Auteur
|
Bericht
|
Marco

Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 13:46
|
|
[list">Mata volgt Villa voor 20 miljoen naar Barcelona
FC Barcelona kijkt deze zomer niet op een euro meer of minder. Na de miljoenenaankoop van David Villa, haalden de Catalanen nu ook zijn teamgenoot van Valencia; Juan Mata.
Diverse Spaanse media melden dat Mata voor 20 miljoen euro overstapt van Valencia naar Barça. Hij volgt daarmee Villa, die eerder al voor 40 miljoen euro werd vastgelegd. Mata tekent een vijfjarig contract.
De aanvaller is met Spanje actief op het WK in Zuid-Afrika. Hij kreeg in het duel met Honduras (2-0) twintig minuten speeltijd van bondscoach Vicente del Bosque.
# bron: ELF[/list">
|
Steven_Gerrard

Forum berichten: 63
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 13:50
|
|
Is dit nu een gerucht of is dat al bevestigd?
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 23 jun 2010 13:58
|
|
Zou echt belachelijk zijn.
Barca maakt het nog bonter dan normaal. Maar natuurlijk is Barca geen koopclub...
|
Marco

|
Geplaatst: Di 29 jun 2010 12:18
|
|
[list">Mourinho haalt Di Maria naar Real
Jose Mourinho heeft zijn eerste aanwinst voor Real Madrid binnen. De Portugese coach heeft volgend seizoen de beschikking over de Argentijn Angel di Maria. De 22-jarige middenvelder ondertekende maandag een 6-jarig contract bij de nummer twee van Spanje.
De international, met zijn land nog actief in het wereldkampioenschap, is afkomstig van Benfica. Real wilde niet kwijt hoeveel is betaald voor Di Maria, die als een van de grootste Argentijnse talenten te boek staat, maar volgens de Spaanse media gaat het om ongeveer 25 miljoen euro.
De Zuid-Amerikaan speelt meestal op links, waar hij een concurrent is van Rafael van der Vaart en Kaka, maar kan ook goed op de andere flank of in het midden uit de voeten.
# bron: Telesport[/list">
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 29 jun 2010 19:13
|
|
Citaat: Zou echt belachelijk zijn.
Barca maakt het nog bonter dan normaal. Maar natuurlijk is Barca geen koopclub...
Ze kopen veel maar uiteindelijk staan er wel vaak 7 of 8 spelers uit de eigen jeugd in de basisopstelling. Ben wel benieuwd wie er plaats zal moeten maken, of misschien zit die gewoon wel net als bij Spanje op de bank, maar dan is 20 miljoen echt te veel. De aankoop van Di Maria bij Madrid is echt belachelijk als je Ronaldo op die positie hebt lopen.
|
Bertje

|
Geplaatst: Di 29 jun 2010 19:43
|
|
Of je je aankopen nou in de basis zet of je zet ze op de bank, je koopt die spelers toch.
Persoonlijk vind ik het nog een stuk lachwekkender om Villa voor de bank te halen...
|
DIMC85

Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Di 29 jun 2010 21:33
|
|
Henri en Toure weg bij Barcelona.
FC Barcelona heeft laten weten dat Thierry Henry en Yaya Touré mogen vertrekken. De 32-jarige aanvaller Henry kwam afgelopen seizoen bij de Spaanse kampioen tot slechts vier optredens. Daarom is in onderling overleg het nog een jaar doorlopende contract ontbonden.
Touré was afgelopen seizoen bij de Catalanen regelmatig basisspeler. De 27-jarige Ivoriaan wordt gelinkt aan Manchester City waar hij herenigd kan worden met zijn broer Kolo Touré. Barcelona zal mits er een goed bod komt een dergelijke transfer niet tegen gaan houden.
Bron Foksport.nl tevens gemeld door het AD.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 30 jun 2010 22:35
|
|
Citaat: Of je je aankopen nou in de basis zet of je zet ze op de bank, je koopt die spelers toch.
Persoonlijk vind ik het nog een stuk lachwekkender om Villa voor de bank te halen...
Er is geen topclub in de wereld die zoveel spelers succesvol uit de jeugd haalt. Je kunt er zoveel omheen lullen als je wilt maar Valdes, Puyol, Pique, Xavi, Iniesta, Busquets, Pedro en Messi vormen de kern van dit Barcelona. Spelers die het Barcelona gevoel, dat Catalaanse gevoel op een bijna perfecte manier uitdragen. De ploeg die het meest aantrekkelijke voetbal speelt van de hele wereld, althans als je de beoogde Ajax-filosofie aantrekkelijk vindt.
Er is jarenlang aan een beleid gesmeed door Laporta en Begistruan die succes heeft gebracht na jaren van droogte. Guardiola, de profeet van voetbalgod Cruijff heeft carte blanche gekregen en is geslaagd. Je zou het kunnen vergelijken met een succesvolle Van Basten.. Guardiola is een man van de club die de uistraling heeft van een echte heer met klasse, dat hoort ook bij een club als Barcelona.
Ook het kiezen voor Unicef als sponsor getuigt van enorme klasse.
Barcelona is geen club, het is een ideologie.
|
Marco

|
Geplaatst: Wo 30 jun 2010 22:43
|
|
[list">Inkomsten Barça naar 445,5 mln
De Spaanse landskampioen Barcelona heeft de inkomsten in het seizoen 2009-2010 met 10 procent zien stijgen tot 445,5 miljoen euro. De uitgaven stegen nog meer, met 18 procent tot 429 miljoen euro. Dat laatste was gevolg van hogere salariskosten en de uitbetaling van extra premies. De winst bedroeg uiteindelijk 9 miljoen euro.
Barcelona haalde afgelopen seizoen 121 miljoen euro uit marketing. Het verkopen of verhuren van spelers leverde de club 25 miljoen euro op. Verkoop van een stuk land bracht nog eens 15 miljoen euro op.
# bron: Telesport[/list">
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 30 jun 2010 23:42
|
|
Citaat: Of je je aankopen nou in de basis zet of je zet ze op de bank, je koopt die spelers toch.
Doen ze niet, daarvan ben ik overtuigd, daarnaast vind ik Villa een topspits, die beter past bij Barcelona dan Ibrahimovic. Mata en Fabregas (als die komt) zouden er mijns inziens best weleens naast kunnen vallen als aankopen.
|
Bertje

|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 11:29
|
|
Het gaat me natuurlijk niet om de naam Villa. Het is ook belachelijk om Mata en Fabregas voor de bank te halen.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 11:34
|
|
Citaat: Het gaat me natuurlijk niet om de naam Villa. Het is ook belachelijk om Mata en Fabregas voor de bank te halen.
Helemaal gelijk in Bertje. Qua speelstijl is Barca een prachtige club maar ze zijn net zo koopziek als een Real Madrid, Man City, Liverpool, Chelsea..
Als je dit niet ziet (jij overigens ziet dit wel Bertje) dan heb je gewoon een groot bord voor je hoofd.
Keirisson, Henrique, Hleb, Henry, Gabi Milito, Marquez, Maxwell. Zijn de eerste namen die door mn hoofd schieten, aangekocht zijn en voornamelijk op de bank zitten.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 12:56
|
|
Zolang ze niet meer uitgeven dan binnenkrijgen is er niets aan de hand. Bijna elke club koopt en vaak belanden ze op de bank. Risico van het vak. Zolang het binnen hun budget gebeurt, moeten we niet zeiken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 15:34
|
|
Citaat: Het gaat me natuurlijk niet om de naam Villa. Het is ook belachelijk om Mata en Fabregas voor de bank te halen.
Helemaal gelijk in Bertje. Qua speelstijl is Barca een prachtige club maar ze zijn net zo koopziek als een Real Madrid, Man City, Liverpool, Chelsea..
Als je dit niet ziet (jij overigens ziet dit wel Bertje) dan heb je gewoon een groot bord voor je hoofd.
Keirisson, Henrique, Hleb, Henry, Gabi Milito, Marquez, Maxwell. Zijn de eerste namen die door mn hoofd schieten, aangekocht zijn en voornamelijk op de bank zitten.
Henry en Marquez zijn duidelijk niet voor de bank gehaald, maar op de bank terecht gekomen, omdat ze niet gebracht hebben wat gewenst was. Maxwell daarentegen heeft voor een bankspeler best wat minuten gemaakt.
|
Bertje

|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 15:53
|
|
Blijven over:
Keirrisson, Henrique, Keita, Gudjohnsen, Hleb, Milito, Chygrynskiy, Caceres, Sylvinho, Ezquerro, Thuram, Belletti, Larsson. Zomaar even een greep uit de transfers die Barcelona de afgelopen jaren voor de bank heeft gedaan. Verder stel je dat Maxwell veel heeft gespeeld, maar altijd ten kosten van Abidal, een andere aankoop. Net als Ibrahimovic vaak op de bank heeft plaatsgenomen.
En Henry is inderdaad uit de basis gespeeld door jeugdproduct Pedro, maar Marquez is 'gewoon' uit de basis gespeeld door een aankoop (Piqué). Leuk dat Piqué ooit in de jeugd van Barca speelde, maar hij is daar niet voor niets weggegaan en hij is voor een enorme zak met geld teruggekocht. Net als Eto'o Saviola en Kluivert uit de basis speelde. En zo zijn er nog zat voorbeelden.
Barcelona is gewoon een koopclub. Net als Real, Chelsea, Manu, Inter, Juventus, Milan etc.
En van al deze clubs hoort Barcelona bij de clubs die het meeste geld uitgeven aan transfers. Dat is een voldongen feit.
|
Leonel

|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 16:47
|
|
Welke club is geen koopclub Bertje?
|
Bertje

|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 17:31
|
|
Weinig.
Ik ageer alleen een stukje meer wanneer clubs met enorme schulden kampen en daarnaast ieder jaar een blik met nieuwe spelers opentrekken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 19:09
|
|
Citaat:
Keirrisson, Henrique, Keita, Gudjohnsen, Hleb, Milito, Chygrynskiy, Caceres, Sylvinho, Ezquerro, Thuram, Belletti, Larsson. Zomaar even een greep uit de transfers die Barcelona de afgelopen jaren voor de bank heeft gedaan. Verder stel je dat Maxwell veel heeft gespeeld, maar altijd ten kosten van Abidal, een andere aankoop. Net als Ibrahimovic vaak op de bank heeft plaatsgenomen.
Hier maak je maar gedeeltelijk een punt:
Keirrisson, Henrique, Hleb, Milito, Chygrynskiy, Caceres, Ezquerro dat zijn natuurlijk grote miskopen geweest. Dus daar maak je een punt. Zelf wil ik ook nog wel Maxi (wie kent hem nog) aan deze lijst toevoegen.
Maar, Gudjohnssen en Larsson hebben als breekijzers veelvuldig ingevallen, en zijn daarin niet onverdienstelijk geweest, en zijn dus van waarde geweest. Sylvinho heeft in zijn tweede seizoen veelvuldig meegedaan. Belletti en Thuram (was destijds een koopje omdat Juventus een niveautje terug moest) waren beide basisspelers in hun eerste seizoen. Keita mag trouwens nog behoorlijk vaak meedoen bij Barca.
Citaat: En Henry is inderdaad uit de basis gespeeld door jeugdproduct Pedro, maar Marquez is 'gewoon' uit de basis gespeeld door een aankoop (Piqué). Leuk dat Piqué ooit in de jeugd van Barca speelde, maar hij is daar niet voor niets weggegaan en hij is voor een enorme zak met geld teruggekocht. Net als Eto'o Saviola en Kluivert uit de basis speelde. En zo zijn er nog zat voorbeelden.
5 miljoen voor een verdediger a la Pique is niet zo heel veel, zeker niet als je het ook nog vergelijkt met de bedragen die voor Heitinga en Vermaelen zijn betaald door Atletico en Arsenal. Eto'o was wat mij betreft de juiste man op de juiste plaats een topaankoop. Zeker als je bedenkt dat Kluivert en Saviola al over hun top heen waren. Real Madrid is hier overigens de koopclub, zij hebben eigen jeugdexponent Eto'o de kans niet geschonken, omdat er Galacticos moesten spelen, vervolgens halen ze ook nog Saviola op bij Barcelona voor minder dan 10 wedstrijden per seizoen.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 19:28
|
|
Zonder te kopen word je geen kampioen hoor. De term 'koopclub' vindt ik daarom maar een vage term. Ik vind het echt belachelijk dat jij, Bertje, vindt dat er slecht beleid gevoer(d/t?) is de laatste jaren. Laporta en co hebben de club van de afgrond gered.
Het is heel makkelijk om bij zo'n gigantische organisatie als bij Barcelona, als ook bij andere clubs kritiek te geven. Er gaan nou eenmaal veel dingen fout, onontbeerlijk. Jij zit niet dicht genoeg op het vuur om te bepalen waar die fout nou gemaakt wordt in die organisatie. Vanaf afstand dingen te gaan roepen vind ik erg makkelijk. Dat doet me denken aan Cruijff die vanuit zijn ivoren toren over Ajax praat alsof hij alle ins en outs weet. Fouten worden gemaakt, er is geen organisatie ter wereld die enkel juiste beslissingen maakt. Mensen maken fouten, of het nou gaat over de te dure hypotheek van je huis of de transfer van Chigrinskiy.
Maar jij vind Real Madrid dus meer klasse hebben? Dat mag je wel eens toelichten.
|
Leonel

|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 20:00
|
|
Citaat: Weinig.
Ik ageer alleen een stukje meer wanneer clubs met enorme schulden kampen en daarnaast ieder jaar een blik met nieuwe spelers opentrekken.
Volgens mij spendeert Barcelona minder dan wat er binnenkomt en hebben ze de schulden weggewerkt.
|
Bertje

|
Geplaatst: Vr 2 jul 2010 00:39
|
|
Citaat: Hier maak je maar gedeeltelijk een punt:
Keirrisson, Henrique, Hleb, Milito, Chygrynskiy, Caceres, Ezquerro dat zijn natuurlijk grote miskopen geweest. Dus daar maak je een punt. Zelf wil ik ook nog wel Maxi (wie kent hem nog) aan deze lijst toevoegen.
Maar, Gudjohnssen en Larsson hebben als breekijzers veelvuldig ingevallen, en zijn daarin niet onverdienstelijk geweest, en zijn dus van waarde geweest. Sylvinho heeft in zijn tweede seizoen veelvuldig meegedaan. Belletti en Thuram (was destijds een koopje omdat Juventus een niveautje terug moest) waren beide basisspelers in hun eerste seizoen. Keita mag trouwens nog behoorlijk vaak meedoen bij Barca.
Natuurlijk hebben die spelers waarde gehad. Daarom is Barca ook een succesvolle koopclub. Tien jaar geleden haalde men Quaresma en co. Toen was men ook een koopclub, alleen niet succesvol.
Doet er echter niets aan af dat Barca wel degelijk een koopclub is en altijd met afstand het meerendeel van de selectie aankoopt. En men betaalt daar doorgaans vorstelijk voor. Barcelona geeft enorm veel geld uit. Staat gewoon bovenaan met clubs als Manchester City en Real (en eerder Chelsea).
Citaat: 5 miljoen voor een verdediger a la Pique is niet zo heel veel, zeker niet als je het ook nog vergelijkt met de bedragen die voor Heitinga en Vermaelen zijn betaald door Atletico en Arsenal. Eto'o was wat mij betreft de juiste man op de juiste plaats een topaankoop. Zeker als je bedenkt dat Kluivert en Saviola al over hun top heen waren. Real Madrid is hier overigens de koopclub, zij hebben eigen jeugdexponent Eto'o de kans niet geschonken, omdat er Galacticos moesten spelen, vervolgens halen ze ook nog Saviola op bij Barcelona voor minder dan 10 wedstrijden per seizoen.
Real Madrid is ook een koopclub. Net als Barca. Verder haalt Barca natuurlijk ook haar eigen galactico's (Ibrahimovic, Villa, Cesc straks etc.). Je kunt ook best succesvol zijn met een galactico-strategie (om het zo maar te noemen). Figo en Zidane waren voor Real ook topaankopen. Mijn punt is ook niet dat Barca over het algemeen slecht beleid voert (al is het wat mij betreft zeker zo rooskleurig niet als vaak wordt geschetst), want men is erg succesvol. Maar wel op dezelfde manier als alle andere koopzieke clubs van Europa.
Citaat: Volgens mij spendeert Barcelona minder dan wat er binnenkomt en hebben ze de schulden weggewerkt.
Volgens mij is er onder Laporta nog eens geleend (om schulden af te lossen en nieuwe spelers te halen). Al wordt er in Spanje natuurlijk regelmatig nogal wat kwijt gescholden.
|
Marco

|
Geplaatst: Za 3 jul 2010 13:24
|
|
Geen Koeman, R. voor Barça, maar Andoni Zubizarreta.
|
DIMC85

Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Za 3 jul 2010 19:38
|
|
Koeman heeft de trein gemist...
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Za 3 jul 2010 20:30
|
|
@Bertje
Dan is Ajax ook een koopclub, wij besteden vaak ook het meeste van de hele eredivisie aan transfers. Soms gaat psv er nog overheen maar that's it.
|
Bertje

|
Geplaatst: Za 3 jul 2010 23:46
|
|
Ajax is in veel opzichten een koopclub, ja. Het slaat natuurlijk nergens op dat je bijvoorbeeld in anderhalf jaar tijd Ogararu en Bruno Silva voor dezelfde positie haalt.
|