Auteur
|
Bericht
|
EmJay
Forum berichten: 9
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 9 jan 2008 09:38
|
|
Voorzitter John Jaakke heeft Clarence Seedorf gevraagd of hij een terugkeer naar Ajax ziet zitten. Ze troffen elkaar afgelopen maandag in Dubai op audiëntie bij sjeik Mohammed bin Rashid, naar wie het toernooi is vernoemd waar Ajax als vierde en laatste eindigde.
'Ik dacht eerst dat het een grapje was, omdat het me een beetje overviel', vertelt Seedorf deze week in Voetbal International. 'Daarna zei ik: je weet het nooit. Waarna hij op serieuze toon vroeg of er over te praten viel.'
De Oranje-international was samen met ploeggenoot Kaká namens AC Milan afgevaardigd voor het bezoek aan de hoogste baas van het emiraat. Ook de Italiaanse winnaar van de Champions League overwinterde de voorbije dagen in Dubai.
Jaakke was blij met het antwoord van Seedorf. 'Clarence zei dat we het daar in de toekomst best eens over konden hebben', reageert de voorzitter. 'Ik verwacht heus niet dat hij op korte termijn naar Ajax komt, maar ik wilde deze gelegenheid niet voorbij laten gaan om hem te laten weten dat hij meer dan welkom is bij ons.'
De 31-jarige middenvelder, die in het seizoen 1992/93 debuteerde voor Ajax en drie seizoenen in Amsterdam actief was, ziet een eventuele terugkeer naar Amsterdam ook niet zo'n vaart lopen.
'Mijn contract bij Milan loopt tot 2011 en ik heb het nog steeds prima naar mijn zin. Ik vind het mooi dat Ajax me zou willen terughalen, dat betekent dat ze goeie herinneringen aan me hebben. En dat is wederzijds.'
'Maar ik heb me verbonden aan AC Milan en daar ben ik blij mee', vervolgt Seedorf. 'Ach, je weet nooit hoe dingen gaan lopen in de toekomst. Ik vind dat je nooit dingen moet uitsluiten in het leven. Dus zeg ik nooit nooit.'
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 9 jan 2008 09:44
|
|
Leuk dat ze Seedorf polsen, maar we hebben nu versterkingen nodig!
|
EmJay
|
Geplaatst: Wo 9 jan 2008 10:46
|
|
Nu zou hij van waarde kunnen zijn, na 2011 lijkt het me niet.
Al is natuurlijk niets uitgesloten
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 9 jan 2008 11:15
|
|
Betekent dit nu dat Van Basten niet de trainer wordt van AJAX? Anders heeft het helemaal geen zin om Seedorf terug te vragen.
|
EmJay
|
Geplaatst: Wo 9 jan 2008 11:55
|
|
Nou in dat geval mag Seedorf vandaag nog komen ;)
Het doel heiligd de middelen! :bye:
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 9 jan 2008 12:40
|
|
Citaat: Leuk dat ze Seedorf polsen, maar we hebben nu versterkingen nodig!
Lijkt me een absoluut zoethoudertje voor de supporters. Het is te doorzichtig voor woorden, maar Jaakke en co zullen wel denken dat wij de naam Seedorf horen, een gat in de lucht springen en weer braaf de polonaise gaan lopen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 9 jan 2008 12:55
|
|
Dat is gewoon zo. En Jaakke bemoeite zich toch niet met de technische zaken? Ik word er kotsmisselijk van. ick:
|
Simpson
Forum berichten: 100
|
Geplaatst: Wo 9 jan 2008 14:35
|
|
Iemand moet het doen. Van Geel is ook nergens te bekennen.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Wo 9 jan 2008 16:16
|
|
Overdreven reacties hoor ! Kan Jaakke dan niks meer goed doen ? Ik vind dat het logisch dat hij even Seedorf polst (en niet meer dan dat). Ook voor Seedorf een signaal dat Ajax hem niet vergeet.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 9 jan 2008 16:20
|
|
Het is prima dat Ajax contact houdt en de deur open zet voor dit soort ervaren spelers, maar ik heb er in dit geval gewoon een naar gevoel bij. Het zou me niets verbazen als Ajax zo'n verhaal lekt naar de pers om de supportertjes te paaien. Daar heeft Ajax sowieso wel een handje van.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 9 jan 2008 16:30
|
|
Punt is dat dit helemaal niet aan de orde is. Er zijn genoeg redenen om Jaakke of de directie af te zeiken, maar doe dat dan ook om de juiste redenen.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Za 12 jan 2008 15:36
|
|
Citaat:
Ooit wel eens van een afvallende bal gehoord?
Daarnaast helpt het ook als je middenvelders in de eigen zestien komen te staan of in de zestien van de tegenstander.
Ik heb weleens van een afvallende bal gehoort, maar meestal zijn dit geen kopduels. Een afvallende bal is vaak een teruggekopte of weggekopte bal, ik denk dat dat zelden naar het hoofd wordt gedaan. Ik alleen bij standaardsituaties is dat soms gevaarlijk, al staan de kopsterkste spelers meestal niet op het middenveld hoor. Dus dat is niet erg belangrijk. Ik zie liever goed flairvol spel dan statisch maar degelijk spel. Maarja, dat ben ik dan..
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 12 jan 2008 17:13
|
|
Tsja, als je niet of nauwelijks op mijn post ingaat, hoef je me ook niet te quoten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 13:44
|
|
Citaat: ‘Aanstelling Van Hanegem was een vergissing’
Bron: Voetbalzone
Dick Advocaat noemt het aanstellen van Willem van Hanegem als zijn assistent op het EK van 2004 “één grote vergissing”. Verslaggevers van Sportweek gingen op bezoek bij de huidige trainer van Zenit Sint-Petersburg, die geen blad voor de mond nam. “Het had goed kúnnen zijn, we hadden een goed duo kunnen vormen, maar het klikte niet”, zegt Advocaat in het interview. In de editie die deze week verschijnt, verhaalt de Kleine Generaal dat Van Hanegem het aanspreekpunt had moeten zijn voor de groep, maar dat niet was.
Onder leiding van Advocaat en Van Hanegem, op papier samen verantwoordelijk voor de job, strandde het Nederlands Elftal in de halve finales. Tegen gastland Portugal werd met 2-1 verloren. In de groepsfase van het toernooi had Advocaat zich onmogelijk gemaakt bij een groot deel van de Nederlandse bevolking, door smaakmaker Arjen Robben voortijdig te wisselen in het duel met Tsjechië, waarna Oranje de wedstrijd alsnog uit handen gaf.
Daarnaast laat de Hagenaar zich in ongenuanceerde woorden uit over Clarence Seedorf. De middenvelder van AC Milan zou te overgewaardeerd zijn, vooral door zichzelf.
|
Robbin-R
Forum berichten: 147
|
Geplaatst: Vr 6 jun 2008 10:22
|
|
precies het gevoel dat ik ook heb over Seedorf in Oranje
altijd maar weer dat gezeik dat je een goed gevoel moet krijgen van de bondscoach
Hij hoeft spelers niet te selecteren, hij mag ze selecteren. en Seedorf heeft zichzelf nou niet bepaald onomstreden gemaakt. Hij wil belangrijk zijn voor de groep, dan leer eerst eens een bal afpakken. Bovendien zie ik zo 1, 2, 3 ook niet een echte positie waar hij plaats kan nemen anders dan de bank.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 15:32
|
|
Citaat: Seedorf wil terugkeren in Nederlands Elftal
Bron: soccernews.nl
Clarence Seedorf ziet zichzelf weer terugkeren in Oranje. De middenvelder, die geen deel uitmaakte van de EK-selectie, ziet onder de nieuwe bondscoach Bert van Marwijk weer kansen. De routinier wil naar het WK 2010 in Zuid-Afrika.
"Ik hoop dat ik volgende maand weer bij de selectie van Oranje zit", vertelde Seedorf aan Nieuwe Revu. "Het hangt er natuurlijk vanaf wat de bondscoach met het elftal wil, maar wat mij betreft ben ik er weer bij."
Seedorf heeft geen spijt van zijn besluit om niet mee te gaan naar het EK. "Dat was een weloverwogen keuze. Niet alleen voor mezelf, maar ook in het belang van de groep. Het had voor onrust gezorgd als ik voor een paar speelminuten was meegegaan. Dat was voor mij niet goed en ook niet voor het team. Ik wilde niet dat het team twee kampen zou worden opgesplitst", legt de middenvelder van AC Milan uit.
De 32-jarige Seedorf besloot niet mee te gaan naar het EK vanwege een gebrek aan vertrouwen van Marco van Basten. Hij liet weten zich niet af te schrijven als international en zich weer beschikbaar stelt, mocht de nieuwe bondscoach Van Marwijk hem oproepen. Seedorf heeft nu dus de eerste stap gezet en de intentie naar buiten kenbaar gemaakt terug te willen keren.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 17:37
|
|
Lets hope not. Met alle respect voor de speler Clarence Seedorf. Hij en Van Bommel zijn het niet waardig om het Oranje shirt nog langer te dragen, en zouden daarom ook linearect geschorst mogen worden door de KNVB.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 17:53
|
|
Citaat: Lets hope not. Met alle respect voor de speler Clarence Seedorf. Hij en Van Bommel zijn het niet waardig om het Oranje shirt nog langer te dragen, en zouden daarom ook linearect geschorst mogen worden door de KNVB.
Laten we niet gaan overdrijven, als Seedorf zichzelf wat meer sociaal en zelfingenomerer zou opstellen dan had hij zeker weten een meerwaarde geweest voor dit Nederlands Eltal.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 17:56
|
|
Seedorf is zelfingenomen genoeg. Zelden iemand gezien die zo tevreden is met zichzelf.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 18:55
|
|
Citaat: Lets hope not. Met alle respect voor de speler Clarence Seedorf. Hij en Van Bommel zijn het niet waardig om het Oranje shirt nog langer te dragen, en zouden daarom ook linearect geschorst mogen worden door de KNVB.
Laten we niet gaan overdrijven, als Seedorf zichzelf wat meer sociaal en zelfingenomerer zou opstellen dan had hij zeker weten een meerwaarde geweest voor dit Nederlands Eltal.
Onzin, Seedorf is geen meerwaarde. Seedorf heeft amper gepresteerd in Oranje. Seedorf speelt alleen op z'n best bij z'n club.
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 21:06
|
|
Seedorf heeft best nog wel zijn waarde voor elk elftal waar hij in speelt, of het een meerwaarde betreft betwijfel ik een beetje. Maar waarde heeft hij zeker. Grootste struikelblok voor Clarence blijft echter de grootheidswaan waar hij constant in lijkt te verkeren.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 25 jun 2008 21:34
|
|
Die grootheidswaanzin wordt dan ook met graagte gevoed door de rest van Nederland, als men hem weer eens uitroept tot de belangrijkste speler van Milan.
|
Kluivertnr1
Forum berichten: 15
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 00:23
|
|
Citaat: Die grootheidswaanzin wordt dan ook met graagte gevoed door de rest van Nederland, als men hem weer eens uitroept tot de belangrijkste speler van Milan.
Heeft niets met grootheidswaanzin te maken. Seedorf is samen met Kaka de vormgever van Milan.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 00:25
|
|
Wat een onzin. Milan draait om Kaká en Pirlo. Seedorf is daar in z'n element als waterdrager en de Nederlandse media maakt er als enige heel wat anders van.
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Zo 29 jun 2008 09:54
|
|
Citaat: Wat een onzin. Milan draait om Kaká en Pirlo. Seedorf is daar in z'n element als waterdrager en de Nederlandse media maakt er als enige heel wat anders van.
Nou, precies. En daardoor ziet Clarence in iedereen behalve zichzelf een waterdrager. Alles in dienst van de grote Seedorf.
|