Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Clarence Seedorf
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Clarence Seedorf
Maker: Eto'oBekeken: 3823
Status: InactiefBerichten: 95
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Riejuh

Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Wo 26 mei 2010 11:28
Zeker van La gazetta gehaald, of een Nederlandse site. Ik twijfel namelijk aan de waarheid van de bron..

Onnodig met Siem de Jong, Lodeiro en Eriksen voor die positie. Wel een goede leermeester maar de afweging salariskosten / doorgroeimogelijkheden voor de jeugd is in mijn ogen belangrijker..
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Wo 26 mei 2010 11:54
Ik geloof er vooralsnog niets van. Ajax heeft op dit moment ook geen geld voor hem.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Wo 26 mei 2010 14:25
Zelfs het Ad meldt het. Slecht, hoor.
http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/articl ... Ajax.dhtml
Riejuh

Geplaatst: Wo 26 mei 2010 14:38
Citaat:
Zelfs het Ad meldt het. Slecht, hoor.
http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/articl ... Ajax.dhtml

Dat is zeker slecht. Het bericht dat dit waar was verscheen ook onder de comments op VZ (wandelgangen), daardoor was het voor mij al een broodje aap verhaal.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Wo 26 mei 2010 15:17
AD en Telegraaf zijn ook echt pauper kranten, klakkeloos berichten overnemen en publiceren zonder te kijken of het klopt.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Ma 21 jun 2010 16:56
Citaat:
Ze deden net alsof Clarence er weer toe deed

Bron: Voetbal International

Vorige week verbleef ik drie dagen in Londen. Dat ga ik meer doen als Nederland een groot toernooi speelt. Drie minuten op vreemde bodem en je schudt die opgelegde gekte als een deken van je af. Nergens meer oranje.

Er zit slechts een paar honderd kilometer tussen, maar in Engeland interesseert het niemand ene moer wat het Nederlands elftal allemaal doet. Niemand hier ziet Nederland als een van de kanshebbers. Het is een verademing, even geen oranje hebbedingetjes krijgen bij je boodschappen. Ik zag mijn verblijf in Londen als een vlucht.

De laatste weken reageerde ik steeds grimmiger op de oranjegekte om mij heen. Bij de kassa in Albert Heijn ging het mis. Ik rekende mijn boodschappen af en kreeg de vraag of ik een Beesie wilde. Nee, ik had al een beesie thuis. Een naakte poedel. Als je ze te veel eten geeft, krijgen ze overal haar.

Ik legde het kassameisje uit dat mijn poedel thuis Natasja heette. Dat mocht ik graag doen, een mannenhond opzadelen met een vrouwennaam. Ik had ooit een pittbull gehad met de naam Rosalie. En dan maar uitlachen.

Dat zou voor Wesley Sneijder ook wel wat zijn. Verplicht een jaar lang moeten voetballen onder de naam Wendy. Dat zou hem leren, met zijn lul-ideetjes over romantiek. Ik had nog een appeltje te schillen met meneer, die mijn bindend advies om Yolanthe ver van Zuid-Afrika te te houden, keihard had genegeerd.

Een dag na het verschijnen van mijn column had Yolanthe zich al in Zuid-Afrika gemeld, met een nagloeiende tatoeage op haar kont. Waarschijnlijk een ankertje met de naam van haar huidige geliefde er doorheen. Yolanthe is nu door haar billen heen, maar desnoods laat ze er nog zes operatief bij naaien om daar de namen van haar toekomstige miljonairs in de kunnen etsen. Zo een gesprek was het, daar bij de kassa. En nee, ik hoefde dus geen beesie, wat dat dan ook was.

Ze liet hem even zien. Een wurm met twee ogen. Thuis zag ik de reclame van Albert Heijn voor het Beesie. Robin van Persie, die met een boodschappenkarretje door een pad vol uitzinnige Beesies draaft. Het leek verdacht veel op wat ik om mij heen zag. Geslachtsloze heldenverering van mensen met het verstand van een oorwurm.

Van Persie zal het met me eens zijn. Nog niet eens zo heel lang geleden stonden we met zijn allen klaar om met een oranje hobbymesje zijn lid er af te snijden, omdat hij een van onze blonde vrouwen onteerd zou hebben. Schuimbekkend vielen we op hem aan.

We spreken schande van Peru, waar ze onze Joran zo middeleeuws behandelen, maar dit zat er niet ver vanaf. Een volksgericht. Tot bleek dat het toch even anders lag en we net zo makkelijk weer van Robin hielden. Oranjesupporters zijn net goudvissen. Een geheugen van twee seconden, behalve voor wedstrijdmomenten van 34 jaar geleden, waar ze eindeloos over blijven zeuren.

In Londen naar het WK kijken was een verademing. Net als in Nederland interesseren zij zich alleen voor het nationale team. Alle wedstrijden werden uitgezonden, maar er keek bijna niemand. Een hele kroeg vol Engelsen zag ik met hun rug naar de televisie staan, toen Duitsland wonderschoon over Australië heen denderde. Ze geloofden het wel.

Wat me het beste beviel is in Engeland zelf naar de televisie kijken. Midden in een wijk vol Engelsen kijken hoe ze veel te zelfverzekerd de bal rondspelen. Glimlachend het domme gejuich uit duizenden huizen horen toen Engeland scoorde tegen de Verenigde Staten en een half uur later lekker de balkondeuren wijd openzetten toen die gelijk maakten na een legendarische blunder van Robert Green, de doelman van Engeland.

Die adembenemende stilte in de wijk. Je wist: ze zitten nu allemaal ademloos naar de zeventiende herhaling te kijken van dat gegrabbel. Gerard Joling in een schaatspak met vaseline aan zijn handen zou het beter hebben gedaan.

Ik zag ertegenop om weer terug te reizen naar Nederland. Het beviel me goed, Londen. Geen Nederlands commentaar. Geen voor-en nabeschouwingen. Geen reclameblokken van dertien minuten in de rust. Gewoon vier keurige mannetjes die rustig uitleggen wat ze ervan vonden.

Eindelijk eens niet dat rusteloze gekloot met een beeldscherm, om live een gele cirkel om een verdediger te toveren. Een mislukt idee, om de commentatoren zelf de analysemachine te laten bedienen. Analytici moeten gewoon in schitterende pakken onderuit hangen en hun commentaar geven.

Dat hebben ze in Engeland goed begrepen. Vorige week zag ik Edgar Davids en Clarence Seedorf aanschuiven om deskundig commentaar te geven. In beide gevallen pakte dat hilarisch uit. Edgar Davids was gelukkig gewoon weer de Edgar Davids zoals ik hem kende.

Ik las de laatste weken alarmerende berichten dat hij heel beleefd mensen te woord stond, dat hij vrijwilligerswerk deed en vrede had gesloten met Guus Hiddink. Dat wil je niet weten, als het om Edgar gaat. Die hoort deuren in elkaar te trappen als de deksel niet van een pot appelmoes af gaat. Edgar, die leest een boek van Schopenhauer tijdens een wedstrijd van het Nederland elftal.

Die Edgar was weer helemaal terug. Hij duldde geen tegenspraak. Het was ouderwetse Edgar-televisie. Stronteigenwijs en vol minachting naar de mannetjes naast hem, onder wie Kevin Keegan. Die probeerde nog wel laf wat te reageren op de dictaten van Davids, maar tevergeefs.

'As I said before, sorry, this was juist poor defending.' En ze hielden allemaal hun mond. Davids droeg trouwens, ook gewoon met zijn normale mensenkleding aan, een Oost-Siberische veiligheidsbril. Kan iemand van VI uitzoeken hoe dat zit?

Clarence was misschien nog mooier om naar te kijken. Daar zat hij, de beste speler van de wereld, tussen drie oude mannetjes. De Engelsen waren beleefd. Ze vroegen hem niet waarom hij geen korte broek aanhad. Moest hij, als grote speler, niet in Zuid-Afrika zijn? Ze waren heel lief voor Clarence. Ze deden net alsof hij er nog toe deed. Clarence zelf ook. Mooie televisie.

Toen ik deze column schreef, keek ik in een doodstille wijk naar Nederland-Denemarken. Edgar Davids was weer te gast. Alles was goed en moest eeuwig zo blijven.

Nico Dijkshoorn
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Ma 21 jun 2010 17:18
Hier in Engeland zijn juist de analyses van Davids en Seedorf de meest gerespecteerde omdat ze iets te zeggen hebben en duidelijk een stuk intelligenter zijn dan de gemiddelde oud voetballer. Ze hebben veel meer inzicht in zaken als tacktiek dan bijvoorbeeld Keegan die echt niets nuttigs zegt.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 29 sep 2010 13:23
Seedorf zou daar de ideale schakel zijn, als die nog over te halen is volgend jaar. Lodeiro moet het in mijn ogen nog bewijzen, en Eriksen is nog veel te licht voor die positie. Daarnaast lever je met Eriksen in de basis de kopkracht en het verdedigend vermogen van De Jong in.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Do 30 sep 2010 14:38
Seedorf stopt gewoon bij Milan.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Vr 1 okt 2010 16:52
Citaat:
Seedorf stopt gewoon bij Milan.

Dat verwacht ik ook maar toch hoop ik dat Ajax deze zomer contact met hem op neemt, je weet nooit. Hij zou een mentor kunnen zijn voor jonge jongens zoals Stam en Davids dat ook waren.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Vr 1 okt 2010 17:18
Hoewel dit gesprek off-topic gaat, lijkt het me een gouden zet om een speler als Seedorf naar Ajax te halen, niet alleen omdat Seedorf zelf nog een paar klassen hoger zit dan de spelers die nu op het middenveld bij Ajax rondlopen, maar ook juist als mentor. Bij Ajax lopen er 3 spelers voor de 10 positie, De Jong, Eriksen en Lodeiro, en daar moet je nog de verhuurde Aissati bij denken. Allemaal hebben ze zich of nog niet bewezen of moeten nog veel bijleren.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 13 okt 2010 23:16
Citaat:
AC Milan laat dertigers in onzekerheid over toekomst

Van zes dertigers van AC Milan loopt aan het eind van dit seizoen het contract af. De club maakt vooralsnog geen haast met het verlengen van de verbintenissen.

De verdedigers Alessandro Nesta (34) en Marek Jankulovski (33), de middenvelders Andrea Pirlo (31) en Clarence Seedorf (foto, 34) en de aanvallers Ronaldinho (30) en Filippo Inzaghi (37) bezitten allen een aflopende overeenkomst. Alleen Inzaghi heeft al eens laten doorschemeren dat de kans groot is dat hij na dit seizoen zijn actieve loopbaan zal beëindigen.

Het lijkt erop dat de clubleiding de fitheid van de spelers en hun toegevoegde waarde goed in kaart wil brengen alvorens een definitief besluit te nemen. Het beleid van Milan is dat voetballers die de dertig zijn gepasseerd maximaal een eenjarig contract krijgen aangeboden, mits ze daadwerkelijk van nut zijn. In dat licht lijkt een langer verblijf van de Tsjech Jankulovski zeer onwaarschijnlijk.

Nesta en Pirlo zijn typische voorbeelden van spelers die moeten aantonen fysiek voldoende in orde te zijn om langer te kunnen blijven. Opvallend is dat de club Pirlo vorig seizoen al een aanbieding wilde doen om voor de rest van zijn voetballeven in San Siro te blijven, maar dat het voornemen nooit is geconcretiseerd.

Seedorf, die er al eens op zinspeelde ooit nog in Engeland te willen voetballen, is afhankelijk van de concurrentie op zijn positie. Ronaldinho drukt op de begroting, maar wil graag in Milaan blijven. Geruchten dat hij ploeggenoot zou worden van David Beckham bij Los Angeles Galaxy ontkende de Braziliaan onlangs.

Zijn komst zou dus concreet kunnen worden als Ajax interesse zou tonen om hem eind van het seizoen te contracteren. Het contract bij Milan loopt af.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
Geplaatst: Wo 20 apr 2011 12:35
[list">Seedorf wordt Ridder in de Orde van Oranje Nassau

Successen bij het Nederlands elftal vierde Clarence Seedorf niet veel. Toch is de 35-jarige middenvelder van AC Milan zo belangrijk voor Nederland, dat hij volgende week donderdag wordt benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau.

In het bijzijn van onder anderen Milan-eigenaar en Italiaans president Silvio Berlusconi ontvangt Seedorf volgende week de onderscheiding. "Seedorf ontvangt deze belangrijke onderscheiding voor zijn sportieve verdiensten en zijn maatschappelijke betrokkenheid", liet Alphonsus Stoelinga namens de Nederlandse ambassade in Italië weten aan VI. "Dit alles maakt Seedorf een grote Nederlander in het buitenland op wie we trots mogen zijn."

Naast zijn voetbalcarrière is Seedorf ook actief met onder meer zijn stichting Champions for Children, die werkt aan projecten in Brazilië, Kenia, Cambodja en Suriname. Afgelopen weekend speelde hij zijn 395ste wedstrijd voor Milan, waarmee hij de buitenlander met de meeste wedstrijden voor de Rossoneri werd.

Eerder kregen Edwin van der Sar (na het beëindigen van zijn interlandloopbaan) en Bert van Marwijk (na het behalen van de WK-finale) de koninklijke onderscheiding.

Bron[/list">
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 14:08
Seedorf: "De Scudetto is nu heel dichtbij"

AC Milan boekte afgelopen weekend opnieuw een zege in de Serie A. Daardoor zette de club een nieuwe een stap in de richting van het binnenhalen van de landstitel.

Makkelijk ging het niet tegen Brescia. Een nipte 1-0 overwinning, Robinho vond in de 82e minuut van het duel het net, bleek echter voldoende om een gat van acht punten met nummer twee Internazionale te slaan. Middenvelder Clarence Seedorf telt zijn zegeningen na de krappe zege.

"Het leek alsof de bal er nooit in zou gaan. Ik ben blij dat we uiteindelijk toch hebben weten te scoren. De titel is nu heel dichtbij", aldus Seedorf op de officiële website van AC Milan.

Seedorf neemt het tevens op voor Robinho. "Robinho scoorde niet alleen een belangrijke goal, hij speelde ook zeer sterk. Hij krijgt veel kritiek, omdat hij niet altijd scoort. Deze goal maakt veel goed."

Bron: VoetbalPrimeur.nl
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 25 mei 2011 12:49
Citaat:
Seedorf nog een jaar door in Milaan

Bron: Rtvnh

MILAAN Clarence Seerdorf speelt ook komend seizoen voor AC Milan. De middenvelder verlengde zijn contract en blijft tot 2012 bij de Italiaanse landskampioen.

De 35-jarige Seedorf had dit seizoen een belangrijk aandeel in de landstitel van de Milanezen. Seedorf begon zijn carriere bij Ajax en belandde via Sampdoria en Real Madrid negen jaar geleden bij AC milan. Hij gaat beginnen aan zijn tiende seizoen in dienst van de 'rossoneri'.
joskeeper

Forum berichten: 772
Geplaatst: Do 26 mei 2011 13:34
Citaat:
Seedorf teleurgesteld in De Boer: Ik groet hem gewoon

’Ik ben nog altijd beschikbaar voor Oranje’
Clarence Seedorf is nog altijd beschikbaar voor Oranje. De middenvelder speelde al drie jaar geen interland maar ontkent dat hij definitief heeft bedankt. De oud-Ajacied koestert geen wrok jegens bondscoach Bert van Marwijk maar begrijpt niet dat zijn oud-collega Frank de Boer als assistent-trainer nooit naar hem heeft geïnformeerd. 'Dat vind ik het meest teleurstellend.'

Frank de Boer en Clarence Seedorf speelden jaren samen bij Oranje. ©ANP

© GETTY

© REUTERS
Wat me nu pijn doet, is dat ik na de komst van de nieuwe bondscoach nooit meer iets gehoord heb. Mark van Bommel, die in dezelfde situatie zat als ik en hetzelfde over Van Basten dacht, keerde terug. Maar ik word niet eens gebeld
Clarence Seedorf
De 35-jarige middenvelder van AC Milan gaf in 2008 aan niet meer onder bondscoach Marco van Basten te willen spelen, maar ontkent tegenover Helden Magazine dat hij definitief heeft bedankt. 'Ik ben nog altijd beschikbaar'.

'Ik word niet eens gebeld'
De 87-voudig international vindt het jammer dat Van Marwijk nooit contact met hem heeft opgenomen. 'Het enige wat me nu pijn doet, is dat ik na de komst van de nieuwe bondscoach nooit meer iets gehoord heb. Mark van Bommel, die in dezelfde situatie zat als ik en hetzelfde over Van Basten dacht, keerde terug. Maar ik word niet eens gebeld.'

Teleurgesteld in De Boer en Cocu
Seedorf zegt dat bondscoach Bert van Marwijk niet persoonlijk kwalijk te nemen, maar laakt de handelswijze van zijn oude bekenden uit de technische staf. 'Dat twee oud-collega's van me, Frank de Boer en Phillip Cocu, die als assistent mee gingen draaien, er zelf geen belletje aan hebben gewaagd om de situatie uit te leggen, dat vind ik het meest teleurstellend.'

'De ontwikkeling die ik bij de clubs heb doorgemaakt, heb ik niet bij Oranje kunnen doormaken. In mijn tijd bij Ajax werd ik opgeroepen als ik goed presteerde op het veld. Die tijd is blijkbaar voorbij,' meent Seedorf

Nooit meer Ajax
De ervaren middenvelder, die deze week zijn contract bij AC Milan verlengde tot medio 2012, zal zijn carrière overigens niet bij Ajax afsluiten. En dat heeft niets te maken met De Boer. 'Ik ben niet rancuneus, groette hem voor de wedstrijd tegen Ajax ook gewoon. De enige reden om nu terug te naar Nederland te gaan, zijn mijn kinderen. Maar gelukkig zijn ze gezond en gaat alles goed.' (Jesse van de Woestijne)

AD.nl
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Do 26 mei 2011 16:18
Hier snap ik even vrij weinig van, of het interview is flink uit zijn verband getrokken. De Boer en Cocu stellen de selecties toch niet samen of wel? En als Nederland geen optie is om te voetballen, waarom Brazilië dan wel? Vreemd interview...
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Do 26 mei 2011 16:27
Ik snap wel dat Seedorf niet wordt opgeroepen. Je kunt dat wel doen, maar dan moet je andere spelers als Sneijder of van der Vaart passeren. Dat kan niet in mijn ogen, aangezien zij het beter doen. Seedorf op de bank zetten en laten invallen? Dan krijgen we misschien weer dezelfde situatie als onder van Basten. Seedorf is simpelweg te groot voor de bank, maar te klein voor een basisplaats.
Riejuh

Geplaatst: Do 26 mei 2011 16:30
Dat heeft van Marwijk ook gewoon paar keer aangegeven hoor.. Seedorf is een te grote speler voor op de bank. Dat hij dat zelf vergeten is so be it..
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Do 26 mei 2011 16:37
Dat is toch ook geen reden om iemand thuis te laten? Moet je eens kijken hoeveel klasse spitsen Argentinië op de bank heeft zitten.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Do 26 mei 2011 16:53
Elders worden ook weleens grootheden gepasseerd. Heeft Maradona Cambiasso geselecteerd gedurende het afgelopen WK? Verbazingwekkend was het antwoord nee. Werd Ronaldinho geselecteerd bij Brazilië? Nee ook niet.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.311.678 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Clarence Seedorf
Ga
Zoeken: