Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 30 mei 2010 22:34
|
|
Citaat: Gedweep met het geweldige voetbal? Volgens mij is de media door verantwoordelijk voor. En al zouden ze het doen, geef ze eens ongelijk?
Dus? Wat is je punt? Het effect op mij is hetzelfde. Ik vind het vervelend.
Citaat: Het gemekker na de wedstrijd tegen Inter? Heb je Guardiola een negatief woord richting de scheidsrechter horen zeggen?
Cruijff, spelers... Horen ook bij Barcelona.
Citaat: Het verleden waarin men constant de beste Ajacieden weghaalde? Het is toch juist mooi dat twee clubs qua filosofie erg overeenkomen. En dan nog, was het beter geweest als ze verspreid zouden zijn over de hele wereld. Real is trouwens ook een beetje vervelend bezig de laatste jaren he? eesrt Sneijder en ook nog eens Huntelaar.
Nee, vind ik niet mooi. En ja, bij Real vond ik het ook niet leuk, nee. Barca heeft door de jaren heen echter iets meer Ajacieden weggehaald. Laat ze wat presteren met eigen spelers, denk ik dan.
Citaat: Het zogenaamde geweldige spelersbeleid dat gefundeerd is op jeugdspelers? Ja, het fundament van Barcelona bestaat op jeugdspelers. Wat is daar mis mee?
Lees het nog eens. Ik bedoel iets anders.
Citaat: Omdat ze eigen jeugdspelers terughaalt voor flinke sommen (Piqué en mogelijk Cesc; omdat ze bij Barca geen kans kregen omdat de eigen opleiding vol zit met buitenlanders)? Kregen ze in de jeugd geen kans omdat het vol zat met buitenlanders, dit is helemaal niet de waarheid. Fabregas en Pique hebben jarenlang geschitterd in de jeugdopleiding. Buitenlanders hebben hier niks mee te maken.
Leuk dat ze geschitterd hebben in de opleiding, maar in het eerste elftal zijn ze nooit gekomen. De opleiding van Barca zit vol met buitenlanders. Dat was voor deze twee jongens ook reden om naar Engeland te trekken: daar kregen ze wel op relatief korte termijn de mogelijkheid aan te sluiten bij het eerste elftal.
Citaat: Real straalt meer klasse uit, naja dat is dan jouw mening.
Scherp opgemerkt.
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 30 mei 2010 22:41
|
|
Bertje, je zeg wat over mij...
Maar sommige reacties hier zijn wel wat overbodig.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 30 mei 2010 22:54
|
|
Leg eens uit. Ik heb kritiek op jouw onsamenhangende posts. Zijn mijn posts onsamenhangend?
|
Ping
|
Geplaatst: Zo 30 mei 2010 23:15
|
|
Citaat: Leg eens uit. Ik heb kritiek op jouw onsamenhangende posts. Zijn mijn posts onsamenhangend?
Daar heb ik het niet over ;-)!
Ik heb het over (een) onzinnige opmerking(en)..
Zoals:
Nr.10 schreef:
Gedweep met het geweldige voetbal? Volgens mij is de media door verantwoordelijk voor. En al zouden ze het doen, geef ze eens ongelijk?
Dus? Wat is je punt? Het effect op mij is hetzelfde. Ik vind het vervelend.
En:
Citaat:
Real straalt meer klasse uit, naja dat is dan jouw mening.
Scherp opgemerkt.
En:
Citaat:
Het zogenaamde geweldige spelersbeleid dat gefundeerd is op jeugdspelers? Ja, het fundament van Barcelona bestaat op jeugdspelers. Wat is daar mis mee?
Lees het nog eens. Ik bedoel iets anders.
------
Voeg dit iets toe aan de citaten ?
Ik vind van niet, als je iets anders bedoelt zet het er dan gelijk bij, anders is het een beetje onduidelijk.
De rest is gewoon nutteloos en voegt niets toe..
Maar eigenlijk hebben we het hier in dit topic over de Spaanse Competitie(s).. Niet over iemand anders zijn posts..
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 30 mei 2010 23:21
|
|
Citaat: Dus? Wat is je punt? Het effect op mij is hetzelfde. Ik vind het vervelend.
Wat is hier mis mee?
Citaat: Scherp opgemerkt.
En hiermee?
Citaat: Lees het nog eens. Ik bedoel iets anders.
Idem.
Citaat: Voeg dit iets toe aan de citaten ?
Ja.
Citaat: Ik vind van niet, als je iets anders bedoelt zet het er dan gelijk bij, anders is het een beetje onduidelijk.
Je weet niet half hoe potsierlijk deze opmerking is.
|
Ping
|
Geplaatst: Zo 30 mei 2010 23:26
|
|
Zo kunnen we nog wel even door blijven gaan.. Jij vind het niet/wel en ik denk daar anders over, dus dat schiet toch niet op.
Ik ben naar mijn bed.. Ajuus.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 00:27
|
|
Als je kijkt naar de basis van Barca dan doet Barcelona het behoorlijk goed (ik heb hier alleen verbazing over de transfersommen voor Alves en Ibrahimovic), dan spreek je over de spelers die meer dan 20 duels in een jaar spelen.
Valdes (eigen jeugd)
Alves (veel te dure aankoop)
Puyol (eigen jeugd)
Pique (teruggekochte eigen jeugd, 5 miljoen voor Pique is gewoon goedkoop)
Maxwell (goedkope aankoop)
Busquets (eigen jeugd)
Xavi (eigen jeugd)
Iniesta (eigen jeugd)
Messi (eigen jeugd)
Ibrahimovic (veel te dure aankoop / Barcelona had Eto'o moeten behouden of gelijk voor Villa moeten gaan)
Pedro (eigen jeugd)
Krikic (eigen jeugd)
Keita (14 miljoen is markt conform)
Henry (prijs van 24 miljoen was mijns inziens markt conform, maar heeft de prijs bij Barcelona niet echt waar kunnen maken, de prestaties zoals bij Arsenal zijn er niet geweest)
Touré (12 miljoen is markt conform)
Maar waar ik me echt over verbaas is dat Barcelona zoveel geld over heeft gemaakt voor Milito (20 miljoen voor 15 wedstrijden per jaar), Hleb (15 miljoen verhuurd), Chychrinskiy (25 miljoen voor 12 wedstrijden per jaar) en Caceres (16 miljoen voor 13 wedstrijden en nu verhuurd).
Overigens vind ik Barcelona een mooiere club dan Real Madrid. Het argument dat Barcelona alleen spelers wegkocht bij Ajax snijdt ook weinig hout. Hoeveel meer Ajacieden heeft Barcelona weggekocht bij Ajax (na de succesperiode 1995?) 1!. Bogarde, Reiziger en Kluivert kwamen van AC Milan en Overmars van Arsenal! Rechtsstreeks vertrokken alleen de broertjes de Boer en Litmanen naar Barcelona. Daartegenover vertrokken Huntelaar en Sneijder naar Madrid.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 00:31
|
|
Citaat: Omdat ze eigen jeugdspelers terughaalt voor flinke sommen (Piqué en mogelijk Cesc; omdat ze bij Barca geen kans kregen omdat de eigen opleiding vol zit met buitenlanders)? Kregen ze in de jeugd geen kans omdat het vol zat met buitenlanders, dit is helemaal niet de waarheid. Fabregas en Pique hebben jarenlang geschitterd in de jeugdopleiding. Buitenlanders hebben hier niks mee te maken.
Leuk dat ze geschitterd hebben in de opleiding, maar in het eerste elftal zijn ze nooit gekomen. De opleiding van Barca zit vol met buitenlanders. Dat was voor deze twee jongens ook reden om naar Engeland te trekken: daar kregen ze wel op relatief korte termijn de mogelijkheid aan te sluiten bij het eerste elftal.
Overigens is er de afgelopen jaren maar 1 buitenlander succesvol door de jeugdopleiding van Barcelona heen gelopen (Lionel Messi). Giovani dos Santos is bijvoorbeeld vertrokken.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 02:59
|
|
Misschien met Mourinho zal Madrid weer het oude Real worden. Hij zal wat meer macht krijgen binnen de club dan andere trainers door zijn doen en laten en zijn prijzen natuurlijk. Maar zolang hun beleid niet veranderd (President) heb ik er een hard hoofd in.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 08:39
|
|
Citaat: Het argument dat Barcelona alleen spelers wegkocht bij Ajax snijdt ook weinig hout. Hoeveel meer Ajacieden heeft Barcelona weggekocht bij Ajax (na de succesperiode 1995?) 1!. Bogarde, Reiziger en Kluivert kwamen van AC Milan en Overmars van Arsenal! Rechtsstreeks vertrokken alleen de broertjes de Boer en Litmanen naar Barcelona. Daartegenover vertrokken Huntelaar en Sneijder naar Madrid.
Ik heb ook nooit gezegd dat het per se spelers moeten zijn die direct van Ajax kwamen, hè. Bovendien heeft Barcelona dus juist meer een geschiedenis van het halen van Ajacieden.
Citaat: Overigens is er de afgelopen jaren maar 1 buitenlander succesvol door de jeugdopleiding van Barcelona heen gelopen (Lionel Messi). Giovani dos Santos is bijvoorbeeld vertrokken.
Kun je nagaan hoeveel bagger ze uit het buitenland halen. De B1 van Barcelona waar Ajax recentelijk tegen speelde bestond bijvoorbeeld voor een groot gedeelte uit Afrikanen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 09:20
|
|
Citaat: Het argument dat Barcelona alleen spelers wegkocht bij Ajax snijdt ook weinig hout. Hoeveel meer Ajacieden heeft Barcelona weggekocht bij Ajax (na de succesperiode 1995?) 1!. Bogarde, Reiziger en Kluivert kwamen van AC Milan en Overmars van Arsenal! Rechtsstreeks vertrokken alleen de broertjes de Boer en Litmanen naar Barcelona. Daartegenover vertrokken Huntelaar en Sneijder naar Madrid.
Ik heb ook nooit gezegd dat het per se spelers moeten zijn die direct van Ajax kwamen, hè. Bovendien heeft Barcelona dus juist meer een geschiedenis van het halen van Ajacieden.
Ja maar Ajacieden die indirect van Ajax worden gehaald, dat is niet eens zo ongunstig voor de club met de huidige regelgeving (opleidingsvergoeding bij transfer, al weet ik niet of dat destijds ook al was). Bovendien waren deze spelers op dat moment al weg (indirecte transfer), en terug naar Ajax krijg je ze toch niet met de huidige financiële verschillen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 09:37
|
|
Maar feit blijft dat Barcelona voor de grote successen veelal afhankelijk is geweest van Ajacieden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 17:17
|
|
Ook dat is uit de lucht gegrepen, de grote successen van Barcelona waren immers niet onder van Gaal.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 17:24
|
|
Cruijff? Rijkaard?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 18:48
|
|
Ja coaches ok, maar onder Cruijff speelde alleen Koeman die van Ajax afkomstig was en onder Rijkaard speelde alleen Davids voor een korte tijd bij Barcelona.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 18:56
|
|
Een coach heeft natuurlijk meer invloed op een team dan één speler.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 18:58
|
|
AJAX heeft daar een enorme geschiedenis, Ian. AJAX heeft daar echt een stempel gedrukt. Ze noemen Cruijff niet voor niets El Salvador. Barcelona heeft 2 van de EC1's gewonnen onder AJAX-coaches, de andere EC1 werd gewonnen onder Guardiola en dat is een discipel van Cruijff. Google en wees getuige van een enorm respect en aanhanging van het voetbal wat Cruijff propageert. Cruijff is daar notabene ere-voorzitter.
En Barcelona is niet de enige club trouwens met een enorme AJAX-stempel.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 20:23
|
|
Daarvan ben ik ook wel op de hoogte, maar daardoor vind ik het niet een club om te haten? Ik ben zelf lichtelijk fan van deze club. Als andere clubs zelfs al niet meer mogen proberen onze speelstijl te kopiëren, dan is het einde zoek. Barcelona is nooit een club geweest die Ajax zomaar even leeg kocht.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 20:26
|
|
@ Ian ik denk dat er wel meer Ajacieden zijn die fan zijn van FC Barcelona. Juist omdat er qua stijl wordt gespeeld als Ajax doet en er zoveel Ajacieden hebben gespeeld.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 20:29
|
|
Citaat: Dus? Wat is je punt? Het effect op mij is hetzelfde. Ik vind het vervelend.
Jij vindt het vervelend als clubs met hun voetbalfilosofie pronken? Volgens mij wordt Ajax ook al jaren in verband gebracht met prachtig voetbal, daar hoor ik je ook niet over klagen.
Citaat: Cruijff, spelers... Horen ook bij Barcelona.
Cruijff heeft het daar voor het zeggen zeker? Kom op nou, hier kan de club Barcelona toch niets aan doen, ze hebben Cruijff niet in loondienst. Guardiola daarentegen wel, en die heeft zich ook belachelijk netjes gedragen.
Citaat:
Nee, vind ik niet mooi. En ja, bij Real vond ik het ook niet leuk, nee. Barca heeft door de jaren heen echter iets meer Ajacieden weggehaald. Laat ze wat presteren met eigen spelers, denk ik dan.
Laat ze maar wat presteren met eigen spelers: hallo, kijk een naar de resulaten van pak 'm beet de laatste vijf jaar. Hoeveel Ajacieden hebben ze direct gekocht, om tot die successen te komen?
Citaat: Dat was voor deze twee jongens ook reden om naar Engeland te trekken: daar kregen ze wel op relatief korte termijn de mogelijkheid aan te sluiten bij het eerste elftal.
Ja, en dit maakt Barcelona een vervelende club? Zullen we Ajax dan ook maar een rotclub noemen omdat ze Elia weggestuurd hebben, die heeft zelfs helemaal geen kans gehad om door te breken.
Citaat: eigen jeugdspelers terughaalt voor flinke sommen
En dan willen ze Elia ook nog eens terug halen, wat een schande!
Citaat: Scherp opgemerkt.
Ik snap niet wat je zo scherp vond aan die zin. Het was slechts een conclusie van mijn post.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 20:41
|
|
Nr. 10, ik noem nergens de leiding van Barcelona. Het gaat mij om de club en dus alles wat daarbij hoort.
Bovenstaande opmerkingen slaan dan ook als een tang op een varken.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 20:53
|
|
Lees beter, Bertje:
Citaat:
Jij vindt het vervelend als clubs/mensen die de club supporten met hun voetbalfilosofie pronken? Volgens mij wordt Ajax ook al jaren in verband gebracht met prachtig voetbal, daar hoor ik je ook niet over klagen.
Citaat: Ja, en dit maakt Barcelona een vervelende club? Zullen we Ajax dan ook maar een rotclub noemen omdat ze Elia weggestuurd hebben, die heeft zelfs helemaal geen kans gehad om door te breken.
Je hebt trouwens een paar argumenten waarom Barcelona een club met minder klasse dan Real Madrid is. Toch leg je niet uit waarom je Real Madrid dan zo geweldig vindt, dat wil ik ook wel eens van je horen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 21:19
|
|
Op het moment dat er rondom Ajax een dergelijk gemaakt superioriteitsgevoel zou hangen vind ik dat vervelend, ja. Zo'n uitspraak dat Barcelona duizend keer beter is dan Real komt voort uit calimero-gevoelens. Ik distantieer me per definitie van dergelijke uitlatingen. Net als dat gezever over arbitrale beslissingen.
En het geval Elia is niet vergelijkbaar. Elia werd weggestuurd vanwege een slechte mentaliteit. Cesc en Piqué zijn niet weggestuurd. Die gingen weg omdat de club ze onvoldoende perspectief kon bieden. Dan ben je dus geen club die gebouwd is rondom de opleiding zoals Barca de wereld wil doen geloven.
En ik noem Real nergens 'zo geweldig'. Ik vind Real een club met meer uitstraling. En dat vind ik naar aanleiding van de superioriteit die blijkt uit de geschiedenis, niet vanuit potsierlijke uitspraken.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 14:22
|
|
Elia is weggestuurd bij Ajax omdat ze hem niet goed genoeg vonden.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 14:29
|
|
Hoe dan ook, de situatie is niet vergelijkbaar.
|