Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 5 dec 2007 12:30
|
|
En wat heeft Van Basten dan voor op Koster?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 5 dec 2007 12:33
|
|
Citaat: Er moeten harde keuzes worden gemaakt binnen Ajax. Op bestuurlijk niveau, binnen de opleiding, binnen de scouting, binnen het eerste elftal. Geen pappen en nathouden meer.
Wat dat betreft vind je volgens mij niemand die én meer durf heeft om keuzes te maken én de juiste keuzes kan maken.
Van Gaal zou ons eerste elftal absoluut (flink) kunnen verbeteren en Rijkaard zou absoluut rust brengen (én het voetbal kunnen laten terugkeren), maar al met al heeft Ajax het meeste behoefte aan Van Basten. Dat betekent natuurlijk niet dat je met die andere twee niet hetzelfde kunt bereiken, maar met Van Basten zet je de grootste stap, denk ik. Die andere twee moeten meer aangevuld worden.
Neeskens zou ik er trouwens wel graag bij hebben. Volgens mij de meest geschikte man om het vooruitverdedigen te laten terugkeren.
Koster heb ik nog op niets van dit alles kunnen betrappen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 5 dec 2007 12:43
|
|
En waar heb je Van Basten wel op kunnen betrappen?
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Wo 5 dec 2007 13:02
|
|
Citaat: En waar heb je Van Basten wel op kunnen betrappen?
Op 45 minuten goed voetbal?
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Wo 5 dec 2007 13:45
|
|
Citaat: Er moeten harde keuzes worden gemaakt binnen Ajax. Op bestuurlijk niveau, binnen de opleiding, binnen de scouting, binnen het eerste elftal. Geen pappen en nathouden meer.
Wat dat betreft vind je volgens mij niemand die én meer durf heeft om keuzes te maken én de juiste keuzes kan maken.
Van Gaal zou ons eerste elftal absoluut (flink) kunnen verbeteren en Rijkaard zou absoluut rust brengen (én het voetbal kunnen laten terugkeren), maar al met al heeft Ajax het meeste behoefte aan Van Basten. Dat betekent natuurlijk niet dat je met die andere twee niet hetzelfde kunt bereiken, maar met Van Basten zet je de grootste stap, denk ik. Die andere twee moeten meer aangevuld worden.
Neeskens zou ik er trouwens wel graag bij hebben. Volgens mij de meest geschikte man om het vooruitverdedigen te laten terugkeren.
Koster heb ik nog op niets van dit alles kunnen betrappen.
Nee? de dubbele wissel in de wedstrijd tegen feyenoord zie ik als "Er moeten harde keuzes worden gemaakt "[..."> binnen het eerste elftal." Hij heeft daarmee wel kloten getoont, de keuze voor de jeugdspelers van der wiel en siem de jong zijn ook niet helemaal zonder risico geweest.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 5 dec 2007 13:52
|
|
En hij ziet dat Vertonghen (vooralsnog) de linksbackpositie beter aankan dan de positie van centrale verdediger. En hij behoudt de rust binnen de club totnutoe.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 5 dec 2007 14:09
|
|
Zelfs onder Ten Cate had Vertonghen al laten zien uitstekend te kunnen spelen als linksback. Zie AZ uit. Dat vind ik dus niet zo'n godswonder dat Koster dat zag. Eerder bagger van Henkie.
Van der Wiel speelde onder Ten Cate ook en deed dat goed. De Jong vind ik een slecht punt, want dé wedstrijd waarin de inbreng van De Jong belangrijk had kunnen zijn - tegen Feyenoord en dan met name tegenover Sahin - koos Koster voor hobbelpaard Urby. Verder heeft de Jong laten zien dat hij talent heeft, maar echt indruk heeft hij nog niet gemaakt.
Tenslotte 'de' dubbele wissel. Ik vind het eerder zwakjes dat Luque er zo makkelijk vanaf is gekomen. Hij schopt tijdens de wedstrijd (!) een medespeler en krijgt dezelfde 'straf' als het 'slachtoffer'. Op zijn minst raar.
Hij begon goed door ze eruit te halen, maar durfde daarna niet door te zetten. Dat vind ik zonde.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 5 dec 2007 14:19
|
|
Inderdaad. Bagger van Ten Cate. Die stelt liever Colin en Delorge op ipv Vertonghen en Van der Wiel.
Wat we zagen is de schop. Wat er verder is gebeurd weten we niet.
Door te zetten?
|
Anonymous
|
Geplaatst: Wo 5 dec 2007 14:22
|
|
Citaat: Tenslotte 'de' dubbele wissel. Ik vind het eerder zwakjes dat Luque er zo makkelijk vanaf is gekomen. Hij schopt tijdens de wedstrijd (!) een medespeler en krijgt dezelfde 'straf' als het 'slachtoffer'. Op zijn minst raar.
ik vind dat een prima zet, twee kijven, twee schuld en allebij even veel, een waar Salomonsoordeel. :good:
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 5 dec 2007 14:56
|
|
Citaat: Inderdaad. Bagger van Ten Cate. Die stelt liever Colin en Delorge op ipv Vertonghen en Van der Wiel.
Wat we zagen is de schop. Wat er verder is gebeurd weten we niet.
Door te zetten?
Wat mij betreft bestaat er niet veel erger dan tijdens een wedstrijd je eigen teamgenoot schoppen. Van gelijke straf kan alleen daarom al geen sprake meer zijn.
Koster liet het met een sisser aflopen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 5 dec 2007 15:02
|
|
Wie zegt dat ze gelijke (geld)straffen hebben gehad?
Daarom zijn ze ook niet gewisseld overigens. Wel vanwege de (verdergezette) ruzie van Luque en Suarez in de kleedkamer tijdens de rust.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 5 dec 2007 15:21
|
|
Maakt het er niet bepaald beter op.
|
Anonymous
|
Geplaatst: Wo 5 dec 2007 15:26
|
|
Citaat: Wel vanwege de (verdergezette) ruzie van Luque en Suarez in de kleedkamer tijdens de rust.
pas jij maar op, Bertje is messcherp vandaag. ;)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 5 dec 2007 15:41
|
|
Zeker. Bertje gaat op psychodrive! ;)
Citaat: Maakt het er niet bepaald beter op.
Hij (Koster) had het incident ook niet gezien op het veld. Wat had hij dan moeten doen?
|
Anonymous
|
Geplaatst: Wo 5 dec 2007 15:48
|
|
en ik kan me wel vinden in een gelijke straf, Suarez was niet het slachtoffer; Dat was Ajax! Ajax had in de laatste minuten twee mannen die niet verder konden.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Za 15 dec 2007 22:56
|
|
Ik herinner de reactie van kakkie V Bronkhorst, die ook zei dat hij in Barcelona bleef. Hopen dat Frank hetzelfde nu doet.
Ik hoop dus op hem: Rijkaard, plus Adriaanse en dan heb je een super staff bij Ajax, speltechnisch en managing. Adriaanse zou het denk ik echt wel willen, zolang hij zich niet dan ondergewaardeerd zou voelen. Hij wil echt graag naar Ajax, met Rijkaard een koppel zou ze beide dus flink aanvullen.
Ik denk Van Basten. Bij hem heb ik hetzelfde als bij Koster, de juiste visie(ideologie), maar als trainer nog te weinig ontwikkeld. Als hij goede mensen om zich heen aanstelt kan het, maar het is niet de ideale nieuwe trainer. Maar als hij komt steun ik hem wel, dat verdient hij ook naar die lawine van rotzooi die hij door de lompste boeren van Nederland(nietssnappende minkukels) over zich heen heb gekregen. Marco FANTASTISCH! Dus ik hoop op een geode aanvullende staff naast hem, dan sluit ik successen niet uit!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 6 jan 2008 14:14
|
|
Geweldig interview met Van Basten tijdens z'n beginperiode als bondscoach.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 9 jan 2008 15:05
|
|
In de nieuwe VI zegt Van Geel dat hij denkt binnen twee maanden de nieuwe trainer voor volgend seizoen te kunnen presenteren.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Wo 9 jan 2008 15:41
|
|
Citaat: In de nieuwe VI zegt Van Geel dat hij denkt binnen twee maanden de nieuwe trainer voor volgend seizoen te kunnen presenteren.
Twee maanden? De nieuwe nummer tien (eigenlijk een halve nummer 10!) duurde zes maanden? Op een back zitten we al een paar jaar te wachten, op een centrale verdediger al een half jaar enz. Hij zal in augustus wel komen met de mededeling dat het in de zomer erg lastig is om aan een trainer te komen.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 9 jan 2008 15:50
|
|
Citaat: In de nieuwe VI zegt Van Geel dat hij denkt binnen twee maanden de nieuwe trainer voor volgend seizoen te kunnen presenteren.
Twee maanden? De nieuwe nummer tien (eigenlijk een halve nummer 10!) duurde zes maanden? Op een back zitten we al een paar jaar te wachten, op een centrale verdediger al een half jaar enz. Hij zal in augustus wel komen met de mededeling dat het in de zomer erg lastig is om aan een trainer te komen.
Beetje overdreven nietwaar. Dacht je werkelijk dat hij ging lopen verkondigen dat hij de nummer 10 binnen had in oktober, mits dit al rond was? Ajax doet pas mededelingen als er werkelijk iets aan de hand is. Krjg je met beursgenoteerde clubs. Die back heeft hij niet naar gezocht in de voorgaande tijd dunkt mij. We hebben urby en dat is vooralsnog goed genoeg voor hem gebleven. Jouw onvrede en verwachtingen moet je niet gaan lopen spiegelen aan de realiteit. Dan kun je eeuwig lopen verkondigen dat Kaka niet komt..aangezien die toch niet komt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 9 jan 2008 15:59
|
|
De backposities zijn zwak bezet. En dat Van Geel 'gezocht' heeft naar een back blijkt wel uit het bod van AJAX op Bruno Silva Van Grunn.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Wo 23 jan 2008 09:57
|
|
Een goeie voor ons?
Citaat: Louis van Gaal boos op publiek AZ
Woensdag 23 januari 08:01 - Jasper Wiss
Eredivisie - AZ behaalde gisteravond voor de derde keer in tien dagen tijd een teleurstellend resultaat. De Alkmaarders speelden in die tien dagen vier wedstrijden en verloren er drie. Gisteravond werd er in eigen stadion in de slotfase verloren van NAC Breda. Het publiek keerde zich tegen trainer Louis van Gaal en de spelers, maar vooral Milano Koenders moest het ontgelden.
De verdediger was afgelopen zondag tegen sc Heerenveen was mede verantwoordelijk voor de slechte start van de dramatische wedstrijd van AZ. Al in de eerste minuten maakte Koenders hands, wat Heerenveen een penalty opleverde. De supporters van AZ namen hem dit tegen NAC Breda niet in dank af. “Ik vind het heel vervelend dat het publiek zich in negatieve zin richtte op één speler, Milano Koendersâ€, reageerde Van Gaal tegenover de camera’s van RTL. "Hij krijgt de schuld en is de zondebok. Dat is jammer en niet terecht"
Naast Koenders hadden de supporters ook genoeg van Van Gaal. Een deel van het publiek wil dat hij ‘oprot’ uit Alkmaar. “Ik heb het zelf niet gehoord. Als het slecht gaat, krijgt de trainer de schuld. Dat gebeurt wel vaker in het voetbal. Het raakt je wel, zeker omdat het je eigen supporters zijn. Dezelfde mensen die nog geen drie maanden geleden op de banken stonden, keren zich nu tegen ons.â€
www.voetbalcourant.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 23 jan 2008 10:08
|
|
Zou prima zijn, maar dan wel met een oersterke TD boven hem om de inkopen te doen en de lange termijn in de gaten te houden, want dat zijn niet bepaald de sterke punten van Van Gaal.
|
El Chcharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 23 jan 2008 12:14
|
|
Haal Marco maar. Hij kwalificeert zich tenminste overal voor, dat zou dus betekenen dat we eindelijk weer CL kunnen spelen? Wellicht té optimistisch, maar ik vind het best. Zijn resultaten mogen er zijn, alleen zijn gezeik over 4-3-3 word ik beetje misselijk van!
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Wo 23 jan 2008 18:12
|
|
Tja, het is een echte Ajacied :666:
|