Auteur
|
Bericht
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Zo 6 jan 2008 20:07
|
|
Ik vind het nogal armoedig. En het is een truukje wat hij natuurlijk niet kan herhalen ten opzichte van AZ. En nu blijkt dat van Geel geen enkel origineel idee heeft. Welk jong talent heeft Ajax onder zijn leiding aangetrokken? Het is een TD van niks. Kijk naar de onevenwichtige selectie die er nu staat, en je weet genoeg over de kwaliteit van degene die daarvoor verantwoordelijk is
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 6 jan 2008 20:15
|
|
Dat is wel waar. Uit welke hoek zouden de woorden ‘solistisch’ en ‘ongrijpbaar’ komen richting Van Geel? Volgens mij uit de hoek van de scouts.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 6 jan 2008 20:16
|
|
Suarez en Huntelaar zijn aangetrokken door Van Geel. Maar ik ben het met je eens dat Van Geel doorgaans kiest voor de bij hem bekende weg. Dat levert in sommige gevallen tegen een grote som geld nog wel resultaat op, maar uiteindelijk betaak je altijd veel teveel voor te weinig kwaliteit. Tenzij de complete markt de bekende weg is natuurlijk. Jammer genoeg hoeven we een dermate professionele benadering niet te verwachten van Ajax.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Zo 6 jan 2008 21:05
|
|
Citaat: Welk jong talent heeft Ajax onder zijn leiding aangetrokken? Het is een TD van niks. Kijk naar de onevenwichtige selectie die er nu staat, en je weet genoeg over de kwaliteit van degene die daarvoor verantwoordelijk is
Niet alles is zwart of wit. Het aantrekken van Suarez, Rommedahl (was gratis), Delorge (ik heb hem alleen tegen Heerenveen gezien en toen viel hij mij 100% mee, hij kostte ook niets), Gabri (had ik nooit verwacht en nog gratis ook), Davids (prima zet, gratis?), Gentenaar (goede keeper, gratis en geen hoge verwachtingen meer) zijn goede zaken.
De verkoop van Babel en Sneijder zijn financieel successen, sportief niet; De Mul voor 5 miljoen? Helaas geen rechtsbuiten meer, maar toch.
Hij faalt nu wel nadrukkelijk, omdat er en geen opvolger voor Grygera is gekomen, er geen opvolger voor Stam is, we nog steeds geen rechtsback hebben en hij waarschijnlijk meer geld voor Urby denkt te kunnen ontvangen als Davids alle karweitjes voor hem opknapt. Voor Urby kan hij miljoenen krijgen? Doen.
Ik kan me niet voorstellen dat er nergens op de wereld (waarvoor hebben we scout v.d. Zee aangetrokken?) een speler loopt die wel kan verdedigen en wel naar Ajax wil.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Ma 7 jan 2008 00:35
|
|
Citaat: Welk jong talent heeft Ajax onder zijn leiding aangetrokken? Het is een TD van niks. Kijk naar de onevenwichtige selectie die er nu staat, en je weet genoeg over de kwaliteit van degene die daarvoor verantwoordelijk is
Niet alles is zwart of wit. Het aantrekken van Suarez, Rommedahl (was gratis), Delorge (ik heb hem alleen tegen Heerenveen gezien en toen viel hij mij 100% mee, hij kostte ook niets), Gabri (had ik nooit verwacht en nog gratis ook), Davids (prima zet, gratis?), Gentenaar (goede keeper, gratis en geen hoge verwachtingen meer) zijn goede zaken.
De verkoop van Babel en Sneijder zijn financieel successen, sportief niet; De Mul voor 5 miljoen? Helaas geen rechtsbuiten meer, maar toch.
Hij faalt nu wel nadrukkelijk, omdat er en geen opvolger voor Grygera is gekomen, er geen opvolger voor Stam is, we nog steeds geen rechtsback hebben en hij waarschijnlijk meer geld voor Urby denkt te kunnen ontvangen als Davids alle karweitjes voor hem opknapt. Voor Urby kan hij miljoenen krijgen? Doen.
Ik kan me niet voorstellen dat er nergens op de wereld (waarvoor hebben we scout v.d. Zee aangetrokken?) een speler loopt die wel kan verdedigen en wel naar Ajax wil.
tja het geld hebben we, maar de spelers niet
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 03:46
|
|
Heeft iemand de VI thuis liggen waarin de eerste column van Simon Zwartkruis stond, met onder andere het volgende:
Citaat: "Via zijn internationale netwerk speurde hij (Henk ten Cate, red.) in Brazilië naar een fysiek sterke verdediger, in eigen land had Ten Cate de huidige revelatie in de defensie van FC Twente, Edson Braafheid, op het oog. Niet nodig, oordeelde de directie van Ajax toen. Gevolg van dit alles is dat de club deze maand, waarin de transfermarkt haar deuren wijd open heeft staan, gaat proberen de eerdere wensen van Ten Cate alsnog in te willigen. Een half jaar te laat."
|
Jeroen427
Forum berichten: 22
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 10:10
|
|
n het Algemeen Dagblad laat Martin van Geel weten dat er voor dit weekend zeker nog geen nieuwe verdediger wordt aangetrokken. 'Het gaat moeizaam om een geschikte speler te vinden. Hier moeten we het dus mee doen.'
Dag Martin, het is leuk geweest. En ook nog Silva halen, na goed overleg met de scouting weer zeker.
Tsjonge, wat een teleurstelling is hij toch als TD.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 10:39
|
|
Ach, wie zag nu aankomen dat we een nieuwe verdediger nodig zouden hebben, Joeska? ;)
|
Lucas
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 19:51
|
|
Citaat:
Van Geel verdedigt aankopen afgelopen zomer | Club nieuws
Martin van Geel is de kritiek op een aantal van de Ajax-aankopen beu. De technisch directeur bij de Amsterdammers vindt de 'zwart-witanalyse' in de media onterecht.
Tijdens een interview aan De Telegraaf verdedigde Van Geel de aankopen van de afgelopen zomer. Jürgen Colin, Laurent Delorge, Dennis Rommedahl, Ismael UrzaÃz: ze kwamen allemaal, maar lijken vooralsnog geen versterking voor de Amsterdammers. "Men moet de aankopen echter wel in het juiste tijdsbeeld plaatsen. In mei hadden we nog geen geld en hadden we alleen behoefte aan spelers voor in de breedte."
Zo werd dus ook Jürgen Colin, op voorspraak van toenmalig hoofdcoach Henk ten Cate, naar de Amsterdam ArenA gehaald. "Colin zou als tweede, of zelfs als derde rechtsback in de selectie komen. We hebben Jürgen's kwaliteiten afgewogen tegenover die van Emmanuel Boakye, en Ten Cate zag meer heil in de komst van Colin dan de terugkeer van Boakye. Daarbij komt dat we voor Boakye meer geld konden krijgen dan dat we voor Colin moesten betalen."
Van Geel liet ook zijn lijstje horen van de mogelijke versterkingen in de aanval van de afgelopen zomer. "Op nummer 9 hadden we Ismael UrzaÃz, John Hartson (WBA), en Nwankwo Kanu (Portsmouth). Op 11 dachten we aan Albert Luque, Luis Suarez en Albert Riera (Espanyol). Tenslotte hadden we op 7 Dennis Rommedahl, Xabi Prieto (Real Sociedad) en Romeo Castelen (HSV). Dit lijstje kwam voort in topoverleg met bestuur, directie, hoofdtrainer en technisch adviseur op 6 juli. De trainer heeft dus volledig achter de beslissing gestaan om Rommedahl te halen."
Bron: De Telegraaf
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 19:53
|
|
Dit is een oud bericht, Luuk. XD
|
Lucas
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 19:56
|
|
Maar nog altijd actueel, Bert! :angel:
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 9 jan 2008 16:25
|
|
Een aantal interessante quotes van Martin van Geel in een interview uit de nieuwste de Voetbal International. Met dank aan AT:
Over het aanstaande kritische rapport van de commissie:
Citaat: Ik houd me daar geen seconde mee bezig. In de tweeéneenhalf jaar dat ik bij Ajax werk, heb ik mezelf regelmatig geëvalueerd. Ik zal fouten hebben gemaakt, maar eerlijk gezegd zou ik ze zo niet een, twee, drie kunnen benoemen. Ik hoop dat er straks een nuttig advies uitrolt waar Ajax iets mee kan.
Citaat: Ik voel intern juist enorm veel vertrouwen. Bij het bestuur voel ik dat, de RvC, de ledenraad. Met veel van die mensen voer ik zeer vaak overleg. Als ik dan lees dat ik solistisch bezig zou zijn, herken ik mezelf daar niet in. Ik ben juist iemand van het teamwork en laat me niet afleiden door eventuele vijfde colonnes, politieke krachten of wat dan ook. Dat mag je naïef noemen, maar ik bewaar mijn energie liever om mijn werk zo goed mogelijk te doen. Dus als je me vraagt of ik persoonlijk druk voel, dan zeg ik: nee. De druk om eindelijk weer kampioen van Nederland te worden neemt wel toe. Ook bij mezelf, omdat ik mezelf die druk opleg. Daar heb ik anderen niet voor nodig.
Citaat: We hebben een zak geld. Al wil ik dat in perspectief plaatsen. De transfersom hoeft vaak geen probleem te zijn. Maar je moet óók de salarissen in je exploitatie kunnen onderbrengen. Dat is moeilijk als je al enkele jaren geen inkomsten uit de CL hebt en net verlies hebt geleden. We zijn bereid ver te gaan in de salarissfeer, maar we stellen onze grenzen. Dat geldt ook voor transfersommen.
Citaat: Modric moest minimaal twintig miljoen euro kosten. DAt zou op te brengen zijn, maar dat willen we niet. Ajax huldigt het standpunt dat we niet zulke bedragen uitgeven voor één enkele speler. We vinden het risico te groot. Ajax moet het eigen vermogen in de gaten houden. Wij hebben geen clubeigenaar die moeiteloos een pak geld uit zijn binnenzak haalt.Daardoor kom je snel terecht bij de categorie net onder de top. Dat vraagt inventief handelen, zoeken naar spelers waar nog groei in zit. Luis Suarez is wat dat betreft een goed voorbeeld. Ons voordeel is dat Ajax nog altijd een enorme status heeft, ook in het buitenland, Dus zijn er altijd spelers die positief tegenover onze club staan. Maar topvoetballers kijken naar grote competities. En het probleem is: ook ónder die top krijgen we steeds vaker te maken met salarissen waaraan we niet kunnen en niet willen voldoen. Dat maakt het niet gemakkelijk. Maar als het gemakkelijk was, had iedereen dit werk kunnen doen.
De aankoop van Suarez als voorbeeld van inventiviteit? Laat me niet lachen.
Ik beken geen greintje zelfkritiek. Dat is een heel slecht teken.
|
Jeroen427
Forum berichten: 22
|
Geplaatst: Za 12 jan 2008 17:12
|
|
Er komt geen centrale verdediger meer bij. Van geel, oprotten, en snel graag.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Za 12 jan 2008 18:07
|
|
Citaat: Een aantal interessante quotes van Martin van Geel in een interview uit de nieuwste de Voetbal International. Met dank aan AT:
Over het aanstaande kritische rapport van de commissie:
Citaat: Ik houd me daar geen seconde mee bezig. In de tweeéneenhalf jaar dat ik bij Ajax werk, heb ik mezelf regelmatig geëvalueerd. Ik zal fouten hebben gemaakt, maar eerlijk gezegd zou ik ze zo niet een, twee, drie kunnen benoemen. Ik hoop dat er straks een nuttig advies uitrolt waar Ajax iets mee kan.
Citaat: Ik voel intern juist enorm veel vertrouwen. Bij het bestuur voel ik dat, de RvC, de ledenraad. Met veel van die mensen voer ik zeer vaak overleg. Als ik dan lees dat ik solistisch bezig zou zijn, herken ik mezelf daar niet in. Ik ben juist iemand van het teamwork en laat me niet afleiden door eventuele vijfde colonnes, politieke krachten of wat dan ook. Dat mag je naïef noemen, maar ik bewaar mijn energie liever om mijn werk zo goed mogelijk te doen. Dus als je me vraagt of ik persoonlijk druk voel, dan zeg ik: nee. De druk om eindelijk weer kampioen van Nederland te worden neemt wel toe. Ook bij mezelf, omdat ik mezelf die druk opleg. Daar heb ik anderen niet voor nodig.
Citaat: We hebben een zak geld. Al wil ik dat in perspectief plaatsen. De transfersom hoeft vaak geen probleem te zijn. Maar je moet óók de salarissen in je exploitatie kunnen onderbrengen. Dat is moeilijk als je al enkele jaren geen inkomsten uit de CL hebt en net verlies hebt geleden. We zijn bereid ver te gaan in de salarissfeer, maar we stellen onze grenzen. Dat geldt ook voor transfersommen.
Citaat: Modric moest minimaal twintig miljoen euro kosten. DAt zou op te brengen zijn, maar dat willen we niet. Ajax huldigt het standpunt dat we niet zulke bedragen uitgeven voor één enkele speler. We vinden het risico te groot. Ajax moet het eigen vermogen in de gaten houden. Wij hebben geen clubeigenaar die moeiteloos een pak geld uit zijn binnenzak haalt.Daardoor kom je snel terecht bij de categorie net onder de top. Dat vraagt inventief handelen, zoeken naar spelers waar nog groei in zit. Luis Suarez is wat dat betreft een goed voorbeeld. Ons voordeel is dat Ajax nog altijd een enorme status heeft, ook in het buitenland, Dus zijn er altijd spelers die positief tegenover onze club staan. Maar topvoetballers kijken naar grote competities. En het probleem is: ook ónder die top krijgen we steeds vaker te maken met salarissen waaraan we niet kunnen en niet willen voldoen. Dat maakt het niet gemakkelijk. Maar als het gemakkelijk was, had iedereen dit werk kunnen doen.
De aankoop van Suarez als voorbeeld van inventiviteit? Laat me niet lachen.
Ik beken geen greintje zelfkritiek. Dat is een heel slecht teken.
helemaal gelijk. Zelfs als het goed gaat hoor je zelfkritiek te hebben, de lat hoger zetten. Geen zelfkritiek, geen ambitie.
|
Robbin-R
Forum berichten: 147
|
Geplaatst: Vr 18 jan 2008 19:59
|
|
ach weet je wat het is met Van Geel bij Ajax
Hij geeft en hij geeft, maar hij koopt niets terug!
|
AFCA
Forum berichten: 16
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 00:27
|
|
Hallo jongens en meisjes, bekijken jullie de voorpagine van afca.nl aub even?
Martin van Geel vertrekt per 1 juli? Zouden we dat berichtje daar serieus moeten nemen?
reacties graag
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 01:33
|
|
Dat lijkt me overduidelijk een grap, AFCA.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 11:40
|
|
Overduidelijk een grap. En ook nog een slechte en uitgemolken grap. Kunnen ze niks beters verzinnen. Misschien moeten ze bij AFCA ook conclusies gaan trekken. Dit soort gedrag is net zo min des Ajax als Martins keuze voor enkele spelers.
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Za 19 jan 2008 11:50
|
|
ik vind de knipoog naar de officiele site wel grappig.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 14:00
|
|
|
Lucas
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 14:42
|
|
Ben jij van Geel nu aan het demoniseren? :666:
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 15:00
|
|
Dat doet hij toch allemaal zelf, Luuk. :angel:
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 15:21
|
|
Was dat na de 1-0, 343?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 15:27
|
|
Wel na, dacht ik. Maar ik weet niet vlak erna, hoor. :)
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 15:28
|
|
Ah ok. Ik geloof overigens niet dat Van Geel z'n best niet doet hoor. De man is absoluut begaan met onze club, volgens mij.
|