij Ajax, kennelijk op enig moment. John Jaakke heeft de huidige bondscoach van Rusland benaderd, maar kreeg een negatief antwoord.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 10 okt 2007 11:10
|
|
Citaat: Dat lijkt me dan duidelijk, van Geel geeft aan dat hij de beste wil en de beste geeft aan dat hij Ajax wil. Dit topic kan dus wel gesloten worden! Deze topic trouwens ook, Bert!
Doe het lekker zelf!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 11 okt 2007 10:08
|
|
Citaat: ‘Ajax geen Europese top’
Bron: AD
AMSTELVEEN - Je bent op televisie als leugenaar neergezet nu je je contract bij Ajax niet uitdient. Henk ten Cate: ,,De televisie heeft mijn uitspraken uit zijn verband gerukt en gemanipuleerd.
Toen ik sprak over indianenverhalen en nonsens, reageerde ik op het nieuws dat ik al rond was met Chelsea. Dat was dus niet waar. Ik heb trouwens nog steeds geen contract getekend. Op televisie deden ze het voorkomen alsof ik de interesse van Chelsea voor mij ontkende. In diezelfde persconferentie heb ik gezegd dat ik gevleid was door de belangstelling. Ik heb dus nooit ontkend dat Chelsea interesse had. Maar dat is toen niet uitgezonden.’’
Ajax laat je gaan. Daarmee ben je de zesde trainer in negen jaar tijd die zijn contract niet uitdient. Behalve het winnen van de beker heb je weinig succes gehad.
,,Het verwachtingspatroon bij Ajax is onevenredig hoog. De buitenwacht heeft hetzelfde ambitieniveau als tijdens de periode Louis van Gaal, toen Ajax de Champions League won. Dat is nooit bijgesteld. Als je realistisch bent, weet je dat Ajax geen deel meer uitmaakt van de Europese top. Maar niemand kan zeggen dat Ajax geen stap vooruit heeft gemaakt. De eerste doelstellingen uit het beleidsplan zijn waargemaakt. Als je ziet waar we vandaan kwamen, is dat al heel wat. De bedoeling was aanlokkelijk voetbal spelen, veel goals maken en jonge spelers zich laten ontwikkelen. Alleen is het zogenoemde doorselecteren moeilijker gebleken dan gedacht. Ik bedoel daarmee: mindere spelers laten vertrekken en spelers van een hoger niveau daarvoor terug krijgen. Topspelers zien vaak geen uitdaging in de Nederlandse competitie of vinden het salaris te laag. Daarbij komt dat Ajax altijd de beste jeugdspelers had. Dat is niet meer. Elders in Nederland wordt ook fantastisch opgeleid. Het is niet meer zo dat automatisch de beste talenten naar Amsterdam komen. De lichting Van der Vaart, Heitinga, Sneijder, Stekelenburg, De Jong was heel goed. Maar daarna zijn slechts Emanuelson en Maduro gekomen. Toen is het opgehouden. Iedereen zeurt over aankopen als Colin en Delorge, maar zelfs Ajax moet zelfs dergelijke spelers halen als breedte-investering. Die lopen er momenteel in Amsterdam niet rond.’’
Met Edgar Davids in de basis was Ajax onverslaanbaar. Hij brak zijn been in de seizoensvoorbereiding omdat hij geen scheenbeschermers droeg. Dat is een dure blessure nu Ajax de Champions League is misgelopen en niet Europees overwintert. Heb jij toen gezien dat hij zonder scheenbeschermers het veld inging?
,,Nee. Daar let je niet op. In principe is het de taak van de assistent-scheidsrechter. De mijne in elk geval niet.’’
Stel dat je het had gezien, zou je er dan wat van gezegd hebben tegen een ervaren speler als Davids?
,,Als ik dat zou zien, zou ik gezegd hebben: ‘joh, ben jij niet wat vergeten?’ Maar ik vind dit niet mijn fout. Volgens mij is het dragen daarvan zelfs verplicht. Nu is het inderdaad een hele dure blessure gebleken. Ik heb toen Davids wegviel direct gepleit voor de komst van een nieuwe middenvelder. Daarna ben ik de fout ingegaan door daar geen voldoende druk op te zetten. M en vond Schilder-Vertonghen een goed alternatief. Ik niet. Als klap op de vuurpijl werd Sneijder verkocht en kreeg Gabri last van zijn meniscus. Mijn hele middenveld viel in één keer weg.’’
Je had Kenneth Perez nog altijd achter de hand. Toch geen slechte, blijkt dit seizoen bij PSV.
,,Ik heb nooit gezegd dat hij geen goede voetballer is. Alleen eiste Perez een basisplaats. Dat is een rare vraag in de topsport, vind ik. Een basisplaats dwing je af, die krijg je niet. Ook niet nadat Babel en Sneijder werden verkocht.’’
Speelde mee in je afweging dat Perez vorig seizoen in opspraak raakte toen hij een gekleurde grensrechter uitschold voor ‘kankerneger’ omdat jezelf ook een donkere huidskleur hebt?
,,Onzin. Perez heeft volgens mij vorig jaar 45 keer in Ajax 1 gestaan. Trouwens, ik heb dat incident nog gebagatelliseerd. En dat is het wrange. Dit horen wij donkere spelers ons hele leven al. Het doet ons niets meer. Je bent eraan gewend. Maar wat Perez betreft, ik heb zelfs zijn excuusbrief geschreven en gedicteerd aan David Endt, de teammanager. Bovendien heb ik Kenneth aangeraden een clinic in de Bijlmer te geven, ter goedmaking.’’
Olaf Lindenbergh moest weg omdat hij een vriendje van Perez is?
,,Aan die jankerd wil ik geen tijd besteden. Ieder woord hierover is er een teveel.’’
Aan jouw manier van motiveren moesten spelers als Huntelaar en Stekelenburg erg wennen.
,,Klaas Jan heeft een grote kwaliteit: hij is dodelijk in het zestienmetergebied. Maar ja, je bent niet altijd in de zestien. Dus wilde ik hem anders laten voetballen. Daar geloofde hij niet in, ook gevoed door zijn omgeving. Maar gezien de ontwikkeling van Ryan Babel en Wesley Sneijder is Klaas Jan tot inkeer gekomen. Hij doet het nu goed en kan een hele grote worden. En wat betreft Maarten Stekelenburg: hij werd getraind door Fred Grim, net als Maarten ook introvert. Toen Fred wegging heb ik Carlo l’Ami gevraagd keeperstrainer te worden. Een extravert persoon dus. Dan hoop je dat dat werkt. Ik denk het wel.’’
Je wordt bij Chelsea veldtrainer, de assistent van Avram Grant. Ligt zo’n rol bij een topclub, ook gezien je geschiedenis bij Barcelona, je beter dan eindverantwoordelijke bij een topclub?
,,Mijn reputatie wordt nu opgehangen aan twee mislukte Europese wedstrijden. Daar ga ik dus maar niet op in. Ik zie niet in waarom ik geen hoofdtrainer kan zijn. Het enige vervelende van die baan is dat ik moet praten met mensen als jij. Met journalisten dus. Ook bij Chelsea zal ik me met de opstelling gaan bemoeien, net als bij Barcelona. Mijn assistenten bij Ajax bemoeiden zich daar trouwens ook mee. Maar het is heerlijk dat ik daar voor de buitenwereld geen verantwoording meer voor hoef af te leggen.’’
|
Lucas
|
Geplaatst: Do 11 okt 2007 10:13
|
|
Wat een jankerd die henk. Niets ligt aan hem. Het feit dat het europees 18 jaar lang beter ging dan onder Henk, heeft niets met Henk te maken. Juist het afgelopen seizoen is gericht ingekocht op zaken die Ajax in het recente verleden miste, namelijk ervaring. Het maakt het jankverhaal nog veel ongeloofwaardiger. Henk is geen Europese top, dat lijkt me de juiste conclusie
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 11 okt 2007 11:06
|
|
Ja, bullshiot van de bovenste plank. Delorge en Colin beter dan Schilder en Vertonghen? Dan zie je het gewoon heel slecht en probeer je safe te spelen. Vernietiging van talent.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 11 okt 2007 15:59
|
|
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik Delorge tot nu toe een aanwinst vind. Schilder heeft nog niet kunnen laten zien wat voor specifieke kwaliteiten hij nu heeft.
Rommedahl en Colin, vooral die twee vind ik echt on-Ajaxe spelers.
|
Pal
|
Geplaatst: Do 11 okt 2007 18:37
|
|
Ik moet eerlijk bekennen dat ik me aan Rommedahl lang niet zo erger als dat ik me ergerde aan die Rosales of (op enkele momenten na) De Mul.
|
Kielse Rat
Forum berichten: 15
|
Geplaatst: Do 11 okt 2007 18:51
|
|
Huh, jij vond De Mul toch juist altijd zo goed?
|
Pal
|
Geplaatst: Do 11 okt 2007 19:24
|
|
op momenten ja.
|
Pal
|
Geplaatst: Za 13 okt 2007 11:43
|
|
Citaat: Er heerst verdeeldheid onder de bezoekers van FCUpdate.nl. Op de vraag wie medio 2008 hoofdcoach van Ajax moet worden, kwam niet één duidelijke favoriet naar voren. Co Adriaanse kreeg de meeste stemmen, maar had zeker geen grote meerderheid. De huidige coach van Al-Sadd uit Qatar kreeg 26 procent van de stemmen.
Bij onze poll kon, naast Adriaanse, gekozen worden uit Martin Jol, Guus Hiddink, Frank Rijkaard en Marco van Basten. Hoewel in de wandelgangen ook de naam van Foppe de Haan genoemd wordt, lijken dit de belangrijkste kanshebbers om Adrie Koster na dit seizoen op te volgen als hoofdtrainer in de ArenA.
Van dit vijftal, kreeg Guus Hiddink de minste stemmen. Slechts twaalf procent denkt dat de huidige bondscoach van Rusland, die op het punt staat om zijn contract bij de Russische voetbalbond met twee jaar te verlengen, volgend jaar de overstap maakt naar Amsterdam. De andere kandidaat-trainers ontlopen elkaar bij onze poll niet veel. Adriaanse kreeg de meeste stemmen (26 procent), maar ook bondscoach Marco van Basten (22 procent), Tottenham-trainer Martin Jol (twintig procent) en Barcelona-coach Frank Rijkaard (negentien procent) worden veel genoemd.
|
Kaboem!
Forum berichten: 1743
|
Geplaatst: Za 13 okt 2007 13:15
|
|
Foppe is een held!
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Za 13 okt 2007 18:26
|
|
Foppe is na CA mijn keuze.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 13 okt 2007 18:40
|
|
Pff, geen Foppe. Niveautje Ten Cate of Jol.
|
Pal
|
Geplaatst: Za 13 okt 2007 18:41
|
|
Foppe staat net onder Mario Been op mijn lijstje. En Mario Been is de 1 na laatste op dat lijstje.
|
Anonymous
|
Geplaatst: Za 13 okt 2007 19:16
|
|
dat is niet aardig; de man is wel tweevoudig wereldkampioen!!! :ja:
|
Pal
|
Geplaatst: Za 13 okt 2007 20:10
|
|
De man is geen enkele keer wereldkampioen geworden. Sterker nog, hij heeft nooit kwalificatie voor een wereldkampioenschap weten af te dwingen.
|
Simpson
Forum berichten: 100
|
Geplaatst: Za 13 okt 2007 20:41
|
|
Twee keer Europees kampioen worden is ook een prestatie hoor, Pal.
Maar ik zie Foppe ook niet komen.
|
Anonymous
|
Geplaatst: Zo 14 okt 2007 17:35
|
|
wereld- europees whats the diff
|
Pal
|
Geplaatst: Zo 14 okt 2007 18:10
|
|
Een aantal continenten en een paar hele sterke teams zoals Brazilie en Argentinie.
|
Anonymous
|
Geplaatst: Zo 14 okt 2007 18:13
|
|
Brazilie en Argentinië? eitje! XD
|
Lucas
|
Geplaatst: Ma 15 okt 2007 09:55
|
|
nee hoor Henk! Niemand verwacht een halve finale of finale CL. Wat je zo makkelijk vergeet voor het gemak, dat je de slechtst presterende Ajaxtrainer bent, Europees gezien, sinds 1988. En dat met toch de nodige versterkingen. Je zou je kapot moeten schamen in plaats van een grote bek opzetten over je spelers.
Overigens zei Huntelaar over zijn verhouding met Ten Cate, dat 'het de laatste tijd wat beter ging'. Lijkt me toch niet hetzelfde als de suggestie dat hij je geweldig vindt, Gekke Henk
Citaat: Ten Cate: 'Ambitieniveau Ajax zelfde als tijdens Van Gaal'
Henk ten Cate is niet langer trainer van Ajax. In een groot interview laat de nieuwe veldtrainer van Chelsea zich flink leeglopen. Hij stelt de realiteitszin bij Ajax ter discussie, weigert te praten over Olaf Lindenbergh en is blij dat hij ietwat in de luwte gaat werken in Londen.
"Het verwachtingspatroon bij Ajax is onevenredig hoog", zegt Ten Cate in het Algemeen Dagblad. Hij stelt dat Ajax geen deel meer uitmaakt van de Europese top, maar dat de club dat zelf niet onder ogen wil zien en hetzelfde ambitieniveau heeft als in de tijd van Louis van Gaal.
Daarnaast geeft Ten Cate aan dat hij na het wegvallen van Edgar Davids en de verkoop van Wesley Sneijder aan Real Madrid, niet hard genoeg heeft aangedrongen bij het bestuur op een nieuwe middenvelder. "Men vond Schilder-Vertonghen een goed alternatief. Ik niet", stelt de coach.
Ook Kenneth Perez komt ter sprake. "Ik heb nooit gezegd dat hij geen goede voetballer is", aldus Ten Cate. "Alleen eiste Perez een basisplaats. Dat is een rare vraag in de topsport, vind ik. Een basisplaats dwing je af, die krijg je niet. Ook niet nadat Babel en Sneijder werden verkocht."
Tussendoor noemt hij Lindenbergh 'een jankerd'. "Ieder woord hierover is te veel." Klaas-Jan Huntelaar was eerst niet overtuigd van Ten Cate's werkwijze, maar is volgens de Amsterdammer tot inkeer gekomen. "Hij kan een hele grote worden."
In het slot geeft hij aan dat hij niet inziet waarom hij geen hoofdtrainer kan zijn. "Het enige vervelende van die baan is dat ik moet praten met mensen als jij. Met journalisten dus. (...) Maar het is heerlijk dat ik daar voor (de opstelling, red.) geen verantwoording meer aan de buitenwereld hoef af te leggen."
Zondag schuift Henk ten Cate aan bij Voetbal Insite om zijn verhaal te doen.
|
Anonymous
|
Geplaatst: Ma 15 okt 2007 10:32
|
|
Citaat: Wat je zo makkelijk vergeet voor het gemak, dat je de slechtst presterende Ajaxtrainer bent, Europees gezien, sinds 1988.
Is dat zo? Cijfers!!!
|
Lucas
|
Geplaatst: Ma 15 okt 2007 10:43
|
|
Geen zin om te zoeken Doc! Maar neem van mij aan dat 1988 het laatste jaar was dat Ajax in de eerste ronde werd uitgeschakeld.
|