Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 15:37
|
|
Begaan of niet begaan? Dat is niet de vraag. Iedereen, maar werkelijk iedereen zag dat AJAX verdedigende impulsen nodig had. Al ver voordat dit seizoen begon. Dit is gewoon het kampioenschap weggooien, de CL weggooien voor volgend seizoen.
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 20:27
|
|
Het is van essencieel belang dat Ajax er iets bij krijgt wil het kampioen worden, meldde Koster vandaag op Tele2. Gus vandaag hebben de heren Ajacieden niet één maar twee klontjes suiker bij de thee.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 21:21
|
|
Citaat: Het is van essencieel belang dat Ajax er iets bij krijgt wil het kampioen worden, meldde Koster vandaag op Tele2. Gus vandaag hebben de heren Ajacieden niet één maar twee klontjes suiker bij de thee.
Iets! Ik had gehoopt op "iemand", het liefst drie echte verdedigers.
|
Anonymous
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 23:00
|
|
:crazy: toegegeven hij zei "Iemand" maar dan kon ik mn suikerklonten-geintje niet meer maken, hè...
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 01:54
|
|
Kort stukje, maar het slaat de spijker op z'n kop:
Citaat: Ajax schreeuwt om kwaliteitsinjectie
NIJMEGEN - Ajax maakte zondagmiddag tijdens de onbesliste uitwedstrijd bij NEC (1-1) nog maar eens duidelijk dat de huidige selectie niet voldoende kwaliteiten heeft om het seizoen succesvol af te sluiten.
De Amsterdammers mochten nog niet eens mopperen dat ze een punt overhielden aan een riskante speelwijze met vijf aanvallers in de tweede helft. Ajax bleef op drie punten staan van koploper PSV, dat in Venlo ook slechts één punt meenam.
Alle ogen bij Ajax blijven na alweer het zevende gelijke spel in deze competitie op Martin van Geel gericht. De technisch directeur vond voor aanvang van het seizoen geen goede opvolger voor Wesley Sneijder. Hij moet zijn club nu voor 1 februari, wanneer de markt voor transfers weer sluit, minimaal met een goede verdediger versterken.
Geld is in Amsterdam momenteel het kleinste probleem. Ajax heeft dankzij de verkopen van Sneijder, Ryan Babel en Tom de Mul nog zo'n 40 miljoen euro in kas voor aankopen. De vereniging beschikt echter ook over een technisch directeur die zich sinds zijn aantreden in 2005 nog niet met goede aankopen heeft kunnen onderscheiden.
Van Geel won aan krediet toen hij Edgar Davids en Jaap Stam terug naar Nederland haalde. De overige aanwinsten die Ajax de afgelopen tijd beter maakten, waren vooral spelers die het gros van de Nederlandse voetballiefhebbers allang kende.
Zo was Klaas-Jan Huntelaar topschutter van Heerenveen voordat hij naar Ajax verhuisde. Luis Suarez gold voor zijn overgang als smaakmaker van FC Groningen Kennedy Bakirciglü was vorig jaar één van de betere spelers van FC Twente. Ook nu zoekt de technische leiding van Ajax de beoogde versterkingen in de subtop van de eredivisie.
Bruno Silva is nog steeds de eerste keus om de gammele defensie te versterken. Voorzitter Joop Munsterman van FC Twente kreeg afgelopen week de vraag voorgelegd of hij Orlando Engelaar niet wil verkopen. Het blijft vreemd dat een club met een uitstraling als Ajax niet in staat is om de spelers als Suarez en De Silva al in Uruguay te ontdekken.
Hatem Trabelsi, Zlatan Ibrahimovic en Maxwell waren de laatste spelers die via Ajax als relatief onbekende aankopen de Europese top bereikten. Zij arriveerden in 2001 op aandringen van de toenmalige technisch directeur Leo Beenhakker in Amsterdam. Van de overige aankopen uit het buitenland van de laatste zes jaar presteert op dit moment alleen nog de ervaren Gabri naar behoren...
Parool
|
Starring
Forum berichten: 75
|
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 13:42
|
|
Dat stukje lijkt regelrecht van het forum af te komen, Thomas. Maar goed, misschien iets voor Van Geel om in zijn eetpauze of in de vliegtuig erbij stil te staan of zitten. Ajax is immers ongetwijfeld abonnee van het dagblad Parool.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 26 jan 2008 13:36
|
|
Citaat: Ajax mist visie op de transfermarkt
DICK SINTENIE
De komt van Bruno Silva naar Ajax, halverwege het seizoen, en de wijze waarop de transfer tot stand kwam, zeggen veel over het technische beleid dat Ajax voert. Nu het regent in Amsterdam wordt het dak in allerijl en provisorisch gerepareerd.
Terug naar de zo roerig verlopen vorige transferperiode, vorige zomer, toen Ajax zich opmaakte voor de Champions League-kwalificatie. Het vertrek van Ryan Babel, Kenneth Perez en Tom de Mul deed zich voelen, maar het waren vooral de late transfer van Wesley Sneijder en de beenbreuk van Edgar Davids die intern voor de nodige hoofdbrekens zorgden.
De toenmalige trainer Henk ten Cate pleitte voor de komst van een volwaardige vervanger van Davids. De naam van Orlando Engelaar (FC Twente) viel, maar technisch directeur Martin van Geel vond dat Ten Cate met Jan Vertonghen en Robbert Schilder voldoende alternatieven voorhanden had. Nu Davids weer fit is - vijf maanden en veel sportieve katers later - heeft Van Geel zich alsnog in Enschede gemeld voor Engelaar.
Van Geel wilde een bod uitbrengen, maar hij kreeg nul op het rekest van Joop Munsterman, voorzitter van FC Twente. ''Van Geel vroeg nog: 'Hebben jullie dan geen geld nodig?' Waarop ik zei: 'Nee!' '' aldus Munsterman.
En zo zijn er de voorbije maanden heel wat deuren voor de neus van Ajax' technisch directeur dichtgeslagen. Pogingen om Steven Defour (Racing Genk), Luka Modric (Dinamo Zagreb), Albert Riera (Espan-yol), Rafael van der Vaart (HSV), Ismaïl Aissati (PSV) en Denny Landzaat (Wigan Athletic) naar Amsterdam te halen, liepen spaak. Het lukte Feyenoord wel om Landzaat aan te trekken.
''De middelen om ons te versterken zijn er,'' benadrukte Ajax-voorzitter John Jaakke twee weken geleden in zijn nieuwjaarsspeech. ''En dat zullen we doen ook, want wij vinden dat het kapitaal op het veld hoort te staan.''
De eerste sanering die Van Geel bij Ajax doorvoerde, leidde de club vorig seizoen bijna naar het kam-
pioenschap, maar verkopen gaat de club op dit moment beter af dan kopen, met alle gevolgen van dien.
En van de spelers die vorige zomer naar Ajax kwamen, is pinchhitter Ismael Urzaiz volledig uit beeld geraakt, net als de langdurig geblesseerde Laurent Delorge. Kennedy Bakircioglü maakt de verwachtingen (nog) niet waar en grootverdiener Albert Luque zit meestal naast Dennis Rommedahl en Jurgen Colin op de bank.
Luis Suárez heeft als enige zijn draai gevonden, maar niemand (en zeker in Groningen niet) is de door de speler aangespannen arbitragezaak die aan de overgang vooraf ging, vergeten. Silva is nu ook verkast van Groningen naar Ajax. De rechtsback forceerde de transfer door werk te weigeren nadat zijn club hem in eerste instantie aan zijn contract had willen houden.
Het geeft vooral aan hoe wispelturig Ajax is. Transfers dienen te worden 'voorgekookt' om ze goed en geruisloos te kunnen afhandelen. Daar is visie voor nodig, want wie vooruit regeert, heeft tijd om lijntjes uit te gooien en in de vooronderhandelingen plooien glad te strijken. En als die tijd er niet is, is een bepaalde Beenhakkeriaanse handigheid of een netwerk als dat van Guus Hiddink vereist om de selectie op niveau te houden.
Van Geel zei zich echter 'machteloos' te voelen toen Real Madrid zich meldde voor Sneijder, toen Davids zijn been brak, toen Ten Cate een aanbieding van Chelsea kreeg en toen Jaap Stam stopte. Maar bij Ajax wordt niet gevraagd naar de gemoedstoestand van de technisch directeur - oplossingen moeten er komen.
Behalve Silva haalde Van Geel eind december Perez terug voor hetzelfde bedrag als waarvoor de Deen een half jaar eerder aan PSV werd verkocht. Maar in dat half jaar heeft Perez wel meegeholpen een concurrent in de titelstrijd aan de kop van de ranglijst te brengen.
Drie punten staat Ajax achter PSV. Er is de club veel aan gelegen kampioen te worden, maar kán dat met een selectie met slechts vier pure verdedigers (John Heitinga, Thomas Vermaelen, Colin en de geblesseerde Gregory van der Wiel), drie rechtsbacks (Silva, George Ogararu en Colin), twee 'gemaakte' linksbacks (Vertonghen en Emanuelson) en een handvol linksbuitens?
Parool
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 00:59
|
|
Dennis Rommedahl
Albert Luque
Luis Suarez
Laurent Delorge
Leonardo
Jurgen Colin
Bruno Silva
Ismael Urzaiz
Kennedy
Kenneth Perez
Samuel Kuffour (?)
Rasmus Lindgren (?)
Van Geel, dat is me toch een applausje waard. :clapping2:
:pardon:
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 01:00
|
|
Nu ben ik zelf geen fan van de ingeslagen weg, maar we hoeven toch niet te doen alsof niets meer deugt? Waarom staan Davids, Gabri en Stam niet in dat rijtje?
|
Oscarito
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 01:39
|
|
Dat zijn de aankopen van afgelopen jaar, ok Leonardo is in de winterstop gekomen dus dan moet Davids er inderdaad ook bij.
Maar voor mijn part zet je Gabri en Stam er ook nog bij. Laten we het belangrijkste op een rijtje zetten:
- geen kampioen geworden in het seizoen 2006/2007
- uitgeschakeld in de voorronde CL in 2006/2007
- uitgeschakeld in de voorronde CL in 2007/2008
- uitgeschakeld in de eerste ronde om de UEFA Cup dit seizoen
- spel is weer niet om aan te zien en Ajax zit het hele jaar eigenlijk al te kwakkelen, dit jaar misschien weer geen kampioen?
- uitgeschakeld in de beker tegen NAC dit seizoen
+ beker gewonnen in het seizoen 2006/2007
+ Cruijff schaal 2x gewonnen
Niet dat ik dit allemaal zo erg vind hoor, vandaar mijn applausje. XD
Maar als er resultaten moeten worden gehaald en je haalt zulke spelers, tja dan vraag je eigenlijk om problemen. Ik zie Van Geel ook niet lang meer aanblijven als er niet snel resultaten worden behaald.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 01:46
|
|
Suarez, Davids, Stam en Huntelaar zijn uitstekende aankopen geweest van Van Geel. Wat het overige rijtje betreft: ik had anderen geprobeerd te halen, maar Perez (voor de linker vleugel), Gabri, Lindgren en Kuffour (mits fit, dus ik weet niet wat voor risico Van Geel al dan niet bewust neemt) zijn ook van toegevoegde waarde. Kennedy, Delorge en Leonardo vind ik ook nog wel redelijk inventive aankopen. Bruno Silva is beter dan Ogararu, maar voor zo'n plek in het elftal zoveel geld uitgeven en het dan nog niet helemaal goed doen slaat nergens op. Luque, Colin en Rommedahl en Urzaiz hadden nooit gehaald moeten worden.
Individueel gezien zitten er dus niet eens zoveel dramatische aankopen tussen. Het gaat om het algehele beeld dat deze spelers samen geven. En dat is dat er te weinig spelers worden gehaald waar Ajax in de toekomst aan kan verdienen en dat de buitenlandse markt niet of nauwelijks interessant gevonden wordt. Dat is het zorgerlijke. Dat er in de toekomst onder dit beleid geen Chivu of Zlatan aan zit te komen.
|
Anonymous
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 10:08
|
|
Stam heeft geen moment zijn grote naam waar kunnen maken bij Ajax, Davids is eigelijk hetzelfde verhaal. Suarez is een stukje op weg, maar nog lang niet waar hij moet zijn om als topaankoop gepresenteerd te mogen worden, met de prijs/kwaliteit-verhouding in het achterhoofd kan je Suarez zelfs een onvoldoende geven. En Huntelaar had al 34 goals in anderhalf seizoen erin liggen toen hij naar Ajax kwam. Het is dan geen risico om KJH [voor wederom een smak geld"> binnen te halen. Daarbij kwamen flops als de overbetaalde Luque en het riante AOW-tje van de heer Urzaiz en het belachelijke handelen in de zaak landzaat. Jammer dat je dat niet mee neemt in je beoordeling van Trutje van Geel.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 10:42
|
|
Davids speelde vorig seizoen goed, bij mij geen twijfel mogelijk, er werd met Davids niet verloren en Emanuelson ging beter spelen als back.
Suarez is altijd dreigend door het onverwacht, met twee KJH's naast elkaar scoor je niet twee keer zoveel. Suarez heeft ook de meeste assists op zijn naam (meer dan de vorig seizoen verguisde Babel)
Ursaiz snapt niemand, Perez snap ik niet, dat er geen backs komen/kwamen snap ik niet, dat Grygera en Stam niet werden vervangen, snap ik ook niet.
Silva, Kuffour en Lindgren? Afwachten.
|
Anonymous
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 10:47
|
|
herstel Davids speelde een half seizoen goed, en nauwelijks 6 maanden later acteert hij de oude man die het allemaal niet meer kan behappen.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 10:48
|
|
Citaat: herstel Davids speelde een half seizoen goed, en nauwelijks 6 maanden later acteert hij de oude man die het allemaal niet meer kan behappen.
Nee, zijn eerste wedstrijd, thuis tegen feyenoord, was toen ook niet zijn beste! Hij moet even op gang komen.
|
Anonymous
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 10:53
|
|
hoe lang is even?
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 10:55
|
|
Het lijkt me doodnormaal dat Davids, Leonardo en Vermaelen even de tijd nodig hebben. Dat zal wel een aantal wedstrijden duren.
|
Anonymous
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 10:58
|
|
nogmaals, Ajax heeft niet het team wat wel kan wachten op één speler, laat staan twee!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 11:01
|
|
Citaat: Situatie Ajax stemt Cruijff 'niet vrolijk'
Bron: Ajaxfans.net
Johan Cruijff heeft voor de zoveelste keer het belang van een goede jeugdopleiding benadrukt.
In zijn wekelijkse column in De Telegraaf uit hij zijn onvrede over hoe het er momenteel bij 'zijn' club Ajax aan toe gaat.
"Als ik zie hoe Ajax, toch de club van de opleiding, in een jaar tijd zo’n acht dertigers heeft gekocht dan is dat een veeg teken", aldus Cruijff. "Een signaal, dat er blijkbaar onvoldoende kwaliteit vanuit de opleiding wordt afgeleverd. Waarvan jongens, die zelfs het Nederlands elftal halen, niet weten hoe ze aan de binnenkant moeten dekken."
Hij heeft weinig goede woorden over voor het aankoopbeleid van de Amsterdamse club. "Dat gat wordt intussen gedicht door allemaal spelers van boven de dertig te halen", vervolgt Cruijff. "Een paar is natuurlijk geen probleem, maar van de huidige situatie word ik niet bepaald vrolijk."
Ik kan Van Geel en Cruijff wel begrijpen. Van Geel ziet dat AJAX routine ontbeert en wil dat aanvullen. Tevergeefs, want AJAX kan geen routiniers kopen waar geen krasje op zit. En Cruijff heeft gelijk over die speler die "niet weet hoe ze aan de binnenkant moeten dekken." Wie zal dat toch zijn? ;)
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 11:04
|
|
Citaat: nogmaals, Ajax heeft niet het team wat wel kan wachten op één speler, laat staan twee!
En dus? Spelers die veel kunnen toevoegen en er over een paar wedstrijden weer 'wedstrijdfit' staan, maar vervangen en/of afschrijven? De blessures van met name Vermaelen en davids waren een ramp, maar je kan van beide heren niet verwachten dat ze er eerder weer staan dan mogelijk is.
|
Oscarito
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 11:17
|
|
Citaat: Suarez, Davids, Stam en Huntelaar zijn uitstekende aankopen geweest van Van Geel. Wat het overige rijtje betreft: ik had anderen geprobeerd te halen, maar Perez (voor de linker vleugel), Gabri, Lindgren en Kuffour (mits fit, dus ik weet niet wat voor risico Van Geel al dan niet bewust neemt) zijn ook van toegevoegde waarde. Kennedy, Delorge en Leonardo vind ik ook nog wel redelijk inventive aankopen. Bruno Silva is beter dan Ogararu, maar voor zo'n plek in het elftal zoveel geld uitgeven en het dan nog niet helemaal goed doen slaat nergens op. Luque, Colin en Rommedahl en Urzaiz hadden nooit gehaald moeten worden.
Individueel gezien zitten er dus niet eens zoveel dramatische aankopen tussen. Het gaat om het algehele beeld dat deze spelers samen geven. En dat is dat er te weinig spelers worden gehaald waar Ajax in de toekomst aan kan verdienen en dat de buitenlandse markt niet of nauwelijks interessant gevonden wordt. Dat is het zorgerlijke. Dat er in de toekomst onder dit beleid geen Chivu of Zlatan aan zit te komen.
Stam heeft niet gebracht wat hij had moeten brengen, Davids tot nu toe ook niet, de eerste seizoenshelft heeft hij bijvoorbeeld gemist door onprofessionaliteit.
Suarez vind ik ook nog niet echt denderend, eerst maar eens afwachten hoe hij het op een hoger niveau van afbrengt want imo hebben ze te veel betaald. In de topduels vond ik hem niet bepaald denderend goed spelen en je gaat volgens mij geen 8/9 miljoen betalen voor iemand die alleen in de Eredivisie rendeert.
Jij vind die actie met Perez/Lindgren goed, verkopen en weer terughalen?
Ga dan nog eens een jaar terug met Huntelaar... het gaat mij eigenlijk om het afgelopen jaar maar goed, zoals jij wilt, dan vind je het ook niet erg als ik Rosenberg, Lindenbergh en Ogararu erbij zet.
Nee, wat betreft het aankoopbeleid vind ik Van Geel incompetent gebleken de afgelopen twee jaar, volgens mij is het elftal alleen maar slechter geworden en dat is nu net niet de bedoeling.
Wat betreft het verkoopbeleid heeft hij het - afgelopen jaar - goed tot zeer goed gedaan.
Hoe zat het trouwens ook alweer hiermee: http://www.ajax.nl/web/show/id=418132 :aai:
Van die doelstellingen is nog niet veel van terecht gekomen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 11:35
|
|
Citaat: dan vind je het ook niet erg als ik Rosenberg, Lindenbergh en Ogararu erbij zet.
Rosenberg en (eigenlijk ook) Lindenbergh waren geen aankopen van Van Geel.
|
Anonymous
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 12:35
|
|
Maarvoor de rest heeft hij wel gelijk. [helaas...">
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 14:22
|
|
Ajax blinkt uit in het meest waardeloze transferbeleid van Europa.....wat een enorme armoede. Alles wat er gekocht word is bagger of functioneert achteraf niet.......dat kan geen toeval zijn en dat is het ook niet.
Alleen Huntelaar, Leonardo en Edgar zijn goed aankopen gebleken, de rest is bagger of presteerde ver onder de maat. Ze hebben Ajax er in ieder geval zeker niet sterker op gemaakt. Er hangt zo`n enorme negatieve sfeer rond die club sinds ze verhuist zijn naar die betonne doodskist, dat komt nooit meer goed. :cry:
Een lijstje van al die miskleunen is eigenlijk overbodig, want je word er alleen maar dodziek van. ick:
Iedereen loopt dan wel weg met die Gabri, maar ik blijf dat een hele middelmatige speler vinden. Als hij genoeg kwaliteit had zou hij wel bij een Spaanse club spelen lijkt me. Stam heeft nooit gebracht wat er van hem werd verwacht en dat leek toch een zekerheidje.......zoiets overkomt alleen Ajax. Pisvee haalt Cocu terug en dat is een groot succes.
Over mensen als Delorge, Colin, Urzaiz, Luque (de best betaalde !!), Vertongen, Kennedy, Krohn Deli en Lindenberg hoef ik al helemaal niks meer te zeggen denk ik.
Perez heeft precies 20 minuten goed gespeeld sinds zijn terugkeer, Lindgren is een middelmatige speler die ongetwijfeld in het 2e ook rondloopt ( Theo Janssen was een betere keuze geweest ) en Kuffour is bij voorbaat al een miskoop. Die man is volgens mij al jaren uitgerangeerd en staat nog garant voor een berg ellende ook, dat kan nog wat worden met Edgar op de training....... :wacko3:
Voeg daarbij het bijna zekere vertrek van Heitinga, Huntelaar en Stekelenburg en we weten allemaal hoe onze club er volgend seizoen voorstaat. :cry: Ik had Martin Van Geel heel hoog zitten en geloof ook echt dat hij een Ajax man is, maar ook hij heeft de hele negatieve sfeer rond de club niet weg kunnen nemen. Hij heeft financieel wel een goed beleid gevoerd, want die Kuffour kost in ieder geval niks en de eerder genoemde 3 spelers zullen ongetwijfeld weer een vermogen opbrengen ( hoewel ik alweer verhalen hoor over gelimiteerde transfersommen, ook al typisch Ajax :anger: ), maar Ajax kan gewoon weer geen vervangers vinden. Doe dan alle rotzooi die je hebt lopen de deur uit en begin de komende competitie maar met een veredeld 2e.......veel slechter kan het niet gaan lijkt me, want of dit klote elftal volgend seizoen al Europees speelt is nog maar de vraag. Kijk maar eens naar het prgramma en dan hoef je je al geen enkele illusie meer te maken.
Het geouwehoer van Cruyff ben ik trouwens ook wel meer dan zat, die moet gewoon zijn kop houden. Vanuit zijn ivoren toren bergen kritiek leveren, maar er zelf geen seconde insteken als echte Ajacied, dat wil er bij mij niet in. Ik realiseer me terdege dat deze post heel negatief overkomt en daar baal ik ook van, maar helaas zijn dit wel de feiten van vandaag de dag. Zelfs als er Woensdag en Zondag gewonnen word, dan nog geef ik geen cent voor de titelkansen van Ajax.
Wat hoop ik dat jullie mij in Mei allemaal af kunnen rekenen op deze uitspraken, maar ik dacht het niet........ :cry:
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 15:25
|
|
Citaat: Stam heeft niet gebracht wat hij had moeten brengen, Davids tot nu toe ook niet, de eerste seizoenshelft heeft hij bijvoorbeeld gemist door onprofessionaliteit.
Stam speelde een sterke eerste seizoenshelft en een mindere tweede, maar ik vond hem nog steeds de beste verdediger van Ajax. Over Davids valt wat mij betreft niet te twisten. Die speelde vorig seizoen geweldig, maar niemand kan een club als Ajax of PSV in z'n eentje de titel brengen.
Citaat: Suarez vind ik ook nog niet echt denderend, eerst maar eens afwachten hoe hij het op een hoger niveau van afbrengt want imo hebben ze te veel betaald. In de topduels vond ik hem niet bepaald denderend goed spelen en je gaat volgens mij geen 8/9 miljoen betalen voor iemand die alleen in de Eredivisie rendeert.
Als ik dit lees, vraag ik me af wat je van het transferbeleid van PSV vond, het afgelopen seizoen? Doe mij liever een Suarez voor nog geen 8 miljoen dan Lazovic voor 6 miljoen of Koevermans voor 7 miljoen. Suarez is gewoon een aanwinst gebleken. Nogmaals, we hoeven nou ook weer niet te doen alsof er helemaal niets meer deugt.
Citaat: Jij vind die actie met Perez/Lindgren goed, verkopen en weer terughalen?
Twee compleet verschillende situaties. Perez is weggegaan omdat Van Geel z'n oren liet hangen naar de trainer, die niets van Perez moest hebben. Dan is het wanbeleid dat je als club geen vervanger haalt voor Sneijder en een half jaar later alleen met die eerder verkochte speler op de proppen kan komen.
Lindgren is verkocht op een moment dat hij bij Ajax niet aan spelen zou toekomen. Nogmaals, ik vind het juist van beleid getuigen dat er met die clausule is ingespeeld op een situatie waarin Lindgren zich goed zou ontwikkelen.
Citaat: Ga dan nog eens een jaar terug met Huntelaar... het gaat mij eigenlijk om het afgelopen jaar maar goed, zoals jij wilt, dan vind je het ook niet erg als ik Rosenberg, Lindenbergh en Ogararu erbij zet.
Zoals 343 al zei waren Rosenberg en Lindenbergh geen aankopen van Van Geel. Ogadrama inderdaad wel. Die was ik (eindelijk) even vergeten.
Citaat: Nee, wat betreft het aankoopbeleid vind ik Van Geel incompetent gebleken de afgelopen twee jaar, volgens mij is het elftal alleen maar slechter geworden en dat is nu net niet de bedoeling.
Wat betreft het verkoopbeleid heeft hij het - afgelopen jaar - goed tot zeer goed gedaan.
Nogmaals, gezien de afkomst van alle spelers en het totale beeld van het aankoopbeleid, vind ik Van Geel ook zwak acteren. Ik vind alleen dat een Kennedy (Lazovic) of Delorge (Van der Leegte) heel aardig te pruimen waren geweest als er wat meer Suarezjes of Huntelaars waren gehaald. Snap je wat ik bedoel?
|