Auteur
|
Bericht
|
Bart
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 21:44
|
|
Ik denk eerder aan Chavanel die de bolletjestrui pakt. Moncoutie kan een redelijke tijdrit rijden maar is eigenlijk te bang om in het peloton te rijden waarom die de laatste kilometers altijd het peloton laat rijden. Ik verwacht eigenlijk een vrij saaie tour.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 14:56
|
|
[list">DEKKER NIET NAAR TOUR WEGENS DOPING
PARIJS - Thomas Dekker is betrapt op het gebruik van epo. Zijn werkgever Silence-Lotto heeft Dekker per direct uit de ploeg voor de Ronde van Frankrijk, die zaterdag in Monaco start, verwijderd. Hij is door de Belgische ploegleider Marc Sergeant zelfs per direct op non-actief gesteld.
Het betreft een controle uit december 2007, toen Dekker nog in dienst was van Rabobank. Hij wordt vervangen door de Brit Charles Wegelius.
(later meer)
# bron: Telesport[/list">
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 16:13
|
|
Citaat: DEKKER NIET NAAR TOUR WEGENS DOPING
PARIJS - Thomas Dekker is betrapt op het gebruik van epo. Zijn werkgever Silence-Lotto heeft Dekker per direct uit de ploeg voor de Ronde van Frankrijk, die zaterdag in Monaco start, verwijderd. Hij is door de Belgische ploegleider Marc Sergeant zelfs per direct op non-actief gesteld.
Het betreft een controle uit december 2007, toen Dekker nog in dienst was van Rabobank. Hij wordt vervangen door de Brit Charles Wegelius.
(later meer)
# bron: Telesport[/list">
Tja wat iedereen eigenlijk al (een beetje) vermoedde blijkt dus toch waar te zijn. Zijn relatie met die dubieuze Italiaan, schommelende bloedwaardes, lange afwezigheid in 2008, het passeren voor de Tour etc etc.
|
Marco
|
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 18:17
|
|
Vuile huichelaar, pak jij je koffer maar..
Ach ja, wie niet, hè..
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 19:10
|
|
Iedereen zegt dat die nu pakt, maar als je in de top wil meedraaien dan zul je wel moeten. Ik vind het alleen triest dat de UCI het bekend moet maken voor de Tour. In dat opzicht vind ik de Tour ook de grootste kutkoers die er bestaat. Er is dan zoveel mediabelangstelling wat jammer is voor de prachtige wielersport die langzaam aan het kapot aan het gaan is.
Silence-Lotto vind ik in dit geval behoorlijk hypocriet. Dat ze niks met doping willen te maken. Als je gewoon de gegevens had aangevraagd van Dekker dan wist je dat die schommelende bloedwaardes had. Daardoor wou Saxo bank hem ook niet. Het was ook niet gek dat haast geen ploeg hem wou. Al heeft Rabo het niet chick gespeeld en hadden ze door kunnen geven aan de Lotto ploeg wat er aan de hand was.
|
Marco
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 09:23
|
|
Citaat: Iedereen zegt dat die nu pakt, maar als je in de top wil meedraaien dan zul je wel moeten.
Dat hoor ik wel vaker. Vaak van renners nadat ze gepakt zijn. Eerst de grote meneer spelen, liegen en bedriegen om vervolgens de zielige me against the world-routine eruit te gooien. Ik kan er niks mee. Als het zo is, zoals ze zeggen nadat ze tegen de lamp zijn gelopen, moeten de grote jongens maar eens opstaan voordat ze tegen die lamp lopen.
Dat Thomas Dekker zijn carrière verkloot, moet ie lekker zelf weten. Het meest kwalijke aan deze zaak is natuurlijk dat hij de sponsoring van een grote ploeg in gevaar brengt.
Verrassend: Dekker ontkent: ik word geflikt.
Edit: Dynepo, andere meuk en de Rabo.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 09:38
|
|
Citaat: Al heeft Rabo het niet chick gespeeld en hadden ze door kunnen geven aan de Lotto ploeg wat er aan de hand was.
Hier treft Rabo dus echt geen blaam. Ik vind het juist goed dat Rabo geen medische gegevens doorspeelt van renners aan andere ploegen, dat mag ook alleen maar met goedkeuring van een renner. Bovendien wist Lotto dondersgoed dat Dekker schommelende bleodwaardes had aangezien dit uitgebried in de media heeft gestaan. Was niets geheim aan. Als Lotto slim was geweest hadden ze bij Dekker of rechtstreeks bij de UCI om zijn rapport gevraagd. Zou ik namelijk wel hebben gedaan helemaal omdat Dekker de schijn behoorlijk tegen had........
Overigens worden nu ook Rasmussen en Lhotellerie beticht van het gebruik van Dynepo. De eerste had natuurlijk al helemaal de schijn tegen, dus mag weinig verrassend te noemen zijn. Wat Lhotellerie betreft, hier heb ik het vorig jaar al eens met een vriend over gehad. Aangezien hij vanuit het niets ineens zwaar indruk maakte in een aantal koersen waaronder Parijs-Nice, waarna hij een tijd wer he-le-maal niets presteerde. Vonden wij al wat verdacht en ook het schimmige spel rond zijn mogelijke transfer naar Caisse vonden wij maar vreemd.
|
Marco
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 14:19
|
|
[list">Dekker: Epo-verhaal is onbegrijpelijk
MONACO - Thomas Dekker noemt de bewering van de internationale wielrenunie UCI dat er de afgelopen anderhalf jaar bij hem afwijkende bloedwaarden zijn geconstateerd onbegrijpelijk.
De wielrenner, die woensdag door zijn ploeg Silence-Lotto op non-actief werd gesteld wegens een positieve dopingtest, meldt dit donderdag in een schriftelijke verklaring. Dekker noemt de betreffende mededeling omtrent de status van zijn biologisch paspoort in strijd met eerdere mededelingen die hij van de UCI ontving.
Voor de Ronde van Zwitserland van 2008 heeft Dekker - in verband met aanhoudende geruchten dat er afwijkingen zouden zijn in zijn bloedwaarden - persoonlijk contact gehad met UCI-arts Mario Zorzoli. Die zou hebben bevestigd, volgens Dekker in aanwezigheid van getuigen, dat er geen afwijkingen waren geconstateerd die de normen van het UCI zouden overschrijden.
Later heeft de UCI schriftelijk bevestigd dat er geen afwijkingen in het biologisch paspoort waren die enige norm te boven ging. De UCI meldde woensdag dat een urinestaal uit december 2007 opnieuw zou zijn getest naar aanleiding van afwijkende bloedwaarden.
Dekker, die overigens nergens het gebruik van epo ontkent, noemt het daarbij vreemd dat uit een schriftelijke bevestiging van de UCI het beeld ontstaat dat er geen sprake is van een nieuw onderzoek met nieuwe methodes van de betreffende urinestaal maar dat de uitslag van januari 2008 getoetst is aan nieuwe criteria die op 31 mei 2009 zijn ingegaan.
# bron: Sportwereld[/list">
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 6 jul 2009 19:40
|
|
De tour ondertussen 2 dagen bezig..
Dit was vandaag de eerste etappe die ik goed heb kunnen zien. Wat een machtsvertoon van Columbia.. Die waaier was ongekend waardoor Cavendisch zo lijkt het nu al onbedreigd op het groen afstevend. Nog de bergen over en hij is er.
Rabo valt veel tegen.. Denk dat het stiekem toch te maken heeft met dat verhoor van Menchov in Wenen, dat zit hem op de een of andere manier niet lekker...
Verder blijkt uit onderstaand artikel, dat Gesink net voor die waaier lek had gereden en er daardoor niet bijzat.. Jammer dat dat op zulke manier gebeurd..
Citaat: 'Neerwaartse spiraal doorbreken'
LA GRANDE-MOTTE - Niet alleen Denis Menchov werd maandag in de derde etappe van de Ronde van Frankrijk verrast door een staaltje waaier-rijden van Team Columbia.
Erik Breukink. FOTO PRO SHOTS
Van de klassementsrenners was alleen Lance Armstrong mee in de beslissende ontsnapping, de anderen verloren ruim 40 seconden op de Amerikaan.
,,Het is gebeurd, Robert Gesink was net ervoor lekgereden waardoor hij zijn positie in het voorste deel van het peloton kwijt was. We reden goed gegroepeerd, maar net op het moment dat het breekt, zitten we er even niet bij'', treurde Rabo-ploegleider Erik Breukink, die toegaf dat de ploeg wel een meevaller kan gebruiken.
,,We zitten in een neerwaartse spiraal die doorbroken moet worden. Het gaat er nu om dat we snel een goed resultaat neerzetten.'' (ANP)
Bron: www.sportwereld.nl
|
Marco
|
Geplaatst: Ma 6 jul 2009 19:44
|
|
Lucky of toch gewoon de sluwe vos:
Citaat: St3 done - gnarly! Crosswinds all day and a group snuck off in the last 25k behind Columbia/HTC's tempo. I was lucky enough 2 b there.
Had Popo and Zubeldia w/ me and no other GC favs in the front. Gained valuable time but most likely minor in scheme of 3 weeks. Onward.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 6 jul 2009 20:01
|
|
Sluwe ouwe vos wat je mij vraagt. Vind het opvallend dat er een aantal mee waren, die in koersen vaak heel goed geplaatst zitten.
Cancellara in de voorjaarsklassiekers.
Armstrong elk jaar bij elke touroverwinning..
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 6 jul 2009 20:27
|
|
Ik vond vooral Skil een beetje opvallend zegmaar! Die geven hun visite kaartje wel af zeg! Jammer dat Kenny van Hummel er niet meer bij zat. Had ik toch graag zien sprinten tegen Cav. Niet dat hij kans zou maken ofzo...
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 6 jul 2009 20:29
|
|
Citaat: Ik vond vooral Skil een beetje opvallend zegmaar! Die geven hun visite kaartje wel af zeg! Jammer dat Kenny van Hummel er niet meer bij zat. Had ik toch graag zien sprinten tegen Cav. Niet dat hij kans zou maken ofzo...
Ski rijdt het hele seizoen al in de frontlinies van de koers.. Echter is Columbia nog iets meer aanwezig.. Is ook volledig terecht dat Skill een wild-card heeft gehad voor de tour....
Van Hummel legt het zelfs af tegen Bos, is niet echt een topsprinter...
|
Marco
|
Geplaatst: Ma 6 jul 2009 20:49
|
|
Morgen een 39 km lange ploegentijdrit, ben benieuwd wat dat met zo'n neerwaarste spiraal doet.. Astana's Vorentscheidung?
[list">Astana als laatste ploeg van start
Astana begint dinsdag in de Tour de France als laatste equipe aan de ploegentijdrit in en rond Montpellier. De ploeg van de erkende tijdrijders Lance Armstrong, Alberto Contador, Andreas Klöden en Levi Leipheimer verschijnt om 16.43 uur aan de start.
De ploeg van klassementsleider Fabian Cancellara, Saxo Bank, komt ook in het laatste deel van het tijdschema in actie. Zij beginnen om 16.29 uur aan de 39 kilometer. Rabobank is vroeg in het programma opgenomen. De Nederlanders beginnen als derde, om 14.44 uur. Skil-Shimano, de ploeg die maandag een sterke indruk maakte, gaat als zevende van start.
# bron: Sportweek.nl[/list">
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Di 7 jul 2009 10:48
|
|
Eerlijk gezegd vind ik de tour pas leuk worden als ze echt in de bergen zitten. Deze etappes zijn toch vaak massasprints. En die etappes worden tenminste goed uitgezonden .
|
Marco
|
Geplaatst: Di 7 jul 2009 16:17
|
|
En alweer een uppercut voor Rabo. Ten Dam: 'Moet dit allemaal?'
Er gaan er veel onderuit..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Wo 8 jul 2009 16:02
|
|
Einde tour voor Rabo.
Gesink gevallen --> Die verliest ook minuten
Mentsjov mist weer de slag om de groepen en zit in de 3e groep.
Ik ga maar juichen voor mijn oude idool: Armstrong.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Wo 8 jul 2009 17:07
|
|
Menchov is ondertussen weer in de groep aangesloten..
Gesink is einde tour vrees ik. Jammer voor hem maar 't zei zo... (breukje in zijn pols)
Wat een finale weer en dat voor een vlakke etappe..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Wo 8 jul 2009 17:50
|
|
Mentsjov toonde weer aan niet oplettend te zijn. Die wint nooit meer met 4 min achterstand.
Gesink op 10 min geeindigd. Waarschijnlijk einde tour.
Zo niet: klassement wordt niks meer, maar de bolletjestrui ligt voor het oprapen.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 8 jul 2009 19:57
|
|
Gesink uit tour! Wat een klote dag!! GRAFzooi!
What ever can go wrong does do wrong!
|
Riejuh
|
Geplaatst: Wo 8 jul 2009 23:57
|
|
De tour wacht op niemand..
Gesink jammer maar helaas einde tour.. Volgend jaar beter..
Dit is voor het eerst dat hij tegenslag tegen komt. Het zal Gesink alleen maar harder maken geloof me.. Dit is een fikse tegenslag maar hij zal er alleen maar sterker uitkomen.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Za 11 jul 2009 10:01
|
|
Gisteren was de eerste 'bergetappe' toch? Ik heb er niets van gezien . Hoe deed Armstrong het??
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Za 11 jul 2009 10:05
|
|
Contador ging in de laatste 1,5KM. A.Schleck en Evans probeerden mee te gaan, maar konden er niet bij komen. Armstrong ging goed mee in het wiel van Schleck. In die groep bleven verder alle favorieten zitten, maar wel een aantal keren Menchov op een kleine achterstand met nog een paar semi-klassementsrenners.
|
thommy
Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Za 11 jul 2009 10:21
|
|
Armstrong kon het gewoon niet maken om Contador's aanval te parreren.
Ik vond het schandalig dat Contador Armstrong aanviel, langs de andere kant is het wel logisch.
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Za 11 jul 2009 11:02
|
|
Tja, wat moeten ze anders. Als Contador steeds bij Armstrong blijft en Armstrong bij Contador dan is het wachten op aanvallen van de Schlecks, Evans, Menchov, Sastre en anderen. Zelf aanvallen vind ik toch mooier. Ook al zijn ze teamgenoten. En geloof me, Armstrong zal dit ook niet leuk vinden en zich de volgende keer ook niet aan 'het plan' houden en in de aanval gaan.
|