Auteur
|
Bericht
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 17 jul 2008 13:36
|
|
Inderdaad, nu mag hij de wind terug verwachten.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 17 jul 2008 13:41
|
|
Het is nog afwachten of die geschorst wordt.Want deze EPO die hij heeft gebruikt staat niet op de dopinglijst
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 17 jul 2008 13:43
|
|
Hij rijd niet meer mee nu met de Tour dus?
|
Bart
|
Geplaatst: Do 17 jul 2008 13:48
|
|
Citaat: Hij rijd niet meer mee nu met de Tour dus? DeASO de organisatie en nog wat belangrijke koersen in Frankrijk hebben hem uit de tour gezet.De UCI(wielerbond) heeft die EPO nog niet op hun dopinglijst staan dus daarvoor zou hij niet geschorst kunnen worden.Ricco is ook niet meer gestart trouwens
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Do 17 jul 2008 22:48
|
|
Zonde. Was één van de weinige smaakmakers.
Als die zooi niet op de dopinglijst staat is het trouwens ook erg vreemd dat hij eruit gezet is.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 16:46
|
|
Freire (en lees Rabobank) heeft uiteindelijk tóch zijn overwinning en dat zal ze goed doen. Dit smaakt naar meer. Hij won wel érg handig vandaag, onze Oscar
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 11:30
|
|
Vandaag begint de Tour pas echt.Ze trekken de aankomende dagen door de alpen.Vandaag ankomst op Prato Nevoso(Italië).Morgen een rustdag.Dinsdag twee cols van buitencategorie en woensdag aankomst bergop op de Alpe d'Huez.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 15:55
|
|
Hoe staan de zaken op dit moment? Ik kan het namelijk niet kijken
Hoe staat Menchov ervoor?
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 16:35
|
|
Nog 33 km, een groepje heeft ruim 14 minuten voorsprong. In het groepje zitten Martinez, Arrieta, Pate en Gerrans. Ze zijn al begonnen aan de Col de Agnel.
Het peleton nog niet.
Pereiro heeft in de afdaling zijn schouder gebroken, en is uit de Tour.
Of bedoel je het klassement?
Menchov op plek, volgt Evans op iets minder dan 1 minuut.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 17:15
|
|
Citaat: Nog 33 km, een groepje heeft ruim 14 minuten voorsprong. In het groepje zitten Martinez, Arrieta, Pate en Gerrans. Ze zijn al begonnen aan de Col de Agnel.
Het peleton nog niet.
Pereiro heeft in de afdaling zijn schouder gebroken, en is uit de Tour.
Of bedoel je het klassement?
Menchov op plek, volgt Evans op iets minder dan 1 minuut.
Dank je. Ik bedoelde wat je als eerst heb opgeschreven
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 18:45
|
|
Menchov was lekker bezig vandaag. Zo zonde dat hij net op het moment dat hij in de aanval ging onderuit schoof maar het is goed te zien dat hij lekker attent was.
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 19:59
|
|
Citaat: AMSTERDAM - Simon Gerrans heeft de eerste Alpenetappe op zijn naam geschreven. De renner van Crédit Agricole versloeg op de streep de Amerikaan Pate en de Spanjaard Martinez. De drie hadden, samen met de Spanjaard Arrieta, de hele dag op kop gereden.
Cadel Evans raakte zijn gele trui kwijt aan Frank Schleck van CSC. In de laatste klim kon Evans het tempo niet meer volgen waardoor klassementsrenners als Mentsjov, Sastre en Kohl veel seconden konden terugwinnen.
Zonder de winnaar van vier etappes Mark Cavendish begon het peloton om 13.00 uur aan de etappe naar Prato Nevoso in de Italiaanse Alpen. De jonge Brit werd door zijn ploeg aan de kant gehouden met het oog op de Olympsche Spelen in Peking later deze zomer.
Geen pijn
Tijdens de eerste etappe in de Alpen besloten de klassementsrenners en ploegen elkaar geen pijn te doen. Het peloton kwam gegroepeerd boven op de Col Agnel, een beklimming van de buitencategorie. De Belgische klassementsrenner Stijn Devolder moest afstappen tijdens de beklimming.
Daarvoor fietse wel een groepje van vier renners waarvan Arrieta de meest bekende was. De groep kon in de afdaling een voorsprong van vijftien minuten uitbouwen.
Valpartijen
Het peloton had duidelijk last van het slechte weer waardoor er in de afdaling voorzichtig gekoerst werd. Op het natte wegdek ontstonden enkele valpartijen waarvan de Spanjaard Pereiro Sio één van de slachtoffers was. De nummer vijftien van het algemeen klassement moest opgeven.
Bij aanvang van de laatste klim had de kopgroep nog een voorsprong van ruim tien minuten. Martinez van Euskatel was duidelijk de beste klimmer en probeerde de Amerikaan Pate en de Australiër Gerrans achter zich te laten. Arrieta was vlak daarvoor al gelost uit de kopgroep.
CSC
In het peloton begonnen de CSC-renners tempo te maken. Carlos Sastre demarreerde voor de eerste maal, een aanval die geparreerd werd door Denis Mentsjov. Het groepje was inmiddels uitgedund tot tien man waaronder alle grote klassementsrenners.
Mentsjov zette een aanval in waarop de anderen geen antwoord hadden. Helaas voor de Rus kwam hij ten val op het spekgladde asfalt. De rest van de kopgroep wachtte hem echter op zodat hij weer snel kon aansluiten. Maar Mentsjov had zijn visitekaartje afgegeven waarop CSC het tempo maar nog eens opvoerde.
Mentsjov
Denis Mentsjov was duidelijk de beste man in de groep met favorieten en demareerde nogmaals. Klassementsleider Cadel Evans kraakte maar wist nog aan te klampen. Bij de volgende demarrage van Carlos Sastre moest de Australiër passen. Mentsjov en Kohl konden wel volgen.
De kopgroep was inmiddels bij de finish aangekomen. de Australiër Gerrans, die al kilometers alleen maar wist te volgen, won de etappe door in de laatste honderd meter te demarreren.
In de groep met favorieten wisten Mentsjov, Kohl en Sastre tijd te winnen op Evans. Ook Schleck wist in de slotmeters nog weg te rijden van Evans die het duidelijk zwaar had. In het eindklassement wist Frank Schleck de gele trui over te nemen van de Australiër.
Nu.nl
Schitterend van Bernhard Kohl wat die liet zien.Heeft nog een paar jaar in Valkenburg gewoond toen die nog voor het Rabo CT team heeft gereden
|
TvP
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 20:19
|
|
Inderdaad erg zonde van Menchov, hij was erg goed vandaag. Als hij niet was gevallen, had hij denk ik wel een goede kans om sowieso Evans voorbij te gaan.
Ik vond het sowieso al verrassend dat hij de aanval opzocht. Ik had hem pas woensdag verwacht eigenlijk.
Maar de tour is nu nog spannender dan hij al was. Alles zal gaan afhangen van de komende twee Alpenritten en de tijdrit.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Ma 21 jul 2008 11:23
|
|
Ik kreeg vandaag een sms..
Maar weet iemand daar antwoord op?
Wanneer is de etappe van de alp d'huez en wanneer is de laatste tijdrit?
Alvast bedankt!
|
Bart
|
Geplaatst: Ma 21 jul 2008 12:13
|
|
Citaat: Ik kreeg vandaag een sms..
Maar weet iemand daar antwoord op?
Wanneer is de etappe van de alp d'huez en wanneer is de laatste tijdrit?
Alvast bedankt! Woensdag is de Alpe d'Huez en zaterdag de tijdrit
|
Nathan
Forum berichten: 22
|
Geplaatst: Ma 21 jul 2008 20:37
|
|
Morgen zal Samuel Sanchez wel zijn etappe mee pikken, maar ik denk wel dat de beste over zullen blijven net als gister.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Di 22 jul 2008 21:17
|
|
Citaat: Woensdag is de Alpe d'Huez en zaterdag de tijdrit
Mañana dus.
Ga lekker uit men bedje kijken, gelukkig heb ik TV5 want anders moet ik ESPN kijken en die hebben om de haveklap reclame en een commentator want een vrouw is wat een werkelijk drama is.
Wordt knallen daar morgen, man tegen man want er is eigenlijk geen enkele ploeg die er bovenuit komt. Heb er heel veel zin in.
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Di 22 jul 2008 21:36
|
|
Knallen...? Zag je vandaag die gast (Augustyn)over zijn buik naar beneden schuiven...? Kwam er mooi vanaf...
|
Bart
|
Geplaatst: Di 22 jul 2008 21:56
|
|
Citaat: Knallen...? Zag je vandaag die gast (Augustyn)over zijn buik naar beneden schuiven...? Kwam er mooi vanaf... En zijn fiets vergeten.
Ik kijk echt uit naar morgen.Hopelijk kan Kohl met de betere mee.Hopelijk kan Evans niet mee.
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Di 22 jul 2008 23:14
|
|
...Valverde zou het ook kunnen, of tenminste dat hoop ik.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 26 jul 2008 17:52
|
|
het wordt dus sastre wie had dat verwacht. Ik vond schumacher ook weer ijzersterk rijden. Gelukkig geen Evans als winnaar. Menchov moet gewoon slimmer leren koersen.
Wel mooi dat Oscarito het groen heeft
Zijn er hier ook nog die zelf wielrennen? Ik wel maar dat gaat helaas momenteel even niet.
|
Bart
|
Geplaatst: Za 26 jul 2008 18:02
|
|
Mooi dat Sastre gewonnen heeft.Evans is aan zijn eigen druk ten onder gegaan.Ook goed dat Menchov niet op het podium staat.Nu zullen volgend jaar Dekker en Gesink meer voor eigen kansen mogen gaan.
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Zo 27 jul 2008 09:11
|
|
Citaat:
Zijn er hier ook nog die zelf wielrennen? Ik wel maar dat gaat helaas momenteel even niet.
Ik heb een tijdje gefietst, puur als hobby en heb een keer de toerversie van de Amstel Gold Race gereden. Nu niet meer omdat teveel last heb van een knie maar ik hoop over een poos weer op te kunnen stappen.
|
TvP
|
Geplaatst: Zo 27 jul 2008 10:39
|
|
Op vakantie probeer ik altijd met mijn vader een berg te bedwingen. Nog nooit echt gelukt, maar dat komt omdat ik toen nog jong was.
Dit jaar ga ik niet met mijn vader op vakantie, dus geen berg voor mij dit jaar. Maar ik weet zeker dat ik in de toekomst de grote bergen in Frankrijk nog wel wil beklimmen.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Zo 27 jul 2008 18:47
|
|
Citaat: Mooi dat Sastre gewonnen heeft.Evans is aan zijn eigen druk ten onder gegaan.Ook goed dat Menchov niet op het podium staat.Nu zullen volgend jaar Dekker en Gesink meer voor eigen kansen mogen gaan.
Hoop het, hoop ook dat Menchov alsnog moet vertrekken. Heeft toch wel gefaald op bepaalde momenten wat negatieve uitwerking had op de ploeg.
Tegenvallende Tour met mooi dat die Saestre gewonnen heeft, niet meer dan verdiend.
|