Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Voormalige Godenzonen » Martin van Geel als technisch directeur
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Martin van Geel als technisch directeur
Maker: PushkinBekeken: 8484
Status: InactiefBerichten: 230
+ Nieuw bericht <<<   <   2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Vr 18 apr 2008 16:31
Citaat:
Ajax heeft iemand nodig die kijkt naar het belang van Ajax: die ziet wat het beste is. En niet iemand die meeknikt, gewoon iemand die weet wat nodig is. Dus niet het belang van een individu, van de club!
Niemand heeft het over het belang van een individu en over meeknikkers. Ik heb het erover dat er duidelijkheid moet zijn met korte lijnen en dat gebeurt niet als er meerdere mensen over het technisch beleid gaan oordelen. Marco is er voor het technisch beleid, Jan Olde Riekerink is er voor de jeugd en Spijkerman* is er voor de scouting duidelijker kan het niet en makkelijker kan het niet dat moet niet nu al weer veranderen voordat het is begonnen.

Marco doet dus het technische beleid met als strohalmen Spijkerman(hoofd-scouting) en Olde Riekerink(opleiding). Dan is Van Basten verantwoordelijk voor het hele technische plaatje. Dus hij moet beziggaan met het perfectioneren van het werk in de organisatie, terwijl het eerste ook moet worden gemaakt tot een geöliede machine. Hij neemt te veel hooi op de vorj en dat gaat hem opbreken. Als je gewoon een vakkundige TD aanstelt dan worden die taken gescheiden en heb je een lange termijn visie. Wat als het eerste niet presteert: denk je dat Marco dan nog zo gewild is in Amsterdam? Het is gewoon niet stabiel!
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Vr 18 apr 2008 16:47
Citaat:
Marco doet dus het technische beleid met als strohalmen Spijkerman(hoofd-scouting) en Olde Riekerink(opleiding). Dan is Van Basten verantwoordelijk voor het hele technische plaatje. Dus hij moet beziggaan met het perfectioneren van het werk in de organisatie, terwijl het eerste ook moet worden gemaakt tot een geöliede machine. Hij neemt te veel hooi op de vorj en dat gaat hem opbreken. Als je gewoon een vakkundige TD aanstelt dan worden die taken gescheiden en heb je een lange termijn visie. Wat als het eerste niet presteert: denk je dat Marco dan nog zo gewild is in Amsterdam? Het is gewoon niet stabiel!
Marco zal de tijd gaan krijgen om alles goed neer te zetten daarom heeft hij ook een realtief lang contract getekend. Hij heeft een assistent nodig die veel van zijn taken kan overnemen maar wel zijn beleid uit voert en dus geen directeurs positie krijgt maar een assisterende positie. Volgens mij zou Martin van Geel daar een goede persoon voor zijn maar dan moet hij wel een stapje terug nemen en ik weet niet of hij dat wil.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Vr 18 apr 2008 16:51
Van Geel is op sportief vlak een beleidsmaker. Dus een algemeen directeur voor een BVO!
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Vr 18 apr 2008 16:54
Citaat:
Van Geel is op sportief vlak een beleidsmaker. Dus een algemeen directeur voor een BVO!
Van Geel word gehaat in Groningen, Tilburg en Alkmaar en ik denk dat het beter is om een iets minder controversiele algemeen directeur aan te stellen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Zo 20 apr 2008 16:29
Citaat:
Van Geel word gehaat in Groningen, Tilburg en Alkmaar en ik denk dat het beter is om een iets minder controversiele algemeen directeur aan te stellen.

Van Geel gehaat in Tilburg? Nee, hoor, niet onder de supporters die ik ken i.i.g.. De man die zich hier nooit meer moet laten zien is Barry Hulshoff, het was die man die met z'n beleid zorgde dat er veel mensen wegliepen. Als AZ Mathijsen en co niet had weggeplukt hadden andere clubs het wel gedaan.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Zo 20 apr 2008 17:54
Citaat:
Ik vind het nogmaals niet slim dat Ajax daartoe overstapt maar dat heb ik al genoeg uitgelegd. De enige manier waarop dit nog een beetje goed kan uitpakken is wanneer je inderdaad een AD hebt met voetbalvisie die zich er ook een beetje mee gaat bemoeien.

Zoals je weet heb ik juist weer geen moeite met het afschaffen van de functie van TD. Laat het echter duidelijk zijn dat dat onder voorbehoud is. De AD moet in dat geval dan natuurlijk wel over veel voetbalkennis beschikken en thuis zijn in de voetbalwereld.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Di 22 apr 2008 19:30
Citaat:
Martin van Geel legt functie neer

Amsterdam, 22 apr 2008
Martin van Geel vertrekt bij Ajax. De technisch directeur heeft moeten constateren dat Ajax met ingang van het nieuwe seizoen kiest voor een nieuwe weg, die niet de zijne is. Het betreft een nieuw technisch model waarin de trainer leiding geeft aan de gehele afdeling betaald voetbal.
Van Geel heeft daaraan de consequentie verbonden dat hij de eer aan zichzelf houdt en daarom heeft hij zijn functie als technisch directeur van Ajax ter beschikking gesteld. De club heeft het ontslag van Van Geel aanvaard onder dankzegging voor zijn inzet. Martin van Geel (47) trad op 1 juli 2005 in dienst bij Ajax.

Van Geel: ,,In de voorgestelde samenwerking zie ik geen plaats voor mijzelf als zelfstandig functionerende technisch directeur. Ajax en ik zijn het eens: twee kapiteins op één schip, dat is niet werkbaar.”

Uri Coronel: ,,Het spijt ons Martin van Geel te zien vertrekken, want ik weet dat hij een hardwerkende, loyale en betrouwbare directeur is. Maar wij kunnen zijn beslissing slechts respecteren. Wij hebben gesprekken met hem gevoerd om hem toch bij Ajax te behouden, maar zijn besluit stond vast.”

Ajax
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Di 22 apr 2008 19:41
Dat werd eens tijd.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Di 22 apr 2008 19:42
Was te verwachten. Sommige dingen goed gedaan, maar waar het allemaal om ging...tijdig goede vervangers halen of ze in ieder geval klaar hebben staan...dat is niet gelukt.

Welke posities dienen nog ingevuld te worden?
Bertje

Geplaatst: Di 22 apr 2008 19:49
De echte vraag is: wie geeft het nieuwe Ajax vorm? Van Basten is pas per 1 juli in dienst.

V/d Aat? Die is ook maar tijdelijk in dienst. Slop dan?
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Di 22 apr 2008 19:54
Tja, zonde om een vakman te zien vertrekken. Ik denk dat het beter had kunnen worden opgelost, maar als hij zelf die beslissing heeft genomen dan kan ik het accepteren.

2de vakman weg sinds het rapport(direct gevolg?). Was het wel allemaal zo goed. Alleen het zooitje is ook daardoor opgestapt(Jaakke, bestuur en RvC) maar daarvan kon iedereen zien dat die de club niet op een hoger plan brachten. Ik vind het armoedig, echt... Laat me raden: die gaat naar Utrecht.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 22 apr 2008 20:01
Citaat:
De echte vraag is: wie geeft het nieuwe Ajax vorm? Van Basten is pas per 1 juli in dienst.

V/d Aat? Die is ook maar tijdelijk in dienst. Slop dan?

Ik denk toch van Basten ism de scouts. Van 't Schip en Witschge zijn er ook nog natuurlijk. We zullen het zien bij de ondertekening van het contract van onze Argentijnse aanwinst.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Di 22 apr 2008 20:04
Van Basten heeft gewoon een dubbelfunctie: hoofdtrainer en technisch directeur. De takken zullen niet anders verdeeld zijn. Al zullen deze clubmannen zorgen voor een kortere lijnen tussen de takken. Ik wacht af hoe het zich ontwikkeld.
Bertje

Geplaatst: Di 22 apr 2008 20:04
Citaat:
Ik denk toch van Basten ism de scouts. Van 't Schip en Witschge zijn er ook nog natuurlijk. We zullen het zien bij de ondertekening van het contract van onze Argentijnse aanwinst.

Ja, maar wat als er dingen gebeuren tijdens de voorbereiding op het EK of het EK zelf? Dan hebben Marco, Schip en Witschge net even wat anders aan hun hoofd.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Di 22 apr 2008 20:06
Citaat:

Ja, maar wat als er dingen gebeuren tijdens de voorbereiding op het EK of het EK zelf? Dan hebben Marco, Schip en Witschge net even wat anders aan hun hoofd.

Tja, dat ook nog. Hij krijgt het er druk mee. We zullen zien hoe hij het gaat regelen. Hij is gewoon TD.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 22 apr 2008 20:07
Citaat:

Misschien dat er dan al een nieuwe TD is?
Bertje

Geplaatst: Di 22 apr 2008 20:08
Er komt geen nieuwe TD, Toob. Dat lijkt me wel duidelijk.
Ad

Forum berichten: 2481
Geplaatst: Di 22 apr 2008 20:09
Citaat:

En zo is het maar net Bertje. Ik ben gematigd positief over de komst van Marco,maar moet het eerst allemaal nog zien. De eerste tekenen wijzen voorlopig nog op geen enkele verbetering en daarom wil ik die Argentijn/Kroaat ook nog geen "aanwinst' noemen......zien is geloven en buiten alle hosanna berichten hier heb ik toch ook al een hoop kritische noten gehoord.
Ik had wel graag Keje Molenaar ipv V Geel gezien, maar dat zal dus ook wel niet gebeuren.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 22 apr 2008 20:10
Maar wat was Van Geel dan geworden als hij was gebleven, Bert?
Bertje

Geplaatst: Di 22 apr 2008 20:13
Citaat:

Weet ik veel. Dat is voor mijn vraag ook niet interessant. Punt is dat we nu helemaal niemand hebben om het tijdelijk in te vullen in die periode.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 22 apr 2008 20:20
Volgens mij bleef de positie van TD, maar in een uigeklede vorm. De positie van technisch adviseur is weg.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Di 22 apr 2008 20:23
Citaat:

De organisatie structureren, uitdragen naar de buitenwereld, spelers en personeel vastleggen en dus de organisatie leiden als ik voorzitter was. Maar blijkbaar hebben ze gezegd dat hij technisch actief blijft met regelen van transfers en contracten verlengen(dus de officiele dingen), dus dat zijn takenpakket werd ingekort en dat zijn macht minder werd. En dan voel je jezelf als vakman behoorlijk beledigd, lijkt mij. Ze hadden het beter kunnen oplossen, helaas is dit niet gebeurd. En weer een vakman weg, goed bezig Ajax!!
Bertje

Geplaatst: Di 22 apr 2008 20:23
In het rapport staat er anders niets over een 'uitgeklede TD'. Zoek het maar na.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Di 22 apr 2008 20:27
Citaat:
In het rapport staat er anders niets over een 'uitgeklede TD'. Zoek het maar na.

Tja, en ookal is het zo dan bedoelen ze iemand die het officiele(papierzaken) regelt, maar dat kan de algemeen directeur ook. Maarja, ben niet 100% content met hoe Ajax zich ontwikkelt. Er zijn gewoon zowel positieve en negatieve ontwikkelingen in mijn ogen en Ajax moet weer stabiel worden. Afwachten dus..
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 22 apr 2008 20:35
Je hebt gelijk, Bert.
Citaat:
Een sterke trainer met bewezen managementkwaliteiten die leiding geeft aan de gehele betaald voetbal afdeling
waaronder een hoofd scouting (model Louis van Gaal 1991-1997). In dit model dient de Algemeen Directeur een
voetbalachtergrond te hebben.

Maar de positie die Van Geel zou gaan invullen moet nog ingevuld worden. Ben ik benieuwd naar.
+ Nieuw bericht <<<   <   2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.318.001 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Voormalige Godenzonen » Martin van Geel als technisch directeur
Ga
Zoeken: