Auteur
|
Bericht
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 10 jun 2011 12:39
|
|
Rabobank in de markt voor Tom Boonen
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 10 jun 2011 12:48
|
|
Citaat:
Dat snap ik.. (Bianchi is 1 vd mooiste shirts van de afgelopen 10 jaar)
Ik heb ooit een mooi tenue gezien was van dolce & gabbana.. vond t iets te prijzig om in te fietsen.. (was een originele maglia rosa)
Fiets nu in een tenue van de club, wel met lange rits... ideaal.
Als het warm is, is een lange rits ideaal inderdaad. Heeft mijn andere tenue dan weer wel . Had Dolce & Gabbana een tenue ontworpen voor een ploeg/ de ronde van Italie of gewoon als special in het eigen assortiment opgenomen?
Die zwart-groene van Liquigas vind ik trouwens ook alleraardigst dit jaar. Heb dr nog niemand in zien fietsen dus redelijk exclusief ook.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Vr 10 jun 2011 16:51
|
|
Uhh, volgens mij is de roze trui de afgelopen jaren al ontworpen door D&G.
Dat is ook wel een mooie...Mijn pak van de club in de banner Ja, het zijn allemaal oude mannen ik ben met mijn 21 jaar de jongste van het stel.. (sta overigens niet op de foto).
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 10 jun 2011 18:54
|
|
Dolce & Gabbana heeft meerdere wielertenues ontworpen. Zoals Riejuh al aangeeft ontwerpen ze de roze trui voor de Giro, maar ze hebben ook aantal ontwerpen gemaakt voor Mario Cipollini. Zowel voor zijn ploeg Domina Vacanze die in het zebra tenue rond reden in 2003. In de proloog van 2002 in de Giro reed Mario Cipollini ook in een apart wielertenue rond.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 16 jun 2011 16:43
|
|
Tja dat was een Playboy ook.. Een vd populairste Italiaanse wielrenners van de afgelopen decennia denk ik..
Breaking: Soler (nummer 2 klassement) afgevoerd uit Zwitserland met een schedelbreuk.. Zwaarte nog onbekend.. Is ook ingereden in het publiek, daardoor waren er enige tijd onvoldoende ambulances beschikbaar en is de rit korte tijd geneutraliseerd.
Pff die kerel heeft toch ook al wat pech gekend in zijn leven hoor
|
Peter79
|
Geplaatst: Do 16 jun 2011 17:18
|
|
Citaat: Dolce & Gabbana heeft meerdere wielertenues ontworpen. Zoals Riejuh al aangeeft ontwerpen ze de roze trui voor de Giro, maar ze hebben ook aantal ontwerpen gemaakt voor Mario Cipollini. Zowel voor zijn ploeg Domina Vacanze die in het zebra tenue rond reden in 2003. In de proloog van 2002 in de Giro reed Mario Cipollini ook in een apart wielertenue rond.
Dat zij speciaal voor Cipo en consorten hadden ontworpen dat wist ik me inderdaad nog wel te heugen, markante persoonlijkheid die het huidige wielrennen wel een beetje ontbeert. Was altijd in voor een stunt, boetes deden er niet toe em hoe meer bekijks hoe beter. Die Romeinse entree was ook wel mooi ooit :-).
@Riejuh: Ai Soler, had op zich wel aardige verwachtingen van hem in deze Tour met weinig tijdritkilometers maar ai ai wat ligt ie er ook vaak bij. Maar een schedelbreuk, dat moet een forse klapper geweest zijn zeg pffff. Is er eigenlijk een zender die deze ronde uitzend want kon het even nergens vinden tijdens het zappen.
|
Bart
|
Geplaatst: Do 16 jun 2011 18:02
|
|
Het word op de Engelse Eurosport uitgezonden en is via internet te bekijken. Vandaag heeft Kruijswijk de bergetappe gewonnen voor Leipheimer en Cunego. Mollema werd vierde in de etappe en staat op nummer twee in het klassement gevolgd door Kruijswijk. Mooi voor Kruijswijk na een intensieve periode van veel training en een super Giro dat er nu eindelijk een beloning voor hem is via een etappezege.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 16 jun 2011 18:08
|
|
Ik heb net de laatste 3 km nog gezien met Zwitser commentaar (klinkt niet).. Reed gemakkelijk weg, Mollema en ook Ten Dam volgden gewoon aardig. Benieuwd naar morgen (net zo zwaar) en de tijdrit.
Kruijswijk was vandaag de sterkste bergop.
@Peter:
Ik las op de liveticker dat Soler eerst nog doorfietste ook hoor.
Mee eens Bart.. Hebben bergop een erg talentvolle lichting met Mollema, Gesink en Kruijswijk maar ook Weening en Ten Dam die het aardig/goed doen. 3 Nederlanders in Zwitserland in de top 10. Dat is lang geleden.
Overigens wat denk je: Mollema kans op eindzege? 32km (ITT) en iets meer dan anderhalve minuut goedmaken op Cunego zou moeten kunnen toch? Dan mag hij wel geen tijd meer verliezen.
|
Peter79
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 10:50
|
|
Citaat: Ik heb net de laatste 3 km nog gezien met Zwitser commentaar (klinkt niet).. Reed gemakkelijk weg, Mollema en ook Ten Dam volgden gewoon aardig. Benieuwd naar morgen (net zo zwaar) en de tijdrit.
Kruijswijk was vandaag de sterkste bergop.
@Peter:
Ik las op de liveticker dat Soler eerst nog doorfietste ook hoor.
Mee eens Bart.. Hebben bergop een erg talentvolle lichting met Mollema, Gesink en Kruijswijk maar ook Weening en Ten Dam die het aardig/goed doen. 3 Nederlanders in Zwitserland in de top 10. Dat is lang geleden.
Overigens wat denk je: Mollema kans op eindzege? 32km (ITT) en iets meer dan anderhalve minuut goedmaken op Cunego zou moeten kunnen toch? Dan mag hij wel geen tijd meer verliezen.
Heb wat beelden op internet teruggezien en was een mooi staaltje ploegentactiiek bij Rabo deze etappe, mooi voor die jongen dat ie deze periode na alle eer ook een keer de bloemen krijgt.
Naast die mannen kun je ook met potlood de namen Tom Jelte Slagter en Wilco Kelderman opschrijven, Slagter reed een erg goede Giro tot hij die smakkert maakte (zat bijvoorbeeld in de groep favorieten achter de winnende Weening) en Kelderman maakt grote indruk in het Continental Team waar hij bergop bijna iedereen naar huis rijdt.
Voor het Nederlandse wielrennen enorm goed natuurlijk, hoelang hebben we niet moeten wachten op fatsoenlijke klimmers? Zal me wel benieuwen hoe Rabo het volgend jaar gaat doen, wie mag in welke ronde starten en wat is beter een kopmanschap in de Giro/ Vuelta en tegen het podium aanschurken of een knechtenrol in de Tour? Met twee heel sterke renners starten heeft absoluut voordelen (kijk naar de Schleckjes) maar wat als je er 3 of 4 opstelt en in de Giro & Vuelta een figurantenploeg meeneemt. Wellicht dat op termijn een van de youngsters een kopmanschap bij Vacansoleil zou kunnen krijgen, zou een situatie zonder verliezers zijn. Mar goed 1 zwaluw maakt nog geen zomer dus wait and see......
Fietste Soler nog door? Als ik het laatste bericht van de ploegarts lees dan noemt ie de situatie van Soler 'zeer ernstig'.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 11:00
|
|
Zeer ernstig maar wel stabiel. Op de liveticker van de Zwitsers organisatie werd wel melding gemaakt dat hij nog doorfietste.. Wordt kunstmatig in coma gehouden, gebeurd bij iedereen waarbij een schedelbreuk is geconstateerd.
Ook op het klassieke gedeelte komt er talent aan. Boom wordt elk jaar beter, Langeveld gaat helaas weg. Daarintegen komt Bol eraan. Matthews (o.k. geen Nederlander maar wel fietsend bij Rabo) verbaasd me ook dat hij al zo goed meerijdt. Ook vond ik Poels (zat aan het begin van de slotklim gisteren) sterk bergop rijden. Net Fränk (BMC), Kruijswijk, Cunego, Mollema en Leipheimer reden hem harder op.
Ben benieuwd naar vandaag. Rabo zal toch iets moeten proberen om met Mollema of Kruijswijk tijd te winnen op Leipheimer en Cunego. Zal lastig genoeg worden tegen deze twee geslepen oude-vossen.
Ik ben overigens zeer benieuwd naar de tour-selectie van zowel Rabo als VCS
Rabo denk ik: Gesink, LL Sanchez, Barredo, Garate, Nierman, Mollema, Tjallingi. De laatste twee twijfel ik tussen Boom, Ten Dam en Martens. Je hebt in principe bergop al mannen genoeg mee, een hardrijder voor de TTT en voor knechtwerk op 't vlakke is ook belangrijk. Daarvoor heb je nu enkel Tjallingi en Barredo (die ook aardig bergop kan). Voorkeur voor mij zou uitgaan voor Boom en Martens. Heel erg spijtig voor Ten Dam, die een goed seizoen rijdt maar i.m.o te vroeg piekt (Californië en Zwitserland rijdt hij prima).
|
Peter79
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 12:17
|
|
Citaat: Zeer ernstig maar wel stabiel. Op de liveticker van de Zwitsers organisatie werd wel melding gemaakt dat hij nog doorfietste.. Wordt kunstmatig in coma gehouden, gebeurd bij iedereen waarbij een schedelbreuk is geconstateerd.
Ook op het klassieke gedeelte komt er talent aan. Boom wordt elk jaar beter, Langeveld gaat helaas weg. Daarintegen komt Bol eraan. Matthews (o.k. geen Nederlander maar wel fietsend bij Rabo) verbaasd me ook dat hij al zo goed meerijdt. Ook vond ik Poels (zat aan het begin van de slotklim gisteren) sterk bergop rijden. Net Fränk (BMC), Kruijswijk, Cunego, Mollema en Leipheimer reden hem harder op.
Ben benieuwd naar vandaag. Rabo zal toch iets moeten proberen om met Mollema of Kruijswijk tijd te winnen op Leipheimer en Cunego. Zal lastig genoeg worden tegen deze twee geslepen oude-vossen.
Ik ben overigens zeer benieuwd naar de tour-selectie van zowel Rabo als VCS
Rabo denk ik: Gesink, LL Sanchez, Barredo, Garate, Nierman, Mollema, Tjallingi. De laatste twee twijfel ik tussen Boom, Ten Dam en Martens. Je hebt in principe bergop al mannen genoeg mee, een hardrijder voor de TTT en voor knechtwerk op 't vlakke is ook belangrijk. Daarvoor heb je nu enkel Tjallingi en Barredo (die ook aardig bergop kan). Voorkeur voor mij zou uitgaan voor Boom en Martens. Heel erg spijtig voor Ten Dam, die een goed seizoen rijdt maar i.m.o te vroeg piekt (Californië en Zwitserland rijdt hij prima).
Zal lastig worden denk ik, ook gezien de tijdritcapaciteiten van Leipheimer. Klimtijdrit is volgens mij ook niet woest zwaar dus ik dicht Leipheimer groeter kansen toe dan 1 van de Rabo jongens.
M.b.t. de Tour hoop ik dat Vacansoleil meerdere Nederlanders meeneemt: Poels en Westra zullen wel gaan en aangezien ze geen topklassementsrenner hebben zou ik camerarijder Hoogerland ook meenemen. Verder natuurlijk de sprinters Bozic & Feillu en een renner als Mercato is ook altijd een meerwaarde. Gaat Matteo Carrara ook naar de Tour of doet ie Giro + Vuelta? Devolder gaat hoogstwaarschijnlijk op eigen verzoek niet mee, is niet in vorm en wil voor het klassement gaan in de Vuelta.
Bol dient zich inderdaad aan en ook Ramon Sinkeldam (o.a. winnaar Parijs-Roubaix) is er eentje om in de gaten te houden. Voeg daar een sterke Boom en een sterk gegroeide Leezer aan toe en je hebt een leuk blokje Nederlanders. Jij noemde toch ook de interesse in Boonen? Zou op zich wel een logische vervanger zijn van Freire. Verder heb je inderdaad het rappe toptalent Matthews en Breschel nog. Tja voor Rabo jammer dat Langeveld gaat maar voor het Nederlandse wielrennen wel goed denk ik, Tom Leezer vond ik dit voorjaar sterk en laat het em maar bewijzen komend jaar, kan de plek van Leezer weer opgevuld worden door een jonkie die daarcahter zat etc. en kan Langeveld ergens als (schaduw)kopman in het voorjaar rijden. Hoe meer Nederlanders op die plekken hoe beter. Zou ook mooi zijn als ie Vacansoleil zou versterken maar gaat waarschijnlijk voor een lucratiever contract naar een beter ploeg (Sky).
Gaat de kleine prins eigenlijk de Tour rijden?
|
Riejuh
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 12:23
|
|
Citaat:
Cunego toch? Ja heeft dit seizoen alles op de tour gezet..
Uhh ja het is een vrij vlakke tijdrit van 32 km. Waardoor die Leipe Leipheimer dus we de belangrijkste is. Cunego kan ook een aardige tijdrit soms rijden. Overigens is er een groep vandaag weg met 17 man en geen enkele Rabo-renner erin.
Komt verder een heerlijke Nederlandse lichting aan, zoals we aangeven..
|
Peter79
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 12:38
|
|
Citaat:
Cunego toch? Ja heeft dit seizoen alles op de tour gezet..
Uhh ja het is een vrij vlakke tijdrit van 32 km. Waardoor die Leipe Leipheimer dus we de belangrijkste is. Cunego kan ook een aardige tijdrit soms rijden. Overigens is er een groep vandaag weg met 17 man en geen enkele Rabo-renner erin.
Komt verder een heerlijke Nederlandse lichting aan, zoals we aangeven..
Yeps Cunego! Tot heden altijd beetje net-niet in de Tour, altijd een paar etappes uitgezocht om het te proberen maar in het klassement altijd minimaal 1 a 2 ritten door het ijs gezakt en volgens mij nog nooit top 10 geeindigd.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 12:44
|
|
Reed dit jaar bewust geen Giro en focust zich dus op de Tour en wss wel weer de najaarsklassiekers als Giro di Lombardia, Vancouver en Quebec.
|
Peter79
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 17:21
|
|
Derde overwinning voor een Nederlandse ploeg in de Ronde van Zwitserland, na Bozic & Kruijswijk nu Thomas de Gendt die de overmacht in de kopgroep perfect uitbuit. Wel verrassend dat Andy Schleck niet dichterbij kon komen op de laatste col.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 17:29
|
|
Kut files hier dankzij Guus Meeuwis.. Zowel gisteren als vandaag 20min vast gestaan waardoor ik de finish miste..
|
Bart
|
Geplaatst: Vr 17 jun 2011 17:46
|
|
Citaat: Komt verder een heerlijke Nederlandse lichting aan, zoals we aangeven.. Ik vind het wel meevallen om klassiekgebied. Bol en Sinkelman zijn al behoorlijk oud voor de belofte. Het is ook hun laatste jaar als belofte omdat ze volgend jaar te oud zijn daarvoor. Veel renners van hun geboortejaar of die later zijn geboren hebben al de overstap gemaakt na het profteams en hebben daar al mooie overwinningen geboekt op het hoogste niveau.
Als je kijkt na het rondetalent zit het wat betreft wel goed. Kelderman die zo juist de klimtijdrit in de Thüringen-Rundfahrt wint. Daan Olivier die op zijn achttiende al hele leuke dingen laat zien in de lange cols.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 21 jun 2011 14:26
|
|
Anywayz:
[list">
[size=150">Niermann nog een jaar langer bij Rabobank[/size">
Grischa Niermann rijdt ook in 2012 voor de Rabo Wielerploegen. De 35-jarige Duitser is momenteel aan zijn twaalfde seizoen in Rabodienst bezig en haalt in 2012 dus zijn 12,5-jarig jubileum. Hij is de langst aan de ploeg verbonden renner van de huidige selectie. Niermann is de beoogde wegkapitein van de Raboploeg in de komende Tour de France. Daarin start hij in juli voor de negende keer.
De stille kracht van de Raboformatie boekte in zijn periode bij de Raboploeg twee overwinningen (Ronde van Nedersaksen in 2002 en een tijdrit in de Regiotour in 200, maar hij heeft zich met zijn ervaring, teamgeest, koersinzicht en veelzijdigheid steeds meer ontwikkeld tot een renner van onschatbare waarde binnen het team. Hij reed tot nu toe 15 grote rondes bij Rabo. In juli worden dat er 16 met zijn negende Tour. Niermann haalde slechts een keer het einde niet van zo'n grote ronde. In 2001 gaf hij op in de Tour na een valpartij. In 2002 boekte hij in de Giro zijn beste resultaat in het klassement van een grote ronde. Niermann werd toen 22e.
[/list">
#www.rabosport.nl
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 21 jun 2011 22:55
|
|
Hennie Kuiper verkent het NK Parcours
Het klimmetje naar Hennie vernoemd. Wat kasseien en veel open vlakken. Zal een zwaar Nationaal kampioenschap worden.
|
Bart
|
Geplaatst: Vr 24 jun 2011 20:31
|
|
Is inderdaad een leuk rondje. Het is hetzelfde als toen Boom Nederlands kampioen werd in 2008 als renner van het CT van de Rabobank ploeg. Ik denk zelf dat die de grootste kanshebber is voor komende zondag.
Citaat: Kruijswijk en Ten Dam langer bij Rabo24.06.2011 - wielrennenSteven Kruijswijk (tot en met 2014) en Laurens ten Dam (tot en met 2013) langer bij Rabo Wielerploeg.Kruijswijk en Ten Dam langer bij RaboDe leiding van de Rabo Wielerploegen heeft vrijdag twee toppers uit eigen rang voor een langere periode vastgelegd. Het dit jaar aflopende contract van Laurens ten Dam is verlengd tot en met 2013 en het doorlopende contract van Steven Kruijswijk (foto) is opengebroken en loopt nu tot en met 2014. Ten Dam is nu bezig aan zijn vierde seizoen bij het Rabo ProTeam. Kruijswijk is tweedejaars prof bij Rabo. Beide renners komen voort uit de eigen opleidingsploeg. Ten Dam reed vier seizoenen voor het Rabo Continental Team en maakte daarna een uitstapje naar de Bankgiroloterij ploeg, Shimano-Memory Corp en Unibet.com. Kruijswijk reed drie jaar voor de opleidingsploeg van Rabo en maakte vorig seizoen de overstap naar het Rabo ProTeam, waar hij inmiddels een geweldige reputatie als klimmer en ronderenner heeft opgebouwd.De Brabander werd in 2009 Nederlands kampioen op de weg bij de beloften. Bij het Rabo ProTeam beleefde Kruijswijk een geweldig eerste seizoen met onder meer een dijk van een optreden in de Giro d'Italia (18e). Dit jaar gaat het nog beter. Hij was weer zeer sterk in de Giro, met een 9e plek in het eindklassement tot gevolg. In de pas afgelopen Ronde van Zwitserland won hij op glorieuze wijze een zware bergetappe en werd hij 3e in het eindklassement. Kruijswijk maakt geen deel uit van de Rabo Tourploeg van dit jaar. De teamleiding vindt het onverantwoord een jonge renner zo kort achter elkaar in twee zware grote rondes op te stellen.De renner vindt het langere verblijf bij de Raboploeg volstrekt logisch. “We hadden al lang geleden afgesproken, dat we deze week over de toekomst zouden praten. We waren er heel snel uit. Ik vind het een logisch gevolg van de afgelopen maanden. Ik heb dit jaar laten zien, dat ik weer een stap heb gemaakt.” Een verlenging bij Rabo lag ook voor hem voor de hand. “Waarom zou ik na 2012 weg gaan? Dat is eigenlijk nooit bij me opgekomen. Ik wilde graag langer bij Rabobank blijven. Hier voel ik me helemaal thuis. Nog twee jaar extra erbij is prettig. Deze ploeg is ideaal voor mij. Een sterke organisatie en een hecht team met een heel hoog niveau. Plus een loyale en hele stabiele sponsor. Daardoor is er een grote zekerheid van voortbestaan. Nee, het was niet moeilijk om te kiezen.” Ook Ten Dam 2 jaar langerMet Ten Dam behoudt de ploeg een ervaren en sterke klimmer, die zich nog steeds verder ontwikkelt. Nadat het afgelopen seizoen voor hem slecht verliep door zware valpartijen in de Ronde van Zwitserland en de Vuelta, waarbij hij tweemaal onder meer dezelfde pols brak, staat hij er in 2011 weer helemaal. In drie middelgrote etappekoersen (Tour Down Under, Tour of California en Ronde van Zwitserland) eindigde de 30-jaige Ten Dam in de top tien van het eindklassement. In de laatste twee rondes maakte hij indruk in het hooggebergte. Laurens ten Dam maakt deel uit van de Raboploeg die volgende week in de Tour de France van start gaat.
Uitstekend dat de Rabobank deze jongens een langer verblijf kan aanbieden bij de Rabobank. Ben benieuwd hoe Kruijswijk zich blijft ontwikkelen als ronderenner.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Vr 24 jun 2011 22:15
|
|
Kruijswijk rijdt toch ook de Vuelta.. Goede zaak.. Kruijswijk zou over pakweg 1 a 2 jaar toch voor een mooie plaatsing in de Giro kunnen gaan (top-5 is te doen).
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Zo 26 jun 2011 16:13
|
|
Gesink stapt af tijdens de NK .
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 26 jun 2011 16:18
|
|
Gewoon een training die 200 KM heeft geduurd. Weening houdt zich nu wel aan de spraken door niet meer over te nemen in tegenstelling tot vorig jaar.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Zo 26 jun 2011 16:33
|
|
Zou het? Er word nu gespeculeerd over knieproblemen.
Edit: "Gesink heeft problemen met de aanpassing na de hoogtestage"
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
|
Riejuh
|
Geplaatst: Zo 26 jun 2011 16:38
|
|
Als je op hoogte stage zit en je komt terug moet je even acclimatiseren andersom is dat ook.
|