Geregistreerd: 22-07-2010 Forum berichten: 1354 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 6 sep 2010 20:53
Geweldige voetballer Fabregas duidelijk de grote man bij Arsenal. We praten allemaal over Van Persie en Arshavin, maar Fabregas is daar toch echt de man en tussen al die jonge jongens brengt Fabregas ondanks zijn jonge leeftijd veel ervaring. Logisch dat ze de belangrijkste man van hun team niet willen gaan, maar hij gaat volgend jaar denk ik wel naar Fc Barcelona. Arsenal kan de transfer niet blijven blokkeren Fabregas wilt op den duur ook wel eens prijzen winnen.
Geregistreerd: 22-01-2009 Forum berichten: 2348 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 3 okt 2010 21:06
Vergeleken met de eerdere horrortackels van de Jong viel deze op zich nog wel mee. Alleen de meeste anderen hebben geluk gehad dat ze de tackel konden ontwijken.
Vergeleken met de eerdere horrortackels van de Jong viel deze op zich nog wel mee. Alleen de meeste anderen hebben geluk gehad dat ze de tackel konden ontwijken.
Bij SV hebben ze het er nu over. Een crimineel zeggen ze. Ik vind het eerlijk gezegd allemaal overdreven. Volgens mij zijn het eerder tackles die verkeerd uitpakken. 't is gewoon een jonge die hard duels ingaat, en dan komen dit soort situaties voor. 't zal sowieso niet expres gebeuren. Zal wat zijn als dit wel zou zijn.
Geregistreerd: 03-06-2008 Forum berichten: 7454 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Zo 3 okt 2010 23:36
Hij doet het wel expres, misschien niet om zijn been te breken maar wel om Ben Arfa naar te halen. Dus de intentie om NIET de bal te spelen is in mijn ogen wel degelijk aanwezig.
Hier hoord een rode kaart voor gegeven te worden.. Verder moet de Jong eens een halt toegeroepen worden..
Geregistreerd: 31-03-2009 Forum berichten: 2138 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 3 okt 2010 23:52
Had inderdaad een rode kaart moeten wezen ja, maar ga nu niet roepen dat hij hem bewust blesseerd. Ik ben het zó zat, dat bevooroordeelde gedrag. Geen enkele voetballer wil z'n tegenstander zoiets aandoen. Dat Nigel er dan vaak na zo'n wedstrijd zo dom in om lult, betekend echt niet dat het hem niks doet.
Geregistreerd: 03-06-2008 Forum berichten: 7454 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Zo 3 okt 2010 23:55
Het gaat om de intentie Niels, natuurlijk blesseerd hij hem niet bewust. Maar Nigel zet deze tackle in, het is niet de eerste keer. Daarbij draag je dus ook de consequenties mee die je inzet op zo'n moment. Nigel moet bij zichzelf gewoon te rade gaan..
Hij speelt vaak op het randje maar gaat er naar mijn mening gewoon te vaak over.. Ze zouden veelplegers (spelers die veel dezelfde overtredingen maken) van mij ook zwaarder mogen bestraffen.. NIet alleen zulk smerige zooi maar b.v. ook tegen grote mond, discrimineren, schwalbes etc..
Geregistreerd: 31-03-2009 Forum berichten: 2138 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 00:06
De stoutste jongetjes van de klas krijgen alleen altijd overal de schuld van. Zet Van der Vaart (het lievelingetje) deze tackle in, dan was het 'verkeerd getimed'. Deze tackle van De Jong was te hard, maar 'gewoon' op de bal gericht hoor, Omdat hij met een abormaal hoge snelheid voor deze situatie inkomt, vliegt zijn andere been tegen het standbeen van Ben Arfa aan. Het been dat een halve seconde geleden nog ergens anders stond, in een situatie waar 99 van de 100 voetballers opzij stappen of omhoog springen, waardoor de grofste overtredingen vaak niet eens opgemerkt worden, omdat er ogenschijnlijk niets aan de hand is.
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 00:12
Ook bij vd Vaart zou ik aanmerken dat het een rode kaart zou zijn geweest.. Gaf al in de rust aan dat Raffeal niet het einde van de wedstrijd zou halen.
Ik ben me bewust dat ik zeg dat Nigel de Jong er hier weer op word aangekeken, maar dat komt omdat dit al de zoveelste tackle is die hij zo inzet, het zit in zijn speelstijl ingebakken dat inkomen etc, dat moet eruit vind ik.
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 00:16
Als je dit uit De Jongs spel haalt, is er van zijn spel niets meer over. Hij is de speler die het achterin dicht houdt en verdedigend ook prachtige dingen doet. Hij heeft de laatste tijd alleen erg veel pech, want harde overtredingen maakt hij, die hebben we gezien. Alleen ik ben er van overtuigd dat de tackles niet bewust op de man waren, ook die van de Wk finale niet.
Geregistreerd: 17-05-2009 Forum berichten: 3150 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 08:53
Dat Nigel een harde voetballer is dat lijkt me duidelijk en dat hij wel eens over de schreef gaat ook maar welke verdedigende middenvelder heeft deze eigenschappen niet? Kijk maar naar Lass. Diarra, Toure, Gattusso en zo kan ik nog wel even doorgaan. Allemaal voetballers die er ook flink inknallen als het nodig is en geregeld een rode kaart pakten.
Part of the game maar Nigel moet zijn tackels wel beter gaan 'lezen' met inkomen en erover nadenken.
Overigens vond ik de tackel op Ben Arfa helemaal niet zo zwaar (hij heeft veel zwaardere gemaakt). Hij mist de bal en de speler met zijn linkerbeen waarna hij met zijn rechter been (die níet gestrekt was) het standbeen van Ben Arfa raakt.
Vond deze tackel er vooral erg ongelukkig uitzien en niet heel bewust op de man ofzo.
Nogmaals, de Jong staat nou eenmaal op een plek waar hij als breker moet optreden maar hij moet zich wel gaan aanpassen nu de buitenwereld op hem let sinds de eerder genoemede interlands (voornamelijk).
Geregistreerd: 20-10-2009 Forum berichten: 4733 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 22:28
Citaat:
De stoutste jongetjes van de klas krijgen alleen altijd overal de schuld van. Zet Van der Vaart (het lievelingetje) deze tackle in, dan was het 'verkeerd getimed'.
En dat is nou precies wat ik wilde horen. Als dit bij Van der Vaart, Robben of Sneijder gebeurd, dan zeggen ''we'' inderdaad, verkeerd getimed, ongelukkig en noem maar op. En dat is ook de eerste keer bij Nigel de Jong gezegd. En al zou hij het van het weekend voor de eerste keer doen dan zou dat ook gezegd worden. Maar het is al de 6e bottenbreker die Nigel de Jong op een tegenstander heeft afgevuurd, en vind je het dan niet logisch dat je niet eens de schijn meer tegen hebt? Kom op man, zo ga je toch niet met tegenstanders om? Respect noemen we dat. En dat heeft Nigel de Jong totaal niet.
Geplaatst: Di 5 okt 2010 12:27
Ach helemaal niet, Nigel de Jong word door menigeen uitgekotst hier. Wanneer er een moment komt om hem zwart te maken, wordt dat maar met alle liefde aangepakt.
Geregistreerd: 22-01-2009 Forum berichten: 2348 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 5 okt 2010 13:56
Deze tackel was ongelukkig, waar de vorige tackels gewoon heel erg vies waren, dus het is duidelijk dat het om een optelsom gaat, anders had van Marwijk hem niet geschorst. Bij deze tackel heeft de Jong pech dat zijn 2e been in volle vaart het standbeen van Ben Arfa raakt.
Alleen als ik de beelden bekijk dan verbaas ik me steeds over drie zaken.
1. Het moment waarop de tackel wordt ingezet (dat kun je niet zien op de beelden hier op Ajaxfans.nl). Nigel de Jong stond namelijk heel erg dicht op de Ben Arfa, terwijl Ben Arfa het ook al moeilijk werd gemaakt door een medespeler van Manchester City en uit balans was. De bal was zeker ook zonder het inzetten van deze tackel makkelijk te veroveren geweest.
2. Hij maakt zijn tackel bijna plots uit stilstand.
3. De locatie op het veld van deze noodrem actie, is uiterst vreemd.
Ik denk dus dat de Jong met deze actie, niet moedwillig de tegenstander wilde blesseren, maar wel weer zo dom was geweest om te denken dat hij de boel op scherp zou moeten zetten, terwijl dat helemaal niet nodig was geweest. Ook mag hij wel wat meer gevoel van medeleven tonen richting Ben Arfa.
Geplaatst: Di 5 okt 2010 13:57
Citaat:
Ach helemaal niet, Nigel de Jong word door menigeen uitgekotst hier. Wanneer er een moment komt om hem zwart te maken, wordt dat maar met alle liefde aangepakt.
Je kunt niet zeggen, dat de Jong dit niet over zichzelf heeft afgeroepen.