Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 4 maa 2008 11:48
|
|
In een team waar wellicht de moeilijkste positie ingevuld werd door een jeugdspeler die zijn eerste jaar op professioneel niveau speelde.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 4 maa 2008 12:01
|
|
Na Kluivert zijn er ook wel meerdere spelers geweest die goed draaiden in hun eerste seizoen bij AJAX. Jeugdspeler of aankoop.
Je zag pas de echte kracht van Kluivert in seizoen 2 en 3. En dat was net ietsje minder dan seizoen 1. Vooral seizoen 3.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 4 maa 2008 12:11
|
|
Alleen moet je Kluivert natuurlijk niet met zichzelf vergelijken, maar met een recent groot talent als Sneijder. Een terugslag is normaal, maar de Kluivert met een terugslag was nog wel even wat beter dan Sneijder met een terugslag.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 4 maa 2008 12:14
|
|
En dan kom je weer uit in wat voor een team Sneijder speelde. Het speelt heel wat lekkerder met een Litmanen, Davids en Ronald de Boer achter je.
|
basementstyle
Forum berichten: 140
|
Geplaatst: Di 4 maa 2008 12:36
|
|
Tuurlijk speelt dat lekkerder.
Maar een speler als Sneijder is niet afhankelijk van spelers om hem heen.
Hij heeft de gave om het spel naar zijn hand te zetten.
Een speler als Kluivert is toch vaak genoeg afhankelijk op de eindpass van anderen.
En tuurlijk verschilt dat per seizoen, en of een speler wel in juiste vorm bent of niet.
En trouwens, Heitinga, die jongen speelt nu een geweldig seizoen.
Maar werd deze jongen ook niet uitgefloten 2 á 3 seizoenen geleden?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 4 maa 2008 12:47
|
|
AJAX was wel afhankelijk wat voor spelers er rond Sneijder speelde. Jammergenoeg.
Heitinga speelde goed in zijn debuutseizoen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 4 maa 2008 17:24
|
|
Citaat: En dan kom je weer uit in wat voor een team Sneijder speelde. Het speelt heel wat lekkerder met een Litmanen, Davids en Ronald de Boer achter je.
Nee, ik kijk niet naar de teamprestatie, maar naar individuele prestaties.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Vr 21 maa 2008 16:22
|
|
Mijn motie van wantrouwen bij deze. Die man weet niet bij Ajax het sportieve plaatje aantrekkelijk te maken, gaat hij hogere salarissen bieden. Dit is een signaal van onmacht, dat is mij duidelijk. Als algemeen directeur geschikt, maar niet als techjnisch directeur, geef die Keizer de macht op sportief vlak!
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 12:56
|
|
Wanneer loopt het contract van MvG af? Weet iemand dat.
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 13:35
|
|
Citaat: Wanneer loopt het contract van MvG af? Weet iemand dat.
Ik heb geen idee maar hopelijk blijft hij zo voortdoen zoals de afgelopen seizoenen.
Het verbaast me sowieso al dat hij nog steeds TD bij Ajax zit. Hij zal in tegenstelling tot Fontein wel een betere klik hebben met de voorzitter en de RvC.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 13:39
|
|
Citaat: Hij zal in tegenstelling tot Fontein wel een betere klik hebben met de voorzitter en de RvC.
Dat kan jij niet oordelen van buitenaf.
|
Oscarito
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 14:05
|
|
Ehm waar zeg ik feitelijk dat het zo is? Die smilie staat er natuurlijk niet voor niets.
Ten tweede, ik kan het niet van buitenaf oordelen maar zullen we dan meteen alle forums dichtgooien? Volgens mij doen we dat bijna allemaal aangezien maar weinig mensen over inside information beschikken.
Martin van Geel heeft de afgelopen jaren gewoon slecht tot zeer matig werk afgeleverd, daar mag hij weleens op afgerekend worden. Het verbaast me dan ook ten zeerste dat het bestuur en de RvC niks met het rapport van de Commissie Coronel doen behalve Fontein wegwerken en dat terwijl er toch stevige kritiek is geuit op de TD.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 14:15
|
|
Citaat: Ehm waar zeg ik feitelijk dat het zo is? Die smilie staat er natuurlijk niet voor niets.
Dan heb ik je smilie waarschijnlijk verkeerd geinterpreteerd? Maar ik ga altijd op het inhoud af.
Citaat:
Ten tweede, ik kan het niet van buitenaf oordelen maar zullen we dan meteen alle forums dichtgooien?
Zeg ik dat? Nee. Jij kan alleen je mening basseren op informatie van berichten die uitgelekt zijn of mensen die dat openbaar aan de media hebben bekend gemaakt, netals ieder ander. Dan mag je speculeren, daar is tenslotte een forum voor.
Citaat:
Volgens mij doen we dat bijna allemaal aangezien maar weinig mensen over inside information beschikken.
Klopt. En dan nog heb je inside info, dan hoor je naar mijn inzien niet uit de school te klappen.
Citaat:
Martin van Geel heeft de afgelopen jaren gewoon slecht tot zeer matig werk afgeleverd, daar mag hij weleens op afgerekend worden.
Dat weten we inmiddels allemaal wel.
Citaat: Het verbaast me dan ook ten zeerste dat het bestuur en de RvC niks met het rapport van de Commissie Coronel doen behalve Fontein wegwerken en dat terwijl er toch stevige kritiek is geuit op de TD.
Dat heeft iedereen verbaast.
|
Oscarito
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 14:46
|
|
Citaat: Dan heb ik je smilie waarschijnlijk verkeerd geinterpreteerd? Maar ik ga altijd op het inhoud af.
De inhoud? Grapjas, als je mijn zin goed leest geef ik alleen de mogelijkheid weer. Niet dat het feitelijk zo is of dat ik ervan overtuigd ben dat het zo is. "Hij zal in tegenstelling tot Fontein wel een betere klik hebben met de voorzitter en de RvC."
Daar kan ik van buitenaf inderdaad niet over oordelen maar dat doe ik dus helemaal niet.
Waar ik wel over kan oordelen(aan de hand van de selectie, de resultaten en het rapport van de commissie Coronel) is zijn werk bij Ajax, dat is voor mij onvoldoende gebleken en ik had het dan ook niet verrassend gevonden als Ajax hem de deur had uitgewezen.
Citaat: Zeg ik dat? Nee. Jij kan alleen je mening basseren op informatie van berichten die uitgelekt zijn of mensen die dat openbaar aan de media hebben bekend gemaakt, netals ieder ander. Dan mag je speculeren, daar is tenslotte een forum voor.
En dus ga jij van nu af aan iedereen vertellen dat ze er van buitenaf niet kunnen oordelen? Dan wens ik je bij deze veel succes!
Ik heb het al eens gezegd, denk eens na voordat je wat posts. Dat scheelt ons namelijk heel wat tijd.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 15:30
|
|
Citaat: Dan heb ik je smilie waarschijnlijk verkeerd geinterpreteerd? Maar ik ga altijd op het inhoud af.
Waarom quote je ook niet het ander stukje van wat ik gezegd heb?
Citaat:
Zeg ik dat? Nee. Jij kan alleen je mening basseren op informatie van berichten die uitgelekt zijn of mensen die dat openbaar aan de media hebben bekend gemaakt, netals ieder ander. Dan mag je speculeren, daar is tenslotte een forum voor.
Citaat: De inhoud? Grapjas, als je mijn zin goed leest geef ik alleen de mogelijkheid weer. Niet dat het feitelijk zo is of dat ik ervan overtuigd ben dat het zo is. "Hij zal in tegenstelling tot Fontein wel een betere klik hebben met de voorzitter en de RvC."
Een mogelijkheid weergeven is speculeren. Met het eerste post van mij van, 'dat kan jij niet van buitenaf oordelen; wil ik aangeven dat je geen overhaaste conclusie moet nemen. Ik geef nergens aan dat het feitelijk juist is wat je zegt of dat je het honderd procent zeker weet.
Citaat: Daar kan ik van buitenaf inderdaad niet over oordelen maar dat doe ik dus helemaal niet.
Waar ik wel over kan oordelen(aan de hand van de selectie, de resultaten en het rapport van de commissie Coronel) is zijn werk bij Ajax, dat is voor mij onvoldoende gebleken en ik had het dan ook niet verrassend gevonden als Ajax hem de deur had uitgewezen.
Citaat:
En dus ga jij van nu af aan iedereen vertellen dat ze er van buitenaf niet kunnen oordelen? Dan wens ik je bij deze veel succes!
Vage opmerking?
Citaat: Ik heb het al eens gezegd, denk eens na voordat je wat posts. Dat scheelt ons namelijk heel wat tijd.
Ik denk altijd na voordat ik wat post. Op een paar posts na waar ik te vroeg reageerde en het antwoord met een beetje nadenkwerk te achterhalen was.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 15:47
|
|
Mensen, minder op de man spelen graag! Alvast bedankt!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 16:05
|
|
Citaat: Daar kan ik van buitenaf inderdaad niet over oordelen maar dat doe ik dus helemaal niet.
Zoveel is er nog helemaal niet bekend over de nieuwe aanpak, al dan niet naar aanleiding van het rapport. De beslissingen zijn zelfs nog niet allemaal gevallen.
Wat Van Basten betreft zijn bepaalde adviezen van de commissie in de wind geslagen, maar anderen weer opgevolgd. Ik krijg toch echt de indruk dat Van Basten veel verantwoordelijkheid krijgt en dat de rol van Van Geel zo langzamerhand geminimaliseerd wordt.
Maar goed, het moet allemaal nog blijken natuurlijk. Veel zal afhangen van de nieuwe AD. Als dat Rijkaard wordt, dan weet ik genoeg. Dan is de rol van Van Geel uitgespeeld.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 16:15
|
|
Citaat: Martin van Geel heeft de afgelopen jaren gewoon slecht tot zeer matig werk afgeleverd, daar mag hij weleens op afgerekend worden. Het verbaast me dan ook ten zeerste dat het bestuur en de RvC niks met het rapport van de Commissie Coronel doen behalve Fontein wegwerken en dat terwijl er toch stevige kritiek is geuit op de TD.
Citaat: Bijdrage AFCA Supportersclub aan rapport Coronel
Inmiddels is het al weer zo`n maand geleden dat het rapport Coronel verscheen. Ondertussen zijn enkele aanbevelingen daaruit al overgenomen en de ledenraad heeft de uitkomsten van het rapport ook besproken. De AFCA Supportersclub was een van de 42 geïnterviewden. Twee bestuursleden werden door commissieleden Uri Coronel en Daniel Dekker gehoord. Tijdens dit gesprek werden de door ons belangrijkste knel- aandachtspunten aangedragen. Deze punten werden door ons ook op papier gezet en aan de commissie overhandigd. Omdat wij zelf benadrukt hebben dat het erg belangrijk is dat het rapport openbaar zou worden voor de achterban en we altijd rekenen op openheid bij onze club plaatsen we dit document nu op onze site. We hebben hier bewust mee gewacht totdat de rust rondom Ajax wat was wedergekeerd. De belangrijkste punten uit dit document zijn tijdens de onlangs gehouden thema-avond al besproken:
• We worden niet serieus genomen
• Eigen belang boven clubbelang
• "Haantjesgedrag" bestuur en directie
• "Kil en zakelijk" (afstand tussen club en supporters)
• Sportieve prestaties en uitstraling club
• Beursnotering
• Stem in ledenraad of ander beslisorgaan
Wij zijn blij dat de supporters bij monde van de SVA en AFCA Supportersclub ook gehoord zijn. Het is goed om veel van de door ons aangedragen punten in meer of mindere mate terug te zien in het rapport Coronel.
We rekenen er op dat Ajax de komende tijd serieus met de adviezen en aanbevelingen aan de slag zal gaan.
Bron: AFCA Supportersclub
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Ma 24 maa 2008 20:16
|
|
Altijd een rookgordijn om eigen hachje te redden, het is gewoon schandalig. En als hij nu kijkt hoe Ajax sportief er voorstaat dan mag hij ook weleens gaan twijfelen of hij nouw el de gewenste TD voor Ajax is.
Ik zou hem graag zien als AD, is een goede prater en is goed met contracten. Laat Keizer de sportieve hervorming maar regelen. Mijn ideale directie is:
- Slop(financieel directeur)
- Fontein(commercieel directeur)
- Van Geel(algemeen directeur)
- Keizer(technisch directeur)
En dan heb je allemaal vakmannen op de goed plaats in de organisatie. En dan kijk ik met vertrouwen naar Ajax' toekomst!
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 24 maa 2008 20:18
|
|
Ik denk niet dat Fontein nog terugkeert bij Ajax, WZAWZDB.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 3 apr 2008 07:51
|
|
Ik roep de verwachting al een tijdje uit, maar hier is dan het eerste gerucht in de media dat de rol van Martin van Geel binnenkort uitgespeeld zal zijn:
Citaat: Marco van Basten treedt op 1 juli in dienst van Ajax, maar heeft het al gehad met de falende technisch directeur Martin van Geel. Interim-directeur Henri van der Aat denkt er hetzelfde over. Ze willen de functie van technisch directeur en de gelieerde persoon zo snel mogelijk lozen.
Uit de column 'voetbalgekte' door Valentijn Driessen op de website van de Telegraaf.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 3 apr 2008 09:47
|
|
De technisch-directeur functie afschaffen is natuurlijk het allerdomste wat je kan doen.....
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 3 apr 2008 09:55
|
|
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik zou het goed vinden, mits Ajax met Van Basten iemand heeft vastgelegd voor de lange termijn.
De commissie Coronel heeft ook geopperd om de functie van TD te laten vallen en te kijken naar een model á la Van Gaal mid jaren '90. Begrijpelijk, want de ervaring bij Ajax leert dat controversie en conflicten inherent zijn aan het TD-schap binnen onze club.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Do 3 apr 2008 12:46
|
|
Van basten moet eerst eens wat laten zien op het trainingsveld. Al die andere perikelen lijken me niet handig voor een beginnende coach. Daarnaast denkt zo een coach alleen maar aan zichzelf en nooit op de lange termijn.
Toch vreemd dat van geel niet al eerder is "afgezet". Laat je hem eerst nog 3 maanden bezig en dan mag hij alsnog weg. Zoals gewoonlijk bij Ajax is het weer een gang van zaken waarvan ik denk dat het amateuristisch is.
Daarnaast vraag ik mij af hoe van der Aat in godsnaam in een paar weken alles al weten over het totale functioneren van van geel maar dat terzijde.
Maar hoe betrouwbaar is de column... Dat is wat ik mij afvraag want het lijkt me sterk dat van der Aat nu al te onpas zijn mening over van geel heeft ontwikkeld en dan ook nog eens aan externen bekend heeft gemaakt. Mocht dit wel het geval zijn dan hebben we een interim beroepsprutser.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 3 apr 2008 12:49
|
|
Citaat: Van basten moet eerst eens wat laten zien op het trainingsveld. Al die andere perikelen lijken me niet handig voor een beginnende coach. Daarnaast denkt zo een coach alleen maar aan zichzelf en nooit op de lange termijn.
Toch vreemd dat van geel niet al eerder is "afgezet". Laat je hem eerst nog 3 maanden bezig en dan mag hij alsnog weg. Zoals gewoonlijk bij Ajax is het weer een gang van zaken waarvan ik denk dat het amateuristisch is.
Misschien dat Van Geel juist nog mag blijven zitten omdat Ajax Van Basten niet met allerlei dingen kan opzadelen nu hij nog bij de KNVB zit? Dat lijkt me op zich vrij logisch. Als Ajax het TD-schap wil afschaffen en de nieuwe AD het voetbaltechnische gedeelte op zich wil laten nemen, dan gaat men niet nu Van Geel ontslaan en de komende maanden zonder leidinggevende technische man doorbrengen (er even vanuit gaand dat onze nieuwe AD nog ergens vastligt, bijvoorbeeld bij Barcelona).
|