Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Hedwiges Maduro
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Hedwiges Maduro
Maker: 343Bekeken: 15489
Status: InactiefBerichten: 340
+ Nieuw bericht <<<   <   6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 21:25
Het is voor Maduro te hopen dat Koeman er nog een tijdje zal zitten. Dat zal wel niet, maar Maduro weet dan in ieder geval wat er zal gebeuren namelijk wat er gebeurt met alle aankopen die Koeman ooit gedaan heeft voor AJAX en Psv....
Anonymous

Forum berichten: 4060
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 22:21
zo slecht is koeman niet bezig. Oké goed is anders, maar echt slecht ook niet.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 22:22
Ik heb ook niet echt het idee dat hij er heel snel uit gaat vliegen. Anders was dat al gebeurd, gok ik.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 22:26
Citaat:
Ik heb ook niet echt het idee dat hij er heel snel uit gaat vliegen. Anders was dat al gebeurd, gok ik.

Ik denk dat als Koeman over een tijdje ontslagen wordt(zal niet lang uitblijven), dat Maduro dan permanent bankzitter wordt. Ze zeggen dan ook mooi dat het dan een "Koeman" aankoop is. XD
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Ma 21 jan 2008 22:28
Citaat:
zo slecht is koeman niet bezig. Oké goed is anders, maar echt slecht ook niet.

Maar liefst 3 punten uit de laatste 8 wedstrijden. Dat is gewoon heel slecht. Plus dat hij Maduro binnenhaalt als een soort verlosser. Als Maduro faalt, wat er heel dik in zit, dan is Koeman het haasje, hoor. De druk is er nu al.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Di 22 jan 2008 20:45
Citaat:
‘Ze mogen me Wiges noemen’

Maandagmiddag was het dan eindelijk zover. In de VIP-lounge van het Mestalla werd Hedwiges Maduro, die afgelopen vrijdag al op Spaanse bodem arriveerde, gepresenteerd als nieuwe speler van Valencia voor de komende vierenhalf jaar. In naam van de afwezige voorzitter Juan Bautista Soler kreeg de oud-speler van Ajax het tricot in handen gedrukt van bestuurslid Rafael Salom, die hem typeerde als ‘een talentvolle en veelbelovende speler, geheel in stijl van nieuwe richting die Valencia is opgegaan’.

De eerste woorden van Maduro in het Spaans bleven beperkt tot clichématig taalgebruik als ‘een droom om in Spanje te spelen’, ‘Valencia is een grote club’ en ‘Ik ben heel erg gelukkig’, om vervolgens af te sluiten met het vertrouwde Amunt Valencia. Na een uiterst karig vragenrondje waarin geprobeerd werd om hem zijn mening te ontfutselen over de zaak-Albelda, kon hij de delegatie van Voetbalzone.nl nog even snel te woord te staan voordat hij zijn kunsten vertoonde op het groene biljartlaken van Los Che.

Rugnummer drie?“Ja, dat nummer is vrijgekomen door het vertrek van Manuel Fernandes. Iedereen denkt gelijk dat ik ook in de verdediging zal gaan spelen.

Niet?
Mijn voorkeur gaat uit naar het middenveld, maar de verdediging is ook een optie. Ronald Koeman weet wat hij aan mij heeft.

Maak je woensdag in het bekerduel tegen Atlético Madrid je debuut?
Dat is waarschijnlijk nog te vroeg. Ik maak wel deel uit van de selectie, maar dat ik aan spelen toekom is onwaarschijnlijk. Het is meer om mijn ploeggenoten beter te leren kennen.

Conditioneel alles in orde?
Absoluut. Ik heb zondagochtend individueel getraind en vanochtend (maandagochtend, red.) voor het eerst met de groep. Dat ging allemaal goed, dus op mijn conditie valt niets aan te merken.

Voel je vanwege de slechte resultaten meer druk op je schouders?
Nee, eigenlijk niet. Het is gewoon een mindere periode. In de selectie zit genoeg kwaliteit om er weer bovenop te komen. Dat gaat ook gewoon gebeuren. Dat kan niet anders met een dergelijke selectie.

Ben je uiteindelijk toch nog bij Valencia terechtgekomen, Hedwiges.
Ja, inderdaad. Jaren terug wilde Valencia mij hebben voor het tweede elftal. We hebben het dan over zes á zeven jaar terug. Dat ging uiteindelijk niet door, maar de club heeft mij altijd wel getrokken. Sowieso de Primera División op zich.

Je voornaam is overigens moeilijk uit te spreken voor Spanjaarden...
Ik heb al duidelijk gemaakt dat ze me Wiges mogen noemen, hahaha…

Al met Ronald gesproken over je rol in het elftal?
Ik heb alleen zaterdagmiddag even met hem gesproken in het hotel en vanmorgen op de training. Deze week zullen we wat vaker met elkaar praten. Dat gaat helemaal goedkomen.

Nog wel even je Spaans oefenen, Wiges…Ja, het was vrij magertjes. Maar ik ga mijn best doen, hahaha…

Voetbalzone.nl
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 29 jan 2008 08:56
Citaat:
Maduro traint bij 20 graden 'lekker in korte broek'

Bron: Brabantsdagblad.nl

29 jan 2008, 03:01 - VALENCIA - Het is een tafereel uit vervlogen tijden. Hedwiges Maduro stapte zondag na de wedstrijd van Valencia tegen Almería niet zoals zoveel spelers in de auto op weg naar een villa aan de kust, maar hij ging te voet van het stadion op weg naar zijn (tijdelijke) onderkomen. "Het is een wandelingetje van vijf minuten", zegt de oud-Ajacied. "Tussen de toeschouwers liep ik naar het hotel.

Hoewel we met 1-0 hadden verloren, was iedereen aardig tegen me. Ze vroegen vriendelijk of ze met me op de foto mochten. Spanjaarden hebben veel respect voor voetballers."

Voor trainer Ronald Koeman hadden de toeschouwers na de nederlaag echter wat minder respect. Niet voor het eerst wapperden gisteravond de witte zakdoekjes in Valencia. Drie weken geleden belaagden boze fans al eens de auto van Koeman. Van al die ophef heeft Maduro nauwelijks iets meegemaakt. "Ik ben hier net. Ik sta pas negen dagen onder contract."

Maduro, die bij Ajax debuteerde onder Koeman, benadrukt dat hij niet louter de aankoop is van zijn oude trainer. "De scouts van Valencia hadden me al op het oog voordat Koeman werd aangesteld. Ik ben een aankoop van de club, niet van de trainer. Toen ik in de A-jeugd van Ajax speelde, heeft Valencia me al geprobeerd te halen voor het tweede team. Dat vond ik toen te vroeg. Nu was het goede moment. Ajax' technisch directeur Martin van Geel zag het niet in me zitten. In Rasmus Lindgren blijkbaar wel."

Hoewel hij baalt van de nederlaag die zijn nieuwe club zondagavond leed, kijkt Maduro met een tevreden gevoel terug op de hectische overgang van Nederland naar Spanje. "Het waren drukke dagen, maar ik voel me goed. Het is hier elke dag zo'n twintig graden, we trainen in korte broek. De mensen zijn vriendelijk en in de restaurants mag ik niet betalen. Mijn vriendin en ik zoeken alleen nog een huis."

Ook op het sportieve vlak is hij tevreden. Het niveau van de trainingen is met de vele goede spelers en het vele één keer raken hoger dan in Amsterdam. En woensdag debuteerde hij al in het bekerduel met Atlético Madrid, dat de ploeg van Koeman voor de verandering eens won: 1-0. "Woensdag was een gekke dag", kijkt Maduro terug op zijn debuut. "Die ochtend had ik individueel getraind. Het was een zware looptraining, want ik had te horen gekregen dat overschrijving niet vóór het duel met Atlético geregeld zou zijn. Maar dat lukte wél, dus toen kwam ik op de bank. Na vijftig minuten viel Ruben Baraja uit en toen kwam ik het veld in. Als rechtshalf."

Tegen Almería speelde Maduro als controlerende verdediger de hele wedstrijd. "Het was een moeizame wedstrijd, dat merkte ik aan alles. Maar dit is voor Valencia nog niet het seizoen om te oogsten. Ik verwacht dat Koeman het vertrouwen van de clubleiding houdt, waardoor hij de tijd krijgt aan een team te bouwen. Ik heb niet voor niets voor 4,5 jaar getekend."

''Het is een wandelingetje van vijf minuten.'' Zal eigenlijk wel 1 minuut zijn, de 'snelheid' van Maduro kennende.
Eto'o

Geplaatst: Di 29 jan 2008 12:57
Is dat nou een sneer richting Lindgren? Onsympathiek, zeg.
Scio

Forum berichten: 1939
Geplaatst: Di 29 jan 2008 13:26
Citaat:
Is dat nou een sneer richting Lindgren? Onsympathiek, zeg.

Nou volgens mij meer naar van Geel en de directie van Ajax. Dat hij Lindgren daarmee ook kan kwetsen komt in z'n bolle kop niet op. Teveel sinaaspappels gegeten ofzo.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 29 jan 2008 13:32
We praten over een half jaar wel verder, meneer Maduro. Tegen die tijd staat hij op de transferlijst of zit hij minimaal op de bank en zijn we Maduro al vergeten. Ik ben hem nu al vergeten. Waardeloze speler.
Ad

Forum berichten: 2481
Geplaatst: Di 29 jan 2008 14:14
Helemaal mee eens !!! Maduro heeft in al die jaren geen moment kunnen aantonen dat hij een versterking is of zelfs maar de potentie heeft om beter te worden. Een hele mooie opruiming......met deze knaap win je duidelijk de oorlog niet, zwaar overschatte speler die geen enkele waarde heeft gehad voor Ajax....triest maar waar. :bag:
Chivu 05

Forum berichten: 796
Geplaatst: Di 29 jan 2008 15:29
Citaat:
Helemaal mee eens !!! Maduro heeft in al die jaren geen moment kunnen aantonen dat hij een versterking is of zelfs maar de potentie heeft om beter te worden. Een hele mooie opruiming......met deze knaap win je duidelijk de oorlog niet, zwaar overschatte speler die geen enkele waarde heeft gehad voor Ajax....triest maar waar. :bag:

De zogenaamde kenner Johan Derksen vind dat Ajax een grote blunder begaat door Maduro te laten gaan. Moet er altijd wel omlachen, want je hebt gelijk dat hij er erg weinig waarde heeft gehad.
Eto'o

Geplaatst: Di 29 jan 2008 21:02
Ach, Derksen is zo veranderlijk als de wind. Ik heb hem nog nooit enthousiast gehoord over Maduro.

Maduro heeft absoluut kwaliteiten. Kwaliteiten die overigens niet aanhaken op het spel van de wat directere spelers als bijvoorbeeld iemand als Sneijder. Maar goed, een selectie van spelers samenstellen die elkaar aanvullen schijnt onmogelijk te zijn.
Bertje

Geplaatst: Di 29 jan 2008 21:07
Huh, natuurlijk sluit het maximaal tot uiting laten komen van de kwaliteiten van Sneijder niet uit dat ook de kwaliteiten van Maduro maximaal tot uiting komen. Maduro laat immers de bal rondgaan, waardoor Sneijder de bal niet hoeft te halen en dieper kan spelen.

Wél is het van belang dat Maduro voldoende afspeelpunten heeft (en dus dat er voldoende positioneel sterke spelers opgesteld staan). Sneijder is positioneel niet echt geweldig (en lijdt behoorlijk wat balverlies), maar je speelt voetbal met elf man, dus er zijn nog voldoende andere poppetjes mogelijk.
Eto'o

Geplaatst: Di 29 jan 2008 21:38
Spelen met een pivote en een self-proclaimed spelverdeler die wat te zelfzuchtig speelt en te weinig oog heeft voor de zijkanten, gaat niet samen.
Bertje

Geplaatst: Di 29 jan 2008 21:39
Sneijder is natuurlijk geen echte spelverdeler. Sneijder is meer speerpunt.

Sneijder is enorm afhankelijk van de aanvoer en daarin kan Maduro hem natuurlijk uitstekend ondersteunen.
Eto'o

Geplaatst: Di 29 jan 2008 21:42
Maduro werd bij Ajax vaak overgeslagen om de bal bij Sneijder te krijgen. Maduro is meer tempo bepalend, terwijl Sneijder altijd de snelste weg naar de goal zoekt. Dat ging ook niet samen.
Bertje

Geplaatst: Di 29 jan 2008 21:57
Dát ging wel samen (Sneijder was immers een later station in het geheel dan Maduro), Maar Maduro kon de bal niet laten rondgaan (omdat de spelers om hem heen (Sneijder en Gabri voornamelijk) moeilijk aanspeelbaar waren. HTC liet Maduro ook niet vallen omdat Sneijder anders niet direct genoeg kon spelen (want dat deed hij toch wel), maar vooral omdat er maar een beetje tussen liep en Ajax dan beter met een extra ondersteunende middenvelder naar Sneijder toe kon spelen, waardoor Sneijder nóg aanvallender kon spelen.

Sneijder ging de tweede seizoenshelft niet directer spelen (en Ajax als geheel deed dat ook niet echt, alhoewel Ajax de eerste seizoenshelft met Perez en Maduro wel een enkele keer wat gecontroleerder speelde), maar Ajax kon eerder druk zetten, waardoor Sneijder dus minder meters hoefde te maken en logischerwijs meer schietkansen kreeg.
Eto'o

Geplaatst: Di 29 jan 2008 21:59
Citaat:
HTC liet Maduro ook niet vallen omdat Sneijder anders niet direct genoeg kon spelen (want dat deed hij toch wel), maar vooral omdat er maar een beetje tussen liep en Ajax dan beter met een extra ondersteunende middenvelder naar Sneijder toe kon spelen, waardoor Sneijder nóg aanvallender kon spelen.

Precies. Voor een groot deel dus vanwege de directe manier van spelen van Sneijder en Gabri.

Verder ben ik het wel met je eens.
Bertje

Geplaatst: Di 29 jan 2008 22:09
Nee, niet door de directe manier van spelen, maar door het gebrek aan aanbieden van Gabri en Sneijder.
Eto'o

Geplaatst: Di 29 jan 2008 22:14
Door hun eigen manier van spelen is het voor sommige spelers moeilijk om in te denken wat een andere speler wil.
Ad

Forum berichten: 2481
Geplaatst: Wo 30 jan 2008 16:47
Citaat:

De zogenaamde kenner Johan Derksen vind dat Ajax een grote blunder begaat door Maduro te laten gaan. Moet er altijd wel omlachen, want je hebt gelijk dat hij er erg weinig waarde heeft gehad.

Derksen?......die verdenk ik er al jaren van anti-Ajax te zijn :666: Hoe hij geniet van weer een Ajax nederlaag is gewoon genant. Aan de andere kant zegt hij vaak wel de waarheid, ook pijnlijk die voor ons ook is.
Als "de snor" roept dat Ajax een wanbeleid voert, kun je hem daar moeilijk ongelijk in geven natuurlijk.
Ik erger me vele malen meer aan "Cheque van Gelder" die zegt Ajacied te zijn, maar zijn belachelijke adoratie voor Pisvee gaat alle perken te buiten........walgelijk gewoon. :notsonice:
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Za 9 feb 2008 11:30
Citaat:
Maduro: ‘Positie op veld Valencia groot verschil met Ajax’

Bron: Sportweek

Hedwiges Maduro, die in het seizoen 2004-2005 bij Ajax zijn debuut maakte onder zijn huidige coach Ronald Koeman, verwacht bij de Spaanse club op minder posities te worden opgesteld dan bij de Amsterdammers. ‘Ik kom op het middenveld te spelen. Controlerend of als rechtshalf. Een groot verschil met Ajax. Daar speelde ik dit seizoen op alle posities, behalve die van keeper, links- en rechtsbuiten.’

De afgelopen periode bij Ajax noemt hij als vervelendste moment. ‘Maar goed, dat heb ik achter me gelaten. Ik kijk hier alleen nog maar vooruit’, aldus de Europees kampioen onder 21 in Ajax Life. ‘Mijn mooiste is de overwinning in De Kuip op Feyenoord. Twee minuten voor tijd staan we achter en in blessuretijd scoor ik 3-2.’
Bertje

Geplaatst: Za 9 feb 2008 12:01
Maduro heeft in de spits gespeeld?
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 23 jul 2008 21:24
Ik blijf blij zijn dat Maduro niet meer voor AJAX speelt! Leve Lindgren! Leve Vertonghen!

Oh, hij gaat centraal achterin spelen. Dat wordt helemaal genieten.
+ Nieuw bericht <<<   <   6  |  7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.310.032 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Hedwiges Maduro
Ga
Zoeken: