Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 26 okt 2009 02:37
|
|
Citaat: Van der Vaart krijgt steeds meer speeltijd.
Dat heeft meer met blessures te maken dan met vertrouwen van de trainer te maken heb ik begrepen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 27 okt 2009 23:07
|
|
Copa del Rey tussenstandje:
Alcorcon 4 - 0 Real Madrid
16' Perez 1 - 0
22' Arbeloa (O.G.) 2 - 0
40' Ernesto 3 - 0
52' Perez 4 - 0
Opstelling Real:
Dudek;
Arbeloa, Albiol, Metzelder, Drenthe;
Granero, Diarra, Guti, Van der Vaart;
Raúl y Benzema.
Guti en Raúl kan écht niet meer. En Metzelder is zo mogelijk nóg trager geworden.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 27 okt 2009 23:10
|
|
Zoo, Real Madrid boort heerlijk mijn toto-tje door de grond. Doei 100 euro! Verwende klotenichten! .
Afijn, dit is wel een leuke afgang enerzijds voor Real. Ik gun het ze wel. Met hun kooplustig gedrag mag menig supporters ze niet meer, denk ik. Maar is Copa del Rey over 2 wedstrijden Thomas, of?
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Di 27 okt 2009 23:19
|
|
Citaat: Zoo, Real Madrid boort heerlijk mijn toto-tje door de grond. Doei 100 euro! Verwende klotenichten! .
Afijn, dit is wel een leuke afgang enerzijds voor Real. Ik gun het ze wel. Met hun kooplustig gedrag mag menig supporters ze niet meer, denk ik. Maar is Copa del Rey over 2 wedstrijden Thomas, of?
100 Euro !?
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 27 okt 2009 23:27
|
|
Ik kon 100 euro winnen haha, zal ik het zo zeggen. Niet ingezet.
|
Ché
Forum berichten: 250
|
Geplaatst: Di 27 okt 2009 23:32
|
|
Met of zonder supersterren op het veld, ze zorgen wel voor entertainment.
Citaat: Afijn, dit is wel een leuke afgang enerzijds voor Real. Ik gun het ze wel. Met hun kooplustig gedrag mag menig supporters ze niet meer, denk ik. Maar is Copa del Rey over 2 wedstrijden Thomas, of?
Er volgt nog een return Pablo.
De kleine dreumes uit Madrid liep er af en toe met speels gemak overheen.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 25 nov 2009 11:53
|
|
[list">Drenthe verliest peperdure oorbel
Royston Drenthe is tijdens de laatste training voor het Champions Leagueduel een peperdure oorbel kwijtgeraakt. Terwijl zijn ploeggenoten al onder de douche stonden of een massage kregen, speurde Drenthe nog eens het hele trainingsveld af op zoek naar het kostbare juweel.
De zoektocht van de middenvelder bleef overigens zonder succes. "Onmogelijk terug te vinden", deelde hij de toekijkende pers en supporter mee.
# bron: Telesport[/list">
|
El_Millonario
Forum berichten: 988
|
Geplaatst: Wo 25 nov 2009 14:54
|
|
Wat een zieligaard. Ik ken een plek op het lichaam waar hij die oorbel niet kwijt zal raken...
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Wo 25 nov 2009 17:00
|
|
Over een paar dagen komt Barca-Real en ik denk dat ik Sport1 op de computer ga kopen. Zo'n weekendpakket aangezien om 17:00 Chelsea-Arsenal komt. Alleen ik vraag me af of de kwaliteit goed is. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 25 nov 2009 18:00
|
|
Tip: Sopcast!!!!
|
El_Millonario
Forum berichten: 988
|
Geplaatst: Wo 25 nov 2009 20:58
|
|
TVU Player downloaden. Serie A, La Liga, Premier League kan je allemaal bekijken daarop.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Do 26 nov 2009 21:33
|
|
Citaat: Cruijff: 'Barcelona speelt duizend keer beter dan Real'
BARCELONA - In de aanloop naar de wedstrijd van het jaar in Spanje tussen de grootmachten FC Barcelona en Real Madrid, heeft Johan Cruijff zich gemengd in de verwoede discussies tussen de analisten die er altijd voorafgaand aan 'El Clásico' zijn.
Johan Cruijff heeft de toch al beladen kraker in de Spaanse voetbalcompetitie tussen FC Barcelona en Real Madrid verder op scherp gezet. De Nederlandse bondscoach van Catalonië zei donderdag tegenover diverse Spaanse media dat Barcelona ''duizend keer beter speelt'' dan de rivaal uit Madrid.
Cruijff, als speler en trainer zeer succesvol bij Barça, kwam met zijn prikkelende uitlatingen na een bezoek aan José Montilla, voorzitter van het autonome bestuur van Catalonië. De 62-jarige Nederlander had Montilla bijgepraat over zijn plannen met de voetbalploeg van de Spaanse regio. ''Ik denk dat ik hier niets nieuws mee zeg'', aldus Cruijff na zijn zijn opmerking dat Barça zoveel beter is dan Real Madrid. ''De hele wereld is onder de indruk van de manier waarop Barcelona speelt.''
De Madrilenen komen zondag naar Camp Nou in de wetenschap dat Barcelona een punt minder heeft in de Primera Division. ''Zij spelen niet zo goed, maar ze staan wel op de eerste plek en hebben tijd om hun spel te verbeteren'', aldus Cruijff, die op 22 december debuteert op de bank bij Catalonië met een oefenwedstrijd tegen Argentinië. (ANP/CBR)
sportwereld.nl
|
Marco
|
Geplaatst: Za 28 nov 2009 15:33
|
|
[list">Zlatan geniet van waanzin
FC Barcelona-trainer Pep Guardiola weet pas zondagochtend of hij 's avonds tegen Real Madrid daadwerkelijk kan beschikken over zijn sterspelers Zlatan Ibrahimovic en Lionel Messi. Beiden zullen net als gisteren ook vandaag aan de groepstraining deelnemen, maar de clubartsen houden desondanks een slag om de arm. ,,Lionel denkt dat hij kan spelen en bij mij voelt het ook goed, maar in beide gevallen gaat het om spierblessures. Daar moet je gewoon mee oppassen, vooral omdat we nog een lang seizoen voor de boeg hebben", zei Ibrahimovic gisteren tijdens een lunch met Telesport in Barcelona.
De Zweedse ex-Ajacied kijkt vanzelfsprekend enorm uit naar zijn debuut in El Clasico, die zondag voor de tachtigste keer in Camp Nou op het programma staat. Het bezoek van de gehate gasten uit Madrid, koploper met één punt voorsprong op de aartsrivaal uit het noorden van Spanje, zet de stad al dagen in vuur en vlam. De al voor rust beklonken zege op Internazionale in de Champions League, was afgelopen woensdag al vergeten voor het laatste fluitsignaal klonk. Ibrahimovic: ,,Zo gaat het hier. Dit is wereldwijd één van de mooiste wedstrijden van het jaar. Ik heb begrepen dat duizenden Zweden een kaartje hebben weten te bemachtigen. Ik hoop dat ik hen niet teleur hoef te stellen."
Real Madrid, dat weer de beschikking heeft over recordaankoop Cristiano Ronaldo, reist morgenavond in ieder geval zonder de geblesseerde Ruud van Nistelrooy af naar Catalonië. Rafael van der Vaart en Royston Drenthe moeten nog te horen krijgen of ze in het vliegtuig mogen stappen. ,,Maar daar reken ik wel op", zegt Van der Vaart. ,,Ik voel me goed en train lekker. Wat mij betreft zijn er geen belemmeringen."
De blessureperikelen bij Barcelona zijn in Spanje onderwerp van gesprek. Het nieuwe contract van de op het middenveld onmisbare Andres Iniesta, hij verlengde tot 2015, sneeuwde volledig onder bij de aandacht voor de pijnlijke spieren van 'Ibra' en 'Leo'. Ibrahimovic, die bij zijn vorige werkgever Internazionale wel wat massahysterie gewend was als de derby met AC Milan naderde, geniet van de waanzin. ,,Er kan mij niet druk genoeg zijn, dat maakt me alleen maar sterker. Al zal ik wel altijd naar mijn lichaam luisteren."
# bron: Telesport[/list">
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 30 nov 2009 14:50
|
|
Citaat: El Clásico voor het eerst sinds 1996 zonder landgenoten
Bron: Voetbal International
De 1-0 zege van Barcelona op Real Madrid gaat óók de geschiedenisboeken in vanwege het ontbreken van Nederlandse inbreng. Voor het eerst sinds 1996 speelde er geen landgenoot mee.
Barcelona won zondag de topper tegen aartsrivaal Real Madrid. Zlatan Ibrahimovic maakte kort na rust de enige treffer door een voorzet van Dani Alves knap binnen te volleren. Er kwamen geen Nederlanders in actie tijdens deze wedstrijd: Royston Drenthe hield negentig minuten de bank warm, Rafael van der Vaart zat op de tribune en Ruud van Nistelrooy bleef achter in Madrid.
Het mag opvallend worden genoemd dat er geen Nederlandse inbreng was zondag. Op 10 februari 1996 werd er voor het laatst een El Clásico afgewerkt zonder landgenoten aan de aftrap, al stond Barcelona die wedstrijd wel onder leiding van trainer Johan Cruijff. Vanaf 7 december 1996 stond er tijdens ieder competitieduel tussen Barcelona en Real Madrid een Nederlander op het veld.
Clarence Seedorf begon die wedstrijd in de basis en zag zijn ploeg met 2-0 winnen. Tot aan de wedstrijd van zondag kwamen in totaal negentien verschillende Nederlandse spelers binnen de lijnen. Patrick Kluivert is de meest ervaren landgenoot als het om het aantal El Clásico's gaat: in de periode 1999-04 speelde de spits mee tijdens liefst elf wedstrijden tussen Barcelona en Real Madrid.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 7 dec 2009 13:24
|
|
Citaat: Kaka hoopt in januari terug te keren
Bron: Nu.nl
Kaká kan dit jaar niet meer in actie komen voor Real Madrid. De Braziliaanse vedette heeft een liesblessure en moet rust houden om een operatie te vermijden.
Kaka hoopt dat hij op 3 januari in de uitwedstrijd tegen Osasuna weer zijn rentree kan maken.
De blessure van Kaka is mogelijk goed nieuws voor Rafael van der Vaart.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 20 dec 2009 00:37
|
|
Citaat: Van der Vaart op dreef bij wervelend Real
zondag 20 december 2009, door jacobz, Hilversum, 00:02, NOS
Mede dankzij een wervelend optreden van onze ex-ajacied Rafael van der Vaart heeft Real Madrid zaterdagavond geen spaan heel gelaten van Real Zaragoza. De Madrilenen waren in het eigen Bernabeu stadion met 6-0 te sterk voor nummer achttien in de stand. Van der Vaart leverde één assist en scoorde bovendien twee keer.
Achter spitsen Cristiano Ronaldo en Gonzalo Higuain fungeerde Van der Vaart als nummer tien. De voormalig Ajacied had aan slechts drie minuten voldoende om het net twee keer te vinden. In de 26ste minuut trof hij doel op aangeven van Marcello. Even later mocht de international opnieuw juichen. Deze maal promoveerde hij een pass van Sergio Ramos tot een doelpunt.
Voordat Van der Vaart zijn treffers op het scorebord zette, leidde Real al met 1-0. In de tweede minuut opende Higuain de score. De Argentijn was ook verantwoordelijk voor de 4-0, wat tevens de ruststand was.
In de tweede helft voerde de Koninklijke de score verder op, door goals van Cristiano Ronaldo en Karim Benzema. Bij de 6-0 van Benzema verzorgde Van der Vaart de eindpass. Direct na de assist gunde zijn trainer Manuel Pellegrini de Nederlander een publiekswissel. Esteban Granero verving hem. Royston Drenthe zat bij Real de hele wedstrijd op de bank. Ruud van Nistelrooy is nog altijd geblesseerd.
Door de winst loopt Real in op lijstaanvoerder Barcelona. De hoofdstedelingen staan twee punten achter op de Catalanen.
http://www.youtube.com/watch?v=hvHsE11Fzpc Alle goals en highlights
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 20 dec 2009 03:38
|
|
De fans van Madrid zijn zeer positief over VdV. 3 wedstrijden een van de beste spelers aan Madrileense kant. Kaka gaat het nog moeilijk krijgen. Overal waar je de comments lees zijn ze lyrisch over VdV en een stuk minder over Kaka.
Ik gun het VdV .
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 20 dec 2009 04:13
|
|
De waan van de dag regeert. Een Kaká in vorm speelt natuurlijk altijd in plaats van Van der Vaart. Als Van der Vaart enigszins realistisch is zal hij dat ook in zien. Het is echter wel een verwarrende maand voor hem, want opeens speelt hij weer iedere week. Toch zal het er op aan komen dat er vertrouwen moet zijn in een middenveld met hem en Kaká, want de directe concurrentiestrijd wint ie niet.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 20 dec 2009 06:26
|
|
Citaat: De waan van de dag regeert. Een Kaká in vorm speelt natuurlijk altijd in plaats van Van der Vaart. Als Van der Vaart enigszins realistisch is zal hij dat ook in zien. Het is echter wel een verwarrende maand voor hem, want opeens speelt hij weer iedere week. Toch zal het er op aan komen dat er vertrouwen moet zijn in een middenveld met hem en Kaká, want de directe concurrentiestrijd wint ie niet.
Helaas is Kaka (ik kan geen aanhalingsteken maken met mijn keyboard) niet in vorm. VdV wint het voorlopig nog niet, omdat Kaka 65 miljoen heeft gekost en niet omdat hij beter speelt dan VdV. Sad but true.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 09:12
|
|
Gisteren de wedstrijd tussen Barcelona en Sevilla zitten kijken. Een schitterend tweede helft speelde Barcelona met een magistrale 2-0. Pedro maakt een goede loopactie waarna Xavi die de bal perfect op maat gaf.
Citaat: Lionel Messi bereikte zaterdagavond in het competitieduel met Sevilla (4-0) een fraaie mijlpaal: hij maakte zijn honderdste (en 101ste) doelpunt in dienst van Barcelona.
Vi.nl
Een hele mooie mijlpaal voor Messi en dat op zijn leeftijd. Verder scoort die meestal tegen de betere teams.
|
Marco
|
Geplaatst: Vr 29 jan 2010 13:31
|
|
[list">Barcelona's schuldenlast loopt op tot 260 miljoen euro
Ook al won Barcelona in 2009 alles wat er te winnen viel, er werd opnieuw verlies geleden. De schuldenlast van de Catalaanse club is opgelopen tot 260 miljoen euro.
'Toch is de club absoluut solvabel', aldus financieel directeur Joan Boix, die het tekort bij Barcelona het afgelopen jaar zag stijgen met tien miljoen euro. Doordat de club in 2009 een stuk grond verkocht voor vijftien miljoen euro, bleven de rode cijfers binnen de perken.
Barcelona won in 2009 liefst zes prijzen. Onder leiding van trainer Josep Guardiola werden de landstitel, Copa del Rey, Champions League, Spaanse Super Cup, Europese Super Cup en de Wereldbeker voor clubteams aan de prijzenkast toegevoegd.
# bron: VI.nl[/list">
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 15:26
|
|
Citaat: Valdano: 'Pellegrini is onze coach en dit is ons team'
Na de 1-0 nederlaag van Real Madrid in het Champions League-duel met Olympique Lyon barstte de kritiek weer eens los op coach Manuel Pellegrini. Onzin vindt algemeen directeur Jorge Valdano verwijzend naar de 6-2 zege op Villarreal.
'Ik hoop dat deze wedstrijd een einde heeft gemaakt aan de discussie wie de beste trainer is voor Real Madrid, zodat we ons kunnen concentreren op de hoofdzaak: beter worden en winnen', aldus Valdano. 'Pellegrini is onze coach en dit is ons team en wij denken dat we met deze samenstelling tot grootse dingen in staat zijn.'
'We hebben erg goed gespeeld tegen Villarreal', vervolgt Valdano. 'We hebben zes goals gemaakt en het hadden er nog meer kunnen zijn. Ik ben in ieder geval met een tevreden gevoel naar huis gegaan. Deze wedstrijd zegt veel over onze stijl van spelen. We willen op de eerste plaats winnen, maar als dat met mooi voetbal gepaard gaat is dat nog beter.'
Pellegrini kan op zich goede cijfers overleggen als coach van Real. Ondanks de aanwezigheid van een groot aantal sterspelers is het spel van De Koninklijke echter niet altijd even goed. Zo gaf Real bijvoorbeeld afgelopen dinsdag niet thuis in Lyon, waardoor uitschakeling in de Champions League op de loer ligt.
Prompt werden er geruchten in de wereld geholpen dat Real een trainerswissel zou voorbereiden. De naam José Mourinho passeerde in dat verband weer eens de revue. De Portugese succestrainer staat op dit moment nog onder contract bij Internazionale.
|
Geraldo
Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 30 maa 2010 12:19
|
|
Citaat:
Medunjanin op doel bij Valladolid
Haris Medunjanin zal de wedstrijd tegen Xerez (3-0 verlies) waarschijnlijk niet gauw vergeten.
Haris Medunjanin, de sierlijke middenvelder moest het duel als keeper volmaken nadat doelman Justo Villar met een rode kaart was weggestuurd. Medunjanin kon de strafschop ten gevolge van het wegzenden van Villar niet stoppen, maar vervolgens hield hij zijn doel schoon.
In dienst van Valladolid scoorde middenvelder Medunjanin dit seizoen vijf keer in 21 duels.
Bron: Goal.com
Ghehe, zo leer je nog is op meerdere posities te spelen..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 14:44
|
|
Citaat: Real en Barcelona op koers voor nieuw puntenrecord
Na dertig speelronden in de Primera División voeren Real Madrid en Barcelona de ranglijst aan met elk 77 punten. Beide grootmachten, die komende zondag in Estadio Bernabéu tegenover elkaar staan, liggen op koers voor een recordaantal punten.
Met nog acht speelronden op de wedstrijdkalender heeft Real Madrid nog zestien punten nodig voor een nieuw clubrecord. In het seizoen 1996/97 finishte De Koninklijke op 92 punten, destijds in een competitie met 42 speelronden. Dat kwam neer op een moyenne van 2,19 punten per wedstrijd.
Ook Barcelona moet in staat worden geacht deze jaargang een nieuw recordaantal punten te realiseren. De Catalanen kwamen in het seizoen 1996/97 tot negentig punten in 42 duels, een gemiddelde van 2,14 punt per duel.
Zowel Real als Barcelona heeft deze competitie een puntengemiddelde van 2,57. Nooit eerder in de historie van de Spaanse topklasse stonden beide clubs na dertig competitieduels op 77 punten.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 22:39
|
|
Mooi lobje van Xavi op Messi, laatstgenoemde neemt aan met de borst, en schiet de bal voorbij Casillas. 1-0 voor Barceonla in El Clasico
|