Auteur
|
Bericht
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Vr 5 okt 2007 10:38
|
|
Dat belooft veel goeds. Deze vreselijke man riep in 1994 al dat Ajax naief speelde en om moest schakelen naar het beroemde 'realistische voetbal'
:cry:
Wat is de bron, Pal? ik vind er op google niets van terug
|
Lucas
|
Geplaatst: Vr 5 okt 2007 10:50
|
|
Citaat: Chelsea wil transfer Ten Cate vandaag met Ajax afronden
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 5-okt-2007 10:04
Door Simon Zwartkruis
Peter Kenyon (foto), algemeen directeur van Chelsea, neemt vandaag contact op met zijn Ajax-collega Maarten Fontein om de transfer van trainer Henk ten Cate naar de Londense club te bespreken. Chelsea wil Ten Cate per direct aanstellen als veldtrainer, maar moet dan nog met Ajax overeenstemming bereiken over een afkoopsom van zijn contract.
De coach zelf heeft een mondeling akkoord met Chelsea over een driejarige verbintenis. Wanneer dat ingaat, hangt af van de onderhandelingen tussen de clubs. Zijn officiële contract bij Ajax, dat gisteren door Dinamo Zagreb werd uitgeschakeld in de UEFA Cup, loopt tot de zomer van 2008.
Niet alleen een prutstrainer, maar ook nog halverwege het karwei achter de rug van Ajax om onderhandelen met een andere club. Gatverdamme wat een walgelijke man
|
Pal
Forum berichten: 215
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 5 okt 2007 10:55
|
|
Citaat:
in het stukje staan Sportweek en The Times Lucas.
|
SylvievdVaart
Forum berichten: 764
|
Geplaatst: Vr 5 okt 2007 10:55
|
|
Geen Perez, wel de 'geweldige' breedte-aankopen, geen CL, geen UEFA en dan vervolgens er met een hoop geld vandoor gaan. Lekker CL met Chelsea, en Ajax met niets achterlaten. Ik mag toch hopen dat hij Colin meeneemt. :bye2:
Nu is het wel kut dat er een nieuwe trainer moet worden aangesteld. Zou er al gelijk een volwaardige trainer komen, of mogen de assistenten het tot aan de winterstop volhouden? Het is niet te hopen, zeg. Als Jol maar niet komt, dat lijkt me niet een vooruitgang.
|
Lucas
|
Geplaatst: Vr 5 okt 2007 10:58
|
|
Citaat:
in het stukje staan Sportweek en The Times Lucas.
Kun je de link er dan bijzetten, want ik vind het niet
|
Kielse Rat
Forum berichten: 15
|
Geplaatst: Vr 5 okt 2007 11:01
|
|
Gullit als interim vind ik niet eens een gek idee.
|
Lucas
|
Geplaatst: Vr 5 okt 2007 11:02
|
|
Vooralsnog is Pal de enige bron; de door hem genoemde bronnen geven het bericht niet (meer)
|
Lucas
|
Geplaatst: Vr 5 okt 2007 12:14
|
|
Geen link van Pal, we mogen dus aannemen dat het een 'leuk' grapje betreft
Citaat: Henk ten Cate vertrekt naar Chelsea
AMSTERDAM Ajax-trainer Henk ten Cate gaat als assistent-coach bij Chelsea aan de slag. Dat hebben bronnen binnen de club tegenover RTV Noord-Holland bevestigd. Naar verluidt zou hij maandag een contract tekenen.
Ajax en Chelsea moeten het nog eens worden over de transfer. Het contract van Ten Cate bij Ajax loopt in 2008 af. Bij Chelsea wordt de Nederlander de tweede man worden naast de nieuwe trainer Avram Grant.
De club uit Londen speelt Champions League. Ajax is na het verlies tegen Dinamo Zagreb uitgeschakeld voor Europees voetbal.
Ajax geeft straks om half één een persconferentie. Het is nog niet duidelijk waarover gesproken wordt, maar de kans lijkt groot dat het vertrek van trainer Henk ten Cate aan bod komt.
5 oktober 2007 - 10:23
Bron: wwwrtvnh.nl
|
SylvievdVaart
Forum berichten: 764
|
Geplaatst: Vr 5 okt 2007 13:15
|
|
www.at5.nl
Citaat: Henk ten Cate: 'Ik blijf bij Ajax'
Vrijdag 5 oktober 2007
Coach Henk ten Cate blijft ondanks de uitschakeling door Dinamo Zagreb in de UEFA Cup en de belangstelling van Chelsea bij Ajax. De coach van Ajax zei dat vrijdag op een persconferentie.
Volgens Ten Cate heeft is er wel contact geweest met Chelsea over de functie van veldtrainer en voelt hij zich gevleid door de belangstelling
|
Lucas
|
Geplaatst: Vr 5 okt 2007 13:16
|
|
Op de persconferentie schijnt ten Cate gezegd te hebben het seizoen af te willen maken. Hoewel hij ook riep dat je het nooit weet in de voetballerij. my guess is dat Chelsea vooralsnog niet wil betalen voor onze topper. of in ieder geval niet datgene dat Ajax vraagt
|
Lucas
|
Geplaatst: Vr 5 okt 2007 14:16
|
|
Pokeren over de afkoopsom (?)!
Citaat: Ten Cate: Ik maak seizoen af bij Ajax
vrijdag 5 oktober 2007 13:52
Trainer Henk ten Cate geeft toe dat de Engelse voetbalclub Chelsea hem graag wil hebben als veldtrainer. Maar de Amsterdammer heeft ook nog steeds een droom: 'Ik wil kampioen worden met Ajax.'
Ten Cate denkt niet dat hij weg moet bij Ajax vanwege de tegenvallende prestaties
Dat heeft Ten Cate vrijdagmiddag laten weten tijdens een druk bezochte persconferentie in de Amsterdam Arena.
Hij reageerde daarmee voor het eerst op de aanhoudende geruchten dat hij in onderhandeling zou zijn met de Engelsen: 'Het klopt in ieder geval niet dat ik al bij Chelsea heb getekend.'
Gisteren meldden verschillende Nederlandse en Britse media dat Ten Cate en Chelsea dichtbij een akkoord zijn. Hij zou in Londen assistent-trainer worden, als rechterhand van Avram Grant.
Uitschakeling
Zelfs over de opvolger van Ten Cate bij Ajax werd al druk gespeculeerd: Martin Jol, die onder vuur ligt bij het Engelse Tottenham Hotspur zou de voornaamste kandidaat zijn.
Gisteravond, na de hard aangekomen uitschakeling in de UEFA-cup, wilde Ten Cate nog niets kwijt over zijn toekomst bij Ajax. Toch zei Ten Cate vandaag dat hij 'niet het gevoel heeft dat hij weg moet bij Ajax' wegens de snelle Europese uitschakeling.
Teleurstelling
Ten Cate benadrukte dat Ajax in zijn ogen gewoon te weinig kwaliteit heeft om internationaal goed te kunnen presteren: 'Natuurlijk is de teleurstelling groot om de uitschakeling tegen Dinamo Zagreb. Maar we kennen de oorzaken. Voor de eredivisie hebben we een goede ploeg. Internationaal is dat anders.'
Wel liet de Amsterdammer de deur open voor een vertrek uit Nederland: 'In het voetbal is alles mogelijk'.
www.elsevier.nl
|
Pal
Forum berichten: 215
|
Geplaatst: Za 6 okt 2007 10:52
|
|
Citaat: Ajax schuift Adri Koster naar voren als interim-trainer
Afscheid op Kasteel
door Yoeri van den Busken
AMSTERDAM - Henk ten Cate zit morgen in Rotterdam voor de laatste keer op de bank tijdens het competitieduel met Sparta. Een akkoord tussen Ajax en Chelsea is nagenoeg bereikt. Gisteren begonnen de onderhandelingen met Peter Kenyon, directeur van de Engelse grootmacht, over de hoogte van de afkoopsom. Nadat Ten Cate zijn wens om te vertrekken kenbaar maakte, is de Amsterdamse clubleiding officieel door Chelsea op de hoogte gebracht van de belangstelling.
Henk ten Cate
Door de verrassende ontwikkelingen diende Ajax zich in allerijl te buigen over de vraag of Ten Cate ten koste van alles aan zijn contract gehouden moest worden. De andere mogelijkheid was een vertrek binnen een week en dan zal Ajax voor een passende oplossing moeten zorgen. Adrie Koster - dit seizoen aangesteld als coach van Jong Ajax - is naar voren geschoven als interim-trainer. Hij zou met Alfons Groenendijk en Hennie Spijkerman de rit moeten vervolgen, terwijl in de hoogste regionen aan een nieuwe constructie wordt gewerkt. Voor de zesde keer in negen jaar.
Gisteren bevestigde Ten Cate voor het eerst de interesse van Chelsea, ofschoon hij verder de weg van de diplomatie bewandelde. "Natuurlijk ben ik gevleid. Chelsea is een mooie club. Maar ik hoor ook veel indianenverhalen. Zo zou ik al vertrokken zijn. Volgens mij zit ik hier nog, hoewel je in de voetbalwereld niets met honderd procent zekerheid kan zeggen. "
Zoals gebruikelijk kan het met die laatste uitspraak nog alle kanten op. De wetten van de logica spreken echter voor zich. Het veldtrainerschap in Londen is voor Ten Cate een droombaan, zowel sportief als financieel. Voor Ajax zou zijn vertrek eveneens een uitkomst zijn. Het contract van Ten Cate liep na dit seizoen af en een langer verblijf was sowieso geen optie. Dus waarom een trainer nu tegenhouden om straks in januari te moeten zeggen: we gaan niet samen verder. Vandaar dat Ajax zich voor een voldongen feit geplaatst ziet.
Telesport
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Za 6 okt 2007 16:05
|
|
Arie Kotser, Ajax wil werkelijk geen kampioen meer worden...
|
Anonymous
|
Geplaatst: Za 6 okt 2007 18:15
|
|
Citaat: Grant: 'Ten Cate heeft verstand van voetbal'
Avram Grant is vol lof over Henk ten Cate, die in de belangstelling staat van Chelsea. De Israëlische coach bevestigtdat hij zoekt naar een Europese assistent.
'Hij heeft een goed cv, is een aardig persoon, en ik heb hem al eens ontmoet', reageerde Grant op vragen omtrent de mogelijke komst van de huidige trainer van Ajax. De manager van Chelsea heeft al een assistent in Engelsman Steve Clarke, maar wil nog een Europese coach met 'aanvullende kwaliteiten'.
'Hij (Ten Cate, red.) heeft verstand van voetbal, en als ik zoek naar een assistent voor Chelsea, dan wil ik er een uit de topklasse, omdat hij onder mij moet werken en omdat hij modern voetbal en moderne trainingsmethoden moet begrijpen.'
Grant leidt zelf de zoektocht, benadrukt hij. 'Ik ben de baas over mijzelf, mijn staf en mijn spelers. Elke beslissing over mijn staf en mijn spelers zal ik nemen. Ik moet met die mensen werken. Mijn twee assistenten moeten top of the line zijn.'
Chelsea heeft zich inmiddels al officieel bij Ajax gemeld voor Ten Cate. De verwachting is dat de trainer zondag tegen Sparta Rotterdam voor het laatst op de bank zit bij de Amsterdamse club.
vi.nl
:rofl: Ten Cate heeft ook verstand van lekker vlees.
...jammer dat het in Amsterdam nogsteeds vis noch vlees is.
|
Lucas
|
Geplaatst: Za 6 okt 2007 18:16
|
|
Ach, ten opzichte van Ten Cate is ook koster een vooruitgang. Ajax heeft al eens eerder onder leiding van een trio de competitie afgemaakt, dat ging volgens mij best goed (Haarms, Kohn en ??)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 6 okt 2007 18:21
|
|
Barry Hulshoff.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 8 okt 2007 12:58
|
|
Citaat: 'Van Basten voor geen honderd miljoen naar Ajax'
Bron: Voetbal International
In het geval Henk ten Cate vertrekt bij Ajax hoeft de Amsterdamse club in de zoektocht naar een nieuwe hoofdtrainer niet aan te kloppen bij de KNVB. De voetbalbond ziet het niet zitten dat bondscoach Marco van Basten een dubbelrol gaat vertolken.
Een van de scenario's voor de opvolging van Ten Cate is dat Van Basten per 1 januari 2008 de functies van bondscoach én hoofdcoach van Ajax gaat combineren. Vanaf dat moment tot de EK-eindronde in Oostenrijk en Zwitserland speelt het Nederlands elftal alleen nog vriendschappelijke interlands.
'Absoluut onbespreekbaar', reageert KNVB-directeur Henk Kesler in De Telegraaf. 'Voor nog geen honderd miljoen euro. We staan niet toe dat de bondscoach en zijn assistent John van 't Schip op twee paarden wedden. Oranje verdient op weg naar het EK hun totale aandacht en betrokkenheid.'
Ajax moet zeer waarschijnlijk op zoek naar een nieuwe trainer, omdat Ten Cate bij Chelsea op de nominatie staat om onder manager Avram Grant als veldtrainer te gaan fungeren. Naar verluidt praten Ajax en Chelsea maandag verder over de afkoopsom.
|
Lucas
|
Geplaatst: Ma 8 okt 2007 13:04
|
|
Schandalig dat een icoon van het nederlandse clubvoetbal door kessler met een paard vergeleken wordt! :angel:
|
Anonymous
|
Geplaatst: Ma 8 okt 2007 13:09
|
|
dat hebben er wel meer gedaan hè luuk.
|
Lucas
|
Geplaatst: Ma 8 okt 2007 13:11
|
|
Precies, beeldspraak is niet ongebruikelijk. Alleen is er bij de een een hetze mee in gang gezet
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 8 okt 2007 13:14
|
|
Kessler vergelijkt Van Basten met een gokker! Eigenlijk nog veel kwalijker!
|
Lucas
|
Geplaatst: Ma 8 okt 2007 13:16
|
|
Bovendien suggereert hij dat van basten en van t Schip op hun tenen moeten lopen om de huidige prestaties bij oranje te continueren
|
Anonymous
|
Geplaatst: Ma 8 okt 2007 13:17
|
|
...daarnaast vergelijkt kesler de oud-spelers niet met paarden, maar de club en zendt hij de gevaarlijke boodschsp dat er gegok mag worden op clubs...
|
Anonymous
|
Geplaatst: Ma 8 okt 2007 13:26
|
|
wat denken jullie van hiddink? Gisteren in studio voetbal werd die naam geopperd en gezien de Abramovic connectie vind ik die wel leuk.
Hiddink heeft oog op talent en maakt van ieder rommeltje een titelkandidaat. Helemaal wat Ajax gebruiken kan; een man de HtC en MvG kan vervangen.
|
Lucas
|
Geplaatst: Ma 8 okt 2007 13:30
|
|
Ach en Aissati er nog bij in de winterstop. weet je wat, laten we ons gewoon PSV gaan noemen! :666:
|