Auteur
|
Bericht
|
Bart
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 27 jul 2008 19:30
|
|
Citaat: Mooi dat Sastre gewonnen heeft.Evans is aan zijn eigen druk ten onder gegaan.Ook goed dat Menchov niet op het podium staat.Nu zullen volgend jaar Dekker en Gesink meer voor eigen kansen mogen gaan.
Hoop het, hoop ook dat Menchov alsnog moet vertrekken. Heeft toch wel gefaald op bepaalde momenten wat negatieve uitwerking had op de ploeg.
Tegenvallende Tour met mooi dat die Saestre gewonnen heeft, niet meer dan verdiend.Je moet Menchov niet afschrijven.Maar je kan Dekker en Gesink een vrij rol geven in de bergen net zoals het CSC-blok dat heeft gedaan.
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Zo 27 jul 2008 22:11
|
|
Maar belg Gertje haalde wel de sprint....
|
Bart
|
Geplaatst: Ma 28 jul 2008 09:17
|
|
'Dekker weg bij wielerploeg Rabobank'
Uitgegeven: 28 juli 2008 06:32
Laatst gewijzigd: 28 juli 2008 06:32
AMSTERDAM - De vondst van variabele bloedwaarden en een wederzijds gebrek aan vertrouwen. Dat zouden de redenen zijn waarom de wegen van Thomas Dekker en de Rabo wielerploeg uit elkaar gaan.
Dat meldt de Volkskrant maandagochtend. De 23-jarige renner zag de Tour aan zijn neus voorbij gaan en zegde zelf af voor de Olympische Spelen.
Volgens de krant onderhandelen de advocaten van beide partijen momenteel over de beëindiging van het contract. De renner staat tot medio 2010 op de loonlijst.
www.nu.nl
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Ma 28 jul 2008 15:13
|
|
Citaat: Je moet Menchov niet afschrijven.Maar je kan Dekker en Gesink een vrij rol geven in de bergen net zoals het CSC-blok dat heeft gedaan.
Schrijf hem niet af maar van mij mag die naar een andere ploeg. Hij komt net dat killer instinkt te kort wat een Saestre dus wel heeft.
En Dekker, misschien gaat nu wel naar buiten komen waarom die niet mee mocht in de Tour.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 28 jul 2008 23:46
|
|
Ik weet zeker dat hij doping heeft gebruikt. Hij zat toch ook bij die Italiaanse dokter? En je laat Dekker echt niet thuis omdat hij niet in vorm is.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 29 jul 2008 09:49
|
|
Citaat: Ik weet zeker dat hij doping heeft gebruikt. Hij zat toch ook bij die Italiaanse dokter? En je laat Dekker echt niet thuis omdat hij niet in vorm is.
Pff van dit soort reacties word ik zo moe, ga lekker bij Equipe werken ofzo. We leven gelukkig in een land dat iemands schuld aangetoond moet worden, is dat niet het geval dan is iemand onschuldig. Al die onzinnige en dubieuze insinuaties zorgen er juist voor dat men de wielersport als een crimineel circuit blijft zien.
|
TvP
|
Geplaatst: Di 29 jul 2008 15:01
|
|
Geef me dan één goede reden waarom Dekker niet naar de Spelen mag, niet naar de Tour mocht en uit de ronde van Zwitserland werd gehaald?
En in het peleton zitten nog genoeg dopingzondaars, kijk alleen maar naar de afgelopen Tour.
Laat ik het dan zo zeggen, het zou mij niks verbazen als Dekker wegens doping niet naar de Spelen mag en zijn contract wordt ontbonden.
|
Bart
|
Geplaatst: Di 29 jul 2008 17:07
|
|
Citaat: Geef me dan één goede reden waarom Dekker niet naar de Spelen mag, niet naar de Tour mocht en uit de ronde van Zwitserland werd gehaald?
En in het peleton zitten nog genoeg dopingzondaars, kijk alleen maar naar de afgelopen Tour.
Laat ik het dan zo zeggen, het zou mij niks verbazen als Dekker wegens doping niet naar de Spelen mag en zijn contract wordt ontbonden. Als Dekker doping heeft gepakt zou die nergens meer starten.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 29 jul 2008 18:23
|
|
Uhm, de reden was dat Dekker uit vorm was. Dat viel toch wel te zien he(tenminste wanneer je de wielerwedstrijden een beetje volgt. De OS- weg-wedstrijd is zwaar voor een renner uit vorm(daarom geen OS). Ik hoop zelf dat hij naar de vuelta gaaat en daar positief verrast samen met Gesink.
Verder hoop ik ook dat thomas blijft bij rabo want het is samen met Robert, Lars en Bouke 1 vd grootste talenten die we hebben momenteel.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 30 jul 2008 12:56
|
|
Citaat: Geef me dan één goede reden waarom Dekker niet naar de Spelen mag, niet naar de Tour mocht en uit de ronde van Zwitserland werd gehaald?
Laat ik het dan zo zeggen, het zou mij niks verbazen als Dekker wegens doping niet naar de Spelen mag en zijn contract wordt ontbonden.
Kijk dat hij de schijn tegen heeft ivm het perscommunique van de Rabo mbt zijn bloedwaarden oke, maar als iemand zegt 'ik weet het zeker' dan houdt dat dus in dat jij meer weet dan wij weten....... Dat er doping gebruikt wordt in het peloton daar ben ik ook van overtuigd; overal waar geld, roem en prestige in het spel zijn daar komt het slechte naar boven in de mens. De een kan het onderdrukken en de ander niet, er zal dan ook nog gerust doping gepakt worden door een x-aantal wielrenners. Maar zolang iemand niet betrapt is, is iemand onschuldig. Jij verklaart iets als waarheid obv van een vooroordeel en daar hou ik gewoon niet zo van.
Denk je overigens echt dat ALS Rabobank wist dat Dekker doping zou gebruiken dat hij:
a) nog onder contract zou staan bij Rabo;
b) uberhaupt mocht starten in een koers (Sachsen Tour).
Ik denk het niet namelijk. Bovendien, zouden CSC, Garmin, Astana, Columbia etc een renner willen hebben met een dikke dopingstempel op zijn hoofd? Ook NEE!
Wel zal Dekkertje om moeten gaan met de zoeklichten die nu op hem gericht zullen staan door deze hele issue. Is het een verkeerde meting? Lag het aan zijn gezondheid? Heeft hij doping gepakt? De tijd zal het leren.............
|
Bart
|
Geplaatst: Di 5 aug 2008 23:28
|
|
Citaat: Sella nieuwste dopingzondaar
Rome, 5 aug. De dopinggevallen blijven zich aaneenrijgen. De Italiaanse wielrenner Emanuele Sella is de nieuwste zondaar. Vandaag maakte de nationale wielerbond bekend dat de 27-jarige coureur van CSF Group Navigare bij een controle van de UCI buiten de competitie om is betrapt op het gebruik van epo.Het gaat volgens het Italiaanse persbureau ANSA om dezelfde variant (CERA) als waarop de Italiaan Riccardo Ricco tijdens de Ronde van Frankrijk werd betrapt. De test zou 23 juli zijn uitgevoerd. Sella, die in de Ronde van Italië drie bergetappes en de bergtrui won, toonde zich tegen ANSA met stomheid geslagen. „Ik weet nergens van. Niemand heeft mij iets verteld. En het is ook allemaal niet waar.” De kleine Italiaanse klimmer doet niet mee aan de olympische wegwedstrijd in Peking.
Sella imponeerde in de Giro door in de zware bergritten na solo's te zegevieren. Zijn bescheiden ploeg presteerde sterk in de Giro, hetgeen al zorgde voor verdenkingen. Het team met de Continentalstatus (tweede divisie) had in het eindklassement behalve Sella (zesde) nog twee renners in de top: Fortunato Baliani (zevende) en Domenico Pozzovivo (twaalfde). Sella is dit jaar de tweede coureur van CSF die positief test, de Argentijn Ariel Maximiliano Richeze werd in april betrapt op het spierversterkende hormoon stanozolol.
Opmerkelijk was de reactie die Sella vorige maand aan ANSA gaf toen hij hoorde van de positieve dopingtest van Ricco in de Tour. Sella noemde dat toen een „nederlaag” voor de wielersport
ANP
Opvallend is dat die na de Giro positief is bevonden op de derde generatie epo.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 16:23
|
|
Citaat: Tom Boonen mag twee maanden niet autorijden
Bron: Nu.nl
De Belgische wielrenner Tom Boonen heeft voor verschillende verkeersovertredingen een rijverbod gekregen van in totaal twee maanden en een boete van in totaal ruim 1500 euro. Dat heeft de rechtbank in Turnhout maandag bepaald.
Op 24 april reed Boonen 129 kilometer per uur waar 70 de maximumsnelheid is. Enkele weken later reed hij op de snelweg 180 waar 90 was toegestaan
|
Anonymous
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 21:06
|
|
Tom Boonen mag in Belgi niets meer hoor .....
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 21:12
|
|
Ik heb vandaag gekeken naar de ronde van Duitsland en Vuelta. Vond Tommeke best sterk. Ook reed Bauke Mollema goed voorin tijdens de ronde van Duitsland.
Het is jammer dat Thomas Dekker weggaat bij de rabobank anders had je de komende jaren een mooie generatie: Boom, Mollema, Gesink, Dekker,
|
Anonymous
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 21:28
|
|
Tom kan fietsen.... cocane-verhaal was ook sterk overdreven... is er eigenlijk ooit al bewezen dat je van cocane harden gaat fietsen?
Evengoed is Tom niet meer geliefd.... dus vrij voor adoptie !
Citaat: Valverde slaat dubbelslag in Vuelta
De Spanjaard Alejandro Valverde (Caisse dEpargne) heeft zondag de tweede etappe in de Ronde van Spanje gewonnen, over 167 km tussen Granada en Jaen.
Valverde haalde het met veel overmacht in een massaspurt bergop voor de Italianen Davide Rebellin en Alessandro Ballan. Greg Van Avermaet werd vierde.
Valverde neemt meteen ook de leiderstrui over van de Italiaan Filippo Pozzato, die zaterdag met zijn ploeg Liquigas de eerste rit had gewonnen.
vdy
31/08 : www.sportwereld.be
|
Bart
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 21:34
|
|
Vorige week trouwens goed nieuws gekregen van Kai Reus de man die vorig jaar tijdens de Tour de France in coma lag zal in de Tour of Missouri zijn rentree maken.
Voor Thomas Dekker is het misschien beter dat die is vertrokken bij Rabo. Hij zal waarschijnlijk naar Katoucha gaan.
Boonen pakt een hele mooie overwinning.Hopelijk pakt die er deze Vuelta nog een paar bij nadat die veel kritiek heeft gekregen in de belgische media.
|
El Chcharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 16:01
|
|
Contador liet gisteren weer eens zien hoe laf hij wel niet is. Schijthekel aan hem gisterenn. Verder prachtig dat Gesink gister zo heerlijk reed en nu 5de staat algemeen, boven (!) Alejandro Valverde. Prima Robert.
|
Anonymous
|
Geplaatst: Wo 17 sep 2008 11:07
|
|
Citaat: Boonen pakt tweede rit in Vuelta ......
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Wo 17 sep 2008 12:55
|
|
Ja die Gesink is lekker bezig zeg, zie hem volgend jaar wel grote dingen doen...
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Do 18 sep 2008 16:47
|
|
Die Boogerd zou eens een tweede Nederlandse ploeg moeten oprichten. Zo'n man zou het niet moeilijk hebben om de nodige sponsors bij elkaar te krijgen. Zou een goede injectie geven aan het Nederlandse wielrennen.
|
Bart
|
Geplaatst: Do 18 sep 2008 17:14
|
|
Er is gewoon niet genoeg talent om een om een goede tweede nederlandse ploeg te hebben.Wat ik mooi zou vinden om een goede benelux ploeg te hebben.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 11:08
|
|
Citaat: Er is gewoon niet genoeg talent om een om een goede tweede nederlandse ploeg te hebben.Wat ik mooi zou vinden om een goede benelux ploeg te hebben.
Het is maar net hoe je het bekijkt. De jonkies zijn veelal tijdrijders, en geen sprinters. Reus, Dekker, Gesink, Mollema, Boom zijn alle talenten die genoeg in huis hebben om de tour te rijden, Maar niet met z'n allen in 1 ploeg kunnen rijden. Als je nou 2 mixen maakt tussen de talenten en de ervaren jongens zoals tankink+ Menchov, Freirre, Flecha etc kan je toch 2 zeer aardige ploegen kneden hoor.
Zou Rabo ook de Continental ploeg kunnen inschrijven voor de tour?
|
Bart
|
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 17:17
|
|
Citaat: Er is gewoon niet genoeg talent om een om een goede tweede nederlandse ploeg te hebben.Wat ik mooi zou vinden om een goede benelux ploeg te hebben.
Het is maar net hoe je het bekijkt. De jonkies zijn veelal tijdrijders, en geen sprinters. Reus, Dekker, Gesink, Mollema, Boom zijn alle talenten die genoeg in huis hebben om de tour te rijden, Maar niet met z'n allen in 1 ploeg kunnen rijden. Als je nou 2 mixen maakt tussen de talenten en de ervaren jongens zoals tankink+ Menchov, Freirre, Flecha etc kan je toch 2 zeer aardige ploegen kneden hoor.
Zou Rabo ook de Continental ploeg kunnen inschrijven voor de tour?Het Continentale team van Rabo mag nooit in dezelfde wedstrijd mogen starten als het Rabo pro tour team.De namen die je nu opnoemt rijden allemaal voor het Rabo pro tour team behalve Dekker.Gesink en Dekker zullen mee komen in de Tour de rest komt nog tekort maar kunnen in andere wedstrijen rijden.
|
TvP
|
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 17:32
|
|
Dekker zit niet meer bij Rabo toch?
Gesink staat al langer bekend als talent. Ik denk dat 2009 het jaar wordt van zijn definitieve doorbraak, met deze Vuelta als voorproefje.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 12:35
|
|
Citaat: Contador wint Ronde van Spanje
Bron: nu.nl
MADRID - De Spaanse wielrenner Alberto Contador heeft zondag Madrid bereikt als winnaar van de Ronde van Spanje. De slotrit, over 102 kilometer van San Sebastian de los Reyes naar de Spaanse hoofdstad, werd gewonnen door de Deen Matti Breschel.
Contador won daarmee binnen vijftien maanden de drie grote ronden. Vorig jaar de Tour de France, eerder dit jaar de Giro d'Italia en nu dus de Vuelta.
De Amerikaan Levi Leipheimer, Contadors ploeggenoot bij Astana, werd tweede, de Spanjaard Carlos Sastre derde. De debuterende Robert Gesink werd zevende in het eindklassement.
Massasprint
De 21e en laatste etappe eindigde zoals verwacht in een massasprint. Breschel, rijdend voor CSC, toonde zich daarbij de snelste voor de Wit-Rus Aleksandr Oesov en de Italiaan Davide Vigano.
Overwinningen
Contador werd de eerste Spaanse wielrenner met overwinningen in de drie grote ronden achter zijn naam.
Daarmee voegde de 25-jarige coureur zich bij de Fransen Jacques Anquetil en Bernard Hinault, de Italiaan Felice Gimondi en de Belg Eddy Merckx. Zij wonnen allen een of meerdere keren de Giro, Tour en Vuelta.
|