Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Slavia Praag - Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Slavia Praag - Ajax
Maker: LucasBekeken: 17597
Status: InactiefBerichten: 27
+ Nieuw bericht <   1  |  2   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Lucas

Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Geplaatst: Ma 27 aug 2007 00:05
Aanstaande woensdag in Praag! Nu wel deze eenvoudige ploeg aan de kant zetten, of faalt de ploeg in de voorronde voor het tweede jaar op rij?
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 27 aug 2007 11:12
Ik vestig mijn hoop op Suarez.
Ach, en verder wordt het weer een frustrerende rotwedstrijd zoals die voorronde-wedstrijden altijd verschrikkelijke rotwedstrijden zijn. Celtic, Kopenhagen, Brondby, die Oostenrijkse rotclub....
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Ma 27 aug 2007 13:25
Nou, Maduro en Gabri zijn volgens AT5 wedtrijdfit. Dat is een meevaller!
Lucas

Geplaatst: Ma 27 aug 2007 14:13
En gisteren deed ten Cate nog dramatisch over Gabri! Waarschijnlijk operatie, maanden eruit...
Maurice

Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 28 aug 2007 10:04
Maduro gaat toch niet mee naar Slavia, Gabri wel.

Ik denk dat Ajax wint met 1-2...
Lucas

Geplaatst: Di 28 aug 2007 11:01
Citaat:
Titans trembling as big night looms
Monday 27 August 2007

AFC Ajax are looking to avoid a second early exit in as many years while Sevilla FC are short-staffed as the lineup for the UEFA Champions League group stage is decided this week.

Concluding ties
Tuesday and Wednesday will see the conclusion of all of the 16 third qualifying round ties, with some of Europe's top clubs - including last season's finalists Liverpool FC - looking to book their place in the group stage. Amsterdam giants Ajax, however, face an uphill task if they are to avoid a second shock exit in as many years.

Ajax on edge
Bowing out against FC København at the same stage last season, Henk ten Cate's side surprisingly lost the home leg of their tie against SK Slavia Praha 1-0 and now face a demanding trip to the Czech capital on Wednesday. However, a 4-1 league win against SC Heerenveen - following an 8-1 win in their opener against De Graafschap - has given Ajax reason to feel confident.

Good form
"Twelve goals in two matches - that's not bad," said Ten Cate. "We've made a strong start to the league and looking at Wednesday, we have gained some confidence. We will have our chances in Prague and we are confident that we will finish the job." However, with Hedwiges Maduro suffering from concussion and fellow midfielder Gabri still injured, Ajax are two men down.

(...)
Draw on Thursday
Elsewhere, FK Crvena Zvezda and FC Dinamo 1948 Bucuresti will look to build on good first-leg results as their ties against Rangers FC and S.S. Lazio respectively conclude on Tuesday, while the following night will see FC Salzburg battle to enter European football's promised land as they defend a 1-0 lead at big-spending FC Shakhtar Donetsk. The draw for the group stage will be held in Monaco on Thursday evening.

©uefa.com 1998-2007. All rights reserved.
Anonymous

Forum berichten: 4060
Geplaatst: Di 28 aug 2007 18:27
Ik hoop net zo lekker te eten als met de thuiswedstrijd, maar ik vrees een ietwat flauwe hap, maar wel een goed resultaat.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 28 aug 2007 19:26
Slavia zal met het mes tussen de tanden spelen om het record van 6 keer voorronde en 6 keer geen deelname aan het hoofdtoernooi te vermijden.
AJAX draait ook nog niet goed en zal weer als een stel watjes de wedstrijd beginnen. Het is zeker niet onmogelijk, maar ik denk dat het weer een klote-wedstrijd gaat worden, zoals iedere wedstrijd die AJAX in de voorronde heeft gespeeld. 50-50. Niet meer.
Anonymous

Geplaatst: Wo 29 aug 2007 09:47
Citaat:
Ten Cate kiest voor Rommedahl in basis

Om de 1-0 nederlaag tegen Slavia Praag weg te poetsen kiest Ajax-trainer Henk ten Cate voor een aanvallende tactiek, met Dennis Rommedahl in de basis.
Rommedahl had zijn plaats als linksbuiten moeten inleveren aan de Uruguayaan Luis Suárez. Maar op basis van de training in Praag krijgt de Deense aanvaller een nieuwe kans zich vanaf de aftrap te bewijzen.

Suárez begint als meest vooruitgeschoven middenvelder in de rug van diepe spits Klaas-Jan Huntelaar. Gabri, die de training zonder problemen afwerkte, en John Heitinga nemen het controlerende deel voor hun rekening. Urby Emanuelson is de linksback in de basisformatie.

'We willen minimaal twee keer scoren om tijdens de wedstrijd niet in de problemen te komen', onderstreepte Ten Cate na de training in Tsjechië zijn aanvallende intentie voor woensdag, als ten koste van Slavia Praag de Champions League moet worden bereikt.

Ten Cate nam in Jan Vertonghen een extra speler mee naar Praag. De Belgische linkshalf kan spelen maar heeft een conditionele achterstand omdat het mede door het EK Onder-21 een groot deel van de voorbereiding miste.

Vermoedelijke opstelling Ajax

Doel: Stekelenburg
Verdediging: Colin, Stam, Vermaelen, Emanuelson
Middenveld: Gabri, Heitinga, Suárez
Aanval: Bakircioglu, Huntelaar, Rommedahl

bron: www.vi.nl
Lucas

Geplaatst: Wo 29 aug 2007 09:50
Onbegrijpelijk! Suarez doet het uitstekend op links voorin in een vrije rol, gooit gekke Henkie hem weer achter de spitsen. En Rommedahl tegen een verdedigende ploeg is ook niet de ideale oplossing wat mij betreft. Ik denk dat het met deze opstelling een stuk moeilijker gaat worden dan nodig.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 29 aug 2007 10:03
Dat denk ik ook. Dat bleek ook in de eerste wedstrijd. Waarom toch zo 'tactisch' doen, gekke henkie? :crazy:
Lucas

Geplaatst: Wo 29 aug 2007 10:33
Citaat:
Ajax vol vertrouwen tegen Slavia Praag
door Dick Sintenie

PRAAG - Is Slavia Praag - Ajax voor de Amsterdammers de wedstrijd van het jaar? Henk ten Cate vindt van niet. "Ik ga mijn elftal niet nog eens extra druk opleggen. De Champions League halen is belangrijk, maar kampioen worden ook."

"In een sportleven zijn heel veel dingen belangrijk. We moeten in een uitwedstrijd een 1 - 0 achterstand ongedaan maken en we hebben er veel vertrouwen in dat dat gaat lukken.".De coach van Slavia, Karol Jarolim, sprak gisteren nog de hoop uit dat Ajax zijn kruit al had verschoten tegen De Graafschap en Heerenveen, twee wedstrijden waarin de Amsterdammers twaalf doelpunten maakten. Ten Cate, lachend: "Ja, dat begrijp ik, dat hij dat hoopt. Maar ook in de thuiswedstrijd tegen Slavia hebben we zes, zeven opgelegde kansen gekregen. Het kan één keer gebeuren dat we uit zoveel kansen niet scoren, maar niet twee keer."

Aanvoerder Jaap Stam deelt de mening van zijn trainer. Na de thuisnederlaag tegen Slavia zei hij nog dat Ajax misschien niet Champions League-waardig was, als de ploeg uit zoveel kansen niet kon scoren. "Maar als we die kansen nu weer krijgen, ben ik ervan overtuigd dat ze erin vliegen."

Ajax trainde gisteravond in Praag met achttien spelers, onder wie twee keepers. Jan Vertonghen, die maandag nog met Jong Ajax speelde tegen FC Utrecht, maakt ook deel uit van de selectie. Hij is inzetbaar, maar is volgens Ten Cate nog niet helemaal fit. "Jan is een tijd geblesseerd geweest en heeft anderhalve wedstrijd in het tweede gespeeld. Maar we zitten niet al te ruim in ons jasje."

Vooral de positie van linkshalf lijkt wel besmet bij Ajax. Edgar Davids brak in een oefenwedstrijd tegen Go Ahead Eagles zijn been, Vertonghen en Robbert Schilder kampten in de voorbereiding met blessures en Real Madrid had tientallen miljoenen over voor Wesley Sneijder, die ook een alternatief had kunnen zijn voor de linkerkant. Tegen De Graafschap leek de rechtsbenige Hedwiges Maduro zijn kans te grijpen. Hij viel in, scoorde tweemaal en begon zondag tegen Heerenveen als linkshalf. Na drie kwartier ging het licht bij hem uit, na een botsing met Gianni Zuiverloon waaraan de Ajacied een lichte hersenschudding overhield.

Maduro reisde gisteren na eerdere positieve berichten toch niet mee naar Praag. In het vliegtuig vond wel Schilder een plaatsje. Hij nam zondag na rust de plaats in van Maduro en hij bekroonde zijn invalbeurt met een doelpunt. Toch lijkt het er niet op dat Schilder vanavond in de basis begint. Ten Cate kiest er vermoedelijk voor Luis Suarez als schaduwspits op te stellen, met John Heitinga en Gabri als controleurs op het middenveld en Dennis Rommedahl als extra aanvaller op de linkervleugel.

Bron: www.degelderlander.nl
Anonymous

Geplaatst: Wo 29 aug 2007 11:04
ik ben wel benieuwd naar Suarez achter huntelaar, in mijn ogen is het voorin wel prima, rechts kennedy, links Rommendael. huntelaar en suarez, ajax moet hiermee 2 keer kunen scoren.

ik ben voorsichtig optimistisch, al zou martin na afloop per direct hun linkerspits overnemen, ruilen tegen mitea en delorge
Lucas

Geplaatst: Wo 29 aug 2007 18:25
Ik ben vooral keizenuwachtig nu!
Maar goed, alle stemmers in de poll laten Ajax winnen, dus het zal wel goed komen!

Citaat:
Henk ten Cate's reputation at stake in Champions League qualifier
TRIUMPH OR TRAGEDY IN PRAGUE

* No Dutch club ever won on Czech soil
* Suárez to play behind Huntelaar in 'free role'

The second leg of what was referred to by Ajax as the 'encounter of the year' has everything to become a nerve-racking apotheosis. Slavia Prague's cosy Evzena Rosického Stadium will be the theatre of either triumph or tragedy this evening. There are only two options for the Amsterdammers: the club's reputation will sustain further damage or they will return to Europe's most prestigious football competition.

"Shall we quite this conversation?" head-coach Henk ten Cate says grumpily, as a Czech journalist tells him that no Dutch football club ever won a game on Czech soil. He wants to talk about triumph and the increasing confidence of his troops. "We never discuss doom scenarios."

Ajax netted twelve goals since they lost the first leg to Slavia (0-1), but qualification may definitely not be taken for granted. Millions are at stake today. Fame. Future transfer fees of players. And also: Henk ten Cate's reputation as a succesful football coach.

"No," he says, "this is not the game of the year. We are not going to put ourselves under even more pressure. I'm sure you journalists will take care of that. Winning the Dutch title is of great importance, too."

Ten Cate left for Spain in 2003 as a succesful head-coach of a string of smaller clubs. Three years later he returned as an experienced, succesful man, winner of the Champions League with Barcelona, where he was Frank Rijkaard's assistant. The cunning tactician, the Amsterdam street kid, was the man to bring Ajax new domestic and international glory.

He surely has accomplished something. Ten Cate has the courage to ignore the Ajax system with wingers, which seemed to be an almost holy thing in the past. He made Ajax stronger, physically as well as mentally, although there is criticism of the sometimes unusually mean actions of certain Ajax players. Ten Cate made Ajax a more entertaining and attractive team. And he deserves part of the credit for last season's development of Babel and Sneijder, who had such a fine campaign that they could be sold for spectacular fees.

But: Ten Cate did not win the Dutch title, although it was a matter of just one goal, and for the second straight year there is a serious chance that his team will miss out on Champions League football, after the dramatic 2006 stumble against FC København. The title and Champions League participation... they are Ajax's most important annual targets, no matter how you look at it.

"Ajax won't continue to waste scoring chances," he said two weeks ago, after the home leg. But that was exactly what happened against Copenhagen last season: there were chances, but Ajax failed to convert them.

Perhaps the arrival of Luis Suárez marks a turning point. The Uruguayan was landed only recently, but is developing into a key player unbelievably quickly. His sassiness and his individual class make him a more of Ajax player than many Ajax players trained and developed in Amsterdam.

Suárez already appears to be the life and soul of the squad. He put on goalkeepers' gloves during training yesterday, seemed to be everywhere at the same time and was the only one to wear a blue training jumper. He will be Ajax's 'number 10' in Prague: the man with a 'free role', in Klaas-Jan Huntelaar's back.

Suárez had three appearances for Ajax so far, and he was the most remarkable player in each of those games, even in the home game against Slavia, when he had only trained with Ajax a few times. He scored three goals, gave four assists and won the penalty that Huntelaar would miss, against the Czechs.

Purely looking at his efficiency he is more valuable to Ajax than Ryan Babel was. Looking at his class, and the qualities of the others, Ajax simply must brush the Czechs aside.

But football is not the same as mathematics. Henk ten Cate could point out that several of his players (Davids and a few others) are injured. He deserves respect for not bringing it up. He could point out that Wesley Sneijder has not been replaced, but he doesn't.

He could point out, with apprioprate pathos, that the 40 million euros in Ajax's bank account (the sum raised by the transfers of Sneijder, Babel, De Mul and Perez minus the transfer fees paid for Kennedy, Suárez and Luque) underscore the fact that his team has lost quality - and use that as an excuse for disappointing results. He has not done it (yet).

"Once has to be the first time," he told the Cech journalist in the press room, who had told him about the poor results of Dutch clubs on Czech soil. And the he walked off. To the pitch. Time for training. The Ajacieden fired on goal a lot. They scored many goals.

But it's all about tonight.

Bron: uefa.com
Anonymous

Geplaatst: Wo 29 aug 2007 20:03
SLAVIA PRAAG: Vaniak,Drizdal,Such , Brabec, vec, micer,Tavares,Kalivoda, Krajcík,Janda,Vlcek

AJAX: Stekelenburg,Colin,Stam, Vermaelen,Gabri,Heitinga,Delorge, Emanuelson,Bakircioglu,Huntelaar, Suárez

Ik heb er alle vertrouwen in, Luuk.
ance2: Eitje 4-1 voor Ajax ance1:
Anonymous

Geplaatst: Wo 29 aug 2007 20:09
Helaas ben ik zo met mijn liefie aan t wandelen, maar echt het gaat goedkomen.

Citaat:
29 augustus 2007 Ajax wint voor het eerst in Tjechië.

Bron: www.glazenbol.com
Lucas

Geplaatst: Wo 29 aug 2007 20:13
veel plezier!
Anonymous

Geplaatst: Wo 29 aug 2007 20:16
jullie ook, schreeuw ook effe voor mij
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 29 aug 2007 22:25
Ik heb geschreeuwd, hoor. Van woede, frustratie en verdriet.
Wat een walgelijke, walgelijke wanprestatie, zeg.
5 keer halen de Tsjechen de CL niet, maar tata-tata.....daar is AJAX!
Geef de poen in het vervolg maar gewoon aan Psv. Dat is minder pijnlijk.
Anonymous

Geplaatst: Wo 29 aug 2007 22:55
ik heb alleen t laatste deel van de tweede helft gezien en zo slecht vond ik t van de kant van Ajax niet. Ajax had zeker niet het slechtste van het spel.

Ik hoop dat de actie [twijfel"> van stekelenburg bij de tweede goal van slavia nu WEL gevolgd gaat worden door maatregelen, wqat een klootzak staat er bij ons tussen de palen. :anger2:
Lucas

Geplaatst: Do 30 aug 2007 09:00
Wat treurig allemaal. Natuurlijk werd er met vlagen best redelijk gespeeld, maar goed, de tegenstander was dan ook niet van erg hoog nivo. Dat vond Henk vooraf ook uitgebreid, alleen achteraf krabbelde hij aardig terug.
Ten Cate heeft wederom gefaald. Treurig hoe het hem keer op keer niet lukt om de spelers op scherp te krijgen op die momenten waar het er echt om gaat. Toch het kenmerk van echte topsporters, er staan als het echt moet. Ten Cate's houding heeft er toe bijgedragen dat de spelers van Slavia overal net iets eerder waren en net iets hoger sprongen. Onderschatting, terwijl je twee weken eerder nota bene al verloren had. Schandalig!

Citaat:
Ten Cate: "Kost tijd om dit te verwerken"
29 augustus 2007

Ajax-trainer Henk ten Cate noemde uitschakeling van zijn ploeg in de voorronde van de Champions League "een bittere pil voor iedereen". Ajax verloor in Praag met 2-1, nadat Slavia in Amsterdam ook al met 1-0 te sterk was geweest.

"Op dit niveau worden andere dingen gevraagd en daar hebben we niet aan kunnen voldoen", aldus Ten Cate voor de camera's van de NOS. Hij verweet zijn ploeg vooral de mogelijkheden niet benut te hebben. "In de tweede helft hebben we zat kansen gehad om minimaal een keer te scoren, maar dat hebben we nagelaten. Dan krijg je vlak voor tijd het deksel op de neus en dat is vervelend. De jongens zitten nu stuk in de kleedkamer, het kost wel even tijd om dit te verwerken."

Ten Cate is niet bang voor de kritiek die hij mogelijk zal krijgen na de onverwachte uitschakeling. "Ik heb een dikke en brede rug. Nu gaat het erom dat het hoofd te bieden, maar ik maak me daar niet zo druk om."

bron:www.fcupdate.nl
Lucas

Geplaatst: Do 30 aug 2007 13:28
Citaat:
Ajax hoort er weer niet bij
Door SJOER MOSSOU

PRAAG - En wéér ging Ajax ten onder in Europa. Een zenuwslopend gevecht met Slavia Praag eindigde gisteravond in het zoveelste internationale debacle voor de Amsterdamse club, dat de Champions League voor de tweede keer op rij misloopt: 2-1.

Suárez verbijt zijn teleurstelling. FOTO ANP
Terwijl in stadion Ezvena Rosického een roodwit volksfeest losbarstte, droop Ajax af richting de woedende eigen aanhang. Stam, Huntelaar en Heitinga trachtten de fans tot kalmte te manen, maar de frustratie regeerde in het uitvak. Op het ereterras droop de Ajax-top zwijgend af, beseffend dat de club een klap opliep die nog maanden zal nadreunen in alle geledingen.

De uitschakeling is een drama voor Ajax, dat zo wanhopig smacht naar aansluiting bij de Europese elite. Vorig seizoen ging het in de voorronde ten onder tegen FC Kopenhagen, nu strandde de weg naar de Champions League tegen de beperkte Tsjechen.

De Amsterdamse club loopt niet alleen een geschatte 13 miljoen euro mis, het moet ook vrezen voor zijn internationale status. Waar PSV zich de laatste jaren knap nestelde in de Europese subtop, drijft Ajax af naar de categorie van grijze muizen.

Ook voor de spelers zelf dreigt een pijnlijke stilstand. Spelers zoals Huntelaar, Vermaelen, Heitinga en Emanuelson hebben het hoogste podium keihard nodig om zich te ontwikkelen tot volwaardige topspelers. Ajax investeerde vorig seizoen al fors om aan te haken in Europa.

Het haalde Stam, Gabri en Davids naar de Arena, maar de missie is met de afgang in Praag zo goed als mislukt. Slechts een landstitel kan nog wat glans geven aan het dienstverband van Henk ten Cate, die eerder aangaf na dit (tweede) seizoen te stoppen bij Ajax.

Opnieuw bleek de fantastische keeper Martin Vaniak een niet te nemen hindernis voor Ajax. Twee weken geleden stopte de Tsjechische doelman een strafschop van Huntelaar, nu redde hij ver in de tweede helft formidabel op kopballen van Stam en wederom Huntelaar, bij een 1-1 stand.

Beide keren sprong de bank van Ajax al op, maar Vaniak voorkwam een bevrijdende Amsterdamse goal. Dat Ajax nog zo lang uitzicht had op een ontsnapping, was minder vanzelfsprekend dan het leek. De ploeg worstelde vanaf de eerste minuut met zichzelf, bevangen door de druk. De Amsterdammers lieten zich in de persoonlijke duels aftroeven en speelden onrustig in balbezit. Het gebrek aan kwaliteit was op een aantal cruciale posities pijnlijk.

Al na dertien minuten ontsnapte Ajax aan een achterstand, toen Thomas Vermaelen in de fout ging en Stanislav Vlcek alleen op Maarten Stekelenburg afmocht. De Ajax-doelman tikte de bal naast.

Gesteund door de bloedfanatieke aanhang zocht de thuisploeg het grondgevecht. Slavia trok bij balverlies een stevige muur op voor het eigen doel, maar schroomde niet om geregeld de aanval te zoeken.

Slavia opende in de 22e minuut de score toen Ajax een corner van David Kalivoda maar niet kreeg weggewerkt. Mickael Tavares kopte de bal de doelmond in en uitblinker Vlcek kon volkomen vrij scoren: 1-0.

Ajax zocht na die openingsgoal naar ritme, maar miste de rust. Met name het middenveld, met Laurent Delorge op de plek waar tot voor kort Sneijder speelde, slaagde zelden een opening te vinden. De eerste keer dat dat wél lukte, was het gelijk raak. John Heitinga bediende Huntelaar, die de slim naar binnen geslopen Suárez bediende: 1-1.

Een gelijkmaker die heel even voor wat vertrouwen leek te zorgen bij Ajax, maar de beste mogelijkheden bleven lange tijd voor de Tsjechen. Een schot van rechtsback Matej Krajcik zeilde nét naast, terwijl Stekelenburg moest redden op een schot van Vlcek.

Na rust regeerde de wanhoop. Het worstelende Ajax kreeg maar geen grip op de wedstrijd en smachtte naar een individuele bevlieging.

Suárez probeerde het een paar keer met een schot, maar kansen bleven zeldzaam en steeds dreigde het gevaar van de tegenstoot. Suárez, Huntelaar en Stam hadden alle drie uitzicht op een goal, maar steeds stond Vaniak in de weg. Na 87 minuten velde Vlcek het vonnis over Ajax, door de bal koeltjes in het Amsterdamse doel te stiften: 2-1.

Bron: www.ad.nl
Anonymous

Geplaatst: Do 30 aug 2007 16:18
tegen wie moeten we van t weekend en is dat met HtC op de bank?
Lucas

Geplaatst: Do 20 sep 2007 09:11
Slavia Praag heeft haar eerste wedstrijd in de CL gewonnen. Opvallend, want de tegenstander, Boekarest, doet het de laatste jaren zeer goed in Europa..
Anonymous

Geplaatst: Do 20 sep 2007 11:40
Slavia Praag heeft een wereldteam!!! :crazy:
+ Nieuw bericht <   1  |  2   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.311.496 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Slavia Praag - Ajax
Ga
Zoeken: