Auteur
|
Bericht
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 23:16
|
|
Citaat: Van Geel en Reker gaan niet samen, want Reker stippelt het beleid van de club uit en neemt dus veel uit. Trouwens voegt Van Geel dan niets aan hem toe, want inhoudelijk is het al helemaal niet hoogstaand. Ik hoop dat PSV hem neemt.
Lijkt me logisch dat van Geel en Reker niet samen gaan. Er is ook geen plek voor hem, tenzij Reker op non-actief wordt gezet en de positie van AD openblijft. Dat was ook de aanleiding dat MvG de eer aan zich zelf heeft gehouden en opstapte bij Ajax. Er kan maar één 'de' kapitein zijn op het schip.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 01:33
|
|
Dat geldt normaal gesproken in algemene zin. En dus zullen er weinig technische mensen zijn die de baas kunnen spelen bij PSV naast blaaskaak Reker. En aangezien Reker er volgens mij niet geweldig veel van kan, hoop ik dat hij nog een tijd blijft zitten bij PSV.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 01:39
|
|
Citaat: Dat geldt normaal gesproken in algemene zin. En dus zullen er weinig technische mensen zijn die de baas kunnen spelen bij PSV naast blaaskaak Reker. En aangezien Reker er volgens mij niet geweldig veel van kan, hoop ik dat hij nog een tijd blijft zitten bij PSV.
Het is niet dat Reker er niet veel van kan, kijk maar naar zijn staat van dienst. Zijn ego wil hem nog weleens in de wegstaan. Daarnaast heeft ie paar dingen verkeerd aangepakt die niet hadden mogen gebeuren.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 12:25
|
|
Ik vind Reker een bijzonder capabele man hoor. Alleen is het zo dat het nooit samengaat zolang de dominantie van 1 persoon niet wordt geaccepteerd. Waarschijnlijk zou die Valxs ook zijn ideeen hebben, maar zouden die niet aansluiten op Reker. Reker die is idd een kapitein, maar niet een erkende kapitein door andere mensen met ideeen. Maar het is een slimme man met clubliefde, ik zou hem niet wegwillen hebben bij PSV als dat mijn club was. Maar wat hij zegt is geen onzin, als hij wordt ontslagen zou ik hem graag zien als vervanger van Kesler.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 12:40
|
|
Citaat: Ik vind Reker een bijzonder capabele man hoor. Alleen is het zo dat het nooit samengaat zolang de dominantie van 1 persoon niet wordt geaccepteerd. Waarschijnlijk zou die Valxs ook zijn ideeen hebben, maar zouden die niet aansluiten op Reker. Reker die is idd een kapitein, maar niet een erkende kapitein door andere mensen met ideeen. Maar het is een slimme man met clubliefde, ik zou hem niet wegwillen hebben bij PSV als dat mijn club was. Maar wat hij zegt is geen onzin, als hij wordt ontslagen zou ik hem graag zien als vervanger van Kesler.
Het is Valckx...
Verder zijn er legio voorbeelden die het gebrek aan communicatieve vaardigheden bij Reker illustreren. Zo jaag je mensen tegen je in het harnas en dta is niet bepaald goed voor welke organisatie dan ook.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 27 apr 2008 14:41
|
|
Citaat: Ik vind Reker een bijzonder capabele man hoor. Alleen is het zo dat het nooit samengaat zolang de dominantie van 1 persoon niet wordt geaccepteerd. Waarschijnlijk zou die Valxs ook zijn ideeen hebben, maar zouden die niet aansluiten op Reker. Reker die is idd een kapitein, maar niet een erkende kapitein door andere mensen met ideeen. Maar het is een slimme man met clubliefde, ik zou hem niet wegwillen hebben bij PSV als dat mijn club was. Maar wat hij zegt is geen onzin, als hij wordt ontslagen zou ik hem graag zien als vervanger van Kesler.
Het is Valckx...
Verder zijn er legio voorbeelden die het gebrek aan communicatieve vaardigheden bij Reker illustreren. Zo jaag je mensen tegen je in het harnas en dta is niet bepaald goed voor welke organisatie dan ook.
Hij heeft wel goede ideeen en het is jammer dat hij ook niet genoeg tijd erin stopt zodat hij ook mensen meekrijgt. Ik denk dat gewoon het niet boterd tussen een aantal mensen in de organisatie die hem niet willen volgen, dan houdt het op. Maar ik zou als ik PSV was Reker niet ontslaan, ik zou alleen vakmensen eronder neerzetten die ertegen kunnen dat er een dominant figuur boven zit, die scherp op alles is. Nogmaals, ik vind het gewoon een capabel figuur.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 30 apr 2008 03:38
|
|
Citaat: Van Geel op afroep nog inzetbaar
dinsdag 29 april
Martin van Geel is nog niet helemaal weg bij Ajax. Voetbal International meldt dat Ajax met de voormalig technisch directeur heeft afgesproken dat hij op afroep beschikbaar blijft voorlopig. De komende weken zal de directie nog een beroep op hem kunnen doen. Ook zal hij nog lopende zaken die hij zelf heeft ingezet nog afmaken.
Ajax Showtime
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 30 apr 2008 08:34
|
|
Dat blijf ik netjes vinden van Van Geel.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 30 apr 2008 11:33
|
|
Ze zijn opzoek naar een juist takenpakket voor hem want ze erkennen hem als een vakman. Daarover ben ik dus wel content.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 30 apr 2008 11:36
|
|
Uh, nee, dat staat er dus niet.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 30 apr 2008 11:45
|
|
Citaat: Uh, nee, dat staat er dus niet.
Ze hebben nogsteeds de intentie om hem te behouden. Alleen lijkt Van Geel gekwetst over dat Van Basten hem mag overrulen. Maar ze willen hem het liefst nog te behouden, omdat hij ook een heleboel pluspunten heeft. Dat is mijn info.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 30 apr 2008 11:53
|
|
Nou, dat staat er niet.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 30 apr 2008 12:05
|
|
Citaat: Nou, dat staat er niet.
Dat klopt, ik kan wel lezen. Maar ze zijn wel bezig, mark my words.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 30 apr 2008 23:00
|
|
Ik vind in ieder geval dat Van Geel alles doet om dit ontzettend netjes af te wikkelen. Dat had ik eerlijk gezegd niet van hem verwacht. Het lijkt me inmiddels ook wel duidelijk dat hij op voetbaltechnisch vlak niet onder Van Basten kan werken, maar het zou hem sieren als hij desondanks toch in een andere functie bij Ajax werkzaam zou willen blijven. Ik weet alleen niet of het van Ajax-kant wenselijk is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 19 mei 2008 12:32
|
|
Citaat: 'Vertrek Martin van Geel opent deuren bij Ajax'
19/05/2008 12:30, VI
Met de gestage terugkeer van een exclusief gezelschap iconen groeit het vertrouwen bij de Amsterdamse achterban dat het allemaal weer goed gaat komen met de worstelende club.
Na de aangekondigde rentree van Marco van Basten en John van 't Schip als trainers en Dennis Bergkamp als stagiair meldde nu Danny Blind zich opnieuw aan de poorten van de club. De terugkeer van Blind is een rechtstreeks gevolg van het vertrek van Martin Geel. En zeker niet alleen vanwege de ontstane vacature in de technische leiding. Drie maanden voordat Van Geel in juli 2005 in dienst trad als technisch directeur, was Blind aangesteld als hoofdtrainer van Ajax.
Het zou een allesbehalve soepele samenwerking opleveren. Al ver voordat Ajax het in mei 2006 officieel wereldkundig maakte, wist Blind dat Van Geel van hem af wilde. De signalen die de voormalige aanvoerder daarover binnen de club opving waren voor hem sterk genoeg om bij de leiding om opheldering te vragen. Van Geel en voorzitter John Jaakke ontkenden, maar in de maanden die volgen werd het vermoeden van Blind bevestigd. Van Geel begon hem te ontwijken, met het Salomonsoordeel in aantocht. In die sfeer van wantrouwen wist Blind zijn ploeg naar de voorronde van de Champions League en de winst van de KNVB-beker te loodsen. Zijn positie werd er niet mee gered, tot woede van een groot deel van de Ajax-aanhang.
De vorige maand als voorzitter aangetreden Uri Coronel wist als geen ander hoe diep de wrok bij Blind zat over de handelwijze van Van Geel destijds. Na lang aandringen stemde Blind in met medewerking aan de totstandkoming van het onderzoeksrapport van de Commissie Coronel en deed hij zijn verhaal. Net als in het interview met zijn opvolger Henk ten Cate viel in dat gesprek weinig positiefs te noteren over Van Geel. Blind maakte zich grote zorgen over de club die hem na aan het hart was blijven liggen en voorzag de problemen met de beleidsbepalers zoals die later aan de oppervlakte zouden komen. Zolang Van Geel, Jaakke en Maarten Fontein aan de touwtjes zouden trekken, was er voor hem geen weg terug.
Nadat de oude garde naar aanleiding van het onderzoeksrapport gesneuveld was, lonkten er nieuwe perspectieven voor Blind. Technisch alleenheerser Marco van Basten zocht een rechterhand op het gebied van aan- en verkoopbeleid, scouting en jeugdopleiding en kwam uit bij zijn voormalige ploeggenoot. Die maakte gebruik van een clausule in zijn contract met Sparta Rotterdam, waarin de mogelijkheid ooit terug te keren bij Ajax stond omschreven.
Met de rentree van Blind, als technisch manager zonder eindverantwoordelijkheid, haalt Ajax een clubkenner binnenboord met ervaring in alle geledingen binnen de vereniging. Als directeur spelersbeleid ontdekte hij Cristian Chivu en Maxwell, hij was trainer van de A1-junioren, hoofd jeugdopleiding, hoofdcoach en op de lijst van Ajax-spelers met de meest gespeelde competitiewedstrijden neemt hij na Sjaak Swart en Wim Suurbier de derde plaats in.
Vierde op die lijst staat een andere clublegende, technisch adviseur en voormalig linksbuiten Piet Keizer. Ook hij botste frontaal met Van Geel. Keizer liet de clubleiding later weten onder geen beding ander werk dan bij de jeugdopleiding te willen doen, zolang Van Geel nog in het zadel zou zitten. Dat obstakel is nu verdwenen en Keizer heeft inmiddels een gesprek met interim-directeur Henri van der Aat achter de rug. En zo blijken er naast de deur die Martin van Geel achter zich dicht trok, andere deuren opeens weer open te gaan.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Di 20 mei 2008 20:06
|
|
Vind het nogal veel eer, te veel eer laat ik maar zeggen dat deze man in de sectie Voormalige Godenzonen mag plaats nemen.
Eerder in de sectie prullenbak en wegwezen of zoiets dergelijks.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 20 mei 2008 20:08
|
|
Eigenlijk wel, maar het blijft een ex-Ajacied.
|
El Lute
|
Geplaatst: Di 20 mei 2008 20:10
|
|
Citaat:
Eigenlijk wel, maar het blijft een ex-Ajacied.
....., maar niet eentje die de titel Voormalig Godenzoon mag dragen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 20 mei 2008 20:12
|
|
Brutil Hosé staat hier toch ook? Martin van Geel is net iets belangrijker geweest voor Ajax.
|
El Lute
|
Geplaatst: Di 20 mei 2008 20:18
|
|
Citaat: Brutil Hosé staat hier toch ook? Martin van Geel is net iets belangrijker geweest voor Ajax.
Dan laat je het staan.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 20 mei 2008 20:30
|
|
Bedankt!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 23 mei 2008 11:43
|
|
Citaat: 'Ajax sprak met Zulte over samenwerkingsverband'
Bron: Sportweek
Voormalig technisch directeur Martin van Geel van Ajax wilde een samenwerkingsverband aangaan met Zulte Waregem. Dat zegt Willy Naessens, de voorzitter van de Belgische eersteklasser, in Het Laatste Nieuws.
Wat Ajax’ bedoelingen precies waren, doet Naessens niet uit de doeken. Donderdag werd bekend dat Zulte in zee gaat met FA-winnaar Portsmouth. ‘Het gaat om een samenwerking van de jeugd tot en met de eerste ploeg. Het wordt een puur sportief akkoord. Net als Portsmouth was Ajax vragende partij. Maar toen de technisch directeur daar vertrok, vroeg Ajax om nog wat te wachten. Dat konden wij niet maken.’
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 17 jul 2008 08:19
|
|
Citaat: Van Geel en Roda JC naderen overeenkomst
Bron: Voetbal International
De kans is groot dat Martin van Geel snel wordt gepresenteerd als technisch directeur van Roda JC. De Limburgse club en zijn voormalige speler erkennen dat een akkoord dichtbij is.
'Beide partijen hebben een positieve intentie', zei Van Geel in De Limburger over de voortgang van de onderhandelingen. 'Ik heb in het verleden hier prettige jaren als voetballer gehad. Veel mensen uit die tijd zijn nog altijd aan Roda verbonden. Dat tekent de cultuur van de club.'
Van Geel droeg van 1981 tot 1988 in 198 Eredivisie-duels het shirt van Roda. 'Martin beschikt over een schat aan kwaliteit en ervaring', legde voorzitter Servé Kuijer uit in de Voetbal International. 'Hij heeft bewezen dat hij prima prestaties kan leveren.'
Van Geel stapte deze zomer zelf op bij Ajax, waar hij te veel dezelfde werkzaamheden zou gaan verrichten als coach Marco van Basten. ADO Den Haag deed een poging Van Geel als algemeen directeur te strikken, maar slaagde niet.
Misschien kan hij AJAX van wat overbodige spelers afhelpen. We zijn in ieder geval niet de Willem2 en/of Az in deze relatie.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 16:27
|
|
Citaat: Van Geel blij met Roda JC
Door LUDO VAN DENDEREN
KERKRADE - Het vergt in de gangen van het Roda-stadion voor Martin van Geel, gisteren door de Limburgers voor vier jaar als directeur voetbalzaken aangesteld, enig speurwerk. Maar uiteindelijk vindt hij zichzelf in Roda-shirt op een foto aan de muur terug.
,,Ik heb hier als speler tussen 1981 en 1988 een prachtige tijd gehad,’’ zegt Van Geel, kijkend naar de zwart-wit foto.
,,In de sponsorruimte hangt sinds de opening van het Parkstad Limburg Stadion zelfs een shirt met mijn nummer acht en daarbij de vermelding van alle wedstrijden die ik voor Roda speelde. Dat vind ik nog steeds een enorme eer.’’
,,Ik zeg niet dat ik thuiskom, zulke uitspraken laat ik aan Leo Beenhakker over,’’ vervolgt Van Geel, die bij Roda JC verantwoordelijk wordt voor het hele technische beleid, dus ook voor de jeugdopleiding en de vrouwentak.
,,Maar ik ben blij terug te zijn. Ik kon na mijn vertrek bij Ajax naar clubs in binnen- en buitenland, maar bij Roda had ik direct een goed gevoel. Er werken zeer professionele mensen, er zit met Raymond Atteveld een talentvolle trainer en er staat in de basis een prima spelersgroep. Het is een grote uitdaging om Roda een vaste subtopper te maken.’’
In Limburg zal Van Geel in betrekkelijke rust kunnen werken. Totaal niet vergelijkbaar met Ajax. ,,Het was op het laatst nogal hectisch in Amsterdam. Als je de kranten las, leek het er op alsof Ajax op degraderen stond. Maar we zijn tweede geworden. Ik weet het, voor Ajax is dat niet goed genoeg. Maar het is wel tweede.’’
Op het eerste gezicht lijkt Roda JC, na drie jaar eenzelfde functie te hebben bekleed bij Ajax en daarvoor AZ, een stap terug. ,,Bij elk wissewasje stroomt bij Ajax de perszaal vol. Ajax is altijd hot en leuk om voor te werken. Maar Roda is óók leuk. Ik kick echt niet op de grootte van een club. Toen ik jaren terug Willem II voor AZ verruilde, leek dat voor velen eveneens een stap terug. Willem II was op dat moment al vijftien jaar boven de Alkmaarders geëindigd. Maar het gaat mij om de mogelijkheden van de club.
,,Zie wat er bij AZ is ontstaan. En in Kerkrade staat al een geweldig stadion en er wordt een investeringsfonds opgericht. Daardoor ontstaat er extra financiële ruimte om talent aan te trekken.’’
,,Natuurlijk zijn de financiële mogelijkheden hier minder dan bij Ajax, maar ook in Amsterdam waren er grenzen. Het gaat daarom om inventief zijn en met de vele contacten die ik na dertien jaar in deze functie heb, ga ik proberen de grenzen van het mogelijke op te zoeken. Bij AZ heb ik in totaal ook nooit meer dan drie miljoen euro uitgegeven. Ik ben een perfectionist en wil er bij Roda het maximale uithalen.’’
Van Geel vergelijkt de situatie van Roda nu vooral met die van Willem II tien jaar terug. ,,In Tilburg heb ik meegemaakt hoe de club vanaf onderaan is opgeklommen. Ik ga daarom bewust voor vier seizoenen aan de slag. In een dergelijke functie heb je minimaal drie jaar nodig om resultaat te behalen.
,,Al mag je nooit vergeten dat een trainer de belangrijkste schakel in de organisatie is. Wij kunnen op kantoor zoveel plannen uitdenken, het gaat er uiteindelijk om hoe dat naar het veld wordt vertaald,’’ aldus Van Geel.
AD.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 00:04
|
|
Van Geel tijdens Studio Voetbal....
''Van Basten is degene geweest die alle macht wilde hebben. Hij heeft van Geel opzij geschoven. Van Geel wilde Co Adriaanse vorig jaar al halen. Van Basten is nooit zijn keuze geweest. Aan heel het gesprek merk je dat van Geel vorig jaar van boven af overruled is.''
|