Ook in Engeland begint het balletje te rollen. Echter is de schuld van Portsmouth bijna net zo groot als de gehele begroting van Ajax..
[list">Portsmouth vraagt faillissement aan PORTSMOUTH - De Engelse voetbalclub Portsmouth heeft vrijdag zoals verwacht een faillissement aangevraagd. Portsmouth heeft aanzienlijke schulden, in totaal meer dan 60 miljoen pond (67 miljoen euro). Eigenaar Balram Chainrai, een zakenman uit Hongkong, heeft tot op het laatste moment nog geprobeerd een koper te vinden, maar dat is niet gelukt.
Met de aanvraag van het faillissement wordt in ieder geval voorkomen dat de 112 jaar oude club ophoudt te bestaan. Wel zal Portsmouth, dat onder strikt financieel toezicht van een bewindvoerder komt, negen punten in mindering krijgen en dus vrijwel zeker degraderen. De clubleiding hoopt [/list">
Geregistreerd: 22-01-2009 Forum berichten: 2348 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 17:08
Citaat:
Ook in Engeland begint het balletje te rollen. Echter is de schuld van Portsmouth bijna net zo groot als de gehele begroting van Ajax..
[list">Portsmouth vraagt faillissement aan PORTSMOUTH - De Engelse voetbalclub Portsmouth heeft vrijdag zoals verwacht een faillissement aangevraagd. Portsmouth heeft aanzienlijke schulden, in totaal meer dan 60 miljoen pond (67 miljoen euro). Eigenaar Balram Chainrai, een zakenman uit Hongkong, heeft tot op het laatste moment nog geprobeerd een koper te vinden, maar dat is niet gelukt.
Met de aanvraag van het faillissement wordt in ieder geval voorkomen dat de 112 jaar oude club ophoudt te bestaan. Wel zal Portsmouth, dat onder strikt financieel toezicht van een bewindvoerder komt, negen punten in mindering krijgen en dus vrijwel zeker degraderen. De clubleiding hoopt [/list">
Failliesement aanvragen maar ... blijft wel voortbestaan en mag in de premier league blijven spelen. Hoe vaag is dat in Engeland, normaal gesproken (Haarlem/Fiorentina) moet de club terug naar de amateurs of de laagste professionele klasse en vaak onder een andere naam dan de naam die de club voorheen droeg.
Marco Geregistreerd: 23-08-2007 Forum berichten: 4289 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Manchester United veroverde zondag ten koste van Aston Villa (2-1) de League Cup. Voor manager Alex Ferguson was het een extra bijzondere zege: het was de vierde League Cup-winst voor de Schot. Hiermee evenaarde hij het record van de legendarische Brian Clough.
Ferguson won met United eerder in 1992, 2006 en 2009 het tweede bekertoernooi van Engeland. Clough won de Cup als manager van Nottingham Forest in de jaren 1978, 1979, 1989 en 1990.
De winst van de League Cup brengt het aantal veroverde prijzen van United onder Ferguson op 34. Sinds zijn aantreden in november 1986 won de ploeg elf keer de Engelse landstitel, vijf keer de FA Cup, vier keer de League Cup, acht keer het Charity Chield, twee keer de Champions League, een keer de Europa Cup II-toernooi, een keer de Europese Super Cup en twee keer de Wereldbeker voor clubs.
Wat vond je precies het dieptepunt, 343? Het moment van zaterdag of juist datgene dat zich daarvoor heeft afgespeeld? Zaterdag heeft Bridge volgens mij juist z'n (terechte) wraak kunnen nemen. Al is het maar een heel klein beetje.
Volledig terecht van Bridge, het is dat Terry een belangrijke schakel is binnen de three lions. anders zou ik hem echt thuis laten als ik de bondscoach was.
Arsenal is bezig aan een indrukwekkende inhaalslag. Trainer Arsène Wenger spreekt de hoop uit een gooi naar het kampioenschap te kunnen doen.
De laatste zes competitieduels werden in winst omgezet. Arsenal is koploper Manchester United tot op twee punten genaderd. Daarnaast staat op 3 april nog het duel tussen de concurrenten United en Chelsea op het programma. Wenger ziet de ontknoping met vertrouwen tegemoet.
'We hebben laten zien dat we constanter zijn geworden', vertelt Wenger aan Sky Sports. ''We staan er goed voor en hebben het vertrouwen en de kwaliteit om voor de titel te spelen.'
'We moeten vanaf nu gewoon proberen ieder duel te winnen en dan maar zien waar het eindigt. We gaan ervoor, maar zullen wel gefocust moeten blijven. In ieder geval liggen we op koers om bij de eerste drie te eindigen, zodat we volgend seizoen weer Champions League spelen.'
Marco Geregistreerd: 23-08-2007 Forum berichten: 4289 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 30 maa 2010 20:39
[list">Van Aanholt heeft honger naar meer
Vorige week maakte Patrick van Aanholt al zijn debuut voor Chelsea in de uitwedstrijd tegen Portsmouth (0-5), afgelopen weekend mocht hij voor eigen publiek invallen tegen Aston Villa (7-1). "Dit smaakt naar meer."
Door de blessure van linksback Ashley Cole is de negentienjarige Van Aanholt de tweede keuze op die positie. Afgelopen week zag hij zijn ontwikkeling beloond worden met twee invalbeurten. "Volgens mij heb ik een goede indruk achtergelaten. Dit smaakt naar meer", vertelt hij opgetogen aan Sportweek.
Engels international Cole vervult een belangrijke rol voor de jonge Van Aanholt. "Ashley steunt me echt volop. 'Ga zo door', zei hij na mijn debuut. 'Train elke dag hard en laat de manager zien wat je kunt'. Ik weet dus wat me te doen staat."
Nu hij eenmaal meegedaan heeft in een wedstrijd van het eerste elftal, hoopt het talent op meer. "Het zou fantastisch zijn als ik een rol kan spelen in het winnen van de titel en de FA Cup. Ik denk vandaag alweer aan morgen."
Van Aanholt vertrok drie jaar geleden van PSV naar Londen. Hoewel velen dachten dat de verdediger de stap te vroeg maakte, trekt hij nu geen lange neus naar zijn criticasters. "Nee joh, zo zit ik niet in elkaar. Al was ik het niet met die mensen eens", reageert de Bosschenaar. "Ik wist dat ik de stap aankon en heb altijd vertrouwen gehad in mijn kwaliteiten."
De kans dat Steven Pienaar Everton aan het einde van dit seizoen gaat verlaten is aanwezig. Diverse ploegen hebben belangstelling getoond voor de oud-speler van Ajax en Borussia Dortmund.
Diverse kranten in Engeland melden dat Pienaar zich mag verheugen op interesse van Chelsea, Bayern München en Tottenham Hotspur. Laatstgenoemde club zou al een bod van elf miljoen euro hebben gedaan.
Zelf weet de aanvaller er nog niets van. "Ik kan er niks over zeggen, omdat ik niet benaderd ben", zegt hij tegenover Football365.co.za. "Ik ben een Everton-speler en wil het liefst niets horen van wat me daarbij afleidt. Het is niets meer dan speculatie. Als je goed speelt wordt er altijd gesproken over interesse van andere clubs. Maar ik ben gelukkig bij Everton."
Probleem voor die jongen, evenals voor Bruma, is alleen wel dat ze het risico lopen om ook de komende 4 jaar vooral selectiespeler te blijven. Het is geweldig dat een trainer op topniveau het in ze ziet zitten, maar het zou juist vervelend voor die jongens zijn wanneer ze nu al bij de beste 25 komen te zitten en Ancelotti ze daarom niet wil verhuren.
[list">De Premier League telt dit seizoen nog zes volledige speelronden. De titelstrijd is in Engeland met drie kanshebbers ongemeen spannend. Voetbal International zet de achttien resterende wedstrijden van Manchester United, Chelsea en Arsenal op een rijtje.
Na 32 speelronden voert Manchester United de ranglijst aan met 72 punten. Naaste concurrent Chelsea volgt op één punt, terwijl Arsenal de derde plaats inneemt op vier punten van de koploper. The Gunners hopen dit weekeinde te profiteren van de uitslag in de onderlinge ontmoeting tussen Manchester United en Chelsea van zaterdagmiddag op Old Trafford. [/list">
[list">Resterend programma Manchester United
Datum Wedstrijd
3 april Manchester United-Chelsea
11 april Blackburn Rovers-Manchester United
17 april Manchester City-Manchester United
25 april Manchester United-Tottenham Hotspur
1 mei Sunderland-Manchester United
9 mei Manchester United-Stoke City
Resterend programma Chelsea
Datum Wedstrijd
3 april Manchester United-Chelsea
12 april Chelsea-Bolton Wanderers
17 april Tottenham Hotspur-Chelsea
25 april Chelsea-Stoke City
1 mei Liverpool-Chelsea
9 mei Chelsea-Wigan Atheltic
Resterend programma Arsenal
Datum Wedstrijd
3 april Arsenal-Bolton Wanderers
10 april Tottenham Hotspur-Arsenal
18 april Wigan Atheltic-Arsenal
24 april Arsenal-Manchester City
1 mei Blackburn Rovers-Arsenal
9 mei Arsenal-Fulham
Van Persie zou komende week wel eens in de wedstrijdselectie tegen Tottenham kunnen zitten.
[list">De technische staf van Arsenal denkt er serieus over na om Robin van Persie voor komende woensdag bij de selectie te halen. De Nederlandse aanvaller stond vijf maanden lang buitenspel met een zware enkelblessure maar is weer helemaal fit. Engelse media melden dat de Rotterdammer klaar is voor de strijd met rivaal Tottenham Hotspur.
Van Persie liep de zware blessure afgelopen november op tijdens de oefeninterland van Nederland met Italië. Aanvankelijk leek het euvel mee te vallen, maar een second opinion wees uit dat de 26-jarige international er wel degelijk flink van langs had gekregen van verdediger Giorgio Chiellini. Een lange periode van revalidatie volgde.
Arsenal zit vanwege de blessures van Andrei Arshavin en Cesc Fàbregas met een creativiteitsprobleem en coach Arsène Wenger denkt dat voor een gedeelte op te kunnen lossen met het inbrengen van Van Persie. The Gunners staan momenteel derde in de Premier League, maar kunnen met een zege bij de Spurs over Manchester United heen gaan. Chelsea heeft nog wel een voorsprong van drie punten.
Holy sh*t! Iemand Arsenal gekeken? Van Persie viel op indrukwekkende wijze in zeg, na 5 maanden weer in een officiele wedstrijd invallen en dan op zo'n manier! Jammer voor hem dat Gomes verschrikkelijk goed stond te keepen.
El Chícharito Geregistreerd: 14-11-2007 Forum berichten: 3036 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 15 apr 2010 12:46
Ik heb hem gezien, vooral tweede helft. Eerst was er dat mooie doelpunt van debutant aan Tottenham zijde, Rose dacht ik. Helaas zag ook Almunia er weer niet echt goed uit. Verder kwam Robin erin, liet meteen een geweldige aaname zien en zorgde voor gevaar. Verder hield Gomes een geweldige redding eruit na een fantastische actie van Robin. Hij nam hem op de borst aan dacht ik, en schoot meteen uit de drai de bal naar de linkerhoek. Gomes had hem fantastisch.
Verder is Arsenal zonder Fabregas, van Persie en Gallas veel te kwetsbaar.
Geplaatst: Zo 25 apr 2010 13:11
[list">Financiële armslag Arsenal neemt flink toe
Voor Arsenal-coach Arsène Wenger zijn de perspectieven op versterking van de selectie goed. Hij mag komende zomer voor naar verluidt zestig miljoen euro investeren in nieuwe spelers.
'Door de bouw van het Emirates Stadium konden we jarenlang geen topaankopen doen', zegt Wenger in Voetbal International 16. ''Onze financiële situatie is echter sterk verbeterd. We zijn eindelijk weer in staat de voetballers te kopen die we denken nodig te hebben. '
Marouane Chamakh, aanvaller van Girondins Bordeaux, wordt nadrukkelijk in verband gebracht met de Londense club. 'Hij is inderdaad een van de kandidaten die een goede kans maken volgend seizoen voor Arsenal uit te komen', zegt Wenger. Ook gaat de club op zoek naar een keeper, een centrale verdediger en een middenvelder.
AMSTERDAM - Marouane Chamakh speelt volgend seizoen bij Arsenal. Hij verruilt Bordeaux voor de club uit Londen. Voor hoeveel seizoenen de transfervrije Marokkaanse aanvaller tekent is nog niet bekend.
"In februari had ik al besloten de overstap naar Londen te maken. Arsenal was niet de enige club die interesse in me had, Liverpool en Tottenham hadden me ook hoog op hun verlanglijstje staan", zegt de 26-jarige spits tegen de Franse sportkrant L'Equipe.
Hij had naar eigen zeggen ook voor een hoog salaris bij Russische clubs kunnen gaan spelen. Chamakh vindt het voetbal van Arsenal echter prachtig en had daarom zijn keuze snel gemaakt. "Bij Arsenal ga ik bewijzen dat ik geen klein jongentje meer ben, maar echt de grote man."
De 49-voudige international debuteerde in het seizoen 2002/2003 in het shirt van de club uit de Franse wijnstreek. Hij kwam dat jaar tot tien invalbeurten. In zijn hele periode bij Bordeaux kwam hij in totaal tot 227 competitiewedstrijden, waarin hij 56 keer het net vond.
Dirk Kuijt sloot het seizoen bij Liverpool af met een veelzeggende puntendeling tegen het al gedegradeerde Hull City: 0-0. 'Het is een zwaar seizoen geweest. We hebben alles geprobeerd om de prestaties te verbeteren.'
Het gelijkspel van zondag lijkt symbool te staan voor het compleet mislukte seizoen van The Reds. Met een teleurstellende zevende plaats kwalificeert het elftal van de bekritiseerde trainer Rafael Benítez zich maar ternauwernood voor Europees voetbal. Eind juli mag Liverpool al starten aan de voorrondes waarin de ploeg zich moet zien te plaatsen voor de Europa League.
In de Liverpool Echo blikt Kuijt terug op het miserabele seizoen. 'Tien dagen geleden waren we nog in de race voor een prijs (Europae League, red.), maar ook dat hebben we niet gered. We kunnen wel zeggen dat we moeten vergeten wat er allemaal is gebeurd, maar we moeten juist leren van onze fouten.'
Op het veld vielen de prestaties het afgelopen seizoen tegen, maar ook buiten het veld was er rumoer. Zo werd trainer Benítez herhaaldelijk gekoppeld aan Juventus.
Toch wil Kuijt de onrust niet als excuus aandragen. 'We weten dat de club er niet goed voor staat. We zijn op zoek naar nieuwe eigenaren en er is geen duidelijkheid over welke spelers blijven en wie er vertrekken. Maar dat is niet de oorzaak van onze slechte prestaties. De verantwoordelijkheid ligt bij de spelers.'
Kuijt maakte dit seizoen 9 doelpunten in 37 wedstrijden. In de vorige jaargang maakte de Katwijker twaalf goals.
El Chícharito Geregistreerd: 14-11-2007 Forum berichten: 3036 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 17 mei 2010 22:08
Ballack mist het EK door een grove charge van landgenoot Boateng. Tsja, deze aanslagen moeten veel zwaarder bestraft worden ondanks dat Ballack het wel zelf uitlokt. Een duitser blijft het.
Ballack mist het EK door een grove charge van landgenoot Boateng. Tsja, deze aanslagen moeten veel zwaarder bestraft worden ondanks dat Ballack het wel zelf uitlokt. Een duitser blijft het.
Was gewoon een schandalige overtreding of het nou uitgelokt wordt of niet!
Ben het met je eens dat het zwaarder bestraft moet worden.
Dat hij het W.K. (dus niet ek, of is ie voor de komende 2 jaar gebleseerd?) mist vind ik zo erg nog niet!
Geplaatst: Di 18 mei 2010 09:27
Ballack poogde ervoor om Boateng te slaan. Tsja, niet slim allemaal natuurlijk.
Geplaatst: Do 20 mei 2010 14:36
[list">Veertien spelers mogen Manchester City verlaten
Bij Manchester City, club van Oranje-international Nigel de Jong, valt komende zomer een flink aantal personele mutaties te verwachten. Liefst veertien spelers mogen uitkijken naar een andere werkgever.
Dat is te lezen in Voetbal International 20. Onder anderen Shaun Wright-Phillips, Micah Richards, Craig Bellamy (foto) en Patrick Vieira zullen worden verkocht wanneer het ambitieuze Manchester City een acceptabele prijs kan ontvangen. Manager Roberto Mancini zal de transferopbrengsten gebruiken om de selectie verder naar zijn hand te zetten.
Het aantrekken van de Spaanse Liverpool-spits Fernando Torres heeft prioriteit voor de Italiaan, die ook Real Madrid-aanvaller en Argentijns international Gonzalo Higuaín graag naar Engeland ziet komen. Zij gelden als potentiële opvolgers van de Braziliaan Robinho, die momenteel uitgeleend is aan Santos (Brazilië) en ondanks een doorlopend contract - tot 2011 - niet voorkomt in de plannen van Mancini.
Ook Jô, Stephen Ireland, Martin Petrov, Valeri Bojinov, Felipe Caicedo, Sylvinho, Nedum Onuoha en Kelvin Etuz hebben op Mancini onvoldoende indruk gemaakt om te mogen blijven. De Duitse international Jérôme Boateng (21) van Hamburger SV is de eerste aankoop van City voor het nieuwe seizoen. De verdediger kostte ruim twaalf miljoen euro.
Manchester City eindigde afgelopen seizoen op de vijfde plaats in de Premier League.
Geplaatst: Do 20 mei 2010 23:20
Als Micah weg moet, dan voorspel ik een toekomstige transfer van onze boy Gregory vd Wiel naar zijn brotha Nigel tha Jong. Laat maar dokken, laat maar dokken.