Auteur
|
Bericht
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 31 jan 2011 17:25
|
|
Citaat: Lars van der Haar pakte de titel bij de beloftes.
Gelukkig is het bijna afgelopen dat geploeter in de modder en komt er snel weer koers op tv.
Ik sta inderdaad ook weer te springen!
Gelukkig is mijn toetsweek over. Nu nog een beetje fatsoenlijk weer, en ik haal mijn fietsje ook weer uit de schuur.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Di 1 feb 2011 16:12
|
|
Citaat: Lars van der Haar pakte de titel bij de beloftes.
Gelukkig is het bijna afgelopen dat geploeter in de modder en komt er snel weer koers op tv.
Ag dat geploeter is toch ook mooi om te zien, ik kan er in ieder geval van genieten!..
Kan daar dus ook van genieten, kan daar rustig een paar uur voor gaan zitten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Zo 13 feb 2011 11:48
|
|
R.I.P.
Fedor den Hertog overleden
AMSTERDAM - Oud-wielrenner Fedor den Hertog is zaterdagavond op 64-jarige leeftijd overleden. Hij was al geruime tijd ernstig ziek.
In 1968 werd Den Hertog samen met Jan Krekels, René Pijnen en Joep Zoetemelk olympisch kamioen ploegentijdrit. In 1969 zette hij zijn meest opmerkelijke prestatie neer. In de Ronde van Rheinland-Pfalz won hij negen van de elf etappes. Den hertog won ook de Ronde van de Toekomst, Olympia's Tour en tal van nationale titels.
In 1977 won hij in de Ronde van Spanje en de Tour de France een etappe.
Bron: Telegraaf.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Di 15 feb 2011 21:15
|
|
Contador vrijgesproken door RFEC
AMSTERDAM - Alberto Contador is door de Spaanse wielerfederatie RFEC in hoger beroep vrijgesproken van dopinggebruik. Dat bracht de bond dinsdag officieel naar buiten.
De renner van Saxo Bank, die twee weken geleden nog hoorde dat hij voor één jaar zou worden geschorst voor zijn positieve test op clenbuterol in de afgelopen Tour de France, mag per direct weer koersen.
Dat Tourwinnaar Contador, die altijd is blijven beweren dat de minieme sporen van clenbuterol het gevolg waren van vervuild vlees, alsnog is vrijgesproken heeft hij mede te danken aan de zaak Dimitrij Ovtcharov.
De tafeltennisser werd vorig jaar betrapt op het gebruik van clenbuterol. Ook hij zei dat het middel in vervuild vlees had gezeten. De Duitse federatie geloofde zijn uitleg en sprak hem vrij. Het wereldantidopingagentschap WADA ging daartegen niet in beroep.
Aanvechten
Met deze uitspraak hoeft de zaak-Contador nog niet ten einde te zijn. Er bestaat een kans dat de internationale wielerunie UCI de vrijspraak van Contador gaat aanvechten bij het internationaal sporttribunaal CAS. Daarvoor heeft het een maand de tijd.
Contador is dinsdag direct naar Portugal afgereisd om deel te nemen aan de Ronde van de Algarve. Daar zal hij woensdag normaal gesproken van start gaan.
Volgens Spaanse media is Contador nu overigens van plan behalve de Tour ook de Giro d'Italia te gaan rijden. Die heeft plaats van 7 tot en met 29 mei.
Bron: Nusport.nl
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 16 feb 2011 00:36
|
|
Bos verslaat Cavendish in een sprint
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 19 feb 2011 14:04
|
|
In dezelfde ronde won Bos ook de derde etappe. Ook in de Ronde wint Gesink de bergetappe en de tijdrit. Zonder tegenslag morgen pakt die ook het klassement van de Ronde van Oman. Een super sterke prestatie van de Rabobankploeg.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 00:20
|
|
Voor mannen als Boason-Hagen en Cancellara die toch al verder in vorm zouden moeten zijn.. Een zeer knappe prestatie van Robert.. Hopelijk heeft hij zijn tijdritcapaciteiten ontwikkeld na de windtunneltesten..
Net even beelden bekeken, wat ook kan uitmaken is dat de tijdrit op gewone fietsen is verreden en niet op tijdritfietsen. Verder was het een tijdrit met wat steile stukken.
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 09:56
|
|
De tijdrit was inderdaad in het voordeel van Gesink met twee heuvels, maar dan nog is het een uitstekende prestatie. Het voordeel is wel dat er op de gewone wegfiets werd gereden omdat Gesink hoger zit op zijn wegfiets, dan op zijn tijdritfiets, waardoor die zijn kracht meer kwijt kan omdat die in een natuurlijke houding zit. Maar we moeten niet gaan doen of Gesink geen tijdritten kan rijden op de wegfiets. Twee jaar geleden reed die gewoon uitstekende tijdritten in een goed veld. In de tirreno werd die bijvoorbeeld zesde, Baskenland achtste. Dat jaar ervoor werd die op de O.S gewoon tiende, Vuelta negende, Baskenland vijfde. Dat zijn gewoon uitstekende kwaliteiten als klimmer in de tijdritten. Heeft de afgelopen jaren gewoon lopen klooien met zijn tijdrithouding, waardoor die probeerde lager te gaan zitten voor de aerodynamica, maar het nadeel was die zijn kracht niet kwijt kon op zijn tijdritfiets. Dit jaar zal Gesink ook weer hoger zitten op zijn tijdritfiets, waardoor waarschijnlijk zijn prestaties in de tijdrit ook weer beter zullen worden.
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 16:43
|
|
Citaat: De tijdrit was inderdaad in het voordeel van Gesink met twee heuvels, maar dan nog is het een uitstekende prestatie. Het voordeel is wel dat er op de gewone wegfiets werd gereden omdat Gesink hoger zit op zijn wegfiets, dan op zijn tijdritfiets, waardoor die zijn kracht meer kwijt kan omdat die in een natuurlijke houding zit. Maar we moeten niet gaan doen of Gesink geen tijdritten kan rijden op de wegfiets. Twee jaar geleden reed die gewoon uitstekende tijdritten in een goed veld. In de tirreno werd die bijvoorbeeld zesde, Baskenland achtste. Dat jaar ervoor werd die op de O.S gewoon tiende, Vuelta negende, Baskenland vijfde. Dat zijn gewoon uitstekende kwaliteiten als klimmer in de tijdritten. Heeft de afgelopen jaren gewoon lopen klooien met zijn tijdrithouding, waardoor die probeerde lager te gaan zitten voor de aerodynamica, maar het nadeel was die zijn kracht niet kwijt kon op zijn tijdritfiets. Dit jaar zal Gesink ook weer hoger zitten op zijn tijdritfiets, waardoor waarschijnlijk zijn prestaties in de tijdrit ook weer beter zullen worden.
Mooi deze uitleg.
Dat die heeft lopen klooien ligt dat aan hem zelf of is dat gebrekkige begleiding. Krijg wel zin in de Tour nu.
Heb trouwens een raar gevoel bij dat plotselinge stoppen van Armstrong. Heb gevoel dat er wat schter schuilt.
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 17:43
|
|
Citaat: Mooi deze uitleg.
Dat die heeft lopen klooien ligt dat aan hem zelf of is dat gebrekkige begleiding. Aan geen van beide. Je zoekt gewoon het extreme op in de wielersport, waardoor het soms verkeerd kan uitpakken. Je kunt tijdens het seizoen je houding niet meer aanpassen omdat het te veel tijd vergt.
Zoals Gesink het zelf in een het interview zei:
Citaat: ,,Ik dacht altijd dat ik een stuk dieper moest zitten om beter te kunnen tijdrijden", zegt Gesink. ,,Maar in die windtunnel constateerden ze dat ik best wat hoger mocht komen, zonder dat dat negatief was voor de aerodynamica. Zolang ik maar met mijn hoofd onder mijn schouders bleef. Mijn stuur kon een paar centimeter omhoog en ook mijn zadelhoogte is bijgesteld."
Een prettig detail: die nieuwe zit komt meer in de buurt van zijn natuurlijke fietshouding en daardoor kan hij zijn kracht beter kwijt.
,,De komende maanden moet ik aan de slag met die nieuwe houding, moet ik eraan gaan wennen. Ik wil zeker nog eer keer naar die windtunnel toe om de puntjes op de "i" te zetten. Daar kan ik heel veel winst boeken. Om eerlijk te zijn, het is ook nodig. Want als je kijkt naar mijn kracht en mijn talent als duursporter, dan zou ik ook een goeie tijdrijder moeten kunnen zijn. Het kwam er tot nog toe alleen niet uit. Zeker niet in vlakke tijdritten. Daar moet ik een stap zetten, wil ik nog beter worden in het rijden van het klassement in een grote Ronde."
Daarbij gebruikt Gesink na de Tour ook een nieuwe trainingsmethode om zich voor te bereiden op zijn wedstrijden. Als je dan na zijn resultaten kijkt dan zie dat die methode goed aanslaat bij hem. Aan de wedstrijden waar daarna heeft deelgenomen is zijn balans: 3, 1, 1. Toen overleed zijn vader, maar is gewoon verder gegaan met zijn resultaten in de Ronde van Oman.
Citaat: Heb trouwens een raar gevoel bij dat plotselinge stoppen van Armstrong. Heb gevoel dat er wat schter schuilt. Of die nog een paar wedstrijden door reed of meteen stopte maakt weinig uit. Het proces tegen Armstrong zal er sowieso komen, zeker als je weet dat hetzelfde meneer is die ook het proces gedaan heeft tegen Balco. Dat was in de atletiekwereld.
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 17:48
|
|
Dank voor je uitleg Bart. Vind wel mooi om te weten dit soort zaken.
Wat onze vriend Armstrong betreft. Zou die niet bang kunen zijn om naar Frankrijk te gaan. Speelt een hoop op het moment en wie weet voelt die iets aankomen.
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 20:14
|
|
Citaat: Wat onze vriend Armstrong betreft. Zou die niet bang kunen zijn om naar Frankrijk te gaan. Speelt een hoop op het moment en wie weet voelt die iets aankomen. Armstrong heeft altijd aangegeven dat de Tour van vorig jaar zijn laatste jaar wedstrijd zou zijn in Europa. Hij zou alleen nog wedstrijden rijden voor zijn stichting in Noord-Amerika/Zuid-Amerika, daar heeft die vanaf gezien. In Europa hoeft Armstrong geen zorgen te maken, omdat daar geen proces tegen hem loopt. In Amerika daarin tegen zijn er ex ploegmaten die getuige zijn tegen hem zullen zijn in het proces wat tegen hem loopt. Ik hoop dat Armstrong onschuldig word bevonden, want het zou weer een klap zijn voor het wielrennen mocht een zevenvoudig Tour winnaar doping hebben gebruikt. Maar als je na de feiten kijkt, dan weet je dat de kans ontzettend klein is dat die onschuldig is. Maar we moeten niet hypocriet zijn, want in andere sporten word ook gebruikt, maar dan heeft de sporter opeens een blessure van een jaar of stopt die en komen ze later terug op hun besluit. Het wielrennen is daar een stuk opener erin dan de andere sporten. Aan de ene kant is dat goed, maar aan de andere kant beschadigd dat ook de sport, doordat sponsors weglopen in de sport.
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 20:21
|
|
Citaat:
Mocht je nog wat interesse hebben in het tijdritten en de materie ervan, dan stuur ik wel een PM.
Nog even over Armstrong, Frankrijk blijft een raar land wat het wielrennen en de problematiek daarover. Daar lopen er een zooi die Armstrong wel willen zien hangen.
Wat Amerika betreft over die ex-teamgenoten, daar walg ik van.
Hebben miljoenen verdiend en nu laten ze hem of proberen het althans hem te laten hangen. Walgelijk.
Wat je verhaal over de materie van het tijdrijden altijd interesse. Maar kun je beter hier posten. Zijn genoeg liefhebbers voor omdat te weten.
Gracias!
|
Riejuh
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 21:40
|
|
Ook ik heb daar eventueel wel interesse in, interessant om te lezen..
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 21:41
|
|
Citaat: Ook ik heb daar eventueel wel interesse in, interessant om te lezen..
Heb een PB gekregen van Bart wat meer dan interessant is. Wil dat rustig lezen dus doe ik morgen. Misschien dat Bart het hier neer wil zetten. Geweldige informatie voor het wieler topic!
|
Riejuh
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 21:54
|
|
Heb de Pb ook binnen en hij heeft daarin kort uitgelegd waarom hij het niet hier wil zetten, ik heb er vrede mee en ga het straks eens doorlezen..
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 21:58
|
|
Citaat: Heb de Pb ook binnen en hij heeft daarin kort uitgelegd waarom hij het niet hier wil zetten, ik heb er vrede mee en ga het straks eens doorlezen..
Oke, ben blij dat ik de PB ook heb. Vind wel mooi om te weten.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 22:10
|
|
Ik zou hem ook graag hebben, hoeft niet vandaag of morgen maar graag deze week als je een keer tijd hebt. Eerder is natuurlijk geweldig. Ik ben erg onder de indruk van Robert Geesink, nu weer lekker een ronde gewonnen! Gaat helemaal goed komen met hem, kan wel eens weer een echte goeie Nederlander worden(is hij eigenlijk al).
Gestopt
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 15:32
|
|
Citaat: Merckx ziet Tourwinnaar in Gesink
Bron: Nu.nl
Eddy Merckx tipt Robert Gesink als winnaar voor de komende Tour de France. De voormalig Belgische toprenner en huidig toernooidirecteur zag de Nederlander afgelopen weekend 'zijn' Ronde van Oman winnen en voorspelde dat de renner van Rabobank in 2011 tot meer in staat is.
"Een perfecte prestatie", aldus Merckx in De Telegraaf over het optreden van Gesink in Oman.
"Ik denk dat hij opnieuw een stap heeft gemaakt. In mijn ogen is Gesink een kandidaat-tourwinnaar."
"En dat zou sneller kunnen gebeuren dan menigeen denkt. De Tour van dit jaar is op zijn lijf geschreven", besluit de Belgische vijfvoudig Tourkampioen.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Za 26 feb 2011 18:04
|
|
Langeveld wint even de Omloop 't volk (ik koester gewoon nog die naam, klinkt veel beter)
Revanche gevoelens van vorig jaar waarschijnlijk, mooie sprint a deux met Flecha.. Jammer dat ik net het moment van zijn demarrage had moeten missen...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 28 feb 2011 13:52
|
|
Hoe lang was het al geleden dat een Nederlander een (semi)klassieker op zijn naam had geschreven?
Citaat: Raborenner Clement maakt na acht maanden rentree
Bron: Nu.nl
Ruim acht maanden ontbrak hij in het wielerpeloton, maar zondag was hij er weer bij. Stef Clement maakte bij de Clasica de Almeria zondag zijn rentree. De Raborenner volbracht de race. Hij finishte als 81e op 1.54 van de Italiaanse winnaar Matteo Pelucchi.
Clement stapte vorig jaar mei in California af. Hij kampte al tijden met problemen aan zijn voeten en rug.
Na uitvoerig onderzoek bleek een ontsteking onderin de rug voor de problemen te zorgen. Zijn hele seizoen 2010 was wel weg.
''Na de Clasica Almeria hoop ik ook meer te weten over mijn vervolgprogramma. Ik zal door middel van training, rust en specifiek werk zorgen dat ik klaarsta als de ploeg me nodig heeft'', liet hij voor de wedstrijd van zondag weten.
Ploegleider Frans Maassen was na afloop meer dan tevreden over Clement. ''Stef was indrukwekkend en zeker een van de beste mannen in de koers. Hij is er gelukkig weer helemaal'', zei Maassen op de Rabosite.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 28 feb 2011 14:03
|
|
Oktober 2010
Gesink in Montreal
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 28 feb 2011 14:07
|
|
Montreal? Is dat een klassieker?
Nee, ik bedoel die echte....Het Omloop Het Volk, LBL, De Ronde van Vlaanderen, Paris-Roubaix....
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 28 feb 2011 14:32
|
|
Citaat: Montreal? Is dat een klassieker?
Nee, ik bedoel die echte....Het Omloop Het Volk, LBL, De Ronde van Vlaanderen, Paris-Roubaix....
Valt tegenwoordig in de hoogste categorie wedstrijden . Snapte wat je bedoelde hoor.. Pff lastige vraag, zo uit mn hoofd gezegd is dat Steven de Jongh in K-B-K..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 28 feb 2011 14:42
|
|
Lange tijd geleden dan toch. 3 of 4 jaar?
|