Auteur
|
Bericht
|
Giovinco
Forum berichten: 55
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 00:59
|
|
Citaat: Wat Bert zei, Giovinco!
Ben je een grote fan van de Serie A? En verder van Juve? Welke spelers mogen er van jou weg en wie zie je graag komen?
Dank je voor de welkomsberichten. Ik ben hier terecht gekomen via Gallina . Ik ben inderdaad een grote fan van Juventus en ook volg ik natuurlijk de Serie A en ook de lagere Italiaanse divisies op de voet.
Er moeten nog wel wat spelers bijkomen bij Juventus vind ik. Hierbij denk ik aan een creatieve middenvelder. In het duo Sissoko- Zanetti zit te weinig voetballend en creatief vermogen. Xabi Alonso is een speler waarin Juve serieus interesse heeft en dat zou een topaankoop zijn.
Ook moet er een nieuwe 2e keeper komen want Vanstratten is nog niet klaar voor deze rol en ik vraag me af of hij voldoende doorgroeimogelijkheden hiervoor bezit. Belardi is een 1e klas prutser en Novembre is nopg erg jong en zou ik als 3e keeper gebruiken. In Mirante lijkt weinig vertrouwen te zijn en hij heeft ook niet echt een goede indruk achtergelaten in de minuten die hij speelde dit seizoen bij Sampdoria. Viviano lijkt mij de ideale 2e doelman, maar ik denk dat deze jongen wil kiezen voor een club in de subtop waar hij eerste doelman zal worden.
Dan moet er absoluut een nieuwe linksback komen want Molinaro is een leuke speler voor Siena, maar komt zwaar tekort voor Juventus niveau. Zijn positionering is dramatisch. Ook gaat hij op verkeerde momenten mee naar voren en is zijn pass vaak zwak. Het lijkt meer een linksbuiten dan een linkervleugelverdediger. Toch heeft Ranieri veel vertrouwen in hem. De Ceglie komt zeer waarschijnlijk terig van Siena ( 50% rechten worden weer teruggekocht. Groot talent, maar ook nog niet klaar om een heel seizoen de vaste linksback te worden van Juventus. Pasqual van Fiorentina zou ik graag zie komen voor deze positie. Ook goede opties zijn Vargas van Catania en Dossena van Udinese.
Dan nog een rechtsback. Zebina is een redelijke speler, maar heeft vaak domme acties waardoor hij zijn ploeg in de steek laat. Zebina mag van mij dan blijven als back up en graag zou ik Ivanovic die nog geen minuut heeft gespeeld bij Chelsea zien komen. Hij heeft me overtuigd bij Lokomotiv Moskou en ook bij Servie. Ook hoop ik dat we Stendardo kunnen behouden voor de breedte centraal achterin. Eventueel voor deze positie Lugano nog kopen van Lugano want ik verwacht niet dat Andrade een heel seizoen blessurevrij blijft.
Vertrekken mogen van mij Oliveira, Molinaro, Belardi, Almiron.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 11:33
|
|
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het Europese voetbal dit seizoen minder goed heb kunnen volgen dan voorgaande jaren, omdat ik tegenwoordig heel veel Zuid-Amerikaans voetbal kijk. Kan Nedved nog een heel seizoen spelen zonder uitgeput te raken? Ik neem aan dat hij niet voor niets heeft afgezegd voor het EK. En over Tsjechen gesproken, hoe tevreden ben je over onze Zdenek Grygera?
Andrade is natuurlijk een topper. Zonde dat z'n verblijf tot nu toe zo ongelukkig is verlopen. Ivanovic is volgens mij geen speler die Chelsea wil verkopen. Verhuur lijkt me eerder een optie.
Aangezien je de Serie A zo nauwlettend volgt kan je misschien in de spelletjes-zone een aantal spelers uit de Serie A nomineren voor de titel van voetballer van het jaar.
|
Giovinco
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 13:45
|
|
Citaat: Ik moet eerlijk zeggen dat ik het Europese voetbal dit seizoen minder goed heb kunnen volgen dan voorgaande jaren, omdat ik tegenwoordig heel veel Zuid-Amerikaans voetbal kijk. Kan Nedved nog een heel seizoen spelen zonder uitgeput te raken? Ik neem aan dat hij niet voor niets heeft afgezegd voor het EK. En over Tsjechen gesproken, hoe tevreden ben je over onze Zdenek Grygera?
Andrade is natuurlijk een topper. Zonde dat z'n verblijf tot nu toe zo ongelukkig is verlopen. Ivanovic is volgens mij geen speler die Chelsea wil verkopen. Verhuur lijkt me eerder een optie.
Aangezien je de Serie A zo nauwlettend volgt kan je misschien in de spelletjes-zone een aantal spelers uit de Serie A nomineren voor de titel van voetballer van het jaar.
Grygera is nuttig voor de breedte, maar ik zie hem geen vaste waarde worden bij Juventus. Al weet je het nooit met Ranieri want hij zet ook Molinaro in de basis.
Nedved heeft dit seizoen nog heel erg goede wedstrijden gespeekd. Zijn loopvermogen is nog steeds geweldig. Ook weet hij het team nog steeds op sleeptouw te nemen en ik ben zeer tevreden dat hij nog een seizoen doorgaat. Hij zal waarschijnlijk komend seizoen zeker wel enkele wedstrijden rust krijgen van Ranieri. In deze wedstrijden zal dan Giovinco in de basis starten.
Andrade is inderdaad een topper, maar erg blessuregevoelig en ik denk dat hij dat ook het verdere verloop van zijn loopbaan zal blijven. Ik vond het ook een beetje een vreemde aankoop. Zeker omdat er 11 miljoen voor is betaald voor een speler die toch blessuregevoelig is.
Ik weet niet zeker of Chelsea Ivanovic wil verkopen. Juventus kan het altijd proberen. Destijds hadden ze gewoon beter moeten onderhandelen. Helaas is Secco een pussy.
Ik zal straks eens een kijkje nemen in de spelletjes-zone.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 13:55
|
|
Juan Vargas vertrekt overigens naar Fiorentina. Branislav Ivanovic zou een welkome versterking zijn voor Juventus, ja. Begrijpelijk dat ie nog niet aan de bak is gekomen bij Chelsea, als je toppers als Alex, Terry en Carvalho voor je hebt.
|
Giovinco
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 18:36
|
|
Citaat: Juan Vargas vertrekt overigens naar Fiorentina. Branislav Ivanovic zou een welkome versterking zijn voor Juventus, ja. Begrijpelijk dat ie nog niet aan de bak is gekomen bij Chelsea, als je toppers als Alex, Terry en Carvalho voor je hebt.
Hij kan ook op de rechtsbackpositie Ivanovic. Voor deze positie zou ik hem graag bij Juventus zien komen. Vargas is natuurlijk een zeer goede aankoop van Fiorentina. Pasqual naar Juve zou ik ook toejuichen. Alles beter dan Molinaro. Echt een van de grootste prutsers ooit in een Juve shirt.
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 19:18
|
|
Ivanovic op de rechtsbackpositie, weet je het zeker?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 19:41
|
|
Citaat: Ivanovic op de rechtsbackpositie, weet je het zeker?
Ivanovic zou prima rechtsback kunnen spelen, hoewel centraal in de defensie zijn voorkeurspositie is.
|
Oscarito
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 20:05
|
|
Citaat: Ivanovic op de rechtsbackpositie, weet je het zeker?
Ivanovic zou prima rechtsback kunnen spelen, hoewel centraal in de defensie zijn voorkeurspositie is.
Ik had het over Giovinco zijn voorkeur. Hij wilt Ivanovic graag als rechtsback bij Juventus zien, dit is mijns inziens niet optimaal. Een back moet altijd een redelijk portie aanvallend vermogen/diepgang hebben en dus in staat zijn om de achterlijn te halen en voorzetten af te leveren. Maar goed misschien denkt Giovinco hier anders over.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 23:05
|
|
Ivanovic brengt op de rechtsback positie zeker voetballend vermogen en diepgang met zich mee. Sterker nog, hij is vrij aanvallend ingesteld en zoekt altegraag de diepte, i.i.g. dat bewees ie bij Lokomotiv Moskou.
|
Giovinco
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 23:50
|
|
Citaat: Ivanovic brengt op de rechtsback positie zeker voetballend vermogen en diepgang met zich mee. Sterker nog, hij is vrij aanvallend ingesteld en zoekt altegraag de diepte, i.i.g. dat bewees ie bij Lokomotiv Moskou.
Daar heb ik hem inderdaad ook een aantal keren op de rechtsback positie zien spelen en ik vond het hem daar zeker niet verkeerd doen. Ook kan hij natuurlijk centraal in de defensie, maar ik denk niet dat hij nu al in staat zal zijn om een fitte Andrade en Chiellini uit de basis te spelen. Zebina vind ik wel een redelijke back, maar af en toe zo dom en hij heeft sinbds hij bij Juve speelt nog nooitr echt zijn niveau gehaald van destijds bij AS Roma. Grygera is niet meer dan een backup vind ik die ook op meerdere posities uit de voeten kan.
|
Oscarito
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 15:36
|
|
Citaat: Ivanovic brengt op de rechtsback positie zeker voetballend vermogen en diepgang met zich mee. Sterker nog, hij is vrij aanvallend ingesteld en zoekt altegraag de diepte, i.i.g. dat bewees ie bij Lokomotiv Moskou.
Ivanovic zijn sterkste punten liggen op het verdedigende vlak en het voetballen vanuit een behoudende positie. Hij kan net als Stam en Alex mooie rushes maken op basis van zijn fysieke kracht en inzicht maar dat wilt niet zeggen dat hij een aanvallend ingestelde speler is. Ivanovic is centraal een uitstekende speler maar puur als rechtsback kan Juventus weliswaar wel wat beters krijgen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 15:40
|
|
Bij Lokomotiv Moskou vond ik hem op de rechtsback positie vrij aanvallend, benutte uitstekend de ruimte voor zich. Dat komt omdat Lokomotiv Moskou in Rusland veelal speelt op de helft van de tegenstander en Ivanovic daardoor defensief ontlast werd. Uiteraard is het geen puur aanvallend ingestelde speler, maar primair een verdediger. Daarnaast had ik het niet over zeer aanvallend ingesteld als centrale verdediger, maar als rechtsback.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 15 jun 2008 11:53
|
|
Citaat: 'Juventus en Liverpool akkoord over Xabi Alonso'
14/06/2008 21:49
Xabi Alonso staat voor de overgang van Liverpool naar Juventus. Italiaanse media melden dat beide clubs een akkoord hebben bereikt over een transfersom van 15,5 miljoen euro voor de Spaanse middenvelder.
Alonso was tijdens de afgelopen competitie, mede vanwege blessureleed, geen vaste waarde bij Liverpool. De Spanjaard begon zestien keer in de basis en mocht drie keer invallen van manager Rafael BenÃtez. In de drie voorgaande seizoenen was Alonso wél basisspeler.
Bij de Spaanse nationale ploeg vervult de 26-jarige middenvelder een reserverol. Tegen Rusland (4-1) mocht Alonso invallen en dat betekende zijn 44ste interland. In het duel met Zweden (2-1) bleef hij negentig minuten op de bank.
VI.nl
Blij, Giovinco? Is natuurlijk een goede voetballer, maar is Xabi in jouw ogen wat jullie nodig hebben?
|
Giovinco
|
Geplaatst: Zo 15 jun 2008 21:33
|
|
Citaat: 'Juventus en Liverpool akkoord over Xabi Alonso'
14/06/2008 21:49
Xabi Alonso staat voor de overgang van Liverpool naar Juventus. Italiaanse media melden dat beide clubs een akkoord hebben bereikt over een transfersom van 15,5 miljoen euro voor de Spaanse middenvelder.
Alonso was tijdens de afgelopen competitie, mede vanwege blessureleed, geen vaste waarde bij Liverpool. De Spanjaard begon zestien keer in de basis en mocht drie keer invallen van manager Rafael BenÃtez. In de drie voorgaande seizoenen was Alonso wél basisspeler.
Bij de Spaanse nationale ploeg vervult de 26-jarige middenvelder een reserverol. Tegen Rusland (4-1) mocht Alonso invallen en dat betekende zijn 44ste interland. In het duel met Zweden (2-1) bleef hij negentig minuten op de bank.
VI.nl
Blij, Giovinco? Is natuurlijk een goede voetballer, maar is Xabi in jouw ogen wat jullie nodig hebben?
Ik ben heel tevreden met Xabi Alonso. Hij zorgt voor nog meer evenwicht en controle centraal. Ook vind ik hem toch wel voor creativiteit zorgen. Nu nog een centrale verdediger en daarvoor wordt Ivanocvic wederom genoemd. Ook nog een linksback en 2e doelman en dan kunnen we meestrijden om de scudetto.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 16 jun 2008 11:18
|
|
Ik dank dat je je enigszins vergist in Xabi Alonso, Giovinco. Ik vind hem controlerend namelijk niet sterk. Die jongen heeft amper duelkracht en loopvermogen en is matig in de omschakeling. Xabi is veel eerder stylist en een jongen die vanuit een teruggetrokken positie het spel verdeelt en de balcirculatie hoog houdt.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 3 jul 2008 15:21
|
|
Citaat: Stop de homofobie in het voetbal
Door RENATE VERHOOFSTAD
[COLUMN"> Als het aan sportjournalist en schrijfster Renate Verhoofstad ligt wordt de homofobie in het voetbal zo snel mogelijk afgeschaft. Vooral in Italië. Lees haar volledige column uit AD Sportwereld Pro hieronder.
Luca Toni is homo. Althans, volgens de fans van het Nederlands elftal. Die raakten er maar niet over uitgezongen tijdens Italië tegen Nederland. Ontelbare filmpjes op YouTube. En maar brullen met zijn allen: Luca Toni is hooooomo, Luca Toni is hooooomo! Nu weet ik niet of dat ook klopt. De boomlange aanvaller heeft meer weg van een échte Italian stallion, vind ik, en is al jaren verloofd met fotomodel Marta Cecchetto.
Nou zegt dat laatste niets. De Spanjaard Guti van Real Madrid is vader van twee kinderen, maar werd ooit hevig zoenend met een man gefotografeerd. Andrei Shevchenko is ook getrouwd, heeft kinderen, maar schijnt toch de perschef van AC Milan wel eens voor een intiem afspraakje te hebben gevraagd. Tijdens het WK van 1982 deden hardnekkige geruchten de ronde over een pikante liaison tussen back Antonio Cabrini en spits Paolo Rossi. Als we de roddels moesten geloven waren de twee in Spanje meer dan zomaar kamergenoten.
Italië sprak er schande van, totdat de Azzurri de wereldtitel wonnen. Vijfentwintig jaar later ligt de affaire tussen Bel’Antonio en Pablito Rossi nog steeds gevoelig. Dat bleek toen ik eens belde met de chef voetbal van de Gazzetta dello Sport om te informeren wat daar nou van waar was, of bondscoach Enzo Bearzot misschien daarom tot een persboycot had besloten hoe de media daar mee om ging en of die hele affaire nog had bijgedragen tot het succes in Spanje, zoals het omkoopschandaal Calciopoli in 2006 een stimulerend effect had op de Squadra Azzurra. Ik kon de zin amper afmaken; tuut-tuut-tuut.
Later ging het in de media wel eens over Gianluca Vialli, die tijdens zijn periode bij Sampdoria regelmatig in de gayscene werd gesignaleerd. De spits pikte wel eens een knap matroosje op in de haven van Genua. Zeiden ze.
Ze zeggen zoveel. Het zijn smakelijke verhalen natuurlijk, maar het blijven geruchten. Dat komt omdat de voetbalwereld nog niet klaar is voor de waarheid, zegt Franco Grillini, voorzitter van de Italiaanse belangenvereniging voor homo’s en lesbiennes. ,,In elke sector is gemiddeld genomen 5 tot 10 procent van de mannen gay, dus in de Serie A lopen vermoedelijk twintig homo’s rond,’’ aldus Grillini.
Hij kent ze ook wel, maar namen noemt hij niet. Grillini: ,,Ze zijn allemaal keurig getrouwd, kinderen, alles erop en eraan. Het is om de aandacht af te leiden. Ze zijn soms echt wanhopig.’’ Dat was Justin Fashanu ook, toen hij zich besloot op te knopen aan een dwarsbalk in de garage. De eerste voetballer die openlijk voor zijn homoseksuele geaardheid besloot uit te komen, werd daarna als een melaatse behandeld.
Toen ik tegenover Luca, de barman van stamcafé Stella Polare, over ‘Toni gay’ begon, maakte hij een wegwerpgebaar en zette daarna met tegenzin een cappuccino voor mijn neus. Toni gay. Stel je voor zeg. Iemand een finocchio (homo) noemen is in het aartsconservatieve Italië een belediging an sich, maar in de über-macho wereld van het voetbal de verwensing der verwensingen.
Ach, wordt het niet eens tijd om homofobie binnen het voetbal af te schaffen? Juist in Italië. De Romeinen hebben het zo’n beetje uitgevonden. Die gingen in het badhuis regelmatig met de buurman van bil. Daar was niets geks aan. Keizer Nero trad in het huwelijk met een man en Hadriano verloor zijn hart aan Antinoüs, een Griekse tiener.
Conservatieve voetbalfans kunnen een voorbeeld nemen aan de progressieve Romeinen. In het oude Rome kon de slaaf tenminste nog op een beetje herenliefde rekenen, alvorens door de pater familias voor een gladiatorengevecht de arena van het Colosseum te worden ingestuurd, om uiteindelijk door een hongerige leeuw te worden verscheurd.
AD.nl
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 5 jul 2008 20:37
|
|
Citaat: Lazio huurt Zarate en koopt Tsjechische belofte
05/07/2008 19:31
Na een halfjaar Birmingham City is Mauro MatÃas Zarate (foto) alweer toe aan een nieuwe club. De 21-jarige Argentijn tekende zaterdag bij Lazio.
Zarate maakte in januari nog de overstap van Al-Saad (waar Co Adriaanse zijn coach was) naar Birmingham. Tijdens de veertien competitieduels dat de aanvaller in actie kwam, maakte hij vier goals. Maar hij kon niet voorkomen dat The Blues degradeerden.
Reden voor Zarate uit te zien naar een nieuwe werkgever. Birmingham besloot de Argentijn voor één seizoen te verhuren aan Lazio. De Italiaanse club heeft tevens een optie tot koop bedongen. 'Ik ben blij dat ik in Rome ben. Ik heb voor Lazio gekozen omdat het een grote club is.'
Naast Zarate verwelkomde Lazio ook Libor Kozak. De negentienjarige Tsjech is afkomstig van Opava, waarmee de aanvallende middenvelder uitkwam in de tweede divisie van Tsjechië. Hij maakte elf goals in 26 duels.
Lazio had zich eerder al verzekerd van de handtekeningen van Juan Pablo Carrizo, Stefan Radu en Nicola Amoruso.
VI.nl
Lekker bezig daar bij Lazio. Ben benieuwd of ze nu nog achter Moti aan gaan, maar ik verwacht van niet. Met meer van zulke aankopen gaan ze in ieder geval zeker voor Europees voetbal.
Nu ik Giovinco online zie: het is vrij stil qua concrete zaken rondom Juve, is het niet? Heeft je club op dit moment eigenlijk wel veel geld te besteden?
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 15 jul 2008 23:04
|
|
Ronaldinho gaat naar Milan en niet naar City. Gelukkig gaat hij naar een echte topclub, en niet naar een subtopper met een rijke Thai!
|
Pietro
Forum berichten: 33
|
Geplaatst: Di 22 jul 2008 19:19
|
|
Citaat: Pasqual naar Juve zou ik ook toejuichen. Alles beter dan Molinaro. Echt een van de .
Met dat laatste kan ik goed leven, maar Pasqual vind ik ook niet veel bijzonders. Verder is het dus niet Xabi geworden maar heeft men in Poulsen wel een leuke speler. Totti heeft hem al warm verwelkomd.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 24 jul 2008 12:00
|
|
Citaat: Mourinho oogst boegeroep en fluitconcerten bij Inter
24/07/2008 10:35
Coach José Mourinho heeft zich nog niet populair gemaakt bij de supporters van Internazionale. De Portugees werd woensdag uitgefloten nadat hij had besloten met zijn selectie achter gesloten deuren te gaan trainen.
Besloten trainingen zijn zeker geen unicum in het hedendaagse profvoetbal, maar om al tijdens de voorbereiding pottenkijkers buiten te sluiten, is een zeldzaamheid. In de meeste gevallen worden de trainingen slechts afgeschermd voor buitenstaanders in de aanloop naar belangrijke wedstrijden.
Mourinho besloot in al zijn wijsheid om woensdag onaangekondigd de deuren gesloten te houden. Dit tot ongenoegen van de opgekomen tifosi, van wie enkelen grote afstanden hadden afgelegd om hun helden aan het werk te zien. Zo oogstte de bij zijn vorige werkgever Chelsea zeer geliefde Portugees kort na zijn aantreden bij Inter boegeroep in plaats van loftuitingen.
De protesten van de supporters waren zelfs zo heftig dat Mourinho later tijdens de dag tekst en uitleg gaf op de website van de nerazzurri. 'Ik heb erg veel respect voor de fans van Inter', liet de nieuwe coach weten. 'Afgelopen week waren de trainingen ook vrij toegankelijk.'
'Maar wij weten ook dat zich onder de supporters die hun liefde voor het elftal komen bewijzen ook scouts en afgevaardigden bevinden van clubs die later in het seizoen onze tegenstander zullen zijn', vervolgde de coach.
'Vandaag was het voor de eerste keer dat we een aantal tactische situaties zouden doornemen. Alleen om die reden hebben we achter gesloten deuren getraind en ik wil graag dat de fans dat weten.'
VI.nl
Inter fluitend kampioen lijkt me gezien de huidige stand van zaken een veilige gok.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 23 aug 2008 20:44
|
|
Citaat: weer thuis bij AC Milan
23/08/2008 19:16
De transfersoap met Andrei Sjevtsjenko, Chelsea en AC Milan in de hoofdrol is ten einde. De Oekraïense spits keert terug naar Milan, dat hem overneemt van de Londenaren.
Drie dagen geleden leek de rentree nog ver weg omdat Chelsea volgens Milan bleef dwarsliggen en Sheva alleen nog wilde verkopen. De Rossoneri hadden daar geen trek in.
Welk compromis er nu uit de bus is gerold, en welke bedragen er met de transfer zijn gemoeid, willen de clubs niet bekendmaken. Wel is duidelijk dat de aanvaller financieel water bij de wijn heeft gedaan. Sjevtsjenko wordt maandag medisch gekeurd.
Milan-directeur Adriano Galliani legde uit hoe er toch een bevredigende oplossing kwam. 'Na een serie telefoongesprekken zijn we tot een akkoord met Chelsea gekomen. We zijn erin geslaagd de speler terug te halen die de meeste goals heeft gemaakt in ons shirt in de laatste vijftig jaar.'
'Volgens mij is Milan de enige club ter wereld die drie winnaars van de Gouden Bal in zijn gelederen heeft', pochte Galliani doelend op Kaká, Ronaldinho en Sjevtsjenko.
'De laatste twee jaar hebben we gemerkt dat Andrei's huis echt hier staat', voegde president Silvio Berlusconi toe en verwees daarmee naar Sjevtsjenko's ongelukkige periode bij Chelsea.
Vi.nl
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 16:17
|
|
Citaat: Senderos maakt zich op voor San Siro
25/08/2008 16:26
Alleen een medische keuring staat de overgang van Philippe Senderos naar AC Milan nog in de weg. Arsenal was voorbereid op een vertrek van de Zwitserse international.
Volgens Gazzetta dello Sport haalt AC Milan Senderos voor vier miljoen euro een jaar op huurbasis naar San Siro. Voor tien miljoen euro is Arsenal bereid de verdediger over een jaar definitief te laten gaan. Met dat bedrag zou Senderos Patrick Müller aflossen als duurste Zwitserse voetballer ooit. In 2000 betaalde Olympique Lyon bijna acht miljoen euro voor de verdediger.
Senderos heeft vier seizoenen achter de rug bij Arsenal. De 23-jarige international heeft in Londen mede door blessures echter nooit een heel seizoen kunnen spelen. Bij de Rossoneri moet hij voor de nodige verjonging zorgen. Bovendien kan trainer Carlo Ancelotti door blessureleed van Alessandro Nesta en Paolo Maldini een extra verdediger goed gebruiken.
Arsenal had zich al ingedekt voor het afscheid van Senderos. The Gunners namen vorige week Mikaël Silvestre over van Manchester United.
www.vi.nl
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 15:14
|
|
Zat net even naar Ronaldinho in z'n eerste wedstrijd bij AC Milan te kijken. Zag er goed uit. Hopelijk krijgt het voetbal weer één van haar grootste sterren terug. Zou geweldig zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 8 sep 2008 13:57
|
|
Citaat: Gattuso breekt pols bij struikelpartij in dug-out
Bron: Voetbal International
Blessureleed achtervolgt de Italiaanse ploeg. De naam Gennaro Gattuso is na een bizar pechgeval aan de blessurelijst toegevoegd.
Gattuso trapte een balletje mee in een wedstrijdje van de Squadra Azzurra tegen een team van werkloze spelers. Het noodlot sloeg toe toen de middenvelder van AC Milan de dug-out opzocht. Hij struikelde, stootte zijn hoofd en brak bij de val zijn linkerpols.
Een operatie bleek onvermijdelijk, zodat Gattuso zich voorlopig zal moeten richten op zijn herstel. De WK-kwalificatiewedstrijd tegen Georgië gaat sowieso aan de middenvelder voorbij.
Ook Fabio Grosso en Alessandro Gamberini zijn woensdag niet van de partij. Het tweetal raakte zaterdag geblesseerd bij een ongelukkige botsing in het duel met Cyprus. Grosso brak twee ribben, terwijl bij Gamberini de schouder uit de kom vloog. Bondscoach Marcello Lippi heeft één vervanger opgeroepen.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Ma 8 sep 2008 15:02
|
|
Citaat: Zat net even naar Ronaldinho in z'n eerste wedstrijd bij AC Milan te kijken. Zag er goed uit. Hopelijk krijgt het voetbal weer één van haar grootste sterren terug. Zou geweldig zijn.
Heb hem gisteren aan het werk gezien tegen de Chilenen maar was dramatisch. Ook paar kilo's te veel aan zijn lijf. Een van de zaken wat op viel dat die veel in de weg liep bij eigen spelers en veel tempo uit het spel haalde. Hoop dat die ook zijn ouwe niveau terug krijgt maar ben bang dat het te maken heeft met zaken buiten het voetbal om.
|