Auteur
|
Bericht
|
El Lute
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 27 jan 2009 18:21
|
|
HSV - TSV 1860 3-1
FC CZ Jena - Schalke 04 1-4
Freiburg - Mainz 05 1-3
VFB Stuttgart - FC Bayern München 1-5
Bayer Leverkusen 04 - FC Energie Cottbus 3-1
Borussia Dortmund - Werder Bremen 1-2
Karlsruhe SC - Wiesbaden 0-1
Wolfsburg - Hansa Rostock 5-1
Is nog niet geloot.
Vrijdag begint de Bundesliga weer mit das spiel HSV - Bayern München wat live uitgezonden wordt in 170 landen.
|
El Lute
|
Geplaatst: Vr 6 feb 2009 14:17
|
|
Heb zojuist een reportage gezien over Neben Subotic. Een 19 jarige Bosnier die verdediger is bij Borussia Dortmund waar die al 4 keer gescoord heeft. Geweldige vent die al het nodige achter zijn kiezen heeft. Gevlucht met zijn famillie als klein kind in Bosnie vanwege de oorlog naar Zuid-Duitsland waar ze paar jaar later uitgezet zijn vanwege dat ze illegaal waren.
Toen zijn ze naar Florida vertrokken waar die op zijn 16e ontdekt is toen die met zijn vriendjes aan het voetballen waren in het bos.
Heeft daar de Amerikaanse jeugdploeg gehaald waar die al meer dan 20 wedstrijden heeft gespeeld.
In de Bundesliga schijnt het de revalidatie te zijn. 6 Miljoen schijnt die te kosten. Karakter mannetje.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 6 feb 2009 15:04
|
|
Misschien dat Revo wat meer kan vertellen over zijn specifieke kwaliteiten.
Maar karakter zal hij ongetwijfelt hebben na zo´n verhaal El Lute.
El Lute, jij zou hem halen voor 6 miljoen?
|
El Lute
|
Geplaatst: Vr 6 feb 2009 15:12
|
|
Citaat: Misschien dat Revo wat meer kan vertellen over zijn specifieke kwaliteiten.
Maar karakter zal hij ongetwijfelt hebben na zo´n verhaal El Lute.
El Lute, jij zou hem halen voor 6 miljoen?
Hahaha, weet ik niet maar zou zeker het systeem in werking zetten om te kijken of het niets is voor Ajax. 19 Jaar en steunpilaar bij Borussia Dortmund die het eindelijk weer goed draaien sinds jaren ellende.
Daarnaast heeft die als verdediger ook scorende capaciteiten, iets wat wel bij Ajax past. Heeft in de jeugd als spits gespeeld dus is van meerdere markten thuis.
Ben verder niet bang over zijn motivatie want dat zat wel snor zag ik in die reportage. Moet ook wel als je zoveel persoonlijke ellende hebt mee gemaakt, dan wordt je wel een overlever.
Enige negatieve was dat die kauwgum in zijn mond had in dat intervieuw maar dat leggen we dan wel uit dat dat niet zo netjes staat.
De moeite waard dus om te gaan kijken of het wat is voor Ajax.
|
Ché
Forum berichten: 250
|
Geplaatst: Do 5 maa 2009 02:01
|
|
En dat was het DFB Pokal seizoen voor FC Bayern. Bij een ruime achterstand, in de 2e helft lieten ze een minuut of twintig zien prima te kunnen ballen maar dat was net niet voldoende om het nog recht te zetten. Bij de 3-2 ging de keepert nog mee naar voren en leverde Demichelis slordig in bij de ingevallen Charisteas, die Kießling bediende voor de 4-2 en een feestje in de BayArena.
De dag ervoor al fraaie taffarelen in Mainz waar Carnavalsverein, Mainz met 1-0 te sterk was voor Schalke 04.
Kwartfinales:
HSV - Wehen Wiesbaden 2-1
Wolfsburg - Werder 2-5 met een hoofdrol voor Diego en net als Pizarro 2x scoorde.
Leverkusen - FC Bayern 4-2
Mainz - Schalke 1-0
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 5 maa 2009 15:00
|
|
Met Fred Rutten gaat het inderdaad niet goed. Ik denk dat hij binnenkort zijn biezen mag pakken. De derby tegen Borussia thuis ging ook niet gewonnen en ik denk allemaal dat die straks zwaar gaat wegen. Zidan maakte toen net voor tijd de 1-1.
Wat vond je van Mainz - Schalke Che, of heb je die pot niet gezien?
|
Ché
|
Geplaatst: Do 5 maa 2009 18:48
|
|
Citaat: Met Fred Rutten gaat het inderdaad niet goed. Ik denk dat hij binnenkort zijn biezen mag pakken. De derby tegen Borussia thuis ging ook niet gewonnen en ik denk allemaal dat die straks zwaar gaat wegen. Zidan maakte toen net voor tijd de 1-1.
Wat vond je van Mainz - Schalke Che, of heb je die pot niet gezien?
Heb dinsdagavond wat lopen zappen en ook gedeeltes van Mainz - Schalke gezien. Vondt het door de strijd en passie van de thuisclub niet eens onverdiend. Ook doordat het lang spannend was geen onaardige wedstrijd.
Wel lullig voor Rutten die het lastig heeft in de Ruhrpott.
Middenmoter in de Bundesliga voor de club die graag hogerop wilde dan een 2e plaats. Wanneer je het afzet tegen de selecties van bijvoorbeeld, HSV, Bayern, Bremen heeft Rutten maar een vrij matige ploeg tot de beschikking. Maar Europees voetbal halen zit er met 5 punten achterstand nog zeker in.
Moeten ze om te beginnen morgen thuis wél winnen van de 1. FC Köln.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 6 maa 2009 01:53
|
|
Dat krijg je als je 8 miljoen uitgeeft aan Engelaar, hè. Dat is weggegooid geld. Daarnaast heeft Schalke inderdaad niet zo'n bijzondere ploeg. Ze moeten daar verjongen. Maar goed, dat gaat Rutten natuurlijk niet meer mee maken.
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Vr 6 maa 2009 10:26
|
|
Citaat: Dat krijg je als je 8 miljoen uitgeeft aan Engelaar, hè. Dat is weggegooid geld. Daarnaast heeft Schalke inderdaad niet zo'n bijzondere ploeg. Ze moeten daar verjongen. Maar goed, dat gaat Rutten natuurlijk niet meer mee maken.
Helemaal waar. Engelaar heeft één leuke wedstrijd gespeeld met Oranje en toen is hij helemaal de hemel ingesprezen. Ik vind het een trage voetballer, hij heeft alleen een goed balgevoel.
Maar ze gaan hem alleen met verlies verkopen. Gelukkig heeft Ajax hem toendertijd niet gekocht.
|
michiel23
Forum berichten: 400
|
Geplaatst: Vr 6 maa 2009 11:11
|
|
Heel jammer voor Rutten als die ontslagen zou worden. Want hij is wel zeker een hele goede trainer. Kijk wat die bij Twente heeft achtergelaten. Maar zoals hierboven al word aangegeven, Schalke bezit over niet zo hele geweldige ploeg.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Vr 6 maa 2009 12:14
|
|
Rutten is natuurlijk wel een lange termijn trainer. Ik zou het jammer vinden als hij zijn contract niet mag uitdienen, aangezien ik het vertrouwen heb. Ze hebben gewoon teveel rommel rondlopen (oude rommel) zoals een Westermann, Engelaar, Kuranyi en Krstajic. Ik ben ook geen voorstander van Kobiashvili, Asamoah en Vicente Sanchez dus hup, die bezem erdoor.
Manuel Neuer
Rafinha - Marcelo Bordon - Benedikt Howedes - Christian Pander
Halil Altintop - Ivan Rakitic - Levan Kenia - Jermaine Jones
Jefferson Farfan - Jeugdig talent
Deze ploeg wil ik wel eens zien spelen. Aan de oudere garde laten weten dat het zo niet kan en jonge jongens die gemotiveerd zijn (Howedes, Kenia, talent) de kans geven. Mocht je winnen, kun je het publiek nog een beetje achter je krijgen. Ruttens last hope, denk ik.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 6 maa 2009 12:40
|
|
Kobiashvili was vorig seizoen nog erg goed op het middenveld, maar lijkt nu over z'n top te zijn. Achterin kunnen ze ook nog het Peruaanse talent Zambrano de kans geven.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Vr 6 maa 2009 14:49
|
|
Klopt, die hebben ze ook nog. Ze moeten in ieder geval gaan verjongen, dat staat vast. Krstajic dumpen en een van die twee langs Bordon zetten.
|
Ché
|
Geplaatst: Za 7 maa 2009 16:54
|
|
Leven in de brouwerij in het Bundesliga gedeelte van AF.
Overigens weer een beetje 'lucht' voor Rutten na de benauwde overwinning op Köln.
HSV wordt in Gladbach af en toe aan alle kanten voorbij gelopen.
Leuke wedstrijd om te zien.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 9 maa 2009 00:28
|
|
Gewoon posten in dit soort zones, Ché. Ik probeer altijd goed op de hoogte te blijven van de grote competities en heb vaak m'n mening wel klaar staan. Zo zijn er nog wel een aantal AF'ers.
HSV heeft best een aardige ploeg, maar er is niet al te best ingekocht door Jol.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Ma 9 maa 2009 15:14
|
|
Ik weet nog steeds niet wat ik van HSV moet vinden. Soms vind ik ze aardig, dan weer een heel stuk minder. Vooral Alex Silva en (inmiddels verkochte) Thiago Neves kunnen mijn nog niet echt bekoren. Ook daarvoor zijn te hoge bedragen voor betaald. Verder steken er een paar natuurlijk bovenuit. Piotr Trochowski, Mladen Petric, Ivica Olic en Jonathan Pitroipa zijn de enigste die me echt kunnen bekoren. Verder hebben ze een matige keeper met Frank Rost en de aankopen als opvolgers van Thiago Neves, Nigel de Jong en Rafael van der Vaart (Thiago Neves was de opvolger, maar ook zijn opvolgers dus) kunnen mij absoluut nog niet bekoren en ik heb het gevoel dat er vooral veel breedtespelers zijn aangetrokken in plaats van kwaliteitsimpulsen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 9 maa 2009 18:24
|
|
Wordt Alex Silva nog steeds vaak als defensieve middenvelder opgesteld, Pablo?
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Ma 9 maa 2009 21:19
|
|
Te vaak. Daar hoort hij helemaal niet te spelen man. Hij is al traag en doet alles op fysieke kracht in mijn ogen. Zet hem dan lekker langs Mathijsen ofzo, geen verdedigende middenvelder. Pleur daar David Jarolim maar neer ofzo. Dit is geen doen voor HSV. Maargoed, Che zegt al dat ze voorbij worden gelopen. Rara waar
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 9 maa 2009 21:33
|
|
Alex Silva is vooral positioneel lang niet sterk genoeg om als verdedigende middenvelder te spelen.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Ma 9 maa 2009 21:36
|
|
En te statisch en traag, in mijn ogen. Als je dat dus bent, moet je positioneel sterk zijn. Dat is hij dus ook niet. Kortom, Alex Silva moet naar achter, of langs Martin Jol gaan zitten.
|
El Lute
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 03:54
|
|
Prachtig Bundesliga jaar weer.
Wat een spanning daar en wat ligt het allemaal bij elkaar. Heb zelf zwak voor Gladbach die prachtige overwinning gehaald hebben. Hoop dat ze het gaan redden. Verder appart verhaal dat Hoffenheim die nog steeds meedoen maar nu de eerste klapjes krijgen.
Hoop dat Hertha BSC de titel behaald.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 10:08
|
|
Hoffenheim is hun topscoorder kwijtgeraakt. Ibisevic liep voor z'n blessure bijna 1 op 1. Doodzonde, maar die gaan de titel niet redden.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 15:49
|
|
Nu komt het inderdaad aan op de overschatte Sanogo en de aardige Bah.
|
El Lute
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 16:49
|
|
Geloof ook niet dat Hoffenheim dat gaat doen. Je zult zien dat Bayern met de Meisterschaft er vandoor gaat.
|
Ché
|
Geplaatst: Wo 18 maa 2009 19:56
|
|
Citaat: Prachtig Bundesliga jaar weer.
Wat een spanning daar en wat ligt het allemaal bij elkaar.
Citaat: zult zien dat Bayern met de Meisterschaft er vandoor gaat.
Zo gaat het meestal in Duitsland.
De competitie is daar zelden saai, al eist Bayern dan meestal wel de titel op.
Hertha blijft ook verbazen.
Van Champions League deelnemer tot degradatiekandidaat en nu al enkele weken op kop in de BundesLiga.
Voor Gladbach ook een mooie overwinning bij de rivaal uit Köln.
Vrijdagavond een belangrijke thuiswedstrijd tegen Bochum. Tot zeven uur werken mag dus geen probleem zijn om de vrijkaarten te verzilveren.
|