Dirk Kuijt vierde zondag na vier weken zijn rentree bij Liverpool. Met de Nederlander als een van de uitblinkers versloegen The Reds koploper Chelsea: 2-0.
'Het is heel fijn weer op het veld te staan', vertelt de Katwijker zondagavond aan Sport 1. 'Zeker in zo'n belangrijke wedstrijd.' Kuijt stond aan de basis van de eerste treffer. De aanvaller stelde Fernando Torres middels een fraaie assist in staat te scoren. De Spanjaard tekende eveneens voor de tweede en laatste treffer van het duel.
'Ik had pas twee keer meegetraind', liet Kuijt weten. 'Natuurlijk heb ik keihard getraind, maar zo'n duel hakt er wel in als je vier weken geen wedstrijd meer hebt gespeeld.' Toch had de Nederlander geen last meer van de enkelblessure die hij medio oktober bij Oranje opliep. 'Fysiek is alles goed verlopen. De enkel raakte naarmate het duel vorderde wel wat vermoeid, maar ik kon het volhouden. Ik voel nu ook nog geen reactie. Laten we hopen dat dat morgen ook nog zo is.'
Kuijt had met trainer Roy Hodgson aanvankelijk afgesproken maar een uur te spelen. 'Maar het ging zo goed dat de trainer besloot mij langer te laten staan. Vooraf hoop je natuurlijk dat de wedstrijd goed verloopt. Daarom ben ik blij met mijn assist. Fernando kon de doelpunten immers ook wel goed gebruiken.'
Door de overwinning maakte Liverpool, na een dramatische seizoensstart, een reuzensprong op de ranglijst. De ploeg van Hodgson bezet de negende plaats en vond door de zege de aansluiting met de subtop.
'We zijn het seizoen natuurlijk heel erg slecht begonnen', blikt Kuijt terug. 'We stonden ergens onderin op de ranglijst. Maar de wereld ziet er nu weer een stukje beter uit. We hebben de laatste drie wedstrijden gewonnen en het vertrouwen is terug. Kampioen worden gaat lastig worden, maar we willen graag weer de Champions League in.'
Roberto Martinez, coach van Wigan Athletic, vindt dat Ronnie Stam een kans verdient in het Nederlands elftal. "Ik ken de kwaliteiten van Gregory van der Wiel en die is op dit moment basisspeler, maar op de rechterkant hoort Ronnie in elk geval bij de selectie te zitten", aldus Martinez.
Ronnie Stam (links) speelt wekelijks in de Premier League en hoort met zijn kwaliteiten thuis in Oranje, vindt zijn trainer bij Wigan Athletic.
De trainer vindt Stam, die door een blessure een paar wedstrijden miste, een aanwinst voor zijn club. "Ik heb hem vaak bekeken bij FC Twente in het kampioensjaar voordat ik hem kocht. Ronnie is een speler, die echt uit de Hollandse school komt. Technisch en tactisch hoort hij bij de betere spelers hier. Hij durft te voetballen en heeft als rechtermiddenvelder de meeste voorzetten van de hele selectie op zijn naam staan. De mensen betalen graag geld om hem te zien spelen."
Het Nederlands elftal speelt woensdag vriendschappelijk tegen Turkije in de Amsterdamse ArenA. Voor dat duel heeft bondscoach Bert van Marwijk Stam niet opgenomen in de selectie.
Stam is in mijn ogen na Gregory de beste rechtsback die Nederland heeft en ik vind dat Bert van Marwijk ook best is naar Zuiverloon mag komen kijken. Die speelt dan in een lagere competitie hij doet het wel erg goed. Als hij dan toch in Engeland is moet hij ook meteen Van Aanholt komen bekijken want die is een stuk beter dan Pieters en Anita.
Geregistreerd: 20-10-2009 Forum berichten: 4733 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 16 nov 2010 16:43
Aston Villa kondigt komst Pires (37) aan
Robert Pires keert terug naar Engeland. De Franse middenvelder gaat aan de slag bij Aston Villa, zo meldt de club uit Birmingham dinsdag.
Pires zal later deze week een contract tekenen bij Aston Villa. De 37-jarige Fransman is sinds zijn vertrek bij Villarreal, afgelopen zomer, transfervrij. In Aston Villa vindt de voormalig wereldkampioen een nieuwe werkgever.
In Engeland verwierf Pires vooral bekendheid als speler van Arsenal. De Fransman behoort volgens de fans van die club tot de beste spelers die het shirt van Arsenal ooit gedragen hebben. De afgelopen weken hield Pires zijn conditie op peil bij zijn oud-werkgever.
Geregistreerd: 20-10-2009 Forum berichten: 4733 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 18 nov 2010 15:09
"Ik had Van der Vaart graag bij Arsenal gehad"
Rafael van der Vaart maakte afgelopen zomer de overstap van Real Madrid naar Tottenham Hotspur. Als Arsenal het advies van Robin van Persie had opgevolgd, had de aanvallende middenvelder nu bij Arsenal gespeeld.
"Ik had hem liever bij Arsenal gehad", zegt Van Persie in gesprek met NUsport. "Ik mag Rafael heel graag, maar vind hem bovenal een geweldige voetballer. Ik weet wat voor extra kwaliteiten hij kan brengen. Ik heb een paar keer aangegeven dat Rafael een absolute versterking voor Arsenal zou zijn. Helaas is dat advies niet opgevolgd.
"Dat is jammer, maar is het goed recht van de club", vervolgt de voormalig Feyenoord zijn verhaal. "Het is slechts mijn mening. Je ziet alleen wel het gevolg: ik vond Spurs altijd een goede ploeg, maar Rafael heeft er een topploeg van gemaakt. We zullen het heel zwaar krijgen tegen ze zaterdag."
Na een afwezigheid door een blessure maakte Van Persie kort geleden zijn rentree. Na speelminuten bij Oranje tegen Turkije, hoopt de Gunner komend weekend te spelen tegen The Spurs. "Dan hoop ik ook mijn minuten te maken. We zullen zien. Ik kijk er erg naar uit. Deze wedstrijden zijn toch waarvoor je zo hard gewerkt hebt."
De stemming bij Real Madrid is in kort tijdsbestek omgeslagen. Trainer José Mourinho liet zich begin november van zijn slechtste kant zien tijdens het bekerduel met Derdeklasser Real Murcia.
Het grootste gedeelte van de nota bene met 5-1 gewonnen wedstrijd volgde de Portugees vanaf de tribune nadat scheidsrechter José Luis Paradas Romero hem had weggestuurd vanwege op- en aanmerkingen. Vervolgens provoceerde Mourinho door de arbiter na afloop fors te beledigen.
Als reactie op de twee competitieduels schorsing voor zijn heenzending weigerde hij op te draven bij de persconferentie. Met als gevolg dat dezer dagen nauwelijks iemand spreekt over de goals van Cristiano Ronaldo, de creatieve ingevingen van Mesut Özil of de grillen van Karim Benzema.
Dit werd nog eens versterkt doordat Sporting Gijón-trainer Manuel Preciado voorafgaand aan het onderlinge competitieduel van vorige week zondag Mourinho uitmaakte voor 'schoft' en een 'slechte collega'. In september had de Portugees geroepen dat Sporting Gijón tijdens de uitwedstrijd tegen Barcelona de punten nagenoeg cadeau deed.
Dat alle aandacht nu op Mourinho is gevestigd zal hij zelf nauwelijks betreuren, wetende dat half Spanje de voorbije week veelvuldig bezig was met de aankomende El Clasíco, in Barcelona.
Dit duel heeft plaats in de laatste week van november, maar het vaststellen van de dag zorgde om logistieke redenen voor veel commotie. Voor het ontlasten van zijn spelers heeft Mourinho, die tegen Barcelona weer op de bank mag plaatsnemen, dit graag over.
Als coach van Internazionale werd hij in twee seizoenen liefst acht keer naar de tribune gestuurd, ook dat was voornamelijk vanwege provocaties. Onlangs stoorde Mourinho zich ook aan de berichtgeving in de media over het mogelijke vertrek van reservespeler Benzema en de speculaties over een tijdelijke terugkeer van het teruggeworpen talent Sergio Canales naar Racing Santander.
Gianni Zuiverloon (23) verruilt West Bromwich Albion op huurbasis voor Ipswich Town. De Nederlandse verdediger speelt tot 4 januari bij de ploeg van trainer Roy Keane.
Zuiverloon verruilde in het seizoen 2008/09 SC Heerenveen voor WBA, dat destijds in de Premier League uitkwam. Na een goede start is Zuiverloon de laatste tijd niet meer verzekerd van een basisplaats.
De clubs hebben nu overeenstemming bereikt over een verhuurperiode. Komend weekeinde kan Zuiverloon wellicht al zijn debuut maken voor The Tractor Boys in de derby tegen Norwich.
Elf Nederlanders, waarvan Frans Thijssen en Arnold Mühren ongetwijfeld de bekendste zijn, gingen Zuiverloon voor. De laatste landgenoot in dienst van Ipswich was Pim Balkestein, de verdediger verkaste vorig seizoen naar Brentford FC.
Geplaatst: Do 9 dec 2010 14:40
Ook al is het FA Cup, post hem toch hier:
Krankzinnig FA Cup-duel: tien goals, vier keer rood
Leyton Orient en Droylsden maakten er eerder deze week een waar spektakel van in de FA Cup. De replay tussen de League One-club en de non-league-club eindigde in 8-2.
Lang zag het er echter naar uit dat Droylsden zou stunten, in de 89e minuut leidden de amateurs immers nog met 1-2. De club nam brutaal een 0-2 voorsprong op bezoek bij de Londenaren, maar de wedstrijd kantelde compleet. Aanleiding voor de wending waren in totaal vier rode kaarten. De eerste rode kaart was er één voor een verdediger van Leyton Orient, de drie die volgden kwamen allen op naam van Droylsden-spelers.
Wat volgde was een schiettent van jewelste, want in een halfuur tijd schoot Leyton Orient Droylsden aan flarden. De 2-2 stand waarmee de verlenging begonnen werd, werd uiteindelijk een 8-2 uitslag. De beelden van het duel spreken voor zich. Dat alle spelers er zonder kleerscheuren van af zijn gekomen mag een wonder heten.
Geregistreerd: 30-07-2008 Forum berichten: 742 Nieuws reacties: 3 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 9 dec 2010 17:31
[list">Niet Jol, maar Pardew naar Newcastle
Alan Pardew is de nieuwe trainer van Newcastle United. Ook Martin Jol was in beeld bij de club uit Noord-Engeland.
Hij volgt de maandag ontslagen Chris Hughton op, onder wiens leiding de Magpies eerder dit jaar nog naar de Premier League terugkeerden.
De 49-jarige Pardew, die voor vijf jaar tekende, werd in augustus de laan uitgestuurd bij Southampton, dat uitkomt in het Championship.
Eerder had hij West Ham United en Charlton Athletic onder zijn hoed[/list">
Geplaatst: Do 9 dec 2010 21:26
Ferguson hekelt supporterslied tegen Wenger
Alex Ferguson heeft zich in de aanloop naar de topper tegen Arsenal kritisch uitgelaten over de supporters van Manchester United. De coach van The Red Devils baalt van een liedje gericht aan collega Arsène Wenger.
Wenger wordt al sinds jaar en dag hatelijk toegezongen bij wedstrijd van Manchester United tegen Arsenal op Old Trafford. Een lied vol scheldwoorden en verwensingen wordt dan door duizenden fans ingezet, iets wat volgens Ferguson zo snel mogelijk moet stoppen.
"We zijn al verschillende malen tegen deze spreekkoren opgestaan", aldus een woordvoerder van Manchester United, sprekend namens Ferguson. "Dit is een lied waar alle supporters tegen zouden moeten protesteren, niet alleen de bezoekers. Wij zullen hard optreden tegen de mensen die het lied toch zingen. Zij raken hun seizoenskaart kwijt en krijgen een stadionverbod."
Ferguson zal voorafgaand aan het duel ook ingaan op de spreekkoren tegenover de verzamelde media. Op deze manier hoopt de coach zijn fans duidelijk te maken dat hij niet zit te wachten op beledigingen aan het adres van Wenger. Maandag nemen beide Engelse grootmacht het tegen elkaar op.
Geplaatst: Ma 13 dec 2010 20:24
Straks Man Utd - Arsenal, mooie wedstrijd. Heeft iemand een stream voor mij? Zo ja, PM die stream dan gelieve naar mij en post hem NIET hier op het forum. B.v.d.
Manchester City: Balotelli is zijn basisplaats weer kwijt, in wedstrijd van vandaag begint hij op de bank. Mancini zegt dat hij te weinig presteert op de trainingen. Poeh, wat heb ik toch een hekel aan deze kleuter. Pas geleden nog gezegt dat alleen Messi beter is als/dan hem.
Gestopt
Hoort de Schotse competitie hier ook bij? Kon geen ander Topic vinden. Maar bij The Old Firm staat het nu 0-2 voor Celtic, 2 keer Samaras ( ex-Heerenveen )
Opvallend bij wedstrijd tussen Chelsea en Aston Villa is dat er alleen al in de eerste helft 7 gele kaarten zijn gepakt.
Gestopt
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 16:30
Ongelooflijk, ik kijk via een stream Chelsea - Aston Villa. In de 77ste minuut is het 1-2 voor Villa. Ik denk netjes! In de 88 is het 3-2 voor Chelsea en in de 91 3-3. Nog bijna in de 94 de 3-4 voor Villa, maar mooie match!
Citaat:
Haha, ik zei het al in de chat.
Er is ook een topic van de Scottish Premier League trouwens.
Ping Geregistreerd: 16-06-2009 Forum berichten: 3011 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 16:45
Heerlijke wedstrijden gewoon, 1e helft was wat saai de 'Old Firm' in schotland! 2e helft kwam het los bij de 1-0 van Samaras die netjes voorbij de veelste ver uit zijn goal zijnde keeper ging!! Toen een penalty, ook met Samaras in de hoofdrol en toen scoorde hij ook nog de penalty, mooi!
Maar die wedstrijd: Chelsea - Aston Villa was wel krankzinnig hoor. Ik schakelde in rond de 50e minuut, toen stond het al 1-2, ik dacht mooi zo. Heb hekel aan Chelsea dus was wel blij, toen werd het 2-2, daarna 3-2, ik dacht ja hoor het is gedaan. In de laatste minuut werd het nog 3-3 wat een wedstrijd.
Trouwens iemand gister de goal van Morrison gezien van WBA tegen Man Utd... Wat een poeier.. Heerlijke goal!