Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Opvolger Henk Ten Cate
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Opvolger Henk Ten Cate
Maker: LucasBekeken: 13947
Status: InactiefBerichten: 364
+ Nieuw bericht <<<   <   4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Lucas

Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Geplaatst: Di 9 okt 2007 18:58
Hoe dan ook, Huntelaar vindt het niet jammer dat Ten Cate weg is (Bron: Huntelaar in het sportjournaal).

Natuurlijk heeft een trainer niets te zeggen over aan- en verkoopbeleid. Zo'n man zit er voor de korte termijn. De financiele positie zal hem bijvoorbeeld een rotzorg zijn. Net zoals een risicootje meer of minder nemen. Bovendien is het een apart vak.
Bertje

Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 9 okt 2007 19:02
Citaat:
Ach, de naam van zijn functie is niet belangrijk.

Dit heeft niet met de naam te maken, maar met de rol. Bij Ajax is de directie zowel controlerend als uitvoerend bezig. Dat vind ik fout. Want dan worden die mensen dus vrijwel nooit aangesproken op hun fouten. Ja, als het te laat is en de boerenkinkel om de hoek ook ziet dat het fout is gegaan.

Citaat:
Wat je zegt is dat de man die de rode lijn moet bewaken deel moet uitmaken van de technische staf? Ok. Hij moet dus meer gras tussen zijn voeten hebben.

Van mij hoeft hij niet elke dag met de selectie op stap te zijn, maar hij moet niet zichzelf controleren.

Ik vind wel dat de man die de belangrijkste stem heeft bij de aankopen meer met de selectie op stap moet zijn, ja.
Lucas

Geplaatst: Di 9 okt 2007 19:03
In een bedrijf, en zo is Ajax georganiseerd, controleert de raad van commissarissen het bestuur.
Bertje

Geplaatst: Di 9 okt 2007 19:26
Het bestuur is weer wat anders dan de directie. De directie is aangesteld door het bestuur en stelt zelf het beleid op en voert deze dan uit. Van Geel regelt immers zelf de selectie. En dat klopt niet, want Van Geel hoort de trainer aan te stellen en de trainer hoort dan weer de selectie te regelen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Di 9 okt 2007 19:30
Citaat:
Dit heeft niet met de naam te maken, maar met de rol. Bij Ajax is de directie zowel controlerend als uitvoerend bezig. Dat vind ik fout. Want dan worden die mensen dus vrijwel nooit aangesproken op hun fouten. Ja, als het te laat is en de boerenkinkel om de hoek ook ziet dat het fout is gegaan.

Inderdaad. Het bestuur wordt gecontroleerd, Lucas.
De trainer wordt ook gecontroleerd. Door de spelers.
Tsja, te laat? Het is altijd te laat. In welke structuur dan ook.
Welke structuur bij welke club werkt er wel goed?

Citaat:
Ik vind wel dat de man die de belangrijkste stem heeft bij de aankopen meer met de selectie op stap moet zijn, ja.

Ik denk dat een TD wel eens meer inzicht heeft in de selectie dan een trainer. Ik herinner me Beenhakker en Zlatan nog wel.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 9 okt 2007 19:32
Citaat:
Het bestuur is weer wat anders dan de directie. De directie is aangesteld door het bestuur en stelt zelf het beleid op en voert deze dan uit. Van Geel regelt immers zelf de selectie. En dat klopt niet, want Van Geel hoort de trainer aan te stellen en de trainer hoort dan weer de selectie te regelen.

Van Geel doet dat zeker niet alleen, het aanstellen van een trainer.
Bertje

Geplaatst: Di 9 okt 2007 19:34
Citaat:
Ik denk dat een TD wel eens meer inzicht heeft in de selectie dan een trainer. Ik herinner me Beenhakker en Zlatan nog wel.

Dan was Adriaanse dus niet geschikt als man voor de aankopen en had Beenhakker dus in de technische staf moeten zitten. Hoe ingewikkeld is dit nou?
Lucas

Geplaatst: Di 9 okt 2007 19:34
Citaat:

Natuurlijk heeft een trainer niets te zeggen over aan- en verkoopbeleid. Zo'n man zit er voor de korte termijn. De financiele positie zal hem bijvoorbeeld een rotzorg zijn. Net zoals een risicootje meer of minder nemen. Bovendien is het een apart vak.

Reageer hier dan eens op bert! Er is geen club waar de trainer over het aan- en verkoopbeleid gaat. Behal;ve dan in Engeland, maar je kan niet beweren dat die mensen daar gecontroleerd worden door wie dan ook
Bertje

Geplaatst: Di 9 okt 2007 19:37
Citaat:

Reageer hier dan eens op bert! Er is geen club waar de trainer over het aan- en verkoopbeleid gaat. Behal;ve dan in Engeland, maar je kan niet beweren dat die mensen daar gecontroleerd worden door wie dan ook

Spelers zijn er ook voor de korte termijn. Welke speler blijft er nou langer dan een (goede) trainer? Bij een goede ondersteuning (door middel van een goede opleiding en een goede scouting) kom je, als je kundige mensen hebt om aankopen te doen/jeugdspelers over te hevelen, vanzelf weer aan goede spelers.
Lucas

Geplaatst: Di 9 okt 2007 19:38
Er zijn zat spelers die langer blijven dan een trainer. Zeker bij Ajax op het moment.

De trainer heeft maar 1 belang, en dat is de selectie. Ajax heeft meer belangen! In jouw model had ten cate 50 miljoen voor Modric uit kunnen geven, hij wist toch al dat hij eind van dit seizoen zou stoppen. Of 4e plaats in de winterstop? gauw nog ff Alves erbij
Bertje

Geplaatst: Di 9 okt 2007 19:39
Citaat:
Er zijn zat spelers die langer blijven dan een trainer. Zeker bij Ajax op het moment

Maar dat komt omdat de trainer dus niet goed is en/of zijn werk niet goed kan doen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 9 okt 2007 19:39
Citaat:

Dan was Adriaanse dus niet geschikt als man voor de aankopen en had Beenhakker dus in de technische staf moeten zitten. Hoe ingewikkeld is dit nou?
Maar waarom?! Beenhakker deed het toch goed qua aankopen en het zien waar AJAX behoefte aan had? Adriaanse was ook niet de man van de aankopen. Lijkt me sterk dat hij met Mido, Trabelsi, Maxwell en Zlatan op de proppen kwam.
Lucas

Geplaatst: Di 9 okt 2007 19:41
Het is gewoon niet waar dat de directie niet wordt gecontroleerd. Ajax bewijst het nota bene. Werd directeur van gaal er niet uitgeschopt, niet zo lang geleden?
Bertje

Geplaatst: Di 9 okt 2007 19:44
Citaat:

Maar waarom?! Beenhakker deed het toch goed qua aankopen en het zien waar AJAX behoefte aan had? Adriaanse was ook niet de man van de aankopen. Lijkt me sterk dat hij met Mido, Trabelsi, Maxwell en Zlatan op de proppen kwam.

Omdat Beenhakker dan niet én het technische beleid vaststelt én het technische beleid uitvoert. Wat ik voorstel is ook niet heel rigoreus. Je verplaatst alleen wat rechten van de directie naar de 'ambtenaren'.

Ik ben voor een uitgebreide technische staf, die binnen een bepaald beleid (aanvallend voetbal, jeugdspelers de kans geven en alle andere dingen die bij Ajax horen) min of meer vrij is. Dan heb je minder last van conflicterende belangen, omdat je niet een TD hebt die qua uitvoering naast de staf staat en qua controle boven de staf staat. Dat is toch krom?
Bertje

Geplaatst: Di 9 okt 2007 19:44
Citaat:
Het is gewoon niet waar dat de directie niet wordt gecontroleerd. Ajax bewijst het nota bene. Werd directeur van gaal er niet uitgeschopt, niet zo lang geleden?

Ik zeg ook helemaal niet dat de directie niet wordt gecontroleerd.
Lucas

Geplaatst: Di 9 okt 2007 19:46
Jij zegt dat van geel zichzelf controleert, maar datgeldt voor iedereen. Dus nam ik wellicht ten onrechte aan dat je het zo bedoelde.

Ten Cate geeft spelers ook opdrachten mee en controleert zelf of ze ze goed uitvoeren
Bertje

Geplaatst: Di 9 okt 2007 19:48
Citaat:
Jij zegt dat van geel zichzelf controleert, maar datgeldt voor iedereen. Dus nam ik wellicht ten onrechte aan dat je het zo bedoelde.

Wellicht was ik niet helemaal duidelijk.

Citaat:
Ten Cate geeft spelers ook opdrachten mee en controleert zelf of ze ze goed uitvoeren

Zo hoort het ook, want daar stelt Ten Cate het beleid vast (hoe moet de speler spelen). De spelers bepalen niet zelf of ze goed spelen, wat Van Geel wel doet, want de uitvoering (het spelen) wordt door hem gedaan, maar de controle daarop ook.
Lucas

Geplaatst: Di 9 okt 2007 19:54
Nee hoor, de uitvoering wordt door van geel gedaan (samenstellen van de selectie en technische staf) en controle daarop door de RvC
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 9 okt 2007 20:09
Citaat:
Ik ben voor een uitgebreide technische staf, die binnen een bepaald beleid (aanvallend voetbal, jeugdspelers de kans geven en alle andere dingen die bij Ajax horen) min of meer vrij is. Dan heb je minder last van conflicterende belangen, omdat je niet een TD hebt die qua uitvoering naast de staf staat en qua controle boven de staf staat. Dat is toch krom?

Het enige wat ik stel is dat de trainer niet de spelers moet kopen, maar wel mag aangeven wat voor een type speler hij zou willen zien bij AJAX. En dat de speelstijl, min of meer, vaststaat bij AJAX en de TD bewaakt dat.

Misschien moet AJAX ook naar een soort model-Chelsea.
Veldtrainers houden zich alleen bezig met trainen en verder niets.
Bertje

Geplaatst: Di 9 okt 2007 20:16
Citaat:
Nee hoor, de uitvoering wordt door van geel gedaan (samenstellen van de selectie en technische staf) en controle daarop door de RvC

Onder meer. Van Geel controleert ook het technische beleid van de mensen onder hem. Mensen die moeten werken met de middelen die hij hen toereikt.
Bertje

Geplaatst: Di 9 okt 2007 20:17
Citaat:

Het enige wat ik stel is dat de trainer niet de spelers moet kopen, maar wel mag aangeven wat voor een type speler hij zou willen zien bij AJAX. En dat de speelstijl, min of meer, vaststaat bij AJAX en de TD bewaakt dat.

Misschien moet AJAX ook naar een soort model-Chelsea.
Veldtrainers houden zich alleen bezig met trainen en verder niets.

Nu beginnen we elkaar te begrijpen. Wat mij betreft worden de aankopen gedaan door iemand die er verstand van heeft en iemand die op gelijke voet staat met (de rest van) de technische staf.
Lucas

Geplaatst: Di 9 okt 2007 20:18
Dat is toch altijd zo? Ik neem mensen aan op mijn afdeling, geef ze taken en beoordeel ze.
Bertje

Geplaatst: Di 9 okt 2007 20:28
Oké, stel dat jij de baas bent van iemand die een tekening moet maken. Ik weet niet wat je precies doet en dit is een simpel voorbeeld.

Jij stelt iemand aan, jij zegt diegene wat voor tekening het moet worden (portret, strip etc.) en jij kijkt of diegene het goed doet. Maar je hebt niet de taak om diegene de middelen toe te reiken, waarmee hij die tekening moet maken. Stel dat jij hem alleen leeg blaadje geeft, maar geen potlood, hoe moet hij/zij dan een tekening maken?

Geef diegene dan de mogelijkheid om zijn eigen blaadje en potlood te verzorgen of geef hem ondersteuning van iemand die dat voor hem/haar regelt, zodat de tekenaar zelf zich compleet op het tekenen kan richten.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 9 okt 2007 21:28
Citaat:
'Onhandige Ten Cate heel teleurgesteld in Ajax'

Bron: Voetbal International

Henk ten Cate heeft Ajax niet voor het blok gezet en baalt ervan dat de club dat heeft laten doorschemeren bij monde van technisch directeur Martin van Geel. 'Dat is pertinent niet waar', zegt Ten Cate in het Sportjournaal.

De naar Chelsea vertrokken coach wil benadrukken dat hij juist géén druk heeft uitgeoefend om weg te mogen. 'Ik heb alles en iedereen gezegd dat ik niet van plan was Ajax te verlaten als zij dat niet wilden.' Dat het omgekeerde gisteren de pers haalde, doet Ten Cate pijn. 'Ik ben heel teleurgesteld.'

Overigens stak Ten Cate ook gedeeltelijk de hand in eigen boezem. Dat hij eerst praatte met Chelsea en daarna pas Ajax inlichtte, noemde de Amsterdammer onhandig. 'Het was niet helemaal correct, maar het gebeurt niet anders in de voetballerij.'

Ten Cate suggereert op zijn beurt dat Ajax niet erg leek te zitten met een mogelijk vertrek van de hoofdtrainer. 'Van Geel zei: Goh, wat een erkenning voor je vakmanschap!. En: Sta je er open voor?'

Van Geel gaf gisteren aan dat Ajax haast wel moest meewerken omdat Ten Cate met zijn hoofd al bij Chelsea zou zitten. 'Henk vertelde mij donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag dat hij heel graag naar Chelsea wilde.'
Pal

Forum berichten: 215
Geplaatst: Wo 10 okt 2007 08:49
Citaat:

Co Adriaanse heeft tegenover de NOS aangegeven dat hij best openstaat voor een terugkeer bij Ajax. Of de momenteel in het Midden-0osten werkende trainer welkom is bij Ajax valt te betwijfelen, enkele weken geleden gaf Ajax voorzitter John Jaakke nog aan dat de kans daarop nihil is. Ajax is niet veranderd en Adriaanse is niet veranderd, aldus de voorzitter

TROCA ance2:
+ Nieuw bericht <<<   <   4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.824
Berichten: 213.618 Onderwerpen: 2.436 Nieuwste lid: Jamesdarin
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 16.760.292 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Opvolger Henk Ten Cate
Ga
Zoeken: