Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 11:12
|
|
Citaat: Op het middenveld? Valt toch wel mee
Davids, Sarpong en Kennedy zijn nog geblesseerd. Delorge geblesseerd geweest. Lindenbergh en Sneijder zijn verkocht. Dan wordt de spoeling erg dun.
Citaat: Zeker. In ieder geval mbt Ten Cate en Koeman, daar waar ik eerst een roepende in de woestijn was, delen de meeste Ajacieden inmiddels de opvatting die ik toen had.
Tsja, je zult het ook genoeg aan het verkeerde eind hebben gehad.
Boukhari? ;)
Citaat: Ongetwijfeld!
Ik denk voor mezelf. Ook al is de massa of helemaal niemand het met mij eens.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 11:17
|
|
Citaat: Davids, Sarpong en Kennedy zijn nog geblesseerd. Delorge geblesseerd geweest. Lindenbergh en Sneijder zijn verkocht. Dan wordt de spoeling erg dun.
Vertrokken spelers tellen natuurlijk niet mee! Sarpong uiteraard ook niet.
Maduro heeft gewoon zijn plaats afgedwongen; Schilder en vertonghen waren er ook nog
Citaat:
Tsja, je zult het ook genoeg aan het verkeerde eind hebben gehad.
Boukhari? ;)
Niet dat ik weet! B)
Van Boukhari zei ik toen al dat hij prima zou zijn voor de rol van twaalfde man. Die mening heb ik nog steeds. Hij schijnt het ook prima te doen bij Sparta.
Citaat: Ik denk voor mezelf. Ook al is de massa of helemaal niemand het met mij eens.
Weet ik. Ik ook
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 12:17
|
|
Citaat: Vertrokken spelers tellen natuurlijk niet mee! Sarpong uiteraard ook niet. Maduro heeft gewoon zijn plaats afgedwongen; Schilder en vertonghen waren er ook nog
Natuurlijk wel! En vooral als daarvoor geen vervangers worden aangetrokken of eentje die ook weer maanden nodig heeft om fit te worden. Oh, jah. Vertonghen (lag er ook een maand uit) en Schilder...die waren ook een hele tijd geblesseerd btw. Sarpong is gewoon lid van de selectie van AJAX I.
Citaat: Niet dat ik weet! B)
Van Boukhari zei ik toen al dat hij prima zou zijn voor de rol van twaalfde man. Die mening heb ik nog steeds. Hij schijnt het ook prima te doen bij Sparta.
Ja, dat is zijn niveau. Bij AJAX, Nantes en Az zakte hij compleet door het ijs.
Citaat: Weet ik. Ik ook
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 14:45
|
|
Citaat: Overigens, ik heb volkomen gelijk gekregen mbt Blind, Ten Cate, Maduro en Koeman. Tja, ik ga nu eenmaal niet met de heersende opinie mee, maar denk voor mezelf! :666:
Waarmee heb je gelijk gekregen over Blind?
Daarnaast hebben sommige mensen zogenaamd altijd gelijk, omdat ze nooit toe zullen geven dat ze er naast zaten. ;)
|
Lucas
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 14:48
|
|
Dat Blind geen slechte trainer was, maar dat de structuur van Ajax en de wijze waarop het geleid wordt ervoor zorgt dat elke trainer verzuipt. Het patroon is nu al jaren hetzelfde, een nieuwe trainer begint hoopvol, laat beter veldspel zien, maar bedient zich in no time van paniek/resultaat voetbal. Dat besef dringt nu breed door. Of zou het alleen maar zijn omdat Ten Cate fans niet willen toegeven dat het gewoon een fluttrainer is?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 14:50
|
|
Ik begon begin vorig seizoen volgens mij ook over de structuur binnen Ajax. Die is inderdaad dramatisch voor iedere trainer. Wat overigens niet bewijst dat Blind wel een goede trainer is. Dat moet hij nog bewijzen.
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 14:54
|
|
Thomas, kan jij op AT niet kijken wat luuk over blind schreef, lijkt me erg grappig.
|
Lucas
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 14:56
|
|
Voor mij heeft hij dat het begin van zijn volledige seizoen bewezen. Het veldspel was toen het best van deze eeuw. Er was één heel groot probleem, Ajax had buiten Sneijder geen enkele speler die scoorde of daar uberhaupt goed in was. De spitsen Charisteas en rosenberg komen nooit boven de tien a vijftien goals per jaar uit. Met Huntelaar in het begin van het siezoen er al bij was het team geweldig geweest. Toen Huntelaar er eenmaal bijkwam zat een heel groot deel van de selectie in de lappenmand of was vertrokken
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 15:03
|
|
Ok, dat is jouw overtuiging. Maar laten we nu niet doen alsof er bijzonder veel bewijsmateriaal bestaat die stelling ondersteunt dat jij gelijk hebt gekregen over Blind. Daarvoor zal hij toch echt eens een baantje als trainer moeten accepteren en succes moeten boeken.
|
Lucas
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 15:06
|
|
Nee, maar er bestaat inmiddels wel bewijsmateriaal dat de ellende niet betekent dat het lag aan het feit dat Blind een slechte trainer is. En inderdaad, ik vind dat het begin bewees dat hij een uitstekende trainer is. Toen speelde Ajax zoals Ajax hoort, uitstekend positiespel en tegenstander opjagen op de eigen helft.
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 15:07
|
|
Citaat: Charisteas:
1997/98 Aris Saloniki Griekenland A Division 9 2
1998/99 Athinaikos Griekenland A Division 7 1
Aris Saloniki Griekenland A Division 12 4
1999/00 Aris Saloniki Griekenland A Division 19 1
2000/01 Aris Saloniki Griekenland A Division 28 8
2001/02 Aris Saloniki Griekenland A Division 19 4
2002/03 Werder Bremen Duitsland Bundesliga 31 9
2003/04 Werder Bremen Duitsland Bundesliga 24 4
2004/05 Werder Bremen Duitsland Bundesliga 11 5
AFC Ajax Nederland Eredivisie 13 4
2005/06 AFC Ajax Nederland Eredivisie 17 8
2006/07 AFC Ajax Nederland Eredivisie 1 0
Feyenoord Nederland Eredivisie 28 9
2007/08 1. FC Nürnberg Duitsland Bundesliga 2 0
Rosenberg:
2001 Malmö FF Allsvenskan 13 1
2002 Malmö FF Allsvenskan 11 0
2003 Malmö FF Allsvenskan 16 3
2004 Halmstads BK Allsvenskan 26 14
2005 Malmö FF Allsvenskan 12 4
2005/06 AFC Ajax Eredivisie 31 12
2006/07 AFC Ajax Eredivisie 9 0
2006/07 Werder Bremen Bundesliga 14 8
de weinig indrukwekkende cijfers van de twee spelers.
|
Lucas
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 15:10
|
|
En voordat we die discussie weer overdoen, natuurlijk was Blind (mede)verantwoordelijk voor het gebrek aan scorend vermogen in de selectie. Maar dat is niet de eerste taak van een trainer, als samensteller van een selectie verdient hij wel een onvoldoende. Hoewel hij dat een nivo lager, bij Sparta, nu wel redelijk gedaan lijkt te hebben
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 15:10
|
|
Rosenberg is een aankoop van Blind, dus ook op de conto te schrijven van Blind, dat hij deze simpele draver en counterspits heeft binnengehaald.
|
Lucas
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 15:15
|
|
Citaat: En voordat we die discussie weer overdoen, natuurlijk was Blind (mede)verantwoordelijk voor het gebrek aan scorend vermogen in de selectie. Maar dat is niet de eerste taak van een trainer, als samensteller van een selectie verdient hij wel een onvoldoende.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 15:23
|
|
Tsja, je kunt wel goede trainingsvormen verzinnen, maar als je spelers en aankopen dat niet aankunnen....ben je dan een goede trainer?
|
Lucas
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 15:26
|
|
Het veldspel was prima, alleen er was geen scorend vermogen. Beetje het probleem van AZ van dit seizoen. Als je niet scoort, win je niet, als je niet wint, vermindert je zelfvertrouwen...spiraaltje naar beneden. Zo'n spiraal was er ook geweest als huntelaar er begin van het seizoen was geweest. Alleen dan naar boven!
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 15:40
|
|
Citaat: Tsja, je kunt wel goede trainingsvormen verzinnen, maar als je spelers en aankopen dat niet aankunnen....ben je dan een goede trainer?
Je zet Ronaldinho toch ook niet in de verdediging? Als je iemand hebt die enorm goed een elftal kan maken van een handje spelers, moet je hem dat laten doen en niet allemaal andere dingen.
Al vraag ik me af in hoeverre Blind echt goed een elftal kan smeden, want als het positiespel echt zo goed was, was Rosenberg niet de enige die wel eens voor de keeper was gekomen.
|
Lucas
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 15:43
|
|
Ajax zette toen de kampioen van Tjechie, Sparta Praag, echt helemaal voor lul, qua veldspel. Toen was het verweer van het anti-Blind kamp dat Sparta praag geen fuck voorstelde (allemaal terug te zoeken op AT). Het zou natuurlijk kunnen dat het nivo van die competitie in twee jaar spectaculair is gestegen, maar op de een of andere manier betwijfel ik dat
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 15:49
|
|
Voor lul niet. Ajax was wat beter, maar dwong feitelijk amper kansen af. Het baltempo was te laag en het spel niet breed genoeg.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 15:50
|
|
Citaat: Je zet Ronaldinho toch ook niet in de verdediging? Als je iemand hebt die enorm goed een elftal kan maken van een handje spelers, moet je hem dat laten doen en niet allemaal andere dingen.
Kan zijn, maar Blind was bij AJAX directeur spelerszaken en nu bij Sparta is hij technisch directeur, dus die vergelijking gaat niet echt op.
|
Lucas
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 15:55
|
|
Citaat: Sneijder laat in extra tijd voeten spreken
Van onze verslaggever Charles Bromet
PRAAG - Negentig minuten lang hadden zijn voeten al precies gedaan, wat hij van ze verlangde. Dus zo vreemd was het niet dat Wesley Sneijder in de eerste blessureminuut van de Champions League-wedstrijd tegen Sparta Praag ook nog een verwoestende uithaal in het dak van het doel in petto had.
Het bracht Ajax op de valreep een punt (1-1) in de eerste groepswedstrijd tegen de voornaamste concurrent in de strijd om de tweede plaats achter de gedoodverfde favoriet Arsenal. Opmerkelijk: van vreugde sprong het kleine manneke in de armen van Nourdin Boukhari, de speler die hem in de openingsweken van het nog prille seizoen uit de basis had verdreven.
Dat zei veel over de goede stemming in de Amsterdamse spelersgroep die hardhandig lijkt te hebben gebroken met een periode van apathisch gedrag. In Praag speelde Ajax zijn beste wedstrijd van het nog prille seizoen, waarin het team uit goed veldspel tal van kansen creëerde. Juist dat is een trendbreuk met de eerste weken van de competitie.
Het is overigens de vraag hoe lang Blind zijn spits Markus Rosenberg de hand boven het hoofd zal houden. Want de Zweed bleef ook gisteren nadrukkelijk in gebreke, nadat hij slechte optredens tegen Feyenoord en Willem II al met een wissel in de rust van de wedstrijd had moeten bekopen.
Ajax creëerde gisteren voor de pauze vijf kansen, waarvan er vier niet waren besteed aan Rosenberg. Nu voert het te ver om te zeggen dat hij de Amsterdammers al na één bedrijf in veilige haven had kunnen brengen, maar een iets attentere spits was toch minimaal één keer tot scoren gekomen.
De kansen die Ajax creëerde gaven een goede indicatie van de progressie die het team in slechts twee weken tijd heeft geboekt.
Om het simpel te zeggen: Blind heeft zijn ploeg weer aan het voetballen gekregen, nadat Ajax zich in de eerste weken van de competitie als een besluiteloos elftal profileerde. Dieptepunt was wat dat betreft de verloren klassieker tegen Feyenoord (1-2), waarin het gebrek aan initiatief de meest hinderlijke barrière was voor goed spel.
Van die gedachte was de coach zich ook terdege bewust, en wat dat betreft kwam de rugblessure van zijn bleke aanvoerder Escudé hem niet slecht uit. Het gaf Blind de kans Maduro naast Grygera te posteren in het centrum van de defensie, waardoor er weer sprake is van opbouw, al speelde Maduro gisteren lange tijd te ingetogen.
Het terughalen van Maduro naar de defensie en het slachtofferen van de vooralsnog te wispelturige De Jong, maakte de weg vrij voor de routiniers Lindenbergh en Galasek, die in samenwerking met Sneijder een middenveld vormen dat weer gezien mag worden.
Sneijder heeft rustig op zijn kans gewacht toen Boukhari hem nog buiten het elftal hield, en was tegen Sparta Praag met afstand de gevaarlijkste Ajacied.
Met grote regelmaat verlieten subtiel geplaatste steekpasses zijn voeten die weer eens heerlijk precisiewerk afleverden. Zijn optreden als vooruitgeschoven centrale middenvelder straalde een en al plezier en kunde uit. Een betere aangever mocht Rosenberg zich dan ook niet wensen, al leek de Zweed zich dat niet te realiseren.
Sparta Praag mocht dan niet het positiespel etaleren dat Ajax bij vlagen wel liet zien, de Tsjechen beschikken wél over een balvaste spits, die een verdediging behoorlijk kan pijnigen. Zo bleek Slepicka als aanspeelpunt in de voorhoede een constante bron van onrust voor Maduro en Grygera.
Om hem heen cirkelden Poborsky en Zelenka, voetballers die wel raad weten met de hen geboden ruimte tussen de linies. Niet zij, maar invaller Matusovic bleek echter de grootste kwelgeest voor Ajax.
Nadat doelman Vonk met een uiterste inspanning eerst nog een afstandschot van de Tsjech tegen de paal had kunnen werken, trof de invaller in de 66ste minuut alsnog doel. Met een juweel van een volley die hard en hoog insloeg in de bovenhoek, liet hij Vonk alsnog volledig kansloos.
In plaats van als een geslagen hond verder te marcheren over het veld, grepen de Ajacieden de treffer aan om iets brutaler voor de dag te komen. Nadat hij eerst nog een afzwaaier had geproduceerd raakte de immer branievolle Babel drie minuten na het doelpunt van Matusovic de paal.
Het was reden voor Blind de meest voorspelbare wissels door te voeren. Charisteas verving Rosenberg en Rosales kwam voor Pienaar. Ajax drong aan en kreeg met de venijnige uithaal van Sneijder waar de ploeg een avond lang aanspraak op had gemaakt.
bron: De Volkskrant
De meest zure sportkrant van het land, slaat nog net niet aan het jubelen over het veldspel
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 16:24
|
|
Ik ga af op wat ik zelf gezien heb, Lucas. Alleen Rosenberg werd een paar keer knap vrijgespeeld door Sneijder. Maarja, kun je een kans voor Rosenberg eigenlijk nog wel een kans noemen?
343, we hebben het over de periode van Blind als trainer.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 16:52
|
|
Citaat: 343, we hebben het over de periode van Blind als trainer.
Dat weet ik, Bertje, maar iemand met zijn ervaring en wat hij uitvoert bij Sparta, dan is een ''allemaal andere dingen'' niet van toepassing.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 17:57
|
|
Dat iemand iets gedaan heeft, betekent niet dat hij er ook goed in is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 17 okt 2007 18:04
|
|
Citaat: Dat iemand iets gedaan heeft, betekent niet dat hij er ook goed in is.
Precies, en zo zit het ook met de trainer Danny Blind. ;)
|