Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Opvolger Henk Ten Cate
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Opvolger Henk Ten Cate
Maker: LucasBekeken: 14281
Status: InactiefBerichten: 364
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anonymous

Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 9 okt 2007 14:51
Citaat:
Nee hoor, dat wist ik allang. Succesvol speler bij PSV, coach bij RKC

met een 12e plek ben je niet succesvol, dan ben je een grijze muis!
Lucas

Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Geplaatst: Di 9 okt 2007 14:53
Die nuance konden sommigen ook al niet in de discussie over ten Cate aanbrengen, maar een twaalfde plaats kan geweldig zijn, het is allemaal afhankelijk van het materiaal waarmee je werkt!
Anonymous

Forum berichten: 4060
Geplaatst: Di 9 okt 2007 15:05
waar zijn mijn manieren, gefeliciteerd meneer koster. speciaal voor de gelegenheid heb ik een : koster : smiley geupt.
:koster:
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Di 9 okt 2007 16:54
Citaat:
Goede post, Lucas.
Meerdere stromingen zijn funest voor een organisatie. Meerdere meningen zijn prima in een politieke partij, maar AJAX heeft meer weg van de Tweede Kamer. Kan nooit de bedoeling zijn.

Slechte vergelijking, 343. Ajax is namelijk geen orgaan als de tweede kamer, want bij Ajax is er geen trias politica. Het probleem is dan ook niet dat er veel meningen zijn, want meningen zul je altijd houden, maar dat, zoals Jöhnk al zei, Ajax kennelijk niet met die meningen kan omgaan. Kennelijk weet men bij Ajax niet goed wat er nou moet gebeuren, want anders zou Ajax zijn eigen plan trekken.

Daarom lijkt het mij zinnig om de technische staf meer 'uitvoerende macht' te geven. Nu wordt de visie van de staf 'doodgecoacht' door het leger aan 'ambtenaren' erboven.

Binnen een voetbalclub kan er nu eenmaal geen democratie bestaan.
Lucas

Geplaatst: Di 9 okt 2007 17:05
Maar je kunt ze niet zomaar negeren, die mensen zitten binnen de club. Door de ledenraad en lijntjes en stromannetjes, is Ajax wel degelijk prima te vergelijken met een politieke partij. Helaas
Bertje

Geplaatst: Di 9 okt 2007 17:10
Een politieke partij is weer wat anders dan de Tweede Kamer, hè?

Al die meningen kunnen alleen conflicten opleveren als niet duidelijk is wie over wat beslist. Dát is dan ook het probleem, lijkt mij.
Lucas

Geplaatst: Di 9 okt 2007 17:11
Misschien worden mensen alleen maar geaccepteerd als ze iedereen te vriend houden?
Bertje

Geplaatst: Di 9 okt 2007 17:13
Dan is de structuur dus niet goed, want bij een duidelijke structuur moet iedereen gewoon zijn/haar werk kunnen doen.
Lucas

Geplaatst: Di 9 okt 2007 17:15
Natuurlijk is de structuur niet goed, vandaar de vergelijking met politiek!

Ajax moet eens goed doorgelicht worden en alle machomannetjes die belangrijk willen zijn moeten er eens uit geschopt worden. Met Cruijff voorop
Bertje

Geplaatst: Di 9 okt 2007 17:17
Volgens mij is Cruijff niet in dienst bij Ajax en kan hij dus ook niet weggeschopt worden. De mensen die naar verkeerde adviezen van Cruijff luisteren/adviezen van Cruijff verkeerd interpreteren, moeten weggeschopt worden.
Lucas

Geplaatst: Di 9 okt 2007 17:20
Cruijff heeft de neiging nogal kinderachtig te zijn als er niet naar zijn advies wordt geluisterd. Dus ik bedoel dan ook, niet meer om advies aan die man vragen
Bertje

Geplaatst: Di 9 okt 2007 17:21
Dat is aan de beleidsmakers. Kennelijk maken zij hier de verkeerde keuze, doen zij niets met zijn adviezen of begrijpen ze zijn adviezen niet.
Lucas

Geplaatst: Di 9 okt 2007 17:23
Of nog erger, volgen ze zijn adviezen op
Bertje

Geplaatst: Di 9 okt 2007 17:33
Dan maken ze dus de verkeerde keuze.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Di 9 okt 2007 17:34
Citaat:
Slechte vergelijking, 343. Ajax is namelijk geen orgaan als de tweede kamer, want bij Ajax is er geen trias politica. Het probleem is dan ook niet dat er veel meningen zijn, want meningen zul je altijd houden, maar dat, zoals Jöhnk al zei, Ajax kennelijk niet met die meningen kan omgaan. Kennelijk weet men bij Ajax niet goed wat er nou moet gebeuren, want anders zou Ajax zijn eigen plan trekken.

Daarom lijkt het mij zinnig om de technische staf meer 'uitvoerende macht' te geven. Nu wordt de visie van de staf 'doodgecoacht' door het leger aan 'ambtenaren' erboven.

Binnen een voetbalclub kan er nu eenmaal geen democratie bestaan.

Jöhnk? Is dat die jongen die Gullit wel bij AJAX zou willen zien? :crazy:

Ik wilde alleen maar aangeven dat AJAX meer een oorlogsdebatzone lijkt ipv een politieke partij met een duidelijk doel in de verkiezingsstrijd.
Bij AJAX zijn er geen wetgevende, uitvoerende en 'rechterlijke' machten?

Het lijkt mij vooral zinnig om de TD boven alles te stellen ipv de technische staf. Anders zit de volgende trainer weer met piepels als Urzaiz, Colin en Delorge. (gelukkig allemaal een contract voor 1 jaar) en krijg je nooit 1 lijn.
Bertje

Geplaatst: Di 9 okt 2007 17:39
Net alsof spelers langer onder contract staan dan trainers. Als je een goede scouting en een goede opleiding hebt, is er altijd weer voldoende materiaal om aan nieuwe goede spelers te komen.

Kort door de bocht is het bestuur van Ajax de uitvoerende en wetgevende macht en zijn de staf, scouting en dergelijken de ambtenaren die deze macht ondersteunen. Lijkt mij niet juist, want bij een voetbalclub zijn juist die ambtenaren het belangrijkst en die moeten dus (veel meer) kunnen bepalen wat er gebeurt.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 9 okt 2007 17:46
Maar was er nou net niet iets aan de hand met de scouting? Worden die niet genegeerd door oa coach Ten Cate? AJAX heeft de laatste jaren trainers onder contract gehad die steeds andere spelers kochten waar de opvolger dan weer mee in zijn maag zat. Voorbeelden te over!

Voor mij is de TD het belangrijkste. Trainers zijn passanten. De TD moet handelen volgens de cultuur van AJAX.
Bertje

Geplaatst: Di 9 okt 2007 17:48
De TD staat niet met die jongens op het veld, de trainer wel. Dus moet de trainer een veel belangrijkere stem hebben in het aankoopbeleid, vind ik. Daarbij moet de technische staf dan dus wel de kunde van het aankopen verstaan.

Verder is het dan zaak dat de scouting goed is, zodat er goede spelers worden aangedragen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 9 okt 2007 17:57
Maar de TD houdt zeker wel de vinger aan de pols en weet beter de cultuur binnen en van AJAX.
Dus jij vindt dat Ten Cate een speler als Colin kan binnenhalen? Niet alleen kwalitatief belabberd, maar ook qua mentaliteit ongeschikt om het spel van AJAX te kunnen spelen?

De kunde van het aankopen? Welke trainer had dat nou? Koeman? Blind? Ten Cate? De beste waren nog Olsen en TD Beenhakker.

Volgens mij heeft de scouting nog geen kans gehad. De hand zit op de knip en er wordt niet geluisterd naar die mensen.
Bertje

Geplaatst: Di 9 okt 2007 18:13
Citaat:
Maar de TD houdt zeker wel de vinger aan de pols en weet beter de cultuur binnen en van AJAX.

Ik vind de functie van TD ook niet overdreven, maar het zou dan slechts een controlerende functie moeten zijn en geen uitvoerende.

Citaat:
Dus jij vindt dat Ten Cate een speler als Colin kan binnenhalen? Niet alleen kwalitatief belabberd, maar ook qua mentaliteit ongeschikt om het spel van AJAX te kunnen spelen?

Nee, want dan heeft de staf (en dat is iets anders dan de trainer) dus niet voldoende verstand van het aankopen van spelers.

Citaat:
De kunde van het aankopen? Welke trainer had dat nou? Koeman? Blind? Ten Cate? De beste waren nog Olsen en TD Beenhakker.

Staf, 343, niet de trainer. Ik wil de staf meer 'uitvoerende macht' geven en logischerwijs moet je het 'ambtenarenapparaat' dan ook vergroten.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 9 okt 2007 18:17
Citaat:
Ik vind de functie van TD ook niet overdreven, maar het zou dan slechts een controlerende functie moeten zijn en geen uitvoerende.

Ik vind van wel. De TD (AJAX) bepaalt de speelwijze en de spelers die naar AJAX komen. Daar worden we het niet over eens, denk ik. XD

Citaat:
Nee, want dan heeft de staf (en dat is iets anders dan de trainer) dus niet voldoende verstand van het aankopen van spelers.

En wat is de staf, volgens jou?
Bertje

Geplaatst: Di 9 okt 2007 18:24
Citaat:
Ik vind van wel. De TD (AJAX) bepaalt de speelwijze en de spelers die naar AJAX komen. Daar worden we het niet over eens, denk ik. XD

Dan moet je hem onderbrengen bij de technische staf, want iemand die uitvoert kan niet tegelijkertijd zijn eigen beleid controleren.

Citaat:
En wat is de staf, volgens jou?

Dat zijn nu de trainer, keeperstrainer, looptrainer, assistenten, verzorgers en dergelijken. Maar ik vind dat de mensen die elke dag met de selectie in contact komen, het beste weten wat die selectie nodig heeft. Daarom zou de belangrijkste stem voor wat betreft de aan te kopen spelers ook bij die mensen moeten liggen. Dan moet je dus wel zorgen dat daar iemand bij zit die er verstand van heeft. Ten Cate komt met Colin. Dan heb je er dus niet voldoende verstand van.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 9 okt 2007 18:38
Citaat:
Dan moet je hem onderbrengen bij de technische staf, want iemand die uitvoert kan niet tegelijkertijd zijn eigen beleid controleren.

Ik ben van mening dat Van Geel echt niet de hele dag achter de bloemen zit. Ik denk dat hij heel goed weet wat er leeft in de spelersgroep, hoe er getraind wordt etc.

Citaat:
Dat zijn nu de trainer, keeperstrainer, looptrainer, assistenten, verzorgers en dergelijken. Maar ik vind dat de mensen die elke dag met de selectie in contact komen, het beste weten wat die selectie nodig heeft. Daarom zou de belangrijkste stem voor wat betreft de aan te kopen spelers ook bij die mensen moeten liggen. Dan moet je dus wel zorgen dat daar iemand bij zit die er verstand van heeft. Ten Cate komt met Colin. Dan heb je er dus niet voldoende verstand van.

Hoe kun je iedere dag met de spelers in contact komen als je die nog moet kopen? Natuurlijk kan de trainer wel aangeven wat voor een soort speler hij erbij zou willen hebben, maar aankopen moeten worden gedaan door de mensen die de rode lijn bewaken bij AJAX. En dat is zeker niet de trainer.
Bertje

Geplaatst: Di 9 okt 2007 18:46
Citaat:
Ik ben van mening dat Van Geel echt niet de hele dag achter de bloemen zit. Ik denk dat hij heel goed weet wat er leeft in de spelersgroep, hoe er getraind wordt etc.

Oké, maar dan moet hij dus ondergebracht worden bij de staf en uit de directie gehaald worden.

Citaat:
Hoe kun je iedere dag met de spelers in contact komen als je die nog moet kopen? Natuurlijk kan de trainer wel aangeven wat voor een soort speler hij erbij zou willen hebben, maar aankopen moeten worden gedaan door de mensen die de rode lijn bewaken bij AJAX. En dat is zeker niet de trainer.

Lees nou eens wat ik zeg, joh. De staf staat wel constant in contact met de huidige selectie, waardoor ze een beter beeld hebben van wat men mist. En die man die de rode lijn bewaakt, kan dus gewoon in de staf zitten, maar een andere naam hebben dan 'trainer'. Je gaat totaal niet in op wat ik zeg.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 9 okt 2007 18:54
Citaat:
Oké, maar dan moet hij dus ondergebracht worden bij de staf en uit de directie gehaald worden.

Ach, de naam van zijn functie is niet belangrijk.

Citaat:
Lees nou eens wat ik zeg, joh. De staf staat wel constant in contact met de huidige selectie, waardoor ze een beter beeld hebben van wat men mist. En die man die de rode lijn bewaakt, kan dus gewoon in de staf zitten, maar een andere naam hebben dan 'trainer'. Je gaat totaal niet in op wat ik zeg.

Wat je zegt is dat de man die de rode lijn moet bewaken deel moet uitmaken van de technische staf? Ok. Hij moet dus meer gras tussen zijn voeten hebben.
+ Nieuw bericht <<<   <   3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.314.602 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Opvolger Henk Ten Cate
Ga
Zoeken: