Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 24 aug 2008 04:01
|
|
Van Bommel vandaag na 23 minuten rood tegen Borussia Dortmund. Wat een geweldige aanvoerder.
4 keer rood in ruim 1.5 jaar bij Bayern. Plus nog 2 keer bestraft vanachter de ´groene tafel´. En maar liefst 3 keer rood in de laatste 10 Bundesliga-wedstrijden.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 30 aug 2008 21:54
|
|
Citaat: HSV haalt opvolger van der Vaart uit Brazilië
30/08/2008 21:35
Hamburger SV heeft Thiago Neves los weten te weken bij Fluminense. De 23-jarige Braziliaan moet Rafael van der Vaart doen vergeten.
'Thiago Neves is een jonge speler die in Brazilië al opzien heeft gebaard', aldus technisch directeur Dietmar Beiersdorfer. 'Niet alleen nationaal, maar ook in de strijd om de Copa Libertadores. Met zijn creativiteit en productiviteit moet hij ons aanvalsspel een impuls geven.'
Neves signeert zondag na een medische keuring een contract dat hem tot medio 2013 in Hamburg houdt. 'Het was niet zozeer een financiële keuze, want Fluminense bood meer dan HSV', aldus de international. 'Maar ik was toe aan een uitdaging die ik in hamburg denkt te hebben gevonden.'
Met Neves heeft Hamburger een vierde opvallende naam binnengehaald. Trainer Martin Jol kon eerder Mladen Petric (Borussia Dortmund), Marcell Jansen (Bayern München) en Alex Silva (São Paulo) als versterkingen verwelkomen.
Vi.nl
|
ferrykoek
Forum berichten: 36
|
Geplaatst: Za 20 sep 2008 16:48
|
|
ik zit nu net live Bayern - Werder te kijken, maar jongens toch, wat gebeurt hier?
Werder staat met 0-5 voor tegen Bayern na slechts 65 minuten voetbal.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Za 20 sep 2008 17:14
|
|
Met een glansrol van onze eigenste prutser Rosenberg
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 20 sep 2008 20:40
|
|
Rosenberg is geen Suarez of Meijer, nee.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 12:48
|
|
Citaat: 'Klinsmann maakt Kapitän Van Bommel kopje kleiner'
26/09/2008 12:19
Bild weet het zeker: Klinsi macht seinen Kapitän klein. Jürgen Klinsmann gaat de strijd aan met Mark van Bommel, weet het sensatieblad. De aanvoerder van Bayern München zat woensdag op de bank tegen 1. FC Nurnberg in het toernooi om de DFB-Pokal. Eerder keek de Oranje-international al eens vanaf de bank toe tijdens het competitietreffen met 1. FC Köln.
Volgens Bild kan dat geen toeval zijn. Het zou niet alleen te maken hebben met Van Bommels optreden tegen Werder Bremen, toen hij grossierde in balverlies, maar vooral met zijn gebrekkige discipline op het veld. Op de tweede speeldag moest Bayern immers een uur lang met tien man spelen omdat de Limburgse middenvelder rood had gekregen.
Bild concludeert dan ook: 'Het is bitter voor Van Bommel. Klinsi wil hem blijkbaar afserveren.' En in datzelfde blad deelt Stefan Effenberg die mening: 'Als je als aanvoerder wisselspeler bent, dan is het verdammt schwer door je medespelers als leider te worden erkent. Je moet als speler weten dat de trainer honderd procent achter je staat.'
Klinsmann zegt dat hij rouleert met zijn spelers. 'Om te kunnen concurreren in de Bundesliga en de Champions League moet ik veel spelers rouleren. Niet op alle posities, maar zeker op enkele posities.' Zo had hij tegen Nürnberg in totaal vier spelers op de bank gezet, die vijf dagen eerder nog speelden tegen Werder Bremen: Van Bommel, Daniel Van Buyten, Christian Lell en Lukas Podolski.
'Onze selectie is erg goed. Aanval, middenveld, verdediging; alle posities zijn dubbelbezet. We hebben enkele spelers die een stap voorwaarts hebben gezet', vertelt Klinmann op de website van Bayern. En in Bild zegt Klinsi: 'Voor Mark betekent dat, dat hij concurrentie krijgt van Andi Ottl, die zeer goed traint.'
VI.nl
Gnegnegne
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 13:57
|
|
Citaat: 'Klinsmann maakt Kapitän Van Bommel kopje kleiner'
26/09/2008 12:19
Bild weet het zeker: Klinsi macht seinen Kapitän klein. Jürgen Klinsmann gaat de strijd aan met Mark van Bommel, weet het sensatieblad. De aanvoerder van Bayern München zat woensdag op de bank tegen 1. FC Nurnberg in het toernooi om de DFB-Pokal. Eerder keek de Oranje-international al eens vanaf de bank toe tijdens het competitietreffen met 1. FC Köln.
Volgens Bild kan dat geen toeval zijn. Het zou niet alleen te maken hebben met Van Bommels optreden tegen Werder Bremen, toen hij grossierde in balverlies, maar vooral met zijn gebrekkige discipline op het veld. Op de tweede speeldag moest Bayern immers een uur lang met tien man spelen omdat de Limburgse middenvelder rood had gekregen.
Bild concludeert dan ook: 'Het is bitter voor Van Bommel. Klinsi wil hem blijkbaar afserveren.' En in datzelfde blad deelt Stefan Effenberg die mening: 'Als je als aanvoerder wisselspeler bent, dan is het verdammt schwer door je medespelers als leider te worden erkent. Je moet als speler weten dat de trainer honderd procent achter je staat.'
Klinsmann zegt dat hij rouleert met zijn spelers. 'Om te kunnen concurreren in de Bundesliga en de Champions League moet ik veel spelers rouleren. Niet op alle posities, maar zeker op enkele posities.' Zo had hij tegen Nürnberg in totaal vier spelers op de bank gezet, die vijf dagen eerder nog speelden tegen Werder Bremen: Van Bommel, Daniel Van Buyten, Christian Lell en Lukas Podolski.
'Onze selectie is erg goed. Aanval, middenveld, verdediging; alle posities zijn dubbelbezet. We hebben enkele spelers die een stap voorwaarts hebben gezet', vertelt Klinmann op de website van Bayern. En in Bild zegt Klinsi: 'Voor Mark betekent dat, dat hij concurrentie krijgt van Andi Ottl, die zeer goed traint.'
VI.nl
Gnegnegne
Die speelt volgend jaar in Eindhoven
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 12:41
|
|
Citaat: Van Bommel is een Kapitän zonder basisplaats
Bron: Voetbal International
Jürgen Klinsmann begon het seizoen nog zo lovend over Mark van Bommel. 'Ik heb gezien hoe hij deze ploeg geleid heeft, hoeveel aanzien en respect hij bij alle spelers geniet', verklaarde de coach toen hij de Limburger tijdens de voorbereiding beloonde met de aanvoerdersband van Bayern München. De middenvelder mocht zich de eerste echte buitenlandse aanvoerder van de roemruchte club noemen. Maar inmiddels is Van Bommel de eerste Kapitän zonder basisplaats.
Van Bommel zelf weigerde tegenover de Duitse verslaggevers te reageren nadat hij afgelopen zaterdag in de thuiswedstrijd met VfL Bochum voor de tweede opeenvolgende keer op de bank was gezet door Klinsmann. Vorige dinsdag had Klinsi de 31-jarige middenvelder ook al negentig minuten op de bank laten toekijken tijdens het Champions League-duel met Olympique Lyon. 'Ik zeg niets. Nogmaals, ik zeg niets.'
In totaal heeft Klinsmann dit seizoen Van Bommel viermaal op de bank gezet. Aanvankelijk verklaarde de trainer dat hij een roulatiesysteem hanteert en dat vooral de spelers in de as geregeld rust krijgen. Maar die uitleg lijkt niet meer te gelden voor Van Bommel, aangezien de Oranje-international twee duels op rij op de bank heeft moeten plaatsnemen. Bovendien zat naast Van Bommel ook Andreas Ottl op de bank, uitgerekend de speler die hem eerder had vervangen in de basis.
Klinsmann kwam dan ook met een andere verklaring, Van Bommel zou moeite hebben met het nieuwe systeem waarin de nieuwe trainer Bayern de laatste weken laat spelen. De uitlatingen van de coach komen nogal vaag over, aangezien bijvoorbeeld Miroslav Klose het seizoen erg matig was begonnen, maar wel op een basisplaats mocht blijven rekenen.
Waarschijnlijk, zo concludeert dagblad Frankfurter Allgemeine, heeft Klinsmann nooit echt volledig vertrouwen gehad in Van Bommel. Dat zou dan ook verklaren waarom Bayern afgelopen zomer druk in de weer was Gennaro Gattuso weg te halen bij AC Milan. De Italiaanse balafpakker besloot echter niet in te gaan op de avances en bij te tekenen in Milaan.
Dat Van Bommel dan ook nog in de tweede competitiewedstrijd een geelrode kaart incasseerde en vervolgens tijdens de terugkeer na zijn schorsing heel wat minder agressief leek te spelen en duels uit de weg leek te gaan, was voldoende voor Klinsmann om zijn aanvoerder op de bank te zetten.
Van Bommel is echter niet het grootste probleem van Klinsmann. De voormalig Bundestrainer beleeft een beroerde competitiestart met Bayern. Na zeven duels staat Der Rekordmeister op de elfde plaats met negen punten. Zo slecht is de grootmacht uit Beieren niet meer begonnen sinds 31 jaar.
Na het teleurstellende 3-3 gelijkspel tegen Bochum, waarbij Bayern in de laatste tien minuten een 3-1 voorsprong uit handen gaf, eisten supporters al luidkeels het vertrek van de coach. Voorzitter Karl-Heinz Rummenigge wilde daar niets van weten. 'Wij hebben het totale vertrouwen.'
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 13:48
|
|
Lijkt wel beetje op ajax he. Meeste geld, zogenaamd de beste spelers, oud spits als coach en niks presteren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 13 okt 2008 12:51
|
|
Citaat: De Jong twee tot vier weken uitgeschakeld
Bron: ELF
Nigel de Jong is zeker twee tot vier weken uitgeschakeld. De middenvelder van HSV blesseerde zich in het duel van Oranje tegen IJsland na het zetten van een stevig blok.
Hoewel De Jong nog nader moet worden onderzocht, vermoedt hij zelf dat de binnenband van zijn linkerknie verrekt is. "Tijdens een bloktackle voelde ik gelijk dat het mis was. Die IJslander haalde vol door en voor mij was er geen weg meer terug. Ik heb nog wel geprobeerd om die pijn er uit te lopen, maar bij de eerste inspeelpass ging ik door de grond en heb ik om een wissel gevraagd."
De Jong is door zijn blessure bang zijn basisplaats kwijt te raken. "De een zijn dood is de ander zijn brood? Ja, zo gaat het wel in de voetballerij", aldus de Oranje-international tegenover De Telegraaf.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 17:17
|
|
Bayern verliest een 0-2 voorsprong tegen Mönchengladbach dankzij twee voormalige spelers van Heerenveen.
Leverkusen is koploper in Duitsland. Vidal doet het daar prima, heb ik het idee. Ook Renato Augusto en Henrique waren vandaag wederom basisspeler.
|
Scio
|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 17:49
|
|
Citaat: Bayern verliest een 0-2 voorsprong tegen Mönchengladbach dankzij twee voormalige spelers van Heerenveen.
Leverkusen is koploper in Duitsland. Vidal doet het daar prima, heb ik het idee. Ook Renato Augusto en Henrique waren vandaag wederom basisspeler.
De braziliaanse aanwinsten van HSV kunnen vooralsnog weinig indruk maken. Thiago Neves en Alex Silva hebben aardig wat aanpassingsproblemen heb ik van wat HSV-fans gehoord. Voornamelijk de laatste speelt ongelukkige wedstrijden.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 18:00
|
|
Ik zag Alex Silva laatst spelen tegen Hoffenheim en toen zag hij er niet al te best uit. Is sowieso wel een speler waar een en ander op aan te merken is. Volgens mij zijn ze beiden vooralsnog bankzitter ook.
Hebben die HSV-fans je verteld wat er precies misgaat, tot nu toe?
|
Scio
|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 18:32
|
|
Citaat: Ik zag Alex Silva laatst spelen tegen Hoffenheim en toen zag hij er niet al te best uit. Is sowieso wel een speler waar een en ander op aan te merken is. Volgens mij zijn ze beiden vooralsnog bankzitter ook.
Hebben die HSV-fans je verteld wat er precies misgaat, tot nu toe?
Geen speltechnische dingen in ieder geval. Gewoon aanpassingsproblemen. OPvallend is wel dat Jol Alex Silva naar het middenveld haalde voor de wedstrijd tegen Stuttgart en hij meteen een wereldwedstrijd speelde als defensieve middenvelder!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 13:48
|
|
Citaat: Rutten zet spelers terug naar amateurs
Bron: Sportweek
Peter Løvenkrands en Albert Streit zijn door Schalke 04-coach Fred Rutten teruggezet naar de amateurtak. Volgens Bild zorgen beide reserves voor een slechte sfeer.
‘We dulden alleen spelers die zich volledig op Schalke concentreren,’ expliceert Andreas Müller op de website van Schalke 04. Streit kwam dit seizoen tot slechts 123 minuten, van Løvenkrands maakte Rutten helemaal geen gebruik.
Schalke maakte bovendien bekend dat ze het contract met Gustavo Varela heeft ontbonden. De verbintenis van de dertigjarige Uruguayaan liep tot juni.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 17:49
|
|
Citaat: Hoeness verwacht snel akkoord met Timostsjoek
05/01/2009 10:59
Bayern München lijkt al bezig met de opvolging van Mark van Bommel. Bayern-directeur Uli Hoeness verwacht nog deze maand Anatoli Timostsjoek vast te leggen.
'Timostsjoek zal zich naar alle waarschijnlijkheid nog voor het einde van de maand bij ons melden', zegt Hoeness in Bild. 'Hij wil dolgraag naar Bayern, maar ook dat zijn eisen worden gerespecteerd. Dat standpunt hanteren wij als club echter ook. Ik ga er echter van uit dat de handtekeningen snel zullen worden gezet.'
Met de transfer van de 29-jarige middenvelder van Zenit Sint-Petersburg is naar verluidt vijftien miljoen euro gemoeid. De 78-voudig Oekraïens international speelde sinds 2007 voor Zenit, daarvoor kwam hij tien seizoenen uit voor Shakhtar Donetsk.
Van Bommel heeft een aanbieding gekregen om zijn aflopende contract met een jaar te verlengen. 'Ik zou graag blijven, maar één jaar is niet veel voor iemand die binnenkort 32 jaar wordt. Vanuit dat oogpunt ben ik ontevreden.'
'Mijn ideeën zien er iets anders uit', vervolgt Van Bommel. 'Ik heb bedenktijd gevraagd tot eind januari en daar wil ik ook gebruik van maken. Ik neig naar iets, maar wil dat niet nu al prijsgeven.'
VI.nl
Goede aankoop van Bayern. Vind Timostsjoek een betere speler dan Lothar.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 19:12
|
|
Het zou leuk zijn, en goed voor de competitie om Van Bommel terug te halen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 19:17
|
|
Welke competitie? Voor de Nederlandse? Ik mag hopen van niet, zeg. Je wilt Psv toch niet sterker zien?
|
Nr.10
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 19:25
|
|
Citaat: Welke competitie? Voor de Nederlandse? Ik mag hopen van niet, zeg. Je wilt Psv toch niet sterker zien?
De Nederlandse competitie en bij Psv ja. Voor de neutrale voetbalfans zou het leuk zijn, en ik verwacht niet dat Psv in eens reuzen stappen gaan maken met Van Bommel.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 19:31
|
|
Ik wel. Is toch een leidersfiguur voor die Psv-ers, een verlengstuk voor Stevens en een stabiliserende factor.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 19:45
|
|
Citaat: Ik wel. Is toch een leidersfiguur voor die Psv-ers, een verlengstuk voor Stevens en een stabiliserende factor.
Je bedoelt dat de PSV'ers nu wat meer stabiliteit krijgt, en beter gaat voetballen. Meer concurrentie voor AJAX, dus! (Of dan júíst concurrentie, aangezien die er nog niet was .. [size=75">4-1[/size"> )
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 19:58
|
|
Precies, r.ein. Dat moeten we niet hebben. Ik wil een totale ineenstorting van Psv. Ze hebben al genoeg gedomineerd met hun slaapverwekkend voetbal, Chelsea-connectie, Lemic en die kul met die Eindhovense gemoedelijkheid.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 20:13
|
|
Citaat: Ik wel. Is toch een leidersfiguur voor die Psv-ers, een verlengstuk voor Stevens en een stabiliserende factor.
Ja dat is ook zo, maar Psv heeft volgens niet de financiele middelen om het weer zoveel jaren goed te doen, ik vind het gewoon een hele matige selectie. Psv kan een type van bommel heel goed gebruiken. Plus dat ze al die goede connecties zijn kwijt geraakt. Voorheen kon psv alle klappen opvangen met nieuwe aankopen, nu zal dat moeilijker gaan.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 15:34
|
|
Van Bommel is niet onder de indruk:
Citaat: Van Bommel vreest komst Timostsjoek niet
DUBAI - Mark van Bommel is niet onder de indruk van de mogelijke komst van de Russische middenvelder Anatoli Timostsjoek naar Bayern München.
''Van mij mag hij komen, maar dan zit hij straks wel op de bank. Daar zorg ik voor'', meldde de Oranje-international in Dubai waar Bayern een trainingskamp heeft belegd.
Bayern München is zeer geïnteresseerd in de 29-jarige Russische middenvelder van Zenit Sint-Petersburg. Timostsjoek moet naar schatting 14 miljoen euro kosten. Van Bommel heeft een aanbieding op zak om zijn aflopende contract met één jaar te verlengen.
Nu.nl
Goh, in wie zou Bayern het meer zien zitten?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 12:48
|
|
Citaat: Hoeness vindt AC Milan een soort Hollywood-film
07/01/2009 18:41
Uli Hoeness vindt de transfer van David Beckham naar AC Milan één grote show. Volgens de Bayern München-manager heeft de verhuur van de middenvelder weinig met voetbal te maken.
'Het verschil tussen Bayern München en AC Milan is dat wij voetbal spelen en zij een Hollywood-film draaien', aldus Hoeness. 'Nu moeten ze nog Steven Spielberg in huis halen.'
Beckham wordt drie maanden gehuurd van Los Angeles Galaxy. De middenvelder kan zo zijn conditie op peil houden en in beeld blijven bij de Engelse bondscoach, Fabio Capello. Bayern kent een soortgelijk verhaal met de huur van Beckham's ploeggenoot Landon Donovan.
Hoeness wil niet met Milan ruilen. 'Gelukkig hoef ik geen hotelsuites te zoeken voor mevrouw Beckham. Waarom doet Milan zoiets?' Opvallend is dat juist Hoeness deze uitspraken doet. Zijn club Bayern München staat in Duitsland bekend als 'FC Hollywood', vanwege de vele sterren en schandalen bij de club.
VI.nl
Hoeness denkt dat Donovan beter is dan Beckham.
|