Auteur
|
Bericht
|
Bart
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 31 jan 2009 11:10
|
|
Straks begint het W.K veldrijden in Hoogerheide met vandaag de Junioren en de beloftes en morgen de Vrouwen en de Heren.Gelukkig moet Ajax vanavond anders had ik de wedstrijd van Ajax moeten missen want het W.K gaat voor het voetbal.
Zijn er nog mensen die het W.K gaan volgen?
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 31 jan 2009 11:25
|
|
Citaat: Straks begint het W.K veldrijden in Hoogerheide met vandaag de Junioren en de beloftes en morgen de Vrouwen en de Heren.Gelukkig moet Ajax vanavond anders had ik de wedstrijd van Ajax moeten missen want het W.K gaat voor het voetbal.
Zijn er nog mensen die het W.K gaan volgen?
Oh ja zeer zeker Bart, ik ben een een fanatieke fan.. Het is dat ik morgen moet werken.. Maar radio 1 staat dan aan
Ik ga proberen in april naar de Ronde te gaan (is niet zo ver vanuit IJzendijke..
Doelstelling dit jaar: - Op de muur naar boven rijden, (blijvend op de fiets)
|
Bart
|
Geplaatst: Za 31 jan 2009 11:31
|
|
Mooi, dat er nog iemand het wielrennen volgt.Voor de ronde wil ik zoveel mogelijk op tv zien omdat je daar het beste kan volgen.Ik ga waarschijnlijk de week voor de ronde naar de E-3 prijs kijken om toch wat sfeer mee te krijgen.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Za 31 jan 2009 11:41
|
|
Ik neem de ronde wel op ofzo . Ik wil gewoon eens de sfeer daar proeven..
|
Bart
|
Geplaatst: Vr 6 feb 2009 15:59
|
|
Afgelopen weekend is het europese wielerseizoen weer begonnen.Wat kijk ik alweer weer uit naar het belgisch openingsweekend met Omloop het Volk en KBK.Daarna zullen de wedstrijden elkaar snel opvolgen met als hoogepunt voor mijn Milaan-San Remo.
|
Bart
|
Geplaatst: Ma 16 feb 2009 17:38
|
|
Citaat: Theo Bos wint bij debuut op de weg
Door JEROEN SCHMALE
FARO - Aan het toch al wonderlijke jongensboekenbestaan van Theo Bos werd in het zuidelijkste puntje van Portugal een bijzonder hoofdstuk toegevoegd.
De topper uit het baanwielrennen, die is overgestapt naar de weg, schreef gisteren zijn eerste wegkoers sinds jaren op zijn naam: de Troféu RTP, een kleine wedstrijd die eindigde in Faro.
In de massasprint had de vijfvoudig wereldkampioen op de piste uit Nederland een grote voorsprong op ploeggenoot en nummer twee Michael van Stayen.
,,Het voelt net alsof ik weer bij de junioren rij,’’ zegt Bos (25), die dit seizoen bij de opleidingsploeg van Rabobank bekijkt of hij ook op de weg succesvol kan zijn.
,,In die categorie reed ik veel wegwedstrijden, en won ik er ook een aantal. De Omloop van de Veluwe, zulke wedstrijden. Dus ik ga gewoon door waar ik bij de junioren ben gestopt.’’
Theo Bos en zijn ploegleider Nico Verhoeven konden gistermiddag niet vaak genoeg benadrukken dat het deelnemersveld van de Troféu RTP onvergelijkbaar is met het niveau van de renners in de Ronde van Algarve, die woensdag van start gaat.
Op het continentale team van Rabobank na reden gisteren vrijwel alleen Portugese wielrenners mee. In de Ronde van Algarve staan zo’n beetje alle grote internationale ploegen aan het vertrek.
Met die rittenkoers zou Bos eigenlijk zijn profcampagne op de weg beginnen. De deelname aan de Troféu RTP werd door Bos en Verhoeven, die met hun ploeg al tien dagen op trainingskamp zijn in Portugal, bewust stilgehouden.
Verhoeven: ,,Deze wedstrijd reden we vroeger altijd, maar de laatste jaren mocht dat niet meer vanwege bepaalde UCI-regels. Pas een paar dagen geleden hoorde ik dat we nu weer welkom waren.
,,Die mogelijkheid wilde ik niet laten glippen. Voor mijn renners, ook voor Theo, is het goed dat ze een koers in het peloton hebben gereden voordat woensdag het echte werk begint.’’
Bos: ,,We hebben er verder ook geen ruchtbaarheid aan gegeven, nee. Moest ik de afgelopen dagen dan iedereen gaan bellen om te vertellen dat ik niet woensdag, maar in deze koers zou beginnen?
,,Eerlijk gezegd vind ik het ook wel lekker dat bijna niemand hiervan wist. Laat mij maar even in de luwte.’’
Verhoeven, grinnikend: ,,Er zullen zelfs mensen bij de ploeg zijn die niet wisten dat Theo nu al debuteerde.’’
Grote verbazing over zijn zege was nauwelijks te bespeuren bij Bos zelf en zijn ploegleider. ,,Nou ja, ik geef toe dat het een bijzonder verhaal is,’’ lacht Bos, ,,maar ik voel me ook echt goed. Ik train hard, alles voelt oké. Maar om dan direct de eerste wedstrijd te winnen, dat is wel speciaal.’’
,,Omdat ik het hele proces van nabij meemaak, verbaast dit mij niet,’’ vult Verhoeven aan. ,,Niet in zo’n kleinere wedstrijd. Mocht hij een rit in de Ronde van Algarve winnen, dan zeg ik: Wow!’’
Sportwereld.nl
Echt netjes van Bos om nu al zo sterk te rijden.Bos heeft deze winter al veel progresie gemaakt.Ik had het zelf niet verwacht dat die er al zo snel bij zal zijn.Want om van het baansprinter naar het wgwielrennen te komen is echt een grote stap.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 23 feb 2009 13:43
|
|
Citaat: Boogerd toch niet in CPC-loop
Bron: Nu.nl
Michael Boogerd doet toch niet mee aan de City-Pier-City-loop op 14 maart in Den Haag. De voormalig wielrenner, die tegenwoordig veel hardloopt, zei in januari bij het Haags Sportgala dat hij overwoog mee te doen.
"De CPC is te kort dag. Ik wil me beter kunnen voorbereiden", zei Boogerd zondag tegen het Algemeen Dagblad.
"Of ik volgend jaar wél de CPC ga doen?", vervolgde Boogerd. "Ik zie wel, het is een beetje hoe mijn pet dan staat. Ik loop inderdaad wel, maar ben niet specifiek aan het trainen voor een evenement."
|
Bart
|
Geplaatst: Do 26 feb 2009 19:11
|
|
Citaat: Van Vliet nieuwe wielerbondscoach
NIEUWEGEIN - Leo van Vliet is de nieuwe bondscoach van de Nederlandse wielerprofs op de weg. Van Vliet volgt Egon van Kessel op, van wie het contract niet werd verlengd.
afbeelding vergroten Leo van Vliet. FOTO TIM DE WAELE
De 53-jarige Van Vliet is voormalig profrenner. De Westlander won in 1979 een etappe in de Ronde van Frankrijk en zegevierde in 1983 in de voorjaarsklassieker Gent-Wevelgem. Hij fungeerde de laatste jaren als wedstrijdleider van de Amstel Gold Race.
Ook in drie andere categorieën benoemde de KNWU nieuwe mensen. Het gaat om Thorwald Veneberg (weg junioren/beloften), Jan Weevers (mountainbike) en Eelke van der Wal (aangepast wielrennen). Een baancoach is nog niet gevonden.
De benoemingen maken deel uit van het Topsportbeleidsplan 2009-2012 dat de KNWU donderdag presenteerde. Daarin staat professionalisering voorop. De bond kiest voor kwaliteit in plaats van kwantiteit, legde sporttechnisch directeur Gerrit Middag uit. ,,We willen met name in de olympische disciplines structureel tot de top acht van de wereld behoren. Daarvoor gaan we meer met kleine onafhankelijke selecties dagelijks trainen. We heben nu al een trainingscentrum op Papendal, in de toekomst willen we ook zoiets opzetten in Zuid-Frankrijk, waar nu de fietscrossers al veel trainen,’’ aldus Middag.
Van Vliets werkzaamheden omvatten niet meer dan zo’n drie weken per jaar, maar de oud-renner wordt gezien als een boegbeeld. ,,Leo weet hoe de hazen lopen en heeft een enorme ambitie, daarbij is hij een onafhankelijk denker,’’ zei KNWU-voorzitter Marcel Wintels. Van Vliet zelf sprak van een uitdaging: ,,Ik moet af en toe nieuwe dingen doen. We gaan er een mooi verhaal van maken.’’
ANP
|
Riejuh
|
Geplaatst: Za 28 feb 2009 14:55
|
|
Heerlijk, het seizoen is weer officeel begonnen met
Omloop het Volk [size=59">nieuwsblad klinkt niet [/size">.
Heerlijk hoe de Rabobank nu rijdt op het moment
Tjallingi voorop en de rest van de groep controleerd in het peloton.
update:
Tjallingi uit koers vanwege het oversteken van een spoorwegovergang.
Nu 4 man van de Rabo op kop van het peloton de koers hard aan het maken.. Schitterend
update 15.52:
Geweldig dit: Langeveld op kop en de rest van onze oranje mannen heeft gewoon de regie in het peloton
|
Riejuh
|
Geplaatst: Za 28 feb 2009 16:23
|
|
Hushovd wint...
Rabobank heeft de controle van de koers maar kan het niet afmaken..
|
Bart
|
Geplaatst: Za 28 feb 2009 18:40
|
|
Schitterende wedstrijd met een verdiende overwinning voor Cervelo die met Rabbank het sterkste blok was.Ook de tactiek van Rabobank was om op de overwinning te spelen met de ploeg.Als je met Haussler naar de streep rijd ben je in 9 van de 10 geklopt dus probeer je vanuit de achtergrond druk te zetten op Haussler die dan meer kopwerk moet doen.Op een gegeven moment zit Rabobank in een luxepositie waarin de achtervolgers Gilbert, Amerison en Nuyens op acht seconden komen en je ziet dat ze het niet dicht krijgen dan had Nuyens het moeten proberen op de sprong te maken, maar bleef rustig in het wiel zitten.
|
r-style
Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Zo 1 maa 2009 12:47
|
|
Wat is er nu eigenlijk precies zo leuk aan een koers? Alleen berg etappes en de finish is leuk om te kijken. Voor de rest is het een paar uur achter elkaar aan fietsen en naar de kont van de man voor je kijken. Ik weet betere manieren om dat dag door te brengen
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 1 maa 2009 13:30
|
|
Citaat: Wat is er nu eigenlijk precies zo leuk aan een koers? Alleen berg etappes en de finish is leuk om te kijken. Voor de rest is het een paar uur achter elkaar aan fietsen en naar de kont van de man voor je kijken. Ik weet betere manieren om dat dag door te brengen Je kunt het zelfde over het voetbal zeggen 90 minuten achter een bal aan lopen.
Is moeilijk uit te leggen wat je in wielrennen mooi vind.Ik zal proberen wat ik mooi vind aan de koers.De tactiek van de ploeg veranderd steeds je moet steeds reageren op een ander die wat doet.De verschillende soorten van de koersen waar steeds anderen mannen aan te pas komen.
|
Mujahedine
Forum berichten: 20
|
Geplaatst: Zo 1 maa 2009 16:48
|
|
Zeer mooie finale alweer. Rabobank weer net naast de prijzen gegrepen. Chavanel verdient hier alle credits. Ik had eerlijk gezegd mijn twijfels bij de tranfer van Chavanel naar Quickstep. Ik vreesde dat hij niet twee keer zo'n voorjaar zou kunnen rijden, maar hij is echt indrukwekkend sterk aan het jaar begonnen. Als hij deze vorm kan aanhouden gaat Quickstep echt met een superblok naar het tweeluik RvV - P-R. Ook Rabobank heeft weer veel fraais laten zien, net als Cervelo. Als elke koers dit seizoen wordt als de twee eersten, dan ga ik dit jaar niet veel zon zien...
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 1 maa 2009 16:59
|
|
Citaat: Zeer mooie finale alweer. Rabobank weer net naast de prijzen gegrepen. Chavanel verdient hier alle credits. Ik had eerlijk gezegd mijn twijfels bij de tranfer van Chavanel naar Quickstep. Ik vreesde dat hij niet twee keer zo'n voorjaar zou kunnen rijden, maar hij is echt indrukwekkend sterk aan het jaar begonnen. Als hij deze vorm kan aanhouden gaat Quickstep echt met een superblok naar het tweeluik RvV - P-R. Ook Rabobank heeft weer veel fraais laten zien, net als Cervelo. Als elke koers dit seizoen wordt als de twee eersten, dan ga ik dit jaar niet veel zon zien...
Leuk je hier weer te zien Mujahedine.
Inderdaad een hele sterke Chavanel, al had ik hem liever voor eigen kans zien rijden door bij Cofidis te blijven.In de tour zal die wel zijn eigen ding mogen doen door bijvoorbeeld voor de bolletjestrui.
Rabobank die mooi aanvallend koerst wat natuurlijk mooi is wat de voorgaande jaren niet zo was, alleen missen ze een afmaker dus zal het moeilijk worden om koersen te winnen en hebben ze nog de pech dat Freire geblesseerd is.Ook in Spanje blijven ze het goed met een tweede plaats voor Brown.
Silence-Lotto valt dit openingsweekend wel erg tegen met vandaag hadden ze geen man in de kopgroep van 29.Ik verwacht dat de ploeg veel kritiek gaat krijgen in de Belgische pers en kijken hoe ze daarmee om gaan.
Deze jongen kijkt erg uit naar het klassieke seizoen.Wat een prachtige sport is het toch
|
Riejuh
|
Geplaatst: Zo 1 maa 2009 17:13
|
|
De nieuwe stijl van de rabobank bevalt me wel een beetje. Doet me denken aan Erik Dekker zijn eigen stijl (3 ettapes in de tour, paris-tours, amstel gold race).
De rabobank mist eigenlijk iemand die het in een sprint in zulke ettapes kan beslissen. Hierdoor wordt je ook verplicht aanvallend te koersen.
Het kan dan nog leuk worden in de wedstrijden waar een scherprechter vlak voor de finish ligt. Dan heb je die "afmakers" minder nodig.
Deze jongen kijkt ook uit naar het klassieke seizoen hoor.
Hopelijk ga ik naar de Ronde van Vlaanderen toe...
Ik hoop op een seizoen zonder [size=59">doping[/size">. echter zal dit wel niet.
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 1 maa 2009 22:05
|
|
Voor mijn het hoogtepunt van het weekend http://www.youtube.com/watch?v=JA5cwM3t ... re=related
|
Bart
|
Geplaatst: Di 10 maa 2009 22:19
|
|
Citaat: havanel is Rabobank te snel af
VICHY - Sylvain Chavanel heeft dinsdag de derde etappe in Parijs-Nice gewonnen. De Franse wielrenner was in de 178 kilometer lange etappe van Orval naar Vichy de snelste van een kopgroep van zeven man.
Onder anderen Juan Antonio Flecha, Sébastian Langeveld en Juan Manuel Garate van Rabobank reden vooraan mee. Flecha kwam als tweede over de streep, Langeveld als derde.
Chavanel nam door zijn zege in het algemeen klassement de leiding over van de Spanjaard Alberto Contador. Garate is tweede op 33 seconden, voor Flecha (36 seconden).
Griep Posthuma
Joost Posthuma verscheen wegens griep niet meer aan de start. Hij had last van hoofd- en spierpijn. Posthuma stond op de zesde plaats in het algemeen klassement. Ook Langeveld was niet helemaal fit. Ondanks een pijnlijke rug deed hij wel mee.
Al vroeg in de etappe reden vijf renners weg. De groep, met daarin ook de Nederlander Tom Veelers (Skil-Simano), werd op ruim dertig kilometer van de finish ingerekend.
Sportwereld.nl
Het was een prachtige finale. In geweldig hondeweer dan ook nog. De Rabo's begonnen er aan op 40 km van de meet en daarna is het geen seconde meer stilgevallen.
Verbijsterend hoe de Astana's hier werden weggereden er zat er geen enkel bij Contador in de groep en die moest op zijn dooie eentje van groep naar groep rijden in een hellend stuk.
Al maakt Chavanel op mijn wel een erg sterke indruk al denk ik niet dat die sterk genoeg is om de leiderstrui te houden, maar ondanks dat echt een schitterend renner.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 25 maa 2009 23:26
|
|
Citaat: Armstrong geopereerd aan viervoudige breuk
Lance Armstrong is woensdag in Los Angeles geopereerd. Chirurg Doug Elenz was bijna drie uur bezig met de 37-jarige Amerikaanse wielrenner, die maandag in de ronde van Castilië en Leon zijn sleutelbeen brak.
Elenz had een stalen plaat en twaalf schroeven nodig om het bot, dat in vier stukken was gebroken, te stabiliseren.
De zevenvoudig winnaar van de Tour de France moet ongeveer een week rust houden en mag dan weer voorzichtig beginnen met trainen.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Do 26 maa 2009 08:36
|
|
Gisteren een prachtige wedstrijd gezien, dwars door vlaanderen. De robo's kwamen er dan iig niet aan te pas maar Van Impe gun ik het wel, nadat precies een jaar geleden zijn kindje was overleden. Die man heeft ook zoveel blessures gehad! Al heb ik ook een bewondering voor Haussler hoor! Jeemig, wat kan die man fietsen!!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 16:31
|
|
Citaat: Armstrong fietst alweer
Wielrenner Lance Armstrong is drie dagen na de operatie aan zijn gebroken sleutelbeen alweer in training gegaan.
De Amerikaan fietste een half uur op de rollenbank, liet hij zondag weten.
De zevenvoudig winnaar van de Ronde van Frankrijk kwam vorige week zwaar ten val in de Ronde van Castilië en Leon. Hij brak zijn rechtersleutelbeen en vloog voor een chirurgische ingreep naar Los Angeles. Daar zijn twaalf schroeven in het bot gezet.
|
Gruijt
Forum berichten: 141
|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 16:54
|
|
Die doet in de Tour wel mee dus. Mooi zo!
Ben alleen benieuwd wat ie nog kan. Ik denk toch dat Contador zal winnen. Mocht Armstrong echter een betere individuele tijdrit rijden in de 4e etappe of zo dan ben ik wel benieuwd wie de kopman is.
Astana heeft wel een wereldploeg trouwens. Die kunnen, mits ze blijven samenwerken, het hele podium vullen in Parijs.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Zo 5 apr 2009 16:04
|
|
Wat een wedstrijd.... Erg mooie Ronde vandaag.. Prachtig weer en een verdiende winnaar... Wat reed Stijn Devolder goed, heeft natuurlijk ook weer een fantastische meesterknecht in Tom Boonen (cocaine Tom, even dit nummerke erbij http://www.youtube.com/watch?v=y8NCHOk4L5Y)..
Ik had geen rabobank verwacht in deze koers, ze missen een goede afmaker.. Voor de Rabo komen de koersen nog wel hopelijk...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 9 apr 2009 20:43
|
|
Citaat: 'Armstrong overtrad dopingregels'
Lance Armstrong heeft de dopingregels overtreden en kan daarvoor gestraft worden. Dat heeft de Franse antidopingautoriteit AFLD bekendgemaakt.
Armstrong heeft zich volgens de Fransen op 17 maart niet aan de verplichting gehouden 'onder de directe en constante supervisie' van de tester te blijven.
De AFLD had begin deze week al een rapport over het incident aan de Internationale Wielerunie UCI en het Wereldantidopingagentschap gestuurd.
De uitlatingen van de AFLD komen overeen met die van Armstrong. De Texaan reageerde gisteren op berichten dat hij zich misdragen zou hebben tijdens een dopingcontrole.
Verklaring Armstrong
Volgens de zevenvoudig tourwinnaar was hij, met toestemming van de dopingcontroleur die hem kwam testen, gaan douchen terwijl zijn assistenten uitzochten of de AFLD de Amerikaan mocht controleren. De onaangekondigde controle vond plaats toen Armstrong in Frankrijk aan het trainen was.
De AFLD liet zich niet uit over wat de mogelijke straffen voor het vergrijp waren, maar stelde wel dat tests op het bij de controle verzamelde bloed, de urine en het haar van de wielrenner negatief waren. Armstrong is van plan dit jaar de Tour de France te rijden.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 10 apr 2009 11:49
|
|
vandaag 5e etappe in de ronde van Baskenland. Geesink doet het prima met een 6e klassering, 33sec achter Contador! Dat kan nog wel is wat worden in de tijdrit! Geesink kon ook goed mee in de koningenenrit afgelopen woensdag. Wat mij opviel was dat Contador, ondaks zijn demarage en winst niet echt een gat kon slaan! Hij staat nu 8 seconden voor op Evans, en dat gaat Evans in de tijdrit makelijk goed maken! Ik denk niet dat Contador dit gaat winnen!
|