Auteur
|
Bericht
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 18:47
|
|
Citaat: Ik ontken ook niet dat Wesley zijn mindere trekjes heeft. Maar vind het op zich nog redelijk meevallen, vergeleken met een aantal andere spelers zoals Suarez.
Hmm, eerst weet je niet waar mijn reactie op slaat, en nu ben je het in ene wel eens met me dat hij 'mindere trekjes' heeft? Dat van Suarez kun je eigenlijk niet weten alhoewel hij op het veld echt een vervelende speler is.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 22:46
|
|
Citaat: Ik ontken ook niet dat Wesley zijn mindere trekjes heeft. Maar vind het op zich nog redelijk meevallen, vergeleken met een aantal andere spelers zoals Suarez.
Hmm, eerst weet je niet waar mijn reactie op slaat, en nu ben je het in ene wel eens met me dat hij 'mindere trekjes' heeft? Dat van Suarez kun je eigenlijk niet weten alhoewel hij op het veld echt een vervelende speler is.
Daar ga je de mist in. Je zegt dat het 'een raar ventje' is, dan lijkt het me ook meer dan logisch dat je dat direct uitlegt. Want 'een raar ventje' kan van alles zijn. Dat van Suárez is overduidelijk. Hij zal buiten het veld echt niet anders zijn. Het is een verwend ventje.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 23:50
|
|
Waarom zou Suárez buiten het veld nou precies hetzelfde zijn? Ik bedoel, ik geloof best dat het een (over)trotse jongen is hoor, maar waarom zou dat in het geval van Sneijder anders zijn? Geen haar op m'n hoofd die er aan twijfelt dat Sneijder gewoon een k*tventje is. Maakt verder ook niet uit, want ik ben fan van de voetballer, niet van de persoonlijkheid.
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 09:32
|
|
Bij Suarez is het wekelijks te zien dat hij mindere trekjes heeft, kijk ook maar naar zijn aantal gele kaarten.
Maar Sneijder laat dit nu en dan eens zien en zal ook niet zo snel als Suarez gele kaarten krijgen, dat is het verschil.
|
wwe-marijn
|
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 09:48
|
|
Citaat: Waarom zou Suárez buiten het veld nou precies hetzelfde zijn? Ik bedoel, ik geloof best dat het een (over)trotse jongen is hoor, maar waarom zou dat in het geval van Sneijder anders zijn? Geen haar op m'n hoofd die er aan twijfelt dat Sneijder gewoon een k*tventje is. Maakt verder ook niet uit, want ik ben fan van de voetballer, niet van de persoonlijkheid.
Ik zeg ook niet dat Sneijder geen vervelend ventje is. Maar ik vind Sneijder een prettiger persoon dan bijv. Suárez.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 09:53
|
|
Ach, Suárez kreeg vorig seizoen ook niet iedere wedstrijd een kaart. En Sneijder had in z'n tijd bij Ajax zeker ook regelmatig irritante momenten. Een paar voorbeeldjes:
-Het 'fuck you'-incident.
-Het 'blinde tyfushond'-incident.
-De smerige trap op de enkel van een Groninger in de met 2-3 gewonnen uitwedstrijd.
-De ontzettend domme gele kaart in de laatste minuut bij AZ uit in de play-offs, waardoor hij geschorst was voor de return.
-Het naar beneden slaan van de scheidsrechter in de bekerfinale tegen PSV in 2006. Had hij zeker rood voor moeten krijgen.
-Het chanteren van Ajax om een transfer af te dwingen. Sneijder gaf bij interesse van Real aan niet meer voor Ajax te willen spelen. Dit na een eerdere afspraak (er werd zelfs nog champagne op gedronken) met Ajax om te blijven.
Begrijp me niet verkeerd hoor. Sneijder is ons kutventje, maar een kutventje desalniettemin.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 10:17
|
|
Vervelender vond ik het disrespect voor Jari Litmanen.
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 11:44
|
|
Wat was dat ook alweer met Litmanen?
|
Nr.10
|
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 13:13
|
|
Daar ga je de mist in. Je zegt dat het 'een raar ventje' is, dan lijkt het me ook meer dan logisch dat je dat direct uitlegt. Want 'een raar ventje' kan van alles zijn. Dat van Suárez is overduidelijk. Hij zal buiten het veld echt niet anders zijn. Het is een verwend ventje.
Ik had het inderdaad kunnen uitleggen, maar als jij geen idee hebt waar ik het over heb dan zet ik daar vraagtekens bij. Aangezien iedereen wel weet wat voor persoonlijkheid hij heeft.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 13:21
|
|
Citaat: Wat was dat ook alweer met Litmanen?
Weet iemand dat nog? Ik dacht dat VDV en Sneijder Litmanen belachelijk maakten tijdens de training toen Litmanen wat rondjes aan het lopen was?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 14:37
|
|
Volgens mij speelden ze de bal expres keihard langs Litmanen om hem de bal te laten halen.
|
wwe-marijn
|
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 15:32
|
|
Ik had het inderdaad kunnen uitleggen, maar als jij geen idee hebt waar ik het over heb dan zet ik daar vraagtekens bij. Aangezien iedereen wel weet wat voor persoonlijkheid hij heeft.
Iedereen heeft daar een andere kijk op.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 17:43
|
|
Citaat: Iedereen heeft daar een andere kijk op. Ik denk dat iedereen er wel over eens is dat Sneijder een agressief kereltje is. En jij weet ook dat ik met raar, agressief bedoel.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 17:55
|
|
Beschouwing van Hugo Borst over Sneijder, wel al vier jaar oud.Er staat ook in wat er gebeurde rond Litmanen, schandalig.
Citaat: Deze column is een kritische beschouwing over een sleutelhanger die denkt dat hij al een sleutelfiguur is bij Ajax en Oranje.
De foto van Wesley Sneijder, woensdagavond gemaakt door Bastiaan Heus en op donderdag afgedrukt in Het Parool, riep woede bij mij op.
Wat is er te zien? De voetballer van Ajax heeft zojuist gelijkgemaakt tegen Finland en houdt zijn wijsvinger tegen de lippen. Sssssssssst, zegt hij. We weten wat dat betekent. 'En nu even koppen dicht allemaal. Gezien wie er gelijk heeft? Ik, Wesley Sneijder!'
Meneertje heeft zaterdag tegen Macedonië geen bal geraakt, heeft het geluk dat de bondscoach hem niet wisselt, mag vier dagen later tegen de Finnen toch starten in de basis, lijdt de eerste 20 minuten weer veel balverlies, begint eindelijk te draaien en scoort. Vervolgens krijgen publiek (ze hadden het lef te fluiten) en media (ze hebben geen goed woord over voor zijn prestaties bij Ajax en Oranje) de vinger.
De vinger ja! Een wijsvingertje aan de lippen is nog erger dan de middelvinger die hij begin dit seizoen opstak naar Ronald Koeman. Een middelvinger is primaire emotie, een wijsvinger naar de mond getuigt van een diep gewortelde arrogantie.
Ik plagieer hier eventjes mijn vriend Wilfried, die concludeerde dat Sneijders gelaatsuitdrukking verrot veel op die van Frank de Boer begint te lijken. Waarbij ik opmerkte dat Frank zo geboren is en verwaandheid hem vreemd is. De recordinternational kon ook nonchalant en gemakzuchtig zijn, maar hij heeft zich geen moment tijdens zijn loopbaan een miskend genie gevonden. Dat komt natuurlijk omdat Frank een reëel zelfbeeld heeft, iets dat je van Wesley Sneijder moeilijk kunt zeggen.
De eerste vraag die Hans Kraay junior na afloop aan het jochie stelde had betrekking op het Nederlands elftal. Wesley Sneijder begon meteen over zijn eigen prestatie te praten. Later, tegenover de schrijvende pers, ontviel hem het volgende: hij had vanavond wel wat mondjes gesnoerd.
Nou niet die van mij hoor, Wesley. Ga jij nou eerst maar eens zorgen dat Ajax landskampioen wordt, de UEFA Cup wint en dat het Nederlands elftal zich onder jouw bezielende leiding plaatst voor het wereldkampioenschap voetbal in Duitsland.
Je bent gek, zei schoenenboer Ferenc toen ik hem vertelde dat deze column een kritische beschouwing zou worden van een sleutelhanger die denkt dat hij al een sleutelfiguur is bij Ajax en Oranje. ,,Hij is de nieuwe Zidane man'', meent Ferenc.
Dat denkt Wesley Sneijder dus ook hè. Dat hij Zinedine Zidane is (schei uit, hij mist diens fysieke kracht en werklust en technisch is de Fransman buitencategorie) en zo komt het dus nooit goed met hem.
De bondscoach vindt hem een brutaaltje. In werkelijkheid is de middenvelder onbescheiden. Vorig seizoen riep meneertje dat geen routinier bij Ajax hem wat kon leren. Dat was beledigend, omdat Jari Litmanen op dat moment nog bij de Amsterdamse club rondliep.
Zijn gebrek aan respect voor de Fin die Ajax mede groot maakte in de jaren 90 liet hij eens op de training blijken. Ze (Wesley en Jari) speelden elkaar vanaf twee meter een balletje toe. Expres schoot de jonge Sneijder de bal hard langs Litmanen, zodat die hem (onder hoongelach van Sneijder) kon halen. (Litmanen liet zich niet onbetuigd en schoot, nadat hij de bal had opgehaald, het ding even hard langs Sneijder én keek er boos bij.)
Ik zie de esthetiek en het rendement van Wesley Sneijder ook wel, hoor. Altijd alles voetballend op willen lossen, tweebenig, een puik afstandschot en scorend vermogen. Maar daar hoort een glimlach bij, geen venijnige rotkop. Zo jong al op rancune drijven is niet goed. Maar een beetje vrolijkheid uitstralen is vast te veel gevraagd.
Hij speelde woensdag niet voor volk en vaderland, maar om het ongelijk te bewijzen van lieden die het gewaagd hebben kritiek op hem te hebben, Ronald Koeman voorop. En dus kuste hij het Nederlandse leeuwtje niet toen hij scoorde, maar bracht de wijsvinger aan de lippen. Die houding hoort niet bij het nieuwe Nederlands elftal. Sneijder past meer bij Seedorf en Kluivert dan bij Kuyt en Landzaat. Je zou hem willen toeschreeuwen: 'Stop met die verongelijktheid en die zelfingenomenheid, jongen. De wereld is niet tegen je. Doe normaal, Wesley.'
Maar hij trekt het zich toch niet aan. Woensdagavond sprak hij over een omslagpunt dat bereikt was. Maar vervolgens zei hij: ,,Ik wil vanaf nu deze lijn doortrekken en me niet laten afleiden door kritiek of een plaats op de reservebank.'' Maar gisteren lag hij al weer in de clinch met een verslaggever van Sportweek, omdat de covertekst van dat blad hem niet was bevallen. Waar bemoeit zo'n blaag zich mee?
En wat als Koeman de Grote Wesley Sneijder morgen in de rust wisselt? Altijd maar die verongelijktheid. Als binnenkort zijn biografie verschijnt, weet ik de titel wel: 'Ik Wesley Sneijder.'
Ik snap het niet. Hij is een aardige voetballer en ondanks een gebrek aan snelheid en verdedigende kwaliteiten kan hij zelfs een goede speler worden, maar dan moet zijn omgeving hem niet zo naar de mond praten, zaakwaarnemer Sören Lerby en Wesleys vader in het bijzonder. Meneertje Sneijder verdient dringend een lesje in nederigheid.[/
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 18:08
|
|
Citaat: Iedereen heeft daar een andere kijk op. Ik denk dat iedereen er wel over eens is dat Sneijder een agressief kereltje is. En jij weet ook dat ik met raar, agressief bedoel.
Klopt, Sneijder is een agressief mannetje. Denk maar aan hoe hij tekeer ging, toen hij een rode kaart kreeg tegen Sparta. Logish dat je boos word om een rode kaart, maar zijn reactie was te heftig.
|
wwe-marijn
|
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 20:53
|
|
Nou eigenlijk niet. Ik dacht dat je meer op uitspraken over Ajax ofzo bedoelde, waar ik nog niet van af wist ;).
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Di 28 okt 2008 18:57
|
|
Hier een filmpje van Wesley Sneijder in een Utecht shirt en VdV die met water speelt. spoel door naar de 15e minuut.
http://player.omroep.nl/?aflID=8174971
Mods: Dit is een re-post omdat ik het ook in de +- topic heb geplaatst, aangezien ik het daar over had. Past in beide topics dus laat het a.u.b. voor een keer staan.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 28 okt 2008 21:46
|
|
Ik heb het zonet teruggezien en zo kwalijk vind ik het allemaal niet. Het is niet alsof Sneijder na al die jaren opbiecht dat hij eigenlijk supporter is van FC Utrecht of zo. Erg onschuldig allemaal.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Di 28 okt 2008 22:57
|
|
Citaat: Ik heb het zonet teruggezien en zo kwalijk vind ik het allemaal niet. Het is niet alsof Sneijder na al die jaren opbiecht dat hij eigenlijk supporter is van FC Utrecht of zo. Erg onschuldig allemaal.
Tuurlijk is het onschulding, maar een beetje provoceren kan nooit kwaad. Ik had trouwens altijd het idee dat Vdv en Sneijder niet zo goed met elkaar konden opschieten, maar ze spelen gewoon samen in de tuin!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 29 okt 2008 07:17
|
|
Ze kunnen juist al jaren goed met elkaar overweg. Sinds AJAX al.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Wo 29 okt 2008 13:52
|
|
Sneijder en Van der Vaart zijn juist hele goede vrienden van elkaar. Als ze bij Oranje wissel zijn, zitten ze vaak naast elkaar. En ook bij trainingen enzo.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 24 nov 2008 14:46
|
|
Citaat: Primera División: Sneijder verlicht druk bij Real Madrid
Bron: Sportweek
Wesley Sneijder had zaterdag een belangrijk aandeel in de 1-0 zege van Real Madrid op Recreativo Huelva. In Bernabéu werd in de twaalfde minuut een treffer van de Nederlander al onterecht afgekeurd, maar in de 39ste minuut was het wel raak. De middenvelder moest in de 67ste minuut het veld verlaten met een op het oog lichte blessure aan de enkel.
Real was de betere partij, maar had moeite met scoren. In de twaalfde minuut leek Sneijder de Madrilenen op voorsprong te zetten, maar de scheidsrechter oordeelde dat Gonzalo Higuaín de bal eerder al over de lijn had gespeeld. Zes minuten voor rust werd het wel 1-0. Sneijder schoot de bal via Recreativo-verdediger Beto langs doelman Asier Riesgo.
Higuaín raakte in de 79ste minuut eveneens geblesseerd aan de enkel. In een duel om de bal verstapte de Argentijn zich en moest hij per brancard het veld verlaten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 15:21
|
|
Citaat: Sneijder tien dagen out maar op tijd fit voor Barcelona
Bron: Voetbal International
Wesley Sneijder staat circa tien dagen aan de kant, kreeg Marca te horen van de medische staf van Real Madrid. De middenvelder raakte zaterdag al na een kwartier geblesseerd tijdens Reals nederlaag bij Getafe.
Een spierverrekking in zijn rechterbovenbeen speelde Sneijder parten. Vorige zaterdag had hij al last gekregen van zijn bovenbeen in het thuisduel met Recreativo. Destijds liet de middenvelder zich halverwege de tweede helft vervangen, maar dinsdag speelde hij wel gewoon negentig minuten tegen BATE Borisov.
Sneijder mist door zijn kwetsuur het competitieduel met Sevilla van volgende zondag en de ontmoeting met Zenit Sint-Petersburg in de Champions League. In die laatste wedstrijd staat alleen de groepswinst op het spel voor de Spaanse kampioen.
Mocht de revalidatie van Sneijder volgens planning verlopen, dan is de Oranje-international op tijd fit voor de topper tegen Barcelona van zaterdag 13 december in Camp Nou. De Blaugranas zijn koploper van de Primera División en hebben momenteel een voorsprong van zes punten op nummer vier Real.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 14 dec 2008 12:42
|
|
Citaat: Hamstringblessure voor Sneijder
MADRID - Wesley Sneijder heeft zaterdag tijdens de topper in de Spaanse competitie tussen Real Madrid en FC Barcelona opnieuw last gekregen van de hamstring. De rentree van de middenvelder bij de Madrilenen duurde daardoor slechts 35 minuten.
Sneijder ontbrak de afgelopen weken bij de Spaanse kampioen al door een spierblessure aan zijn bovenbeen.
Trainer Juande Ramos besloot de nauwelijks herstelde Sneijder direct in de basis te zetten voor de kraker tegen de aartsrivaal. ,,We zaten krap in de spelers, daarom moesten we het riskeren'', verklaarde Ramos na het duel, dat Barcelona met 2-0 won. ,,We hadden afgesproken dat Wesley zou spelen tot hij niet meer verder kon.'' De Madrilenen konden zondag nog niet zeggen hoe lang Sneijder uitgeschakeld is.
(ANP)
Wat een fout van Ramos is dat geweest om Sneijder optestellen.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 23 mei 2009 09:39
|
|
Citaat: Inter aast op Sneijder
zaterdag 23 mei, door AjaxBaggio, amsterdam, 08:39u, telesport
Real Madrid-middenvelder Wesley Sneijder staat in serieuze belangstelling van Internazionale. De Nederlander moet het middenveld van Inter een creatieve impuls gaan geven. "Leuk om te horen", reageert Sneijder, die via tussenpersonen op de hoogte is gebracht van de belangstelling. "Er is echter nog geen enkele aanleiding om over een vertrek na te denken. Niemand zegt dat ik weg moet en ik heb het hier fantastisch naar mijn zin. Door een aantal vervelende blessures is het een verloren seizoen geweest, maar ik wil me na de zomer graag revancheren."
Sneijder, momenteel herstellende van een hamstringblessure, hoopt komend weekeinde in de laatste competitiewedstrijd van het seizoen tegen Osasuna nog wat speelminuten te maken.
Telesport.nl
|